Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiCa

NiCa Bekend lid

het is niet eens 2 wkn meer volgens mij hihihi

liefs nica

2. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen meiden!
    Zo, even met een koppie thee met jullie bijpraten!
    Hier alles goed, ben wel wat moe, maar dat hoort er volgens mij allemaal bij!

Van Rogier kreeg ik v.d. week te horen dat hij lekker een geheimpje heeft en dat ik vanavond "iets leuks" ga doen... Ben erg benieuwd... Word alleen heel erg gefrustreerd als hij me steeds zo zit te jennen: Heb je al zin in vanavond schat 8) Boehoe, ik ben zo nieuwsgierig!

Oh, die Lodgers vind ik ook helemaal fantastisch! Bij de spullen die we van m'n broer hebben gekregen, zat ook een Lodger, volgens mij de wikkeldoek dan zeg maar! Ik wil zelf de Shelter ook nog wel graag!

Heb zelf sinds ik zwanger ben geen alcohol meer gedronken... De eerste 5 maanden had ik er door de misselijkheid ook absoluut geen behoefte aan, bleh! Maar nu af en toe... als ik dan een roseetje voor Rogier inschenk of een bierflesje openmaak dan denk ik: JAMMIE!

Nica, jeetje zeg! Dat betekent dat jullie al heel snel jullie kleintje in je armen kunnen houden! Wat spannend!

Smeetje, voor je het weet is het zover volgende week! Ik moet alleen vandaag nog en morgen (maar dan hebben bijna de hele dag vergadering) en dan zit het er voor mij ook op! Ik ben eerst een tijdje hekkensluiter geweest, maar toen kwam jij je verlof melden :) Ik helemaal opgelucht, haha! Nee hoor!

Nou, ga nog gauw ff verder!
    Fijne dag meiden, ik hoop dat het weer nog een beetje opklaart vandaag... dit is echt treurig!

Liefs Chris

3. NiCa

NiCa Bekend lid

idd chrisje denk dat we dat op donderdag 27sept horen wanneer het zo ver is voor ons errug spannend hoor ben wel erg benieuwd wie me buik zo op stelten zet hihihi

liefs nica

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Goedenmiddag, ik heb vanaf nu ook meldplicht. :D Ben helemaal blij. Vind 37 weken toch een mijlpijl hoor. Ik heb de klossen in huis, matras is beschermd en de laatste kleren voor beeb zijn gewassen.
    Ik heb veel last van harde buiken en voorweeen. Maar ik slaap de laatste dagen wel wat beter, raar maar waar.
    Ik krijg zometeen vrienden uit Alphen op bezoek. Ik heb ze al erg lang niet gezien dus heb er veel zin in. Jullie zullen me dus de rest van de dag niet meer zien denk ik zo. Tot later!

@Appeltje: fijn dat je apk weer goed was. Ben heel benieuwd wanneer beeb zich laat zien.

@Bolletje: wat een zwangerschap al niet met je eet en drink lust doet. Gaat het verder goed bij jou?

@Chrisje: nog 1,5 dag meis. Ik hoop dat je met een goed gevoel weg kan morgen. Daarna lekker genieten van je verlof!

@Laura: lastig dat je bloeddruk nog niet wil stijgen. Geniet maar lekker bij je mams.

@Missyess: heerlijk weer zo'n schoon huis.

@Ready: toch nog goed nieuws meis. Al moet je dan in het zh bevallen je mag het wel zelf doen.

@Martine: ook weer goed gekeurd. Nu hopendat je niet te vaak meer heen hoeft.

@Liesje: heeft je dochter genoten van haar partijtje?

@Maartje: heerlijk zeg zo'n schoon huis. Kan je nog even van na genieten. Ik heb ook twee glaasjes wijn gehad deze zwangerschap. :oops: Ik kan niet wachten tot ik weer alcohol mag maar ja met de bv zal ik toch even moeten wachten. Was alles goed bij de vk?

@Ine: rustig aan meid. Beeb moet nog even blijven zitten dan kan je lekker thuis bevallen.

@Irene: ik heb een wieg deken. Ze liggen er maar zo kort in.

@Jotim: was het gezellig met pink lady gisteren?

@Marieke: je bent weer lekker bezig geweest meid. Rust je ook nog af en toe? ;)

@Marize: jij was er al vroeg bij! Nog even lekker kunnen slapen?

@Anne: jammer dat beeb nog in een stuit ligt. Is het geen optie om in je bovenbeen te spuiten? Succes morgen in het ziekenhuis.

@Denisse: is de zolder al opgeruimd? :)

@Smeetje: joh maak je niet druk dan maar niet op iedereen reageren hoor. Succes je laatste dagen.

@Diaan: fijn dat je je weer wat beter voelt. Heerlijk dat je moeder je zo kan helpen.

@Nica: jeetje wat spannend zeg. Ben benieuwd of jij de volgende bent die gaat bevallen.

@Doris: het is wat met die meldplicht!

@Xenas: joh, Waddinxveen Alphen is te doen toch? ;) :)

5. Dop07

Dop07 Bekend lid

Whoehaha.. dát bedoel ik nou... niet meer bij te benen! :confused: ;) ;)

Ga het vast niet redden om op iedereen te reageren.. een paar dingen die me bijgebleven zijn..

*ik geloof dat ik wel echt een mega makkelijke/nuchtere mams ben hoor... :oops: Ligt misschien aan de leeftijd.. of aan dat het de derde is... maar hier weinig drukte over wat wel en niet MAG kwa dekentjes etc... Ik heb nog een prachtig schapenwollen dekbedje voor in de wieg.. dat gaat er ook gewoon weer in... 10 jaar terug MOESTEN alle dekentjes vervangen worden door dekbedjes.. nu MOETEN alle dekbedjes vervangen worden door dekentjes.. het is goed met ze.. de andere twee zijn ook groot geworden! ;)
    In het ledikantje ligt wel een nieuw dekentje.. niet gelet op speciale normen qua veiligheid.. gewoon gekocht op kleur ;) (ecru met geel/groen/blauwe stippen! )
    In de wagen heb ik de voetenzak van mijn oude kinderwagen... heerlijk warm voor de winter.. Pukje krijgt dan alleen een extra trui aan en een muts op... De oudste was een decemberkind en lag zo altijd heerlijk.. je stopt ze echt eerder te warm dan te koud in hoor! Hoe vaak ik geen beebs voorbij zie komen met rood koppie.. het kookpunt naderend.... :rolleyes: Tocht en wind is veel erger dan kou.. lekker de kap op is dus m.i. erg belangrijk...

Drinken doe ik normaliter al nauwelijks.. dat mis ik niet.. roken daarintegen..pfff... op het moment gaat het wel.. maar er zijn momenten geweest, dat ik echt snakte naar een peuk... :oops: Té erg vind ik zelf... maar ja.. wil eigenlijk ook niet weer gaan beginnen straks.. maar of dát lukt.... :(

Beeb is hier ook regelmatig pijnlijk aanwezig... pfff.. weet soms niet hoe ik lopen/zitten/liggen moet... 'donderde' gisteravond in slaap op de bank.. daar lig ik eigenlijk nog het lekkerst.. maar ja.. om nou op de bank te gaan slapen... :rolleyes: .. dus toch maar de overstap naar bed gemaakt toen manlief naar boven vertrok... vervolgens tot 2.00 uur wakker gelegen.. dan is die wekker om even na zevenen best vroeg... :confused:

Insuline spuiten kan heel goed in bovenbenen.. dat de gyn je dat niet verteld heeft... lijkt me idd geen pretje om nu nog in de buik te spuiten... het lukt natuurlijk bij lange na niet om een lekkere 'plooi' te pakken te krijgen...

Eten kan ik opzich ook wel de hele dag door... alleen weerhoudt het maagzuur me om het ook echt te doen... nou ja.. daardoor zit ik waarschijnlijk ook nog steeds op rond de 7 à 8 kg erbij op het moment... ongeveer het enige voordeel wat ik van dat maagzuur kan verzinnen... :evil:

Nica, spannend hoor..het eind komt voor jou ECHT in zicht! :thumup:

Mijn man is gitarist... met band... en de optredens gaan gewoon door.. We plannen ze zelf ( we hebben daar samen een bedrijfje voor opgezet) dus ik houdt wel een béétje rekening met afstanden rond de uitgerekende datum... We hebben bijvoorbeeld een aanbod voor optreden in zuid-belgië rond 20 oktober afgeslagen... ;) Dat vond ik wel èrg uit de richting... maar verder ben je binnen nederland nooit verder dan een uur of 2 hooguit 3 van huis... dus ik maak me niet zo'n zorgen... Hij heeft een reserve gitarist die vanaf een week of twee voor de uitgerekende datum mee gaat, zodat àls het echt nodig is, hij naar huis kan komen... en ik redt me wel tot hij er is... Als hij maar bij de uiteindelijke geboorte is.. dat is voor hem ook 'wel leuk' :D ;) .. Daarvoor en daarna is het toch een beetje 'the show must go on' hier! Redelijk nuchter dus ook op dit gebied ... ;) Ondanks dat we héél klef kunnen zijn, zijn wij verder zowiezo erg gewend om 'zelfstandig te opereren' :) :) Dus dat heeft er misschien ook wel mee te maken ;)

Nou.. pfff nu weet ik het echt ff niet meer hoor ;)

Vanmorgen vroeg al een stapeltje strijk weggewerkt (lekker met de strijkplank voor de tv en een kruk erbij om op te zitten.. ) en wat was weggewerkt... Daarna koffie'visite' (goeie vriend+kids, die kind aan huis zijn, dus vandaar visite tussen aanhalingstekens), jongste kind is een broodje wezen eten..manlief zit met gitaar in zijn 'hok' (iets uitzoeken/voorgbereiden zo te horen ;) ) en ik geloof dat ik nu maar eens met een breiwerkje op de bank ga zitten!

Iedereen een fijne dag!

6. NiCa

NiCa Bekend lid

het komt nu idd dichter in de buurt

liefs nica

7. Niet meer actief

\:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

Joepieeeeeeee! :) :) ons meisje is ruim 400 gram aangekomen in de afgelopen 2 weken, dat is dus meer dan voldoende, ze weegt nu zo'n 2230 gram, en dat is dus een prima gewicht voor nu :) :) WAUW ik ben zooooo blij, vruchtwater is ook wat toegenomen, nog steeds onder het gemiddelde, maar toch genoeg om er verder niet meer naar om te hoeven kijken! Ik hoef nu dus geen echo's meer, kan gewoon gaan genieten van de laatste weken! Hoef me geen zorgen meer te maken om haar gewicht, ook als ze met 37 weken komt, dan is ze zwaar genoeg om mee naar huis te kunnen! eindelijk kan ik hier lekker een alleen maar positief bericht neerzetten :) ben ook alweer bijna beter van de griep, nog een beetje slapjes en moe, maar das te verwaarlozen!

@Nica, spannend joh, nog maar heel kort voor jou en dan hou je je beebje lekker in je armen! super!

@Laura, vervelend dat je je zo naar voelt nog steeds, fijn dat je lekker bij je moeder kan blijven nu, pas goed op jezelf!

@Nienke, gefeli met je 37 weken, nu afwachten wanneer de kleine zich aandiend, hoop dat het niet heel erg lang zal duren!

@Chrisje, nog eventjes en dan lekker genieten van je verlof!

knuf pjetje

8. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hahaha, Nica, ja ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent naar de druktemaker!

Nynke, 37 weken alweer! Time flies! Fijn idee hoor!

Chris

9. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik ben weer goedgekeurd! Bloeddruk is nog steeds superstabiel. Baby wordt geschat op 7 pond en ligt er helemaal klaar voor. Ik ben niet verder afgevallen! HOERA! Baarmoeder ligt zo hoog als mogelijk (tegen mijn ribben dus).
    Ik heb met de VK (Kees) uitgebreid het inleiden doorgesproken. Volgende week woensdag moet ik terug komen(Doris wil jij het toevoegen aan het lijstje, 26 sept. zelfde tijd). Dan gaan ze kijken of mijn baarmoedermond rijp is. Als dat zo is, dan ligt de keuze bij mij. Als hij niet rijp is moet ik in principe afwachten, tenzij er een goede reden is om toch in te leiden. Ik zou dus volgende week ook al mama kunnen zijn! Ik weet alleen echt nog niet wat ik zou kiezen als ik wel in te leiden ben. Aan de ene kant wil ik heel graag bevallen, want mijn lijf is op. Maar aan de andere kant ben ik een groot voorstander van 'de natuur zijn gang laten gaan'. Moeilijk hoor. Ik ga gewoon pas beslissen als ik er voor sta. Voor hetzelfde geld kunnen ze helemaal nog niet inleiden!

@NiCa; fijn dat alles goed is! Spannend hoor! Misschien haal ik je nog wel in. ;)

@Xenas; fijn om te lezen dat een bezige bij als jij af en toe ook een rustdag heeft! ;)

@Bolletje; Laten we inderdaad de hormonen maar lekker de schuld geven! ;)

@Choco; ga je weer roken na de bevalling denk je?! Moeilijk he, om iets wat je zo lekker vindt, niet te doen.

@Chrisje; dat vind ik dus ook echt bizar. Ik ben al maanden misselijk en toch kan ik af en toe met heimwee aan een glas wijn denken. De keren dat ik het wel gedaan heb had ik een goede dag en was ik even niet misselijk.
    Spannend zeg, vanavond iets leuks! Heb je helemaal geen idee?!

@Nynke; volgens de lactatiedeskundige kan je best een glas alcohol drinken. Het liefst dan wel vlak na een voeding, dan is het grootste deel alcohol al weg voor je weer moet voeden. En als ik echt een avond wil doorhalen, dan zorg ik dat ik een voorraadje in de vriezer heb en kolf ik die avond gewoon af. Dat deed mijn vriendin ook. Ideaal! Maar, zo'n drinker ben ik ook weer niet hoor. één wijntje bij mijn carpaccio en tournedos is al voldoende :) ;)
    Als jij meldplicht hebt, dan heb ik het ook! Hihi, had ik me nog niet gerealiseerd!

@Nienke; wat heerlijk om te lezen dat er nog meer nuchtere mama's zijn(en dit bedoel ik niet beledigend naar anderen hoor). Ik denk er precies zo over. Ik heb geen aerosleep of speciaal dekentje of babyfoon met camera of nappy wrapper of apart wasmiddel. Ik heb mijn dekentjes ook op kleur gekocht en denk altijd terug aan mijn oma en moeder. Die hebben samen 10 kinderen groot gebracht zonder al die dure producten. Over drie jaar blijkt ineens dat bijv. de aerosleep gevaarlijk is en dan is het weer not done. Je doet het toch nooit goed.

Zo, nu ben ik moe. Ik ga snel naar mijn bedje.
    Fijne middag allemaal!
    Maartje

PS Nogmaals voor de duidelijkheid: Ieder moet zijn eigen keuzes maken en dat respecteer ik van iedereen. Ik was alleen even heel blij om te lezen dat er toch nog meer mama's zijn die er net zo over denken als ik. Nienke, bedankt! :)

10. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Pjetje; wat een supergoed bericht! Ik ben echt heeeeeeeel blij voor jullie! Lekker genieten nu he!

11. bolletje

bolletje Actief lid

31 jan 2007
    223
    0
    0
    Maartje ik lees nu bij jou iets over borstvoeding invriezen.
    Ik heb nog een hele handige tip die ik tijdens de 8 maanden borstvoeding dankbaar gebruikt heb en nu als het lukt ook weer ga gebruiken.

Als je melk hebt afgekolfd doe dat dan via een trechtertje in ijsblokjes zakjes!
    De voeding veranderd qua hoeveelheid regelmatig en zo kun je kijken hoeveel vloeistof 1 klontje melk is en dan gemakkelijk uitrekenen hoeveel klontjes per keer je moet ontdooien.
    Ook een voordeel is dat die zakjes helemaal niet duur zijn :)

@nica: wauw jij hoeft echt niet lang meer ,spannend!

12. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Heb er wel een dagtaak bij hoor dames met jullie getyp.
    Vind het heerlijk om te lezen.
    Ga weer me best doen op iedereen te reageren.

LVdwerf: verstandig dat je bij je moeder gaat.

Denisse zou jij was vroeg actief zeg.

Maartje het is hier nu weer mooi. Hoe was het bij de VK ?

Nijnie ja ik hik er ook weer elke dag tegen aan. Terwijl ik zoveel zin heb in eten

Maris: heerlijk appeltaart maar is zeker niet voor ons ?

Kiss bij de hema ook stapelkorting op de luiers.

Martine komt zeker dichtbij. Jij bent bijna aan de beurt

Smeetje nog even en dan heerlijk genieten van je verlof.

Doris Yep jij zit ook al in je verlichte meldplicht

Nica dat wordt wel heel spannend. Geniet nog even van je buikje.

Xenas Luister jij zo goed naar je medeforumers ? kast al opgeruimd. Hema is ook verleidelijk hoor.

choco: hier ook geen drinker kan ik makkelijk missen maar de sigarette wow dat is pas een verslaving

Chrisje spannend iets leuks wel verslag graag hoor. Ik ben nooit zo dol op geheimpjes

Nynke. Jij nu ook meldplicht en duubel he bij mij. Ja was gezellig met Fem. Ze mag nog iets langer dan ons tot nov.

Nienke 07 ik denk dat het door je ervaringen komt ( leeftijd mag ook hoor ) maar ik heb het ook met veel dingen. Mijn oudste is ook groot geworden en toen moest het ook allemaal anders. Nee de beste dingen heb ik onthouden en ik weet heel goed wat ik wil met me baby. Hoop dat de kraamhulp dat ook een beetje begrijpt.

Zo volgens mij was dat het weer. Mijn huisje is ook weer schoon. Heb vanmorgen nog een pakje gehad van mijn schoonmoeder. We hebben dezelfde smaak want het hing al boven in de kast heb ik vorige week al gekocht. Weet nog niet of ik het ga ruilen. Ze heeft er een andere broek bij. 2 keer nu zelfde truitje is wel grappig. Dacht vanmiddag nog even te rusten is er alleen niet van gekomen met een hoor telefoontjes. Misschien dadelijk nog even. Hier schijnt een beetje de zon.
    Morgen alweer vrijdag en dan is er weer een week voorbij. Gaat toch weer vlugger dan ik dacht. Hoef nu nog maar 30 dagen. Wat is nu 30 dagen van 40 weken niks toch.

13. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Ptje wat een goed bericht om te lezen en dat heb je ondertussen gedaan terwijl ik druk aan het type was.

Maartje ook weer goed gekeurd door. Wel een moeilijke keuze lijkt me dat. Ik heb ook zoiets het komt vanzelf wel. Ben helemaal geen voorstander van inleiden. Komt waarschijnlijk ook door de ervaringen en verhalen. Als je kiest om niet in te leiden ? kan je daar van dag tot dag nog op terug komen ? zou ik wel even vragen dan weet je ook dat je er niet vast aan zit en altijd nog kan veranderen.

Bolletje: je melkblokjes invriezen alleen niet in je drankje doen. Heb het toen ook gedaan werkt helemaal geweldig.

Nu ben ik echt weer bij en ga ik er vantussen. Jullie gaan rusten, boodschappen doen, theedrinken, shoppen ( jij niet xenas ) kast opruimen en zo ? Dan kan ik het vanavond ook nog makkelijk bij lezen.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Heey dame's

Wat wordt er weer veel gekletst! Kan het echt niet allemaal bijhouden.
    Hier verder alles prima. Erg saai eigelijk :p
    Wachten, wachten, wachten........ Beeb doet het goed. Echt schoppen doet hij niet meer, is meer het draaien dat ik voel en de hikjes (echt super vaak!)
    Draaien is toch ook voldoende? Of moet hij echt schoppen. Want ik hem namelijk het idee dat hij niet zoveel ruimte meer heeft om te schoppen.
    Hij duwt trouwens zn voetjes en handjes wel naar buiten. Maar minder dan een paar weken geleden.

Oooooh wat spannend voor alle dame's waarvan het nu dichterbij komt! Kan zelf niet wachten tot ik 37 weken ben, dan "mag" het iig!

Bah zeg, was ik gister van het maagzuur af... Nu voel ik het weer opkomen :( Zo maar een rennie nemen.

Met Bo en de katjes gaat het best wel goed! nog wel grommen en blazen maar ook stiekem snuffelen aan elkaar. En alleen grommen en blazen als ze neus aan neus staan. Begin vande week begonnen ze al te grommen als ze in 1 en dezelfde kamer waren :) Gekke beestjes. Bo wil alleen maar lekker kroelen met ze, maar dat snappen ze nog niet.
    Oh hij is trouwens ook ontbalt :) Geen dekkater meer helaas, maar wel beter voor de orde hiero.

Oh en maartje, ik heb rond de 20 weken ook een wijntje gehad, en met mijn verjaardag ook. Was toen 16 weken ofzo.
    Boeiend toch? Zolang je geen hele flessen naar binnen kloekt is er niets aan 't handje. Er zijn dingen die schadelijker zijn lijkt mij ( uitlaatgassen enzo)

Bah ik ga de was maar ff opvouwen, ben echt een slechte huisvrouw deze week. Heb nergens zin in!

15. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Maris, oeh appeltaart bakken, klinkt goed :).

@Martine, dat gaat ook hard! Voor zover ik weet hier nog niks geen bevallen dames op de pufclub...

@Smeetje, ik meen dat het 26 oktober volle maan is...

@Maartje, ik kan me ergens wel voorstellen dat je na verloop van tijd toch trek krijgt in een wijntje. Zeker als je voor je zwangerschap dat ook wel eens dronk. Sommige dames hebben dat toch ook met filet american en andere van dat soort dingen? Dat je er nu weer aan gaat denken zal er vast ook mee te maken hebben dat het einde in zicht begint te komen. Nog even geduld ;).
    Weer goedgekeurd, netjes! Ik wil steeds vragen hoe groot ze denken dat beebje nu is, maar ik vergeet het steeds.

@Nica, fijn dat alles goed was en dat je nu meer duidelijkheid hebt over hoe nu verder. Is de 27e nog controle en gaan ze dan een datum prikken voor het inleiden of word je volgende week gelijk al ingeleid ook?

@Xenas, haha alsof jij je door ons gaat laten vertellen of je nog mag shoppen of niet... :p (ff lekker stoken...). Hier wel een prenatal in de buurt, maar geen auto om er te komen, als je mij nou even op komt halen dan gaan we wel samen ;) (hihi).

@Pjetje, klinkt goed! Lekker genieten van dat goede nieuws!

@Astrid, hier is het ook meer draaien en duwen dan echt schoppen hoor. Maar dat gaat er evengoed soms nog best ruig aan toe ;). Alsof t kind zich uit wil rekken, waar volgens mij echt niet zoveel ruimte meer voor is...
    Fijn om te lezen dat de katten wel vooruitgang boeken zo met elkaar. Nog eventjes en dan hoort Bo er misschien ook wel lekker helemaal bij, hoop ik!
    Ik heb ook nog was staan, als je wilt... ;).

Zoooo net even met de verzekering gebeld, ons kraamzorgbureau was failliet gegaan en ik had bij dat nieuwe zo'n gevoel dat het zo groot en massaal en onpersoonlijk was. Maken ze ook nog even een hele slechte indruk op me door in reactie op een mail te zetten dat ze binnen 2 dagen antwoorden en dat vervolgens gewoon niet te doen.
    Verzekering gevraagd of het nog mogelijk was om te switchen en dat hebben ze nu voor me geregeld :). Ze zou ze een fax sturen of ze gauw contact op willen nemen voor een intake, omdat het als het goed is natuurlijk niet zo heel lang meer duurt.
    Ik denk dat ik echt rust in mn kont heb als ik ook van hen de bevestiging heb, maar t komt vast voor elkaar.

Mag ik even bekennen dat ik een zakje kruidnootjes heb gehaald... Eigenlijk vind ik het absurd dat het spul nu al in de winkel ligt, maar ik kon het niet laten... *bloos*.

16. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    zo, ik heb een appeltaart en een rabarbertaart klaar en jullie zijn met zijn allen ook alweer drie pagina's verder.
    :)

Ik ben blij dat er nu weer vooral positieve berichten langskomen, vorige week was het even niet zo leuk om al jullie strubbelingen te lezen.

Het lijkt me lastig om zelf te kiezen om ingeleid te worden. Op zich kan het volgens mij nergens kwaad voor, maar ik voel ook wel iets voor de redenatie "beter als de natuur het zelf doet"

Wie ging er hier nou ook alweer breien? Nienke? Leuk! Ik ben ook erg van het breien en heb net weer een achttal bollen binnen (via internet besteld). Ik wou er een dekentje van maken maar de wol is zo mooi dat ik nu toch neig naar een trui voor mezelf.
    :)

Groetjes
    Maris

17. Dop07

Dop07 Bekend lid

Hmmm.. kruidnootjes.. :D :) (maar ik vrees dat het voor mij zou betekenen : 1 kruidnootje-1 rennie - 1 kruidnootje - 1 rennie etc... ;) )

Astrid: fijn om te lezen dat het langzaam maar zeker beter gaat tussen de poezels! :thumup:

Maartje: Laat het idd maar van het moment afhangen.. als je ingeleid kan worden, weet je op dat moment toch wel of je er klaar voor bent.. snap je "natuur zijn werk laten doen" gevoel.. maar ja.. de natuur is je tot nu toe niet zo heel goed gezind.. dus wellicht bedenk je tegen die tijd wel dat het een goed moment is om de natuur een handje te helpen ;)

Ik ben overigens altijd wel nuchter geweest... ook bij de eerste... Wil net als Maartje graag heel erg benadrukken dat het aan ieder voor zich is waar hij belang aan hecht.. dat staat buiten kijf!
    Voor mezelf geldt, dat ik vertrouwen heb in mijn eigen logische verstand en in mijn eigen ' antennes' ... idd.. geen apart wasmiddel.. bevallingskleren gaan gewoon in de was... commode (die 40 jaar oud is) gaat niet, zoals de kraamintakester zowat beveelde ( :evil: ) op klossen.. als wij willen bukken, dan is dat onze zaak.. Mijn beeb wordt NIET na de bevalling bij me weggehaald om door de kraamverzorgster aangekleed te worden, dat doe ik liever zelf... ik laat mijn beebje NIET huilen... ben erg voor zo natuurlijk mogelijk (bv, niet bijvoeden voor de 6 maanden ) etc..etc...
    Ik wordt zelf regelmatig erg kribbig en geirriteerd door alle do's en don'ts die tegenwoordig (veelal door de commercie) opgelegd worden... t/m/ de diepte van de kinderwagen aan toe.. *zucht*
    Maar nogmaals... iedereen zit anders in elkaar.. en het is ieders goed recht om te doen wat hem/haar juist lijkt... zolang je je eigen logische verstand maar niet opzijn zet ;)

Maris: Jaaaa.. ik ben van het breien.. helemaal van het frobelen trouwens ;) Internet heeft zo zijn nadelen.. voor je het weet heb je weer wat besteld ergens :D :D :D

Ik zit naar de algemene beschouwingen te kijken... er wordt heel wat geneuzeld.. ben benieuwd waar het op uit gaat draaien met deze regering...

18. @Maartje: Lekker zeg dat je huis zo schoon is gemaakt! Geeft toch een fijn gevoel.

@Ine: Waarschijnlijk flinke oefen weeen gehad. Lekker rustig aan doen.

@Xenas: ohohoh! [-X Geloof me, hij is echt super lekker en heel makkelijk! haha.

@Maris: Dadels gevuld met roomkaas, jammie. Of gedroogde dadels en pruimen omwikkelen met spek, en dan even 10 minuutjes in de oven op 200 graden, ook heel jammie. Plakjes ham besmeren met een mengsel van roomkaas en een fijn gesnippert uitje, dan oprollen en in tweeen snijden. Een stukje augurk oprollen in een plakje salami.

@Irene: Wat balen dat je man weg moet! Mijn vriend is ook docent en ik heb hem verboden om rond mijn uitgerekende datum 3 dagen op cursus te gaan! Gelukkig had hij dat zelf ook al bedacht en nu gaat hij in november.

@Laura: vervelend dat je zo'n last hebt van je bloeddruk. Wat dacht je van een lekker zout boullionnetje? Dat sterkt vaak ook wel een beetje aan.

@Nica: Spannend hoor!

@Chrisje: Wat leuk dat je man een verrassing voor je heeft! Veel plezier vanavond dan!

@Pjetje: Wat een goed nieuws! Nu lekker genieten!

@Astrid: Nee hoor, draaien is ook voldoende. Hij heeft nu te weinig ruimte om nog hard te schoppen. Draaien is ook beweging..

Hier is het best aardig weer.... de zon schijnt en ik heb nog geen regen gezien..Misschien komt het nog.
    Ik mis de alcohol ook wel een beetje. Ik heb tijdens onze vakantie in Frankrijk alleen een slokje wijn van Jeroen geproefd, heerlijk was het. Verder heb ik helemaal niks gedronken. Ik drink eigenlijk nooit veel, maar een glaasje wijn bij het eten vind ik wel erg lekker. Gisteren zijn we zomaar uit eten gegaan. En dan verlang ik ook echt naar een wijntje. Nog een paar weekjes!
    Pfff, ik zit echt niet lekker achter de comp! Ik ga even op de bank liggen!
    Gisteren heb ik zoveel in huis gedaan dat ik vandaag echt geen zin heb. Moet eigenlijk nog wel een paar wassen draaien enzo, maar bleh! Morgen maar weer dan...

19. hey meiden!

ik luister wel goed he naar jullie..
    tja.. alleen vanavond verplicht even naar het dorp!
    morgen is Rob jarig.. dan wordt tie 30!
    en ik moet nog even laaste boodschappjes halen!
    hmm vervelend kom ik toch langs de hema haha!
    nee hoor ik ga me best doen!

heb zelfs kast opgeruimd! en alle kleding die nog een ronde meekan, gooi ik op MP!
    ideaal!

Vorige week trouwens een babyfoon gehad van rob's tante! super tof!
    Ben ik wel erg blij mee!

@nynke of was het nou nienke... hmm.. ja alphen ligt idd hier wel in de buurt.. zoetermeer en gouda hebben er ook 1!
    zoetermeer is trouwens wel gratis parkeren..
    misschien toch morgen even langs wippen!
    haha!

Heb super gaaf horloge voor Rob..
    hij wou zo'n brede.. wat nu helemaal in is zeg maar!
    maar die zijn zo duur!
    toen kreeg ik tip van vriendin.. je moet even googlen op oozoo.
    dan kom je op een website iets met bagsandsacks.. en hier kan je zulke gave stoere horloges bestellen voor nog geen 40 euro!
    super gaaf zijn ze!

wat staat er bij jullie op het menu vanavond?
    nee jotim.. geen pannekoeken voor mij..
    maar lekker pasta!
    met sausje en uitjes, spekjes lekker lekker!

20. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

wat zeg je nu Xenas mag ik bij je komen eten ?

Heb hamburgers uit de vriezer gehaald. Lekker aardappeltjes erbij en sla dus wij eten weer goed.
    Hamburgers lekker met plakje kaas en uitjes

Deel Deze Pagina