Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augustus

augustus Niet meer actief

Als je echt gezond eet, hoeft het misschien niet.
    Maar ik ben zelf niet zo'n groente/ fruit eter (slecht) en heb op dit moment maar weinig trek, en ben ook nog erg verkouden, dus ik neem het maar wel..

2. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Goedemorgen alle buikjes,

Heeerlijk geslapen en ook wel lang. Ben gisteren rond een uur of 8 op de bank terecht gekomen daarna in me bed.
    Heb ook minder last van misselijkheid, drink meer water en probeer ook meer tussendoor te eten. Ik heb het idee dat het wel helpt.

Vitamines hoef je niet te slikken als je gewoon normaal gezond eet.
    Ik gebruik op dit moment gewoon superdyn bruistabeleten op momenten dat ik me heel moe voel. Verder probeer ik elke dag fruit en groente te eten.

Ging gisteren bijna over me nek van de lucht van japanse zoutjes. Veel dingen smaken inderdaad anders. heel de dag dat vleugje misselijkeheid in je mond heb ik ook.

Als je nu met vragen zit schrijf ze alvast op voor als je na de vk moet dan het blaadje niet vergeten.

3. goedemorgen mama's in spe!

ik slik van davitamon fem natal foliumzuur!
    volgens mij is dat ook wel eeng goeie!

ik ga zo naar de meiden van het voetbal..
    tja.. ga nu natuurlijk zelf niet meer spelen!
    hihi!

spreek jullie snel!

4. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    He oktober-babes 8)

Lekker geslapen allemaal? Hub en ik gaan zo ff gezellie naar de stad, ff paar boodschapjes doen! Vandaag minder zere borsten dan gister, gister deden ze zelfs met ademhalen pijn. Hebben jullie dat ook soms?
    Ik slik trouwens ook Gravitamon, maar had al gekeken bij het Kruidvat eigen merk. Veeeeeeel goedkoper en er zit precies hetzelfde in! Dus als dit potje op is weet ik het wel... ;)

5. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

Even snel een berichtje, ben namelijk ziek; ontzettend verkouden en hoest de longen uit m'n lijf. Helaas dus geen bezoek aan de 9maandenbeurs, waar ik nu eigenlijk naartoe zou gaan. Ryan was gisteren ook al ziek, dus heb het toen al afgebeld.

Ik slik ook de vitamines van Kruidvat, aangezien ik nogal eens misselijk en moe ben en daardoor niet voldoende vitamines binnen krijg.

6. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Goedemorgen Oktobermama's,

Sorry dat ik me nadat ik me voorgesteld had eerder deze week weer zo'n tijd niets van me heb laten horen. Ik had vanaf zondag al last van mijn buik en woensdag bleek dat van de buikgriep te komen. :rolleyes:

Ik heb dus niet zo superveel zin gehad om veel achter de pc te kruipen.

Even bijkletsen maar.

Donderdag is MvM langsgeweest. Ze heeft een testje gedaan en het was zo raar. Ik was al tijden daarvoor nerveus voor dat testje, want oh jee, wat nu als hij negatief is. Ik voel me (gelukkig) nog niet zwanger en daardoor kan ik het nog steeds moeilijk bevatten. Dus toen ze een paar druppels op de test plaatste en ik zag dat de test zich aan het volzuigen was, ben ik achteruit gaan zitten.
    Ze kijkt ernaar en zegt "Zo, dat is snel".
    Ik veer overeind en kijk naar de test. Nog voordat de controlestreep er staat, staat er al een prachtige mooie duidelijke teststreep. "Wow" dacht ik, "Het is toch waar. Je bent giga-zwanger".
    :) :) :)

De vrouw van MvM feliciteerde me en zei dat het heel apart was dat ik met net 5 weken al zoveel HcG aanmaak. Ze zei dat de meeste vrouwen iets langer op een streepje moeten wachten als ze testen met 5 weken. Nou ja, een goed teken in ieder geval.

Ik mocht gelijk beginnen met Urine opvangen en mag dus 11 weken verzamelen in plaats van normaal 10 weken. Ik doe het graag, want ik weet uit mijn omgeving dat Zwanger worden niet iets is wat vanzelfsprekend is en er zijn helaas best veel vrouwen waar het niet vanzelf gaat. Als ik eraan bij kan dragen dat ze eerder zwanger worden, dan heel graag.

Ik was er zelf namelijk ook van overtuigd dat ik moeilijk zwanger zou worden. Deze maand was in mijn ogen zowiezo al verkeken. Ik had mijn leeftijd tegen, dacht ik (34 jaar) en mijn gewicht (veel te zwaar). Daarbij hebben we op de dag van de eisprong en de dagen ervoor niet geklust. Het is gewoon een wonder dat het raak was. :D

Ik ben blij dat we de MMM niet in hoefden en dat het spontaan kwam, maar het had me niet verbaasd als we wel het medische circuit in hadden gemoeten.

Maar ja, dan had ik het volgende probleem gehad. Door mijn overgewicht hadden ze me dan niet geholpen en dat is logisch. Ik had dan in korte tijd zoveel af moeten vallen, dat we weer meer dan een jaar verder zouden zijn, voordat we ergens voor in aanmerking zouden komen.
    Wat dat aangaat, bedank ik de Godin dat we spontaan zwanger mochten worden.

Ik heb donderdag contact gehad met de verloskundigepraktijk. We hebben een afpraak gemaakt voor 8 maart as. Ik krijg dan mijn intake en dan wordt ook de 1e echo gemaakt. Ik ben dan precies 8 weken. Spannend hoor. Als deze echo goed is en het hartje klopt goed, dan wil ik het daarna wel aan collega's op het werk vertellen. Als ik misselijk wordt, hebben ze het ongetwijfeld toch snel genoeg door. ;)

Mijn mannetje ligt momenteel nog te slapen. Hij had vannacht nachtdienst. Rond 12 uur moet hij z'n bed uit en dan stappen we een half uurtje later in de auto om richting Eindhoven te rijden waar zijn vader woont. We gaan hem inlichten van het feit dat hij grootvader gaat worden als alles goed gaat.
    We hadden het hem het liefst pas iets later verteld als we zeker wisten dat het goed was, maar ik ben deze week jarig en vier het volgend weekend. En er zijn al best wat mensen op de hoogte, zoals mijn ouders, mijn broers en z'n vrouw etc. Als mijn schoonvader dan volgende week zaterdag op de verjaardag zou komen, dan zou hij er weleens op die manier achter kunnen komen en dat willen we niet. Daarom rijden we daar vandaag even heen. En tja, dat betekent dat ik dus rij en mijn mannetje probeert nog wat te slapen. Hij heeft z'n rijbewijs namelijk nog niet.

Nou ja, ik ga maar weer stoppen. Heb jullie al veel te lang verveeld met mijn verhaal. :)
    Ik moet zo de boodschappen voor het weekend halen en zorgen dat ik alles klaar heb, voordat we om half 1 vertrekken.

Fijne dag allemaal. En ik kom snel meer lezen en reageren.

Marianne

7. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Volgens mij hoef je niet echt iets te voelen hoor, meis.
    Ik voel ook nog weinig tot niets. Alleen mijn borsten doen vandaag erg zeer, maar voor de rest. Ik voel wel vanalles in mijn lijf, maar dat komt van de buikgriep. Ik kan alles op dit moment daar aan toe schrijven, dus ik kan niet echt zeggen dat ik me zwanger voel.

Mijn moeder heeft tijdens haar beide zwangerschappen ook nergens last van gehad en toch 2 gezonde kids op de wereld gezet. Maak je maar niet druk. Het zit vast goed.

Knuffel,

Marianne

8. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    @avalon: Mooi dat die MvM test zo'n knallende streep opleverde!
    Fijn dat je zo snel zwanger bent geworden. Ik heb ook overgewicht en ik vind dat nu ook best lastig. Ik wil eigenlijk niet of zo weinig mogelijk aankomen maar goed, echt afvallen mag ook niet. Ik eet in ieder geval wel supergezond en neem vitaminen (kruidvat).
    Veel plezier met het vertellen aan je schoonvader!

9. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Haha Jotim, dat had ik dus ook! En mijn man verklaarde me voor gek. Ik heb hem dus net even jou verhaaltje laten lezen en toen zei hij: "Hee, dat forum is niet om je gelijk te halen he!" :) :) Wel dus!

Ik slik ook vitamines omdat ik zo misselijk ben en minder eet dan normaal. Maar ik probeer er ook voor te zorgen dat wat ik eet ook gezond is.

@ Avalon; volgens mij denkt bijna elke vrouw dat het moeilijk zal zijn om zwanger te worden. Tis een vorm van zelfbescherming, denk ik. Deste fijner is het als het toch gewoon blijkt te lukken! En daarom zijn we denk ik ook zo gemotiveerd om met MvM mee te doen. We maken genoeg schreinende gevallen mee hier en in onze omgeving!

Verder gaat alles zijn gangetje hier. Ik eet in kleine porties en dat lijkt te helpen. Ik neem genoeg rust en ook dat levert veel op.

Straks naar het kerkhof om het graf van mijn moeder en het graf van opa en mijn oom op te knappen. Noem het therapie ;)

Grts, Maartje

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Goede morgen!

Ik gebruik gravitamon.
    Was van8 met werken nog lekker sagie.
    Ga zo lekker even shoppen.
    En daarna lekker met mannetje op de bank hangen.
    Vandaag eindelijk 5weken pffff dat lucht op!

11. Bull terrier

Bull terrier Actief lid

23 okt 2006
    323
    0
    0
    Heb plasje weg gebracht maar geen blaasontsteking.. verder niemand last van pijn bij het plassen

12. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    goedemorgen!

nou, na een goede nacht zit mijn griepje er denk ik wel zo goed als op.
    maar zit nu nog wel met een enorme verkoudheid.
    verstopte neus en oren... bah!
    echt irritant!
    en ik ben het ook niet gewend, dat het zo lang duurt voordat het weer "klaar" is...

he, zullen we onze taille-omtrek hier bij gaan houden?
    leek me wel leuk, om mee te lezen hoe hard iedereen groeit!

die van mij is 91 cm, en daar is nog niet echt wat bijgekomen met de zwangerschap. dus dat is denk ik wel mijn begin-maat...

jullie?

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Mijne is al 102 als ik het goed heb.

14. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Buikomvang maand 1: 90 cm

15. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Thanks voor je reaktie marianne. Ik weet dat ik me waarschijnlijk geen zorgen hoef te maken, ik heb al gezocht en er wordt gezegd dat vrouwen die een miskraam kregen vaak minder last hadden van misselijkheid, maar dat minder of geen misselijk niet een grotere kans op een miskraam betekende.

Maar toch ben ik een beetje ongerust (net zoals iedereen waarschijnlijk) en zoek ik hier bevestiging. Daar is dit forum voor he.

@iedereen

Ik slik netjes de foliumzuur en af en toe, als ik vind dat ik een dag wat minder goed gegeten heb een vitaminepilletje met 50% van de ADH.

Ik weet eigenlijk niet wat mijn buikomvang is, ik ben nog niet aangekomen maar ik zal straks eens meten, als ik zo'n centimeter kan vinden. Fijne dag allemaal!

16. augustus

augustus Niet meer actief

Leuk om dat zo bij te houden...Moet alleen even een centimeter kopen..

Heb trouwens ook geen eens een weegschaal in huis :rolleyes:

17. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Mijn buikomvang is 88 cm (je had mijn man moeten zien kijken toen ik zijn rolmaat pakte om hem om mijn buik te doen! :)) en mijn gewicht is 69,8 kg. Ik ben twee kilo afgevallen door de misselijkheid! :confused:
    Nou ja, ik geniet er nog maar even van. Ik zal snel genoeg aankomen de komende tijd.

Grts, Maartje

18. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    oh trouwens,
    ik slik ook cranberry pilletje, elke ochtend.
    tegen blaasontsteking.

he, en weten jullie of wierook ook slecht is, omdat je misschien aan het "meeroken" bent?
    of is dat zo weinig (en wel/geen nicotine) dat dat niet schadelijk is?

19. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Nee geen pijn bij het plassen, maar merkte wel dat de laatste tijd het gevoel heb bijna een blaasontsteking te krijgen, mischien ben je nu gevoeliger voor dat soort dingen..

veel drinken denk ik.

Geen idee eigenlijk of wierrook slecht is, vroeg het me ook af, brand het ook wel eens.

Hier weer lekker misselijk...was maar weer mn bed ingedoken.. :(
    Maar ja moet zo werken dus hoop dat het dan over is...begint nu wat te zakken..

20. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Wierrook is niet goed, net zoals van die goedkopere gekleurde kaarsen die veel roken en flakkeren. Voor het fijnstof geloof ik, was laatst op het nieuws. Is dus sowieso niet goed, voor niemand, voor je longen. Maar of het ook doordringt tot je bloedbaan dat weet ik niet. Ik zou denken van niet.

Deel Deze Pagina