Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen meiden (ken nog net 8) )
    Alles goed met jullie? Ik lees dat de meesten goed geslapen, toppie!
    Helaas ikzelf minder... Werd rond een uur of 4 wakker met flinke buikpijn.... echt helemaal onderin, een menstruatieachtig gevoel, alleen dan 15 keer erger ofzo..... m'n buik was ook helemaal hard! Ging maar niet weg... Op een gegeven moment wist ik echt niet meer hoe ik moest liggen dus ben ik er maar even uit gegaan. Iemand een idee wat dit geweest kan zijn? Merk dat de kleine echt VEEL minder ruimte heeft zeg! Draaien begint echt een beetje "pijnlijk" te worden zeg maar... En aangezien onze ukkepuk sinds het verkrijgen van minder ruimte steeds actiever lijkt te worden :(

Gisteravond op m'n neefjes gepast! De jongste lag al in bed (had geen middagdutje gedaan dus was compleet uitgeteld na het eten) en de oudste (5 jaar) lekker in bed gedaan... eventjes voorgelezen! Supergezellig, echt leuk! Haha, ik voelde me echt een miep, met voorlezen was ik gewoon af en toe buiten adem! Rond een uurtje of kwart over 9 hoorde ik via de babyfoon de jongste heel zielig kreunen... ging even zo door en toen ben ik even gaan kijken... Helemaal een frons op zijn hoofdje, heen en weer in bed, kreunen werd jammeren, toen huilen en zachtjes: mama, mama... Zoooooooooooo zielig... Heb ik 'm er maar uitgepakt want zachtjes praten hielp niet... Denk dat hij een nachtmerrie heeft gehad de arme ziel... Tranen met tuiten huilde hij even later, dus toen heb ik m'n schoonzusje maar gebeld en die was toch net klaar met Rogier zijn haren knippen en kwamen dus naar huis... Nog bijna een half uur met z'n armpjes stijf om m'n nek met 'm door de woonkamer gelopen... Vlak voordat ze thuiskwamen hing de kleine alweer met een grijns op zijn gezicht om mijn nek 8)

Sorry, ff lang verhaal!

Diaan, je mag altijd je verhaal hier kwijt toch! We zijn er toch om je te troosten als dat nodig is en je mag hier altijd klagen! Hoop dat de pijn en het draaien minder wordt meid! Dikke knuf!

Marieke, wat een prachtige foto! M'n complimenten, jij en je mannetje hebben goed werk geleverd ;)

Kiss, kan me voorstellen dat je dat niet leuk vindt hoor! Helemaal voor je ventje is dat sneu! Ik ga duimen dat ze op tijd weer terug zijn!

Laura, geen idee wat die steken zijn zeg! Net wat Irene zegt, gewoon bellen met je vk om het uit te leggen! Misschien kunnen zij je gerust stellen en anders ga je toch nog ff langs vandaag!

Liesje, dat is dus een flinkerd! Ben benieuwd wanneer hij zich aandient!

Ik stop er ff mee, heb al een verschrikkelijke grote lap tekst zie ik :oops:

Fijne dag meiden!

Liefs Chris

2. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Kissflower: Ik ging gister braaf met mijn uitgeprintte brief naar de hema en ze hebben er niet eens om gevraagd... Dus hier was het iig niet nodig!

3. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @kissflower: volgens mij staat er op zo'n mail een klantnummer en een ordernummer. Als je die nou ff overschrijft en uitlegt dat je geen printer hebt doen ze volgens mij niet moeilijk. Ik doe dat ook altijd zo met foto's die ik digitaal besteld heb. Vind het zo zonde van het papier en de inkt als je het ook kunt overschrijven.

@Liesje: bij mij nu 13 kilo. Bij mijn zoontje zat er rond deze tijd al 19 kilo aan. Ik eindigde toen na 38 weken met 21 kilo. Ben benieuwd hoeveel er nog bij gaat komen.

@Chrisje en de rest: bedankt voor jullie opbeurende woorden.

groet Diana

4. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
  5. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Dubbel feest: pagina 700 en mn meubeltjes zijn binnen, ik ga lakken!

6. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Maris; dom he, dat ze dan niet wat verder kijken dan hun neus lang is!

@Doris; sorry, ik kan je niet helpen. Ik heb er geen last van. WEl vervelend joh!

@Liesje; jeetje meid, wat een flinkerd. Dat wordt nog een hele klus!

@Diaan; ik vind dat je best van alle smaken een klein stukje mag nemen hoor. Je moet toch weten wat je je gasten voor zet?!

@Laura; geen idee wat het kan zijn. Wat de rest al zegt: Bij twijfel altijd even bellen!

@Irene; tuurlijk is het veilig om thuis te bevallen! De VK heeft genoeg ervaring om eventuele problemen aan te zien komen hoor! Maar doe vooral waar je je goed bij voelt. Ik ga zelf wel naar het ziekenhuis, maar dat is voor ons ook veruit het meest practisch.

@Kiss; gewoon de nummers meenemen en dan komt het wel goed!

@Chrisje; klinkt wel als een leuke avond

Hoe zou het toch met sofieke zijn?!?!

7. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    zo, de baby kamer foto's staan erin, plus een buikje van mij.. vind het zelf errug mee vallen :)

marieke, mooie foto van je dochtertje by the way..

bij mij is er nu 11 kilo bij.. in totaal.

8. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    De steken die net zo voelen als ongi-pijn, betekend indalen. Vooral in combi met harde buiken. Heb dit nagevraagd bij de VK omdat ik daar sinds 14 dagen ook 'last' van had en sinds gisteren kon zij ook voelen dat de baby was ingedaald.

O ja, bij mij is er nu 11,3 kilo aangekomen. Ze konden gisteren op de echo zien dat ik veel vruchtwater draag, ca. 2 liter. Dat wordt vast een dikke plens.

Groetjes Floortje

9. @marieke.. ja misschien wel.. ik had er vanmorgen dan weer bijna geen last van!
    Nou ja.. het kon niet zo veel kwaad toch!
    Wat een schatje krijg je zeg! Mooi meisje!

@choco.. haha lache om je plas verhaal zeg!
    ik zie het ook helemaal voor me haha

@denisee.. lekker je verlof!
    Mooi kamertje heb je! We hebben een beetje dezelfde kleur bruin in de kamer!

@maartje.. gaat je huisje er weer van af?
    balen zeg!
    maar ja.. wordt nu ook niet meer het weer ervan!

@maris.. leuke dingen ga je doen zeg!hmm lekker broodje van bakker bart! wat ga je nemen?

@doris.. handen.. jaaaa erg he..
    ik heb al vocht in mijn handen sinds de 16e week!
    dus week precies wat je bedoelt!
    helaas niks aan te doen!

@liesje.. wow wat een kanjer wordt dat zeg!

@laura.. die steken kunnen volgens mij van het indalen zijn!

@diaan.. beheers je meid.. niet aan de taart komen!Anders moet je ze delen met ons!

@kiss.. bel de hema anders even of je zo mag komen!
    zonder papiertje!
    ze moeten namelijk een code scannen die op dat papier staat geloof ik!

@marieke.. foto's willen we zien van je nieuwe meubels! ben zoooo benieuwd!

@maartje.. ik ga sofieke nu wel ff sms sturen!

hey meiden!

zooo.. nu even bammetje (tosti) eten hoor!
    met een blikje appelsap!
    hmm lekker!

vanavond gaat mijn zwangere vriendin (die haar diploma pedicure heeft) mijn voetjes doen!
    JEEEH!

Gisteren verder gegaan met verven!
    Tis nu bijna klaar..

Iemand nog tips hoe je het makkelijst de speilen van het bedje kan doen?

Ik ben nu ook 11 kilo aangekomen!
    en maandag heb ik groeiecho!

10. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hey ladies,

jaaa..700 pagina's!
    Heb wel weer veel bij moeten lezen..
    @marieke: wat heb je een ontzettende mooie foto van je kindje zeg! Wow! Enne, die neus valt wel mee en komt door de echo ja. Dat was op onze 3d echo ook zo, maar onze foto's zijn te onduidelijk om hier op forum te zetten, wel jammer maar ons meisje lag er verkeerd voor, voor de echo (ver naar beneden)
    En oei, scorpioenen...pff..moet je tegen mij niet zeggen..dat vind ik echt enge beesten...ik hoef er maar 1 op tv te zien en gegarandeerd dat ik er een nachtmerrie over krijg.

@Floortje: ik had ook het idee dat ons meisje aan het indalen was omdat ik soort van ongi krampen had (niet heel erg hoor, beetje) heel veel durk op mn blaas heb en heel vaak plassen en soort drukkend gevoel ook in mn liezen/schaambot.vagina..gisteravond vlak voor slapen had ik dat dus best erg en ook harde buik..dus zou het kunnen dat ons meisje dan misschien is ingedaald? Hoef volgende week donderdag pas weer naar vk dus ben wel benieuwd eigenlijk..
    Lekker veel vruchtwater heb je inderdaad dan!Ik weet wel dat ik een grote/dikke placenta heb...ik krijg rond 36 weken een echo (liggingsecho) ben benieuwd, heb er wel zin in, kan ik toch ons meisje weer even zien!

@Kiss: vervelend van de vader van je vriend dat die op vakantie gaat, kan dat wel begrijpen (hoe rot dat voelt ook voor je vriend vooral)

@Denisse: mooi kamertje en mooi buikje hoor!

Over na de bevalling: ik blijf er steeds aan denken dat ik het vervelend zou vinden als mn schoonfamilie er eerst zou zijn..mijn man maakt het niet zo veel uit gelukkig. Denk dat hij het wel begrijpt. Maar dan moeten we wel mijn ouders op tijd opbellen dat ze kunnen komen, want die wonen 25 km verder dan schoonfamilie. Wil nl wel eerst even bijkomen, proberen of de borstvoeding lukt, placenta moet eruit (hoop heel snel maar kan ook uur duren) en even beetje opfrissen ofzo. Daarna wil ik wel graag mn ouders en zusjes zien om ons wondertje te laten zien!
    Lijkt wel druk zo als de naaste familie komt kijken: mijn beiden ouders dus, met 2 zusjes en 1 zus met vriend (5 personen) , schoonmoeder met haar vriend (2 personen) schoonvader met zijn vriendin en 3 kinderen van die vriendin (5) schoonzus met haar vriend, schoonbroer met zijn vriendin....pfff...vind het zo stom van me klinken maar ben bang dat schoonfamilie het niet helemaal begrijpt en heel lang wil blijven hangen, waar ik dus niet zo veel zin in heb (vooral met schoonmoeder en schoonbroer heb ik heel weinig).
    Nouja, zal wel goedkomen. Twan (mn man) maakt zich e rniet druk om maar vind dat allemaal wel leuk, maar zegt wel dat hij het anders gewoon zegt als we rust willen.
    Over mijn ouders en zusjes hoef ik me niet druk te maken, vind het soieso fijn om hun dan even te zien en ons kindje te laten zien natuurlijk (trots!) en ik weet dat hun zelf heel goed weten dat we graag ook weer met zn drietjes zijn en rust willen. Mijn ouders voelen ons altijd wel goed aan, wat heel prettig is. Moet zeggen dat Twan zich ook wel erg prettig voelt bij mijn ouders..Komt denk ik ook wel dat mijn ouders hem ook overal bij betrekken enzo.
    Wat ben ik toch een zeur..maarja, zo voel ik het nu eenmaal, over mn schoonmoeder vooral. kan er niks aan doen.

Gisteren naar zwangerschapscursus geweest, partners mochten mee. was wel leuk en informatief. De mannen hebben niet hoeven puffen ofzo, vonden we allemaal niet zo nodig haha. Wel heeft docente voorgedaan hoe het klinkt als we weeen hebben, dus op welke manier we dan puffen zeg maar...mannen hebben wel even rugmassage gedaan voor als je rugweeen krijgt. was wel lekker hoor, ik zei al tegen Twan: mag je wel vaker oefenen, haha

Liefs

Sylvia

11. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ja Xenas, lekker ben jij, eigenlijk doe ik al teveel en dan ga jij nog lopen zeuren dat je ze op de foto wilt! ik moet ze nog schilderen en monteren hoor! ;)

Het wordt iig: Aneboda bed wit 160, IVAR planken erboven, bureau ook van IVAR, en verder een pax kast met vikedal deuren voor op de gang...Dan weet je het een beetje alvast als je op de ikea site kijkt...Kussie...

12. gaaaaf !

ga zo meteen kijken!

13. maartje..ik heb jouw tip van de week gepikt..
    over het mailen voor proefmonster van zwitsal enzo..
    zwitsal en etos doen het niet..
    maar kreeg vandaag mail van natusan..
    en die gaan mij proefmonsters sturen!

jippie!

14. marieke.....
    gave meubels!
    alleen bureau kon ik niet vinden... maar ik ken de ivar serie wel!

NICE!

cést beau (kan ik toch ook zeggen?

15. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    @maris: vind het wel een goeie om zon brief te schrijven naar libresse..zou wel benieuwd zijn naar het antwoord.
    En spellingscontrole...hier niet hoor.zou mischien niet eens verkeerd zijn...voor mij althans..

ah ik zie het al in je volgende berichtje..

@diana: nou zeg wat naar dat je zon pijn hebt ..wel een wilde die kleine van jou zo te horen.

@astrid: heb ook geen kraakding onder mn bed, maar heb ene matrasbeschermer van de wehkamp die ook prima schijnt te werken (ook tegen incontinetie etc) bij de ikea hebben ze, ze ook

@choco: haha nou gelukkig dat je er om kon lachen, heb het ook wel eens gehad, maar vond het toch niet zon prettige ervaring, maar je hebt gelijk je kan er maar beter om lachen

@marieke: lijkt me echt super om zo veel echo's te krijgen, dat hebben ze daar in frankrijk toch beter geregeld.
    en wat een super mooie foto!

en schorpioenen.......! die zitten toch niet in frankrijk?

@doris: hmm geen last van vocht vast houden, klinkt niet echt prettig..

@irene: met die vraag zit ik ook nog steeds, "is het zh nou veiliger of maakt het niet zo veel uit"?

Iemand sms buddy van sofieke?

Ons bed gister omhoog gezet met bierkratjes, zo hee echt hoog! haha best apart gezicht, maar is wel lekker met in- en uitstappen!

Fijne dag allemaal

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oeh heb een mailtje dat ik de kruidvat doos kan ophalen... Ben benieuwd of hij hier ook zo schraal is :p

17. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Het zal dan wel van het indalen zijn...

Ik ben sms-buddy van sofieke, ik zal haar ff smsen.

18. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Die doos mag ik ook ophalen. Had vanochtend de mail binnengekregen. Ben ook wel benieuwd wat er in zit.

@ Martine: tja..mij smaak van humor is wel eens afwijkend. Had echt iets van: heb ik dat weer!
    @ Marieke: wat een mooi snoetje!
    @ Doris: hier wat licht opgezette voetjes maar meer ook niet.
    @ Irene: ik ga juist thuis bevallen omdat ik absoluut niet in een ziekenhuis wil bevallen. De sfeer van een ziekenhuis maakt mij alleen angstiger, dus kies ik voor een prettigere omgeving.
    @ Xenas: de spijltjes met een spuitbus doen? Verven is wel errrug onhandig.

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Zo jullie kunnen kletsen ineens. Bijna iedereen met verlof zeker? :)

@Doris: nee hoor, ik heb het rustig aan gedaan. Ik houd wel veel vocht vast in mijn voeten en enkels maar niet in mijn handen. Heb wel ens dat ik s'nachts mijn hand niet voel idd maar adt si vaak omdat ik er op lig. Een heel eng gevoel.

@Liesje: fijn dat alles goed was bij de gyn. Ik hoop stiekum dat beeb toch iets minder groot is als ze verwachten.

@Diaan: NIET AAN DE TAART KOMEN! Meis, ik hoop dat je morgen wat bent opgeknapt, lief dat mams komt helpen vandaag en morgen.

@Laura: klinkt toch als indalingsweeen.

@Irene: thuis is net zo veilig als in het zh. Je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt.

@Kissflower: is het gelukt met de hema.

@Chrisje: lastig hoor die pijn. Maar het klinkt een beetje als voorweeen. Rustige buikademhaling proberen dan wil het wel eens afzakken. Sneu van je neefje, zo'n nachtmerrie.

@Marieke: lukt het met lakken?

@Denisse: mooie buik en mooie meubels hoor.

@Floortje: 2 liter? Zo jij mag wel heel veel zeiltjes neer leggen. ;)

@Sylvia: of mijn schoonouders thuis zijn is de vraag maar ik bel eerst mijn ouders en hoop dat ze snel kunnen komen. Mijn man snapt dit gelukkig heel goed. Mijn familie komt eigenlijk altijd gelijk als er een beeb is geboren, ik vind dit alleen maar leuk en gezellig. Maar je moet maar kijken hoe je je voelt na de bevalling.

20. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    SMSBUDDY NIEUWS!

Ik had even naar Sofieke gesmsd hoe het nu met haar is, haar reactie was:

Hoi dames, met mij gaat het weer een stukje beter. Ben sinds gisteren uit het ziekenhuis en nu in ons nieuwe huis wat aan het bijkomen. Helaas werkt internet nog niet dus kan jullie niet persoonlijk op de hoogte houden. Moet vrijdag weer naar de gynaecoloog want wordt nu heel nauw opgevolgd omdat ik echt wel ieder moment kan bevallen! Spannend hoor en bijna 37 weken dus onze meid kan rustig komen! Zijn er verder nog nieuwtjes bij de andere oktobermama's? Liefs!

Als iemand nog suggesties heeft voor het smsje dat ik zo aan haar terug stuur, dan hoor ik het graag.

Deel Deze Pagina