Iemand trouwens enig idee waar ik 'Baby's wil is wet' van afgelopen donderdag kan terugkijken?! Het ging over een moeder die ik ken en nou heb ik de uitzending gemist. Grrrr
Hee Meiden! Hier weinig nieuws, maar even een teken van leven moet nog een aantal dingen in huis halen en geloof dat ik er dan klaar voor ben! Zal ik deze week even gaan doen, dan heb ik met 37 weken alles klaar! Kan ik vanaf dan gaan zitten wachten haha Fijne dag allemaal Groetjes Doris
@ Floortje: een dienblad? daar heeft ze bij mij niks over gezegd. Op zich klinkt het wel logisch, dus ik moet nog maar even shoppen denk ik. Ik had inderdaad gehoord dat je 4 uur minder krijgt als je geen borstvoeding geeft. Ik krijg zelf waarschijnlijk juist weer wat meer uren, omdat wij niemand in de omgeving hebben wonen die kan bijspringen (ouders wonen ERG ver weg, al onze vrienden minimaal 20 km verderop...) @ maartje: kun je niet kijken op uitzendinggemist.nl? (ik gebruik het nooit maar het schijnt goed te werken?) @ astrid: cool, een voetje! Ik zie zelf geen identificeerbare onderdelen, maar gisteren was het wel net een golfslagbad bij mij. mbt klossen, daar zeg je zo wat, dat wordt ook zo onderhand tijd. :-S Zal bij de volgende keer dat ik mijn bed afhaal ook dat kraammatras en zo er maar vast in leggen. Iek! het komt dichtbij zeg! Trouwens, heb net de babyplanet gebeld en ze maakten nergens een probleem van. ik heb wel het gevoel dat het snel verholpen zal zijn. Maar het is wel jammer natuurlijk dat er nog niets te showen valt nu. Groetjes Maris
IKEA-update Kan om 14h de bezorger bellen, blijkbaar hebben ze de spullen al binnen, oeh spannend, over een uurtje weet ik dus meer over wanneer mn meubeltjes komen, blij blij blij, heb zo'n zin om m'n slaapkamertje beneden in te richten... Het wordt trouwens een combi slaapkamer en "bureau". Fred verzamelt allemaal spullen uit WOII (nog meer vrouwen van mannen met een enorme verzameling hier?) dus ook het bureau met de computer en zijn vitrines en etalagepoppen komen erin te staan. Ben er nu wel aan gewend, maar als je in het schemerdonker slaapdronken door je slaapkamer loopt en ineens een soldaat recht in de ogen kijkt schrik je in het begin wel even, hahahah...Het is een nogal moeilijke kamer om in te richten ivm ronde muur etc. dus ben allang blij dat ik eindelijk een oplossing gevonden heb...En veel van het systeem IVAR, wat ik dus moet schilderen in het wit... Voor het bed heb ik lekker van die lattenbodems gekozen die je bij het voeten- en hoofdeinde kan verstellen, voor als we een dvd'tje kijken of voor als ik bv aan het geven ben enzo... Sorry voor het lange verhaal, ben er zo mee bezig hè, kan niet wachten tot ik het allemaal mag schilderen en in elkaar zetten enzo...
heey meiden.. kan jullie toch niet missen! haha! Maar wat is dat vermoeiend zeg om iemand in te werken.. Het is allemaal zo vanzelfsprekend wat ik doe.. dan is het moeilijk om dingen uit te leggen! Hoop maar dat ze begrijpt wat ik allemaal bedoel ihihi! Nu eerst een lekker soepie halen!
Ja xenas, das lastig, als je normaalgesproken alles op de automatische piloot zeg maar doet, dan is dat idd moeilijk om uit te leggen... Ja, lekker hè, hoop maar dat ik straks niet te horen krijg: over een maand komen we ze brengen mevrouw, want dan sleep ik die man door de hoorn heen geloof ik Ben helemaal hyper vandaag, tralalalaaaaaaa!
Hier ook chronisch last van ademnood. Sylvia, ik kan bijna ook niet lekker meer zitten, zit dan echt naar lucht te happen en mijn ribben doen erg zeer. En trappen lopen is al helemaal geen succes! Kiss, wat fijn dat er niets aan de hand was met je kleine guppie. Wat een grapjas zeg! Maar wel fijn dat ie zo lekker begon te bewegen. Xenas, succes met inwerken van je collega Hier gaat alles goed verder. Ben lekker vrij vandaag. Morgen t/m vrijdag werken, dan volgende week dinsdag nog en dan....verlof . Ik moet zeggen dat ik er heeeel erg naar uitkijk! Oja, ben nog opzoek naar een goeie voordelige digitale thermometer voor mijzelf en de baby. Iemand tips? xxx Irene
Hey meiden! De druk op mijn borstbeen is weer wat minder geworden.. verder is de kleine lekker druk. Maak me dus nergens zorgen om! heb ff de echo foto's ingescant bij me moeder. had woensdag een extra groeiecho. 1 foto is wel grappig, daar heeft ie naast zijn hoofd ook zijn voetje. En hij heeft best wel dikke beentjes en voetjes.. Echt schattig.. Wou ik ff met jullie delen, haha.. Die andere echo foto staat ook in mijn album, maar die is niet zo heel erg duidelijk. Liefs Kiss
@ Kissflower, wat een leuke foto! En lieve dikke babyvoetjs hoor @ Maris, het komt idd dichterbij Vind het soms erg spannend. Maar niet eng ofzo, ik kijk er echt naar uit! Even eenvraagje; Een hele tijd geleden had iemand het over kraamverband in de vriezer... Ik neem aan dat je het dan gewoon in de vriezer kan leggen? Met een zakje eromheen natuurlijk. Dit verlicht de pijn een beetje bij de hechtingen neem ik aan? En aan 1 zak kraamverband heb je toch niet genoeg? Denk dat ik van die Tena dingen maar eens ga halen...
Zo kom jullie ook nog even lastig vallen. Maartje: ik vind dat jij een moeilijke zwangerschap heb gehad. Kom op meid de laatste weken slepen we je er doorheen. Moet lukken denk ik. www.rtl4.nl uitzending gemist ? Nynke, ik weet niet wat je in alphen gaat doen maar daar woon ik niet. Iets meer na de zee hoor in het westland. Daar is wel appeltaart. Floortje: gaat voor jou ook hard he. 1 van de eerst volgende die aan de beurt is. Een dienblad. Moet ? nou lijkt me sterk. Waarschijnlijk vinden ze het prettig maar dat is iets wat niet moet. Heeft ook niks te maken met moeder en kind zorg. lvdwerf: beter slapen als de baby er is ? mmmmh laten we hopen dat nynke gelijk krijgt. Martine: ach het kan beter allemaal gedaan zijn toch. Heeft denk ik niet zo zeer met nesteldrang te maken. Maar het idee dat er dadelijk iemand in huis is en jij op bed ligt. Doris: Nee zitten wachten is niet goed. Bezig blijven hoor. maar wordt wel heel spannend. Zit echt met de eerste mee te tellen ik ga er vanuit dat we volgens het lijstje gaan bevallen. Maris: Je kan ook bij de hema een moltonzeil halen voor jezelf. het kraammatras gaat verpulveren als je er lang op slaapt. marieke goed zo. Xenas. hahaha wis ik wel dat je ons niet kon misse. Dat je zoveel werk verricht op 1 dag he onverstelbaar. Astrid85: Ja kraamverband in de de vriezer met een zakje er om heen. Als je slim bent doe je hem om een plastic bekertje heen dan heeft het een beetje een ronde vorm. 1 pak kraamverband ? heb er 3 gekregen van de verzekring. Kiss leuke foto. Zo half uurtje ga ik nog liggen en dan de kinderen weer van school halen.
Wat gaat het snel zeg, ik ben nu al 32 wk en eind okt uitgeteld, dus jullie zijn allemaal nog verder: GAAF! Zit niet zoveel achter de pc nu, heb erge last van mijn onderrug en billen. Als ik lang gezeten heb, kan ik bijna niet lopen van de pijn. Na een tijdje gaat het wel weer... Is dit een vorm van BI? Ook doe ik niets anders dan hoesten en na zo'n hoestbui is mijn buik keihard... Niet echt prettig. Ik moet nog 3,5 week werken, hopelijk houd ik dat nog even vol... De kleertjes heb ik net gewassen en heb vanmorgen de laatste spullen gekocht. Wil het graag op tijd klaar hebben, vind ik wat rustiger voor mezelf... Vanaf wanneer met het "vlucht" koffertje voor het z'huis klaar staan?
Zo, ik heb mijn middagdutje er weer op zitten en ben maar weer even rechtop gaan zitten. Ik heb de luie tuinstoel van mijn vader in de huiskamer staan. Zo kan ik toch een beetje meer onderuit zitten, anders doen mijn ribben zo'n pijn! Hebben jullie al een matrasbeschermer op bed?! Ik weet eigenlijk helemaal niet vanaf wanneer dat geadviseerd wordt. Iemand enig idee?! @Doris; lekker hoor meid! Alles klaar! Wil jij de lijst weer even opduikelen?! Tis alweer een paar pagina's geleden en ik weet dat jij hem hebt opgeslagen. @Maris; uizendinggemist is alleen NED 1,2 en 3 helaas. Mijn vader en schoonmoeder kunnen me ook niet ondersteunen, maar ik krijg geen extra zorg. Is jouw man vrij na de bevalling? @Marieke; wat heerlijk dat je alles nu toch nog op tijd krijgt! @Xenas; hahaha, echt verslaafd! @Irene; goed dat je het zegt! Ik moet ook nog even op zoek naar onze thermometer. Ik moet er een hebben, maar waar?! @Kiss; wat een mooie foto! Ik heb vandaag ook een korte echo gehad, maar helaas geen afdrukken. @Jotim; Ik ben het helemaal met je eens. Ik ben het ook echt spuugzat en krap me nog wel even achter mijn oren over een eventuele tweede (maar dat ben ik na de bevalling vast snel vergeten). Op rtl4.nl hebben ze niet alle programma's en deze staat er dus niet tussen. Echt balen! @Smeetje; ik heb wel al een lijstje gemaakt van wat er allemaal in de vluchtkoffer moet. Als er dan ineens iets gebeurd kan manlief het pakken. Je gaat toch niet van het ene op het andere moment naar het ziekenhuis. De koffer zelf zet ik pas in week 37 klaar denk ik anders grijp ik steeds mis aan van alles (bijv. bh's).
@maartje en Smeetje: Vanaf 37 weken moet alles voor de bevalling klaar staan en in orde zijn. Ook je matrasbeschermer, het schijnt niet zo lekker te liggen, maar je weet natuurlijk nooit wanneer je vliezen breken! Dus is het wel fijn als die er gewoon omheen zit, dan blijft je matras iig droog.
heee! jaja daar is ze weer! ik hoorde dat je ook zo'n matrasje op je bank kan leggen, als je een stoffen bank hebt! anders hou je zo'n vlek.. en voor in de auto.. een vuilniszak met een handdoek erom.. en daar op zitten! en mariek zijn de meubels er al! Ik reageer even niet op iedereen hoor! dat probeer ik vanavond nog even te doen.. Ook weer lekker yoga vanavond! jippie
Die van mij staat al klaar, moet hier vanaf zeven maanden, hihi. Ik heb toen ik een mk moest krijgen onderleggers gekocht die ze normaal gesproken voor ziekenhuisbedden gebruiken, daar leg ik er één of twee van onder mijn hoeslaken, that's it...Dat zal het ergste wel opvangen denk ik...Zo niet, pech dan maar... Nee Xenas, maar wel bijna...Woensdagmiddag....
lieve schatten ik ben dus nog steeds in het zkh mag ook nog niet naar huis en thuiszorg krijg ik niet moet me vriend maar voor mij zorgen vinden ze bij de gemeente en de thuiszorg! maar het goede nieuws is dat ik vrijdag tot zondag naar huis mag en dan kom ik zondagavond terug maar heb wel weer veel emoties gehad dus veel gehuild enzo dus meiden jullie moeten het nog een poosie zonder me doen...mis jullie heel erg! dikke knuffff nica
Goedemiddag meiden! Allememaggies wat kunnen jullie beppen Sorry dat ik nog niet eerder ben komen kletsen hoor! Gisteravond om kwart over 7 thuis van Zandvoort (joepie, onze coureur was derde!), op de bank geploft saampjes en de wedstrijden (voetbal) bekeken, daarna doorgesjokt naar boven en lekker in bed gevallen... heeeeeeeeeeerlijk! Helaas niet echt toppie geslapen, maar ja, what's new Merkte vannacht toen ik wel lekker sliep dat Rogier z'n armen helemaal om me heen had en zachtjes zei: stil maar lieverd, ik ben bij je, niet bang zijn... Wat blijkt nou, ben ik gillend wakker gewordne... uh? Vannochtend eens even de nacht "geëvalueerd" en ik kan me vaag een droom herinneren waarin iemand me in het donker heel erg met een harde BOE liet schrikken... Pff, vervangster is inmiddels ook weer naar huis, werkte tot 3 uur... Even zelf wat dingetjes weer doen... Ook maar weer even verder zo met haar handboek, want dat schiet er ook steeds bij in! Vanavond gaat (als er hopelijk niks tussen komt) m'n schoonzus m'n haar verven! Ben benieuwd hoe het wordt! Kiss, wat een schattig mollig beentje zeg! Leuk om straks de "echte" foto's te vergelijken met je echofoto's! Maartje, ik hoop dat je accupunctuur meer zoden aan de dijk zet! Rustig aan doen meis! Gut, de matrasbeschermer.... denk ook dat die er maar vanaf een week of 37 onder gaat... Knispert dat niet verschrikkelijk trouwens als je je omdraait? Marieke, zal toch wel voldoende zijn dan? Ga er toch niet vanuit dat het een ontzettend waterballet of bloedbad gaat worden.... Xenas, succes trouwens met inwerken! Wat vreet dat energie he! Je weet van jezelf wat je moet doen de hele dag, maar om dat over te brengen op een ander... vind het best een hele klus! Nou, ga gauw verder met m'n handboek! Doegie! Liefs Chris