Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiCa

NiCa Bekend lid

hey meiden ben ik weer heb ff een half uurtje me oogies toe gedaan ben weer wakker alleen wat suffig nog.
    me vriendin is al geopereerd maar ik hoor nog wat ze allemaal bij haar gedaan hebben....dus wordt vervolgd :p
    @xenas hopelijk gaat het nu wat beter met je meis en doe wel rustig aan!

liefs nica

2. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ff niet lekker, geen puf om op iedereen te reageren..

Wendy, fijn dat alles ok is meid...Heel stom, was helemaal vergeten dat jij in Gouda woonde...Weet niet of je het je nog herinnert maar ik ben in het Bleuland geboren... (Was altijd in de war met Bleuland en Blueband, hihi) Heb 14 jaar in de hoevenbuurt gewoond...

3. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Nica, net of ze dan met koppie of handjes ofzo liggen te wroeten daaronder. Goed natuurlijk als ze ingedaald zijn, maar voor mams niet altijd even prettig ;). Toch geniet ik er ook wel van hoor :).

@Astrid, heb je het voedingskussen ook via haar besteld? Ik weet niet eens hoe lang die van mij is, volgens mij geen 1.80m. Heb em van een kennis gekregen die had 'em nog liggen. Nieuwe hoes erbij gekocht en ben er hardstikke blij mee. Alleen om te slapen heb ik meestal een extra hoofdkussen in bed liggen wat ik her en der prop tot ik lekker lig.
    Voedingskussen vind ik wat warm door die piepschuim bolletjes erin. Nou moet ik zeggen dat ik het ook wel gauw warm heb in bed hoor.
    Hier ook al een uithuizige man, een of ander etentje van zn werk (zonder partner, niet dat ik zoveel zin zou hebben om mee te gaan, maar toch :p).

@Xenas, jij ook al niet fit. Het is toch wat, het lijkt wel een ziekenboeg hier. Hopelijk knap je gauw weer op, fijn dat met beeb wel alles goed is!

@Nynke, actieveling. Als ik lees wat je allemaal gedaan hebt ga ik me bijna schamen voor mn rondgehang in huis de hele dag...

@Jotim, dat baby luuf is dat van dat dampo achtige spul? Ik heb wel van die kleine snoepjes gehaald om op te zuigen met eucalyptus. Expres maar niet iets met drop omdat mn bloeddruk afgelopen maandag wat aan de hoge kant was voor mijn doen. Heb hier van die otrivin zoutoplossing, die gebruik ik meestal voor ik ga slapen, dan kan ik tenminste fatsoenlijk ademhalend in slaap vallen ;). Mag je eigenlijk stomen met van die menthol/eucalyptus capsules als je zwanger bent?
    Heb net maar een ijsje gepakt voor mn zere keel, ik denk dat het van het hoesten is, want het ziet er verder niet rood uit ofzo.
    Lijkt me heerlijk zo'n high tea :).

@Chrisje, als ze ze gaan verloten vind ik dat jij toch minstens voorrang moet krijgen. Desnoods tekenen we met het hele forum een petitie ;). Haha. Want wij willen ook niet zonder jou!

4. NiCa

NiCa Bekend lid

idd ik probeer ook te genieten maar heb nu steeds het idee dat ik leeg loop van de onderkant hopelijk is het van me eigen en niet me vliezen die gescheurt zijn ofzo bloed is het niet ben net naar de wc geweest hopelijk is het nix!
    :(
    liefs nica

5. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Kan ook slijm zijn hoor...Even aan ruiken :oops: als het zoetig ruikt zou het evt vruchtwater kunnen zijn

6. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Hier ook ineens een vlaag van misselijkheid...redelijk heftig zeg...ben een uurtje gaan liggen, maar nog niet beter...gelukkig zijn de meisjes braaf en is manlief zo thuis...

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Thanx iedereen voor de antwoorden! Ik heb net lekker kip tandori gegeten (mannetje lust dat niet :( ) en zal zo mijn vluchtkoffertje maar eens klaarmaken dan!

@ Nijnie, ja via haar heb ik m besteld, ze neemt dat ding ook wel eens mee naar cursus. Zo'n oranje ding. Ik vind m echt heerlijk, en een hele leuke kleur dat oranje. Je hebt ze in allemaal kleuren.
    Ga jij trouwens die babymassage doen...? Ik weet het nog niet, vind het vrij prijzig.
    En dit is ook een personeelsfeestje zonder vrouwen. Ach zijn toch allemaal van die lompe nuon boeren :rolleyes: ;)

Oh en ik denk trouwens dat ik net mijn slijmprop heb verloren... Ik moest wel 3 keer vegen ofzo.Nu is het ook wel zo dat ik meer slijmverlies heb sinds ik zwanger ben, maar dit was wel heel veel. Niet met bloed ofzo.
    Hmmm lekkere details tijdens etenstijd :)
    Maaruh... moet ik nu de VK bellen hiervoor? Bedoel... Dit kan ook eerder gebeuren toch? En er rommelt niets bij mij, jah de kleine waarvan ik af en toe het idee heb dat hij mij een liesbreuk slaat :evil:

8. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Jeetje; ik ben even een paar uurtjes in mijn bedje en jullie kletsen weer twee pagina's vol!
    Nou daar gaan we:

@Kiss; volgens mij hebben we dit soort dagen allemaal nu hoor. Geef er maar gewoon lekker aan toe! Nog even en dan hebben we ons eigen lijf weer terug!

@Chrisje; mijn vader kwam vandaag dag zeggen. Hij is voor twee weken naar Frankrijk. Hij gaat daar aanstaande vrijdag het huwelijk van vrienden voltrekken. Ik kon merken dat hij veel moeite had om weg te gaan en ik ga hem ook zeker missen!

@Anne; fijn om wat van je te horen! Ik ging me al zorgen maken!

@missyess; lekker een dagje niksen is ook heel gezond nu!

@Nynke; fijn dat je er weer wat geruster op bent! Veel plezier met je verjaardag morgen!Wat goed dat je Diaan hebt gesmst!

@NiCa; JOEPIE!

@Nijnie; maf he, dat je weerstand ineens zo verandert. Laten we hopen dat iedereen snel weer op de been is!

@Astrid; vanavond lekker op de bank met de tv aan en wat lekkers op tafel?!

@Xenas; wat fijn dat alles toch goed is zeg! Kan je zien wat stress doet met een mens!

@Jotim; Geen zin om te koken?!.....niet zo gek na een high tea! ;)

@Marieke; beterschap meid! Doe rustig aan!

Ik was vanmorgen ook weer vreselijk misselijk. Gelukkig is het nu beter na het slapen.
    Ik heb niet zoveel last van mijn bekken bij het zitten, wel van mijn ribben! Mijn baarmoeder zit heel hoog, dus de kleine uk zit de hele tijd tegen mijn ribben aan met zijn billen en benen.

Morgen komt mijn schoonmoeder de hele dag. Ik ga proberen om goed mijn grenzen aan te geven. Hopelijk lukt het! Ze kan me in ieder geval mooi helpen met mijn neefje van drie maanden, want die komt morgen overdag hier. Mijn broer en zijn vriendin gaan het strandhuisje van mijn vader afbreken.

9. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Astrid; volgens mij hoef je er niet perse over te bellen. Het zegt namelijk niks. Het kan zelfs zo zijn dat je lijf een nieuwe aanmaakt. Mocht je twijfelen, dan mag je natuurlijk wel altijd bellen!
    Ik dacht trouwens dat een slijmprop wel altijd wat bloederig was?! Maar ik ben ook een leek hoor!

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Maartje.
    Oh ik weet ook niet of ie wat bloederig moet zijn! Najah en anders was het gewoon erg veel slijm (blegh)
    Ze krijgen mij de pis niet lauw :p Zoalng ik geen rare dingen voel ga ik niet bellen denk ik.

Ik wordt trouwens gek van dat gebonk in mijn linkerlies. Echt niet normaal soms, vooral s'avonds op bed. Het lijkt soms echt of hij er "doorheen" gaat slaan :confused: Mohammed Ali :)

11. Wat zit iedereen in de lappenmand deze week zeg! Ziekenhuisbezoekjes, misselijk, griep....
    Zal wel heersen en door onze verminderde weerstand komen!
    Ik heb vandaag ook helemaal niks meer gedaan. Heb vanmiddag zelfs nog een uur geslapen, terwijl ik al zo laat op was. :(

@Astrid: Slijmprop is idd wat bloederig en heel taai. Het is echt een bonk slijm zeg maar. Dus ik denk niet dat je je slijmprop hebt verloren. Je hoeft daar ook idd je vk niet voor te bellen.
    Wij hebben ook de quinny speedi papillon. Mooi issie he.
    Ik zie mijn vriend ook zo weinig de laatste tijd! Vind het echt niet leuk. Hij is vaak rond 5 uur thuis. Dan gaan we koken en eten. En dan moet hij op ma, di en do trainen, van half 7 tot 22.30 ofzo. En dan heeft hij op zat een wedstrijd dus is hij ook al de hele dag weg... :(

12. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    hey meiden..

Vandaag is bijna de hele dag mijn moeder geweest. Was wel fijn.. gaat nu wel iets beter met me, alleen ben het nog steeds echt zat. terwijl het nog 5 weken kan duren! Maar heb dr gewoon echt last van (van daar onder). En me buik zit me echt in de weg.

Maar goed, ik ga lekker rustig aan doen het komende weekend. Lekker nix doen, veel slapen.. Zal me vast goed doen.

Liefs Kiss

13. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

hai ladies,

Tjee, wat kletsen jullie toch veel :)

@Avalon: fijn dat je weer thuis bent! Ik hoop ook echt dat je gewoon lekker thuis mag blijven en niet meer naar ziekenhuis hoeft.

@Nica: voor jouw ook super dat je lekker thuis bent!
    Gelukkig maar!

@Liesje: bedankt voor de info die in de Nivea nieuwsbrief stond!

@Appeltje: leuk dat je verast bent met een heuse babyshower! Lijkt me echt heel leuk!

@Diaan en man: dat was even schrikken, doe rustig aan!

@Kiss: heb die momenten de laatste tijd ook wel...is best irritant. Nog even geduld...(en dat valt niet mee)

@Chrisje: bijna verlof voor jou dan, nog maar 1 weekje werken!
    En volgens mij kan het best zo zijn dat je beebje aan het indalen is. je kindje zit in ieder geval op de goede plaats, en mijn vk vertelde dat krampjes (ook ongi achtige krampjes) steekjes bij je schaambeen en vagina kunnen betekenen dat je kindje aan het indalen is. maar dit kan best een paar dagen duren, dus dat je meerdere dagen een paar keer last hebt van die krampjes enzo.
    Ik ben ook aan het wachten tot ons meisje is ingedaald, gisteren was dit nog niet het geval.

@Irene: daar heb ik ook veel last van, alles moet maar gepoetst worden, alle kasten moeten uitgedaan worden etc etc...Ik heb hier ook een lijstje liggen met de laatste dingetjes die ik wil gaan halen zoals thermometer enzo. Wil ook nog een leuke babygym via internet bestellen.

@Anne36: doe rustig aan hoor! Wordt spannend dan, of je kindje nog gedraaid kan worden.

@Missyess: af en toe wat langer in je pyama zitten is wel lekker toch? Ik heb dat vaak op zondag :)
    Maar begrijp wel wat je bedoelt dat je het zonde vindt van de dag, heb ik ook altijd heel snel.
    En je bent alweer 35 weken zwanger!
    En als je moe bent er lekker aan toegeven idd!

@Nynke: goed dat je het weer wat positiever inziet meis. Alvast veel plezier met het vieren van je verjaardag morgen, is inderdaad wel goede afleiding.

@Nijnie, ja, dat gepriegel in je buik herken ik wel, dan voel ik echt de handjes en de voetjes. Ons meisje is ook super actief, al vanaf het begin en nog steeds, wel fijn hoor, alleen met slapen is het wel eens lastig haha.
    Morgen ben je al 37 weken zwanger! dat wil ik ook wel, 37 weken zwanger zijn nu..ik moet nog even geduld hebben!

@Astrid: ik vind het de laatste tijd ook steeds minder leuk als mn mannetje weg is...dat wordt alleen maar erger denk ik. Vind het altijd wel fijn om s avonds samen thuis te zijn. Hij is ook wel bijna altjid thuis hoor, maar de laatste tijd is hij een vriend aan het helpen met verbouwen in diens huis. Mijn man is namelijk erg handig en die vriend helemaal niet. Dus met andere woorden: mijn man heeft alles gedaan in dat huis van vloer leggen tot keuken erin zetten, electriciteit leggen etc etc..ook moet mijn man steeds mee naar winkels om spullen om te halen omdat die vriend ook geen eiegn vervoer heeft...Soms vind ik het wel eens irritant hoor, dan zeg ik: hier moeten eigenlijk ook nog dingetjes gebeuren, nog voor de 37 weken, maar vind het dan niet leuk om te vragen want hij werkt dan al zoveel (mn man)

@Xenas: rustig aan doen meis, was wel schrikken zeg.

@Jotim: beterschap met je verkoudheid en veel plezier met lama's kijken!Is altijd leuk programma!
    Heeft je dochter het leuk gehad op haar eerste schoolreis?

@Astrid: ik voel het soms ook gewoon lopen, daar beneden, dan is het wel gewoon afscheiding...Slijmprop is idd anders, maar bij twijfel altijd bellen hoor, al wil alleen de slijmprop nog niks zeggen.
    Dat gebonk in je lies dat herken ik wel, heb dat ook af en toe, echt een onprettig gevoel

@maartje: vervelend dat je steeds zo misselijk bent, al gaat het wel wat beter gelukkig. Lijkt me best vervelend gevoel als je kleintje tegen je ribben aan zit (bij mij zit ons kindje juist laag)

Ik hoop dat ik zo een beetje op iedereen gereageer heb...
    Hier is alles wel oke.
    Gisteren naar de vk geweest en alles was weer goed! Ons meisje ligt goed met haar hoofdje naar beneden. Ze ligt ook echt laag in mn buik (de verloskundige kon ok zo voelen dat er boven in mn buik/baarmoeder dus niks zat, al had ik dat zelf ook wel gevoeld want voel daar ook nooit beweging maar altijd stukje lager)
    maar z eis nog niet ingedaald. De krampen die ik heb gehad en gisteren en vandaag weer heb (krampen, steken in je vagina en schaambeen) kunnen dus wel betekenen dat kindje ermee bezig is en dan steeds nog even terug gaat, dus dat ze nog niet vastzit..ben benieuwd! Over 2 weken weer naar de vk en dan krijg ik ook een liggingsecho!

Verder doe ik zoveel mogelijk rustig aan, anders krijg ik last van steken in mn zij, dat is echt pijnlijk! ik denk dat dit bandenpijn is en dat ik dan teveel heb gedaan.
    Ook be ik af en toe misselijk, bah! Maar onze kleine meid blijft het hartstikke goed doen, lekker beweeglijk! (ik voel haar dus nog steeds zo erg goed omdat ik dus boven in mn buik/baarmoeder nog best veel ruimte heb.

Ik ben echt zo benieuwd naar ons meisje! was ik maar 37 weken zwanger! Over 3 weekjes ben ik pas 37 weken zwanger..(nouja, op een donderdag ben ik steeds een week verder)

Liefs
    Sylvia

14. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Nica, gelukkig geen bloed... als je het niet goed weet kan je ook wat proberen op te vangen.

@Astrid, ik heb dan maar een hele saaie vergeleken bij dat hippe oranje. Mijn hoes is namelijk saai gebroken wit ;). Ik ga geen baby massage doen. Tenminste nu niet, ik vind het duur en als ik het al zou willen weet ik niet of ik het bij haar zou willen.
    Volgens mij hoef je voor de slijmprop geen VK te bellen...
    Een kleine bokser... wie weet wordt jullie kind wel hardstikke beroemd later en dan kan jij vol trots vertellen dat hij zelfs al in je buik bokste ;).

@Kissflower, niet om je de moed nog verder in je schoenen te laten zakken, maar je kan ook nog over tijd gaan... Pin je niet teveel vast op die 5 weken, want dan valt het heel hard tegen als het nog langer duurt denk ik...
    Doe rustig aan, lekker niks doen en veel slapen. Hopelijk voel je je dan toch weer wat beter!

@Sylvia, ja ik ben morgen al 37 weken... ik vind het best wel hard gaan zo die laatste weken eerlijk gezegd. Maar dat vind ik niet erg, ben ook wel heel benieuwd naar die kleine.
    Lijkt me ook wel irritant als je man wel bij een vriend gaat klussen terwijl er thuis ook nog wat dingen liggen te wachten. Misschien kan je daar afspraken over maken... ik wil hem liever ook niet zoveel van huis hebben eigenlijk. Nou valt het redelijk mee met de uithuizigheid van manlief, maar toch. Volgende week heeft hij 2 dagen een of andere studiedag ergens bij Eindhoven, uur hier vandaan. Ligt er heel erg aan hoe ik me voel of ik hem laat gaan. Maar misschien kan ik mijn moeder vragen of ze een dagje wil komen zit ik nu te denken. Vind ik toch wel een prettig idee ofzo.

15. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Astrid; :) hahaha :) Ik lig hier helemaal in een deuk! Heel goed meid! Laat je niet gek maken! Mijn Mohammed Ali heeft het vooral op mijn ribben voorzien!

@Missyess; ik vind het al niet leuk als mijn ventje een half uur later van zijn werk komt! Wil hem het liefst heel dichtbij me hebben!

@Kiss; ben blij dat je je iets beter voelt! Ik kan ook echt niet wachten tot ik mijn eigen lijf weer terug heb. Hoe bijzonder ik de baby erin ook vind, het bezorgt me vooral een hoop pijn.

@Sylvia; gek is dat eigenlijk. Jullie kindje ligt laag en is niet ingedaald. Die van ons ligt heel hoog, maar wel al ingedaald en met zijn koppie vast in het bekken! Hij neemt lekker de ruimte! :( Ik heb trouwens helemaal niks gevoeld van het indalen, dus dat kan ook nog.

Zo meiden, ik ga lekker in bedje liggen! Weltrusten allemaal en tot morgen!
    Grts, Maartje

16. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Nog snel ff een berichtje en dan ga ik naar bed..

@ Nijnie, weet dat je normaal gesproken 2 weken overtijd kan gaan. Maar in mijn geval wil de verloskundige niet dat ie na 40 weken geboren gaat worden, maar er voor. Het liefst met 37 weken. Als ie met 40 weken nog niet is ingedaalt of geboren dan word het een keizersnee. Omdat ie dus zo groot is, 3 weken geleden woog hij naar schatting al 2800 gram. Ze kunnen het natuurlijk altijd mis hebben, maar tot nu toe op elke echo loopt ie 4 weken ongeveer voor. Dus ben het nu wel behoorlijk zat, hihi.. Dus nog maximaal 5 weken.

Verder heb ik niet echt iets te vertellen. Maar kwam toch ff checken hier.. Je weet maar nooit of er een baby hier is geboren haha..

Nu ga ik lekker slapen en morgen lekker uitslapen!
    Slaaplekker

Liefs Kiss

17. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @ alle meiden: Kop op! Nog even en dan hebben we onze kleintjes in onze armen!

Welterusten iedereen en lekker dromen (hopelijk). Goh..ben echt een nachtbraker...

18. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Goedemorgen

Ik ben al wakker maar daar heb je dan ook alles mee gezegd.
    Nog ergens een vroege vogel ?

19. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Ik ben ook al wakker!

20. NiCa

NiCa Bekend lid

ik ben ook weer wakker werd heerlijk gewekt door danny mama ik heb het ontbijt klaar kom je?

kijk dat heb ik zooooooooooooo gemist toen ik in het zkh lag en heb heerlijk van me ontbijtje genoten! :)

liefs nica

Deel Deze Pagina