Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Goeiemorgen!

Gisteravond bouwde de beeb weer als vanouds een feestje in mijn buik, dus dat zit wel weer goed. Het ligt nu alleen anders. Het is om zijn eigen as gedraaid zeg maar en daardoor beweegt het nu vooral tegen mijn placenta aan die aan mijn buikzijde ligt. Volgens de vk gaat de beeb er gewoon steeds meer klaar voor liggen en is het zijn plekje aan het zoeken. Ik ben beniewd bij de volgende controle hoe het dan ligt.

Gelukkig zijn de harde buiken nu ook voorbij, heeft waarschijnlijk ook te maken gehad met het draaien van de beeb en het indalen. En daardoor ben ik nu waarschijnlijk ook misselijk. Mijn buik voelt vandaag wel aardig beurs na al die harde buiken van gister.

@ Maartje: Lekker dat je huisje weer gesopt is en dat je vandaag een lekker rustig dagje kunt hebben.

Hopelijk klaart het nog een beetje op vandaag, beetje somber weer hier helaas. Wie heeft de zon gejat? ;)

Liefs Laura

2. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Sorry moet even mijn frustratie kwijt. K*T UWV

ik ben nu al vanaf 15 mei bezig om 100% van mijn salaris te krijgen, eindelijk krijg ik nu een uitslag voor mijn bezwaar rond 18 september. Krijg ik dus gister mijn dagloon toegestuurd van mijn Wazo (zwangerschapsuitkering) klopt er weer helemaal niks van en ik moet maar bezwaar gaan aantekenen als ik het er niet mee eens ben, kan ik weer 4 maanden wachten op een uitslag. Het waardeloze is dat ik van dit loon niet eens mijn huur kan betalen. dus tegen de tijd dat ik eindelijk mijn normale loon krijg. Heb ik waarschijnlijk geen gas en licht, telefoon en ook geen huis meer. Echt als ik nu iemand van het UWV in mijn handen krijg is hij/zij de mijne. grrrrrrrrrr

3. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Als je in een huurhuis woont kun je gewoon een regelimg treffen hoor.. Je word in Nl niet zomaar uit je huis gezet. Dan moet je onwil tonen. Zou contact opnemen voordat zij dat doen en de situatie uitleggen.

Wel K* zeg, alsof je niet genoeg aan je hoofd hebt.

4. Niet meer actief

Goedemorgen meiden!

weer heel veel gekletst :) !

even een update...

gisteren weer naar t wkz geweest voor een echo om naar het vruchtwater te kijken...vruchtwater is nog steeds matig, maar wel toegenomen, was vorige keer ver onder het minimum, nu net iets erboven dus dat is heel erg positief! verder hebben ze nog een groeiecho gedaan, en ze ligt ruim 2 weken achter op groei..ze is nu nog maar 1800 gram, ruim een maand geleden was ze 1500 gram, dus in die tijd maar 300 gram aangekomen...zoals het er nu uitziet moet ze zeker wel tot week 40 blijven zitten om voldoende gewicht te krijgen om gelijk metons mee naar huis te gaan...moet nu elke week voor een echo blijven komen, ze houden alles wel goed in de gaten dat is wel echt super, geeft ook een fijn gevoel...nu waren Kyl en Luna ook maar kleintjes van zo rond de 5 pond, maja ze komt gemiddels rond de 100 gram aan per week, dus met 6 weken zit ze dan niet eens aan de 5 pond...dus hoop dat ons meisje het er nog even goed van neemt en we over een weekje of 2 zien dat ze een en ander weer heeft ingehaald, verder maakt ze het prima, tis ook geen nood als ze zo licht blijft, dan wordt het gewoon nog even in de couveuse...al is het natuurlijk fijner als ze zichzelf nog even wat vetjes aan zet....verder gaat hier alles zijn gangetje...druk bezig om het huis op orde te krijgen en wat laatste spulletes voor de kleine aan het verzamelen...

mag wel weer gaan shoppen nu voor kleertjes, luna en kyl verzopen in maat 50, dus ga nog even wat maatjes 46 shoppen heeft ze toch wat passends als ze geboren is! blijft leuk die kleine kleertjes shoppen :)

dikke knuf

5. NiCa

NiCa Bekend lid

goede morgen lieverdfs,ik ben nog steeds in het zkh want heb te horen gekregen van de gyn dat weekendverlof pas op zaterdagochtend in gaat :cry: dus ik heemaal in tranen want dat was me niet verteld voor mijn idee dus de hele afdeling wist dat ik vandaag weg ging dus ik mag nu pas zoals het nu lijkt morgenochtend naar huis ivm de verzekering ofzo :cry: maar het wordt allemaal uitgezocht hoop ik en dan horen jullie weer van me

liefssss nica

6. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ NiCa: Wat balen zeg! Hoop voor je dat je snel naar je mannen mag.

@ Peet: Wel mooi dat het vruchtwater is toegenomen. Alleen vervelend dat nu de kleine nog een beetje achter blijft. Maar ja, een klein beebje is natuurlijk ook wel schattig in plaats van meteen zo'n 10 ponder. Fijn om weer even een positieve update van je te horen. Gaat het verder goed met je? En wordt Luna al nieuwsgierig naar de kleine? Die vindt waarschijnlijk dat het nu al wel lang genoeg in je buik zit, of niet?

@ Anne: Wat k*t zeg! Dat kunnen ze toch niet maken, dat ze iemand zo lang zonder of met veel te weinig inkomen laten zitten? Ik vind het echt belachelijk! Maar kop op meid, schouders er onder, het gaat vast allemaal goed komen.

De beeb schopt me nu flink hard op voor mij geheel nieuwe plekken. Wel fijn dat het weer schopt, maar ook best pijnlijk sommige plekken. Verder ben ik nu in ene vrij benauwd, alsof ik niet genoeg ruimte heb om adem te halen. Ik hoop maar dat het snel afneemt, want volgens mij heeft het met de ligging van de beeb te maken, en gaat het niet over als ik mijn astma-medicijnen neem.

7. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    @marieke: he get dacht echt dat schorpioenen alleen buiten europa ofzo voorkwamen... :oops: en dat terwijl ik er zelf nog wel een ben ;)

@diaan: nog gefeliciteerd!

@kissflower: het gaat inderdaad snel opeens, spannend hoor! en jagges wat eng van die ontvoering.

@nica: ziet er super mooi uit het ledikantje! sterkte nog even in het zh, zal wel flink tegen zijn gevallen!

@maris: gefelicteerd met je nieuwe baan!

@choco: joehoe dat is fijn! en nu rustig houden he!

@doris: die geboortezegels kan je bij het postkantoor kopen, alleen je moet ze per 50 kopen..

@laura: ik voel de kleine soms ook een tijdje niet of ene stuk minder, zal dan wel gedraaid zijn ofzo..

@anne: he dat is ook flink balen zeg! kunnen ze er niet een beetje vaart achter zetten, dit kan toch niet! pff hoop dat het bij mij niet ook zo verloopt. Veel aan te telefoon hangen maar met die instanties, succes!

@pjetje: fijn dat je vruchtwater weer op peil is!
    Nu nog wat extra vet erbij! Komt vast goed!

8. @sylvia.. al vroeg wakker was je zeg!
    Rob merkt ook altijd als ik eruit ga!

@maartje.. wat een lieve vriendin heb jij zeg!
    dat ze zo even je badkamertje gaat soppen!
    Zonnig? nou hier niet hoor.. tis maar somber..
    Ik zal foto's maken van die matjes!

Verder alles goed!
    nog maar 5 uur werken!
    JEEEH!

9. Niet meer actief

Nica, wat vervelend dat je nu nog moet wachten tot morgenochtend..kan me voorstellen dat je even helemaal in tranen was...hoop voor je dat het snel morgenochtend is en dan lekker genieten!

@LAura, wat fijn dat je beebje weer flink schopt, en beter pijnlijk dan niets voelen he :) ik verga hier soms ook van de pijn als ze bezig is, maar neem het maar voor lief, ben allang gelukkig dat ze zo lekker stevig trappelt! Verder gaat het wel goed met me hoor, kleintje ligt al er ingedaald, dus maagzuur is weer weg gelukkig...een klein beebje is zeker ook heel erg leuk, vind het fijn dat ze dan zo lekker lang echt baby blijven..maar t moet niet te weinig zijn he anders mag ik haar niet mee naar huis nemen straks dus ze moet wel minimaal 5 pond wegen als ze komt...dan moet ze nog zeker 700 gram aankomen..dus hoop dat het gemiddelde van 100 gram p/w snel toeneemt anders moet ik zeker tot 42 weken zorgen dat ze binnenblijft ;) maar goed hoe dan ook het komt goed! Luna is wle heel nieuwschierig, ze merkt aan mij dat het nu toch wel steeds dichterbij gaat komen omdat we natuurlijk steeds meer klaarzetten, maar ze weet ook dat ze in de herfst komt, dus voor haar duurd dat nog heeeeel lang... ;) verder maakt ze ontzettend veel tekeningen die ze ook als kadootje inpakt voor haar zusje...haha geloof dat ik al wel 2 hele ringband mappen vol heb! leuk is dat!

@diaan nog gefeliciteerd meid, hoop dat je een leuke dag hebt gehad!

@Maris, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@Anne...jeetje wat klote zeg, hoop dat het snel goed komt voor je!

knuf

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Hey meiden..

Hier ook geen zon, helaas..
    Verder wel alles ok.
    Heb alleen ontzettend vaag zitten dromen, was klets nat toen ik wakker werd.

Ik droomde dat ik met een klein kindje (me zoon?) aan het zwemmen was in binnenbad.. Heel schatiig mooi kindje.. Maar ineens begon het te sneeuwen :-k dus moesten we het water uit.. (terwijl het dus een overdekt zwembad is)
    Toen zijn we naar huis gegaan.. ons huis bleek het huis te zijn van mijn schoonzus.. :-k En we hadden ineens een klein katje.. dus was even met dat kindje en katje aan het knuffelen op het 2 persoonsbed. En ineens zag ik overal waar ik keek katten! Had iemand de achter deur open gelaten. Dus tientallen katten overal in het huis. In keukenkastjes, onder de bedden.. op de kasten.. OVERAL :confused: Dus ik ze 1 voor 1 naar buiten gezet.. Denk dat ik daarom zo zwetend wakker werd..

Wat een vage droom.. whaha.. moet er steeds over na denken. Maar dat kindje was wel echt een schatje, misschien gaat mijn zoontje er zo wel uit zien.. *Lief*

Nou ik droom nog ff verder haha..

Liefs Kiss

11. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Hallo lieverds,

Nou gisteren toch maar de vk gebeld omdat ik een deur in mijn buik had gekregen. Ze kwam bij mij thuis langs en heeft het hartje geluisterd, dat was goed. Maar omdat ik de baby al de hele middag niet echt gevoeld had vond ze het een reden om me naar het ziekenhuis te sturen. Daar heb ik 3 kwartier aan een apparaat gelegen om de harttonen van de baby te registeren en ik heb een echo gehad. En jullie raden het al...mijn meisje begon als een idioot te bewegen, het hield niet meer op zelfs. Alles was helemaal goed, alleen constateerden ze in het ziekenhuis dat ik teveel last heb van harde buiken dus dat ik het echt wat rustiger aan moet doen. Dat ga ik dus maar proberen. Zo, nu ga ik alles even bijlezen van jullie.

xxx Irene

12. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Zo, daar ben ik weer. Lag ik bij de acupunctuur op de tafel, werd ik toch helemaal niet goed. Zweten, misselijk, duizelig. Dus snel de naalden eruit en op mijn zij gaan liggen. Het trok gelukkig snel weg. Daarna op andere punten naalden gezet en toen ging het veel beter. En ik moet zeggen; ik voel me nu beter dan vanmorgen! Wat is het toch een raar fenomeen!

@Laura; wel lekker dat je kleintje even goed heeft laten weten dat alles goed is! Ik hoop dat je misselijkheid nu ook weg blijft! Ik ben trouwens ook vaak benauwd doordat de baby zo hoog ligt!

@Anne; oh, wat is het toch kl*te om met dat soort instanties te moeten strijden! Wij hebben een meningsverschil met de NS over een boete en zijn in het gelijk gesteld. Staat er toch ineens een deurwaarder voor de deur! :evil: Ik kon die man wel wat aan doen. Dus nu weer in de clinche met de NS. Pffff, zo vermoeiend!

@Pjetje; wat lekker dat je vruchtwater is toegenomen! Kan je daar zelf eigenlijk nog iets aan doen?! Of moet je lijf dat zelf regelen?

@NiCa; oh meid, wat onwijs balen voor je! Ik kan me voorstellen dat je daar helemaal overstuur van raakt. Zo'n ziekenhuis is ook maar niks en je verheugd je op een paar dagen thuis. Die moeten ze je dan niet afnemen!

@Xenas; hier komen ook steeds meer wolken. :( Helaas weer geen hangmat vandaag.

@Kiss; sweet dreams meid!

@Irene; goed naar je lijf luisteren dus he!

13. nog 3,5 uur werken!

14. joey26

joey26 Actief lid

15 feb 2007
    143
    0
    0
    hallo allemaal,

ik ben een hele tijd weg geweest. maar dat komt omdat ik inmiddels bevallen ben van een zoon! hij heet Jayden en is met 31,4 weken met spoed geboren. hij heeft een paar dagen op de IC neonatologie gelegen, maar mocht na 5 dagen al naar t ziekenhuis in de plaats waar ik woon.
    hij doet t ontzettend goed en heeft maar heel kort in de couveuse hoeven liggen, hij ligt nou in een wiegje op de warmtekamer.
    hij is inmiddels 2 weken oud (volgens zwangerschap telling 34 weken) en als hij t zo goed blijft doen mag hij met 36 weken naar huis. dus nog ff 2 weken door bikkelen.

dus in 1 klap was ik geen oktober mama meer, maar een augustus mama.
    ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen, geniet nog even van jullie zwangerschapsverlof en straks van jullie kindje!

groetjes jolinn

15. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Jolinn, jeetje joh wat een verhaal! Super gefeliciteerd met je zoontje en fijn dat alles zo goed gaat!

16. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    WAHOE......lekker dat je dan vrij bent.

Hier alles goed. Feestje was snel afgelopen ivm mijn energie, die was wel weer snel weg dus heb ik nog lekker ff geslapen tussen de middag. Alle verplichte afspraken waar ik enorm tegenop zie en geen haast heeft heb ik lekker afgezegd. Heerlijk, de spanning gleed gewoon van mijn schouders af. Resultaat....hoofdpijn...maar da's goed in mijn geval.

@ Maartje: fijn dat je je weer goed voelt.
    @ Laura: die benauwdheid heb ik ook hoor. Ik dacht eerst dat het ging om mijn hyperventilatie zodat ik telkens tegen een paniekaanval zat maar gelukkig weet ik nu dat de kleine het doet. Goed blijven ademhalen met je buik, dat werkt het beste.
    @Anne: niet te geloven dat ze zo moeilijk kunnen doen.
    @ Pjetje: fijn dat het vruchtwater is toegenomen. Beter iets dan niets.
    @ Irene: ga nou maar rustig aan doen.
    @ NiCa: heb je je er zo op verheugd en dan moet je nog wachten....$%^$ zooi!
    @ Kiss: leuke droom, hahaha!

17. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Jolinn gefeliciteerd met je zoontje!

18. Niet meer actief

@Jolinn, jee das ook wat, gefeliciteerd meid met je zoontje, blij dat alles naar omstandigheden zo goed gaat, idd nog ff 2 weekjes doorbikkelen en dan lekker thuis gaan genieten!

@Maartje, fijn dat je je nu weer een stuk beter voelt, lijkt me erg vervelend als je met al die naalden in je rug je ineens zo akelig voelt, gelukkig zakte het snel weg!
    En over het vruchtwater, daar kun je zelf niets aan doen, dat maakt je kindje weer aan, het kan ook zijn dat het minder wordt door bijvoorbeeld niet goed werkende nieren, of een steeds slechter werkende placenta..maar dat is in ons geval gelukkig niet zo...waar het dan vandaan komt dat weten ze niet. wel houden ze mijn placenta nu heel goed in de gaten, omdat ze ook een groeiachterstand heeft, dit in combi met minder vruchtwater kan wel duiden op een steeds slechter werkende placenta..voor nu ziet het er goed uit iig!

@Choco, lekker dat je nu vrij bent, ga er maar lekker van genieten!

@Irene, pas maar goed op jezelf, zou fijn zijn als je je kleinte nog een paar weerkjes lekker bij je kan houden!

@Kiss, vage droom idd haha!

liefs Peet

19. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Xenas; nog 2 uur en 45 minuten!

@Jolinn; Gefeliciteerd met je zoon!! Wat fijn dat alles goed gaat met jullie! Onverwachts is de tweede oktobermama dus allang bevallen! Geniet lekker van elkaar.

@Choco; meid, wat een verstandige beslissing! Lekker om jezelf denken!

@Pjetje; bedankt voor de uitleg. Ik had echt geen idee! Jullie meisje blijft vast nog een tijdje lekker zitten. Even lekker spekbillen kweken. ;)

Ik ga even lekker slapen. Tot later! Maartje

20. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Thanx meiden. Ik merk wel dat ik nu tijdens de zwangerschap extra stressgevoelig ben. Zal me maar weer gaan concentreren op de yoga.

Deel Deze Pagina