Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Astrid: Bij welke vk praktijk zit jij? Jij was toch ook voor echo bij Jan koning (zo heet ie toch?) geweest? Zit je daar ook in de praktijk?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Misseyes, Ik zit hier in Zetten bij de VK.
    Wel ben ik met de 1e echo in Ochten geweest maar die echo heeft Jan Koning niet gedaan. Mijn 20 weken echo in Tiel heeft hij wel gedaan.

3. *meld*

Hier blijft alles rustig. Vandaag even een lamme dag na twee dagen hard gewerkt te hebben. Heb dan ook even geen puf om te reageren.

4. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    *meld*

hier rustig!
    vandaag over 1 week uitgerekend!
    overal om me heen wordt er bevallen (veel die eerder bevallen dan DE datum...)
    dus ik denk dat ik dan wel zo iemand zal zijn, waar het nog even op zich laat wachten...

ga donderdag wel vragen of ik de volgende keer gestript mag worden.
    mijn man heeft de week erna hefstvakantie (onderwijs), en het zou wel heel fijn zijn, als hij dan een week extra kan genieten en wennen aan ons kleine wondertje...
    helemaal omdat je in het onderwijs niet zomaar een weekje vrij kan nemen...
    nou jah... kan het in elk geval proberen te vragen, toch?!?!?!

verder soms ongi-onderbuik-onderrug gevoel.
    maar kindje is nog lekker in de weer (ze zeggen dat kindje wat rustiger wordt ,voor de bevalling. energie sparen...), en het gaat met mij ook zo goed... dus ga er vanuit dat het nog wel effies duurt...

liefs!

.

5. @Astrid: oh OK, omdat ik Ochten bij het werkgebied van je man zag staan. Mijn viendin werkt daar nl, zou wel leuk zijn als zij je vk was!

@Annn: Ik hoop ook dat ik kvoor de herftvakantie beval, want dan heeft mijn vriend ook vrij. Zou wel heel leuk zijn als hij een weekje thuis is als de kleine geboren is!

6. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    * Hier nog niks *

7. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    @Annn: Mijn man werkt ook in het onderwijs. Volgens zijn CAO heeft hij recht op 5 vrije dagen na de bevalling. (CAO BVE). Zou bij ons mooi zijn als hij dat voor zijn herfstvakantie of evt er vlak na zou kunnen krijgen....

8. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Even kort want ben doodmoe vandaag..mischien schrijf ik vanavond nog wat.

hier nog niks spannends aan de hand iedergeval ;)

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Meiden, ik zit met een dilemma. Ik slaap al zo'n 1 1/2 week niet of in elk geval erg slecht. Overdag kan ik niet bijslapen ivm nog twee kids die hier rond lopen. Ik loop dus echt op mijn tenen nu en kan weinig meer hebben. Ben onredelijk tegen manlief en de kids. Nu kreeg ik van de vk de optie om slaapmedicatie te krijgen en dus een nachtje in het ziekenhuis te slapen. Ik weet alleen niet of ik wel kan slapen in het ziekenhuis. Heeft iemand ervaring met slaapmedicatie en slapen in het ziekenhuis? Ik wil heel graag een goede nacht maken maar wat als dat in het zh niet lukt? Ik weet niet zo goed wat wijsheid is.

@Maartje: spannend hoor. Ik hoop dat de inleiding zal slagen meis.

10. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Nynke, toen ik met Emelie opgenomen was in het ZH met een nierontsteking, heb ik ook slaapmedicatie gekregen en heb dan toch redelijk kunnen slapen...is iig beter dan helemaal uitgeput aan de bevalling te beginnen...

11. NiCa

NiCa Bekend lid

nynke met een slaapmedicatie heb ik geen ervaring maar heb wel ervaring met slapen in het zkh en dat ging me redelijk af ondanks dat ik dacht dat het me niet zal bevallen maar als ik jou was zou ik het toch gewoon proberen zo komen jullie allemaal een beetje op adem sterkte

liefs nica

12. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemiddag meiden!
    Even een berichtje vanuit het grijze Zwolle!
    Pff, heb zo'n verschrikkelijk slechte nacht gehad, ongelooflijk... Ik heb continue een harde buik gehad, heel pijnlijk ook... En daarnaast LUCHT in m'n darmen, om naar van te worden... Wellicht dat dat de harde buiken veroorzaakt heeft? Weet niet of dat kan trouwens.., Nou ja, in ieder geval best wel brakjes vandaag... Rogier en ik waren er ook pas om 12.00 uur uit :oops:
    Ik blijf ook steeds last houden van steekjes en krampen trouwens... Is dat het bekende voorwerk?

Nynke, heb er ook geen ervaring mee, maar denk dat het wel verstandig is om het in ieder geval te proberen... Ondanks dat het een onbekende omgeving is om in te slapen, is het er in ieder geval rustig! Geef het een kans, als 't werkt, begin je een stuk uitgeruster aan de bevalling! Sterkte meis!

Sylvia, wat balen van die blaasontsteking zeg! Volgens mij kan het niet echt kwaad in de zwangerschap (tenzij je het verwaarloost natuurlijk)... Heb het zelf 1 keer gehad tijdens m'n zwangerschap (voor die tijd iets van 13 keer in een jaar tijd) maar met een goede AB kom je er wel weer vanaf! Sterkte!

Goh appeltje, jij gaat echt hard :)
    En Stay Funny, al 1 dag overtijd zelfs! SPANNEND!

Maartje, ook al zo spannend! Hoop voor je dat je snel jullie beeb in je armen mag houden meid! Op een gegeven moment is 't goed zo he! KNUF!

Xenas, drukke dag gehad dus gisteren! Haha, wat zul je vaak gezeten hebben zeg als je elke zitplek benut hebt :)

Sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd meiden! Ga denk ik nog ff liggen voor 't eten... Vanavond yoga... pfff.... Nou ja, doet me wel weer goed denk ik, misschien heeft zij nog tips voor 't geval ik weer zo'n harde buik krijg... Hé, zie net dat vriendlief de bank heeft "ingepikt".... Agossie, hij slaapt als een baby... Laat 'm maar even lekker liggen en kruip er boven zelf wel ff in!

Tot gauw meiden (zie dat 't alweer een lang verhaal is geworden :oops: )

Knuf Chris

13. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    he jetteke!
    naast de 5 dagen "kraamverlof" krijgt je man ook nog 1 dag voor de bevalling en 1 dag voor de aangifte, he!
    dus dat is 7 dagen, in totaal! (tenzij je in het weekend bevalt, dan vervalt de bevallingsdag, volgens mij...).

maar... dat weekje herfst zou wel heeeeeel erg fijn zijn, als extra!

14. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hoi allemaal,

geen nieuwe baby's, jammer!
    :)

Hier een beetje een matige middag gehad. Ik ging de stad in om bij de Expo twee dingen te laten inlijsten: Expo gesloten wegens verbouwing... tweede missie was pasfoto's laten maken voor mijn nieuwe rijbewijs: nergens, maar dan ook nergens een zaak te vinden waar ze dat doen! Nou moe! Uiteindelijk ben ik op weg naar huis maar in zo'n stom hokje op het station gaan zitten.

Wat wel heel cool was, is dat de proefdrukken van onze geboortekaartjes binnen zijn: SUPER vind ik ze. Ik vind wel dat er behoorlijk wat verschil zit tussen glanzend of mat papier, hopelijk vindt mijn man dezelfde versie het mooist, dan zijn we er bij deze officieel uit.

Trouwens, is 5 euro een normale prijs voor een vlaggetjes-slinger voor buiten? Ik zag ze voor die prijs bij de feestwinkel en vind het eigenlijk best een "knijp ze maar uit"-bedrag. Niet dat ik het niet kan missen, maar het voelt niet helemaal in de haak zeg maar.

Groetjes!
    Maris

ps vanavond weer gym, ben benieuwd wat voor nuttigs we vandaag weer gaan leren (ahum ahum).

15. haaai meiden!

@anne.. wat fijn zeg dat het eindelijk geregeld is!

@allemaal.. gewoon even een *knuffel* van mij voor jullie!

Ben vanmorgen even de stad in geweest!
    en heb onze nieuwe telefoons opgehaald (voor mij en rob) jaaahoooee!
    Gelijk ff bij de v&d nog wat normaal ondergoed gehaald.. want ik heb maar een paar normale onderbroekies.. en tja in een string past geen inlegkruisje.. en er zitten al wat ondergoed in mijn vluchttas!
    dus had wat extra nodig.. gelukkig is alles in de aanbieding.. dus voor 2 eurie per broekje heb ik weer wat aan mijn kont zitten!
    haha!

Nu maar even aan het eten beginnen!
    Heb honger!

16. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Hoe zit het eigenlijk met de meiden die ananas aan het eten zijn? Hebben jullie veel last van harde buiken of voorweeën?

17. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Liesje, nu je het zegt... Toeval bestaat dus wel, want ik heb gisteren zo'n heel bakje met verse ananas van Appie Heijn opgesnoept... Vandaar misschien mijn krampen en harde buiken? :-k

18. Dop07

Dop07 Bekend lid

Nynke: Als ze je thuis een nachtje kunnen missen.. doen! Oordopjes mee en je een nachtje lekker laten 'verwennen'.. Als je daar óók slecht slaapt heb je feitelijk niets verloren... Sterkte!

19. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Hoi,

Ik heb toen ik in het ziekenhuis lag in 6 dagen tijd twee hele ananassen opgegeten en er was geen wee te bekennen. Het gaat ook om die harde vieze kern die in het midden zit. Tenminste ik denk dat het overigens gewoon een bakerpraatje is.

@Maris: wat kun je zat worden van stomme tegenvallers he? Komt ook wel door de hormonen hoor :) als je niet meer zwanger bent zul je je daar veel minder aan storen denk ik.

@Chrisje: Lucht in de darmen, nou dat zal een lekker geluid geweest zijn. :oops:

@Nynke: slaapmedicatie ken ik niet, tenminste heb ik nooit gehad en wel veel in het ziekenhuis gelegen. Ik slaap daar altijd wel redelijk hoor. Maar het is vaak de eerste nacht effe wennen aan de nieuwe geluiden etc.
    Er schijnen wel hele lichte inslapertjes te zijn die je mag nemen als je zwanger bent.

Fijne avond allemaal en hopelijk hebben we snel babynieuws ;) ;) ;) ;)

Veelk sterkte allemaal,

Kus Diana

20. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hahaha Diaan, je wilt het niet weten! Als ik dan eindelijk lekker in slaap was gedommeld, werd ik wakker van het geluid van lucht wat zich naar buiten (wilde) werken... HEEL prettig voor Rogier ook :) :oops:

Denk ook dat het bakerpraatjes zijn hoor... En de dingetjes die wel echt helpen, doen dat alleen als je kleintje er ook klaar voor is, hoorde ik!
    We shall see :D

Chris

Deel Deze Pagina