@Liesje; oh meid, ik weet precies wat je voelt. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Onze opvang is dus ook nog steeds niet geregeld. Ik was woest toen ik ze aan de lijn had! Het ziet er naar uit dat ik zelf een oppas zal moeten vinden. @Kiss; ik ben inmiddels een ware acupunctuur prof, dus als je vragen hebt dan mag je me altijd PB-en! Er is in ieder geval niks engs aan en het doet ook niet echt zeer. Mijn acupuncturist gaat vanaf volgende week ook punten aanprikken die de baarmoedermond laten verstrijken. @Diaan; ik kan me helemaal voorstellen dat je alles ineens af wilt hebben! Zeker na je vorige ervaring! @Missyess; het slaat eignelijk nergens op, die angst voor spinnen, maar ik kan er niks aan doen. Gelukkig is mijn man dapper genoeg om me te redden. @Xenas; als je definitief over bent naar de gynaecoloog, dan kan je daarheen bellen met je vragen. Als je nog terug mag naar de VK, kan je die ook bellen. @Floortje; dat wordt slagroomvla! @Jotim; dan heb je dus wel naar je lijf geluisterd. Goed zo! @Erik; jeetje joh, wat balen zeg! Heel veel sterkte voor avalon en jou! Zo, nu lekker slapen. Tot morgen allemaal! Ik hoop dat we vannacht allemaal lekker slapen! Maartje
@Irene, in de tas voor onze kleine (ik heb de tas in de maxicosi gezet en in de maxicosi ligt zo'n voetenzak waar die uk in kan) zitten iets van 2 setjes kleertjes (ik weet niet of de kleinste maat gaat passen, heb ik maar 1 pakje van). Rompertjes, sokjes, mutsjes en ik heb er een paar luiertjes in gedaan, geen idee of dat nodig is, ze zullen ze vast in het ziekenhuis ook wel hebben, maar goed. Voor mezelf het shirt wat ik aan wil als ik ga bevallen, een schone pyama, schoon ondergoed en bh, toilettas, sokken en schone kleren voor als ik weer naar huis ga. Ponsplaatje, verzekeringskaartje, leesboek (je weet maar nooit of je moet blijven ofzo ), rolletje dextro, labello (las ik ergens als tip) en volgens mij is dat het wel zo'n beetje zo uit mn hoofd. Ow ja en mn kersenpittenzak . @Astrid, logisch dat je jullie katje zo mist en dat de andere 2 haar aan het zoeken zijn . Fijn dat ze over 2 wkn gaan kijken hoe jullie kleine ligt, zeker als het voor jullie prettiger voelt om het zelf ook te zien! Wij gaan morgenavond naar het Rijnstate ja en volgens mij Maris ook . @Nynke, hopelijk komt er weer wat meer actie in je buik! Hopelijk bevalt het je man bij dat andere bedrijf! @Maris, blij om te lezen dat jij ook zo'n ontaarde moeder bent . Hahaha. Zoals jij het beschrijft klinkt het ook wel zielig "dat ze al weken ondersteboven hangt"... Ik denk dat beebjes daar niet zoveel last van hebben (hoop ik ook anders is het inderdaad wel zielig ja). Jij ook een man die zn eigen overhemden strijkt... . @Appeltje, nog zo'n ontaarde moeder... Hihi. We kunnen wel haast een ontaarde moeders clubje oprichten . Strijkt jouw man zelf . Deed hij dat al of heb je hem betoverd, want dan wil ik die spreuk ook graag leren . Ik heb lekker geshopt; pyama, voedingsbeha, nieuwe boek van Nicci French, waterdichte molton (Hema, hij ligt nog niet op bed), nog wat hydrofiele luiers en washandjes en een paar spuugdoekjes en dat is het zo ongeveer wel geloof ik. @Choco, 952 pagina's wat voor boek is dat? Daar ben je wel even zoet mee in elk geval! @Maartje, die drieling heb ik wat over gehoord op de radio vandaag geloof ik. Lijkt me best heftig, 3 in 1 keer... ik geloof dat ik het wel lekker vind dat er hier "maar" eentje in mn buik zit . @Chrisje, het zal mij benieuwen of onze uk blijft zitten tot de uitgebreide echo, haha. Ik heb namelijk al de hele zwangerschap het idee dat het wel eens eerder zou kunnen komen... @Martine, he getsie wat naar... gewoon van je af schrijven hoor! @Liesje, balen van de creche... hopelijk lukt het om gauw wat anders te vinden, succes! @Erik, hopelijk mag Avalon gauw weer met je mee naar huis, sterkte!
hey meiden.. Vind het nu allemaal nog spannender, doordat wat de vk heeft gezegt. Het komt gewoon zo dichtbij ineens, en ik word daar best zenwuachtig van. En onzekerheid of ik het allemaal wel aankan en of we alles voor elkaar hebben. *zucht*,.. ut komt vast allemaal goed. Heb trouwens weer 2 nieuwe buikfoto's in mijn album. van vorige week en 1 van vandaag. Het groeit echt met de week vreselijk hard ineens! Wel leuk hoor! Ik ga nu ff googlen wat acupuntuur precies is.. Wat vervelend voor avalon, dat ze in het ziekenhuis ligt! *knuf* van mij, dat ze snel naar huis mag! Liefs Kiss
Even snel: (Medical Investigation begint weer) Avalon heeft geen smsbuddy, dus vandaar dat haar man dit zal doen.
@Kiss: Groeit zeker goed je buikje! Waarom staat je hoofd er nooit op? @Erik/Avalon: Nou sterkte hoor! Hopelijk mag ze snel weer naar huis. @Maartje: 'even afkloppen' maar gelukkig heb ik binnen geen last van spinnen. Alleen af en toe een langpoot, maar die durf ik wel op te zuigen. Heb net de 2e lading kleertjes gewassen. Ik wil deze week alles gewassen hebben. Op hoeveel graden wassen jullie de lakentjes en beddegoed? Ik heb de kleertjes op 30 graden gedaan.
Avalon en mannetje... ik hoop dat het vals alarm is en dat je bloeddruk weer netjes gaat dalen! We hebben toch behoorlijk wat onrustige verlopende zwangerschappen in deze groep valt mij op... weet iemand hoe het met Sofieke is? Ik schoot vanmiddag toch ineens in de 'stress' omdat ik bijna alleen maar kleding heb in maat 56 of groter (wel rompertjes maat 50/56). Ik had maar 1 setje in 50. Aangezien kleintje bij de echo van 34 weken net iets onder het gemiddelde bleek, kan hij maat 56 vast niet meteen aan. Gemiddelde babies kunnen dit al vaak niet aan. Dus ik heb me toch maar van de bank geraapt en nog een setje in maat 50 gekocht. Heel schattig van de Prenatal. Mijn klossen staan vanaf vanavond onder mijn bed. Man, wat is het ineens hoog... mijn bed was al 66 cm (maar moest klossen van de kraamzorg) en daar komt dus 25 centimeter bij. Ik heb echt een krukje ervoor gezet, anders gaat het me niet lukken hoor. Hopelijk vergis ik me vannacht niet bij het uitstappen als ik slaapdronken naar het toilet wil en donder ik ernaast. Slaap lekker en tot morgen! PS Nijnie, ik heb man zo 'onder moeders vleugels' vandaan en zij deed alles voor hem. Gek genoeg heb ik hem niet hoeven heropvoeden. We doen samen het huishouden. Mag zelfs niet eens zijn bloezen strijken, want hij kan het beter (en soms strijkt hij ook wat voor mij mee de schat! )
Hoi allemaal, Ik ben terug van de eerste "gym". Het was... ehm... nou in ieder geval wel gezellig.. maar we hebben dus niets gedaan behalve thee drinken en aan elkaar vertellen wie we zijn, hoe de zwangerschap verloopt en zo. Wel leuk om van iedereen te weten natuurlijk, maar ik moest een uur heen en een uur terug met de bus en dat voelde toch wel een beetje als "zonde". @ Astrid: wij gaan inderdaad morgen ook naar Rijnstate! Gezellig! We zijn dus sowieso met zijn zessen, ik ben benieuwd hoeveel volk er op zo'n avond af komt. Ik denk best wel veel mensen eigenlijk. Het grappige is, dat ik tot voor kort het idee had dat we gewoon in een soort "ziekenhuisdecor" zouden rondlopen. Maar een collega van me vertelde me vorige week dat zij, toen zij net bevallen was, de "rondleidingsgroep" was tegengekomen. Logisch natuurlijk, het gaat daar aan 1 stuk door. Toch was het een soort openbaring voor me. :-D @ Liesje: Je gaat vast en zeker (Zeker en vast! ) iets vinden voor je kleine ventje... Dat gaat goedkomen. Volgens mij heb je ook wel middelen om dat bureau waarop je gerekend hebt voor je te laten zoeken. Lijkt mij in ieder geval redelijk! @ Erik/Avalon: wat een schrik zeg, hopelijk was het een tijdelijke uitschieter en geen zwangerschapsvergiftiging of zo! @ Appeltje: Heb jij nu dan een bed wat op bijna een meter staat? Dat klinkt gewoon gevaarlijk! Kijk maar goed uit vannacht en morgenochtend! @ Nijnie: goed dat je de Labello noemt! Ik herinner me dit ineens weer van een vriendin, maar heb het nog nergens op een lijst zien staan! Supertip dus! Ook het leesboek vind ik wel een goede. Ik ben momenteel ook helemaal "aan" de Nicci French boeken. Ik heb er al vijf uit en ben nu bezig in The Safe House. @ Kiss (& Maartje): Nooit geweten dat acupunctuur de baarmoedermond kan beinvloeden. Heftig. Kiss: kan me wel voorstellen dat je ineens in een stroomversnelling van emoties zit nu. Het komt allemaal goed hoor! 37 weken is sowieso dichtbij en voor ons allemaal een punt waarop "het" kan beginnen. Volgens mij vinden we dat ineens allemaal schokkend dichtbij. Even een vraagje, ik zag dat Xenas maillotjes gekocht had. Heb ik ook naar staan kijken vandaag, maar gaan die eigenlijk over een rompertje heen? Ja zeker? Ik ben ook zo'n enorme leek, het is gewoon niet normaal. Ik ga er trouwens van uit dat maat 56 wel OK is, ik heb 1 pakje in maat 50. Als 56 te groot is sla ik gewoon de mouwtjes om. Of kan dat niet zomaar? :-S Groetjes Maris ps volgens mij had ik vanavond indalings-weeën. Vreemd soort kramp in mijn onderbuik, niet echt hinderlijk maar ook niet echt lekker. Het kwam en het ging. IEK!
@ Missyess: heb besteld en binnengekregen: De nevelen van Avalon, De Heksenmeester ( laatste boek van trilogie) en Priesteres van Avalon. Niet bij Bol.com maar bij Boekenkraam.nl en was maar 30 euro kwijt voor die boeken + verzendkosten. En de kleding is hier op 40 graden gewassen. @ Nijnie: De nevelen van Avalon heeft zoveel pagina's. Maar ik ben nog eerst in een ander boek bezig waarvan De Heksenmeester het laatste deel is. @ Maris: maillot gaat over de romper. Ik heb 3 pakjes maat 50 en de rest is 56 en 62.
Mijn versie van "the mysts of avalon" telt zelfs 1007 blz! Je hebt ook nog "the forests of Avalon", die zit volgens mij tussen de twee boeken die jij hebt Choco!
Je hebt De nevelen van Avalon, dan komt Het huis in het woud ( The forest of Avalon), daarna komt Vrouwe van Avalon en daarna komt Priesteres van Avalon en de nieuwste is Raven van Avalon. Het is mijn plan om ze allemaal aan te schaffen.
Goedemorgen allemaal, Ik ben mijn bed maar weer uitgekomen. Ik kan echt mijn draai niet meer vinden hoor. Bovendien komt de gasservice onze ketels nakijken, dus voor die tijd wil ik gedoucht zijn. @Nijnie; ik vind een tegelijk ook meer dan voldoende hoor! Ik ben vroeger vaste oppas geweest van een drieling en dat was voor mij heel leuk (en goed verdienen) maar de ouders hebben veel gemist van hun kinderen doordat het zo druk was! @Kiss; ik maak me ook ineens overal zorgen om hoor. Ben ik wel een goede moeder, krijg ik een huilbaby, hoe moet dat straks met mijn werk, enz enz. Volgens mij hoort dat ook wel een beetje bij de laatste fase. @Missyess; ik zit te wachten op de volgende, want mijn ervaring is dat grote spinnen nooit alleen komen! Brrrr. @Appeltje; jeetje wat een hoog bed! Pas maar op dat je niet valt. Ik ben nog steeds niet achter die klossen aan gegaan. Zal straks meteen ff aan de VK vragen of het echt moet en waar ik ze moet halen. @Maris; dat was met mijn eerste gymles ook zo, maar vanaf les 2 werd het een stuk actiever. Maatje 56 kan best hoor. Ik heb ook niet zoveel maatje 50 (1 of 2 pakjes) en anders is een tripje naar de HEMA zo gemaakt door je man toch?! Om 10.20 uur mag ik mij weer melden bij de VK. Ben benieuwd wat ze van me vindt. Straks ook nog even de gyn bellen voor een herhaalrecept voor de maagzuurremmers. Fijne dag allemaal! Maartje
Ben er echt vroeg uit en dat na zo een :c: nacht. Het maagzuur heeft echt mijn slaap verpest. Ik wilde wel uitslapen maar de intakedame voor de kraamzorg komt zo langs, had van mij echt vat later kunnen komen. Haha. Maar ik denk dat ik zo mijn bed nog even in duik.................
lieverds ik heb heel goed nieuws ik krijg vrijdag ontslag mag naar huissssss toe yess yesssssssssss ik ben echt super blij dat wilde alleen ff zeggen sorry van mijn ego berichtje liefs nica
Even ego berichtje.. Hier gaat alles wel oke. Soms wel last van bandenpijn, soort steken in mn zij heb ik dan. Krijg ik vooral als ik toch weer teveel heb gedaan. Ons meisje is nog steeds net zo actief als altijd, de hele dag door voel ik haar wel. De bewegingen worden wel anders natuurlijk omdat ze minder ruimte heeft, soms is het zelfs beetje pijnlijk. Vooral met haar voetjes in mn zij prikken kan ze goed Morgen naar de vk, s avonds pas. ben benieuwd of ze ingedaald is... Rond 36 weken heb ik een liggingsecho, dit doet mijn vk standaard bij alle zwangeren, wel heel prettig. Voor de rest wil ik nu echt alle dingetjes af hebben..in ieder geval voor de 37weken. heb een lijstje die ik nog even af moet werken (dingetjes halen, vluchtkoffer klaar hebben etc) Sorry dat ik niet op de rest heb gereageerd..(schaam, schaam..) Liefs Sylvia
@ Eric en Avalon: Hoop voor jullie dat snel de bloeddruk weer daalt zodat Avalon weer naar huis mag. @ Maartje en Marize: Balen dat jullie nacht zo slecht was. Ik moet zeggen dat ik juist de laatste dagen mijn slaap wel weer goed kan vatten. @ Marize: Heb je geen maagzuurremmers dan? Of werken die onvoldoende? Was voor mij namelijk nogal een groot verschil toen ik ze ging gebruiken. De kleine ligt nu alleen volgens mij lager, dus ik heb ze nu niet meer nodig. @ Maartje: Ik moet ook weer naar de VK vandaag. Ik moet alleen 's avonds om 19.30. Zullen we eens zien of we weer door de APK heen komen. Vandaag bij de VK checkt ze mijn ijzer en mijn urine. Dus ik heb ff grote APK geloof ik Verder mag ik vanmiddag eindelijk naar de fysio, dus ik hoop dat ze mijn bekken recht kan zetten zodat mijn benen geen pijn meer doen. Ik kom nog steeds met moeite de trap op. Verder gaat het hier allemaal wel lekker. Ik kijk alleen erg uit naar vrijdag, heb zo'n zin om ff lekker weg te gaan. Weet iemand of ik met mijn weinig fut op het drielandenpunt kan komen? Of is dat heel veel loopwerk en zijn er geen rolstoelen beschikbaar? Nog limburgers hier? Ik kon namelijk er niets over vinden op internet, ik had alleen gehoord dat het een aardige klim was.
@Missyess, hier ook de kleertjes op 30 graden, de dekentjes geloof ik ook. En de rest op 60 graden. @Appeltje, ik heb hier ook 1 setje maat 50 in de tas zitten. Ik dacht dat ons bed hoog was met die klossen eronder, maar ons bed was zonder zo'n 56 cm. Nu met klossen zitten we over de 80cm. Ik kan als ik op mn tenen sta nog net met mn billen het bed op schuiven. Nog niet gevallen en het went wel redelijk snel... Hopelijk is het bij jou ook goed gegaan zo die eerste nacht op grote hoogte . Ik heb een man die van mening is dat de kleding wel "aan zn lijf strijkt" (waar haalt hij het vandaan...). Nou kunnen de meeste kleren gelukkig zonder strijkbeurt, maar zn overhemden vind ik dus eigenlijk niet kunnen. Krijg gewoon last van plaatsvervangende schaamte . Overigens hebben we de huishoudelijke taken wel verdeeld hoor. Ik hou gewoon totaal niet van strijken en hij dus ook niet. Of eigenlijk hebben we er beiden een hekel aan. Dus af en toe dan doe ik dan toch maar strijken . @Maris, toen wij van de week in t Rijnstate waren heb ik gevraagd of het nog zinvol was om naar die avond te gaan. Omdat ik toch al een beetje gezien heb met die 2 bezoekjes. Maar degene die ik vroeg of het zin had zei dat het wel zinvol was. Er wordt vanalles verteld en ze geven een rondleiding. Volgens haar werden de avonden goed bezocht. We zullen het wel zien vanavond... Heb jij gym via de STMG? (dan ben ik benieuwd of je dezelfde pufjuf hebt als Astrid en ik... ). Lees jij al die Nicci French boeken achter elkaar? Ik heb er een hele tijd geen meer gelezen, vind ze wat eentonig worden vlak op elkaar . Dat met die kleertjes heb ik ook, als 56 te groot is kunnen we altijd nog mouwtjes omslaan... en mocht het kind er echt in zwemmen dan sturen we wel een oma of de verse papa naar de prenatal om nog wat kleins erbij te halen... Hier 1 maillotje liggen . Hoe gaat het met je indalings-weeën? Gaan we je vanavond nog op die voorlichtingsavond zien of kunnen we komen kijken naar je kleine? . @Choco, klinkt zoveel 900 pagina's... volgens mij leest dat ook niet zo lekker in bed (ik ben een echte bed-lezer)... haha. @Maartje, klossen kun je bij de thuiszorg halen. @Nica, heerlijk dat je vrijdag naar huis mag! Joehoe . @Laura, ik weet niet of het zomaar kan, maar is het anders een optie om een rolstoel via de thuiszorg te lenen ofzo? Dan ben je toch wat mobieler of heb je in elk geval je zitje bij je als het niet meer gaat. Beroerde nacht gehad. Ik lag te draaien en te draaien en kon niet in slaap komen. Op een gegeven moment kreeg ik commentaat van lief dat hij zo ook niet kon slapen dus ben ik beneden tv gaan kijken. Ik had nog wat afleveringen van House opgenomen, haha. Tegen 2 uur toch maar weer naar bed gegaan, maar moest er vroeg weer uit om mijn schoonzusje en haar aanstaande op de trein te zetten. Die gaan op vakantie Toen ik weer thuis was wel nog even in bed gelegen, maar niet meer geslapen. Misschien vanmiddag nog maar een uurtje pakken...