@jolinn gefeliciteerd met je zoon! Leuke naam ook! Fijn dat alles goed gaat! Joepie.. nog een uurtje.. en paar minuutjes! Ben nu echt aan het aftellen!
Hoi dames, Even bij mijn ouders op bezoek; dus heb ik weer internet om jullie voor een keertje persoonlijk op de hoogte te houden van de stand van zaken hier! Met ons gaat het weer een stukje beter, ben sinds dinsdag uit het ziekenhuis ontslagen en heb samen met mijn mannetje lekker genoten van een paar daagjes samen in ons nieuuwe huisje dat hij in de tussentijd helemaal klaar had gemaakt voor ons! Vanochtend nog even ter controle naar de gynaecoloog en wat blijkt nu, onze meid is volledig ingedaald en ligt klaar met 3.5cm ontsluiting om geboren te worden, dus het is nu echt spannend afwachten tot de eerste tekenen zich aandienen (de slijmprop ben ik op woensdag al verloren). Omdat ze echter zo groot is voor haar aantal weken gaat hij mij ook niet langer meer laten lopen dus als de bevalling niet spontaan op gang komt in de loop van volgende week zal ik op 17 sept worden ingeleid! Dus nog maar 10 daagjes en ik ben echt mama... Is allemaal zo spannend! Maar ik hou jullie zolang ik geen internet thuis heb (is wel aangevraagd dus hopelijk komt het in de loop van de week in orde) op de hoogte via mijn sms-buddies! Veel liefs! Sofie
@Laura, fijn dat beeb weer lekker beweegt. Ik heb de zon niet gejat, maar hij schijnt wel een heel klein beetje hier nu . @Xenas, nog een uurtje werken dan ben je er! Ik heb mn laatste werkdag er inmiddels opzitten . @Maartje, ik zit inderdaad te genieten van het feit dat ik verlof heb nu, dank je! @Anne, wat kl*te zeg... En het gaat ook allemaal zo tergend langzaam bij dat soort instanties, aargh. @Nica, och wat een tegenvaller. @Irene, fijn dat alles goed was in het ziekenhuis (overigens begon onze uk ook in het ziekenhuis weer enorm te bewegen, eigenwijsjes zijn het ... Doe rustig aan! @Jolinn, gefeliciteerd met de geboorte van Jayden . Hopelijk mag hij gauw lekker met je mee naar huis! @Sofie, fijn om te lezen dat je weer thuis bent, dat het goed gaat met jou en beeb en dat ze klaarligt om buiten te komen spelen. Nog maar 10 daagjes, komt wel rap dichterbij zo he. Geniet nog even van die kleine in je buik voordat je haar straks vast kan gaan houden! Ik heb verlof, yesssss. Was er nu ook echt wel klaar voor. Zonnetje begint nu echt door te breken lijkt wel. Ik denk dat dit een goed moment is om nog eens even wat te schilderen buiten (ben bezig met zo'n bord voor in de tuin). Dus ik ben weg achter mn pc. Goed weekend allemaal!
@Diaan: Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Leuke dag gehad? @Marieke: Wat een lief meisje heb je! Helemaal geen gek neusje hoor. Mooi he om dat zo te zien. Krijg jij altijd een 3D echo? brrr schorpioenen in huis?! @Kiss: Hmm, wel jammer ja dat je schoonvader op vakantie gaat! Vooral voor je vriend, hoe vindt hij het? Brrr eng verhaal van die peuter! @Doris: Ik hou nog geen vocht vast. Lijkt me idd erg lastig! Er helpt niet zoveel tegen. Vooral veel blijven drinken en als het ook in je benen en noeten zit, die 's avonds omhoog leggen. @Irene: natuurlijk is het net zo veilig om thuis te bevallen! De vk is er om te signaleren wanneer het niet meer verantwoord is om thuis te blijven en dan vertrek je alsnog naar het zkh. Een paar voorbeelden: meconium houdend vruchtwater (alsde baby in het vw heeft gepoept), als de ontsluiting niet goed genoeg vordert, als het persen niet vordert, als de hartslag van de baby niet goed klinkt, als je veel bloedverlies hebt, als de placenta niet geboren wordt. Bovendien heeft de vk ook allerlei spullen en intrumenten om eerste hulp te verlenen. Ze heeft altijd een zuurstofkoffer bij zich om de baby te reanimeren, als dat nodig is (hopelijk nooit). Ze kan een infuus prikken, ze kan prikken geven om de placenta geboren te laten worden etc. Niet gaan twijfelen hoor! Dat is zonde. Trouwens, 's nachts is de gyn niet in het ziekenhuis hoor. Die ligt lekker in zijn bedje, hihi. Dus als jij naar het zkh moet, dan belt de vk de gyn op en die komt dan ook naar het zkh. Dus als jij poliklinisch bevalt, dan doet de vk gewoon je bevallling en als er dan iets misgaat dan moet ze ook de gyn bellen en die is er dan ook niet meteen. @Denisse: Mooi buikje! hihi, klinkt lekker druk zo'n oppas klus. Dan weet je weer hoe jij het NIET wil gaan doen, toch? @Sylvia: Ik heb daar de laatste tijd ook veel aan gedacht, over de visite meteen na de bevalling. Ik vind het ook fijn als mijn ouders er als eerste zijn. Maar mijn zusje heeft net een nieuwe vriend, uit Zweden, en die komt rond mijn uitgerekende datum naar NL. Dus vind ik het wel fijn dat ik alvast opgefrist ben enzo! Ik hoef niet zo nodig dat hij me in mijn viezigheid ziet. Zelfde geldt voor het vriendinnetje van Jeroens broertje. Is wel een lieve meid hoor, maar die is zo druk en heeft een grote mond. Maar ja, ze horen er nu toch ook bij, dus zullen ze wel mee komen denk ik... @Maris: Wat balen van die broek! Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik vind de service in winkels de laatste tijd zooo slecht! Ik heb bijv nog steeds niks van mijn maxicosi gehoord! Eerst zouden we hem 1 aug kunnen ophalen, dat werd eind augustus en inmiddels heb ik nog niks gehoord....Ik heb hem rond 20 weken zwangerschap besteld, ruim op tijd zou je denken... Je haar zit goed hoor! Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat goed zeg. @Evaatje: Wij hebben een hond en verwachten ons 1e kindje....ben je ook zo benieuwd hoe die gaat reageren? Ik heb er wel een aantal tips over gehad. Die zal ik even in een algemene reactie plaatsen... @Misoh: Vervelend dat je zo'n last van harde buiken hebt. Nou, doe maar rustig aan! @Nica: Balen dat je nog moet blijven! En het is een lief ledikantje hoor! @Nijnie: Grappig he die peutertjes! Bij ons op het kdv heb ik ook al van die grappige reacties van ze gehad. - Zit er bij jou een baby in de buik? Maar dan moet ie er straks uit door je mond! - Zit die baby nou nog steeds in je buik? @Xenas: Nog 1 uurtje! @Anne: iriitant he dat UWV! Ik khad ook de hele tijd nog niks van ze gehoord. Ben ik zelf weer gaan bellen. Hebben ze dinsdag (en vandaag was mijn aatste werkdag) een brief gestuurd naar mijn werk om loonstroken op te vragen. terwijl ik alle loonstroken had opgestuurd die ik had! Ik heb een 0 uren contract, dus het loon verschilt per maand. Nu moet mijn nwerk dus alsnog de laatste paar loonstroken opsturen, nou een heel gedoe allemaal, dus ik hoop dat het goed komt! Wel vervelend dat je hierdoor in de problemen komt met je huur! Hopelijk wordt het opgelost. @Pjetje: Wat een klein poppetje krijg je! Wel schattig hoor. Hopelijk groeit ze de laatste weke nog even lekker door. @Joey26: Wauw, gefeliciteerd met je zoon! Fijn dat hij het zo goed doet. We zijn wel benieuwd naar foto's natuurlijk! @Sofieke: Wat spannend, bijna mama! Gelukkig mag je baby nu veilig geboren worden. Pfffff, dat waren veel pagina's bijlezen! Ik heb vanaf nu verlof! Vandaag laatste werkdag, was een lekker rustig dagje. Mijn collega's kwamen even gedag zeggen en hadden allemaal lieve babykleertjes gekocht. Ik kom daar natuurlijk na de bevalling niet meer terug, dus dat was best gek! Ik moest iig beloven dat ik de baby nog een keer kom showen. En iedereen wenst je dan succes met de bevalling, ieieh zo'n gek idee dat het nog maar een paar weekjes duurt... Verder krijg ik nu echt 'laatste loodjes' klachten. Ik kom 's avonds echt niet in slaap, ik kan mijn lig niet vinden en lig nog een hele tijd te woelen. En ik moet steeds meer plassen 's nachts, laatst wel 8 keer.. Ik heb ook ineens weer last van maagzuur. Vanmorgen heb ik een kopje koffie gedronken, daar heb ik al de hele dag spijt van! Verder heb ik de klossen besteld. Die worden thuis bezorgd! Dat is wel lekker makkelijk. Vanaf volgende week ga ik heerlijk nestelen. Kleertjes wassen, opruimen, schoonmaken. Heerlijk. Met welk wasmiddel wassen jullie? Ruikt dat neutral ergens naar? Ik wil wel dat de kleertjes lekker ruiken! Sorry voor het lange bericht.
Oh ja over de hond.. Tijdens onze vakantie spraken wij met een man die speurhonden traint. Drugshonden, politiehonden enz. Hij zei dat het onzin is om de hond aan de 1e poepluier of de placenta te laten ruiken (of opeten, jak). Volgens hem beledig je daar de hond ontzettend mee. Hij ruikt die poep namelijk toch wel, dus daar hoef je de luier niet voor onder zijn neus te duwen. Dan creeer je juist problemen. Wat je wel moest doen is de hond betrekken bij de verzorging van de baby. Dus verschoon de baby niet achter een gesloten deur. Bij het verschonen komen zoveel luchten vrij, de hond ruikt dat, maar ziet niet wat er gebeurd. Hij zei dat je de hond 'af' moest leggen in de deuropening van de babykamer en dan verschonen zodat hij het kan zien. Ik weet dus niet of dit waarheid is, maar in ieder geval een tip!
Missy, ik was over het algemeen met robijn en de witte was doe ik met het huismerk van de AH. Mocht beeb er niet tegen blijken te kunnen dan ga ik alsnog wel neutral halen. Maar misschien gaat het ook gewoon goed en dan vind ik dit handiger. Hoef ik niet apart voor beeb ander wasmiddel te gebruiken...
@sofie .. gezellig meid dat je er weer bent! wow over 10 dagen zoizo mama! dat is idd een gek idee zeg! Nou je stuurt maar weer een sms! @nijnie & Missyess jippie lekker gevoel zeker dat verlof! Nog officiel 20 min nu ik dit berichtje tik! Ik was op dit moment nog wat robijn.. is zo lekker.. Maar hier ook als beeb er niet tegen kan.. dan gaan we over op neutral!
bedankt allemaal voor jullie reacties. ik zal idd even binnekort wat foto's in mn album zetten. fijn weekend allemaal!
@Sofie; meid, wat spannend allemaal! Dus uiterlijk nog tien dagen. Dat is echt snel! Veel succes met de laatste loodjes! Ik steek een kaarsje voor je op! Ik heb net heerlijk op bed Sissi liggen kijken. Echt jeugdsentiment! Ik heb wel de helft gemist, doordat ik in slaap ben gevallen, maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb hem zeker al 25 keer gezien, dus ik weet toch wel hoe hij gaat. Nu afwachten hoe laat mijn mannetje thuis komt en dan samen weekend vieren. Hopelijk krijgen we eindelijk de babykamer grotendeels af en schoon.
Joey26, van harte gefeliciteerd met je ZOON! Fijn dat hij het goed doet, hopelijk mag hij snel mee naar huis! Ben benieuwd naar de foto's! 2e baby al geboren dus! Spannend hoor!
dat doe ik zeker danny is lekker bij opa en oma slapen dus ben ff lekker met me mannetje morgen gaan we lekker bij mams op verjaardag en dan nemen we danny weer mee en dan nog ff lekker genieten met ons 3en en dan zondag gaat hij naar zijn echte papa en 's avonds moet terug naar het zkh! liefs nica
Goed nieuws! Beebje ligt niet meer in een stuit! Ben er echt zoooooooooo blij mee. Valt echt een last van mijn schouders. Beeb is al goed in gedaald. Gyn voelde met handen. Deed zeer joh. Maar Iets suiker in urine maar niet zo erg om maatregelen te nemen. Dus moeder en kind doen het geweldig. Moet over 2 weken weer voor controle. Dan ben ik 38 weken. Bij mijn vorige zwangershap heb ik 38 niet gehaald dus ben benieuwd of ik het deze keer wel haal...
Hoi Meiden, even een ego berichtje van mij. Het gaat hier niet fijn. Manlief heeft te horen gekregen dat zijn contract niet word verlengt en is dus per 1 okt werkloos. Nu zit de rechtsbijstand er nog op maar toch, echt positief ben ik niet. Verder verga ik van de pijn en kan ik weinig meer. Mijn bekken en rug kunnen de boel niet meer goed dragen en dat geeft heel veel pijn. Ik hoop zo dat beeb niet te lang op zich laat wachten. Bij de vk was alles goed, beeb ligt ingedaald en vast, bloeddruk keurig. Nu ga ik lekker onder de douche en naar bed. @Nica: fijn dat je thuis bent. Geniet ervan meis. @Sofieke: spannend hoor het komt nu wel echt dichtbij. Fijn dat je thuis bent. @Pjetje: meis, fijn dat er iets meer vruchtwater is. Ik hoop dat beeb nog even een groeispurt maakt. Meiden met verlof: geniet ervan. Sorry dat ik niet op iedereen reageer met ik kan nu even niet anders. Dikke ((knuff)) Nynke
Jolinn - gefeliciteerd met je zoon, leuk hoor de 2de oktober mams. Op naar nummer 3. Sophie - blij te horen dat alles goed gaat, geniet lekker van je huisje en suc6 de komende 10 dagen, want die gaan spannend worden.
dank je nynke maar wat kl*te zeg dat hij het contract niet verlengt krijgt sterkte! extra cyberknufff voor jou! liefs nixa
Jolinn: gefeliciteerd met je zoon! Wat een verrassing zeg, hopelijk gaat alles voorspoedig met hem! Sofieke: spannend spannend spannend! Zo te horen wordt jij oktober mamma nr. 3! wauw! Sylvia: Heb je mooie stof gevonden? Leuk freubelklusje! Maartje: de kruidnootjes zijn al een paar jaar rond deze dagen te krijgen. Ik weet dat omdat mijn broer gisteren jarig was en ikzelf de 21e. Dat zijn mooie referentiekaders om de kruidnotenkomst aan te toetsen> Van mijn man mag ik sinds een paar jaar niet meer "zeuren" dat de kruidnootjes zo vroeg zijn (maar ik vind het dus wel érg vroeg...). Leuk dat je zwarte piet bent trouwens! Dit jaar ook, of sla je nu een keer over? Anne: vervelend verhaal over je uitkering. Hopelijk komt het wat sneller goed dan binnen 4 maanden! Peet: Fijn dat er weer wat meer vruchtwater is. Als jij lekker rust en eet groeit je meisje vast nog wel een pondje of twee! Martine: grappig dat je over het sterrenbeeld schorpioen begint, ik realiseerde me vandaag ook ineens dat een aantal van de oktober baby's schorpioenen zullen zijn, terwijl ze bij Marieke dus sowieso in de babykamer zitten. Xenas, Missyess en Nijnie: van harte met jullie verlof! Kiss: erg grappig die droom. Gelukkig eens geen dood en verderf maar gewoon hard aan het werk. Hoe verzin je het! Nica: welkom thuis! Murizz: super dat je baby gedraaid is! Lekker gevoel voor je rust denk ik! Nynke: kan dat, op zo'n korte termijn ineens geen werk meer hebben? Is er niet zo'n regel dat je, wanneer je niets hoort, je officieel een bep. periode verlengd wordt of zo? Balen zeg, hier zit je nu niet bepaald op te wachten... Mbt mezelf: ik ben vanmorgen weer naar de verloskundige geweest. Sinds de vorige keer ben ik niets aangekomen, dus zit nog op 9,5 kg. Bloeddruk was prima, baarmoederhoogte 30 cm (1/2 NX) en ons meisje zit al een beetje vast in de bekkeningang met haar hoofdje! Volgens de verloskundige is ze bij de geboorte 6 a 7 pond. De verloskundige die ik vandaag had liet ook heel mooi met een plastic model van een ongeboren baby zien hoe ons kindje er nu bij ligt en wat voor bewegingen ze nog kan maken. Erg leuk! De 24e mogen we weer heen. Verder heb ik vanavond zitten werken aan een feestjurk voor a.s. vrijdag. Dan trouwt mijn schoonzusje, en we gaan met de familie in het lang. Ik heb best een aantal lange feestjurken, maar natuurlijk geen 1 waar mijn buik in past, dus ik ben zelf aan het naaien. Nu ben ik zo blond geweest om het achterpand met de verkeerde kant naar buiten er in te zetten (de stof glimt aan de ene kant en is aan de andere kant dof, maar het is lastig te zien), dus ik moest een heel stuk uithalen. GRRRRR... Gelukkig ben ik daarna weer redelijk snel op dreef gekomen, en zondag heb ik de hele dag vrij, dus die jurk gaat zeker afkomen. Morgen ga ik op vrijgezellenfeest met mijn schoonzusje... pfff ik heb er helemaal geen zin in! (erg he?) Als we er eenmaal zijn is het vast leuk. Groetjes! Maris