Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Hoi hoi, hier ben ik ook weer ff...

ik ben ook zo'n nuchtere in alles...zal zelf wel bepalen wat ik belangrijk vind en wat niet...
    EN over inleiden gesproken...ik heb het 2 keer gehad en ga nu echt voor puur natuur! Wil geen derde inleiding meer!

Julie heeft gisteren een heel fijn feestje gehad en vandaag stond ze weer in de belangselling, want vandaag was het dan haar verjaardag! Zo fier ze uit het klasje kwam met haar kroon!

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Nijnie, neeeee hou jij je was maar bij je!
    Door het gedoe met Bo (dat ie nieuw was enzo) loop ik een beetje achter met mijn was :(
    Dus heb nog genoeg te doen, bah!
    Denk dat ik Rein maar zo in zijn nekvel grijp en hem de volgende was op laat vouwen.

Hey wat goed trouwens dat je dat zegt over die nieuwe kraamzorg gebeuren, ik heb ook niet zo'n prettig gevoel bij dat grote kraamzorg gedoe.
    En het is nu ook maar afwachten of wij echt wel diegene krijgen die wij willen nu alles op de schop is gegaan.
    Zal ook even om me heen kijken.

Zat me trouwens ook te bedenken dat wij nog een geboorte bord met naam in de tuin willen hebben. Waar heb je die van jullie vandaan? Bij jullie in het dorp?

3. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Astrid, wij gaan het geboortebord zelf maken...een wolk met daar de naam in...op ons geboortekaartje staat ook een wolk met de naam in, vandaar...

4. NiCa

NiCa Bekend lid

liesje ik moet wel heb geen keuze gyn wil geen risco's nemen bij danny deed de natuur ook zijn werk alleen de gyn had die dag voor de bevalling me proberen te strippen.
    ik laaat het over me heen komen want inleiden is het beste vooor ons manneke en voor mij want als ik bv weer een bloeding krijg kan ik waarschijndelijk direct de OK in en daar heb ik ook geen zin in

liefs nica

5. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Wat een geklets :confused: !
    Vind het zoo gezellig hier opt forum.
    maar heb echt geen puf om op iedereen te reageren.

heb eigenlijk helemaal nergens zin in. Ut liefste duik ik lekker mijn bedje in!
    Alex is weer beter, dus die is naar zijn werk. Hij is om 12 uur begonnen, en is pas rond 10 uur thuis. :cry: Nix aan!

Ik ga denk ik lekker warm douchen en dan heerlijk in me pyama op de bank liggen! :p verwarmiong heb ik al aan..

Fijne dag nog allemaaaal!

Liefs Kiss

6. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    hey, nog maar 30 dagen tegaan! Staat best leuk!

7. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Bolletje; bedankt voor de tip! Ik heb zaterdag op mijn neefje gepast en kreeg toen inderdaad ook een flesje klontje mee. Ik heb meteen ijsklontjeszakjes op mijn boodschappenlijst gezet.

@Jotim; volgens mij kan ik het dan zelf aangeven bij de VK als ik het later toch wil. Maar dat zal ik voor de zekerheid nog wel even vragen ja!

@Astrid; hier ook een hoop gedraai en geduw. Ik heb het idee dat hij af en toe zijn benen probeert te strekken ofzo. Verder voel ik ook vaak de hik.

@Nijnie; goed dat je voor jezelf bent opgekomen bij de kraamzorg! Ik vergat trouwens ook steeds naar de grote van de baby te vragen, maar Kees begon er deze keer gelukkig zelf over.

@Maris; fijn he, dat iedereen zich weer iets beter voelt! Het lijkt wel alsof we het van elkaar overnemen. net als vrouwen die samen leven. Die krijgen ook dezelfde cyclus toch?!

@Nienke; lief dat je dat zo zegt. Het klopt inderdaad dat 'de natuur' mij nogal in de steek heeft gelaten.

@Missyess; ik word nog steeds blij als ik om me heen kijk naar mijn schone huisje! :D

@Xenas; mijn mannetje komt net binnen en ik denk dat wij een hapje eten bij de IKEA! Joepie! Toch nog heen!

@Liesje; vanwaar nooit meer een inleiding als ik vragen mag?!

@NiCa; jullie gezondheid gaat nu voor.

@Kiss; veel plezier op de bank straks! Erg he, verwarming aan. Ik vroeg gisteren aan mijn man waarom hij nooit de kaarsjes aan stak. Hij zei toen: Als ik dat doe dan geef ik toe dat het herfst is en dat wil ik nog niet. :) :) De grapjas!

Nou meiden, ik ga dus nog even naar de Ikea. Goed dat ik net uit mijn bedje kom, anders had ik het nooit gered. Fijne avond! Maartje

8. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    NiCa, natuurlijk als er een medische indicatie is, kanje niet anders...dan moet het bij mij ook hoor! Maar als ik kan kiezen, nee dan niet meer! Het is zo heftig en hevig...en als ze vroeger inleiden is da baarmoeder er meestal zelf nog niet klaar voor en dan kan het enorm lang duren...bij Emelie ben ik 10 dagen te vroeg ingeleid omdat ze mijn nier helemaal plat duwde...ik had 0,5 cm opening en heb er 20 uur over gedaan eer ik volledige ontsluiting had....en dan duurt het heel lang hoor!

9. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    :) :) :) :) :) Ja het is begonnen, vannacht.........helaas vanmorgen toen de VK kwam was er nog maar 3cm ontsluiting. Vanmiddag om een uutje of 3 heeft de VK de vliezen gebroken omdat het niet opschoot met de ontsluiting.............moest een uurtje onder de douche maar ook dat schoot niet op, VK heeft besloten om naar het ziekenhuis te gaan.........spannend ik denk dat ik vandaag nog tante ga worden van het kindje van mijn broer. Wel grappig ik ben 20 oktober uitgerekend en vandaag is het 20 september..........Ik hou jullie op de hoogte! :) :) :) :)

10. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @Marize: waarom doe je dit nou. Ik dacht dat jij bezig was, goeie grap hoor. Ik hoop dat je schoonzus een fijne bevalling heeft.

@Xenas: als jij wil shoppen mag je van mij shoppen hoor ;)

@Pjetje: GEWELDIG NIEUWS en heel spannend allemaal.

@Liesje: gefeli met je dochter.

@Astrid: bij mij ook meer draaien dan schoppen hoor. Had ook niet anders verwacht, waar moet die kleine de ruimte vandaan halen?

@Nica: geniet inderdaad die laatste week, je zal je buik en de bewegingen nog gaan missen, tenminste ik denk dat ik ze erg ga missen.

@Jotim: ik eet een ovenschotel, zo'n kant en klare van de albert heijn. Met geruld gehakt, aardappelschijfjes en boontjes. Hoef alleen de over voor te verwarmen, erin te zetten, tijdklok te activeren en eruit te halen. Goh zou ik daar niet heel moe van worden? :)

@Xenas: fijne verjaardag voor je mannetje morgen.

Als de meldplicht ingaat met 37 weken dan heb ik vanaf heden ook meldplicht. Waar staan de regels hierover? ;) :)
    En hoevaak per dag moet dat dan? ;) :)

Eet smakelijk allemaal en tot later.

11. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Marize...leuke grap hoor!

Diaan, ik vroeg me ook al af wat die meldplicht inhoudt? Dus vanaf 37 weken elke dag melden? Dat is voor mij dan vanaf morgen..oh oh het gaat zo snel!

12. NiCa

NiCa Bekend lid

liesje ik heb al 2cm ontsluiting en daar loop ik al bijna 4 weken mee dus vandaar dat ik ingeleid wordt!

liefs nica

13. huh, is Marize nou aant bevallen of niet?

Wel grappig, dit artikeltje kwam ik tegen, nog even over ons verlangen naar alcohol :)

Zwangere vrouwen moeten zich meer bewust worden van de gevaren van alcohol voor het ongeboren kind. Gisteren drong het Europese parlement er op aan om daarvoor campagne op haar grondgebied te voeren. Dorette Corbey (PvdA) stelde voor om op flessen alcohol waarschuwende teksten te plakken. Dat blijkt al een succes in de Verenigde Staten.

Ook in Nederland zitten organisaties FAS (Foetaal Alcohol Syndroom Stichting), STAP (Stichting Alcohol Preventie) en Tactus Verslavingszorg niet stil. Zij beginnen deze week een Nederlandse campagne. Dit in de aanloop naar 9 september, een dag waarop ieder jaar wereldwijd aandacht wordt gevraagd voor het gevaar van alcoholgebruik in de zwangerschap.

Er is een website (http://www.negenmaandenalcoholvrij.nl/) geopend voor degenen die nog niet overtuigd zijn dat een zo'n glaasje nou echt kwaad kan doen. In het hele land worden ballonnen en flesopeners uitgedeeld op plaatsen waar veel jonge vrouwen komen. Vergezeld van adviezen: 'Negen maanden zwanger, negen maanden alcoholvrij".

In 2005 adviseerde de Gezondheidsraad zwangere vrouwen of vrouwen die zwanger willen worden om geen druppel alcohol meer te drinken. Er is wetenschappelijk geen veilige ondergrens voor alcoholgebruik in de zwangerschapsperiode. Ook de KNOV onderschrijft dit advies.

Vertegenwoordigers van FAS, STAP en andere organisaties die zich bekommeren om alcoholbeleid hebben gisteren aan Europarlementariërs hun visie gegeven op het alcoholbeleid in de Europese Unie.

14. Oh Xenas, ik heb kip wraps gemaakt. Erg lekker maar niet voor dames die last hebben van maagzuur!
    Kipstukjes kruiden met chillipoeder en bakken. Een mengsel maken van advocado, mayo, mais en chillipoeder. Een tortilla wrap met het mengsel insmeren, wat sla erop en wat kip. Dan eten met chillisaus. Een heel fris gerecht en erg simpel!

15. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Marize, tjemig ik schrik me een hoedje. Leuke grap hoor!

Nica, wat wordt het spannend voor jou zeg, het duurt nu nog maar heel eventjes. Het is nu echt aftellen meid, super!

MissYess, goed dat jij je man verboden hebt om op cursus te gaan hoor, lijkt me helemaal niets. Ik moet nog maar afwachten of mijn man helemaal niet naar het kamp hoeft of gewoon op en neer gaat rijden. En kip wraps....oh wat lijkt me dat heerlijk, kan je er niet een komen brengen :D

Nou vandaag weer flink wezen shoppen. Wat erg zeg die 20% korting bij Prenatal. Qua kleertjes heb ik nu echt alles geloof ik. Ik heb nu twee setjes en 1 pakje met voetjes in maat 50. En heb zo'n 7 setjes in maar 56. Verder 8 rompers maat 56 en 3 in maat 50. En vele sokjes, mutsjes en dat soort dingetjes. Denken jullie dat ik genoeg heb van maat 50 en 56? Heb in 62 haast nog niets, want ik denk (hoop) dat ik daar veel van ga krijgen van de vistite. Hoeveel kleertjes hebben jullie in maat 50 en 56. Ik heb nog even bij Prenatal gevraagd of je veel nodig hebt in deze maten, maar de verkoopster zei, dat je zeker wel 50 in huis moet hebben, maar ze kunnen het maar een paar weekjes aan (als je een 'normaal' kindje hebt qua lengte en gewicht). Ik heb ook 2 wiegdekentjes gekocht, 1 extra voor de wieg en 1 voor de maxicosi, vond ik toch wel handig. Ben nu aan het denken of ik de dekentjes ga wassen, ben bang dat ze al zo lelijk gaan worden, maar fris is het wel natuurlijk.

xxx Irene

16. @Irene: hihi, alles is al op helaas. Anders kwam ik er één brengen hoor.
    Geven je man en jij op dezelfde school les? Hebben jullie elkaar daar ontmoet? En wat voor les geven jullie eigenlijk?
    Mijn vriend is gymdocent, maar sinds dit schooljaar ook teamleider van de 2e klassen. Hij heeft het dus lekker druk.
    Ik heb echt een hekel aan al die schoolkampen en reisjes! Ik kan hem echt niet missen. Daarom ben ik in februari (was toen 7 weken zwanger) gewoon meegegaan op skireis, haha.
    Poe, wat heb je veel kleertjes! Ik heb me dan aardig ingehouden met kpen als ik dat zo lees! Ik ga dan wel een beetje twijfelen of ik wel genoeg heb, maar ik denk dat ik nog wel veel krijg. En anders is er zo een pakje bij gekocht!
    Ik was de dekentjes niet, ik denk dat het idd lelijk wordt. En ze komt er toch niet echt mee in aanraking want er zit altijd een lakentje tussen.
    Morgen ga ik met mijn moeder de stad in om beddegoed voor het wiegje te kopen. Die krijg ik van haar.

17. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Astrid, de strijk is inmiddels klaar, nog een paar shirts om op te vouwen, maar de bodem van de mand schone was is in zicht ;) gaat me lukken!
    Dat kraamzorg gebeuren heb ik via mn verzekering geregeld, wij zijn nu over naar Liemers Care. Ik had zoiets van: proberen kan altijd...
    Ons geboortebord is home made by meeee :), staat al klaar met naam erop. Moet alleen nog even het geheel op een paal bevestigen voor ik het buiten in de bloembak kan steken strakjes.. Overigens zit er hier volgens mij wel zo'n verhuur in de buurt, ik zal zo even kijken of ik het kan vinden... (gevonden: http://www.hetiseen.nl/)

@marize, ben je inmiddels al tante? Ik moest t wel drie keer overlezen voor het kwartje viel :eek:.

@Irene, hier maar 1 pakje maatje 50 en rompers maat 50/56 en gewoon 56. Ook nog wat kleertjes in maat 56. Als we meer nodig hebben dan stuur ik manlief wel naar de winkel of opa en oma ofzo.

18. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Zo, ik ben door manlief door de Ikea gereden! Wat is het toch een leuke winkel! Ik heb een leuk katoenen dekentje gekocht voor bij de maxicosi, nieuwe slopen voor mijn kussentjes op de bank, handdoeken en een nieuwe poef die ik al heeeeeel lang tegoed had. Echt super!
    Ik ben wel erg moe nu, ondanks de rolstoel, dus ik ga zo lekker in bedje liggen.

@Marize; :) :) hahahahahaha :) :) Ik lig helemaal in een deuk hier! Grapjas! Ben je inmiddels al tante?

@diaan; een keer per dag is wel voldoende lijkt mij. Tenzij er wat te melden is natuurlijk!

@NiCa; gek idee eigenlijk, dat je al zolang met ontsluiting loopt. Voel je daar iets van?

@Missyess; Geweldig! In je anti-alcoholcampagne flessenopeners uitdelen :rolleyes: Is dat niet net zo iets als de kat op het spek binden?!
    Dat recept van jou klinkt heerlijk! Ik ga het nu niet maken (inderdaad.... maagzuur), maar wel onthouden!

@Irene; jeetje wat een kleertjes al! Volgens mij heb je ruim voldoende hoor! Ik heb nog niet eens de helft! Ik moet ook nog even een mutsje halen, want ik heb er maar een en dat vind ik wel erg weinig. Misschien ook wat sokjes. Zijn het van die katoenen dekentjes die lijken op fleecedekentjes?! Ik heb namelijk een rode van de prenatal en die heb ik gewoon gewassen. Hij ziet er nog perfect uit.

@nijnie; wat ben jij heerlijk creatief zeg! Daar kan ik nog wat van leren! :oops: :rolleyes:

Zo meiden, nu echt lekker slapen. Ik ben kapot! Morgen om 10.30 uur naar de fysio en verder lekker niks!

WEltrusten allemaal! Maartje

19. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @ Maartje: ik weet nog niet of ik weer ga beginnen met roken na de bevalling. Ik wil namelijk ook borstvoeding geven en wil ik even wachten met roken. Als de borstvoeding niet lukt...tja...misschien ga ik weer beginnen maar misschien ook niet. Met andere woorden: ik weet het nog niet.

@ Marize: je laat de mensen wel weer schrikken hoor!

20. NiCa

NiCa Bekend lid

nee hoor maartje ik voel er nix van gek is dat he?

liefs nica

Deel Deze Pagina