Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiCa

NiCa Bekend lid

thnxie maris tis maar een weekendje beter wat dan nix

liefs nica

2. Jeeeeh... it's feels good!

3. @nica.. jeeh meid.. lekker dat je thuis bent!
    geniet ervan!

Vanavond naar Knusse kunst geweest.. dat is een woonwinkel voor landelijke accessiores enzo!
    super leuk!
    heb niet veel gekocht maar 2 glaasjes met een kaarsje erin!

balen ben de autosleutel kwijt..
    ik heb hem op slot gedaan.. want ik en rob hebben er nog een geintje om gemaakt.. omdat we nu elektrisch hebben en hij vind dat ik raar de sleutel naar de auto wijs..

daarna hebben we gegeten.. en ik ging de kleertjes in de was doen.. en rob ging even de sleutel voorzien van een hanger.. maar toe konden we hem dus niet meer vinden.. ik snap er niks van!

hoe maak je een bedje op?
    haha
    ik heb echt geen idee!

4. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Nica: een weekendje thuis is toch altijd 300x fijner dan in het ziekenhuis, dus niet meteen al weer aan zondag denken maar nu genieten!
    :)

Xenas: Klinkt alsof je sleutel in de wasmachine zit...
    :(

bedje opmaken is gewoon een kwestie van eerst het lakentje instoppen aan het voeteneind,dan dekentje er over heen, instoppen aan het voeteneind, bovenkant van het lakentje terugslaan over het dekentje heen en dan de zijkanten in 1 keer slles tegelijk instoppen.

Je moet het zo doen dat het opgemaakte deel ongeveer 45 cm lang is (anders is het potentieel gevaarlijk ivm er onder kunnen kruipen & stikken), maar dat wist je vast al!

Groetjes
    Maris

5. NiCa

NiCa Bekend lid

idd maris maar helaas ben ik de angst nog niet kwijt maar we gaan dadelijk lekker slapen

liefs nica

6. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Goede morgen!

Ben helemaal groggy..........pfffffffffff ik zou zo veel geven om eens deftig te kunnen slapen...maar ja, dat hoort erbij zeker?
    En overdag ben ik de ene dag super fit en de andere dag geraak ik geen stap vooruit, zoals gisteren dus en dan heb ik helemaal geen fut om te komen schrijven hier! Maar lees wel alles... Eigenlijk zou je zo die buik er eens moeten kunnen afhalen voor een paar uurtjes per dag... :)

Ik ga proberen een beetje te reageren :

NiCa, geniet van je weekendje thuis!

Xenas, hier hebben de meisjes altijd in een slaapzak geslapen en ons ventje gaat dat nu ook doen...super gemakkelijk...hier in België slapen de meeste kindjes in een slaapzak!

Jolinn, proficiat met je zoon! Gelukkig doet hij het super! En mooie naam!

Sofieke, dat worden dus nog spannende 10 dagen!

Peet, gelukkig is het vruchtwater vermeerderd...en wat betreft die achterstand, niet te veel druk over maken...er worden wel vaker babietjes geboren met een wat lager geboortegewicht...en je wordt zo super opgevolgd...alles komt dik in orde!

Nynke, oei meid, dat is minder zeg! En dat kan allemaal maar zo maar...

Maris, fijn zo, maar 9,5 kg! En met je meisje alles ok!
    Veel plezier vandaag op het vrijgezellenfeestje! Kan me inbeelden dat je daar nu niet zo veel zin in hebt...maar het zal wel meevallen!

Vandaag gaan we de foto's trekken van onze meisjes voor het geboortekaartje...ben benieuwd...Emelie gaat altijd heel hard lopen als ze een fototoestel ziet!

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Goedemorgen meiden,

Maris: nee het kan niet zomaar maar het bedrijf speelt het hoog en hard vandaar dat de rechtsbijstand er nu op zit. We maken wel een kans om extra geld te krijgen maar ws zal hij wel per 1 okt weg moeten. De werksfeer is totaal verziekt. Hij krijgt alleen nog maar k#t klussen en er word continu op hem gelet. Bij alles wat hij doet staad er iemand naast hem.
    Waarom het bedrijf dit doet weten we ook, maar daar wil ik hier liever niets over kwijt. Je weet niet wie er mee leest nl. Maar gelukkig heeft hij het recht aan zijn kanten valt hem niets te verwijten. Maar het blijft een rot situatie.
    Fijn dat alles bij de vk goed was meid.

Nica: meis, lekker geslapen in je eigen bed? Geniet van je dagje met man en kind. Zondag is nog heel ver weg.

Jolinn: gefeliciteerd met je zoon. Ik hoop dat je hem snel mee naar huis mag nemen.

Xenas: je sleutel al weer gevonden?

Liesje: succes met foto's maken.

Ik ga weer naar bed geloof ik. Ben al op vanaf 5.00 uur. Nu mag manlief eruit en ik er weer in. Mss tot later. Een fijne dag allemaal.

Knuff Nynke

8. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

goedemorgen

Zo daar ben ik weer. Heb wel een paar pagina's bij te lezen. Het is vroeg, was alweer heel vroeg wakker. Je doet er weinig aan slaap is op denk ik. Vandaag geen plannen.

Maartje fijn dat de acupunctuur helpt. WAhhhhhh SISSI dat is ook mijn film. Die heb ik vaak gezien maar ik blijf ervan genieten. Zo keek ik vroeger ook altijd heidi
    anne36 ooh instanties pffffffff
    ptje dat is goed nieuws. Hopen dat ze nu nog een groeispurt maakt
    Nica wat een tegenslag, Hopelijk ben je nu al thuis en geniet je van je verlof. Je bent this rustig aan doen en genieten
    Joey26 van harte met de geboorte vn jullie zoon jayden en hopelijk mag hij vlug mee na huis
    Sofieke 17 september, poeh dat is vlug. Fijn dat alles beter gaat. Spannend hoor je bent al bijna mama
    Nijne gefeliciteeerd met je verlof geniete ervan
    Missyess heerlijk verlof ga ervan genieten en ook weer zo
    verwend met kleertjes. Heb alle kleertjes gewoon gewassen met me eigen wasmiddel
    Murizzzz goed dat hij/zij gedraait is. Gaat hard he de weken. Duimen dat je nu wel de 38 weken haalt.
    Nynke dat is een tegenslag snap je ego berichtje goed.
    Xenas Gefeliciteerd met je velof, ga er van genieten. Sleutel kwijt :cry: dat is minder. Bedje opmaken. Eerst molton, dan onderlaken, gewoon lakentje kort bij het voeteneind of lankentje in het midden neer leggen dubbel vouwen zo dat je een soort van zak krijgt, dekentje en dan een katoenen luier waar het hoofdje komt te liggen.

Zo ben redelijk bij.
    even nog een kopje koffie en dan maar even andere topics gaan lezen. leuker dan de ochtendkrant. Iedereen geniet van je weekend

9. NiCa

NiCa Bekend lid

idd meiden ik ben lekker thuis en heb redelijk geslapen wel onwennig natuurlijk maar ben toch lekker op gewekt lekker aan keutelen thuis en vandaag lekker naar mama dr verjaardag en heerlijk knuffelen met de mensen waar ik zo veel van hou :) en hopelijk hoef ik als ik terug ben in het zkh niet zo heel lang te blijven

liefs nica

10. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    @Miss: Bedankt voor de tip over de hond. Met de grootste hebben we veel getraind en onze instructeur zei ook dat het onzin was van die luier en de placenta. Ik denk dat het belangrijk is dat als de kleine er is dat je de honden ook gewoon aandacht blijft geven. En ze inderdaad erbij betrekt.

Wat voor hond heb je? Wij hebben een Ca de Bou en een Podenco. Onze Ca de Bou Tyson weegt ruim 40 kilo en is nogal lomp. Dat is het enige waar ik me zorgen over maak. Ach we zien het wel...

Maken jullie allemaal de bedjes op met lakentjes? Ik heb mijn dubbele dekentje in een dekbedovertrek gedaan.

11. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    @evaatje: heb ik ook gedaan, (met een dekbedovertrekje) vind het wel handig en bij de intake zeiden ze dat het prima is, zolang je er maar geen dekbedje in doet, want dat is te warm schijnt.

12. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen allemaal,

Ik heb sinds gisterenmiddag de ene harde buik na de andere. Ik word er echt doodmoe van. Ik ben gisterenavond in bad gaan zitten. Dat was wel even lekker, maar daarna begon het net zo hard weer. Ik heb bijna niet geslapen en heb nu overal een soort spierpijn (buik, rug, heupen). Pfffff. Ik weet eigenlijk niet of ik de VK nu moet bellen. Ik ben de 35 weken gepasseerd, dus ze doen toch niks. Ik maak me ook niet echt zorgen, want de baby is heel beweeglijk. Het is alleen wel heel vervelend. Zou het indalen kunnen zijn?!

@NiCa; dat klinkt als een lekker weekend!

@Murizzz; wat fijn meid! Nu hopen dat de beeb zo blijft liggen!

@Nynke; wat een rotsituatie zeg! Het enige wat je nu nog kan doen is zorgen dat je zo positief mogelijk uit de strijd komt. De werksfeer is toch al verpest. Laat je niet afschepen hoor!

@Maris; het moet toch eerst nog zomer worden?! ;) Ik ben wel weer geboekt als zwarte piet, maar wel met de mededeling dat ik nu qua conditie erg zwak ben. Ik doe voornamelijk basisscholen, dus dat is niet zoveel renwerk. De intocht in mijn geboorteplaats is wel veel rennen, maar ik mag misschien als hoofdpiet op de koets! Dat zou wel gaaf zijn naast mijn paps als sinterklaas. Mijn moeder heeft daar ooit ook gestaan, dus dan is het cirkeltje weer rond.

@Xenas; je sleutels al gevonden muppet?!

@Liesje; lijkt me heerlijk om een buik te hebben die ik af en toe af kan doen! EN dan heerlijk een hele nacht doorslapen!

@Jotim; ik heb van mijn broer de dvdbox van sissi gehad om de dag door te komen. HeerlijK!

@Evaatje; hier lakentjes. Niet echt om een speciale reden hoor.

Ik wil vandaag even naar de Leen Bakker en de Blokker. Meer plannen maak ik dus maar even niet.
    Fijne dag allemaal! Maartje

13. NiCa

NiCa Bekend lid

we maken er gewoon een fijn weekend van maartje voor je het weet is het weekend om

liefs nica

14. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Optimaal genieten van elk uurtje dus! Fijn dat jullie ook nog even samen zijn!

15. NiCa

NiCa Bekend lid

zeker weten maartje we gaan vanavond lekker naar de verjaardag van me mama zij is vandaag 53 jaar geworden en dan nemen we danny ook gelijk mee die heeft daar geslapen

liefs nica

16. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    he lieve meiden,

Had gisteravond en vannacht een mega ongesteldheidsgevoel, echt naar. Ik heb zelf het idee dat het weleens met het indalen te maken zou kunnen hebben. Donderdag zei de VK dat ze al verder naar beneden was gaan liggen maar nog niet ingedaald was, maar sinds gister heb ik toch het idee dat er e.e.a. aan de gang is.

MissYess, ik was met Robijn en Dreft Fijnwas veilig geschikt voor tere/wollige en fijne kleding. Die ruikt zo lekker! Ik ga hier gewoon de kleertjes mee wassen en mocht blijken dat ze er niet tegen kan, dan stap ik wel over. Maar ik ga er gewoon maar vanuit dat het lukt. Weten jullie trouwens of je boxkleden ook vantevoren moet wassen?

Sofieke, spannend zeg! Ik leef helemaal met je mee. Wat gaaaaf dat je bijna mama bent! Hou ons op de hoogte hoor!

Nica, meis wat fijn dat je thuis bent, lekker van genieten hoor! Dikke knuffel

Xenas geniet maar lekker van je verlof, heerlijk!

Maartje als je twijfelt gewoon de vk bellen. Ik heb daar dus ook erge last van sinds de laatste dagen ik heb echt steeds een harde buik en nu heb ik te horen gekregen dat ik echt wat rustiger aan moet doen anders zou de bevalling te vroeg op gang kunnen komen. Ik wil je niet bang maken hoor, maar bellen als je twijfelt, is altijd fijn!

Nynke wat een nare situatie zeg! Kijk je wel uit dat het je niet te veel stress oplevert want dat is niet goed voor jou en je kindje! Ik hoop voor jullie dat alles goed komt!

Heerlijk het is week-end! Nog 2 daagjes werken volgende week en dan verlof. Ik vind het zo raar als ik er aan denk dat ik pas in januari weer hoef te werken, kan het gewoon niet geloven! Ik word langzamerhand ook af en toe een beetje ongeduldig, ik wil zo graag dat de baby komt! Niet dat ik wil dat ze te vroeg komt, maar ik heb er zo veel zin in! Aan de andere kant ga ik het zwanger zijn denk ik ook best wel missen. Ik vind het zo bijzonder om zo'n lief klein wezentje in mijn buik te hebben! Snel maar een tweede kindje denk ik, haha! ;)

Heel fijn week-end allemaal!

xxx Irene

17. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Irene; bedankt voor je lieve antwoord. Ik maak me niet echt zorgen. Het is alleen gewoon een heel vervelend gevoel. Nog minder doen kan bijna niet. Ik lig 90% van de tijd op de bank of in bed!
    Ik heb de boxkleden wel gewassen, maar alleen omdat ik ze vond stinken naar nieuw.

18. goedemorgen meiden!
    sommige waren alweer vroeg wakker !

Ik ga zo even foto's in mijn album zetten van het kamertje!
    de meeste dingen zijn nu aan het drogen of gaan dit weekend de was in!
    daarna kan ik lekker gaan inrichten!
    heb er zo'n zin in!

ohhhhh en de sleutel is gevonden meiden!
    pff..
    overal gezocht.. onder de banken (misschien dat de poes er mee vandoor was gegaan) in de wasmand.. wasmachine.. zelfs in de vriezer en in de koelkast..
    maar niks..
    uiteindelijk toen rob vannacht thuis kwam begonnen we aan de vuilniszak om weer leeg te halen..
    en ineens zie ik hem liggen achter de wasmand.. was die waarschijnlijk van de tafel af ge vallen.. en daarachter terecht gekomen! gelukkig maar!

19. even update... de foto's staan op mijn www
    dan moet je kijken bij foto's en kamertje deel 2

ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

20. appeltje

appeltje Niet meer actief

Maartje, herkenbaar! Ik had dit vannacht ook. Ik ben vanaf 3 uur wakker geweest met krampen in mijn buik en rug. Ik dacht even dat de weeën begonnen waren. Toen ben ik een heet bad gaan zitten (oefenweeën verdwijnen daarmee en echte weeïn zetten door) en toen ging het gelukkig weer weg. Ben ook net pas wakker, want ik ging pas tegen 6 uur slapen. Hij moet echt nog tot en met aanstaande maandag binnen blijven zitten, want ik mag vanaf dinsdag thuis bevallen

Mooi kamertje Xenas!

NiCa, geniet van je weekendje thuis!

Nou, ik ga zo mijn klossen, ondersteek en rugsteun bij de Thuiszorg ophalen, want die moet ik vanaf dinsdag onder mijn bed hebben staan.
    Het komt nu echt dichtbij allemaal. AAAaaaaahhhhh!

Deel Deze Pagina