Hallo meiden, een tijdje al niet meer meegeschreven op de oktobermama's en ik las iets over de meldplicht. Bij deze dus @Ivdwerf je kan tegenwoordig bij elke bank gewoon het spaarpotje kwijt hoor, Je moet aleen het geld zelf in rolletjes doen en dan kun je het inleveren. Misschien eens op de site van de ABN kijken, die hebben meestal wel leuke acties voor kinderrekeningen. Maar: Plechtige belofte: Ik ga weer actief meepennen, Moet nu nog 1 weekje werken en dan lekker met verlof, kan niet wachten.... Fijne dag allemaal Liefs, Lynn
Goedemorgen allemaal. Ik heb vandaag weer een mijlpaal joepie Ik ben 37 weken en kan nu gewoon thuis beginnen met de bevalling. De vk gaf de afgelopen keer ook aan dat de kleine al goed was ingedaald . Wel een slechte nacht gehad vlolgens mij wel 3 a 4x opgeweest om te plassen Maar vandaag schijnt het zonnetje weer en dit zou het weekend zo blijven, dus gaan we maar genieten van het weer. Gisteren bij prenatal geweest en op alles zit 20 procent korting, dus bleef er weer wat aan de vingers zitten. Geniet van het weekend.
Hallo Dames, Ook ik kom me weer eens melden in het kader van de meldplicht. Hihi Ik ben ondertussen alweer iets meer als een weekje thuis na mijn opname in het ziekenhuis. Ik zit nu in een Thuismonitoringprogramma. Dit betekent dat ik in principe wel 'opgenomen' ben in het ziekenhuis, maar dat ik mijn bedrust thuis mag nuttigen. Mijn dagen breng ik dus vooral in bed door. Ik mag verder niets. Alleen rusten, plassen, mezelf wassen en eventueel mag ik wel een bordje naar de keuken brengen of wat te drinken voor mezelf halen. Best moeilijk allemaal, want je wil nog zoveel doen. Ik had me voorgenomen om nog allerlei dingen te doen voordat de baby zou komen en nu mag ik nog geen stofzuiger in mijn hand pakken en ben ik volledig afhankelijk van mijn man, mijn ouders en mijn broer en z'n vrouw. Ze helpen ons met alle liefde, maar ik voel me best bezwaard, omdat ik me niet ziek voel. Het Thuis Monitoringprogramma is wel een uitkomst. Als dat er niet was geweest, dan had ik nu in het zkh gelegen tot de bevalling. Er komt nu elke ochtend een verpleegkundige langs. Ze neemt mijn bloeddruk op, doet een eiwittestje op mijn urine en maakt een 30-minuten durend CTG van onze beeb. De testresultaten gaan weer mee naar het zkh en worden aangeboden aan de Gyn. Als alles goed gaat, dan hoef je maar één keer per week naar het ziekenhuis voor uitgebreid onderzoek (Bloedonderzoek en evt Echo). En 2x per week moet ik een 24-uurs opvang doen van mijn urine. Dan kijken ze hoeveel mg eiwit ik in totaal in 24 uur kwijt ben geraakt. En 1x per 2 weken maken ze dan een groeiecho van de baby om te zien of hij nog goed blijft groeien. Het kan zijn dat hij door de zwangerschapsvergiftiging niet meer voldoende groeit en dan gaan ze meestal over op inleiden, want dan is de baarmoeder voor het kind niet meer de beste plek om te verblijven. Afgelopen dinsdag ben ik bij de Gyn geweest. Bloed was goed, 24-uurs controle was ook goed (eiwitverlies was niet zoveel als toen ik in het zkh lag). Bloeddruk was iets verhoogd. CTG was helemaal goed. Alles was prima. De Gyn zei toen : "We gaan gewoon door me de Thuismonitoring en ik hoop dat we het zo nog 1,5 tot 2 weken kunnen rekken.". Ik was op dat moment 36wk5 dagen, dus hij hoopt het dan te rekken tot 38wk of 38,5wk. Ik begreep het niet helemaal, omdat ik ervanuit ging dat ik gewoon op natuurlijke wijze zou gaan bevallen, als de beeb er klaar voor is, maar navraag bij één van de verpleegkundigen die bij ons thuis kwam, leerde me, dat ze rond week 38 gaan inleiden. Hmmm, dat is volgende week donderdag al. Ik hoor als het goed is as dinsdag wat de plannen zijn. Als ik wel met wk 38 ingeleid wordt, dan wordt het nog een septemberbaby. Wat mijn bekkeninstabiliteit aangaat, vind ik het prima als de kleine eerder komt. Ik krijg met de dag meer pijn en kan nu geen oefeningen doen, omdat ik bedrust heb en niet teveel mag bewegen. Ik snak naar beweging, maar mag het niet. Wat mij betreft mogen ze de bevalling volgende week op gang brengen. Dat zou voor mijn gezondheid alleen maar gunstig zijn. Zo, dat was weer even een Update. Ik ga zo maar eens even teruglezen. Sorry dat ik niet meer gereageerd heb in de tussentijd. Ik slik bloeddrukverlagende middelen (Aldomet / Methyldopa) en ik heb nogal last van bijwerkingen. Ik ben de hele dag zo duf als een konijn. Als ik in slaap val, dan kan ik haast niet wakker worden. Ik voel me de hele dag zooooo moe. Niet leuk meer. De Gyn begon te lachen toen hij dat hoorde en zei "Dat is een welkome bijwerking van het medicijn. U heeft namelijk bedrust en op deze manier weten we zeker dat U niet teveel gaat doen". Hmmmmmmph , Dat kan wel zo zijn, maar om je constant zo duf te voelen als een psychiatrische patient op antidepressiva. Dat is niets voor mij. Ik word er in mijn gevoel ook zo vlak door. Ik voel weinig. Geen vreugde, geen verdriet. Niets. Maar goed, het medicijn is nu even nodig. Dan maar met bijwerkingen. Als dat betekent dat mijn gezondheid en die van de beeb stabiel blijft, dan moet het maar. Maar na de bevalling hoop ik dat ik over mag stappen op een ander medicijn. Nou, meiden. Ik stop er weer even mee. Ik hou jullie op de hoogte. Alvast een fijn weekend, Knuffel, Marianne
*** inbraak *** Ik las je verhaal toevallig. De mijne ligt nu ook in de stuitligging. Een onvolkomen stuitligging, dus de billetjes zijn ingedaald. Voeten en handjes zijn omhoog evenals hoofdje. Ik kies voor de vaginale stuitbevalling. Omdat ik veel verhalen heb gehoord en geïnformeerd, dat het toch wel mee gaat vallen. Zolang je naar je lichaam luistert en zoveel mogelijk ontspannend blijven tijdens de bevalling en zo. Want ik zie het niet zo zitten met de keizersnede i.v.m. langere herstelperiode. Ik kan zelf niet stil zitten. Alleen als het bevallen niet gaat lukken wat er ook is, dan maar de keizersnede. Vandaag zou ik uitgerekend worden...maar ondanks de stuitligging kan ik zwanger blijven tot 8-11 oktober Ik wens je veel sterkte toe wat je ook gaat beslissen! Groetjes, Miranda En voor de oktober-mama's, nog veel sterkte en vooral genieten van de laatste weken *** uitbraak ***
hallo marianne ik lees net jij ook in het zkh hebt gelegen ik en ben daar bijna 3 wkn geweest en ik mag ook nix doen maar waarom moest jij daar liggen en ik wordt ook met 38wkn ingeleid en donderdag moet ik op controle komen en dan gaan we een datum prikken denk ik. ik ben opgenomen geweest omdat ik met 33 wkn en 1dag erge bloed verloren was.nu gaat het goed maar mag idd ook bijna nix maar ik hoef geen bedrust te nemen enzo heel veel sterkte! liefs nica
Hallo meiden, Ik meld mij bij deze ook weer. Vandaag geen vrolijk verhaal van mij. Ik zit er even helemaal doorheen. Ik heb vanacht huilend in mijn bed gezeten van de pijn en dus geen oog dicht gedaan. Onze beeb zit zo onder mijn ribben dat ik soms amper lucht krijg en enorme pijnlijke steken tussen mijn ribben heb. Gisterenavond was het al bezig en helaas werd het in bed alleen maar erger. Zelfs omdraaien kon ik bijna niet. Net alsof iemand in mijn botvlies zat te snijden ofzo. Ik ben nu dus helemaal kapot en stik van de pijn. Ik ga eerst maar even in bad zitten. Hopelijk ontspant de boel dan een beetje, want dit is niet vol te houden. Hopelijk heb ik later op de dag genoeg energie om op jullie allemaal te reageren. Grts, Maartje
goeiemorgen dames! OEff.. wat een verhaal Marianne.. wel fijn dat je idd thuis mag zijn.. en met een beetje 'mazzel' is je bloeddruk straks als de beeb er is snel weer stabiel en ben je van die rottige meds af! Anne: jammer van de mislukte draaipoging! Eigenwijze beeb Maartje: rustig aan meid.. lekker in bad... gelukkig is het weekend, dus laat je maar lekker vertroetelen.. Nog ff doorbijten.. het eind is in zicht...sterkte!
Goedemorgen allemaal, Hierbij mijn meldplicht.... Heb een paar dagen niet gereageerd, want de computer had een virussie. Fijn, dat is nu opgelost en ik moet even wat teruglezen. Sorry. Het gaat hier wat minder, steken in mijn -piep- loopt wat lastig. Beeb denkt volgens mij dat hij nog helemaal rond kan draaien. Mijn ribben zijn volgens mij helemaal blauw. Ach, hopelijk nog een paar dagen. Van Jeroen mag het vanmiddag wel, hij is erg nieuwsgierig. Ben vanmorgen al erg actief geweest: 2 kilo bieten gekookt en in de vriezer gemaakt. 24 chocomuffins gemaakt en een lekkere kleffe boerencake. Waarom? Had ik gewoon zin in. Jeroen is toch aan het werk. Ruikt lekker hier in huis. Groetjes Floortje.
maartje een dikke cyberknuffel voor jou meis hopelijk voel jij je eigen snel beterder en laat je idd lekker vertroetelen!!!! liefs nica
@avelon: pff lijkt me niet makkelijk zo hele dagen niks mogen doen, zou er geloof ik gek van worden. Gelukkig zijn je controles nu wel goed, hopelijk blijft dat zo. Wel raar dat ze dat niet meteen verteld hebben van het inleiden.. dan gaat het inderdaad snel opeens! @diaan: jammer dat het draaien niet is gelukt, lijkt me lastige keuze om nu te maken. @maartje: nou meid wat een ellende weer zeg! het is je ook niet echt gegund he deze zwangerschap! Hopelijk voel je je straks weer wat beter. ps denk niet dat hij homo is, maar je weet het nooit. Ach hij is iedergeval goed vind ik en daar gaat het om. pff had gister beetje stress dag, voelde de kleine een stuk minder bewegen en ook maar heel zachtjes..maar toch nog wel af en toe. Mn angelsound bood gelukkig geruststelling want het hartje klonk mooi. Toen ik eindelijk in bed ging liggen werd frummel toch weer wakker en bewoog weer lekker! gelukkig ! Ben toch blij als de beeb er uit is, ook dan heb je natuurlijk wel weer eens zorgen maar heb nu het gevoel er zo weinig controle over te hebben. Maar postitief denken! Doe ik overigens ook wel hoor, alleen zo af en toe krijg ik opeens de zenuwen. de kleine hier heeft overigens wel heel vaak de hik, sosm wel 3x per dag, is dat bij jullie ook zo?
volgens mij heeft de mijne dat ook martine en dan voel ik het voornamelijk bij me schaambotje/been dat beweegd iedere keer heel snel achter elkaar,maar het voelt soms ook als of je een hartje hoort bonken of kan het me eigen hart zijn? liefs nica
@Jotim, ik hoop niet dat we massaal over tijd gaan lopen eerlijk gezegd... Maar goed dat hebben volgens mij alleen die kleintjes in onze buiken voor het zeggen... @Eva, vanaf 37 weken heb je "meldplicht" . Moet je even komen melden of je al bevallen bent of niet . Maare, het is wat mij betreft niet echt een verplichting hoor! @Anne, wat jammer dat het draaien niet gelukt is. Blijkbaar ligt je kleine meid toch veel te lekker zo... Lijkt me wel apart hoor als je al vantevoren weet wanneer die kleine geboren gaat worden. @Marieke, wat ben je nog actief zeg! Lekker dat dat kan, zolang jij je er goed bij voelt kan het volgens mij geen kwaad! Ik heb die energie niet meer zo erg. Gisteren wilden we misschien even naar de stad, maar we zijn t dorp niet uitgeweest . Ik vind het allemaal wel prima eigenlijk. @Laura, klinkt goed dat je niet gelijk weer in bed stuiterde! Ik heb zwitsal geurbuiltjes bij de drogist (ik meen de etos) gehaald. Babyfotoboeken kan ik ook niet zo goed vinden, heb wel van die boeken gevonden waar je foto's in kan steken en er dan wat naast kan schrijven. maar zo'n boek als ik zelf vroeger had ben ik nog niet tegengekomen. Daar stonden ook van die dingen in over mijn eerste tandje enzo... Misschien een gevolg van het digitale tijdperk...? Mijn moeder heeft ook een map gemaakt met alle kaarten die ze gekregen hebben toen ik geboren werd, best leuk. Bij de postbank schijn je niet meer met je spaarpotje naar de bank te kunnen om het te storten. Dan moet je het geld eerst om papa of mama's rekening storten en het dan overmaken naar het kind (zag ik een paar maand terug op tv). Jammer, maar ik weet niet hoe het bij andere banken zit. Ik had er van de week ook al naar zitten kijken, maar we hebben besloten om daar maar naar te gaan kijken na de bevalling, je kan zo'n rekening toch pas openen als het kind er is. @Avalon, die gyn... vervelend van de bijwerking van die bloeddrukverlagende middelen, maar als je je zo moe voelt, is het misschien een heel klein beetje minder moeilijk om in je bed te blijven liggen... (het lijkt me echt naar, vooral als je je verder gewoon ok voelt!) @Maartje, wat een rotnacht, ik hoop dat het badderen heeft geholpen! @Martine, hier wordt ook regelmatig gehikt ja . Ik denk dat het een gulzig beebje is . 38 weken, nu mag ons beebje gewoon komen hoor. Ben erg nieuwsgierig en ik krijg nu al steeds sms-jes van schoonmoeder (zit nog op vakantie) en van beste vriendin dat ze gedroomd hebben dat ik aan het bevallen was. Best grappig, maar ik hoop een klein beetje dat als schoonouders terug zijn van vakantie (duurt volgens mij nog een week...) ik niet elke dag telefoon krijg of er al wat is begonnen... maar dan zeg ik er wel wat van... Ik heb weer lekker geslapen gelukkig, maar tegen de ochtend kan ik geen lekkere houding meer vinden om in te liggen. Zoo, ik heb me weer gemeld, nu tijd voor ontbijt (ben weer eens erg laat...)
goedemorgen meiden! rob heeft me vanmorgen laten liggen tot half 11.. wou eigenlijk er wat eerder uit.. maar had gisteren toch eigenlijk best veel gedaan.. en dat merkte ik zo aan mijn benen! AUW! ik ga even niet reageren op iedereen.. want ben helemaal de draad kwijt! @marieke.. wanneer krijgen we weer babykamer foto's te zien? @maartje.. shit meid.. dat je je zo klote voelt.. mijn yoga lerares deed vorige week wat met mijn benen.. om je beeb naar beneden te schudden.. zal het ff proberen uit te leggen! Ik moest gaan liggen op mijn rug.. oogjes dicht.. daarna ging zij met 2 handen over 1 been heen.. van boven naar beneden haalde zij haar handen over mijn been! daarna andere been! en daarna ging ze met beide handen aan mijn voetjes zitten.. ze ging schudden! niet te hard.. niet te zacht.. en ik had mijn handen op mijn buik.. in het midden.. en warempel.. meneer ging lekker daar zitten! Misschien kan je ventje het ook even bij jou doen! @missyess.. ik zag dat jij wat wou weten over het trouwen... ik heb volgens mij wel even je berichtje gemist.. Dus weet niet helemaal waar het over gaat! en toch ga ik antwoord geven hahah! Bij osn kostte de bruiloft rond de 10000.. hier zat niet het pak van Rob bij.. en onze huwelijkreis.. deze kregen wij van mijn schoonouders! Wij hebben een hele dag gedaan.. van sochtends foto's maken bij onze voetbalclub waar wij elkaar ontmoet hebben.. daar broodjes gegeten.. toen trouwen.. daarna naar de KUIP om daar verdere foto's te nemen.. en toen een feest in DELFT! kijk anders eens op .. 020606.bruiloftsite.nl hier zie je foto's van ons! Wil je trouwens muziek op je feest... ik heb de meest fantastische DJ voor je! een zingende! niet duur... en heeel goed! Vandaag komt mijn mams weer thuis! Voor degene die het nog niet wisten.. wij hebben een vakantie boerderij/huis in frankrijk! mijn moeder zit daar van juni tot september.. om gasten te ontvangen enzo! en het seizoen zit erop! en nu gaan ze vandaag naa rhuis rijden!jippie!
@laura.. rob werkt bij de aBN... maar daar krijg je alleen ene pardoes spaarpot geloof ik... had toevallig dit zitten lezen op hun website.. anders moet je daar maar even kijken! ik dacht namelijk dat de postbank nog altijd het meest kindvriendelijk was zeg maar.. maar dat is volgens mij ook niet meer zo!
@nynke Ik kies om een aantal redenen voor een keizersnee. Als kind ben ik veel in het ziekenhuis geweest vanwege een kromming in mijn rug, ik heb hiervoor ook een corset gehad. Toen werd me altijd verteld dat mijn bekken te smal zou zijn voor een gewone bevalling en werd me dus al verteld dat als ik ooit kinderen zou willen dat waarschijnlijk via een keizersnee zou gebeuren. En nu ik dus zwanger ben en ik nu dus voor de keus kom te staan is het voor mij eigenlijk al beetje onbewust beslist, ik zie meer tegen een gewone bevalling op dan tegen een ks. Verder heb ik natuurlijk wel alle voors en tegens afgewogen hoor. Vind het risico te groot omdat ze met haar billen beneden ligt, als ze eerst met haar voeten had gelegen had ik misschien wel stuitbevalling geprobeerd. Ook is het voor mij een stukje rust wat de kz meebrengt, ik ben toch alleen en nu is alles gewoon geregeld. Kan de honden optijd de deur uit doen, de eerste 4 dagen zowiezo in het ziekenhuis, dus hoef niemand te regelen die snachts hier blijft en ga zo maar door. Ga me nu ff aankleden, heb zo een crematie.
bah.. ik verveel me! heb al 2 avonden harde buiken gehad.. en dat merk ik nu wel! heel mijn buik doet zeer.. en voelt beurs aan! Ga zo nog maar ff op bed liggen.. of bankhangen! moet ook nog douchen en boodschappen doen.. maar tot nu toe nog geen ZIN!
Hey meiden, Even een snel berichtje, sorry voor het verder niet beantwoorden van jullie reacties.. Ik voel me nog steeds niet zo fot. Heb nu paar dagen last van lichte krampjes/ongi achtig gevoel en harde buiken, nouja, echt helemaal superhard wordt mn buik niet maar voelt dan wel heel onprettig aan. Zo achter computer zitten is niet echt fijn. Ons meisje doet het nog steeds goed hoor, die blijft bewegen, al zijn het natuurlijk wel andere bewegingen omdat de ruimte kleiner wordt. Maar ik doe dus lekker rustig aan..pff, ben nog maar 35 weken en zwanger...wou dat ik ook al 37 weken zwanger was. Maar ik blijf genieten hoor, een kindje mogen krijgen is een echt wonder! Liefs Sylvia
Goeiemorgen meiden! Ik kan het bijna niet meer bijhouden Lees alles braaf, maar kan niet op iedereen reageren. Hier nog geen teken van een komende bevalling! Verlies alleen wat meer afscheiding/slijm heb ik het idee, dus wie weet gebeurd er daarbinnen toch stiekum al wat Geniet allemaal van een rustig weekend! Groetjes Doris
lekker rustig hier! @sylvia.. zo voel ik me ook! Doe maar lekker rustig aan! Net leuke film gekeken.. ga zo maar eens douchen.. en even naar het dorp!
wij zijn ff snel het centrum in geweest maar ben nu al weer bekaf pffff dus ga dadelijk ff was opvouwen denk ik en lekker nix meer doen begin moe te worden en heb tot 9uur door geslapen vanmorgen liefs nica