Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Hey meiden!

Wat een leuke nieuwsbrief weer! Maar wel jammer dat we de 700 pagina's NIET gehaald hebben. Dus eigenlijk moeten we nu hard naar de 800! De 1000 moeten we wel halen voordat alle baby's geboren zijn! haha..

ik ben weer druk aan de schoonmaak. Alex doet het ook wel, maar heb het idee dat het dan gewoon niet schoon is. Hij ziet de rommel ook gewoon niet liggen! Best irritand! Dan kan ik wel zeggen ; wil je please ff stofzuigen.. dan doettie dat ook wel.. maar wil niet steeds alles hoeven te zeggen.
    En dan ga ik het alsnog zelf doen..

Volgens mij is de wasmachine klaar, dus ff de was buiten hangen nu het nog droog is..

Liefs Kiss

2. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Kiss: je moet gewoon blij zijn met alles wat hij doet. Ieder doet dingen op zijn eigen manier.... Pas op met dingen "opnieuw" gaan doen als hij iets gedaan heeft, voor je het door hebt steekt hij geen poot meer uit, "omdat het toch nooit goed is". En eigenlijk heeft hij dan nog gelijk ook...

Lastig is het wel, maar mannen hebben gewoon hun eigen maniertjes bij klusjes.

Groetjes
    maris

3. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hahaha, Maris, nu ik m'n verhaal over dat wc papiertje zo teruglees, voel ik me net zo'n viespeuk! Maar ik verschoon m'n ondergoed al soms 3 keer op een dag, dus dan af en toen een poging doen om nog vaker te voorkomen was eigenlijk mijn insteek! ;)

Murizzz1, leuk weer ff wat van je te horen! Hoop dat je kleintje toch goed ligt vrijdag! Heb van een paar oktobermama's begrepen dat er meerdere manieren zijn om je kleintje te draaien zonder de daadwerkelijke draaipoging (accupunctuur, met je benen omhoog tegen de muur aan, een huppeldepup stick :idea: meiden graag aanvullen en/of corrigeren)!
    Gefeliciteerd met het tante worden! Was het de eerste keer? Vind het nog steeds bijzonder met die heerlijke neefjes van me :D

Kiss, kan me goed voorstellen dat je daar van baalt... Doe ik af en toe ook hoor... Ga zijn "gedane arbeid" niet nog een keer doen, maar als alles afgestoft is en naar zijn idee schoon, maar hij heeft nog niet gestofzuigd, dan doe ik dat alsnog (met veel geluid, zodat het goed opvalt ;) )
    Hoop voor je dat de was droog blijft! 'T wordt hier in Zwolle aardig grijs buiten... Mag van mij nog wel ff 2 uurtjes droog blijven want anders krijg ik een nat pak op de fiets!

Liefs Chris

4. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Ik heb nog steeds plek hoor voor smsbuddy's, dus pb me gerust.

De fysio heeft me echt even enorm geholpen.

@ Maartje: Ik wilde graag een draagdoek en Jeroen en ik vonden beiden de shelter van lodger het makkelijkst. En deze kun je ook gebruiken in de maxicosi om je kindje in te wikkelen. Dus wij lossen het op die manier op.

5. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Chris, was natuurlijk niet mijn bedoeling om jouw methode af te vallen! Ik denk dat wc-papier gezonder is voor je dan inlegkruisje, dus juist een prima idee!

Groetjes
    Maris

ps kreeg net een mailtje van mijn man (het is weer dinsdag dus hij zit weer in Borssele): dat hij vanmorgen nog even in de babykamer was geweest en dat het zo fijn is om daar te zijn... Smelt.....
    :)

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Maartje: fijn dat het gespek zo goed verliep. Wel jammer dat ze nou net op vakantie gaat. Hier zat de voetenzak bij de maxicosi maar je akn prima af met een deken oid.
    Gewoon je tranen laten gaan meid, geeft niks en het lucht vaak wel op. ((Knuff))

@Floortje: fijn dat de echo goed was. Spannend hoor ben ebnieud of je ook als eerste gaat bevallen.

@Murizzz: ik hoop dat beeb gedraaid is vrijdag. Leuk om weer wat van je te horen en nog van harte gefeliciteerd.

Mijn rug is weer los en mijn bekken staan weer recht dus Nynke kan er weer tegen. :)
    Nou nog wat nesteldrang krijgen want het huishouden schiet er flink bij in de laatse week.

7. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Haha, lieve Maris, dat weet ik wel hoor! Moest alleen ff erg lachen om m'n "alternatieve oplossing"... 'T klonk niet echt hygiënisch... :)
    Oh, heerlijk zeg met je mannetje... ik zou ook helemaal wegsmelten! Als Rogier verteld over dat 'ie zo uitkijkt naar de komst van onze kleine, dan ben ik echt gesmolten tot een poeltje was bij zijn voeten :)

Nynke, fijn dat je weer recht staat ;) Maar wel rustig aan doen he!

Laura, vind die Lodger ook helemaal fantastisch!

Liefs Chris

8. @ jotim... zag dat er weer een nieuwsbrief was!
    Top!
    heb hem nog niet gelezen.. ga ik zo ff op mijn gemakkie doen!

@nijnie.. mijn werkgever heeft het doorgegeven aan het UWV.. weet iemand wat precies WAZO uitkering betekend?

@doris.. 36 weken alweer.. wow wat gaat dat snel zeg!

@maris .. zeker mooi kamertje!
    ik wou idd ook nog even bij hunkemuller naar binnen wandelen! voor een shirt! tnx!
    Wat een lieve man heb jij toch.. met al zijn smsjes!

@nynke.. echt.. zou dat een begin kunnen zijn.. hmm nou we kunnen toch niks meer doen dan afwachten.. zolang het geen kwaad kan toch?

@floortje.. haha moest even lache om je berichtje!
    je oor die nog koud is haha!
    leuk dat je weer een echo had! was het ook een groeiecho?

@laura.. nee het is geen dikke sliert.. alleen kleine sliertjes.. en heb het alleen sochtends.. de rest van de dag is het gewoon afscheiding.. goh .. lekker praatje weer he!

@missyess.. over ons gedroomd.. COOL.. wat gebeurde er?

@chrisje.. heb gelukkig de inlegkruisjes niet altijd hoeven dragen.. de ene keer is het minder dan de andere.. maar waarom zouden ze niet goed zijn eigenlijk!
    is toch alleen maar voor de 'opvang'

@murizz.. leuk om weer van je te horen!
    Mooie naam heeft je zus bedacht!
    heerlijk he zo'n klein ukkie!

@kiss.. die 1000 moeten we zeker halen!
    zeker nu iedereen met verlof gaat!

Zooo net thuis van dagje werken!
    NOG MAAR 3 TE GAAN!

en gelijk even achter de pc om naar jullie te gaan!
    samen met een glas sisi fruitmania.. hmmm das lekker!

Alles goed hier.. alleen Rob wordt snachts tig keer wakker van mij (en mijn gesnurk) ik vindt het onwijs vervelend.. en hij wordt steeds moeier.. maakte van de week ook foutje op zijn werk.. gelukkig niet erg.. maar toch!
    Zijn er nog meer tips voor snurkende zwangere vrouwen?

ik droom trouwens niet raar!
    maar als iemand zijn droom nog weet.. ik heb hier een dromen enceclopie... voor wie uitleg wil over zijn droom.. schrijf hem op!
    dan ga ik even op zoek!

9. @jotim..
    pancakes at the menu 2night!

10. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik ben een beetje verbaast over jullie verhaal over inlegkruisjes. Zolang je ze maar vaak genoeg verwisselt, kan het echt geen kwaad hoor. Het gaat namelijk om de hygiene. Een stukje wc papier of ondergoed wat nat is, is net zo goed een bron van bacterien als een inlegkruisje.

Hier ook pannekoeken op het menu vandaag!

11. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Ja joh maartje? Ik dacht dat inlegkruisjes, doordat het "afsluit" zeg maar en niet helemaal van natuurlijk materiaal is gemaakt, niet ademt en dat het daardoor kan gaan "broeien"... Zodat je weer irritatie kan krijgen... M'n huisarts raadt inlegkruisjes af voor dagelijks gebruik... Nou ja, als we de boel in ieder geval maar schoonhouden toch :)
    Hmm, de lasagne staat in de oven... ruikt heerlijk! Volgens mij moet 'ie nog 5 minuutjes! Daarna lekker de ventjes van m'n broer in bed stoppen!

Knuf Chris

12. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    In een normale situatie is het ook helemaal niet nodig om elke dag inlegkruisjes te gebruiken, maar als je zoveel afscheiding hebt is het belangrijker om het schoon en droog te houden (dmv, inlegkruisjes, schoon ondergoed, enz). Bovendien zou dan al het synthetisch ondergoed (waar ik dus persoonlijk helemaal geen fan van ben) ook slecht zijn. Dat is namelijk ook ontzettend zweterig en niet natuurlijk.

Mijn pannekoeken zitten er weer in. Meer dan drie (topscore!) kreeg ik er echt niet in.
    Hoe was de lasagne Chris?!

13. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Maris, dat strandlaken is ook nog wel een goed idee. Die gaan we er ook maar tussen proppen ;). Trouwens hier in het boekje van de verloskundigenpraktijk staat dat ze graag willen dat je aan de linkerkant van het bed ligt (gekeken vanuit het voeteneind), zodat ze aan je rechterkant kunnen staan. Maar ik slaap aan de rechterkant en manlief wil ook eigenlijk niet ruilen. Zou dat een probleem zijn of is het dan misschien een idee om op het moment dat het nodig is mn kussen aan het voeteind te leggen en mezelf gewoon om te keren... Staan ze toch aan mn rechterkant en blijk ik lekker op mn eigen kant liggen, hahaha. Trouwens ik ben toch van plan om in het ziekenhuis te bevallen, dus misschien maakt het niet eens zoveel uit. Ik zal het sowieso maandag even navragen als ik weer op controle moet... (als ik eraan denk).

@Maartje, dat is wel wat ik begreep van de kraamzorg dame, dat je in principe het standaard aantal uur krijgt, maar dat ze zonodig kunnen kijken of je meer uur nodig hebt. Ik begreep dat de verloskundige daar dan voor moet tekenen ofzo. Misschien ze anders even bellen, als dat je wat gerust zou kunnen stellen.
    Ik heb een soort voetenzak van iemand geleend (maar t ding ruikt wat muffig en die lucht krijg ik er ook niet uitgewassen) die ook in de maxicosi kan. En ik heb zo'n mooie fleece-wikkeldinges op uk's verlanglijstje gezet, een die ook in maxicosi kan. Dus ik hoop eigenlijk dat we die krijgen ;).

@Nynke, tegen de tijd dat ik daadwerkelijk op mn fiets zat was het droog :). Toen ik er bijna was vielen er een paar druppen, maar verder ben ik droog gebleven gelukkig.

@Floortje, let je wel een beetje op je lijf met al dat genestel van je? Haha. Mocht je straks nog niet uitgepoetst zijn, ben je van harte welkom hoor. Dan zorg ik wel voor een bak thee en een broodje op zn tijd ;).
    Gezellig ruziënde buren... maarre... buurkindje erbij... goedmaaksex ofzo? ;).

@Lvdwerf, wij hebben ook 1 matras (160x220), ik leg de "stormvloedkering" gewoon aan mijn kant van het bed, waar ik ongeveer met mn kont lig. En dan op hoop van zegen, dat het meeste daar gewoon op terecht komt. Die plastic matras beschermer die ik hier heb liggen is 100x150, dus dat is aardig wat. Dan moet het wel een flinke golf zijn en dan moet het ook nog het badlaken en de molton doorweken voordat het ernaast loopt. Ik ga ervanuit dat het goed komt...
    Ik droom gelukkig niet zo raar/naar. Droom wel dat ik ga bevallen enzo, maar verder valt het wel mee.

@Missyess, zwangere oma's en dan ook nog een 7-ling, oef!

@Chrisje, hier ook geen inlegkruisjes. Dat is zo broeierig. Ik doe gewoon wat vaker een schone slip (kan ik ook vast wennen aan vaker wassen, hahaha). Ik denk dat een wc papiertje ook nog wel een redelijk alternatief is, maar die blijven dan weer niet plakken, dat kreukt zo ;).
    Bedoel je een moxa stick? Daar had iemand het laatst op de gym ook over toen we het over kindjes in stuit hadden.

@Kiss, 1000 pagina's halen voordat de alle baby's geboren zijn... Tja... niet helemaal onmogelijk, maar dan moeten we aardig doorkletsen tijdens het verlof denk ik...
    Ik denk dat dat wat betreft het poetsen ook wel een beetje mannen eigen is hoor. Die van mij ziet rommel ook niet zo gauw liggen. Of hij stofzuigt en dan gewoon overal omheen, haha.
    Ik heb al diverse keren met lief besproken dat ik het niet steeds wil hoeven zeggen, maar hij denkt er gewoon niet aan. Ik ga geen dingen opnieuw doen. Net wat Maris zegt, dan doet hij straks niks meer (stond trouwens ook een stukje in een of ander blad wat ik van de week zat te lezen, kinderen (ofzoiets)). Misschien is het niet helemaal naar je zin, maar probeer je daar dan bij neer te leggen.

@Xenas, WAZO staat voor Wet Arbeid en ZOrg, dat zal dan denk ik wel die uitkering zijn die je krijgt tijdens je verlof (neem ik aan).
    Inlegkruisjes kunnen zo gaan broeien... en ik geloof dat je dan alleen nog maar meer last krijgt van afscheiding/zooi enzo (toch?).
    Rob (of jezelf) verbannen naar de logeerkamer een optie? Hehe. Dan heeft hij geen last van jouw gesnurk. Of misschien oordopjes? Snurken doe ik toch normaal ook al, ik denk dat mijn lief eraan gewend is.

Nog een paar daagjes werken, ik ben echt aan t aftellen... Ik begin er ook wel naar uit te zien nu.

14. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

hallo allemaal

zo even nog hier zitten en dan ga ik vroeg na bed.

Je matras er zijn verschillende manieren. om deze te beschermen. Had toevallig een stukje in de nieuwsbrief gezet.
    Ben alleen vergeten. Heb je flessen in huis doe ze alvast een keertje steriliseren. Dan is dat al een keertje gebeurd. Gewoon pan heet water op het vuur. 3 minuten in kokkend water. Flessen en spenen. Ook fopspenen.
    Ik was nog meer vergeten kwam ik erna achter maar goed dat moeten jullie me maar vergeven hoor.
    Nog even over het stukje in de nieuwsbrief over felcitatiakaarten. Het is niet de bedoeling om iedereen geboortekaartjes te sturen dan. Maar om kaartjes te ontvangen. Gewoon gefeliciteerd met de geboorte en bla bla bla. Heb het idee dat het een beetje verkeerd over gekomen was. Dus wil je een felicitatiekaart ontvangen van andere okmama's geef je dan op voor de lijst. Duidelijk nu ?

@ allemaal bedankt voor de complimentjes voor de nieuwsbrief het is dan nog leuker om te doen.
    @ nynke ik heb er ook opgelet. Maar goed bij me vorige zwangerschap was ik 33 kilo aangekomen
    @ Xenas: voor de koffer heb ik sommige dingen gewoon dubbel. Net als een nieuwe tandeborstel en kleine tandpasta. Ik ga er vanuit dat ik zo weer thuis ben. Mocht het niet zo zijn is het zo gehaald.
    @ Doris gefeliciteerd met je 36 weken.
    @maartje nee geen goed voorbeeld maar het dubbelen vond ik ook prima heb nu 3 x jou aangekomen gewicht. Ik heb geen voetenzak bij de maxi maar wel een afdekje. Het is een easybob dus net iets anders. Maar dekentje is genoeg hoor.
    @ floortje En de ruzie is weer bijgelegt ? Wil ook wel wat van je nesteldrang
    @Lvdewerf alleen jou gedeelte van het bed is belangrijk of je moet ineens aan de andere kant slapen.
    Murizzzz Leuk weer wat van je horen. Gefeliciteerd met je nichtje

Wat pannenkoeken. Wij hebben dat zondag gegeten heerlijk met spek kaas en ham. Zo was echt lekker.

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Xenas: het kan je slijmprop zijn maar het kan ook zijn dat je al je afschijding van s'nachts er in een keer uit komt wat het meer slijmerig maakt.

@Jotim: het lastige van de kilo's is dat je kan opletten wat je wilt maar ongemerkt sluipt er een hoop bij helaas. Het was niet rot bedoeld hoor!

Ik heb net cursus gehad en we hebben heerlijk ontspannen. Zo erg dat ik nu doodmoe ben en hopelijk een goede nacht kan maken. Weltrusten en tot morgen.

16. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ Xenas: als je nu naar de Hunkemoller gaat krijg je 20% korting, want ze bestaan 120 jaar (jammer dat het geen 120% korting is hahaha!).
    Ze hebben er best Ok-e shirts momenteel!
    Ik wacht alweer met smart op het volgende SMS-je van mijn man.

@ Nijnie: ik heb niets gehoord over de rechter danwel linkerkant van het bed? Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen, dus het zeiltje ligt gewoon aan mijn kant (=rechts vanaf het voeteneinde gezien). Tegen de tijd dat de kraamzorg komt controleren rol ik gewoon als zij dat wil wel even naar de andere kant.

@ jotim, hoe zit dat nu eigenlijk met dat steriliseren? Het komt op mij nogal overdreven over om alles tig keer te steriliseren, een beetje weerstand is toch ook niet verkeerd? Of zijn baby'tjes echt vreselijk gevoelig? Ik word in ieder geval heel rebels van al dat "uitkoken, magnetronsterliseren, bronwater ipv kraanwater" en zo...

Nog even mbt de inlegkruisjesdiscussie: volgens mij is het inderdaad het probleem dat de boel "hermetisch" wordt afgesloten, wat broei veroorzaakt en daardoor meer afscheiding. Synthetisch ondergoed doet hetzelfde. Jaaaaaaren geleden heb ik al eens met een huisgenootje het plan opgevat een brief te schrijven aan de libresse om ze te vragen waarvoor zij vinden dat inlegkruisjes nodig zijn. Wij konden niets anders verzinnen dan "damage control" na de sex en het leek ons wel spannend om dat uit officiële bron bevestigd te horen. Natuurlijk hebben we die brief nooit verstuurd. Toch wel jammer eigenlijk.

Trouwens, waarom heb ik ineens spellingscontrole op mijn tekst? Knap irritant, vooral omdat e.e.a. ingesteld staat op een andere taal dan het nederlands! (ik vermoed engels)

groetjes!
    Maris

ps weet iemand ergens leuke omhoogschijnende vloerlampen die bij ons kamertje passen? Ik wil nog een "schemerlamp" voor achter mijn "borstvoedingsstoel" en een staande lamp lijkt me wel praktisch...

17. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    aha, ik heb een nieuwe versie van Firefox ge-installeerd en daar stond de spellingschecker op ingesteld!

Ik heb trouwens (punt van gisteren) barhangtafels gevonden bij de Wehkamp.
    Tsjonge, ik ben wel erg aan het shoppen he?
    Een auto (nog niet gevonden); barhangtafels; staande lamp...

hmmmm ach ik moet zeggen dat het wel bevalt eigenlijk!
    :-D

Gaat er trouwens nog iemand van de regio Arnhem naar de open avond in het Rijnstate ziekenhuis volgende week?

Groetjes
    Maris

18. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

maris - volgens mij is 1 keer steriliseren ( bah wat een rot woord ) per dag genoeg. Vroeger wel.
    als je in een pan water doet hoef je dat niet in de magnetron. Goed uitspoelen na ieder gebruik is zeer belangrijk.
    Ja baby's zijn erg gevoelig zeker in het begin dan moeten de darmen veel werk gaan verichten.
    Ik vind wel dat je gelijk hebt hoor een beetje weerstand is ook zeker niet verkeerd. Als ik jou was zou ik gewoon advies vragen aan de kraamhulp. Weet echt niet meer hoe het er tegenwoordig aan toe gaat. Is voor mij al te lang geleden.
    Maar de flessen hebben nu waarschijnlijk al heel wat handen gepasserd en zo. In de winkel gestaan. Daarom is het niet verkeerd om het alvast een keertje te doen.

Trouwens heb geen spellingscontrole.

19. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Hoi allemaal,

Ben twee dagen niet geweest en moet me suf bijlezen van dat geklets. Maar gezellig om van iedereen even te horen hoe het gaat en vooral van iedereen te horen hoe "lekker" iedereen slaapt.

Een paar weken geleden had ik geschreven dat de kleine zo vreselijk aan het draaien was dat ik met enorme pijn op de bank lag en uiteindelijk op de verloskamer eindigde. Nou had ik dat gisterenavond dus weer. Ben niet naar het ziekenhuis gegaan, want ik herkende de pijn van de vorige keer en toen bleek alles goed te zijn.
    Het lijkt net of de kleine probeert te draaien maar dat het niet lukt ofzo.
    Gisterenavond dus weer janken van de pijn.

vandaag de hele dag beroerd. Gelukkig was mannetje thuis. We hebben vanochtend samen een groe lading boodschappen gehaald.
    Ik ben namelijk donderdag 6 september jarig en er moest toch wat in huis gehaald worden.
    Ik stond helemaal beroerd bij de Deen in de rij bij de kassa. Mijn man wilde een kruk halen maar ik wilde alleen maar naar huis. Zat met een plastic zak op schoot in de auto bijna te spugen maar ik kon het binnen houden.

Heb overigens het idee dat ik veel klaag de laatste weken. Maar ik ben gewoon op. Ik ben moe heb pijn en zit gewoon ook in de stress over hoe ik moet bevallen. Die draaipoging lijkt me gewoon aanvoelen als een enorme zware mishandeling, (hoewel ik dat nog nooit heb meegemaakt elukkig), die stuitbevalling zie ik ook niet zitten en een keizersnee is ook een ramp lijkt me.
    Ik voel me dus gewoon beroerd. Klagen is het enige wat ik kan en reageren op jullie gezellige verhalen trek ik niet omdat ik overal weer pijn heb van dat gedraai in mijn buik.

SORRY SORRY SORRY voor me geklaag.

Vandaag kraamzorg aan de telefoon gehad. Zij zei dat uitkoken van flessen en spenen achterhaalt is en niet meer hoeft. Net als voorgekookt water of bronwater. Babies krijgen een goede weerstand van af en toe een bacterie en zij zei als je een normaal hygienisch huishouden hebt het niet hoeft. Dus tja wat ik daar nou weer mee moet.

Ik heb jullie verhalen wel allemaal gelezen maar reageer even niet. Ga zometeen ff lekker janken op de bank en laat me troosten door mijn man.
    Hoop morgen weer wat gezelliger te zijn voor jullie.

NIca jou wil ik vooral een cyberknuf geven en heel veel sterkte wensen.

Kus voor iedereen en tot morgen en hoop jullie in betere tijden weer te spreken.

Diana

20. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ Diaan: geeft niks joh! Lijkt me ook niet echt leuk voor je om EN zoveel pijn EN zoveel onzekerheid over je bevalling te hebben!
    In ieder geval wens ik je toch een fijne verjaardag. hOpelijk lukt het je om in de feeststemming te komen.
    Fijn trouwens dat jij eens van iemand gehoord hebt dat dat uitkoken overdreven is. Hopelijk vindt mijn kraamhulp dat ook. In mijn ogen is een beetje Dreft of een rondje door de vaatwasser ook "schoon", maar goed, ik ben een leek dus ik zie wel wat "ze" willen dat ik doe.

Deel Deze Pagina