@Missyess, heb even lekker van me af gebabbeld tegen mn mams en mn beste vriendinnetje en dat helpt wel een beetje! Heb je al een boek besteld bij de ECI? Wat voor boeken lees je graag? Met digitale fotoalbums heb ik nog geen ervaring dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Heb je vandaag nog wat bij kunnen tanken? Welk spel heb je uitgespeeld? Hihi, zwanger zijn is soms helemaal zo slecht nog niet he . Ik heb hier al veel voorspellingen gehoord over wanneer onze beeb komt. Er zijn aardig wat stemmen voor de 10e en een aantal mensen hebben dit weekend gezegd. Wij hebben zelf de 5e voorspeld voor op het kaartje (als we het goed hebben dan krijgen we de kaartjes voor niks!). We zullen het zien... Ik heb al voorgesteld om er een poule van te maken en als niemand het goed heeft om de inleg op de rekening voor die kleine te storten . Hihihi. @Rasta, fijn vooruitzicht . Nog even geduld en lekker aftellen! @Nynke, uiteindelijk een redelijk productief dagje gedaan. Nog wat spulletjes opgeruimd hier in huis, geboortebord is nu echt af (hoeft alleen nog maar in de tuin als beeb er is) en we hebben de meeste boodschappen ook weer in huis. Ik kan in elk geval wel weer echt lachen nu . Ja, Jonathan Kellerman, heerlijk om te lezen, ik heb ze alleen zo ongeveer allemaal wel gehad nu... Hopelijk slaap je lekker vannacht in t ziekenhuis, welterusten! @Kiss, dat boek heb ik op het verlanglijstje van onze uk gezet, leek me erg leuk. Ik heb die van "mam, vertel eens" aan mijn moeder gegeven voor haar verjaardag afgelopen jaar. Ben je de middag een beetje doorgekomen met Alex op zn werk? @Xenas, beter teveel in je ziekenhuistas dan te weinig he . Kan je halverwege de bevalling nog eens van shirt wisselen . @Irene, ik heb inderdaad nog 2 pyama's erbij aangeschaft. Van die ontzettend vormeloze flanellen dingen, hihi. Niet het meest charmant, maar ze zitten vaak wel lekker. @Marize, geen idee hoe het zit, maar je hoort inderdaad wel vaker dat dames voor de bevalling nog even "lekker" aan de race zijn... Die "grote boodschappen" van je zou ik inderdaad maar niet in de supermarkt doen. Kom je wel in de krant, maar ik weet niet of je dan nog welkom bent in het vervolg... . @Laura, stuur maar hoor die weeën, ik ben er klaar voor! Fijn dat het redelijk rustig blijft zolang jij je rustig houdt. Ik zie het helemaal voor me hoe je op de bank zit te popelen om aan de poets te gaan. Volgens mij sta jij dinsdagochtend om 6 uur naast je bed met de zwabber in je hand . @Safiya, hopelijk komt jullie kleine gewoon voordat ze willen gaan inleiden. Oh salmiakballen, salmiaklollies... ik begin haast te kwijlen. Ik heb hier nog een hele zak lollies liggen, maar ik moet mezelf maar even inhouden vind ik zelf. Aangezien mn bloeddruk toch wat gestegen is zo op t eind, maar dat haal ik straks wel in . @Stay Funny, jouw geduld wordt ook aardig op de proef gesteld... Het lijkt me straks ook wel vreemd zonder bol buikje en toch lijkt het me ook wel lekker. Dubbel. @Maartje, ben heel benieuwd of je inmiddels je beebje in je armen hebt! Ach, ik lees verderop dat je weeën zijn opgehouden... Hopelijk dan morgen toch eindelijk je kleine in je armen meis! Nog even volhouden! @Choco, 7 pond is aardig gemiddeld toch? @Chrisje, je kan evt de mouwtjes wel omslaan toch? En anders leg je een dekentje ofzo in de auto, mocht het jasje dan echt te groot zijn kan je beeb toedekken met het dekentje...? Ik heb een vestje in maatje 56, maar ook een voetenzak in de cosi, dat is vast wel genoeg. @Marieke, en werkt je ademtechniek al? Oftewel, ben je al aan t bevallen?. @Appeltje, ah je bent weer boven water . Slaap lekker! @Denisse, van harte met jullie dochter, wat een snoepie en wat een bos haar!
Zo, ik ben weer bijgelezen en bijgereageerd . Kan ik nu met een gerust hart naar bed en dat ga ik dus zo ook maar lekker doen. Eerst mn magische melkje maar geloof ik . Welterusten!
@Marieke: Ik vind het wel spannend klinken! Voorlopig ben ik zwanger zijn nog niet zat, maar wie weet ga ik het wel proberen! @Kiss: Ik durf ook niet, haha. @Denisse: Wat een snelle bevalling voor een eerste! Super hoor. En wat een mooie meid. Echt een schatje, met mooie haartjes. Hoe vind je het nu om moeder te zijn? Gaat het allemaal goed? @Nijnie: Hopelijk voel je je weer wat beter! Nee, heb nog geen boek besteld. Ik weet het nog steeds niet. Ik zit te twijfelen over 'commandeer je hondje en blaf zelf'. Daar staan ook handige tips in over honden en kinderen. Maar ik heb al zoveel hondenboeken... Hmmm, ik lees eigenlijk van alles. Een boek moet me gewoon meteen grijpen. De boeken van Wilbur Smith over Egypte vind ik ook geweldig. Maar Harry Potter blijft mijn favoriet, haha. Dat zou mooi zijn als je op 5 oktober bevalt! Leuk dat je dan de geboortekaartjes krijgt, wel een slimme actie van de winkel. Of wordt het toch op je verjaardag?
2 Marieke........bij de BV cursus werd tegen ons gezegd dat we die venkel enzo beter niet konden gebruiken omdat het positieve er niet van is bewezen. Hier nog een stukje van het voedingscentrum site. Gebruik kruiden als venkel en anijs met mate. Venkelthee en anijsmelk worden nogal eens gebruikt om de melkproductie te bevorderen, maar het is niet aangetoond dat ze dit doen, terwijl ze wel stoffen bevatten die mogelijk schadelijk kunnen zijn. Van normaal keukengebruik van kruiden is geen risico te verwachten. 2 Denisse.......wat een mooooooooie meid. Lijkt wel heel veel op je mannetje............maar dan een meisjes uitvoering. HEEEEEEEEEL LIEF en MOOI Nu duik ik mijn bed in......zonder weeeeeeeeen. Slaap lekker, xx
@denisse! jaaa ze is er! en wat snel! Gefeliciteerd met jullie mooie meid! en nu lekker van genieten!
AaahDenisse.. wat een popje! Ze lijkt op paps? He jasses Maartje.. ik gun het je ZO om je beebje nou in je armen te kunnen houden en opknappende heen te kunnen gaan... ik duim voor vannacht of morgen... Ik ben ook niet zo weg van venkel in zulke grote hoeveelheden (5 koppen ) Het helpt idd wel wat tegen krampjes bij de beeb... dit doet het door de peristaltiek van de darmen te verminderen... of dat nou zou verstandig is om profilactisch en in grote mate te doen... : Die ademhalingstechniek ga ik vanaf morgen maar oefenen denk ik.. niet zozeer voor de bevalling.. maar Pukje wat lager zou mijn maag heel niet erg vinden! Off day vandaag.. is niet meer goed gekomen na de slapeloze-maagzuur-nacht.. hoop dat het vannacht beter gaat... Nou ja.. als niet dan meldt ik me gewoon vannacht wel weer even hier
Haaaaaiiiii! Oh Denisse, wat een prachtige meid zeg! Echt een plaatje! Kan me voorstellen dat je supertrots op haar bent! Fijn dat alles zo goed is verlopen! Straal je wat van die positieve bevallingsenergie onze kant op Heerlijk bij paps en mams gegeten! Aardappeltjes, boontjes een een Tilapiafiletje... Hmm, wist niet hoe die vis smaakte, maar hij was errug lekker! Maartje, wat balen zeg! Kan me goed voorstellen dat je er verdrietig van wordt! Hoop dat het toch doorzet! Dikke knuf! Marieke, ik ga volgende week die oefeningen ook eens proberen! Moet ik wel ff onthouden op welke pagina hier de instructies staan.... Nienke, ik duim voor een goede nachtrust voor je! Missyess, zit me hier ook weer te verschransen... Nu is 't weer Nibbit chips... te erg... straks word ik toch nog een tientonner... en ik was zo trots op m'n 12 kilo! 8) Laura, heb idd geen plopnavel! Haha, jouw mannetje wil dat ook graag he! Wat hebben die kerels daar toch mee? Kunnen ze er weer om lachen waarschijnlijk, haha! Wij hebben inderdaad ook een lodger, kan ik die eventueel wel gebruiken! Bedankt voor de tips meiden! Mocht het echt een heel klein kindje blijken te zijn, kan ik altijd nog een kleiner jasje kopen.... Zo lekker naar bed als Rogier thuiskomt... Hmm, ging na 't werk nog ff een borrel doen (winkel sluit om 21.00 uur) en belde dat 'ie net op de fiets terug naar huis zit.. Mooi op tijd Oei, lijk nu wel een beetje een claimerige huisvrouw Als ik jullie niet weer spreek: Iedereen: weltrusten en ik duim voor een goede nachtrust OF veel baby's! Liefs Chris
Heb dan toch maar gebeld naar verloskamer en ben dan naar het zh moeten komen voor aan de ctg...daar aangekomen begint dat kereltje in mij te schoppen, niet normaal...daar stond ik dus ja, niets aan te doen..aan de ctg en alles was super ok! Harstslag ok (heb k dan toch nog eens kunnen horen!) en bloeddruk ook ok...na een halfuurtje mocht ik naar huis...werd er juist een bed in de verloskamer zelf ingereden...ik dacht zo bij mezelf : ik wil ook! Nu ja, nog ff geduld! En die oefening ga ik morgen ook eens uittesten! Slaap wel iedereen! Oh ja, Denisse, wat eens schatje!
Ik kon niet meer slapen van de honger, dus ik zit hier met een schaaltje warme Brinta achter de pc. Mjamm... Gisteren en vannacht een paar harde, pijnlijke buiken gehad die wel een minuut aanhielden. Helaas geen regelmaat in te ontdekken. Het zullen dus wel voorweeën zijn of ons mannetje zal nu weer ietsje verder gezakt zijn (zat wo nog beweeglijk in mijn bekken). Hopelijk zijn er andere dames die meer actie hebben gehad vannacht! Denisse, wat een mooi kind!
meldplicht bij deze heb alles weer bijgelezen dooordat de gyno mij gister hebt getoucheerd heb ik de hele dag en nacht pijnlijke onderbuik weeeen gehad hoop dat het toch doorzet deze wseek marieke ik ga de oefening vandaag zeker uitproberen. meiden allemaal succes en vanmiddag lees ik wel sweer wat er allemaal ondertussen is gebeurt.
Appeltje zo vroeg aan wakker? Ik zit nu ook een boterham weg te werken.....had ook honger. Rasta heeft je gyn je getoucheerd? Is dat nou hetzelfde al strippen? Ja ik ben er ook maar een leek in hoor...... Nou Broodje op.......naar bed. xx
Marize: Haha, weer een verschil in NL en FR weer, word er gek van! Raar dat dat zooo verschillend is hè... Hier vroeg wakker, kon iet slapen, Fred lag te tandenknarsen, Brrrrr, en zijn telefoon ging de hele tijd het "licht" van aan... Vandaag komen mijn schoonouders, dus moet even alles schoonmaken toch voordat ze komen. Het is hier al een week pietenweer en vandaag plenst het! getverderrie, krijg je niet echt energie van moet ik zeggen...Zodra het licht is ga ik weer verder met klussen... Lees trouwens net dat Moon opgenomen is in het zh en heeft drie cm ontsluiting, ze proberen alles met remmers te stoppen, pfff, die heeft ook geen mazzel hè...
Goede morgen! Weer een goede nacht gehad...heerlijk vind ik dat! Appeltje, ik hoop voor je dat het nu eindelijk eens doorzet! Rastagirl, hopelijk blijft het niet bij oefenweeën...en mag het snel gaan beginnen! Marieke, bedankt voor de tip van de vk...ik denk dat er vandaag een aantal gekke bewegingen gaan doen aan de pc En wie is Moon? Iedere keer als ik naar zwangerschapsgagina kom, moet ik me opnieuw inloggen...is vreemd, niet? Daarom ook dat ik geen berichtjes krijgen van nieuwe posts denk ik...wel vervelend moet ik zeggen!
Van voor jouw tijd schat Was ook een oktobermama (en ook een meimama eerder met mij geloof ik) maar heeft al drie mk's gehad voordat ze zwanger bleef en ze is nu 28wk en het gaat dus niet toppie
oh, vandaag 39 weken...had nooit gedacht dat ik dan nog zou rondlopen....hopelijk helpt jouw oefening, Marieke!
Haha, is normaal hoor, pas na de 42 wk wordt het echt abnormaal...Kun je je voorstellen dat olifanten er 22 maanden over doen? Valt wel mee hoor, ja, was even k met p vorig jaar, maar werd gelukkig 3 mnd later weer zwanger. Moon is even ander verhaal...
Môge! Weel 5x wakker geweest, niet wakker gelegen! Waar een mens al niet blij mee kan zijn! Nu even de 'Puk-zak-oefeningen' doen.. (Marieke bedankt! ) en dan even over de markt. Zie wel wat de rest van de dag me brengt! Mariek, sterkte met de poets en de regen! Liesje, geen idee waar dat aan kan liggen... Marize, toucheren is gewoon voelen (hier in nederland) en strippen is echt de vliezen wat 'loswoelen' van de baarmoedermond ... Er is dus (hier in nederland) wel verschil Oew.. appeltje.. brinta... mjammie! Ik eet tegenwoordig 's ochtends met het jongste kind havermout..ook zo mjammie... concludeerde vanmorgen overigens wel, dat ik sinds ik dat doe, wat harder groei! (suikerrrrrrr..) had het daar even met kind over (is 11 jaar) .. zit kind al etend op het pak te gluren.. zegt ie opeens:"Ik snap al waar om je hier dikker van wordt.. zit 'verdikkingsmiddel' in".. Het is me gelukt om niet onder de bar te schuiven van het lachen.. maar dat kostte me wel moeite Hoop straks te lezen dat iig Marieke een beeb in haar armen heeft ipv in haar buik! Iedereen een fijne dag!
Goedemorgen dames! Ik breek even in, ik ben de zus van Mariska (Murizzzz). Mariska is vannacht bevallen van een zoontje, Quinten, 3745 gram. Het was een zeer snelle bevalling, binnen 6 uur na de eerste wee was hij er. Naar omstandigheden gaat het goed, de bevalling is door stress ontstaan. Gisteren is namelijk onze moeder ten val gekomen, vanaf een hoogte van 4 meter op haar hoofd gevallen en zij is met spoed opgenomen in het Twenteborg Ziekenhuis. Gisteren wist zij niets meer, ze herkende mijn vader niet en ze was heel erg verward en onrustig. Gisteravond wist ze al wel mijn naam maar ze wist niet dat ik haar dochter was. We zijn allemaal heel erg geschrokken en hopen dat het allemaal goed gaat komen. We maken ons erge zorgen. Ik had mijn zusje beloofd even te reageren, de rest zal zij later wel vertellen. Groeten, Moniek
Kuki, dank voor je berichtje.. met Mariska en Quinten alles wel goed? Wat een schrik hebben jullie gehad.. en wat een vervelende combinatie van geluk en verdriet naast elkaar zo.. Toch gefeliciteerd èn veel sterkte!