Heey dame's! Hier nog steeds in rouw Mis ons poesje zo... Omdat ik sinds 25 weken al thuis zit hield ze me continu gezelschap. Elke dag bracht ze muisjes (beetje nasty maar lief bedoeld) en was ze aan het kroelen. Ze "praatte" ook echt, als ik tegen haar aan het praten was reageerde ze met zo'n grappig prrrrt geluid. Bah wat een :c: gevoel zeg. Ook de andere 2 schatjes van katjes snappen er niets van. Haar broer en onze ragdoll zoeken haar de hele dag. Haar broertje buitens huis en Simba hierbinnen. Maja het is niet anders.... Het was t beste voor het beestje... Gister weer naar de VK geweest, alles was prima. Hij lag met zn rugje nu rechts, maar dat verschuift tot de 40 weken had de VK het over. Over 2 weken weer, en dan krijgen we een echo! Om er zeker van te zijn dat zn hoofd beneden ligt. Dit omdat een vriendin van mij opeens een stuitligging bleek te hebben terwijl er telkens tegen haar is gezegd dat de kleine goed lag. Ze kwamen er dus met 40 weken nog achter dat de kleine niet goed lag en ze moest een keizersnee Dit voorkom ik liever en mijn VK begreep dat gelukkig. Dus we gaan weer ff koekeloeren Jeeeh de eerste al de 37 weken! OOoooh ik ben jaloers! Ik wil ook al 37 weken zijn Misschien wordt ik zelfs wel een November mama! Dan moet ik jullie allemaal missen neeeh dan blijf ik gewoon bij de oktober mama's kletsen
Goedemorgen meiden, de harde buiken bleven en ook voelde ik de kleine man niet meer. Ben dus naar de vk geweest en die stuurde me door voor een ctg. De ctg was weer erg strak dus een echo gehad. Op de echo zag alles er goed uit. Genoeg vruchtwater, goede doorbloeding van de navelstreng. En het is nog steeds een jongetje. Ik moet morgen ochtend weer een ctg maken en deze moet beter zijn dan die van vandaag andes blijf ik onder controle van de gyn. Dus meiden duimen dat deze man weer flink te keer gaat. Op mijn man zijn werk is weinig veranderd. De baas gaat niet accoord met de voorwaarden die de rechtsbijstand heeft gestel;d dus hoe het nu verder gaat? Wat wel positief is dat manlief maandag en dinsdag kan meelopen op een ander bedrijf. Mocht haar daar bevallen dan mag hij daar per 1 oktober beginnen. Ik hoop het zo dan kan hij eindelijk bij dit rotbedrijf weg. Zo nu even eten en naar bed, hopen dat Ysa nu wel wil slapen. @Pol: en heb je lekker geslapen met je voedingskussen? @Missyess: ik lag idd al vroeg op bed. de hik heeft dekleine nu minder als voorheen. @Maris: ik hoop dat je de spullen nog op tijd kan bestellen. @Diaan: creatief hoor. Ik ga ook zelf de traktatie's voor school maken. Spekjes met glazuur en muisjes erop. @Choco: jeetje jij had even een slaapinhaalslag. Heb je vannacht wel kunnen slapen? @Appeltje: GEFELICITEERD! Droom maar lekker verder meid. @Xenas: fijn dat alles goed lijkt. ik heb begrepen van het zh dathet werkelijk gaat om minder bewegen en niet om minder hard. Als je het niet vertrouwd gewoon bellen meid. @Nica: gezellig samen de boel daar op stelten zetten. Toch hoop ik dat je snel naar huis mag. @Irene: hier ligt beeb ook al helemaal ingedaald. Het zegt alleen niks over de bevalling helaas. @Jotim: ik zit ook met mezelf in de weg. Lastig is dat. Moet je echt al die dingen doen of wil je het graag. Anders lekker op de bank gaan liggen niks doen. @Doris: GEFELICITEERD! Succes vanmiddag bij de vk. Ik moet 21 sept weer naar de vk. @Maartje: ik kan ook maar weinig naar de wc. En toch drink ik genoeg en ik eet ook goed. Goed gereld met je man dat je schoonmoeder op zaterdag komt. Je hebt al je energie nu hard nodig meid. Hoe gaat het verder met je? @Denisse: ik ga hem deze week verder klaar maken. Succes bij de APK. @Kissflower: ik heb ook weinig meer wat past. Heb een broek bij de h&m gekocht en hoop dat ik het daarmee red tot het eind. Ipv een jas heb ik een vest aan. @Nijnie: fijn dat de vk jullie gerust kon stellen. Shopse vandaag. @Astrid: tuurlijk mis je je katje nog. Geeft niks hoor. Fijn dat alles goed was bij de vk. En wanneer je ook bevalt je bent en blijft een oktober mama.
Ik heb vannacht echt gewoon een 'k.t' nacht gehad. Veel harde buiken gehad en tot overmaat van ramp had onze jongste poes bedacht dat wij maar wakker moesten worden. Heeft de hele nacht aan de deur lopen krabben. Grrrr. Straks naar mijn moeder en dan samen naar de VK voor de apk. Gaan we het ook maar over de buiken hebben. Over de hik van de beeb? Soms denk ik: Daar gaan we weer. 3 a 4x per dag. Mijn vluchtkoffer staat vanaf vandaag klaar. Mijn toilettas staat op de wastafel daar kan ik zo alles in doen. Tot vanmiddag, Floortje
we hebben idd heel wat af gelachen hier had gewoon buikpijn er van hahaha en ik heb een heel druk jochie in me buik zitten hihihi en het is net of hij zijn koppie in me bekken draait en das niet zo'n prettig gevoel maar goed het moet er op den duur ook uit dus ja is niet zo verwonderlijk dat je dat gevoel hebt liefs nica
Appeltje: Gefeliciteerd! Heerlijk zeg dat je nu gewoon "a terme" gaat bevallen! En wat komt het al dicht bij zeg! Xenas: wat een idiote opmerking van je vk zeg, het klinkt mij net in de oren als "denk niet aan een roze olifant"... Hopelijk heb je vandaag wat om handen om je zinnen te verzetten, want de hele dag gefocusd zijn op de bewegingen van je kind is natuurlijk geen doen! Succes met het strijken. Ik ben net als Nijnie een ontaarde moeder en ga alleen wassen. Nica: fijn dat je gezelschap gevonden hebt in het ziekenhuis. Blijft toch bizar dat je daar zoveel tijd moet doorbrengen... Irene: bij mij ligt ons meisje met haar hoofd in mijn bekken, maar nog niet "vast", dus in vk-termen "beweeglijk in bekkeningang". Ik heb gisterenavond in bed zelf nog even gevoeld en ik kan het zelf ook voelen. Het maakt het identificeren van de rest van het lichaam wel een stukje makkelijker moet ik zeggen. Wij vinden het hier wel zielig dat ze al weken ondersteboven hangt. Hopelijk merk je daar in een zak met water niets van. :-S Doris: een schatting van de grootte van je beeb moet toch geen enkel probleem zijn lijkt me, veel plezier bij de vk! (elke TWEE uur uit bed? My God! Ik vond mezelf al zielig met elke morgen om 05.00u...) Kiss: heel verstandig om niets meer te kopen, maar kan me wel voorstellen dat het lastig is. Goed plannen met wassen en dan kom je er wel doorheen! Maartje: Is je schoonmoeder veeleisend? Misschien kun je gewoon als ze binnenkomt al even kort jezelf excuseren voor evt. "wazig" gedrag? Dan heeft ze de juiste verwachtingen mbt de dag en weet ze dat ze misschien even zelf een boekje moet gaan lezen, of moet gaan strijken (!) als jouw lichtje even uit gaat? Denisse: Ik denk nu dat ik mijn vluchttas vanaf week 37 klaar zet. Astrid: natuurlijk ben je nog steeds in de rouw! Zou wel heel bizar zijn als je nu al weer "normaal" was. Eigenlijk heb ik wel heel veel zin om ook weer even naar ons meisje te mogen kijken. Natuurlijk hoop ik niet dat daar aanleiding voor is, maar ik word zo vreselijk nieuwsgierig! Floortje: jij ook van harte met je 37 weken en succes met je apk aangezien ik per januari een nieuwe baan heb, heb ik nu eigenlijk al "verlof". Heerlijk zeg! :-D Alleen voelt het nog niet helemaal zo, want ik sta natuurlijk nog niet als "deze mevrouw is met verlof" op de loonlijst". Hmmmmm... Groetjes Maris
Zo, ik heb nog even doorgeslapen. Werd pas 11.20 uur weer wakker.. Ach ja, lijf heeft het kennelijk nodig. Morgen weer vroeg naar de vk en overmorgen naar de tandarts, dus dan moet ik weer bijtijds op.... laat ik het er lekker van nemen vandaag. Huispak aan, geen make-up, haar in een staart.... hmmmm..... Maris, ik ben ook zo'n ontaarde moeder hoor! Ik ga echt niet strijken als het niet nodig is... ook niet met mijn eigen kleren. En man strijkt zijn eigen deel. Ik heb een droger en daar komt het redelijk kreukvrij uit als je het er direct (als het nog warm is) uithaalt. NiCa, dus gelukkig wat gezelligheid in het ziekenhuis. Leuk is anders om er te liggen, maar dit maakt het inderdaad een stukje dragelijker lijkt mij! Ik hoop dat je snel naar huis mag. Floortje en Doris, jullie ook gefeliciteerd met deze mijlpaal! Het kan ook natuurlijk nog 5 weken duren voordat onze babies komen, maar het is fijn te weten dat het nu al kan gebeuren. Nynke, gelukkig dat alles goed was op de echo. Hopelijk is je ctg morgen ook goed. Ik duim voor jullie! Astrid, natuurlijk heb je nog verdriet om je katje... da's logisch. En zeker als je merkt dat de andere katten haar ook misten. Misschien net iets anders, maar mijn kat was onlangs toch 5 dagen zoek? Toen zat mijn andere kat ook te zoeken en te mauwen en dan voelde ik weer mijn traantjes omhoog komen. Vooral omdat ik het zo zielig voor haar vond! Denisse en Irene, ik heb mijn vluchtkoffer sinds week 36 klaar. Het volgende zit erin: - 2 setjes kleding baby incl. mutsje - jasje - dekentje - omslagdoek - 3 onderbroeken - kleding voor mij als ik naar huis ga - 2 pyama's - toiletartikelen (heb allemaal mini's gekocht zodat ik niet alsnog mijn toilettas hoef in te pakken) - videocamera en digitale camera en opladers - dextro - verloskundigekaart - kraamwijzer - rubberen kruik - verzekeringspapieren - slippers - ochtendjas - 3 washandjes - koelelementen (liggen nog in de vriezer, maar moeten mee worden genomen) Nijnie, nog lekker geshopt? Kissflower, succes bij de vk! Dat met die kleding heb ik ook hoor. Niet alle broeken zitten lekker meer. Ik had wel veel rokjes ingeslagen, maar die konden deze zomer mooi in de kast blijven . Ik ga ook geen nieuwe spullen kopen, hoef nog maar even... Maartje, goed dat je je schoonma hebt afgehouden. Ik merk het vaak ook dat mensen willen komen (of onaangekondigd komen) om je te 'entertainen'. Ze denken dat je je verveelt ofzo.... dan komen ze tijdens mijn slaapuurtje, daar kan ik dan best een beetje sjaggie van worden. Xenas, wat naar dat je je zo voelt. Is de misselijkheid na het spugen minder geworden? I hope so... Jotim, kom je de dag nog een beetje door? Of ben je de dingen waar je geen zin in hebt voor je aan het uitschuiven? (herkenbaar 8)) Zo.... ik ga even stoppen met tikken, want ik heb - omdat ik zoveel vocht vasthou - pijnlijke vingers. Daarnaast knelt die dikke buik de aderen in mijn liezen af als ik achter de pc zit, waardoor ik tintelende/ pijnlijke benen krijg. Misschien tot later en anders meld ik me morgen weer (las dat ik vanaf nu meldplicht heb ) Doeii Appeltje
appeltje: je "verzekeringspapieren", da's toch gewoon (als je die hebt) je pasje van je verzekering?!?!?!
Zo ben weer goedgekeurd door de VLK, en beeb is ingedaald dus das mooi! Vanavond naar voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis, hoop dat ik dan eindelijk eens een keuze kan maken voor thuis of ZH.. Het gaat wel al spannend worden he hier! Een aantal alweer 37 weken, zal niet lang meer duren voordat de volgende beebs worden geboren, ben erg benieuwd!
tot nu toe heb ik mbt "verzekeringspapieren" altijd gewoon mijn pasje laten zien en dat was dan prima. Dus volgens mij hoef je alleen dat pasje mee te brengen. Mbt strijken: Ik strijk normaal gesproken ook nooit wat. Nou ja, misschien zes blousejes per jaar (soms bega ik bij het winkelen namelijk een fout en koop ik iets dat gestreken moet worden...). Mijn man doet zijn eigen overhemden. Laatst heb ik de ledikantlakentjes en het hemeltje staan strijken, ik heb daarmee mijn dosis voorlopig wel weer even gehad. :-D Vanavond ga ik voor het eerst naar "gym". Ik heb me nogal laat opgegeven en ga dus de laatste lessen waarschijnlijk missen, maar vind het toch wel fijn dat ik nog iets kan doen ter voorbereiding. groetjes Maris
Ja, maar ook een kopie van mijn inschrijvingsformulier poliklinische bevalling en mijn pondskaartje van het ziekenhuis.
het is idd lachuh dan om saampies de tijd door te komen maar het liefste ben ik natuurlijk thuis maar das allemaal nog afwachten morgen is me eigen gyn er weer en dan zal ik wel meer horen ook zal alleen maar de weekenden thuis zijn dan heb je ook weer een beetje je eigen omgeveing dus wat er verder gaat gebeuren hoor ik later maar tot nu toe voel ik me minder ellendig en eenzaam dan eerst en dat is het voornaamste en voor alle meiden die het nu moeilijk hebben wil ik graag een cyber knufff geven liefs nica
@Nynke: ik heb nog heerlijk geslapen vannacht. Ging om 01.00 naar bed en was er weer om 12.00 eruit. Jaaaa, ik ben een slaapkop. Maarre....ik denk dat jullie me niet zo vaak zullen zien voorlopig aangezien mijn 3 boeken zijn binnengekomen. Eentje heeft al 952 pagina's....Dus geen zorgen maken...ik zit dan met mijn neusje in de boeken.
@Xenas; meid wat balen. Nu niet ziek worden hoor! Als je je echt zorgen maakt zou ik de VK even bellen. Misschien kan die je gerust stellen! @Denisse; ik heb de tas nog niet klaar staan, maar wel een briefje gemaakt met wat ik erin wil hebben. @Kiss; ik heb gelukkig nog een stapel kleding van mijn schoonzus gehad. Die was afgelopen winter zwanger. Een jas heb ik ook niet, dus ik trek een vest aan. @Nijnie; ik strijk ook niet hoor. Alleen als het echt niet anders kan. Meestal komt dat neer op overhemden en linnen broeken. De babykleertjes zijn volgens mij ook niet zo kreukgevoelig. @Irene; ik heb even gegoogled en op die manier mijn eigen lijstje gemaakt. Naast alle kleding e.d. in ieder geval ook leeswerk voor mij en voor mannetje, fototoestel + accu's, telefoonlijstje. @Astrid; ik krijg helemaal tranen in mijn ogen van je verhaal. Het is net of je het over mijn poes hebt. Die is ook zo aanhankelijk en lief. Sterkte meid! @Nynke; wat rot dat je steeds naar het ziekenhuis moet! WEl fijn dat ze jullie zo goed in de gaten houden! Wat heerlijk dat je man al zicht heeft op een andere baan! Hier gaat het naar omstandigheden redelijk. Ik ben erg benauwd vandaag en heb echt enorme pijn aan mijn ribben, maar zolang ik me rustig hou gaat het wel. @Floortje; hoe was het bij de VK?! Jeetje jij ook al 37 weken! Het schiet lekker op! @Maris; nogal. Ze bedoelt het goed, maar ze houdt geen moment haar mond en wil de hele dag van alles doen. Helaas is het niet echt een schoonmaaktype anders had ik genoeg te doen voor haar . Ik ga gewoon goed voor mezelf kiezen en ze zoekt het maar uit. Ik heb nog wel wat schilderwerk (daar houdt ze wel van) en mijn neefje (drie maanden oud) is overdag hier, dus daar mag ze zich ook lekker mee bemoeien. @Appeltje; ik ben inmiddels op het punt beland dat ik mensne gewoon weg stuur. Ik red het anders echt niet. Geniet van je hangdag! @Martine; fijn dat je goedgekeurd bent! Veel plezier vanavond! Ik hoop dat het de keuze makkelijker maakt voor je. Ik heb net de proefdruk van ons kaartje binnen gekregen en ben best tevreden! De kleuren zijn iets minder fel dan ik had gewild, maar dat ligt aan de foto en ik weet niet hoe ik dat kan veranderen. Ik durf trouwens de badkamer niet meer in. Ik dacht dat ik redelijk van mijn spinnenangst af was, maar er zit nu zo'n enorme grote spin dat ik er echt niet meer heen durf. Ik vind het heel stom van mezelf, maar ik kan er niks aan doen. Zo, nu snel een broodje maken anders hoeft het niet meer.
Hallo allemaal Heb een gedeelte gedaan van de dingen die moeten. Dan doe ik vanavond wel weer een ander gedeelte. Als ik het voor me uit blijf schuiven blijf ik ermee in me hoofd zitten en dat is ook niet goed. Ben ondertussen bij de hema geweest. Heb een molton beschermhoes gehaald voor mijn matras een waterdichte. Dus die kan op bed. Ook nog een pakje maat 62 meegenomen kon het niet laten hangen. Toen was het alweer tijd om naar school te gaan. De kleine meid wou niet mee en ging bij een vriendje eten grrrrr stond ik dus weer voor niks. Aan de andere kant hoef ik nu de duer niet meer uit. Dus ik plof maar op de bank. Nynke: ooh wat fijn dat het herkenbaar is voel me echt een mouwfiets en dat ben ik normaal niet. Mijn moeder zei net al voel je niet schuldig dit hoort erbij. Jaja maar ik wil me oude lijf terug. Hoop dat in je buik een feestje gevierd gaat worden. Appeltje: neem jij niet teveel mee na het ziekenhuis ? rubberen kruik en koelelementen hoeven toch niet mee ? Dekentje lijkt me ook niet nodig als je een voetenzak bij de maxi cosi hebt. Ja ik ben een beetje de dingen aan het vooruit schuiven het moet echt gebeuren zal ik ook meer rust krijgen voor mezelf. ooh buurvrouw Kom later weer
Het hoeft niet nee, maar ik wil het wel graag. Dat koelelement is lekker om je washandjes op te koelen voor op je hoofd. Als de ene weer warm is, kan je de andere er gekoeld afhalen. En die kruik.... toen ik in het ziekenhuis was opgenomen voor harde buiken, toen hadden ze alleen van die ijzeren kruiken. Niet lekker! Dus ik neem lekker mijn eigen rubberen kruik mee. Dekentje had ik erbij gezet, maar die heb ik eigenlijk niet in mijn tas zitten bedenk ik me. Ik heb inderdaad een voetenzak en ook een omslagdoek bij me, dus dat is inderdaad niet nodig. Ik heb trouwens liever teveel bij me dan te weinig... zolang het nog in die ene tas past, ga ik niet schrappen in mijn uitzet!
Grappig, ik lees net op een ander forum waar ik mee schrijf dat een van de andere forumleden gisteren is bevallen van haar eeneiige drieling! Ze maken het gelukkig erg goed. Ik moet er toch echt niet aan denken. In een keer drie jongens erbij (en ze hadden er al een!)! Pffff
Goedemiddag meiden! Hier uit het drukke Zwolle ook weer even een berichtje! Vanochtend weer helemaal goedgekeurd door de VK! Ze was "bijzonder tevreden" met ons! Nou, die kan ik mooi in m'n zak steken toch Ga ff een schermpje erbij openen om op de meesten te kunnen reageren! Gisteravond wilde ik nog ff meebeppen, maar toen begon ik met de babywas en daar ben ik wel aardig wat uurtjes mee zoet geweest (afhalen, nieuwe was erin, strijken, netjes in de kast, zwitsal geurbuiltjes erbij). @ Astrid: meid wat erg van je kat zeg! Vind het echt verschrikkelijk naar voor jullie! *Hele dikke knuf!* @ Kiss, wat een drama he, dit weer... Hoop idd dat het najaar en de winter wat moois brengen, kunnen we lekker wandelen! @ Nijnie, fijn dat de CTG goed was! Kan me voorstellen dat je het een prettig idee vindt dat je nog voor een uitgebreide echo mag komen! Pff, wat duurt wachten dan lang he! @ Diaan: jeetje, wat een crea bea ben jij zeg! Toppie hoor, petje af voor jou... heb daar nu echt nog te weinig geduld voor, haha! @ Missyess, onze kleine ukkepuk heeft ook heel vaak de hik... zeker 3 of 4 keer per dag... vind het altijd erg zielig... @ Irene, ben ook sinds een tijdje weer misselijk... zal denk ik wel te maken hebben met het feit dat de kleine steeds groter wordt en hoger in je buik ligt, waardoor je maag natuurlijk ook omhoog gedrukt wordt! Volgens mij is onze uk nog niet ingedaald en ligt 'ie nog "vrij" in 't bekken zeg maar... @ Doris en Appeltje: gefeliciteerd met jullie 37 weken! Jeetje, wat gaat de tijd toch ontzettend snel! Joehoe, jullie mogen lekker bevallen! @ Xenas, niet te druk maken hoor! Ja, is makkelijk praten, dat weet ik Maar als je het niet vertrouwt, kun je ZO naar de VK! Moet je ook lekker doen dan hoor! *Knuf!* @ Astrid: kan me goed voorstellen dat je haar heel erg mist! Gewoon toegeven aan dat gevoel meis! Je huisdier is toch ook je maatje! Dat verlies moet je net zo goed verwerken! Haha, ik ken dat jaloerse gevoel meid, ik zou ook al wel 37 weken willen zijn, maar nog even geduld! En je blijft hoe dan ook een oktobermama in hart en nieren @ Nynke, fijn dat de echo goed was! Ben benieuwd naar je ctg! Rustig aan doen he meis! @ Maartje, een drieling?! Wow, en dan nog een-eiïge ook! Gelukkig gaat alles goed! Vanavond mijn eerste yoga les! Ben heel erg benieuwd! Moet er om half 9 zijn en 't duurt tot kwart voor 10! Denk dat ik slaap als een baby vanavond, haha! Liefs Chris
ooowww ik ben net even bij de H&M binnen geweest, dom dom dom! Nooit geweten (tot nu toe) dat ze daar zoveel Hello Kitty babyspulletjes hebben. Ik ben helemaal weg van Hello Kitty (heb ook mijn hart opgehaald toen ik in Japan was van de zomer) maar ik heb met mijn man de afspraak dat we niks kopen aan kleertjes zodat de kraamvisite iets nuttigs mee kan brengen... oei oei oei.... Het is wel knap irritant dat ik zo langzaam moet lopen (ivm harde buiken). Ik merk nu pas goed wat een druktemaker ik normaal gesproken ben. :-S Het zal wel de manier van "de natuur" zijn om a.s. moeders alvast een beetje te wennen aan het nieuwe tempo denk ik? Groetjes Maris
Ik ben nogal moe, aangezien ik nog steeds aan het bijkomen ben van de meeting in Amersfoort met de andere forummama's. Dus mijn excuses dat ik niet op iedereen reageer. Wat leuk trouwens van die drieling! Dat staat bij ons op de voorpagina van de krant, met grote foto's! Wat leuk dat die moeder hier op het forum zit! Wat gaaf ook dat er nu al een paar mensen 'legaal' thuis mogen bevallen! Echt spannend wordt het nu! Oja Astrid, dan worden we misschien samen wel november mama. Al moet ik zeggen dat ik toch echt hoop oktobermama te worden. Verder zit er nu waarschijnlijk iets klem in mijn rug, waardoor mijn benen nogal pijn doen. Ik loop er al mee sinds zondag, maar ik kan morgen pas naar de fysio. Ik zei al dat ik niet bij haar weg ga voor ze het heeft opgelost Als ik mijn puf weer heb, dan zal ik weer even op jullie reageren, voel me wel een beetje schuldig. Liefs Laura