Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Even een snelle update, want ik heb eigenlijk alweer teveel gedaan.
    Ik ben weer goedgekeurd door de VK. Bloeddruk is goed (laag, maar dat is niet erg). Kindje ligt heel hoog, tegne de ribbenboog aan, maar is wel ingedaald en ligt met zijn koppie vast in mijn bekken. Hij neemt dus lekker de ruimte! :( Volgende week donderdag (20-09 om 13.10 uur) mag ik weer terug komen.
    Ik ben meteen ook langs de thuiszorgwinkel gereden en heb klossen gehaald, dus die zijn ook in huis. Daarna de gyn gebeld voor een herhaalrecept voor de maagzuurremmers. En als laatste nog wat veranderingen aangebracht in ons geboortekaartje en een nieuwe proefdruk aangevraagd.

Nu is de koek weer op en ga ik lekker naar bedje!

@NiCa; superfijn dat je naar huis mag meid!

Tot later! Maartje

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik heb gewoon een voedingsbh in dezelfde maat gekocht als ik nu ook heb. Bij de Hema,lekker goedkoop.. en rekt wel een beetje mee..

En anders koop ik er gewoon nog 1tje bij. als ze te klein zijn.

Liefs Kiss

3. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    @ Maris: Ik ben idd al aan de brandnetelthee, maar heb nog niet het idee dat het erg helpt. Iig bedankt voor het meedenken ;)

4. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    Zwangerschapsbeha's zijn hier niet in mijn maat. Heb ook al op het internet gezocht maar kan niets vinden. Ik heb een oude bh van mezelf gepakt en daar de beugels uit gehaald. Blijft wel hangen.

5. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé meiden!
    Meld me ook weer even! Heb gewoon absoluut de tijd hier niet om momenteel gezellig mee te beppen :cry:
    Moet het even kwijt **sorry voor m'n egobericht** maar ik ben gewoon OP... Ik loop hier echt op m'n tandvlees...
    Had vd week al aan jullie verteld dat m'n vervangster het niet trekt en dat er dus een nieuw iemand wordt aangesteld hiervoor... Krijg ik vandaag te horen dat ze misschien maandag al begint en dat ik eigenlijk AL mijn tijd moet besteden aan haar inwerken... NOG EEN KEER :x Tsss... door het inwerken van m'n huidige vervangster kwam ik al niet aan mijn "things to do" voor m'n verlof toe, die moet ik nu dus nog allemaal gaan doen en dan verwacht men dat ik in mijn laatste week nog iemand ga inwerken... Ben ik nu onredelijk of zijn ze hier een beetje "koekoek"?

Maar goed, genoeg daarover, ff reageren nog!

@ Nica, meid wat fijn dat je weer naar huis mag! Helemaal toppie :D

@ Nynke, da's is niet zo mooi zeg! Rustig aan doen hoor! Wat was er precies niet goed op de ctg? Doet de kleine het wel goed?

@ Avalon: ik duim voor het zakken van je bloeddruk! Hopelijk is het een éénmalige stijging!

@ Floortje: ik ga zo gelijk ff kijken, je maakt me erg nieuwsgierig :)

@ Doris, zou je mij nog op de agenda voor 25 september a.s. willen zetten voor m'n volgende bezoekje aan de vk? Thanks!

@ Irene: ik heb ook nog geen voedingsbh gekocht... eigenlijk omdat ik ook niet zo goed wist welke maat ik dan moet kopen... Heb van meerdere vrouwen die bv hebben gegeven namelijk gehoord dat je de eerste dagen na de bevalling nog wel eens borsten "a la Pamela Anderson" kan hebben :) Aangezien ik nu al op maatje 75E/75F zit, heb ik geen idee... Ga denk ik ff buurten bij Hunkemöller eind deze maand voor goed advies!

Nou, ga gauw weer ff verder!

Knuf Chris

6. @chrisje..
    wat oneeerlijk zeg!
    kan je het niet met je leidinggevende hier over hebben!
    want ik weet zelf hoe frustie het is om in je laaste week iemand in te werken.. terwijl je je eigen dingetjes ook af wilt hebben!

7. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Nynke, hopelijk morgenochtend een beter CTG. Lijkt me zo lastig, dat rustig aan doen... hou je taai meis!

@Maris, geen Els hier en ook geen boerin ;). Loopt het horloge van Els wel op tijd? Want die pufjuf van ons blijft vrij consequent uitlopen met al gauw 20 tot 30 minuten :eek:.
    Fanatiekeling, weet je wat ik ook een leuke schrijver vind, Jonathan Kellerman (ook thrillers). Lezen heerlijk weg en hij heeft veel boeken die gaan over dezelfde hoofdpersoon (Alex Delaware). Helaas heb ik nu zo'n beetje alles wel gelezen van hem.
    Hihi als je je ouders de hele dag op visite hebt kan je ze toch sowieso wel even om een boodschap sturen als je ze even kwijt wil (als je ze lang kwijt wilt dan moet je iets heel ingewikkelds verzinnen, hehe...).

@Kissflower, het gaat wel hard ineens he... Ik weet ook niet zo goed hoe het straks allemaal zal gaan, maar ben er redelijk kalm over. Ik vind het wel spannend hoor, de komende tijd. Hoe gaan we het doen als verse papa en mama en kunnen we het wel enzovoort. Ik denk dat het hele normale twijfels en gedachten zijn. Kan je het er met je vriend (of een goede vriendin ofzo) over hebben? Dat helpt mij vaak wel om dingen te relativeren.

@Choco, handig zo'n bedtafeltje :).

@Astrid, haha wij hadden vorige week partneravond en volgende week 2e keer.
    Volgens diegene die ik naar die info-avond vroeg duurde het anderhalf tot twee uur, dus wellicht gaat het meevallen. Een "live" bevalling had ze het niet over ;). Ik neem mn mannetje mee vanavond ja.
    Ben te herkennen aan "de krant onder mn arm en de witte roos in mn knoopsgat", nee geintje. Vandaag ben ik in een spijkerbroek met een rood shirt (korte mouwen). Ik heb een lange lief met een beetje rossig haar bij me. Zelf donker haar in een staartje. Ow en niet te vergeten mn buikkie natuurlijk ;) (maar ik gok zo dat dat geen unicum zal zijn op die info-avond).
    Tas bij me met rood, blauw en een kleur zonder naam die wel iets wegheeft van grijs/groen/blauw door elkaar.
    Heb jij nog specifieke kenmerken? En Maris...? Tot vanavond!

@Irene, volgens de mevrouw die hier de BV-cursus gaf was het in de 8e maand een goed moment om voedingsbh's aan te schaffen. Want dat komt dan wel aardig overeen met de maat die je straks nodig hebt. Ik heb ze dan ook gewoon maar in dezelfde maat aangeschaft als die die ik nu draag.
    Wat ben je lekker fanatiek bezig met wassen en poetsen. Hier nog steeds niet echt poetsdrang, ik verwacht het ook niet meer. Maar wel druk op mn eigen manier met dingetjes doen die naar mijn idee nog af moeten.
    Ik heb een paar fatsoenlijke pyama's aangeschaft, met knoopjes van voren dat leek me wel handig voor de BV. En verder denk ik dat ik lekker mn joggingbroek ofzo aan doe met een lekkere trui. De visite kijkt er maar doorheen hoor ;).

@Xenas, de voedingsbeha's van de livera (eigen merk) vallen best mee qua prijs (17,95).

@Maartje, lekker geslapen?

@Chrisje, wat waardeloos... moet je weer iemand gaan inwerken *zucht*. Jij bent niet onredelijk, kan niet iemand anders haar inwerken? Pas een beetje op jezelf he!

8. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Floortje; mag ik vragen welke maat je hebt?! Ik heb zelf namelijk 75H op dit moment :oops: en het kost een klein vermogen, maar ze hebben wel zwangerschaps- en voedingsbh's in mijn maat.

@Chrisje; ik zou toch even aangeven aan je leidinggevende hoe je er over denkt hoor. Het is niet de bedoeling dat je jezelf nog even snel over de kop werkt. Laat hem maar iemand aanwijzen die of kan inwerken of de to-do-list kan afwerken! Ik vind dit niet normaal hoor!

@Nijnie; heerlijk! dank je! Ik was weer helemaal van de wereld.

@Nynke; meid, ik hoop dat morgen alles goed is! Ik steek een kaarsje voor jullie op!

Onze babykamer is nu echt bijna af! Nog wat laatste puntjes op de i en dan kan ik foto's gaan maken!
    Morgen ga ik ook maar eens wat wassen draaien, want ik heb nu voldoende kastruimte om het op te bergen! Joepie!
    Vanavond zetten we ook vast de box neer, want de poezen moeten er nog aan wennen en als ik wel over twee weken wordt ingeleid, dan heb ik nog maar even!

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahahaha Nijnie, ik zat ook al te denken aan een rode roos en een krant :)
    Maar ik heb zwarte haartjes, een zwarte broek aan en dat ene fel gekleurde topje (met roze enzo, staat ook op 1 na laatste buik foto)

oohhh nu kunnen we onze andere kat ook niet vinde, ben meteen gestressed. Wat als hij ook is aangereden ofzo? Pffft hopen dat ie zo thuiskomt, hij is wel vaker de hort op maar toch...

10. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Even snel voor Astrid & Nijnie, want wij gaan zo eten: Ik heb vandaag een cremewitte rok aan, zwarte laarzen, zwart t-shirtje en wsl een niet-sluitend spijkerjasje er boven.
    Blond haar als op de foto. Volgens mij gaat het lukken om elkaar te vinden.
    :)

Trouwens Chrisje: ik zou het echt gaan bespreken met de baas als ik jou was, want wat er nu van je gevraagd wordt is wel erg zot...

Groetjes
    Maris

11. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Maris, astrid en nijnie kunnen jullie vanavond niet even een foto maken met zijn 3tjes.
    Vind het wel grappig.

Chrisje ik zou het ook niet pikken. Heb je aan mij een slechte

nynke hoe is het vandaaaga gegaan

Maartje suc6 met de puntjes op de i gaat de goeie kant op. 2 weken lijkt helemaal niks meer.

Xenas ik heb voor pampus gelegen heel de dag op de bank. Had geen puf om te type dit kost alweer veel puf.

Dames ik ga maar na bed ben ook gewoon op. Kan met veel moeite nog de afwas doen. Heb de hele dag vanaf half 1 op de bank gelegen. Tot 16 uur me oudste zoon heeft heel lief voor zijn zusje gezorgt. En mij laten liggen alle telefoontje beantwoord. Stom dat heel veel klanten in eens weer gaan bellen. Heb net nog een mailtje gestuurd na mijn zakenpartner wil gewoon niks meer doen ook niet die kleine beetjes die eigelijk geen tijd kosten. Want ik kom momenteel met veel moeite me dag door. En zo wil ik niet nog 6 weken doorgaan.

Iedereen fijne avond

12. @jotim.. duik maar lekker je bedje in meid!
    beetje aan jezefl denken!

@astrid, nijnie & maris.. veel plezier vanavond!
    (weet alleen even niet meer wat jullie nu gingen doen)

@astrid.. shit zeg.. hoop dat je kat snel weer binnen komt wandelen!

Zometeen het blok kijken..
    daarna keuze uit de grote verbouwing of bouwval gezocht! ik hou echt van dit soort programma's!
    jullie?

13. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Ja ook mijn favo programma's net zo als het roer om en zo. Heerlijke programma's om je hoofd leeg te maken.

lekker kijken vanuit me bed.

Hebben jullie ook zo last van opvliegers. Ik snap er niks van lijk wel in de overgang. Terwijl ik de kou kleum ben van het huis. Lijkt wel een sauna hier.

14. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Even kort bericht want ik ben echt doodmoe.

De controle bij de VK was goed. Mijn urine is goed en mijn bloeddruk is juist erg laag 90/55, maar dat is verder niet erg. Mijn ijzer was ook erg netjes, 7,4, dus bijna een punt hoger dan toen ik mijn dieptepunt had halverwege de zwangerschap.
    De beeb voelde ook helemaal goed en ligt al netjes helemaal vast in het bekken, dus die is goed ingedaald. Ben ik ook wel erg blij mee. Mijn baarmoeder zat al wel erg hoog vond ze, maar dat was blijkbaar verder niet erg.

Weltrusten allemaal, ik ga zo mijn bed, of ik val in slaap op de bank ben ik bang ;)

Voor iedereen die het kan gebruiken: ((knuff))

15. @Choco: Dat klinkt spannend. Waar gaat het over?

@Maartje: ja dat klopt, het is meestal een setje..brrrr

@Nica: Fijn dat je naar huis mag

@Laura: Ik ben weleens op het 3 landen punt in limburg geweest. Maar weet uit mijn hoofd niet meer hoever het lopen was. Ik zal morgen eens foto's ervan bekijken...

@Nynke: he bah. Nou doe maar helemaal niks vandaag! Gewoon op bed blijven ofzo...

@Irene: hihi, ik draag ook kleding van mijn vriend. Vooral zijn boxers en trainingsbroeken, heerlijk.

@Chrisje: pfff wel zwaar hoor! En je werkt al zo lang door! Wel aan jezelf denken hoor, jij bent nu even belangrijker.

Op de rest reageer ik morgen even...
    ik ben vandaag een beetje ziek. Krijg griep denk ik..
    Weltrusten!

16. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Jotim, je verzoek kwam te laat... om half 8 begon het daar al. Overigens ben ik sowieso niet zo scheutig met foto's van mezelf op het internet, maar goed ;). Goed voor jezelf opkomen hoor! Hopelijk lig je inmiddels lekker te slapen.
    Dat je het warm hebt komt vast van de hormonen, ik ben normaal ook een koukleum, maar ik lijk het alleen maar warm te hebben op het moment...

@Xenas, info-avond van het ziekenhuis was het. Inmiddels ook weer thuis. Wel leuk om nu ook een aantal dames in het echt te hebben gezien.

@Missyess, beterschap!

Weer lekker thuis en ik denk dat ik zo maar lekker mn bedje in ga. Ben best wel moe.

17. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Gnavond en gelijk trusten maar dan, ben kapot, heb een week lang zo hard doorgebuffeld dat mijn bekken helemaal zeer doet enzo, tuttebel, maar ja, ff lekker slapen (gaat nl al beter dan gisteren) en dan is eht weer over. heb trouwens het idee dat ze aan het zakken is, alleen buik zakt nog niet...Heb nml echt superpijnlijke steken af en toe onderin en voel dat zij dat is met haar koppie, weet ook niet hoe ik het weet...

En voor de bokketuigen: vergeet deze niet http://www.luzielu.com/fra/index.php, is in het FR of DU en staan ook een paar in grote maten in (heb zelf ook een flink paar..) en ze sturen volgens mij ook naar NL.

Voor de eerste dagen heb ik gewoon lekker een paar big shirts mét gaten voorin voor de melkfabriek, hihi..

Even een extra knuf aan Nynke (heb de rest nog niet echt bijgelezen, maar zag dat je ctg niet zo goed was) en aan alle meiden die lekker op hun 37 weken zitten, mooi maar weer gehaald!Ikke bijna ;)

Marieke gaat lekker pitten en als ik er morgen aan toe kom reageer ik wel even wat uitgebreider ;) KUSJES AAN IEDEREEN!

18. Goedemorgen meiden!

Ben ik de 1e?
    lekker dan!

Heb lekker geslapen vannacht.. maar werd wakker van Rob die al aan het douchen was...
    Nou ja.. moest er toch uit..
    Om 10 uur afspraak in het ziekenhuis.. een combigesprek met internist en gyn.. ben benieuwd..

Eerst gisteren het blok gekeken..
    en daarna zouden dan de grote verbouwing en bouwval gezocht komen.. op aparte zenders dus ik kon kiezen!
    Wat nu.... heb ik ze gewoon beide al gezien.. pff.. das tegenvaller..
    dus nog maar ff boekje gelezen en gaan slapen!

19. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Goedemorgen!

Het was een interessante avond gisteren in het ziekenhuis, ik heb er best wat van geleerd. Ik was ook blij dat mijn man mee was, want ik zat op een gegeven moment door de verpleegkundige heen te kletsen (met Nijnie) en had gewoon gemist dat je op het ziekenhuis aangifte van geboorte kunt doen, mits je je trouwboekje en paspoort bij je hebt.
    :)

We hebben alle "apparaten" gezien die gebruikt worden als de bevalling niet goed verloopt. Inclusief foto's van hoe kindjes er uit zien als ze met de vacuumpomp of de tang geboren zijn. Best zielig om te zien, maar goed, het is voor een goed doel en de blauwe plekken trokken snel weg. Mijn man deed het in ieder geval niets, hij zei dat hij het niet erg zou vinden als onze kleine de eerste twee dagen gekke plekken op haar hoofd zou hebben.

Wat heel grappig was om te zien was een filmpje van een kindje dat in stuit geboren was. Die had ook buiten de buik namelijk nog heel sterk de stuithouding. Dat ziet er behoorlijk idioot uit, een kindje dat gewoon in bed ligt maar met de beentjes gestrekt langs de oren.
    :-D

Nu ga ik mezelf nuttig maken, morgen bruiloft en vandaag nog een drukke regeldag om alles voor elkaar te krijgen. We hebben weer eens tot het laatst gewacht met het maken van het "groepskado" dus ik moet nog even op en neer naar de winkels, even crea bea zijn met printer, lijm, stiften etc. Pfffff.
    (eigen schuld, maar goed...)

Groetjes
    Maris

ps Marieke: ik dacht al dat jij je heel druk aan het maken was met de slaapkamers, zijn ze nu af? (foto?)

20. lezen jullie ook mee met de sept mama's!
    super spannend!
    iedereen komt ineesn achter elkaar!
    grappig zeg!

Deel Deze Pagina