Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Xenas, ik lees alleen mee bij andere mama's als er weer eens een mailtje voorbij komt met "hebben jullie al gezien dat bij de zus-of-zo mamma's....".

Heb net dus weer even gekeken, het is daar inderdaad druk. En bij ons kan het ook zomaar beginnen! tsjonge jonge zeg...
    Ik krijg er toch wel de kriebels van, ik ga in ieder geval de spullen die mee moeten naar het ziekenhuis maar alvast wassen. Je weet maar nooit!

groetjes
    Maris

2. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!
    Zooooo, ben als een blok in slaap gevallen gisteravond! Bij 't wakker worden vanochtend geconstateerd dat ik nogal "gelekt" heb vannacht, haha! Nou ja, vind het wel grappig om te zien dat de melkproductie toch al een beetje op gang komt ;)

Gisteravond heel veel pijnlijke harde buiken gehad... Ik voelde ze vooral heel erg helemaal onderin, iets boven schaambeen zeg maar... De knop is toen toch wel een beetje omgegaan dat ik 't hier in mijn laatste week rustig aan moet doen... Wordt een leuk gesprek dus met mijn leidinggevende morgen :rolleyes:

Maris, klinkt als een zeer interessante avond! Misschien had ik me daarvoor hier in Zwolle ook beter op kunnen geven... Je weet maar nooit, voor 't zelfde geld moet ik alsnog in het ziekenhuis bevallen en dan zou het toch prettig zijn geweest als ik gezien had van hoe en wat!

Ik ga ook ff bij de septembermama's lezen! Ben erg benieuwd!

Fijne dag vandaag allemaal!
    Liefs Chris

3. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    gek is dat toch, dat lekken!
    Ik heb het niet vaak, maar zat wel 1 keer gewoon vastgeplakt aan mijn bh. Gatsie!

Gisteren zagen we in het ziekenhuis ook een poster waarbij de melk er gewoon uitspoot, recht in het gezicht van het kindje! Nou ja zeg! Ik vond het er maar zielig uit zien.

Ben benieuwd hoe het met Nynke gaat vandaag...

Hopelijk meldt ze zich nog even!

Groetjes
    Maris

4. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Oh Maris, dat meen je niet zeg! Wat zielig... Misschien ben ik echt erg, maar toen ik voor de eerste keer net las wat je getypt had, moest ik wel even lachen... maar het zou je toch maar overkomen zeg... arm kind!

Ben ook heel benieuwd hoe het met Nynke gaat! Hopelijk laat ze het nog ff weten!

Liefs Chris

5. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    hey meiden!

Mooi dat het een geslaagde avond was in het ziekenhuis infoavond! Hier is dat pas in november, heb daar dan niet echt veel meer aan. Maar mijn moeder is hier in Enschede hoofd vant ziekenhuis :D Dus ze weet mij alles wel te vertellen over het ziekenhuis en weet elk kamertje, gangetje en dingen die er wel en niet gebueren. Dat is wel handig.

Strax om kwart voor 1 komt de kraamzorg voor intake gesprek. Ben benieuwd. Heb ik gelijk weer het gevoel dat ik ALLES perfect schoon moet hebben. Maar heb niet echt de energie :(
    daarna rond 3 uur komen er 6 meiden van mijn oude school ff langswippen! Erg gezellig!

Dus word wel ff een dagje vol met bezoek. Maar vind ik niet erg, gaat de dag lekker snel voorbij.

Ik ga nu lekker douchen.

Liefs Kiss

6. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen allemaal,

Ik dacht dat het vandaag mooi weer zou worden?! Ik had dus al helemaal enthousiast een rokje klaar gelegd (bijna niet gedragen, dus dit was mijn kans!), maar het is hier nog niet eens 16 graden! :( Lekker dan. Ik trek mijn legging er wel weer onder aan.

@Astrid; oh nee he, niet weer een kat weg. Is hij al terug?!

@Jotim; lekker rustig aan doen meid! Je lijf heeft het nodig!

@Laura; onze situaties lijken wel erg op elkaar hoor! Ik had precies dezelfde uitslagen bij de VK (lage bloeddruk, beeb vast in het bekken, hoge baarmoeder)!

@Missyess; beterschap!

@marieke; ik ging me al bijna zorgen om je maken! Je was al zolang niet geweest (of heb ik er overheen gelezen?). Denk je wel een beetje om jezelf!

@Xenas; succes in het ziekenhuis!

@Maris; kletskous! ;) Hebben ze de tang ook nog gedemonstreerd?! Bij ons zeiden ze dat die nog maar heel zelden wordt gebruikt.

@Chrisje; goed dat je voor jezelf kiest meid! Succes met het gesprek!

@Kiss; hier zijn ze niet eens langs geweest, dus hebben ze ook niet kunnen zien hoe vies het is. Je hoeft echt niet alles spik en span te hebben hoor! Volgende week komt de schoonmaakster van mijn vader een hele dag hier soppen om het eindelijk goed schoon te krijgen. Er is vanaf februari niks meer heel goed schoon gemaakt, dus het is hard nodig!

@Nynke; ik hoop dat alles goed met jullie gaat meid!

Ik krijg zo ook een vriendinnetje op visite, dus ik ga snel even douchen.
    Fijne dag allemaal!
    Maartje

7. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Ik meld me ook weer :D

Nog geen nieuws van Nynke? Hoop dat alles goed is!

Maar verder heb ik weinig te melden, ben iig nog niet aan het bevallen, dat jullie dat even weten ;)

Groetjes Doris

8. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    @Murizzzz: gefeli! vandaag 37 weken! Volgens mij ben ik zenuwachtiger hier voor dan voor mijn eigen bevalling!

Ik denk aan je!

je zus!

9. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    bah, heb net overgegeven.. Zijn jullie ook zo misselijk of word ik ziek ofzo?
    Werd helemaal zwart voor me ogen, begon te trillen.. Ben toen ff op bed gaan liggen.. 15 min later dus overgegeven :cry: sorry niet echt smakelijk verhaal..
    maar zit nu nog met trillende handen.. Wat is dit nou weer... :cry:

pff maar ff rustig zitten dan.. *zucht* voel me helemaal niet lekker.. en dan haat ik het als ik alleen thuis ben! Maar ga Alex ook niet opbellen, want dan word hij gelijk ongerust..

Nou ik doe het ff rustig nu..

Liefs Kiss

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ maartje, kan die schoonmaakster van je vader hier ook ff een dagje komen? Lijkt me echt heerlijk een schoonmaakster!

Liefs Kiss

11. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Marieke, lekker geslapen?

Xenas, jij was er weer op tijd bij vanmorgen. Ik was wel wakker of in elk geval waren mn ogen open geweest... maar daar is dan ook alles mee gezegd. Tegen half 10 maar eens uit bed geklommen. Over een uurtje kunnen ze onze nieuwe droger komen brengen, kan ik lekker met mn nieuwe speeltje spelen ;) (waar je al niet blij mee kan zijn...).

Maris, hihi ik had het wel gehoord :p, had paspoort nog niet klaar liggen, maar dat ligt inmiddels ook bij mn ziekenhuisspullen. Nu alleen nog de bevalling zo timen dat je gelijk aangifte kan doen daar, haha.
    Volgens mij zijn mannen toch nuchterder hoor als ze die apparaten zien. Die van mij trok er ook zn schouders voor op. Tja, zij liggen daar straks niet... :eek:.
    Knutsel en crea bea ze! Ik ben bijna aangeland bij de laatste fase van het bord voor in de tuin, een deze dagen de naam er maar eens op zetten en het dan goed verstoppen, haha.

Chrisje, in dat gesprek toch proberen om zo duidelijk mogelijk te zijn over wat je wel en niet wilt/kan hoor. Het is jouw lijf en daar moet je nog langer mee door dan tot je verlof!

Kiss, handig zo'n moeder die de weg weet in t ziekenhuis. Je hoeft echt niet alles perfect te poetsen voor de kraamzorg hoor! Maar het gevoel is wel herkenbaar. Dat heb ik vaak ook als er visite komt ofzo. Dan wil je toch de boel netjes hebben. Bewaar ook wat energie voor die meiden van school, veel leuker dan poetsen!
    Wat naar dat je hebt overgegeven. Doe je rustig aan?! Misschien gaat het dan beter zometeen. En als het je helpt kan je Alex toch even bellen. Gewoon zeggen dat er niks aan de hand is, maar dat je je gewoon beroerd voelt en het even kwijt wilt?
    Hopelijk knap je snel weer wat op.

Maartje, het weerbericht klonk inderdaad veel belovend, maar het is hier grauw en grijs... Geen idee van de temperatuur, ben nog niet buiten geweest.
    Ze hebben plaatjes laten zien van die tang, maar ze gebruiken daar in het ziekenhuis over het algemeen dat vacuum-ding.

12. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hoi Meiden,

hier ben ik dan. Ctg was redelijk, iets variabeler als gisteren, maar ik zelf voel beeb nog steeds erg weinig. Het beleid is dat ik elke dag terug kom voor een ctg tot beeb weer lekker druk is. Alles is verder in orde en in het zh maken ze zich weinig zorgen. Nou ik maak me wel veel zorgen. Heb veel pijn in mijn buik, voel beeb zeer weinig en heb hoofdpijn. maar omdat de bloeddruk, urine etc goed is doet men verder niks. misschien ook wel begrijpelijk maar toch kan ik het gevoel niet loslaten dat er iets niet klopt. Ik word straks terug gebeld door de vk en hoop daar mijn verhaal te kunnen doen en misschien kan zij mijn ongerustheid wat weg nemen.
    Sorry voor dit ego bericht maar ik voel me erg k*t hier door. Als het beter gaat doe ik weer vrolijk mee hoor.
    Ik ga zo de hond uit laten en naar bed. Sterre gaat naar een vriendje gelijk uit school en Ysa naar bed. Hopelijk kan ik even bij slapen. Bedankt voor jullie meeleven en een dikke ((knuff)) voor jullie.

13. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    Heb nu al een week lang verlof, maar genoeg druk met allerlei andere dingen, waardoor ik niet eerder de tijd heb gehad om te reageren.

@ irene, xenas81, maartje06, nynke: Ik heb ondertussen meerdere nachten met de voedingskussen geslapen en het slaapt heerlijk. Wel gaf mijn man aan dat hij al een paar keer wakker was geworden omdat het kussen steeds tegen hem aanlag (ik beweeg nogal veel in mijn slaap).

Ook hier voel ik heel regelmatig de hik. Minstens 3x per dag en meestal een half uur nadat ik gegeten heb.

De baby ligt vooral aan de linkerzijde van mijn navel. Volgens de verloskundige heeft het ermee te maken dat je lever rechts zit en dat nogal een groot oppervlakte is, dus minder ruimte voor het kind.
    Ik voel af en toe behoorlijk harde trapjes rechts in mijn zij. :confused:
    Onderin voel ik de armpjes denk ik, maar die slaan gelukkig niet zo hard :)

14. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Nynke ik hoop dat de vk je gerust kan stellen! Erg kl*te als je er zelf geen lekker gevoel bij hebt.
    Dikke knuf!

Liefs Doris

15. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    Nynke: vervelend voor je dat je baby zo weinig voelt. Ik hoop dat je een goed gesprek heb straks met je verloskundige.
    Wel fijn dat ze je goed in de gaten houden in het ziekenhuis.

16. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Nog even vlug voor de ochtend om is.
    Mijn lieve schoonmoeder is weer net de deur uit. Het huis van top tot teen weer gedaan even met zijn 2tjes. Ik iets minder ja dat wel.
    Morgen gaan we samen high tea, had nog een kadobon liggen en deze meot deze maand op. Vond dat ze het wel verdient heeft.

Morgen gaat dochter lief voor het eerst op schoolreisje en ze is daarom ook niet te genieten. Denk dat ik haar vanmiddag thuis hou.
    In ieder geval ik ga de bank op met een dekentje. Denk dat ik een griepje ga krijgen. Gisteren na bed gegaan en snotverkouden begon ik te worden. De halve nacht liggen woelen en draaien. Ben zelfs op zijn kop in bed gaan liggen om me draai te vinden.

Nynke VK al gesproken ik hoop echt dat je er wat beter bij voelt. ((( megaknuf ))

Xenas jij was vroeg op

Maartje hier schijnt ondertussen een heerlijk zonnetje.

Kiss misschien ook een griepje ?

Pol heerlijk verlof geniet er van.

zo moet de deur weer uit naar school

17. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Agenda

Missyess -> 12 September VK
    Maartje06 -> 12 September VK
    Doris -> 17 September VK
    Liesje -> 17 September Gyn (18.15 uur)
    Choco -> 19 September VK (11.20 uur)
    Kirstenyana -> 20 September Keizersnede!
    Maartje06 -> 20 September (13.10 uur)
    Nynke -> 21 September VK
    Kissflower -> 24 September Groeiecho
    Kissflower -> 25 September VK
    Denisse -> 25 September VK (10.30 uur)
    Chrisje79 -> 25 September VK

Bevallen

Liedel (24) -> Isa – 30 Juli (30w 5d) – 1ste – 1345 gr. – 39,5 cm – ZB (ks) - ..
    Joey26 (..) -> Jayden – 22 Aug. (31w 4d) - .. - .. - .. – ZB (ks) - ...

Oktobermama's

1. Sofieke (..) -> 30 September - .. - Meisje – ZB – BV
    2. Floortje (27) -> 1 Oktober – 1ste – Verrassing – ZB – FV
    3. Stay Funny (20) -> 1 oktober - .. – Meisje
    4. Appeltje (29) -> 2 Oktober – 1ste – Jongen – TB/ZB – BV
    5. Doris (25) -> 2 Oktober – 1ste – Jongen – TB – FV
    6. Murizzz1 (30) -> 4 Oktober – 2de - Verrassing
    7. Nomen (38 ) -> 4 Oktober - .. - Meisje
    8. Mamapatricia (21) -> 4 Oktober – 2de - Jongen
    9. Ready (30) -> 6 Oktober – 1ste – Verrassing
    10. Nijnie (28 ) -> 6 Oktober – 1ste -Geheim – ZB – BV
    11. Annn (26) -> 8 Oktober - .. - Verrassing
    12. Klieke (28 ) -> 8 Oktober – 3de - Jongen – TB – BV
    13. Martine (25) -> 8 Oktober - .. – Geheim
    14. Elvira (28 ) -> 9 Oktober - .. - ..
    15. Andrea (29) -> 10 Oktober – 2de - Jongen
    16. Maartje06 (29) -> 10 Oktober – 1ste - Verrassing – ZB – BV
    17. Evaatje (..) -> 10 Oktober - .. - Meisje - .. - ..
    18. Jetteke (34) -> 11 Oktober - .. – Jongen
    19. Misoh (30) -> 11 Oktober – 1ste - Verrassing – ZB (m.i.) – BV
    20. Nynke (29) -> 11 Oktober – 3de - Jongen – TB – BV
    21. Diaan (33) -> 11 Oktober – 2de - Verrassing – ZB (m.i.) – FV
    22. Salsabine (32) -> 12 Oktober - .. - ..
    23. Liesje (32) -> 12 Oktober – 3de - Jongen – ZB – BV
    24. Divanaatje (30) -> 13 Oktober - .. - ..
    25. NiCa (32) -> 13 Oktober – 2de - Jongen – TB – BV
    26. Littledream (21) -> 13 Oktober - .. - ..
    27. Anz (25) -> 14 Oktober - .. - ..
    28. Mariekebalm (26) -> 14 Oktober – 1ste – Meisje – ZB – BV
    29. Kirstenyana (21) -> 14 Oktober – 2de – Jongen – ZB (m.i. 20 sept. ks) – BV
    30. Denisse (..) -> 14 oktober – 1ste - Meisje
    31. Lolli (..) -> 14 Oktober – 1ste - Verrassing
    32. Anne36 (36) -> 17 Oktober – 1ste – Meisje – ZB (m.i.) – BV
    33. Avalon1972 (35) -> 18 Oktober - .. - Jongen
    34. Bolletje (..) -> 18 Oktober – 2de - Verrassing – TB – BV
    35. Missyess (24) -> 19 Oktober - .. - Meisje – TB – BV
    36. Jotim30 (32) -> 20 Oktober – 3de - Jongen – ZB – BV/FV
    37. Kissflower (19) -> 20 Oktober – 1ste - Jongen – ZB – BV
    38. Rastagirl (..) -> 20 Oktober - .. - ..
    39. Marize (34) -> 20 Oktober - .. - Meisje
    40. Xenas81 (25) -> 20 oktober – 1ste - Jongen – ZB – BV
    41. Pol (28 ) -> 20 Oktober – 1ste – Verrassing – TB - BV
    42. Pjetje (27) -> 21 Oktober – 3de - Meisje – ZB (m.i) – BV
    43. Lievebeesje (36) -> 22 Oktober – 4de – Verrassing
    44. Chrisje (28 ) -> 23 Oktober - .. - Verrassing – TB – BV
    45. Maris (30) -> 24 Oktober – 1ste - Meisje
    46. Irene (..) -> 24 Oktober - .. – Meisje
    47. Nienke07 (39) -> 24 Oktober – 3de - Verrassing
    48. Kaykekay (..) -> 24 Oktober – 4de - Jongen – ZB (m.i.) – FV
    49. Sylvia (24) -> 25 Oktober – 1ste - Meisje – ZB – BV
    50. Lynn (..) -> 26 Oktober – 1ste - Jongen
    51. Bieke24 (24) -> 26 Oktober - .. - Meisje – ZB – BV
    52. Smeetje -> (33) 28 Oktober – 2de - Verrassing
    53. Marianne30 (32) -> 29 Oktober – 3de - ..
    54. Lvdwerf (21) -> 30 Oktober – 1ste – Geheim – TB – BV
    55. Astrid85 (22) -> 30 Oktober – 1ste – Jongen – TB – FV
    56. Trienegirl (25) -> 30 Oktober – 1ste - Meisje
    57. Choco (28 ) -> 31 Oktober – 1ste - Meisje – TB - BV

Verwacht:

16 Meisjes
    17 Jongens
    14 "Verrassingen"
    3 Geheim

Geboren:

1 Meisje
    1 Jongens

TB – Thuisbevalling
    ZB – Ziekenhuisbevalling
    BV – Borstvoeding
    FV – Flesvoeding
    m.i. – Medische indicatie
    ks – Keizersnede

Voor aanvullingen of wijzigingen pb me maar!

18. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Nynke, wat naar dat je zo het gevoel blijft houden dat er iets niet klopt. Gelukkig houden ze je wel onder controle in het ziekenhuis, maar ik hoop dat de VK je wat gerust kan stellen. Neem je rust en ik hoop dat je beebje gauw weer lekker actief gaat zijn of gewoon buiten komt spelen!

Pol, verlof is ook voor je rust he :p. En om ons op de hoogte te houden natuurlijk ;).

Jotim, jij ook al niet lekker? Ik ben ook niet helemaal fit, snotterig en zere keel... was niet van plan ziek te worden eigenlijk. Maar dat heb je natuurlijk niet voor het zeggen :( .

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Heey dame's!

Het viel gister wel mee in het ziekenhuis vond ik. Alleen is dat lange zitten echt niet meer aan mij besteeds met mn waardeloze bekken.
    Maar ik ben er nu echt 100% van overtuigd dat ik het allerliefst thuis wil bevallen!
    Ik hou echt niet van ziekenhuizen!

En ook leuk om wat mama's in het "echt" te zien.
    Hahaha ja Maris dat plaatje met die baby waarvan melk in het gezicht spoot :) Oohh rein en ik moesten zo lachen :) Maar we moesten ons natuurlijk wel een beetje inhouden, we zijn soms echt nog kleine kinderen!

@ Maartje, jah gelukkig is de kat terug gekomen! Hij is hele dagen weg, denk dat hij aan het zoeken is :(

We hebben trouwens een nieuwe Ragdoll op het oog! Waar Simba ook vandaag komt. Ze hebben een herplaatsertje. Zaterdag gaan we kijken. Dan is arme Simba ook niet meer alleen. Hij vind het echt niets!
    Foto zal ik nu in mn album zetten :)

20. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Hey Astrid, zwaai :).
    Leuk dat jullie zaterdag gaan kijken! Kan je die 2 katten dan zonder meer bij elkaar zetten of is het altijd afwachten hoe dat gaat samen? (ik heb er geen idee van namelijk).

Mijn nieuwe droger staat, maar ik ga eerst een dut(je) doen voordat ik aan de was ga ;).

Deel Deze Pagina