Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Even een kort berichtje, op controle geweest en weer goedgekeurd :). Voel me nu toch weer even wat rustiger, want met die hoofdpijn (ookal komt die heel waarschijnlijk gewoon van de snot) maakte ik me toch een beetje zorgen over mn bloeddruk. Maar die was net als vorige keer. Wel wat hoger dan die de rest van de zwangerschap was, maar niet te hoog.
    Even neusspray gehaald nadat ik gevraagd had of ik dat gewoon kan gebruiken en eucalyptus douchegel, leek me wel lekker.
    Een ondeugdelijke thermometer teruggebracht naar de DA, wat een onding zeg. En bij de kruidvat voor de helft van de prijs een degelijkere gehaald :).

Net mn boterhammetjes op en nu ga ik even plat.

2. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Goedemiddag allemaal!

Vanochtend weer voor de apk geweest bij de vk en alles is in orde. De bloeddruk zit op 120/80, mijn ijzer is gestegen van 6.6 naar 7.3, dat ik mocht de floradix opmaken en daarmee stoppen maar wel doorgaan met de vitaminen. Die vitaminen mag ik nu weglaten maar als die floradix op is moet ik er weer mee beginnen. De kleie ligt nog steeds in voorkeurspositie ( sinds 28 weken al) en ingedaald maar nog niet vast. Over 2 weken moet ik weer terugkomen en dan krijg ik het "belverhaal" te horen, wanneer ik moet bellen als de bevalling gaat beginnen. Ik begin toch wel een beetje te knijpen voor dit allemaal....het komt nou wel erg dichtbij.

3. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Laura, wat rot dat je je zo naar voelt. Hopelijk helpt die thee een beetje en komt je mannetje snel naar huis.

Nynke, aha...jij ook al de kriebels dat alles af moet. Hier nog 1! Succes met alles.

Choco en Nijnie, fijn dat jullie weer goedgekeurd zijn.

Kiss, succes en veel plezier met de gordijnen.

Bij mij zat er bij de kinderwagen een dekbedje en een matrasje met hoes. Moet je er iets anders in doen dan? Ben nog wel op zoek naar een klein dekentje ofzo voor bij de maxicose. Heb nog niet echt iets leuks kunnen vinden, iemand tips?

Ben net ff naar de stad geweest. Ik had me echt heilig voorgenomen om niet te veel te kopen. Maar dat was toch wel erg moeilijk :oops: . Heb dan ook weer een aantal kleertjes aangeschaft, echt zo superschattig. Gelukkig kostte het niet zo veel. En een voedingsbh, 80c (op aanraden van Missyess!). Zit wel een heel klein beetje ruim, maar ik ga er maar vanuit dat het gaat passen. Ook een nachthemd gekocht bij de Hema voor maar 4,95. En die ga ik met de bevalling aandoen denk ik. Hij is echt knalroze, dus dat valt lekker op! Ook maar ff beenwarmers gehaald en dikke sokken op aanraden van vele mensen. Het schijnt dat je nogal koude voeten en benen krijgt tijdens de bevalling. Ik heb vandaag vooral kleertjes in maat 56 gekocht. Nu heb ik nog geen eerste setje in maat 50 gekocht en wil dat eigenlijk toch nog wel gaan doen voor als mijn kindje een minimuis is. Maar ik kan maar moeilijk iets leuks vinden.

xxx Irene

4. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Haaai allemaal,

Nou ik ben eindelijk weer een beetje in staat om te posten.....

Wat een relaxt dagje tot nu toe. Rowin was naar de peuterzaal en slaapt nu bij opa en oma en komt om 4 uur thuis. Dus lekker rustig aan gedaan.
    heb heerlijk weer in mijn eigen bed geslapen en onder mijn eogen douche gestaan, wat is dat toch lekker he? :)

Zal even mijn verhaal vertellen van afgelopen week.
    Ik las dat jullie nieuwgierig zijn naar de datum van de geplande keizersnee, maar ik heb ontdekt dat er vrienden, kennissen en familie ook wel eens kijken wat ik hier allemaal te melden heb en daarom verklap ik de datum niet, maar hij/zij komt er in ieder geval in 2007 nog uit, weten jullie toch nog iets hihi ;)

Ik had vorige woensdag heel weinig de baby gevoeld. De vrijdag ervoor, (de dag na mijn verjaardag was dat) voelde ik de baby ook weinig en moest ik 's avonds naar het ziekenhuis voor een ctg onderzoek. Alles was ok. Woensdag duurde het echter de hele dag dat ik weinig voelde, af en toe een klein ploepje, ongeveer 5 keer op 1 dag, maar dat ben ik niet gewend van deze druktemaker. Dus weer naar het ziekenhuis 's avonds. Ik moest echter een nacht blijven en de volgende dag met de gyno bespreken wat we zouden doen.
    Hij gaf aan dat de beweeglijkheid goed was, maar vond het wel vreemd dat het nu twee keer was gebeurd in 5 dagen, verder de diabetes en de stuitligging was voor hem een reden om me op te nemen.
    We planden een datum voor de draaipoging, die was maandag. Ik heb dus in het ziekenhuis gelegen van woensdag avond tot gistermorgen.
    De draaipoging is niet gelukt. De baby kon tot dwarsligging gedraaid worden maar ploepte toen weer terug, het is twee keer gedaan, de tweede keer weer hetzelfde resultaat. Dus de gyno stopte en gaf aan dat het verder geen zin heeft. De enige optie blijft dus een spontane draai van de baby zelf. Maar de gyno gaf aan dat die kans natuurlijk iedere dag kleiner wordt.

Vorige week hebben we besproken of we bij een negatieve draaipoging zouden kiezen voor een stuitbevalling of een keizersnee.
    De gyno gaf aan dat door mijn diabetes er voor allebei de opties een klein risico is voor mij, maar niet een extreem groot risico.
    De stuitbevalling geeft veel risico voor het kind namelijk:
    1: stuitbevalling is al een complicatie/risico.
    2: de kans op even goed een keizersnee tijdens de stuitbevalling is ongeveer 50 procent dus een risico.
    3: in 5 dagen twee keer minder voelen is een complicatie/risico.
    4: Rowin is met een vacuumpomp gehaald dus een extra hulpmiddel bij de bevalling en dat is een risico bij een stuitbevalling.
    5: een spontane bevalling bij een stuitbevalling is geen risico maar een inleiding ( dus niet spontane bevalling) bij een stuitbevalling is een risico.

Nou je raadt het al, wij kiezen dus niet voor een stuitbevalling.

Het rare was, na de negatieve draaipoging is er meteen een datum gepland voor een geplande keizersnee. Wij weten dus wanneer maar zeggen natuurlijk niets.
    Toch is die datum niet definitief, want ik kan natuurlijk nog spontaan weeen krijgen, vliezen breken, of een spontane draai van de baby krijgen, dus tja het is een beetje vaag. We weten in ieder geval de uiterste datum.

Dus tja dat was het eigenlijk.

Nog even over de draaipoging.
    Wat een ramp is dat zeg. Ze stonden met vier handen, dus twee volwassen mannen, te duwen te trekken, niet normaal meer. Ze moesten echt hun benen schrap zetten. Marco was onder de indruk van de kracht waarmee ze dat doen. De gyno's waren onder de indruk van mijn ontspannenhouding :confused: Ik verging ondertussen van de pijn. Voor mijn gevoel dus totaal niet ontspannen maar ze gaven aan dat ze me een bikkel vonden :thumup: Ze hebben het in 6 minuten tijd dus twee keer gedaan. Nu verga ik van de spierpijn, voel de afdrukken van de vingertoppen en duim van de gyno's in mijn buik. Heb overal spieren die zeer doen en een branderige buik. Sta op als een bejaarde, kan me bed bijna niet in en uit......

Het fijne van de gyno was dat hij alles heeft gechekt voor de draaipoging. Vruchtwater hoeveelheid, placenta, waar ligt het kindje precies maar ook de ligging van de navelstreng. Een aantal dingen doen ze standaard maar de controle van de navelstreng deed hij op mijn verzoek en na afloop wil. Was wel een geruststelling. Normaal ga je na de draai een uur later naar huis en hij hield me nog een dag langer in het ZKH voor twee extra ctg's

Maar goed je hebt pijn en spierpijn en dit is echt extreme spierpijn maar toch nog dragelijk en gelukkig geen echte pijn.
    Nu wordt het nu afwachten. Toch heb ik het idee dat die datum van de draaipoging niet DE datum wordt. Alles loopt bij mij anders....dus ik verwacht dat ik ineens spontaan ga bevalllen, of dat de baby draait en een inleiding krijg of weet ik veel wat. In ieder geval wordt ie niet de 27/28 of 29e gehaald. Ze laten uk langer zitten tenzij......... tja je weet het niet he.

Zo dit was mijn verhaal, soory dat ik niet reageer op de ongeveer 35 blz die ik gemist heb, vinden jullie dat erg ;)

groeten Diana

5. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    oepsie, sorry sorry sorry wat een lang verhaal.... :oops:

6. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    Effe een updateje van mijn kant:

Ben gisteren weer goedgekeurd, heb mijn apk weer gehaald. Weer afgevallen en mijn bloeddruk is weer gedaalt naar 120/65. Ben nu 9 kilo aangekomen. De baby wordt nu al geschat op ca. 7,5 a 8 pond. Wordt dus een dikkertje.
    Maar qua het afvallen moet ik het een stuk rustiger aan gaan doen. Hmmm, ik en rustig aan doen.

Wordt nu de hele tijd in de gaten gehouden door Jeroen, hij belt en sms vaker dan hij ooit heeft gedaan. Lief he?

Ik ga nu maar weer op de bank liggen, Oprah kijken. 'k wordt al echt een muts.

Groetjes Floortje

7. hey meiden!

wat een verhaal diaan!
    pff.. maar goed.. wel spannend dat je nu een uiterste datum hebt!

Vanmorgen een poging gedaan om die olie te gebruiken!
    is idd niet heel erg charmant.. en mijn armen zijn te kort... hmm.. dus weet nu niet of ik het goed heb gedaan omdat ik er niet heel erg bijkwam.. die buik zit ook zo in de weg!

nu lekker met een kop.. rooibos-caramel smaak thee, maar tis hier verdomd rustig zeg!
    Wat zijn jullie allemaal aan het doen?

8. @floortje! wordt idd een lekkere dikkerd zo te horen!

en was oprah nog leuk?

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Nijnie, Choco en Floortje; fijn dat jullie weer zijn goed gekeurd.

@Diaan: meis wat een verhaal. Ik hoop toch dat beeb zich nog gaat bedenken en lekker met zijn koppie naar beneden gaat liggen. Ook al is de kans klein de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wel spannend dat je al een uiterste datum weet.

@Irene: erg he die kleertjes kopen? Ik heb gisteren bij de hema ook weer t'shirtjes gehaald.

@Xenas: volgende keer een filmpje van je smeersessie? ;) :) Wat was ik aan het doen: was in de machine gedaan, was opgehangen, eten klaar gezet, boodschappen gedaan en de jongste bezig gehouden. Nu even snel jullie controleren en dan zo de oudste weer ophalen. :) Geniet van je thee.

Tot later maar weer!

10. NiCa

NiCa Bekend lid

ik heb niet zo veel gedaan vandaag maar heb wel veel gelezen wat jullie aan het typen waren was er ff doorheen met alles wil graag alles achter de rug hebben ben het echt zat dat ik bijna nix mag doen hopelijk zegt de gyn morgen dat ik iets meer mag doen maar ik heb er weinig hoop in

liefs nica

11. appeltje

appeltje Niet meer actief

Het lijkt wel of we allemaal collectief naar de vk zijn geweest vandaag. Ik ook dus. Niets bijzonders hier... bloeddruk was mooi laag, hartje klonk krachtig... het is nu echt wachten tot meneer besluit te komen. Van de verloskundige mocht het zo zoetjes aan ook wel. Ze hadden op het moment weinig bevallingen. Zal wel weer losbarsten met de volgende volle maan. Iemand een idee wanneer dat is?

Vandaag echt het allerlaatst gedaan voor de babykamer. Ik heb het matras opgehaald voor het ledikant. Ook al gaat die kleine toch eerst in de wieg, toch vind ik het lekker dat het nu binnen is. Heb het ebdje al opgemaakt. Zag er erg schattig uit!

Xenas, die perineummassage moet je laten doen door je man, kan je voorstellen dat je er amper bij kan met die bolle buik!

Diaan, wat een heftige draaipoging was dat zeg. Hopen dat baby zich nog spontaan bedenkt.

Nou, ik ga eens een bezoek brengen aan de AH. Het zal wel een kant-en-klare maaltijdsalade worden, want ik heb geen zin om te koken.

Fijne avond allemaal!

12. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Appeltje, volgende week woensdag is het volle maan en dan pas weer eind oktober. Heb het even opgezocht, zal mij benieuwen.

Xenas, ik heb lekker op bed gelegen en ik ga mezelf nu verplaatsen naar de bank om de aardappels te schillen en nog even lekker te zappen voordat mn lief richting huis komt.

13. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    *inbraak*

Volgende week woensdag is de volle maan. Bij de september mama's hopen we dan ook op een babyboom ;)

Zou natuurlijk ook niet erg zijn om voor die tijd te bevallen maar mss helpt de volle maan wel mee :D:D

14. bolletje

bolletje Actief lid

31 jan 2007
    223
    0
    0
    Hee dames!

Ik vind het wel leuk om te zien dat er mensen naar de volle maan kijken!
    Wij doen dat ook ,maar ze zeggen dat je vanaf de bevruchting 9 maan maanden moet hebben gehad en dat ie dan rond de volle maan geboren wordt.
    Vaak blijkt het wel te kloppen ,maar dan moet je dus wel weten wanneer je ongeveer geklust hebt ;)

Ik heb verder eigenlijk niet zo veel te melden.
    Ik blijf iig wel meelezen!
    Tot later!

15. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoi meiden!
    Heb geprobeerd om even bij te lezen en te reageren, maar ben bij pagina 754 blijven hangen... Volgens mij begint het besef te komen dat ik hier na vrijdag toch echt 5 maanden niet meer terugkom... Iedereen vraagt en vraagt maar... collega's die het nodig vinden hardop te denken en ondertussen word ik helemaal gillend gek hier... Heb al 2 paracetamol op voor de koppijn en op tijd naar huis wordt 'm niet meer... 't is nu rustig, ben helemaal alleen hier: HEERLIJK! Kan ik eindelijk wat dingen voor mezelf afronden... Als ik aan jullie zou vragen: Ik ben momenteel hartstikke druk, moet mijn eigen werk afronden, dus graag even geen dingen vragen of wat dan ook, wat valt daar niet aan te begrijpen :evil: Hoop dat het morgen en vrijdag toch echt anders is, anders ga ik hier niet met een goed gevoel weg hoor....
    SORRY dat was mijn klaagmoment!

Hoe is het verder met jullie? Denk niet dat ik de mogelijkheid heb om vanavond nog ergens achter internet te kruipen, dus misschien kan ik zo nog ff bijlezen! Ben in ieder geval onwijsblij met het bericht van gisteravond dat Laura geen zw. vergiftiging heeft! Iedereen met klachten: RUSTIG AAN DOEN! Misschien tot zometeen nog meiden, in ieder geval een hele fijne avond!

Dikke knuf Chris

16. ohh jullie hebben allemaal lekker relaxte dingen gedaan!
    heerlijk!

Ik ga zometeen lasagne maken!
    lekker!

@nynke.. no way dat daar ooit een filmpje van komt hahahaha!

17. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Jeroen is inmiddels al weer even thuis gelukkig. Ik viel om toen ik van de bank op wilde staan, dus toen is hij maar naar huis gekomen. Vandaag nog wel een paar keer gehad, maar nu kan iemand mij tenminste opvangen. Ik had de fut ook al niet om even eten en drinken te pakken en omdat ik ook zo misselijk ben had ik daar ook niet echt zin in. Maar Jeroen stopt me nu wel vol, dus ik zit hier rustig op de bank, beetje tv kijken zolang ik niet teveel vlekjes krijg voor mijn ogen.
    Ik hoop alleen dat het morgen wel beter is, aangezien Jeroen dan een lange dag bij een klant in Amsterdam zit, dus dan is hij niet zo weer even thuis.

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik hou me hier nog wel even rustig, meer zit er toch niet in ;)

Liefs Laura en een knuffel aan iedereen die het gebruiken kan

18. @Xenas: Oh lekker lasagne. heb je ooit nog mijn recept gemaakt? Je kan de olie ook door je man laten doen..
    Waar was ik de hele dag. Ik heb samen met mijn moeder hier weer flink schoon gemaakt. Mijn moeder heeft alle ramen grondig gelapt en de balkons schoon gemaakt. Ik heb weer gewassen en gestreken, gezogen, de tv kast opgeruimd, de bank schoon gemaakt...het huis wordt echt lekker opgeruimd zo. Nog even en het is helemaal klaar voor de baby!

19. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Dag Dames,

Weer een gynaecoloog update van een oktobermama. Na het "slechte nieuws bericht" van vorige week was het vandaag opeens allemaal anders. Hoorde ik vorige week dat het 90% zeker een keizersnede zou zijn, blijkt dat de placenta nu toch opgeschoven is en het een gewone bevalling, al is het dan in het ziekenhuis, gaat worden.

Natuurlijk kan het nog steeds een keizersnede worden als er tijdens de bevalling iets mis (dreigt te) gaan maar het begin zal zijn als voor iedereen zonder stomme placentaligging complicaties.

De baby is niet opnieuw gemeten (was ook aan de kleine kant), maar nogmaals een ctg gehad en alles was ok. Zelfs al ingedaald.

Ik ben helemaal blij, gewoon wachten tot de weeen beginnen of de vliezen breken en dan naar het ziekenhuis. Niet helemaal de thuisbevalling waar ik op hoopte maar met al het gedoe van de laatste week voelt dit als een cadeautje. Waar verplichte middagslaapjes al niet goed voor zijn.

Voor iedereen, heel veel succes met de laatste loodjes en veel plezier met nestelen ;)!

20. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    xenas81: wilde het kijken, maar mijn ogen werden in een keer heeeeeeeeeeel zwaar. Ahum.

Deel Deze Pagina