@Evaatje; niet aan mijn klachten. De enige oplossing is bevallen. En dat gaan we dan ook hopelijk volgende week doen. @Xenas; hahaha, jij zit gewoon jezelf te pijnigen! Ik hou me inderdaad maar rustig. En inderdaad, de WIJ is net gearriveerd, dus ik hoef me niet te vervelen. @Smeetje; wat fijn dat je eindelijk verlof hebt! Zet alle stress maar lekker in de ijskast en start met genieten! Wat sneu voor je dochter zeg! Het is hopelijk nog haar melkgebit?! Daar doen ze inderdaad weinig aan. @Chrisje; dank je wel voor je lieve woorden. Ik weet het ook zeker. Ze geeft mij de kracht om door te gaan! @NiCa; je moet je volgens mij eerst inloggen, omdat het schokkende beelden zijn.
haha, het is spitsuur hier! @Nica: tik anders gewoon www.youtube.com in. Dan kom je gewoon zelf op de site. En dan zoeken naar childbirth of iets dergelijks. @Maartje: haha, nee hier ook nog nooit de loterij gewonnen helaas. Ik vind het af en toe ook een beetje ver gaan. Maar toch probeer ik het stiekem uit op mijn bevalling. Als ik dus een traumatische bevalling krijg dan gooi ik the secret de deur uit! hihi
ja ik ga mezelf ook even nuttig maken. Moet nog wat doen hier in huis en vluchtkoffer inpakken! Weltrusten Chrisje!
@Serlovesang; ik heb het niet de hele tijd, maar bij vlagen. Misschien is de kleine aan het indalen? @Missyess; hahaha, nou daar hou ik je aan. Laat je even weten hoelang je positief bent gebleven voordat je ging schelden?! @Chrisje; weltrusten! Ik denk dat ik je zo achterna ga!
even uit mijn hoofd: @ Chrisje: proficiat met je wagen, fijn dt hij niet pas om zes uur kwam! @ maartje: tuurlijk mag je een foto en kaarsje mee! Je mag best veel hoor in het ziekenhuis. @ Smeetje: Proficiat met je verlof! Ik heb straks nog mijn afscheidsborrel (= samen met iemand die echt weg gaat bij het bedrijf) en dan ben ik er ook helemaal klaar mee. HEERLIJK! Wat wel bizar was, ik deed vanmorgen de gordijnen open, staat er gewoon een geboortebord aan de overkant in de tuin. Noooooit een zwangere vrouw gezien daar (ze zijn al bijna een jaar aan het klussen (met doe het zelf spullen bedoel ik dus he dames!)), maar nu is "de buurvrouw" dus blijkbaar bevallen. De buurvrouw van hiernaast had de zwangere in kwestie wel gezien zei ze. Gek hoor. Maar, het is ook een meisje dus dat is wellicht wel gezellig voor onze dochter later! Groetjes Maris
hallo dames, Ik meld me ook weer even. Ik heb ook even de You Tube filmpjes bekeken...ik heb er al meerdere gezien, soms denk ik wel ff: oei..of: auw.... maar ik maak me er nog helemaal niet druk om, ik heb zoiets: laat maar komen! Al zal ik het op het ,moment vand e ween en de bevalling wel anders roepen, haha. Ik voel me nog steeds regematig niet helemaal fit. heb ook nog steeds iedere dag, voor al s avonds, krampen in mn buik en harde buiken. Oefenween schijnbaar en indalingsweeen. Gisteren bij de vk geweest en echo gehad. Alles ziet er hartstikke goed uit! Ons meisje doet het hasrtikke goed, al had ik dat ook wel gevoeld, haha, Tijdens de echo gaf ze ook best een flinke schop, voor zover dat schoppen nog gaat haha. Ze is al helemaal ingedaald, dus met hoofdje vast in het bekken, dus dat vind ik ook wel een fijn idee. Ze weegt nu ongeveer 2500 gram. Het wordt dus geen zwaar en fors kindje (gelukkig maar, haha) iets lichter dan he gemiddelde, maar dat is helemala niet erg, ik ben zelf ook vrij tenger en niet zo groot, dus dat klopt wel. Zo fijn dat het zo goed gaat met ons kleine meisje, we zijn echt zo blij! Nu op naar de bevalling...ben benieuwd wanneer die gaat beginnen hoor! Vanaf volgende week mag het..al kan het natuurlijk ook iets eerder! heb zelf het idee dat het rond de 38/39 weken gaat gebeuren.... Twan (mn man dus) heeft er ook helemaal zin in en verheugd zich ontzettend op ons kindje! Pff, heb nu toch weer best krampen (ongi achtig) nu zijn het dus voorweeen zei de vk, omdat ons meisje al volledig is ingedaald en vastzit in het bekken... Ben trouwens ondanks de klachten nog wel steeds aan het poetsen enzo...zucht..die nestdrang.....niks tegen te doen....al vind ik het wel heel fijn dat alles zo lekker schoon en opgeruimd is...was het eerst ook wel hoor, maar nu heeft alles een grote beurt gekregen. ja, de vluchtkoffer heb ik ook al bijna helemaal klaarstaan... Liefs Sylvia
weten jullie dat we bijna bij de 800 pagina's zijn! hahaha! Net even spulletjes op de foto gezet voor op MP. Hoop dat die snel verkocht zijn!
@serlovesang.. hier ook mega pijn in onderrug.. opstaan.. van bed of stoel is drama! ik smeer het maar lekker in met spierbalsum!
*meldplicht* Alweer 38 weken. Zou willen dat ik zoveel energie had om te nestelen. Zie hier enorme puinhopen. De vloer moet gedweild, de ramen gesopt en de keuken heeft een grote beurt nodig. Zou alleen niet weten waar ik de energie vandaan moet halen. De kleine blijft het prima doen in m'n buik. Die heeft het volgens mij nog te goed naar de zin om eruit te komen. Het gedraai en gespartel is nu echt vervelend. Vooral rechts krijg ik rake trappen. Zit de laatste paar dagen ook niet zo lekker in m'n vel. Voel me heel onzeker. Mis m'n moeder ontzettend. Voelt een beetje alsof ik het wiel opnieuw moet uitvinden en niet weet waar ik moet beginnen. Van m'n man moet ik dan ook proberen te ontspannen... als dat nou zo gemakkelijk was. @ diaan: ik hoop dat al die voorweeën wel alvast wat laten verstrijken en ontsluiting geven. Dan is het allemaal niet voor niets.
nou, ik haak toch telkens af, bij geboorte-filmpjes! ik ben wel zo'n sensatie-tiepje, maar als ik dat dan zie, denk ik "nee... geen zin!" MEN zegt dat je in de laatste weken daar best wel naar wil kijken, omdat je het ook gewoon zat bent, en het er uit mag, maar... doe mij maar een leuke aflevering van friends, ofzo! .
Ik ga eindelijk maar eens een tukkie doen (hoop ik). Als ik terug kom moeten de 800 pagina's toch wel gehaald zijn hoor meiden! @Misoh; heel herkenbaar meid. Ik heb precies hetzelfde gevoel. Ik probeer er bewust bij stil te staan en het verdriet een plekje te geven. Het mag er zijn! ((((knuff)))) voor jou!
*** Meldplicht *** Hier is alles nog rustig, veel harde buiken en erg moe. Kom net uit bed, eten gemaakt voor vanavond, verder niets gedaan. Yek, heb net op YouTube gekeken, gauw maar weggeklikt. Is niets voor mij. Brr. Voor iedereen hier nog een fijne dag, ik ga maar weer banken (als mijn ogen open willen blijven) Groetjes Floortje
ik vind het jammer dat ik moet eerst inloggen enzo dacht je kan ze gewoon bekijken maar nee helaas voor mij liefs nica
@Chrisje, klinkt als een gezellige boel met al dat bezoek enzo. Wat voor wagen hebben jullie? (ff nieuwsgierig). Hihi, nu ben ik dus nieuwsgierig wat je dan hebt gezien op youtube... . Wij hebben met de pufclub ook een filmpje gekeken van een paar bevallingen. En ik had ook wel even zoiets van: pffff . Maar het zag er niet dramatisch uit hoe die dames het deden en dat geeft dan toch ook wel weer zo'n gevoel van: het kan dus wel! @Jotim, goed idee van dat geboortekaartje meegeven aan iemand anders... bij mijn schoonouders hebben ze nl wel een C1000 . @Annn, zo'n nacht had ik gister. Steeds in mn hoofd maar bezig met bevallen en weet ik wat al niet meer. Gelukkig afgelopen nacht een heel stuk beter geslapen. Voorweeën... geen idee. @Maartje, balen dat je zo'n rotnacht hebt gehad, hopelijk komende nacht beter! Als jij een foto van je moeder mee wilt nemen moet je dat zeker doen. Ik weet niet of je een kaarsje mag branden in het ziekenhuis... maar er bestaan ook van die waxinelichtjes op batterijtjes. Misschien bij een blokker/marskramer (of soortgelijke winkel). Die branden zelfs een beetje flakkerend. Maar ik weet niet of dat echt genoeg is, maar als een kaarsje niet kan misschien wel een alternatief... Vreemd... nee waarom vreemd. Als het voor jou prettiger voelt moet je het vooral doen. Het gaat om jou hoor! @Irene, gelukkig hier geen misselijkheid en maagpijn. Wiegje staat hier opgemaakt klaar. Vond het wel gezellig staan. Overigens zit er wel een stuk plastic overheen zodat het niet heel stoffig weer wordt. Als de kraamzorg t opnieuw wil doen prima, dat zien we dan wel weer. Er liggen nog schone lakentjes enzo in de kast . @Bolletje, ik ben niet van plan te wachten op de volgende volle maan hoor . @Nica, maandag al, spannend hoor! @Laura, is het gelukt met je babywasjes? Beterschap met de blaasontsteking! @Youtube-dames, als ik jullie zo hoor/zie reageren dan ga ik me geloof ik maar even registreren bij youtube, ik wil t ook zien... En nu maar wachten op een mailtje zodat ik mn mailadres kan bevestigen, wat gaat dat toch traag . @Missy, the secret? Vertel... Ah verderop vertel je het al zie ik... Ik had er nog nooit van gehoord, maar ergens denk ik dat er best een grote kern van waarheid in zit. Ik denk dat je met positief denken een heleboel positief kan beïnvloeden. (en dan te bedenken dat ik best wel een pessimist ben, maar sinds ik zwanger ben lijk ik als een blad aan een boom omgeslagen, heel apart). @Smeetje, brrr dat verhaal van je dochtertje... lijkt me een nare val, heeft ze er nog veel pijn aan? @Maris, wat een verrassing, ineens een geboortebord aan de overkant! Heeft jullie dochter wel een leeftijdsgenootje heel dichtbij . Vanmorgen even naar Nijmegen geweest, nog wat leuks voor de kleine gekocht en hoe langer ik daar rondliep hoe meer het gewaggel werd... Na anderhalf uur was ik het dan ook goed zat en ben ik weer naar huis gegaan. Maar ik heb in elk geval mn uitje weer gehad. Was behoorlijk kapot toen ik thuis kwam en zou naar bed, maar toen wilde ik nog even dit en nog even dat en ondertussen ben ik dus nog steeds vanalles aan het doen, behalve slapen. Haha. Misschien zo maar even liggen lezen, ik denk dat mn lijf het liggen wel op prijs zal stellen...
@Nijnie: leuk dat je nog even geshopt hebt. Wat heb je gekocht? Ik denk ook dat positief denken ook positief uitpakt. En ik ben ook vrij pessimistisch van aard hoor, daarom ga ik het nu proberen anders te doen. Bij mij gaat nl nooit iets in 1 keer goed. Het komt altijd wel goed, maar altijd met rare omwegen. Dus vanaf nu ga ik gewoon positief denken, haha.
JAAAAAAA, 800! Eindelijk heb ik hem een keertje! Mmmmmm, soepie staat te pruttelen hier, heb gelijk een ananas gehaad, hihi...Wat is dat zuur als je dat vers eet zeg, heb ik net wondjes op mn vingers, doet hartstikke pijn...Hoop dat mijn maag dit houdt Maartje, is gewoon een stuitbevalling, maar je ziet dat ze knippen...Das een beetje vreemd... De youtube filmpjes hieronder zijn dan een stuk rustgevender, hihi
Zo ben weer terug van het tuincentrum. Heb mooie potten gekocht en neiuwe planten. Nu eerst even bijkomen en ik reageer vanavond op jullie verder hoor. Helaas nog geen beebs.
Ik heb kleertjes voor de kleine gekocht, in detail treden ga ik maar even niet, anders verraad ik misschien teveel . Maar 2 shirtjes, een broekje en hele leuke sokjes. En nog zoveel meer leuks gezien, maar wel al in grotere maten die ik dus ook nog lekker heb laten hangen . Als je nou eens met je bevalling de uitzondering gaat vormen dat bij jou nooit in 1 keer iets goed gaat... Dus gewoon een lekker soepele bevalling .