Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiCa

NiCa Bekend lid

huh heeft sofieke ook al haar kindje?ik lees het net pas schaamschaam :p
    meissie van harte gefeliciteerd meis hopelijk is alles goed met jou en jullie kleine spruit!

liefs nica

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

NiCa, nog 3 uurtjes en dna mag je naar huis!

Avalon, welkom terug! Fijn dat jouw ziekenhuis een thuismonitoringsprogramma heeft. Hopelijk doet de extra thuis je veel goeds.

Nou, ik ga even teruglezen, want ik ben al 2 daagjes niet geweest.

3. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Ik kreeg net de nieuwsbrief aan van Nivea en daar stond het volgende in dat ik wel ff met jullie wilde delen :

Braxton Hicks-contracties kunnen al in week 20 van de zwangerschap optreden. Op die vroege datum trekt de baarmoeder zich tot drie keer per uur pijnloos samen. Veel toekomstige mama's ervaren dat als een soort druk in de onderbuik.

Valse weeën dienen waarschijnlijk om de doorstroming in de placenta te verbeteren. Deze samentrekkingen zijn nooit regelmatig en volgen geen bepaald patroon. Ze verdwijnen geleidelijk aan of worden zwakker als je rondloopt of een bad neemt. Echte weeën worden in die situaties sterker.

Harde buik – deze samentrekkingen laten de buik "zakken". Ze zijn normaal in week 37 en soms pijnlijker dan echte weeën. Meestal blijven ze echter beperkt tot het opspannen van de buikwand. Als deze contracties onregelmatig komen, wijzen ze niet op een premature geboorte.

Oefenweeën – vergelijkbaar met een harde buik. Ze brengen het voorliggende deel, meestal het hoofdje van de baby, in het bekken.

Echte weeën (ontsluitingsweeën) zijn in het begin zelden pijnlijk. De eerste weeën worden vaak beschreven als een trekkend gevoel in de rug of een druk in de onderbuik of op het bekken. Ze komen regelmatig: Eerst ver verspreid, daarna om de 5 tot 10 minuten. Ze worden sterker (hoewel er op een sterke contractie een zwakkere kan volgen). De ontsluitingsweeën doen de baarmoederhals en het geboortekanaal ontsluiten voor de baby. Als de baarmoederhals ongeveer 10 cm ontsluiting heeft, begint het tweede, actieve stadium van de arbeid.

Persweeën zijn het begin van de echte bevalling. Ze worden door alle moeders als intens ervaren en gaan samen met een sterke drang om te persen. Tijdens de bevalling duren de weeën 60 tot 90 seconden, met pauzes van twee tot vier minuten.

Naweeën (uitstoot van de moederkoek) doen de baarmoeder inkrimpen. Hierdoor komt de moederkoek los van de baarmoederwand, zodat hij kan worden uitgedreven.

Napijn in de weken na de bevalling wordt veroorzaakt door de baarmoeder die terugkeert in het bekken. Sommige vrouwen voelen er niets van. Als je borstvoeding geeft, kunnen de contracties door de hormonale werking toenemen. Dit helpt de baarmoeder om sneller terug te keren naar zijn oorspronkelijke vorm.

4. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    Eindelijk weer beter nieuws van 2 zwangeren die weer lekker naar huis mogen en zijn.

Avelon, ik hoop voor je dat je niet meer naar het ziekenhuis hoeft, het is natuurlijk veel fijner om gewoon lekker thuis te zijn dan in zo'n ziekenhuisbed.

5. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    oh, vandaag 36 weken! Het komt zo dicht bij nu........

6. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen allemaal,

Ik ben gisterenavond heerlijk in bad gaan zitten. Wat een verademing! Ook nog even met de adreslijst voor de geboortekaartjes bezig geweest. Zijn jullie ook zo bang om iemand te vergeten?! Ik denk dat ik een stuk of 10 kaartjes extra bestel, dan kan ik het altijd nog herstellen.

@Marieke; rustig aan meid! Het filmpje is een badje geworden gisterenavond! ;)

@NiCa; joepie! Heerlijk voor jullie meid! Hou je maar lekker rustig thuis he! Mag je vriendin ook naar huis?
    Sofieke een kind?! Hoe kom je aan die wijsheid?! Ik kan het niet terug vinden!

@Nijnie; volgens mij heeft het alles te maken met onze verminderde weerstand. Je hoort het zo vaak in de laatste weken van de zwangerschap!
    Hoe zit het ook alweer met hydrofielen? Nemen ze nou meer of minder vocht op als je ze strijkt?! Ik heb ze niet gestreken omdat ik er van overtuigd ben dat ik dat volgende maand ook niet meer doe (en strijken gaat bijna niet)

@Andrea; jeetje meid, wat een verhaal! Hou je maar lekker rustig! Ik ben het overigens helemaal met je eens; beter een keer teveel gebeld dan een keer te weinig!

@Smeetje; wij wilden ook niet weten wat het wordt, maar ik word nu ook een beetje ongeduldig. hahaha, zullen de hormonen wel zijn.

@laura; Een heeeeeeel fijn weekend gewenst!

@Maris; mag ik ook een onsje van jouw creativiteit?! :rolleyes: Grappig van dat bier. Is me nog nooit ergens opgevallen.

@Doris; mooie lijst hoor! Gaan we er ook nog aan toe voegen of de kindjes al zijn ingedaald en hoe ze liggen? (in mijn geval volledig ingedaald en koppie in bekken)

@Avalon; Wat een verhaal meid! WEl goed dat er zo goed op jullie gelet wordt! Zelfs een prive verpleegster! Goed hoor! Luister maar goed naar je lijf.

@liesje; als je al 8 maanden misselijk bent en overgeeft is het heel lastig om aan te komen. ;) Ik ben dus zeer trots op mijn 8 kilo!
    Bedankt voor het duidelijke weeenverhaal!

Onze gymjuf vertelde in een van de eerste gymlessen dat als je ineens moet overgeven en diaree krijgt tegelijk, dat dit heel goed het begin van de bevalling kan zijn. :confused: Ik word er ondertussen een klein beetje zenuwachtig van!

Fijne dag allemaal!
    Maartje

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb me net ook door meer dan 10 pagina's heengeworsteld en kon het ook niet vinden. Hopelijk horen we nog iets van haar.
    Ik heb te lang niet gepost (en kan niet meer te lang achter de pc zitten, want mijn buik knelt dan de aderen in mijn liezen af met gevolg tintelende benen)... dus ik ga niet op iedereen reageren. Heb wel alles gelezen en leef met iedereen mee. Er komen hier steeds meer gebreken... nog even meiden, het zijn de laatste loodjes!

Wel nog even voor Diaan en man: sterkte!

Ik ben afgelopen woensdagavond verrast met een babyshower! Mijn zus kwam langs onder het mom van 'de kolf uitleggen' (heb ik van haar geleend) en toen 'ontvoerde' ze mij naar het huis van mijn tweelingzusje waar al mijn vriendinnen mij opwachtten. Ben erg vewend met leuke cadeau's.

Nou, ik ga maar eens een beetje schoonmaken hier... want je weet maar nooit wanneer ik er ineens geen tijd meer voor heb! ;)

8. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Goedemorgen
    Ik kom me even vlug melden. Voel me al wat beter dan gistermiddag maar goed dit is nog de ochtend vanmiddag zal het wel anders zijn.

Diaan en man was even schrikken goed dat de ctg goed is en dat ze dinsdag weer na huis mag
    Maartje egoberichtjes mag hoor. Vooral in de laatste weken. Hier ook doodop na een ochtend. Je kan heel lang na blijven denken over de kaartje maar je al altijd iemand vergeten achteraf. Niet erg als je extra kaartjes hebt.
    Floortje rustig aan doen hoor. nu nog maar 18 dagen.
    lvdwerf geniet van je weekend en doe wel rustig goed naar je lichaam luisteren.
    Liesje mooie foto's van je meiden en je buik. Zo moeilijk kom ik nog niet van de bank af. Maar bukken en aankleden is een hele opgave.
    Missyess alles wat vandaag niet kan komt morgen wel. Oefenen met de wagen wat ga je erin doen dan niks ? hihihi zie je al lopen.
    Nynke hoe gaat het vandaag ?
    Irene Ik heb gewassen kleertjes en bedgoed, geen boxkleden ( nieuw ) knuffels heb er maar 1tje ook nieuw
    Pol ik ben tot nu toe 22 kilo aangekomen
    Nica vandaag na huis joepie. Waar heb je dat gelezen van sophie ??
    Nijnie gisteren dag ik echt nog griep maar voel me nu al beter. Zal vanmiddag wel weer anders zijn.
    Andrea ff schrikken, rustig aan doen en laat je zelf in de gaten houden
    Smeetje fabeltje heb ik ook gehoord alleen klopt dit aan het begin van de zwangerschap
    Doris mooi lijstje heb je ervan gemaakt hebben we veel dames he
    Avelon heerlijk dat je weer thuis ben. geniet nog van je zwangerschap want het zal niet lang meer duren
    Appeltje wat leuk een babyshower.

zo heb heel wat pagina's door geworsteld en volgens mij zo'n beetje iedereen gehad. Mijn kleine meis is op schoolreis. Ik ga even met me schoonmoeder high teaën na al die hulp die ze al heeft verricht heeft ze dat wel verdient.

9. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Aleen Liedel en Joey hebben hun kindjes al. Sofieke nog niet.

@ Maartje: hydrofielen schijnen minder vocht op te nemen als je ze strijkt. Nou, na de eerste keer wassen heb ik ze gestreken maar daarna doe ik het niet meer. Ben niet zo'n strijker.

@ Avalon: fijn dat je thuis bent en dat je niet elke dag naar het ziekenhuis toe hoeft te gaan. Rustig aan doen!

@ NiCa: heerlijk dat je weer naar huis mag! Jij ook rustig aan doen!

10. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Jotim, blij te horen dat ik niet alleen ben met zulke extra kilo's :D En idd, bukken en aankleden is ook een hele opgave...nu is het nog goed weer en kan ik in mijn zomerschoenen nog naar buiten...hopelijk blijft dat zo tot aan de bevalling, want kousen aandoen en schoenen lukt dus helemaal niet meer... :(

Appeltje, wat een leuke verassing! Tof van je zusje!

Maartje, das waar ook, had er helemaal niet meer bij stil gestaan bij je misselijkheid! Goh, ik moet er niet aan denken dat ik al zolang misselijk zou zijn...chapeau meid! Je moet het toch maar doorstaan...

11. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Tjonge zeg wat een verhalen allemaal..!

@avelon: pff wat een verhaal, hopelijk kan je iedergeval thuis blijven, lijkt me wel moeilijk om zo veel op bed te moeten blijven..maar het is voor een goed doel natuurlijk!

@nica: fijn dat je weer naar huis mag

@maartje: hoe staat het nu bij jou? Zijn er nog plannen om in te leiden eventueel?

hmmm ben je de rest even vergeten... :oops: ga snel weer eens uitgebreid reageren

12. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    @ Avalon: Jeetje wat een verhaal zeg! wel fijn dat je nu de mogelijkheid hebt om thuis bedrust te houden ipv in het ziekenhuis. Lekker je eigen dingen om je heen! En nu dan maar braaf rustig aan doen!

@ Nica: Joeppie :whistle: Geniet ervan meid!

@ Nynke: Hoe is het gegaan vanochtend?

Groetjes Doris

13. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Appeltje; gelukkig maar, ik dacht al dat ik gek werd! Ik denk dat NiCa in de war is geraakt van het nieuwe lijstje. Daar staat Sofieke namelijk bovenaan.
    Wat leuk een babyshower! Tof hoor!

@Jotim; Veel plezier met de high tea! Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik met meer dan 150 kaartjes :oops: nog iemand vergeten ben!

@Choco; zie je, dat dacht ik dus ook. Nog een goede reden om ze niet te strijken! :D

@Liesje; geeft niks hoor meid. Ik kan ook lang niet alles van iedereen onthouden! Gelukkig is het einde in zicht!

@Martine; kindje is in ieder geval goed ingedaald. Mijn acupuncturist gaat kijken of hij mij een beetje op weg kan helpen en over een kleine twee weken gaat de VK kijken of de baarmoedermond rijp is. Als dat zo is word ik waarschijnlijk ingeleid. Hoe is het met jou?! Kan je het slechte nieuws een beetje van je af zetten?! Ik denk aan je!

14. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    hey meiden.

Ik ga nu ff klagen, sorry daarvoor.
    Ik ben het namelijk nu al helemaal zat!
    Als ik ook maar een heel klein stukje loop lijkt het alsof het van onderen allemaal gaat scheuren. Dus lopen lukt al niet meer. Zitten doet ook pijn, liggen doet pijn.. Alles doet gewoon pijn.
    En die buik die word me veelste groot :cry:
    Word gewoon echt zwaar. Ben ook 20 kilo aangekomen. Nou, dat is wel te merken..!

Word echt helemaal gek.. ben alleen nog maar aant huilen. Weet dat ik nog een aantal weken minimaal moet halen, maar ik ben het gewoon ff zat nu!
    Heb me moeder al gebeld, die zou strakkies ff langs komen..

toch maar weer terug in bed, want heb helemaaaaal geen zin om te douchen en aan te kleden of schoon te maken. Ga helemaal NIETS doen vandaag. Ben het zat :cry: *zucht*

Sorry hoor voor het geklaag, zullen de hormonen wel zijn... Gelukkig is me kindje lekker actief, dus dat is dan wel weer gezellig..

Nou ik duik me bed weer in.

Liefs Kiss

15. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen meiden!
    Jippie, laatste dag voor het weekend! En dan nog maar 1 weekje werken! Ben helemaal happy! 'T is goed zo!

Appeltje, wat ontzettend leuk zeg die babyshower! Kan me voorstellen dat je genoten hebt!

Liesje, wat een prachtige foto's! Wat een leuke meiden heb je toch! En een supermooie buik!

Avalon, lekker rustig aan doen thuis he! Fijn dat je er weer bent!

Nica, helemaal top dat je eindelijk weg kan! JOEHOE!

Nynke, ben ook benieuwd hoe het met je is gegaan!

Jee, merk met lopen dat ik last begin te krijgen van mijn liezen en volgens mij de spieren net boven m'n schaambeen.... Nu lag de beeb afgelopen dinsdag nog "beweeglijk in het bekken" maar kan 'ie dan al wel aan het indalen zijn? Iemand die dat weet?

Vannacht komen m'n ouders weer terug van Tenerife... zijn we alweer 15 dagen weggeweest! Time flies! Wel fijn dat ze dan weer terugkomen hoor, heb ze toch wel gemist :oops:

Fijne dag allemaal!

Liefs Chris

16. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    BUDDYNIEUWS

Van Xenas:

"Hoi meiden, ik ben nu in het ziekenhuis voor ctg, voel me al heel de dag onrustig, geef over en voel beeb weinig. Ik maak me gewoon te druk over het nieuws van begin deze week met de echo toen. Ik ga er vanuit dat ik straks weer online ben x wendy (xenas)"

Arme Wendy! Kan me voorstellen dat ze zich wat zorgen maakt! Zal haar zo ff terugsms-en!

Chris

17. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Hoop dat Xenas snel goed nieuws krijgt en dat ze snel weer online is!

Groetjes Doris

18. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Xenas, meis heel veel sterkte, ik zal voor je duimen

Kiss, ga maar lekker uitrusten. Ik snap heel goed dat je je zo k*t voelt, soms is het gewoon even zwaar. Morgen ziet vast alles er weer rooskleuriger uit!

Sofieke een kindje? Huuu heb ik iets gemist dan?

Avalon, welkom terug weer. Fijn dat je er weer bent! Ga je wel rustig aan doen?

Nica, jeeeeehhhhh je mag naar huis. Fijn meid geniet ervan!

Hier weer druk in de weer met de was. Ik blijf aan de gang. Ik kan echt geen moment stil zitten, gek wordt ik ervan. Vanmiddag is mijn mannetje vroeg thuis en dan duiken we even de stad in om alle laatste spulletjes te kopen. Ik heb alweer een heel lijstje aangelegd. Denk je dat je alles hebt en dan ben je nog van alles vergeten. Maar ik blijf het leuk vinden hoor, shoppen voor mijn meisje en de bevalling enzo!

xxx Irene

19. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Kissflower, kan begrijpen dat je er ff helemaal doorzit...neem maar eens een flinke dag rust en dan ga je je misschien wat beter voelen...dikke knuf

Xenas, hopelijk horen we snel goed nieuws van je! Ook dikke knuf!

Chrisje, kan best zijn dat je beebje aan het indalen is....

Irene, je mag best wat energie richting België sturen!

20. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Hier nog eentje die wel alles heeft gelezen, maar niet meer de puf heeft om op iedereen te reageren.

Even kort Xenas, hoop dat alles goed gaat.
    dames die weer thuis zijn uit het ziekenhuis, beetje rustig aan doen.

woensdag opnieuw groei echo gehad, ze is 700 gram aangekomen en ligt nu officieel in een stuit, dus niet meer overdwars. Ze moet voor woensdag gedraaid zijn anders gaan ze proberen te draaien.
    Omdat ik mijn liesen compleet stuk liep kon ik ook niet meer zo makkelijk lopen, kleding was al helemaal een crime, dus de gyn heeft me doorgestuurd naar dermatoloog. Heb zalf gekregen, de uitslag bleek gevolg van diabetes te zijn. En ik kan nu sinds twee dagen eindelijk weer een beetje zitten, lopen en liggen. Heb nu gelukkig weer wat meer energie.

Deel Deze Pagina