Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ff gekopieerd:

Helaas hebben we haar gisteravond in moeten laten slapen
    Na verder onderzoek bleek dat het heiligbeen en de andere kant van de bekken ook totaal verbrijzeld was.
    Ook de zenuwen naar haar blaas zijn kapot, net als haar blaas zelf.
    Na veel overleg hebben wij besloten haar in te slapen.
    De dierenarts gaf haar 20% kans na talloze operatie's die maanden in beslag zouden nemen.
    Dit wilden we ons allerliefste poesje niet aandoen, al de pijn en al het heen en weer gesleep. Het was zo'n gevoelige poes en ze had zoveel pijn Ze lag daar te gillen..

Wij allebei zijn er kapot van, het is alsof een dierbare uit ons leven is gerukt.
    Sommige mensen zullen wel denken; het is maar een poes, maar het zijn onze kinderen. Ze horen bij ons. Met de 2 andere katten was ze een eenheid, nu is het helemaal kapot
    Het was de enige dame naast mij in huis en nu is ziek thuis zit hield ze me de heledag gezelschap. Een grote leegte laat ze bij mij achter.

We hebben haar begraven in onze tuin en planten er een jasmijn bovenop.
    Ze wordt nu al vreselijk gemist, maar we zijn blij dat ze de anderhalf jaar die ze heeft geleefd bij ons is geweest

2. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Nijnie; hmmm, dat schiet dus ook niet op. Ik denk dat ik toch ook maar naar de HEMA moet dan.

@Astrid; oooohhh bah, wat naar! Ik kan me helemaal voorstellen dat je er doodziek van bent hoor meid! Ik heb zelf ook drie poezen en daar moeten ze niet aankomen! Wat super dat jullie haar in de tuin hebben begraven en er een jasmijn op gaan planten! Zo heb je een blijvende herinnering (je kan trouwens beter wel even wachten met planten, want anders gaat de jasmijn dood).
    Heel veel sterkte en een dikke knuffel! Ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven en ik vind het dapper dat jullie deze moedige beslissing hebben genomen!

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ah nee Astrid! Wat erg!
    Een hele dikke knuffel voor jou!

4. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    he gatsie Astrid, wat ontzettend naar... Gecondoleerd!
    :(
    Als ik de opsomming lees met wat ze allemaal kapot had lijkt het me de beste oplossing voor het poesje, maar verdorie zeg wat zal het leeg zijn bij jullie in huis...

mbt het zeiltje: gek dat jullie er zo'n last van hebben, ik merk er niks van, behalve dan wat gekraak.
    Bij mij ligt het als volgt: matras; zeiltje; handdoek; boxspringrok; molton; laken. Er ligt dus wel aardig wat textiel op.

Groetjes
    maris

5. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Goedemorgen allemaal,

Wat is het vandaag geweldig weer. Het is nu bijna kwart over 11. Ben een aantal keer op de fiets geweest, (kind naar school, naar huis, naar mammie, naar de pedicure en weer naar huis), en al drie keer kletsnat geregend. Dus de dag begint hier geweldig.

Heb gelukkig wel goed geslapen dus dat scheelt weer. Straks zoontje weer ophalen en heb eigenlijk ook nog boodschappen nodig maar die regen :cry: ? Ik zie wel wat ik doe.

@Astrid: wat sneu van de kat. Begrijp dat het heel verdrietig is voor jullie. Ze moeten ook niet aan mijn katje komen :cry:
    Veel sterkte in ieder geval.

@xenas: verveel je je nu al op je eerste dag verlof? Moet je niet toevallig nog 6 jaar foto's inplakken ofzo? das een lekker bezigheid heb ik in mijn vorige zwangerschap ook gedaan. Moet ondertussen weer twee jaar inplakken maar heb er nu geen zin in.

@Nica: weet je al of de artsen tevreden waren over je thuisbezoekje?

@Jolinn: wat een mooi knulletje heb je gekregen meid, wees daar maar heel trots op.

@Maartje: oefenweeen voelen bij mij niet als een harde buik. ZE komen langzaam op gang, bereiken een hoogtepunt en dan zakt het weer af. Alleen niet zo lang en pijnlijk en vaak als gewone echte weeen. Tenminste bij mij voelt het niet als een standaard harde buik.

@Nijnie: succes bij de VK

Ga nu ff bankhangen tot 11.40 en dan die kleine aap van school halen.

Spreek jullie later.

Diana

6. @Astrid: Bah wat naar! Arme poes! Het is denk ik wel beter voor haar zo.

@Xenas: Hier ook 1e dag verlof! Ik ga vandaag de badkamer en de slaapkamer schoonmaken. Ben nu nog moed aan het verzamelen... ;)

@Nijnie: Ja zo denk ik ook maar. Ik zal nog even aan mijn vriendin vragen hoe ze dat nu precies doen bij de bevalling en hoeveel ze nodig hebben.

Wat een klote weer! Ik wilde vandaag even op de fiets naar het winkelcentrum. Wat kleine boodschapjes halen. Maar zo heb ik er echt geen zin in!

Ik heb nog steeds niks gehoord van Aktiebaby over de maxicosi....zal ik nu nog een keer bellen? De vorige 2 keer dat ik heb gebeld zeiden ze echt zo verwijtend: wij zouden U bellen mevrouw als alles binnen is...
    Ik ben daar namelijk niet zo'n held in. Ik blijf altijd te aardig...iemand tips?

7. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hoi Missyess,

Ik zou tegen die zaak zeggen: ik weet dat jullie contact met mij zouden opnemen, maar ik ben hier erg onrustig over en ik wil daarom graag een planning van jullie horen.

Lijkt dat je wat?

mbt die olie, hier op de site staat ergens een topic hierover, en als ik het me goed herinner was ongeveer de helft alsnog ingescheurd ondanks de olie.
    Ik gok er op dat ik door andere activiteiten :oops: de boel soepel genoeg hou.
    :confused:

Groetjes
    maris

ps het is hier ook hondenweer!

8. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Goeiemorgen!

@ Astrid: wat super sneu van jullie katje, sterkte!

@ Joey26: Wat een mooi ventje zeg! Fijn dat alles zo goed gaat! Hopelijk mag hij snel mee met jullie naar huis!

Hier alles wel goed. Alleen hou veel vocht vast daardoor ws het carpaaltunnel syndroom ofzo, steeds een dove hand en tintelende vingers... Wordt er snachts wakker van en kan er dan maar moeilijk weer slapen, beetje jammer...

Ik heb zo'n celstofmatje onder mn billen op de matras gelegd, daaroverheen een molton, hoeslaken en badhandoek. Nergens last van! Hopelijk is het genoeg!

Morgen weer naar de vk, ben dan alweee 37 weken!

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar das wel een beetje veel :)

Groetjes Doris

9. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Agenda

Kissflower -> 11 September VK
    Floortje -> 11 September VK (14.20 uur)
    Doris -> 11 September VK
    Missyess -> 12 September VK
    Maartje06 -> 12 September VK
    Doris -> 17 September VK

Bevallen

Liedel (24) -> Isa – 30 Juli (30w 5d) – 1ste – 1345 gr. – 39,5 cm – ZB (ks) - ..
    Joey26 (..) -> Jayden – 22 Aug. (31w 4d) - .. - .. - .. – ZB (ks) - ...

Oktobermama's

1. Sofieke (..) -> 30 September - .. - Meisje – ZB – BV
    2. Floortje (27) -> 1 Oktober – 1ste – Verrassing – ZB – FV
    3. Stay Funny (20) -> 1 oktober - .. – Meisje
    4. Appeltje (29) -> 2 Oktober – 1ste – Jongen – TB/ZB – BV
    5. Doris (25) -> 2 Oktober – 1ste – Jongen – TB – FV
    6. Murizzz1 (30) -> 4 Oktober – 2de - Verrassing
    7. Nomen (38 ) -> 4 Oktober - .. - Meisje
    8. Mamapatricia (21) -> 4 Oktober – 2de - Jongen
    9. Ready (30) -> 6 Oktober – 1ste – Verrassing
    10. Nijnie (28 ) -> 6 Oktober – 1ste -Geheim – ZB – BV
    11. Annn (26) -> 8 Oktober - .. - Verrassing
    12. Klieke (28 ) -> 8 Oktober – 3de - Jongen – TB – BV
    13. Martine (25) -> 8 Oktober - .. – Geheim
    14. Elvira (28 ) -> 9 Oktober - .. - ..
    15. Andrea (29) -> 10 Oktober – 2de - Jongen
    16. Maartje06 (29) -> 10 Oktober – 1ste - Verrassing – ZB – BV
    17. Evaatje (..) -> 10 Oktober - .. - Meisje - .. - ..
    18. Jetteke (34) -> 11 Oktober - .. – Jongen
    19. Misoh (30) -> 11 Oktober – 1ste - Verrassing – ZB (m.i.) – BV
    20. Nynke (29) -> 11 Oktober – 3de - Jongen – TB – BV
    21. Diaan (33) -> 11 Oktober – 2de - Verrassing – ZB (m.i.) – FV
    22. Salsabine (32) -> 12 Oktober - .. - ..
    23. Liesje (32) -> 12 Oktober – 3de - Jongen – ZB – BV
    24. Divanaatje (30) -> 13 Oktober - .. - ..
    25. NiCa (32) -> 13 Oktober – 2de - Jongen – TB – BV
    26. Littledream (21) -> 13 Oktober - .. - ..
    27. Anz (25) -> 14 Oktober - .. - ..
    28. Mariekebalm (26) -> 14 Oktober – 1ste – Meisje – ZB – BV
    29. Kirstenyana (21) -> 14 Oktober – 2de – Jongen – ZB (m.i. 20 sept. ks) – BV
    30. Denisse (..) -> 14 oktober – 1ste - Meisje
    31. Lolli (..) -> 14 Oktober – 1ste - Verrassing
    32. Anne36 (36) -> 17 Oktober – 1ste – Meisje – ZB (m.i.) – BV
    33. Avalon1972 (35) -> 18 Oktober - .. - Jongen
    34. Bolletje (..) -> 18 Oktober – 2de - Verrassing – TB – BV
    35. Missyess (24) -> 19 Oktober - .. - Meisje – TB – BV
    36. Jotim30 (32) -> 20 Oktober – 3de - Jongen – ZB – BV/FV
    37. Kissflower (19) -> 20 Oktober – 1ste - Jongen – ZB – BV
    38. Rastagirl (..) -> 20 Oktober - .. - ..
    39. Marize (34) -> 20 Oktober - .. - Meisje
    40. Xenas81 (25) -> 20 oktober – 1ste - Jongen – ZB – BV
    41. Pol (28 ) -> 20 Oktober – 1ste – Verrassing – TB - BV
    42. Pjetje (27) -> 21 Oktober – 3de - Meisje – ZB (m.i) – BV
    43. Lievebeesje (36) -> 22 Oktober – 4de – Verrassing
    44. Chrisje (28 ) -> 23 Oktober - .. - Verrassing – TB – BV
    45. Maris (30) -> 24 Oktober – 1ste - Meisje
    46. Irene (..) -> 24 Oktober - .. – Meisje
    47. Nienke07 (39) -> 24 Oktober – 3de - Verrassing
    48. Kaykekay (..) -> 24 Oktober – 4de - Jongen – ZB (m.i.) – FV
    49. Sylvia (24) -> 25 Oktober – 1ste - Meisje – ZB – BV
    50. Lynn (..) -> 26 Oktober – 1ste - Jongen
    51. Bieke24 (24) -> 26 Oktober - .. - Meisje – ZB – BV
    52. Smeetje -> (33) 28 Oktober – 2de - Verrassing
    53. Marianne30 (32) -> 29 Oktober – 3de - ..
    54. Lvdwerf (21) -> 30 Oktober – 1ste – Geheim – TB – BV
    55. Astrid85 (22) -> 30 Oktober – 1ste – Jongen – TB – FV
    56. Trienegirl (25) -> 30 Oktober – 1ste - Meisje
    57. Choco (28 ) -> 31 Oktober – 1ste - Meisje – TB - BV

Verwacht:

16 Meisjes
    17 Jongens
    14 "Verrassingen"
    3 Geheim

Geboren:

1 Meisje
    1 Jongens

TB – Thuisbevalling
    ZB – Ziekenhuisbevalling
    BV – Borstvoeding
    FV – Flesvoeding
    m.i. – Medische indicatie
    ks – Keizersnede

Voor aanvullingen of wijzigingen pb me maar!

10. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Astrid, wat een ontzettend rot dat jullie de poes hebben moeten laten inslapen. Zo te lezen wellicht beter zo, maar wat zal het zwaar vallen. Sterkte met het gemis voor jullie!

@Maartje, ik denk dat het vandaag even geen Hema wordt hier, mag vanmiddag weer naar het ziekenhuis voor een extra controle.

@Maris, ik heb ongeveer hetzelfde op de matras, zeiltje, handdoek, molton en laken. Misschien maakt die boxspringrok nog wel wat uit, maar ja ik heb geen boxspring haha. Of jij bent gewoon niet zo'n zweterig type ;) kan ook nog natuurlijk.
    Als ik nou jouw stukje over die olie lees dan denk ik: hmmz laat ik die moeite dan maar niet eens meer nemen, haha.

@Missyess, ik vind dat je best nog een keer kan bellen over de maxicosi. Laat je hormonen maar spreken ;), zeg dat je het graag voor elkaar wilt hebben (ik neem aan dat dat ook wel zo is) en dat je er onrustig van wordt dat je nu nog altijd niks gehoord hebt (of iets dergelijks).

Net terug van VK, bloeddruk was wat gestegen, niet te hoog maar voor mijn doen toch aan de hoge kant. Maar zolang ik daar geen klachten van heb is er niks aan de hand zei ze. Anders moet ik bellen. Beeb ligt met koppie in mn bekken :).
    Alleen bij het hartje luisteren leek er met regelmaat een extra slagje tussen te zitten en dat was ook al bij niet de vorige controle, maar die daarvoor. Wellicht gewoon nog onrijpheid van het hartje. Maar toch reden om me nog maar eens naar het ziekenhuis te sturen voor een CTG en aan de hand daarvan gaan ze kijken of ze nog een extra echo gaan maken. Manlief wil er eigenlijk wel graag bij zijn dus die komt zometeen naar huis.

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Doris: spannend hoor al 37 weken. Je hebt nu wel meldplicht hoor! :)

@Missyess: gewoon bellen hoor. Idd net wat de anderen zeggen: je wilt je spullen gewoon graag voor elkaar hebben.

@Diaan: hier ook rotweer. Het scheelt al dat de oudste overblijft vandaag en hondlief nog niet terug is. Scheelt weer wat wandelingen in de regen.

@Nijnie: ik hoop dat alles goed is bij het ctg. Een extra echo is altijd leuk toch?

Ik ben klaar met de keuken. Koelkast en kastjes zijn weer spik en span. Nu even eten en dan maar even op de bank liggen.

12. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Missyess: Ik ga ook die olie gebruiken. Ik weet niet of het echt veel helpt, maar ik ben zeker bereid het te proberen. Ik geloof er ook wel in dat het echt goed werkt als ze er op dat moment even een flinke scheut bij gooien, want dat heb ik nu al vaker gelezen bij verschillende mensen.

@ Jolinn: Wat een mooi kindje zeg! Fijn dat alles zo goed gaat.

@ Nijnie: Ik hoop voor je dat de CTG goed is, ik duim voor je dat het hartje goed is.

@ Maris: Ik ga wel die olie gebruiken, maar heb ook wel het idee dat ik het daar op andere wijze ;) nog wel soepel hou.

@ Doris: Soms is carpaaltunnelsyndroom wel te verlichten door een fysio. Zal ik als ik jou was even achteraan gaan, want ik heb het gehad na een hondenbeet. En de fysio heeft mij wel aardig kunnen helpen.

@ Diaan: Inderdaad lekker weer vandaag. Hoop voor je dat het zometeen droog is bij je, zodat je niet weer door de regen hoeft.

Ik moet trouwens de matrasbeschermer nog op mijn bed doen. Moet ik dat nu al doen, of vanaf hoeveel weken raden jullie dat anders aan? Ik ben daar namelijk nog helemaal niet mee bezig...

13. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    @Astrid, gecondoleerd met het verlies van je kat. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn skattie moet missen.

Vanmorgen weer erg productief geweest, eerst mijn hubbie naar zijn werk gebracht om 7.10 uur. Toen lekker ontbeten in mijn eentje. Daarna ben ik maar deuren en ramen gaan soppen. Toen ik daar mee klaar was heb ik boven alles gestofzogen en ik moet vanmiddag nog allerlei klusjes doen.

Gek he, dat ik veel harde buiken heb. Eigen schuld, voor mijn gevoel is alles in huis nog vies. Zal dit maar niet aan Jeroen vertellen. Dan kan hij nog wel eens woest worden.

Groetjes Floortje

14. Nou ik heb gebeld hoor. Heb niet eens boos hoeven worden haha.
    Het gaat om de kleur 'lemonade', heeft iemand die ook? een groene is dat.
    Dat is blijkbaar een popi kleur en de fabriek kan het aantal bestellingen niet aan. Ze vertelde dat ze er 60 besteld hebben en waarschijnlijk deze week 10 binnen krijgen :confused: . Bij sommigen was zelfs de baby al geboren.
    Maar omdat wij hem al begin mei hebben besteld, heeft ze beloofd dat wij bij de 1e groep zitten. Ik kon zelfs al een afspraak maken om alles op te halen deze week...
    Nou ben benieuwd of ze idd binnenkomen!

Hee ik zie dat het zonnetje hier doorbreekt. Ik ga snel aan de slag en dan misschien toch even naar het winkelcentrum.
    XXX

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Floortje: ik heb ook teveel gedaan maar het is wel weer schoon. Zo even rustig eten en dan gaat het wel weer.

@Missyess: ik hoop dat je spullen idd van de week binnen zijn. Weer wat onrust minder.

Vergeten jullie niet dat het vandaag Mama dag is bij de prenatal?

16. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    @ Nynke: Ik zal me vanaf morgen braaf iedere dag melden ;)

@ Lvdwerf: Ik las dat het na de zwangerschap vanzelf weer over gaat en dat je er verder weinig/niks aan kan doen omdat het door vocht komt. Zal er nog is achteraan gaan!

Groetjes Doris

17. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Hey meiden,

wat word heir toch heerlijk veel gekletst.
    Even uit me hoofd:

@ Astrid, gecondoleerd, wat vreselijk zeg! Heel veel sterkte met dit verlies!

@Xenas, hoe was de groeiecho?

@jolinn, prachtige zoon hebben jullie zeg! Heb vol bewondering de foto's bekeken! En een bericht achter gelaten op de hyves.

@Missyess, gelukkig waren ze nu wat vreindelijker aan de telefoon. hoop voor je dat je nu snel die maxicosi kan ophalen!

@ Floortje, doe je wel rustig aan! Waar haal je de energie toch vandaan.. ik ben echt helemaal een wrak op het moment. gelukkig is het hier nog aardig schoon en hoef ik alleen maar te strijken (geen zin)

Morgen weer naar de verloskundige.. ben heel erg benieuwd of die al is ingedaald.. we zien wel.. Alex kan weer eens niet mee, ivm zijn werk. Dus gaat me moeder mee, gezellig!

Alex is nu op een begravenis. van de oma van zijn beste vriend. Ik zou eerst ook mee gaan, maar omdat het alleen maar staan is (armeense cultuur) leek mij dat niet zo verstandig. Dus is hij allleen gegaan. We gaan van de week even bij hem op bezoek.

Hier is het ook slecht weer, bah, krijg het er koud van!

Liefs Kiss

18. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Maris; ik zweet normaal al vrij veel, maar nu is het helemaal niet normaal meer! Zeker met een stuk plastic onder mijn kont.

@Diaan; bij mij zijn de harde buiken normaal niet pijnlijk, maar sinds een paar dagen heb ik soms wel last van een pijnlijk gevoel in buik en rug. Na een tijdje gaat het gevoel weer weg. Mijn buik is dan meestal wel ook heel hard.

@Missyess; goed dat je gebeld hebt meid! En gewoon blijven bellen hoor, anders gaan zij ook achterover leunen en heb je die maxicosi in 2008 nog niet!

@Doris; een celstofmatje......dat kan ik ook nog wel even proberen!

@Nijnie; jeetje meid, wat vervelend weer. WEl goed dat ze jullie zo goed in de gaten houden!

@nynke; slaap lekker straks!

@Floortje; denk je een beetje om jezelf!

Hier is het ineens weer strak blauw, na een hele ochtend regen. :( Echt maf! Het zal straks vast weer omslaan.

Ik had net mijn huurders (ik heb een zomerhuisje in de tuin wat ik verhuur) op de koffie en die hadden hun 12 weken echo gehad. Wat lijkt dat alweer ver weg voor ons he?! Wel superleuk dat ze ook zwanger zijn en alles goed gaat. Ze verhuizen als het goed is als zij ruim 7 maanden zwanger is naar hun nieuwe huis. tot die tijd dus twee zwangere mutsen op een erf! :D

Zo, nu een broodje, dan fysio en dan lekker slapen.
    Tot straks!

19. NiCa

NiCa Bekend lid

hey meiden ben ik weer ff hier gaat het zijn gangetje alleen de tijd gaat soms zo langzaam maar ja tis voor een goed doel en idd 35 is een goede tijd maar toch laat hem nog maar ff zitten

liefs nica

20. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemiddag meiden!
    Ga vanavond denk ik even bijlezen, nu even geen tijd voor helaas! Sorry!
    Voel me vandaag niet zo goed eigenlijk... Volgens mij beginnen de korte nachten me een beetje op te breken. Daarnaast gaat het niet zo lekker met m'n vervangster :( Het blijkt toch allemaal teveel voor haar te zijn en ze is erg onzeker of ze het allemaal wel kan overpakken... M'n leidinggevende heeft vrijdag een gesprek met haar gehad en nu zitten ze ook weer in gesprek. De bedoeling is dat er een nieuw iemand geworven gaat worden die OOK weer ingewerkt moet worden... M'n huidige vervangster krijgt dan een stage overeenkomst en gaat dan per januari weer weg... De nieuwe blijft dan met mij samenwerken straks... Zit daar ontzettend mee in mijn maag... Ik wil het gewoon goed achterlaten hier en niet dat mijn collega's het druk hebben met het inwerken van mijn vervangster als ik weg ben. Het is al zo ontzettend druk hier! Krijg het maar niet uit m'n systeem.... Sorry hoor meiden, even een ego-verhaal :oops:

Gisteren nog wel een hele leuke dag gehad trouwens! Heb hele mooie laarzen van m'n schoonouders gekregen! Echt heel lief van ze! Lekker nog een hapje bij de griek gegeten als afsluiter van de dag. 'T was alleen echt sfeerlicht daar en kon m'n vlees niet zo heel goed zien... volgens mij was alles gaar, maar ik maak me dan toch ietsies zorgen, stom he!

Nou, ga gauw verder met 't werk! Hoop dat ik vanmiddag nog ff de tijd heb om bij te lezen, anders doe ik dat zeker vanavond!

Knuf Chris

Deel Deze Pagina