@NiCa; po-ho olie is van A. Vogel. Verkrijgbaar bij de drogist. Ik had altijd een vreselijke hekel aan stomen met camille en toen heeft mijn moeder dit gehaald. Sindsdien zweer ik erbij. Het ruikt naar menthol. Ik zet ook vaak een geurbrandertje met een paar druppels erin aan in de huiskamer of slaapkamer. Ideaal!
Zit ik net met een vriendin aan de telefoon, verteld ze me dat ze allerlei dingen voor me aan het maken is. Harstikke lief natuurlijk, maar nu krijg ik dus van alles met Winnie de Pooh en als ik ergens niets mee heb is het wel met die beer. Het zijn ook nog allemaal dingen die je moet ophangen enzo en tja ik ben niet van plan mijn slaapkamer met die beer te behangen. Iemand een idee, hoe ik dit netjes kan oplossen.
@maartje sorry van mijn reactie maar ik had er nog nooit van gehoord A.vogel ken ik wel maar van die olie had ik dus nog nooit gehoort @anne denk dat je het gewoon eerlijk moet zeggen tegen haar dat je het superlief vind van haar maar dat je nix met pooh hebt succes liefs nica
@ Laura, ik heb me zo aan kunnen melden bij gmail Zal zo even kijken of ik mijn mail kan omleiden naar gmail, maar tot nu toe doet hotmail het nog niet. Ik word er echt niet goed van! Fijna dat veel mensen het bij de oktober mama's begrijpen als je geen BV gaat geven. Helaas is dat niet overal zo Ik vind dat je vrij moet zijn in wat je gaat en wil geven. En een goede moeder zijn hangt echt niet alleen van de voeding af vind ik. Als je Bv gaat; Erg goed! En als je FV geeft; net zo goed Ik heb trouwens via deze site (het verkoop gedeelte) echt veel leuke kleertjes (heeeel veeel) en speelgoed voor weinig op de kop kunnen tikken! Voor 40 ofzo een dikke doos vol. Ik hoop m van de week binnen te krijgen. Vind het echt ideaal want er zal altijd wel wat tussen zitten dat wij mooi vinden, en vinden we iets niet mooi dan maken we er wel iemand anders blij mee! En babykleertjes hebben toch amper wat te slijten. Meer van het wassen dan van het dragen. Nu hebben we dus echt al super super veel kleren! Ik zal maar alvast aan de kraamvisite duidelijk maken dat wij geen kleertjes meer hoeven Oh we hebben trouwens zaterdag ook een nieuwe maxi cosi gekocht. Deze: http://www.babycare.nl/images/cafPapillon.jpg We zijn er helemaal verliefd op! Hij "hoort" ook bij de kinderwagen, zoooooo leuk!
Stelletje theemutsen, zoveel dat er gekletst wordt. Kan ik toch niet bijhouden. Typ mezelf een ongeluk bijna. Nu weet ik ook niet meer op wie ik allemaal wilde reageren. Blehhh het is vreselijk vies weer hier en er komt een wolk aan die is gewoon zwart. Anz wat leuk dat je hier weer een keertje komt aanwaaien echt gezellig met mij gaat het goed. De kids hier kijken heel erg uit na de baby. Krijg nog geen vragen van wanneer komt het nu. maartje fijn dat je er weer bent. was gisteren toch de vraag. Irene hahaha dat heb ik nu allemaal al gedaan. Ik vraag me steeds af of ik de vk nog wel normaal zie moet 2 oktober weer. Marike wat super lief van je pa Lvdewerf, mijn mannetje is zo eigenwijs dat hij gewoon gaat werken. Dus dadelijk een nog zieker mannetje thuis. avelon staat wel in het lijsjte. heb even moeten zoeken want ze staat 3 dagen verder. Maar moet het vandaag of morgen toch aanpassen denk ik zo Xenas en leuke aanbieding gevonden voor rob ? Avelon hoop dat het allemaal mee valt. Misschien heb je al de baby in je armen. Ik hoop het voor jullie. sterkte zo de dag is alweer bijna om en wat heb ik gedaan niks nada niets. Ga zo maar de bank op de nieuwe wij viel vanmorgen door de brievenbus. Daarna weer na school. denk dat ik vanmiddag even met dochter lief een slinger ga maken hoe lang nog voor de baby komt. Is ze temninste voorbereid. Zal vandaag wel vaker komen heeft avelon een smsbuddy ? of moeten we wachten op man lief ?
maar dan ben je wel heel eerlijk meis en net alsof doen is ook niet goed maar ik denk als je net doet of je super blij bent en dat ze bij je komt en geen pooh spulletjes ziet dan gaat ze ook denken wat heb je er mee gedaan.tis wel heel lullig maar eerlijkheid duurt het langst! ((knufff))
Ik heb al een hoop strepen op mijn buikie, gyn zegt dat ik er echt niks aan kan doen, aangezien ik niet superveel aangekomen ben of zo... Is gewoon mijn huid die zo is... Drie dagen ziekenhuis is hier het minimum en ziekenhuis bevalling ook. Heb dus gewoon helemaal geen keus eigenlijk...70% of zo bevalt met ruggeprik en inknippen gebeurt bij praktisch hetzelfde percentage. Die drie dagen zijn blijkbaar omdat verzekeringsmaatschappijen het niet anders willen. Mijn vk is ook veel meer voor het NL systeem, maar kan er helaas niks aan veranderen. Als ik in mijn pufclubje vertel hoe het er bij jullie aan toe gaat kijken ze me aan of ze water zien branden! Zijn hier wel minder stressig wat bedje enzo betreft... Oh, sorry, weer lang verhaal...
Sorry meiden het lukt me niet jullie bij te houden. De pijn in mijn buik blijft en ik voel me erg beroerd. Misschien een griepje die er aan komt. Ik zie wel waar het schip strand. Het is hier trouwens mooi weer. @Avelon: sterkte en wie weet heb je je beeb al in je armen.
Hey Ladies, Nu, ik meld me ook weer even, doe nu meldplicht om de 3 dagen, best al knap voor mij . Hier nog helemaal geen tekenen van een aanstaande bevalling, heb het gevoel dat het het nog wel minstens een weekje gaat duren of zo. Lekker geslapen vannacht, en ff geshopt. Heb het gevoel dat ik nu bijna dagelijks wat moet kopen, voor mij of voor de baby dus dat gaat lekker. Wat dat betreft is het beter als de baby vroeg komt. Ik moet mijn verplichte rustpauze weer nemen, dag allemaal!
*meldplicht* Heb alles wel gelezen, ben nu te moe om te reageren. Hier blijft het aan rommelen en de kleine blijft m'n buik op stelten zetten en dat voelt niet lekker meer. Ga nu maar even op de bank liggen. Kijken of er een dutje inzit.
Jee haha jullie gaan nu wel erg snel, sinds vanochtend zijn er weer flink wat pagina's bijgekletst! @Nynke, wat vervelend meis dat je je zo naar voelt...hoop toch eerder dat het een begin is voor je dan een griepje, maja dat heerst helaas..hoop iig dat je je heel snel weer beter voelt dikke knuf! @Ready, fijn dat het zo goed gaat..hoop dat het niet te lang meer duurd voor je, anders heb je straks wel erg veel voor de beeb @Anne, dat is idd heel erg lastig..ik zou denk ik toch ook gaan voor het eerlijk zeggen, nu kan ze het allemaal nog ruilen, straks is het alleen maar rotter als ze merkt dat je de dingentjes niet ophangt of gebruikt..maar dat zijn altijd lastige dingen om te brengen, je wil haar ook niet voor de kop stoten..suc6 @Marieke, aah wat ontzettend lief van je pa zeg! @Avelon, jee spannend meis, heel veel sterkte, als je je kleintje in je armen hebt zal je je snel weer een stuk beter voelen! de volgende okt mama is in aantocht @Jotim, leuk idee zo een slinger! thanx voor de tip @Astrid, leuk zeg dat je zo goedkoop zoveel leuke dingen hebt aan kunnen schaffen! En idd ieder zijn eigen ding wat betreft de bv, tis ook helemaal niet makkelijk vaak..bij mijn dochter ben ik na 3 weken ookmoeten stoppen...op de fles deed ze het veel beter...nu ga ik het wel weer proberen, maar voel me ook absoluut niet schuldig als het niet lukt.. @Laura, veel plezier bij de bv cursus! @Kiss, jee dat klinkt wel heel extreem...hou het maar in de gaten, ben ook wel benieuwd wat je vk daarover zegt! sterkte iig, zal niet echt lekker zijn.. @Anz, suc6 met je echo, hoop ook dat je placenta hoog genoeg ligt! @Irene, spannend he, ik ben ook echt op van de zenuwen nu hoor...pfff kan ook om het minste of geringste in tranen uitbarsten...haha lekkere hormonenbommetjes zijn we @Marize, bedankt voor de tip, ga wel ff kijken! Dochtertje is vandaag lekker thuis gebleven, heeft ook een flink gebroken nacht gehad en heel toevallig, maar mijn oppaskindje (zit op dezelfde school) had preces hetzelfde vannacht, ook overgeven en klagen over hoofdpijn, zal wel een virusje zijn, dus heb haar lekker een dagje rust voor de tv gegeven...zelf was ik enorm gebroken na de afgelopen nacht, heb bijna de hele dag op de bank gelegen, ben er net een half uurtje vanaf knuf
@Diaan: Sterkte ermee! Hopelijk ben je snel mama. @Avalon: oeh spannend! Vandaag inleiden. Nou ben benieuwd hoor! @Nijnie: Je moet kijken waar je je zelf prettig bij voelt. Ik wil nu niet meer ver weg gaan eigenlijk, maar ook omdat ik er geen zin meer in heb en ik niet lekker in de auto zit! Maar als je je nog helemaal prima voelt kun je gerust gaan. Je bent dan met een uurtje weer thuis toch? @Irene: Nee, heet jouw man ook al Jeroen? Wat is dat toch met die naam, haha. Ik geloof dat we hier wel 5 Jeroenen hebben...Mijn Jeroen en ik ruilen vanaf vrijdag ook van bedkant. @Anne: haha, wel lief van je vriendin. Je hoeft toch niet alles op te hangen? Hang anders in je kraamweek netjes 1 dingetje op en haal hem er daarna weer vanaf.. Of komt je vriendin regelmatig op bezoek? @marieke: poe, zou er echt niet aan moeten denken al dat medische gedoe. Wij geven in NL alleen een knip als de baby het niet goed doet en zelden als de moeder drijgt uit te scheuren. Een scheur geneest beter dan een knip. Heeft de vrouw in Frankrijk zelf niks in te brengen? Mag je niet kiezen wat je wilt? @Safiya: Beterschap voor je dochter! Goh wat zijn veel van jullie al aan het rommelen. Spannend hoor! Ik voel nog helemaal niks. Heb wel regelmatig een harde buik, maar meer omdat ik dan druk bezig ben. Sinds gisteren is mijn wiegje af! Een vriendin van mijn moeder heeft het voor ons bekleed. Van mijn moeder heb ik alle lakentjes enzo gehad, het ziet er echt super schattig uit. Ik zal straks even een foto ervan maken.. Ik ben echt al lekker opgeschoten in mijn huis. Deze week nog een paar kasten opruimen en dan ben ik klaar. Van mij mag de baby dan komen! Vanavond ga ik zwangerschapszwemmen. Ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in, maar anders beweeg ik helemaal niet. En ik heb al met mijn zusje afgesproken, die gaat mee, dus ik moet wel.
@Missyess, wat een ontzettend schattig wiegje zeg! Fijn dat je zo opgeschoten bent...ik wil ook nog zoveel doen, maar juist door die constante zeurderige pijntjes komt het er gewoon niet van...hoop op een boost van nesteldrang nog deze week Goed dat je het zegt van het zwangerschapszwemmen, ik zou vanavond ook gaan maar was het helemaal vergeten dus bedankt voor de tip! knuf
Safiya, hier ook eentje die volop op zoek is naar die nesteldrang...ik kan precies ook niet op gang geraken! Gelukkig heb je wat kunnen rusten vandaag, na zo'n nachtje!
Hey liesje! ja vervelend best wel he....ik wil ook gewoon lekker dat gevoel hebben dat alles af en schoon is, dat de beeb gewoon lekker kan komen zonder dat ik me druk hoef te maken dat er dingen nog niet helemaal klaar zijn...maja je hebt t of je hebt het niet....zal waarschijnlijk nog wel op gang komen zo vlak voor de bevalling, had ik bij mijn dochter ook...de nacht toen het begon had ik om 11 uur nog heel de keuken met chloor uit staan soppen, haha doe k normaal nooit met chloor, maar nu dacht ik op de een of andere manier dat het dan het schoonst was....een half uur daarna begonnen mijn eerste weeen! dus ik wacht ongeduldig af! kben idd ff goed bijgekomen na deze nacht..maja ook gelijk heel mijn dag weg weer niks nuttigs kunnen doen, heb zelfs de vaat nu nog maar net weggewerkt...echt erg haha! xxx
Hee dames! Hier weer door de apk gekomen bij de vk.Bloeddruk ,urine enz was allemaal goed. Kleine was ingedaald (zat alleen nog niet vast in het bekken) En qua groei was het redelijk stabiel gebleven. @Avalon wat ontzettend spannend ,maar o zo heerlijk dat je je kindje vandaag mag gaan bewonderen.(ook voor je mannetje natuurlijk ,maar ben even de naam kwijt ) Ik ben zooooo benieuwd morgen met volle maan of dat het echt een drukke dag wordt met bevallingen Ik spreek jullie later weer!
@Safiya: Dat hoor je idd vaker dat vrouwen vlak voor dat de bevalling begint ineens als een gek gaan poetsen of ineens een taart bakken, haha. Volgens die vriendin van mijn moeder kon het bij mij daarom nooit lang meer duren. Zij denkt dat ik volgende week donderdag beval, nou we zullen zien! Nou veel plezier met zwemmen!
Haha een taart bakken, tjsa das wel lekker bij de beschuit met muisjes nou ben benieuwd dan MissYess, zou leuk zijn als je volgende week ook aan de beurt bent! xxx
Zo, ben weer terug uit Den Bosch. Lekker hoor, het was op zich een verplicht bezoekje maar ik heb ook nog even lekker geprofiteerd van het "in de stad zijn". Er zit daar ook een winkel van "lief", dat is toch stiekem best leuk spul allemaal (voor wie het niet weet: ze verkopen daar allemaal kleding en accessoires met teksten zoals "ondeugend", "stout", "lief" en "stoer" er op geborduurd). Waarom verzin ik nou nooit zoiets, qua marketing is het natuurlijk helemaal perfect gevonden. Nou ja, ik blijf dan maar gewoon voor een baas werken ipv voor mezelf te beginnen he... @ Nijnie: Ik zou zeker naar die verjaardag gaan. Anders zit je straks alle dagen alleen thuis (want het schijnt ook zo te zijn dat mensen bang worden om je te bellen of om bij je langs te komen naarmate "de datum" nadert), dus elk verzetje is meegenomen. Het ergste dat er kan gebeuren is dat je kindje niet in Rijnstate maar in een ander ziekenhuis ter wereld komt, toch? @ Astrid: klinkt als een prima koopje, zo'n doos vol voor 40 euro! Mbt je hotmail trubbels, heb je toevallig ADSL van KPN? In dat geval is er nl een handige manier om je problemen op te lossen, ik heb die al eens gepost in de lounge. @ Marize: 8 pond, da's de moeite! Dat vocht heb ik sinds kort ook... Ik ben helemaal opgezet en was in twee weken tijd ook 5 (!) kilo aangekomen! My GOD! Braaf aan een rantsoen van venkel- en brandnetelthee dus. Helpt selderij nou ook of heb ik dat verzonnen? @ Marieke: Lastig hoor die situatie met stiefpappa vs echte pappa. Ik vind het mailtje van je echte pappa wel erg lief. Zo openhartig is de mijne niet, al zal hij vast ook wel zulke gedachten hebben. Fijn als mensen durven te zeggen wat hun wensen zijn! Ik snap wel dat bevallingen anders gaan in Frankrijk (elk land heeft zijn eigen maniertjes tenslotte), en dat de dames daar onze manier maar raar vinden. Het is maar net waar je mee opgroeit he... Hier hoor je je hele leven vooral "thuisbevallen" en "consultatiebureau" en daar hoor je je hele leven "nacontrole van 3 dagen" en "knippen", dus logisch dat je je eigen dingen normaal vindt denk ik. @ Irene: ik kreeg gisteren ook de hele uitleg over wanneer bellen en zo. Spannend he? @ anne: ik ben het met Nica eens dat je toch maar beter iets kunt zeggen. Voor je het weet krijg je de komende jaren anders nog veel meer Poohspullen van die vriendin. Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt om er iets van te zeggen. @ Nynke: hopelijk is het geen griepje maar "gewoon" je baby die op eigen manier vertelt dat hij/zij er aan komt! @ Missyess: mooi wiegje inderdaad! Ik ga weer even aan de slag, tot later! Groetjes! Maris