Hoi! Iedereen weer present? Ik meld me met de beeb nog in m'n buik... Maartje, kan me goed voorstellen dat je er wat onzeker van wordt meis! Je bent ook een kersverse mama! Gelukkig kun je toch altijd advies bij 't cb vragen! ElviraR, wat spannend! Ben ontzettend benieuwd wanneer je je kleintje in je armen mag houden! Kiss, bij jou blijft het ook maar steeds doorrommelen he! Klein wonder, kom er nou toch gewoon uit! Martine: Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een prachtige naam! Geniet van jullie mooie wonder! Evaatje, succes in het ziekenhuis meid! Denk aan je! Astrid, wat een drama dat het zo doorgaat zeg! Inderdaad, of laat niks voelen, of zet door! Ik duim voor je dat het doorzet! Anne, kan me goed voorstellen dat het spannend wordt! Gelukkig heb je een prachtig vooruitzicht Marieke, beterschap met Fred! Arme ziel! FF flink vertroetelen doet al wonderen bij mannen Maris, ik zweer ook bij Antikal! Inderdaad, wel chemisch, dus goed ventileren hoor! Maar dan helpt 't ook echt als een tierelier! Hmm, net ff een halve reep chocola weggewerkt (die van de Aldi met rozijnen en hazelnoot, jammie). Hoop alleen niet dat ik me daarmee weer die zuurbranden op de hals haal... Ga zo lekker in de tuin de laatste envelolpjes schrijven... Is dat ook helemaal klaar! Verder eigenlijk geen nieuws... saai he Liefs Chris
Hoi Nynke en de rest, Alles gaat hier naar wens hoor Gelukkig wel. Rowin is nog steeds enorm lief voor Gilian. Naar papa toe is hij wat minder gezellie. Hij heeft het bijten uitgevonden. Hij heeft al drie keer de tanden in manlief zijn arm gezet en ook al een keer op school bij een vriendje. We worden dan echt boos op hem. Hij snapt niet wat hij fout doet. Als hij een standje heeft gekregen zegt hij meteen, "ben zo moe". Tja lekker excuus is dat want hij zegt dat ook als hij net uit bed komt. Het ziek zijn van hem is ook weer over gelukkig maar. Deze week heeft hij herfstvakantie van de peuterspeelzaal. Gilian gaat ook goed. Heeft wel af en toe behoorlijke krampjes, echt zielig om te zien, maar ja hoort er ook bij. Hij heeft ook anderhalve dag gehad dat hij zijn flessen niet leeg dronk, hij dronk dan 40 cc ipv 80 cc. Maar dat is nu weer goed. Had hier op het forum de vraag aan de kraamverpleegkundige gesteld en die zei dat babies met flesvoeding ook regeldagen hebben. Ik dacht dat alleen borstbabies dat hadden dus weer wat geleerd. Nu slaapt hij lekker in zijn reiswieg bij mij beneden, ligt Rowin te zingen in zijn bed, is manlief even een nieuwe tv en mp3 speler aan het uitzoeken bij de Mediamarkt. Dat is toch een geweldige zaak voor mannen hoor. Hij bekijkt en test alles daar en koopt dan via internet want dat is nog goedkoper. Ik heb nu ff het rijk alleen en doe effe lekker wat ik zelf wil. Das ook ff genieten hoor. Vanmiddag nog even wandelen met mijn mannen. Zo nu weet je/jullie weer hoe ik het maak. Oja mijn keizersnee wond geneest goed. heb er nog steeds weinig last van. Alleen als 1 van mijn mannen huilt dan trekt mijn buik en lekken mijn borsten, hihi . Fijne middag en sterkte allemaal. Diana
Hoi, Ben weer in het land der levende Bedankt voor jullie kaart.. moest er van huilen Alles gaat hier goed. Kleine maakt het ook goed gelukkig. Heb foto's op onze beebiesite gezet en bevallings verhaal staat onder moon85 opgenomen. Kus
Hé Moon, wat leuk dat je er ff bent zeg! Had onder de lounge al ff een berichtje geplaatst, maar o, wat hebben jullie een prachtige dochter! Echt een plaatje! En ze ziet er al zo lekker wakker uit! Lekker genieten van je mooie meid! Knuf Chris
Moon, fijn dat het goed met jullie gaat! Martine, gefeliciteerd met jullie dochter! Hier waren er vannacht vanaf kwart voor 4 weeen. Maar na 9 uur zette het allemaal niet door! Balen! Moet straks naar de gyn ivm verlies van heel weinig vruchtwater. Die gaat alles bekijken.....
@Moon; wat goed om even wat van je te horen! En wat fijn dat het goed met jullie gaat! Ik kan me eigenlijk wel goed voorstellen dat je toch een oktobermama wilde worden. We zijn ook enorm gezellig! Geniet lekker van elkaar! Ik heb vanmorgen toch maar even het CB gebeld met mijn twijfels. Bleek dat vandaag toevallig het inloopspreekuur was, dus zijn we onze kleine Fiene even gaan wegen. En wat denken jullie.......5 gram onder geboortegewicht en dus goed aangekomen. Mama's hart is weer gerust. Ook meteen even gevraagd van haar nageltjes, maar dat is ook niks bijzonders. Sommige kindjes hebben dat nu eenmaal en het gaat vanzelf weer over. Naveltje zag er ook goed uit en we hebben haar nog even opgemeten. Ze blijkt toch iets kleiner dan we in eerste instantie dachten. Ze is 48 cm ipv 51 cm. Nouja, dat geeft ook eigenlijk niks. Ik ben allang blij dat ze het dus gewoon goed doet. Ze ligt vandaag ook voor het eerst in haar eigen kamertje in haar eigen wiegje. Zal zo even kijken of ik een foto kan uploaden. Nu eerst even rusten, want mama is ook moe van de trip naar het CB.
Hallo allemaal Vandaag wordt er weer lekker veel gekletst. Heb ook weer klein huishoudelijkwerk erop zitten en ga zo nog even op de bank. Dan een wandeling en lekker eten. Moon wat leuk dat je even komt kijiken. Toch een oktobermama en wat een mooi meisje heb je op de wereld gezet. Maartje toch fijn he dat het cb er is. Jetteke suc6 bij de Gyn Chrisje dat is wel heel lekker. Begin er maar niet aan want dan krijg ik teveel puistjes Marieke suc6 met fred begint hij al een beetje op te knappen Tot vanavond allemaal.
* meld * Hier gaat alles lekker zijn gangetje. Gisteravond werd ik heel erg onrustig en ben ik in het donker hier de weg heen en weer gaan lopen. Daarna nog even in bad gezeten, maar het gevoel zakte niet echt weg. Ook een beetje krampen in mijn baarmoeder. Ik had het idee dat er wel iets gaande was, maar niet 'het'. Vannacht ook heel onrustig geslapen. Nu heb ik er weer wat minder last van, maar voel me nog wel onrustig. Ik ga hier nog even wat proberen te doen, ik wil graag het huis aan kant hebben. Typen is met mijn duim helaas nog steeds niet echt handig, want ik mis echt een stuk nagel, ik hoop snel weer lekker actief mee te kunnen tikken. @ Martine: GEFELICITEERD met jullie DOCHTER! Wat zijn er trouwens veel overtijd zeg, ik telde er al 15 op de meest recente lijst! Echt wel tijd voor een babyboom dus!
ja, heb gehoord dat er een zwerm ooievaars wat vertraging had, die komen straks allemaal éérst over NL en dan over Frankrijk en dan komen ze met bosjes uit de lucht vallen.... fredje overleeft het wel...hihi Moon, wat een heeeeerlijk meisje, heb een berichtje achtergelaten op Britts site. Kusjes aan je kleine meid...
Gelukkig was alles goed. Zodra de banden om mijn buik gingen, ging ze druk bewegen. Hartfilmpje was verder prima. Er lag iemand verschrikkelijk te schreeuwen in het kamertje naast ons, werd er helemaal zenuwachtig van. Het komt nu toch wel dichtbij. Hoop maar dat ze vanzelf komt en ik nog gewoon bij mijn vk mag bevallen. Bedankt weer voor het meeleven! Ben benieuwd of er vandaag nog baby's bijkomen...
Oh nou evaatje, hartstikke mooi, wel fijn ja, als er iemand zo ligt te schreeuwen, lekker geruststellend, ahum... Hier krijg ik ook steeds van die "opbeurende" verhalen van allemaal enge bevallingen enzo, hebben jullie dat ook?
@elvira: veel succes meid en alvast proficiat! @ Martine: Gefeliciteerd met de geboorte van Lucille Alicia @ Astrid: jammer om te horen dat je zo een rotnacht achter de rug hebt. Hopelijk verloopt deze nacht beter! @ Anne: Deze nacht zal hopelijk beter verlopen en dan zul je je morgen ook een stuk beter voelen. @ Maris: positief blijven i.v.m. die zolder, ja, dat is de boodschap! @ Irene: leuk voor je dat je kleintje alvast is ingedaald en goed vastzit. ben blij voor je! @ Diaan: veel plezier gewenst met je mannen tijdens de wandeling. @ Jetteke: spannend, zeg! Weinig nieuws hier. Beeb was wel heel druk in de weer deze nacht. En ik ben , denk ik, deze morgen mijn slijmprop verloren. Zat niet veel bloed bij, dus ben het niet zeker. Het was eerder helder en wit. Zou dit kunnen? In dat geval, begin ik wel een beetje nerveus te worden, want dan begint de bevalling toch een dezer dagen, niet? (duim, duim, duim) Ga nu even bij een vriending, die haar kindje is alvast 6 maanden oud (wat gaat dat ook vlug, zeg). Ik had haar angel sounds geleend en nou wil ze die terug voor een andere vriendin die ook zwanger is. Tot ziens iedereen en veel succes voor de dames die misschien vandaag nog bevallen! toi, toi, toi...
@ Moon, fijn dat alles goed gaat! En wat een mooie meid zeg! Hier nog steeds krampen enzo. Frustrerend allemaal hoor, bah. Ik heb weinig zin om zo met deze krampen nog 4 weken rond te lopen Oh en idd, inwendig onderzoek viel wel mee! Leuk was het absoluut niet, maar als het moet dan moet het. Bah heb een baaldag Van mij mag Rein zo wel thuis komen!
Gatver Astrid, niks aan zo'n baaldag... Moet je heel eerlijk bekennen dat ik nog steeds in m'n joggingkloffie hier op de bank hang... schandalig eigenlijk, maar heb gewoon nergens zin in! Hoop voor je dat jullie uk snel komt! Of dat je krampen in ieder geval ophouden! Happyliesje, volgens mij hoeft het niet persé dat de bevalling dan binnen een paar dagen op gang komt hoor! Wil je niet ontmoedigen, ga hard voor je duimen natuurlijk dat het wel het geval is, maar ik had het namelijk al eens gelezen dat het dan nog dagen of weken ( ) kan duren.... Grr, net een mandarijntje gegeten en ja hoor... zuur, zuur, zuur... Sh*tzooi.... Morgen trouwens een privéles met Rogier bij zwangerschapsyoga! Ben heel benieuwd hoe hij het vindt, moet er nu al een beetje om lachen... Aangezien de partnerles pas op 30 oktober plaatsvindt, doen we maar ff eerder een privéles... Krijgt Rogier er ook nog wat van mee Chris
*meld* Hee dames! Hier weer een met beeb in de buik Vanmorgen bij vk geweest en alles was goed beeb zit nu vibi (vast in bekken geloof ik toch?) Ik vroeg al hoe laat ze tijd had ,want ik vind vandaag een mooie dag om te bevallen hihi was het maar zo makkelijk! Ik dacht gisteravond even dat het was begonnen ,maar ik ben uiteindelijk toch in slaap gevallen en alles was weer weg ElviraR zet hem op meid!Spannend dat het eindelijk begonnen is (toch geen kerstkindje ) Is dit je 1ste kindje? Alle kersverse moeders van harte gefeliciteerd met jullie kindjes! Eindelijk een paar meiden erbij! Ik kom later weer om te kijken hoe het met elvira gaat (toch leuk om "live" het een beetje mee te mogen beleven! Groetjes!
@maartje: Fijn dat je weer gerustgesteld bent! Kan me voorstellen dat je best onzeker bent, helemaal bij zo'n eerste! @Laura: Waar komt die onrust vandaan? Ben je zenuwachtig, of wil je juist het huis aan kant hebben? @Evaatje: Gelukkig dat alles goed was. Lekker dat er zo iemand ligt te schreeuwen. Ik vind dat echt niet nodig hoor. Dus laat je er niet door ontmoedigen. Maar ik heb makkelijk praten want ik ben nog nooit bevallen, haha. Wie weet gil ik ook wel de hele buurt bij elkaar. @Marieke: nee daar heb ik gelukkig nog geen last van! Ik denk dat ik dan ook maar zeg dat ik daar geen behoefte aan heb. Wel veel mensen die me 'sterkte' wensen...vind ik ook zo negatief eigenlijk. @Happy liesje: De slijmprop verliezen zegt niet zoveel over wanneer je gaat bevallen, helaas. @Chrisje: Leuk zo'n priveles! Heb je wat aan de yoga gehad? Denk je dat je er wat mee kan? Ik heb geen cursus gedaan en Jeroen vond het ook maar onzin, hihi. Zo, ik heb mijn taken voor vandaag weer gedaan. Morgen doe ik de rest maar. Het liefst doe ik dat ook nu, maar ik kan maar beter even uitrusten. Vanavond moet ik ook nog met de hond onder de douche, dan is dat beest ook weer fris.
Hahaha, Missyess, kan me goed voorstellen dat Jeroen dat onzin vond! Rogier was ook best wel "sceptisch" in 't begin, maar wilde toch wel een les meemaken! Volgens mij pikt iedereen er voor zichzelf uit wat 'ie kan gebruiken... Hoop dat ik me de dingetjes over "ontspanning" en persen op een inademing straks tijdens de bevalling nog goed kan herinneren... Vooral die laatste lijkt me een goeie... Heb het al geprobeerd met "een grote boodschap" en 't werkt echt... De gedachte erachter is dat je zeg maar niet blijft hangen tussen de in- en uitademing met persen, maar dat je met inademen je flanken zeg maar uitzet en tegelijkertijd je aandacht naar je bekkenbodemspieren verplaatst voor het persen... Marieke, ik krijg ook van die verhalen... en dan kijken ze je aan: Oeps, dat wil je natuurlijk helemaal niet horen... Jaja, tuurlijk, daarom beginnen ze er ook over Vind ik zo stom! Gelukkig kan ik het redelijk relativeren, elke bevalling is anders! Chris