Goedemorgen allemaal Even vlug want ik ben alweer me octend kwijt aan dingen die eigenlijk geen voorang hadden. Gisterenavond waren mijn klanten te laat. Bah dan wordt het meteen weer zo laat. Maar het werk zit er op. Vanmorgen redelijk uit me bed gekomen. Dochter lief met traktaties na school gebracht. Helemaal verlegen. Toen door na de Vk alles prima. schatting baby in de buiik 6 pond met de geboorte. Ik tevreden. Alleen die weegschaal. Poeh ben in totaal 21 kilo aangekomen. Voor de rest alles prima over 2 weken terug komen. Gaat volgens het boekje. De nieuwsbrief komt er zo weer aan heb me best weer gedaan. Het regent hier heel hard. Nog even een wasmachine aan en dan weer na school. Kom later vandaag nog wel even spieken.
@Jotim: leuk weer de nieuwsbrief. Fijn dat alles goed was bij de vk. Balen van de kilo's maar niks aan te doen helaas. Ik ben nu ook al 15 kilo aangekomen en had me zo voor genomen om op te letten maar helaas. @Chrisje: hier ook zo'n last van huil hormonen. Hoef maar een baby te zien en de tranen springen in mijn ogen.
goedemorgen meiden! Tis al bijna middag! dag gaat lekker snel zo! Nica.. **knuf** denk aan je meid! Hoop dat je snel naar huis mag! weet even niet meer wie het zei.. maar ook rob wordt zich er steeds bewuster van..ook als hij in het kamertje staat... Gisteren bezig geweest het vluchtkoffertje in te pakken.. vind ik nog wel lastig hoor.. want ja.. ga nu nog niet mijn borstel erin doen..want die heb ik nog nodig..natuurlijk.... net zoals wat andere dingetjes make uppie enzo.. gezichtsreiniger etc.. hoe doen jullie dat? en waar gaan jullie in bevallen.. Ohh nog beetje vies praatje... Heb nu sinds 2 of 3 ochtenden wat slijm in mijn slippie.. lijkt op afscheiding maar heb het nog nooit zo slijmie gehad.. wie herkent dit? x Wen *die nu weer haar collega gaat inwerken*
@Astrid, hihi echt contact met je kleine . @Martine, als je nog meer wilt poetsen heb ik hier ook nog wel een koelkast die wel een beurt kan gebruiken... @Irene, offie goed is weet ik niet (nog niet geprobeerd). Maar ik heb een kruidvat digitale thermometer gehaald. Onder de 10 euro was die. Ik hoorde van een vriendinnetje van mij dat die van haar (ik meen van etos, niet zeker) er nogal lang over deed om te temperatuur te meten. Maar ik weet dus niet hoe het is met die van kruidvat... @Smeetje, toevallig heb ik gisteren mn "vluchtkoffertje" klaargelegd. Of in elk geval een stapeltje kleding voor mijzelf en 2 setjes voor onze uk (die zitten mooi in de luiertas alvast). Ik denk dat ik nog wat dingetjes erbij sprokkel, ga mn hittepit kussen er denk ik ook maar bijleggen, kan em altijd meenemen (wil in t ziekenhuis bevallen). Ze hebben vast wel een magnetron om dat ding evt op te warmen. In de auto ligt een vuilniszak voor op de stoel voor de rit naar het ziekenhuis en bij de volgende keer bed verschonen (zal wel van t weekend worden) gaat er zo'n zeiltje onder mijn kant. Ik ga het onder de molton leggen ander zweet het zo enorm. Die molton kan wel uitgewassen, de hoes van de matras niet. Ik nog deze week werken en dan verlof... . @Maartje, ik las ergens iets vanaf 4 wk voor de uitgerekende datum? Ik ga em van het weekend erop gooien. Bij ons vroegen ze met de intake van de kraamzorg of je evt familie ofzo in de buurt had die zou kunnen helpen mocht het nodig zijn. Zo niet dan kan dat een reden zijn om extra uren kraamzorg te krijgen (maar dat bepalen ze geloof ik pas in die week dat je de kraamzorg krijgt, zal er ook wel erg vanaf hangen hoe het gaat enzo). Zag net in de nieuwsbrief, telefoonlijst staan. Die ga ik van het weekend maar eens even maken! @Nica, wat vervelend dat ze je nog willen houden daar. Gelukkig mag je wel het weekend naar huis, scheelt nog een beetje misschien. Probeer voor ogen te houden dat dit blijkbaar het beste is voor jou en beeb. Maakt het denk ik niet makkelijker, maar misschien wel een heel klein beetje beter te accepteren... @Kissflower, al bij prenatal gekeken? Ik heb een rode met een oranje randje gekocht. Ze hadden dezelfde ook staan in het zwart met een limegroen (?) randje, 29 euro nog wat. En ze hadden nog wel meer staan. Anders hebben ze bij de hema meen ik een antraciet luiertas voor iets van 20 euro meen ik. @Marieke, hoe is het inmiddels met je buik? @Laura, dromen... jaaa. Ik ben al een paar keer bevallen en nou ja, ik merk gewoon dat ik veel met beebje bezig ben . @Jotim, mooie nieuwsbrief weer hoor . Ik ben denk ik zo'n 13 kilo aangekomen nu en het lijkt wat stil te staan (maar misschien komt het ook wel omdat ik helemaal wat minder trek heb). Hoe zit dat nou met het UWV, in principe is het toch mijn werkgever die als het goed is mijn verlofperiode daar door heeft gegeven? Nou weet je dat nooit helemaal zeker... ik hoorde al van een collega dat het niet op tijd gedaan was bij haar. Maar ik heb het al voor de zomervakantie aangegeven, dus als het goed is zou het dan zo goed moeten zijn... En moet je zelf nog iets doorgeven aan het UWV als de kleine is geboren of als je verlof is afgelopen of gaat dat allemaal via de gemeente (aangifte) en/of je werk? Blegh, het regent en ik moet zo naar mn werk... Nou ja, ik ga wel even een zonnedansje doen (nee ik ga het niet op de camera opnemen en op internet zetten ). Wie weet helpt het. Nijnie
En alweer 36 weken!!! Haha, moest het even kwijt 8) Verder geen nieuws, alles gaat lekker! Nica: Flink genieten het weekend met je mannetjes! Jotim: Leuke nieuwsbrief weer! Chrisje: Veel plezier vanavond! Lvdwerf: Hier ook veel rare dromen! Nynke: Ontspanse vanavond 8) Groetjes Doris
Toilettas heb ik ook nog niet erbij staan, maar het meeste van wat ik gebruik ligt bij de wasbak dus dat kan ik er zo in schuiven als dat nodig is. Ik heb wel alvast een paar reservelenzen erin gedaan en mn medicijnen een stripje. Een tandenborstel en tandpasta (je weet maar nooit of ze je willen houden) en dat soort dingen die ik toch dubbel heb stop ik er vast in. Wat ik dagelijks gebruik kan ik er tegen die tijd wel inschuiven. Ik heb een oude pyama (zo'n bigshirt) bij het spul gelegd om in te bevallen. Dan kan die daarna weg. En voor erna heb ik een shirt met knoopjes aan de voorkant, leek me wel handig.
Goedemorgen allemaal! Ten eerste allemaal bedankt voor de complimenten over ons kamertje en over mijn man. Ik vind hem ook helemaal super (naar keuze "ons kamertje" of "mijn man" invullen). @ Xenas: ik heb hetzelfde probleem als jij, het ruikt ook wat gek maar het jeukt niet of zo. Dus het zal wel goed zijn. Ik heb voor de bevalling iets nieuws gekocht, namelijk een donkerroze nachthemd van de Hunkemoller. Hij heeft mouwen en een redelijk diepe V-hals. Het lijkt me een lekker kledingstuk. Voor naderhand neem ik wat relaxte kleding mee, ik denk mijn yogabroek en een shirtje. Hangt ook een beetje van het weer af natuurlijk. @ Doris: jeetje, 36 weken! Proficiat! @ Nijnie: bij mij gaf de kraam-intake dame nog als tip om een strandlaken over het zeiltje te leggen, dat schijnt dan wat minder te zweten. Ik heb zelf een boxspring en ik ga het als volgt neerleggen: matras; zeiltje; strandlaken; boxspringrok; molton; hoeslaken. Knap vocht dat nog door al die lagen mijn matras weet te bevuilen! @ Irene, sterkte vandaag! @ Maartje: veel plezier in het ziekenhuis, klinkt heel bijzonder (ook voor de verpleegkundige zelf) dat er mogelijk een tweede generatie door dezelfde persoon op de wereld gezet gaat worden! @ Chrisje: zet je weer een foto in je album van je nieuwe haarkleur? En alvast succes met je neefjes vanavond. @ Nica: tsjonge jonge zeg, nog steeds in het ziekenhuis... Als ik je zo hoor babbelen heb ik niet het idee dat je er slecht aan toe bent, maar doe maar voorzichtig. Ziekenhuisbedden zijn schaars en ze houden je niet voor niets daar... Hopelijk gaat alles goed als je dit weekend thuis mag grutten! @ Jotim: leuk dat je dochter onder de indruk was van het trakteren! @ Liesje: het loopt vast los met de verlegenheid van Emelie! Fijn dat ze niet opziet tegen het leren! @ laura: ik droom ook zo raar. Vannacht ook weer, het ging over een vrouw (zo 1 die je in je droom supergoed kent, maar als je wakker bent niet meer) die echt allerhande ellende had qua zwanger zijn. Het bloed gutste er ook uit maar zij had niets door. En ik maar praten "je moet naar het ziekenhuis, dit is niet goed hoor", zonder effect. Bizar! Gelukkig was het maar een droom... Groetjes! Maris
Zo, ik ben weer terug. Het was een fijn en nuttig gesprek. WE hebben het over bevallen in het ziekenhuis, borstvoeding en mijn moeder gehad. Vooral dat laatste en haar herinneringen over mijn bevalling waren fijn. Kan ik er toch nog met iemand over praten! Ze gaat helaas nu op vakantie tot 8 oktober dus als ik eerder beval kan ze er niet bij zijn. Ik kan haar wel altijd bellen voor hulp of info na die tijd. @Nynke; mwa, het gaat. Ik heb elke dag wel een huilbui, maar verder is mijn toestand stabiel. @NiCa; het enige voordeel van het ziekenhuis: Elke dag ontbijt op bed! Zet hem op meid! @Laura; Hier is het heel wisselend. Het ene moment schijnt de zon, het volgende moment komt het met bakken uit de hemel. @Chrisje; foto! @Jotim; wat een lieve leuke nieuwsbrief weer! Ik ben maar 7 kilo aangekomen, maar ik ben ook niet echt een goed voorbeeld he! @Xenas; ik heb dat ook al een tijdje. Zal wel hormonaal zijn. De inlegkruisjes vliegen erdoor hier! Ik zet in week 37 de vluchttas klaar met zoveel mogelijk erin. Alles wat er nog bij moet schrijf ik op een briefje (met eventueel de plek waar het ligt), zodat manlief het snel bij elkaar kan pakken. @nijnie; oke, dus als ik het goed begrijp kan het zijn dat ik uiteindelijk meer kraamzorg krijg als blijkt dat ik geen hulp heb?! Ik maak me namelijk nogal zorgen over mijn conditie en het feit dat ik het straks allemaal alleen moet doen. @Doris; Wauw! 36 weken! Nog een week en dan mag je thuis bevallen. Wat gaat het snel!
@Xenas: dat slijm kan het begin van je slijmprop zin. Niet gaan schrikken nu, het betekend niet dat de bevalling al snel begint. Ik beval in een oud t'shirt van mijn man. @Nijnie: is het inmiddels droog bij jullie? Hier vallen er buien en tussendoor schijnt de zon gelukkig. Als het goed is regelt je werkgever alles met het uwv. Hoef je zelf niks aan te doen. @Doris: joepie nog een week! Zo ik ga eten en dan naar therapie. Tot later.
Ben vanmorgen weer naar de VK geweest. Heerlijk weer een echo gehad. Wat een moppie met lekkere dikke wangen. Dat belooft nog wat. De beeb is niet te groot en niet te klein. Precies zoals hij met 36 weken hoort te zijn. Vertelde de VK dat de beeb over 6 dagen officeel mag komen. "slik" dat is volgende week maandag. Wehhh, komt nu wel heel erg dichtbij. De buren hadden net een verschikkelijke ruzie, mijn oor is nog koud van het afluisteren op de muur. Heerlijk toch, overdag thuis zijn. Ik ga mijn bed de laatste weken opmaken met een incontinentie hoeslaken van de Hema. Daarover doe ik mijn eigen hoeslaken. Daartussen nog iets van een kraammatras. Prettige dag allemaal, ga weer aan het nesteldrangen. hihi. Vind mijn man wel fijn. Hij hoeft haast niets meer te doen. Alles is bijna schoon. Behalve de douche, die is voor hubbie. Groetjes Floortje
Hoe beschermen jullie je matras? Ik hoor al wel van alles, maar wij hebben een bed van 180 x 220 (net nieuw!). Moet ik dan over het hele matras iets neerleggen, of vooral het gedeelte waar ik vaak met mijn doos (plat gezegd) lig? Ik kan namelijk ook nergens iets vinden dat groot genoeg is voor ons bed. Iemand tips? Wat lekker zeg, dat sommigen van jullie nog maar een weekje hoeven! Ik ben echt jaloers! @ Xenas: Heb ik ook al gehad, alleen had ik echt zo'n doorzichtige klodder. Was volgens de vk ook mijn slijmprop, of in ieder geval een deel ervan. Is het bij jou ook zo'n dikke sliert? Leuk om jullie rare dromen te horen. Ik droom meestal niet over de beeb, pas 2 keer. Maar ik heb al wel meerdere malen gedroomd dat er iemand dood was of ging. Vannacht was Jeroen aan de beurt. Echt niet lekker om dan wakker te worden. En verder nog meer gewoon rare dromen, maar vooral die dromen waarin mensen doodgaan vind ik erg naar. Ik ga me zo klaar maken om naar de fysio te gaan. Doeidoei!
Gadver, wat hebben jullie allemaal een rare dromen! Ik heb daar geloof ik niet zo'n last van of ik onthoudt het gewoon niet. @Floortje; wat fijn dat alles weer goed was bij de VK! Hebben jullie een voetenzak bij de maxicosi?! Ik namelijk niet. Ik ga hem alleen in de auto gebruiken en volgens mij red ik het dan ook wel met een dekentje. Uiteraard begin ik daar nu ineens weer aan te twijfelen, dus graag jullie mening/ ervaringen! Ik ga weer even een tukkie doen. Tot straks, Maartje
haha floortje, lekker afgeluisterd. Moest er wel om lachen. Ik droom ook heel erg veel en gek. Deze week zelfs een paar keer over jullie gedroomd! En vannacht droomde ik dat allebei mijn oma's zwanger waren! één zelfs van een 7ling.... Bizar hoor.
HIer weer wakker deze nacht om 4 uur en niet meer kunnen slapen, ben precies een zombie... Van rare dromen heb ik geen last...gelukkig Floortje, Fijn dat bij de vk alles ok was en echo is altijd leuk hé! Wij krijgen in België elke maand een echo! Allé, niet bij elke gyn, maar die van mij wel! Maartje, ik heb een voetenzak, maar niet die van maxicosi, ik heb de shelter van lodger genomen... Jotim, dank je voor de fijne nieuwsbrief! En verder weet ik het niet meer...pffffffff wil alleen maar slapen!
@ floortje, is je oor alweer opgewarmd? :-D Fijn dat je weer even hebt kunnen gluren naar je kindje, dat wil ik ook wel! @ maartje, ik neem ook geen voetenzak voor de maxicosi, volgens mij is dat ook niet nodig. Ik heb er hetzelfde idee over als jij. Mocht het nou toch tegenvallen en je alsnog zo'n ding willen aanschaffen, dan is er altijd wel een winkel dichtbij toch? @ laura: ik leg ook alleen iets op het stuk waar ik normaal gesproken lig. Enige aandachtspunt wordt dan dat ik oplet dat ik niet op mijn man zijn stuk rol als hij eerder opstaat dan ik. (dat doe ik normaal gesproken namelijk). Groetjes Maris
@Maris, die is weer warm geworden. Hij is met gierende banden hier weggereden. Toen jankte zij heel erg hard en een half uur later was zij ook weg. Ben benieuwd hoe dit afloopt. Misschien hebben wij over 9 maanden wel een buurjongetje of meisje. hihi.
Hihi, maartje en maris, ga mijn best doen om vanavond een foto in m'n album te zetten! Is niet extreem hoor, gewoon net ff weer wat sprekender! O jee, de vluchtkoffer... Ben ik nog helemaal niet mee bezig geweest... De tijd vliegt echt voorbij, niet normaal... als ik me dan bedenk wat ik allemaal nog moet doen, wordt ik helemaal gek! Maar jullie kennen het vast wel: dan is er weer dat en dan weer dat.... Morgen is het alweer woensdag! Xenas, eerlijk gezegd heb ik daar mijn hele zwangerschap al last van Even onsmakelijk, maar ik loop ook altijd met een wc papiertje in m'n ondergoed (inlegkruisjes schijnen namelijk niet goed te zijn om altijd te dragen....) V.w.b. het dromen... begint bij mij ook een beetje... Nadat ik gisternacht dus blijkbaar heel hard gegild heb in m'n slaap, heb ik vannacht gedroomd dat we een kindje hadden van een maand of 2... Ik probeerde het steeds aan de borst te leggen maar dat ging niet... Toch was ik nog steeds zwanger en was dit dus een geadopteerd kindje... Onze familie was druk bezig de tuin te versieren en ik riep maar: nee, de kleine is nog niet geboren dus dat hoeft niet! Heel raar toch? Floortje, dat schiet lekker op zeg! Jeetje, vanaf maandag mag je dan dus thuis bevallen! Wauw, wat een mijlpaal voor de oktobermama's! Ben jij de eerste? liefs Chris
@ chrisje, ik heb ook van meerdere kanten gehoord dat inlegkruisjes niet goed zijn, dus die gebruik ik ook niet. Ik pak het nog iets anders aan dan jij, ik gebruik gewoon wat meer ondergoed dan normaal. @ floortje, een buurmeisje of jongetje? hmm persoonlijk word ik liever uit liefde dan uit ruzie geboren, maar je weet maar nooit natuurlijk waar dit toe kan leiden!
Nou dan toch maar een up date van mij. Eigenlijk gaat het erg goed. Op de kleine kwaaltjes na dan. Voel me nog steeds of alweer erg moe. Heb last van pijnlijke handen. Dat is vocht zei gyn. Ik heb ook de nare dromen over bevalling en tijd er na. Hoort erbij maar is niet prettig wakker worden. Moet vrijdag weer naar gyn. Beebje lag met 34 weken in stuit. Vrijdag wordt er gekeken of hij/zij nog in stuit ligt. Zo ja, dan moeten we beslissen wat we doen. Een draai poging of een stuit bevalling of keizersnede. Ze hebben alle 3 zo hun voor en nadelen. Maar ik weet dat ik absoluut geen stuit bevalling wil. En eigenlijk wil ik ook liever geen keizersnede dus ja dan moet er evt maar gedraaid worden. Hoop gewoon dat beeb vrijdag goed ligt en dat ik nix hoef te beslissen! Ben op 3 augustus tante geworden van een heel mooi meisje! Ysabelle Esmee heet ze. (Kuki van de AUgustus mama's is mijn grote zus). ZO leuk maar ook raar om ineens weer een baby in de familie te hebben. Over die sms buddy. Ik wil ook wel mee doen hoor! Weet alleen niet meer goed hoe ik me moet aan melden.... Zal proberen vaker wat te schrijven. Doei