Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Maartje, vandaag nog een keer met mijn peuters erover gehad. Ja bijzonder hoor, hoe ze toch op hun eigen manier meeleven.

Maris, ik lees dat maartje iets schrijft over een reactie van jou in een ander topic... ik ga eens even lezen, want ik ben wel heel nieuwsgierig ;) (hahahaha, leuke reactie).
    Van harte met je nieuwe baan!
    Over die geboortekaartjes, wij hadden laatst een bbq met de familie en mn nichten waar ik eigenlijk nooit wat van hoor wilden ook wel een geboortekaartje. Ik heb niet eens een adres van ze, want adreswijzigingen sturen ze niet als ze verhuizen. Misschien lekker stug van mij, maar ik ga ze ook geen kaartje sturen, lekker puh :p.

Irene, kies voor de plek waar jij je het meest op je gemak voelt. Misschien kan je naar zo'n info-avond in het ziekenhuis, gewoon om eens te kijken. Mijn verloskundige zei: je kan je altijd op het laatste moment nog bedenken hoor. Als je dan toch zegt dat je thuis wilt blijven kan dat ook (ik heb dus gekozen voor het ziekenhuis, voelt voor mij prettiger).
    Nog een halve week tot je verlof, rust lekker uit het weekend dan heb je nog wat energie voor de laatste loodjes volgende week!

Diaan, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik denk dat ik het niet ga halen, op tijd voor een stukje taart. Maar weet je wat... dan mag jij mijn stukje ;).

Laura, ik gebruikte altijd wel wasverzachter (alleen voor de 30/40 graden was, niet bij de handdoeken enzo), maar momenteel maar even niet. Omdat het voor de babykleertjes afgeraden wordt. En aangezien ik wel eens wat meewas met de rest van de was laat ik de wasverzachter nu maar even helemaal weg. Het maakt wel een beetje verschil qua zachtheid, maar ook weer niet heel veel.
    Ik weet ook niet of ik wel wil dat het kind bij iedereen op de arm gaat... Ik denk eigenlijk dat ik het niet wil. Misschien heb ik wat minder moeite met mijn ouders en schoonouders en broertjes/zusjes en aanhang. Maar ik ben echt niet van plan om het kind van arm naar arm te laten gaan. Zeker niet in het begin. Als het voor mij niet ok voelt hoop ik dat ik dat aan durf te geven.

Xenas, voetmassage, heerlijk! Ik heb hier van die voetenbad-bruistabletten is ook best lekker (haalt het denk ik niet bij een massage, maar een goede 2e dan toch wel...).

Nica, leuk ziet het eruit hoor!

Bijna verlof hier, morgenochtend nog werken en ik hoorde al geruchten dat mn collega's morgen even dag komen zeggen. Dus ik ga morgenochtend nog even langs de supermarkt om iets voor bij de koffie te halen geloof ik ;).
    Ben er nu wel aan toe hoor, verlof. Maar toch denk ik dat ik nog best af en toe even mn koppie om de deur zal steken op mn werk ;).

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Nou, volgens mij heb ik teveel zon nar belgie gestuurd :( De zon is helemaal weg. Heb de was maar binnen gehaald, wie weet gaat het zo nog regenen.

Ik heb heerlijk ff een dutje gedaan op de bank.. Maar kan nu niet zeggen dat ik echt fit ben.. Nog steeds beetje moe. Het ruikt hier heerlijk! Pizza zit namelijk in de oven!

Keek trouwens net in de spiegel en heb het idee dat mijn buik een heel stuk gezakt is. Ook bij het zitten heb er veel minder last ineens van ademhalen. Of verbeeld ik mij dat? Nou ja, volgende week naar de vk, zal wel horen offie inderdaad is gezakt.

Liefs Kiss

ga ff eten.. :)

3. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    :confused: HELP!

Kijk ik sbs6.. hart van nl... blijkt een peuter van 3 jaar gekidnapt uit een winkel.. Zijn ze aan het filmen in en bij de supermarkt.. IS dat gewoon DE supermakt waar IK altijd heen ga! gewoon achter MIJN huis! :confused: vind dit heeeeel eng :cry:

4. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
  5. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Jeetje Kiss, wat eng zeg! En is het vandaag gebeurd? Krijg gelijk kippevel bah zeg........

Ik ben bekaf....heb mijn huisje gekuist, allé beneden dan toch al...volgende week komt mijn moeder helpen met de boven...pffffffffff ik wou dat ik in een klein apartementje woonde...(allé, nu toch, volgende maand ben ik weer helemaal happy met m'n huisje hoor!) dan de meisjes van Emelie haar klas gaan helpen met het omkleden voor het zwemmen, eten maken, eten, kinderen in bad zetten...heb net tegn m'n ventje gezegd dat ik dat niet meer alleen klaar speel...kan nog net zitten en woorden typen...

Slaawel iedereen!

6. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Hallo allemaal

Jullie kletsen wel veel hoor. Maar goed zijn we voorbereid na morgen natuurlijk nog meer dames met verlof.
    Vanmorgen is alles beneden weer gepoetst heerlijk we heben we hard gewerkt samen. Is gewoon gezellig met me schoonmoeder poetsen.
    Vanmiddag even na de buurvrouw geweest kopje koffie gedronken en de pc nagekeken. Daarna thuis op de bank gaan liggen heb geslapen van half 4 tot kwart voor 6 mooi meegenomen weer. Daarna eten. Kinderen liggen op bed en nu de aller aller laatste klanten van dit jaar. Heerlijk mijn verlof gaat een weekje later in dan gepland maar dat had ik al verwacht. Dit weekend wordt het echt een uitrust weekend voor mij.

Diaan gefeliciteerd met je verjaardag (taart is altijd welkom )
    maartje suc6 bij de laatste pufles.
    Kiss lekker pizza
    Xenas borrelen ??? jij hebt toch netje water gedronken he. Morgen nog 1 dag. Rob weer hard gewerkt vandaag aan de kamer. Lekker hoor
    Nica laatste nachtje en dan genieten van je paar dagen thuis. Mooi bedje
    Maris gefeliciteerd met je nieuwe baan
    Choco ook al een feestje niet te hard feesten hoor schiet dadelijk weer je bloedruk omhoog

Als ik mensen vergeten ben sorry heb wel alles gelezen maar me hoofd is zo'n zeef. Als je er boven water in zou gooien ben ik net een couchekop

Ga even kijken hoe het bij de augmama's is en de sepmama's alvast een beetje aan die spanning wennen. De eerste baby bij ons mag ook over een week geboren worden. En over 3 weken zeker. Ben heel benieuwd wie zich als volgende meld.

7. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Maris Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Choco Goed dat je bloeddruk gezakt is!

Kissflower Dat is idd eng zeg! Zoiets lijkt meestal ver van je weg als je zoiets hoort, maar zo komt het wel heel dichtbij zeg....

Ik ben weer bezig met de adreslijst, sturen jullie buiten familie, vrienden en werk nog ergens kaartjes naartoe?

Geloof dat ik hem zo goed als af heb. Hoef ik ze alleen nog maar uit te printen op etiketten (lekker makkelijk ;) ) Oja en natuurlijk op de enveloppen plakken 8)
    kan je die geboortjezegels gewoon bij het postkantoor kopen of moet je die bestellen?

groetjes Doris

8. NiCa

NiCa Bekend lid

lieverd bedankt voor het bekijken van het bedje en voor de reacties want me vriend heeft het bedje geschilderd en me ouders hebben het hemeltje gemaakt het speeldoosje komt van de hema en die heb ik van me tante gehad

ieksss wat eng lijkt me dat over dat kindje en vlakbij je huis kiss(volgens mij zei jij dat toch?)

ik ga zeker proberen te genieten het weekend

liefs nica

9. @misoh... even rustig aan doen meid1

@floortje.. je vervanger al weer weg...
    jeetje zeg!
    das lekker.. wie gaat nu de nieuwe inwerken?

@kiss.. stuur die zon morgen eens even deze kant op!
    oei.. wat eng zeg.. over die kidnapping.. ff in de gaten houden..
    lijkt mij ook helemaal niks zeg.. gadsie!

@nica.. zeer mooi bedje!

@maris.. feli met je nieuwe baan.. wat een beschrijving zeg!
    ik snap het een beetje maar nog neit helemaal.. niet erg! zolang jij maar weet waar het over gaat toch!

@maartje.. veel plezier op je laaste puf cursus!

@choco.. jeeee ik feest mee! fijn dat alles in orde is!

@nijnie.. die voetbruistabletten zijn ook erg lekker... zijn zeker een goede 2e!

@jotim... jaaaa was leuk joh het borrelen!
    hieronder een 'beschrijving'

Vandaag heb ik al vast mijn afscheids feestje op mijn werk gehad.. omdat morgen er bijna niemand is..
    heb een hele gave doos gehad met inhoud... 'het laaste loodjes verwen pakket'
    *tijdschrift LINDA
    *boekje van dikkie dik
    *gaaf lijstje waar ik een foto van de kleine in kan doen iedere maand
    *dove bodylotion
    *ballonnen
    *astrologieboek voor geboorte

super leuk dus allemaal
    lekker hapjes erbij en een blikie drinken!
    gezellig!

Rob heeft het ledikantje vandaag geverft!
    en alles is nu klaar..
    op naar het inrichten YES!

*KRUIDNOOTJES ALARM....Ze zijn er weer.......*

10. Appeltje: 21 augustus officieel – nu vroegtijdig met verlof
    Doris: 21 augustus officieel – nu vroegtijdig met verlof sinds 9 juli
    Diaan: 30 augustus officieel - nu al vroegtijdig 11 juli met verlof
    Maartje: 30 augustus officieel - nu al vroegtijdig met verlof sinds 14 februari
    Misoh: 31 augustus officieel - nu al vroegtijdig met verlof
    Nynke: 31 augustus officieel – 6 weken – nu al vroegtijdig met verlof

Jotim: 1 september tot april
    Floortje: 3 september – vanaf 10 augustus met vakantie
    Denisse: 3 september – 6 weken
    Pol: 5 september – 6 weken
    Anne36: 6 september officieel - nu al vroegtijdig met verlof
    MissYess: 7 september - 6 weken
    Nijnie: 8 september – 7 januari – 4 weken
    Marize: 9 september – 6 weken – nu al vroegtijdig met verlof
    Xenas81: 10 september – 6 weken
    Jetteke: 11 september – 4 weken
    Irene: 12 september – 6 weken
    Choco: 17 september – 6 weken
    Astrid85: 18 september officieel - sinds 11 juli met vroegtijdig verlof
    Lvdwerf: 18 september officieel – sinds 23 april met vroegtijdig verlof
    Maris: 25 september
    Chrisje: 26 september – 4 weken
    Smeetje: 26 september – 4 weken

Wil je ook op de lijst?
    Stuur me een PB met je officiële datum en hoeveel weken dit van te voren is!

11. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Doris - per 50 stuks kan je de geboortezegels kopen en dan kan je per 10 gewone zegels of de liefdeszegels kopen. Gewoon op het postkantoor. Heb niet zoveel geboortekaartjes alleen van familie, vrienden een paar klanten en werkrelatie's. Wij jonge ouders, rainbowbabies ( gratis mutsje ) c1000 ( moederdoos )

Xenas- rob heeft dus hard gewerkt kan je gaan inrichten benieuwd na de foto's. Je bent weer goed verwend met al die kadootjes.

Kiss - schrikken hoor heb het bericht gelezen

Zo mij klanten zijn weg. Joepie, heb nu eigenlijk verlof. Ik ga nog wel door met beetje werk maar dit kan ik indelen naar eigen inzicht en ook of ik zin heb ja of nee. Dus geen moetjes meer

12. hey meiden.. weten jullie dat..

bij mijn ledikantje heb ik een matras en 2 soort dekentjes erbij gekregen..
    (niet om onder te slapen hoor)
    maar moeten deze onder het matras dus op de lattenbodem? of op het matasje en dan onder het hoeslakentje?

13. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Dekentjes zijn voor op bed. Maar matrasbeschermer moet op de latenboden. Weet niet wat je hebt. Anders even er niet opleggen en dadelijk de kraamhulp laten kijken.

De laatste augbaby is geboren heb ik gezien.
    Nu de sepmama's en dan zijn wij aan de beurt

Zo ga me bedje in.

14. het lijken op 2 matras beschermers.. en hele lange.. precies voor op latten bodem en een kleinere..
    weet niet zo goed wat ik daar mee moet..

15. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Zooo, de borstvoedingscursus afgesloten.
    Best nuttig denk ik, maar ben blij dat het erop zit.
    Nu richting bed en morgen fit weer op (hoop ik).

16. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Nog even kort berichtje van mij. Ik voelde de kleine de hele dag en gisteravond al vrijwel niet bewegen, ook had ik sinds gisteravond veel harde buiken. De harde buiken zijn gelukkig sinds vanavond afgenomen. De vk is nog langs geweest. De beeb ligt waarschijnlijk nu tegen mijn placena aan te trappen, waardoor ik weinig voel. Het hartje klonk goed. Na dat ze weg was gelukkig de beeb al wel weer een paar keer gevoeld, alleen op een andere plek dan anders. Scheelt weer, als de beeb zo blijft bewegen, anders moet ik namelijk morgen naar het zh voor een ctg. We zullen wel zien, ik voel me er in ieder geval nu weer een stuk geruster onder.

Weltrusten dames, ik duik snel mijn bedje in. Ik ben nogal moe, ook van de stress die ik wel een beetje had.

17. goedemorgen meiden!

@laura.. dat was even schrikken zeker!
    Gelukkig is je beeb weer lekker aan het bewegen!

Hier nog 8 uur te gaan!
    tellen jullie mee af voor vandaag.. laatste werkdagje!
    ik moet tot half 5!

vanmiddag op de markt loempiatje eten met mijn vader!lekker lekker!

18. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Goedemorgen allemaal

Zo bijna weekend. Het is maar somber hier. Het weekend staat voor de deur. Even bij komen van alles drukte. Ben met een heerlijk gevoel opgestaan vanmorgen. Ik moet niks meer.

Ga zo even na het dorp hier. Vlug over de markt, postkantoor en even hema en kruidvat. Dan even heerlijk freubelen. Heb echt zin in mijn weekend. Geen plannen maar wel formule 1 niks doen en uitrusten.

Xenas ik tel met je mee. Het is nu half 9 voor je het weet is het half 5 en mag je het pand verlaten voor lange tijd.

Lvdwerf al wakker hoe gaat het nu

19. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

@Jotim: fijn dat je zo prettig bent opgestaan vanmorgen!

Ik ben op zich wel goed opgestaan maar was rond 4uur ofzo al wakker..ik ben een tijdje blijven liggen maar slapen ging echt niet meer...onze kleine meid was ook ontzettend beweeglijk, de hele tijd, wat ik wel erg leuk vond weer (ze is altijd wel duidelijk aanwezig) maar ook heeeeel klein beetje lastg omdat ik zo dus al helemaal niet kon slapen. Ze was nu ook extra druk leek wel, flinke bewegingen en schopjes enzo.
    Ben om 7uur pas eruit gegaan (vond het eerst wel lekker om gewoon te blijven liggen en te genieten van ons bewegende meisje), in bad gegaan en naar beneden. manlief vroeg zich al af wat ik allemaal ging doen. Hij komt altijd uit bed om 7.30uur..(hoe zacht ik ook doe..hij merkt het altijd wel meteen als ik mn bed uitga, vooral nu houdt hij het goed in de gaten, wel lief)

Heb gisteren weer alles gepoetst enzo, dus heb net alleen nog beetje was weggewerkt.
    Mijn moeder komt zo gezellig, gaan we kijken voor mooie stof om de wieg te bekleden. Wel fijn zo'n handige moeder, al vind ze dat zelf niet hoor, anderen kunnen dat allemaal veeeel beter zegt ze.

Verder niet veel bijzonders hier..

Liefs
    Sylvia

20. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen allemaal,

Ik zal niet weer beginnen over mijn woelige nacht, want dat wordt een beetje eeentonig ;)
    Gisterenavond de laatste keer pufclub gehad. Echt een raar idee dat we elkaar pas weer terug zien als we allemaal een kindje hebben! We hebben wel elkaars e-mailadressen zodat we een beetje op de hoogte blijven. Toen ik thuis kwam was mijn beste vriendinnetje de badkamer en wc aan het soppen. Echt superfijn! Ze heeft ook de woonkamer nog gestofzuigd (of is het gezogen?! Ik weet het nooit).

Helaas daardoor wel een beetje te laat in mijn bedje, maar dat mag de pret niet drukken. Vandaag als enige doel de acupunctuur. Verder een rustig dagje. Wie weet blijft het zo heerlijk zonnig en kan ik nog even in mijn hangmatje in de tuin!

@Nijnie; als je dit leest mag je waarschijnlijk gaan genieten van je verlof!

@Kiss; misschien is jullie kindje wel ingedaald. Lekker hoor! Wat erg van die peuter. Het zal je gebeuren zeg!

@Liesje; denk goed om je lijf hoor meis!

@Jotim; VERLOF! Joepie!

@Doris; ik twijfel over de meiden van de pufclub. Ik denk dat ik misschien het kaartje inscan en opstuur. Ik moet al zoveel kaartjes versturen! Verder heb ik een aantal mensen op de lijst staan die voor mijn vader heel belangrijk zijn (ongeveer 3 of 4) en de dokter, VK, tandarts, enz.

@NiCa; geniet van je dagen thuis meid!

@Xenas; klinkt als een heel gezellig afscheid! Ik zou willen dat ze bij mij maar half zo attent waren! :( Kruidnootjes?! Nu al?! Ik werd gisteren gebeld door de eerste basisschool die mij als zwarte piet wil boeken! Ook lekker op tijd! Het is al 14 jaar mijn hobby, samen met mijn vader als sinterklaas.
    Is de korte molton misschien een met plastic tussenlaag?! Die mag alleen onder de billen, niet onder het hoofd.

@Laura; wat een schrik weer! Ik ben blij dat alles goed is!

@Sylvia; wel gezellig zo'n bewegende baby, maar liever iets later op de dag! ;)

Zo, ik ben weer bij! Fijne dag allemaal!
    Maartje

Deel Deze Pagina