@ Pol: Naar mijn weten werkt het met het vruchtwater als volgt; Vocht komt via je aderen en lymfen altijd in je lijf terecht, dus ik verwacht dat de placenta daar het vocht vandaan haalt. Dit zal redelijk continu gebeuren, net als de voorziening voor de rest van je lijf. Daarnaast lijkt mij dat de placenta ook weer vruchtwater opneemt en die weer afscheidt. Dit zal dan uiteindelijk in je nieren komen, en dit plas je dan uit. Naast dat je blaas dus minder ruimte heeft, is dat ook een reden dat je nu ook moet plassen als je al even niets meer hebt gedronken. Ik hoop dat het zo duidelijk is, mocht ik iets verkeerd hebben dan hoop ik dat iemand mij corrigeert of aanvult. @ Astrid: Ik ben ook gek op ruig herfstweer zonder regen. Net als lekker guur winterweer, met veel sneeuw en ijs. @ Wendy: Wat een mooi kindje zeg! Echt mooi die zwarte bos haar! @ Liesje: Jeetje mina wat een heftige bevalling zeg! Dan geniet inderdaad wel dubbel van hetgeen waarvoor je het hebt gedaan. Ik hoop dat je snel foto's hebt van je mannetje. @ mamapatricia: Wat laten ze jou lang doorlopen zeg! Hier moet je vanaf 42 weken iedere dag voor een CTG en als het dan met 43 weken er nog niet is, dan leiden ze de dag dat je 43 weken bent in. Ik hoop dus maar voor jou dat het snel spontaan begint. Net ff een dutje gedaan, ging wel aardig, helaas deed mijn lijf te veel pijn, dus moest ik er al weer aardig snel uit, maar toch fftjes geslapen. Ik ga ff lekker fout mijn soapie kijken.
@ kiss: volgens mij is dat dorst hebben hardstikke normaal. Bij de borstvoedingsavond adviseerde ze ook om minstens 1 glas water te drinken tijdens iedere voeding. Dus bovenop wat je normaal gesproken al drinkt. Melk is tenslotte naast voedingsstoffen ook voor een deel water en dat moet je goed aanvullen. @ wendy: jeetje wat een bod haar zeg, echt een scheetje hoor. @ liesje: wat vervelend zeg al die naweeën. Hoop dat je baarmoeder snel gaat krimpen en dat het minder wordt. Wel een heftige bevalling hoor. Eerst Winter terug duwen en dan persweeën wegzuchten omdat hij te hoog zit. Wel fijn dat je er vrijwel ongeschonden uit bent gekomen. Is tenslotte een hele vent die je op de wereld hebt gezet. @ mamapatricia: jeetje zeg, zo lang doorlopen. Vind het tot de 42 weken al erg. Heb al tegen Diederik gezegd dat als ze me voorbij volgende week donderdag laten lopen ik ze ga vermoorden. Dat trek ik echt niet hoor. M'n lijf wel, alleen m'n hoofd niet. Wordt nu al gek. @ diaan: wie weet heb je gelijk en is het chagerijn een voorbode. Het voelt hier in ieder geval als totaal irrationele hormonale chagerijn (net pms) dus wie weet heeft die kleine wel een signaaltje gegeven dat het eraan komt... ik wacht af. Nu nog even wachten tot m'n mannetje thuis is. Voor de zoveelste keer aan het ovewerken. Eigenlijk werkt ie tot vier uur. Hij is alleen nooit voor vijven weg. Klein voordeeltje is nu wel dat ie straks bijna 3, misschien wel 4 weken vrij kan nemen als de kleine er is. Kan niet wachten om lekker met z'n drietjes thuis te zijn.
hey meiden hier ff een berichtje van mij. heb me vandaag ff lekker laten vertroetelen bij de kapper heb ff gek gedaan heb me haar ff in de krul laten zetten en er zit me een krul in joh niet normaal hihihi hopelijk blijft het er in zitten ivm de hormonen enzo liefs nica
@Xenas; wat een plaatje zeg! En wat een haar! Fijn dat je weer terug bent. @Kiss; ik drink me ook te pletter. Moet je ook echt volhouden hoor, zolang je zelf voedt. @Liesje; wat een flinke baby zeg! Knap dat je je er zo goed doorgeworsteld hebt. Het klinkt niet bepaalt als een feestje! @Marieke; laat je niet gek maken door al die wilde verhalen en verschillende meningen. Bedenk gewoon wat je zelf het liefst wilt en laat het over je heen komen! @Astrid; zolang ik niet door de regen naar buiten MOET, vind ik het ook wel lekker weer. @Choco; wat is in vredesnaam de reden om je kindje te draaien?! Hier een rustig dagje, na een huildag van moeder en kind gisteren. Fiene slaapt zelfs weer goed vandaag. Laten we hopen dat ze dat vannacht volhoudt! Morgen is de sterfdag van mijn moeder en gaan we aan het einde van de middag in ieder geval bij mijn vader langs. Er was even spraken van dat manlief morgen en overmorgen al halve dagen zou gaan werken, maar gelukkig hoeft hij maandag pas te beginnen. IS mijn hartje ook weer gerust!
@ mamapatricia: ben blij te horen dat alles goed gaat met de baby. Hoop nu echt dat het vlug mag geburen voor je en dat je niet hoeft te lopen tot volgende dinsdag (of misschien wel langer )!
Oh Diaan, 3x... echt waar joh? Nou eh, ik drukte op ok en toen bleef 'ie zeg maar steken en toen heb ik nog een keer (of 2 )geklikt... Ben soms ook zo'n druif Maartje, heel veel sterkte morgen, ik zal aan je denken en een kaarsje branden voor je mams! Gelukkig hoeft je mannetje pas maandag weer te beginnen! Nica, heerlijk om je dan weer lekker te laten vertroetelen he! Heerlijk van genieten na dat harde werken Zo even aardappeltjes schillen en opzetten... Rogier zal over een half uurtje ook wel thuis zijn, gok ik... We eten aardappeltjes met spinazie en een satéschnitzel... Hmm, heb ook van die Tiramisu-lange vingers gehaald, staat een recept op voor Tiramisu... Ga ik misschien morgen ff proberen te maken... Eet smakelijk allemaal! Chris
Hier ben ik weer even. Heb alle pagina's terug gelezen. (ach ja, heb toch niets beters te doen. ben niet moe en Xavièr ligt heerlijk bij oma op de arm). Alex ligt ff op bed. Zijn laatste vrije dagje, morgen moettie weer werken. Ik las een paar reacties op het gewicht van Xavièr. Inderdaad, hij woog 'maar' 3740 gr. terwijl ze echt een reuzenbaby hadden voorspeld op elke echo. Zelfs hebben ze gezegt dat ik moest rekenen op een keizersnee omdat zijn hoofd zo groot zou zijn. Nou, het is een normaal gewicht hoor! nix te groot! Dus meiden, gyn's en vk's kunnen dus blijkbaar soms behoorlijk overdrijven! het bloeden is op kleine drupjes na ook alweer gestopt bij me. Dus het gaat echt super! Hoor soms verhalen dat je na de bevalling behoorlijk bloedverlies kan hebben. Ach ja, gisteren ook wel gehad en eergisteren.. Maar vandaag maar paar drupjes. Vind ik helemaaaaaaaaaaal niet erg, haha! Liefs Kiss, fijne avond allemaal!
@Pol: Je vliezen maken vruchtwater aan.. @Xenas: Wat een prachtig kind! En wat een dikke bos met haar, erg mooi hoor. @Liesje: Fijn dat je weer thuis bent. We wachten op de foto's hoor. @Astrid: Ja dat heb je allemaal wel eens denk ik. Zal wel met de hormonen te maken hebben. @Laura: Mooie theorie heb je gemaakt, hihi. Maar het zijn de vliezen die het vruchtwater aanmaken. Misschien hangt het vandaag wel in de lucht. Maar ik ben de hele dag al zonder reden super chagie...moet er zelfs van huilen terwijl er niks aan de hand is. Ik baal ervan dat de baby er nog niet is, van iedereen die vraagt of ze al geboren is, van Jeroen die steeds zo laat thuiskomt....ik zit me maar dood te vervelen, bah.... Sorry voor gezeur
*meldt* alle nieuwe mamsen feli!!! Hier alles rustig.. lukt me niet echt om bij te lezen alleen... Hier alles nog rustig hoor.. Pukje zit nog goed .. Heb 'alleen' wat zorgen om jongste kind... Dus ff ego Kids zijn vanmiddag opgehaald door hun vader.. de jongste komt zondag pas weer terug... Hij heeft een mobiel mee.. dan kan ik em bellen als de bevalling begint, want hij wil dan graag thuis zijn *zoet* .. belt hij me net op dat hij daar thuis zijn mobiel niet aan mag... Moest ik wéér met ex in conclaaf... lijkt me opzich een prima regel... hier thuis ook niet de bedoeling dat ze met een gsm rondlopen, maar dit lijkt me toch wel een uitzonderlijke situatie.... Stomme lui daar... snappen er niets van.. moest verdomme nog praten als brugman... want ex had nèt met zijn vriendin en haar kids afspraken hierover gemaakt.. en om dan nu alweer uitzonderingen in te voeren... blablabla (ex heeft een héle vervelende vriendin.. blijkt steeds meer... met een nóg vervelender zoontje die met toenemend succes mijn ex opzet tegen mijn jongste kind.. .. heb nooit echt problemen met ex gehad over de kids.. maar sinds ie met haar is, is het leed steeds niet te overzien... ) ... Heb het nu zo voor elkaar dat hij zijn mobiel op trillen in zijn broekzak mag.. maar onder het eten moet ie uit... Nou ja.. ik ga ervanuit dat Pukje tot na het weekend wacht.. dan is het aapje gewoon weer lekker thuis... Nu ga ik eten koken!
@ Missyess: Ow, hihi! Doen de vliezen dat door middel van lymfen dan? Of wel via uitwisseling met de bloedbaan? Ben ik dan wel ff benieuwd naar? Ik weet wel hoe een normaal lichaam werkt, dus ik dit leek mij het meest logisch. Weer wat geleerd! Ik ga eten, kipfilet met gekookte aardappels en doperwtjes met worteltjes.
Die is vanzelf gedraaid naar de andere kant. Misschien ben ik iets te onduidelijk geweest...sorry daarvoor
Kissflower: wat leuk om te lezen dat het ook eens mee kan vallen ipv al die horror verhalen. Je klinkt ook relaxed, lekker hoor! En het is een prachtig mannetje! Hier zit de baby er ook nog in. Ben het echt helemaal zat. Hou vocht vast en heb een mega dikke kop gekregen. Hebben jullie ook zo'n opgeblazen hoofd? Vannacht weer flink krampen. Vandaag is niet mijn geluksdag. Begin te hoesten, volgens mij zit er een griepje aan te komen. Morgen hoor ik van de vk hoe we nu verder gaan...ben benieuwd.. Oja nog een vraagje, hebben jullie allemaal vitamine K in huis gehaald?
@ Nienke: amai, zeg. Wat een griezel is die vriendin van je ex! En daardoor zo altijd in conflict moeten gaan. Sommige mensen zijn echt niet te doen. Precies of je staat elke dag van het jaar op bevallen! Dit is nu toch wel echt een uitzondering, zeker?! Kan me daar zo in opjagen (je ziet, ik leef helemaal mee, straks eens ff mijn bd meten ). Maar probeer rustig te blijven, is beter voor je baby'tje. Veel suc6! @ evaatje: ja, ik dacht dat ik aan de opgeblazen kop kon ontsnappen (ben nu toch al zo ver!?), maar neen hoor, begint nu ook flink op te zetten. Vitamine K? Ik neem elke dag m'n pilletje Omnibionta Pronatal.
Hé Evaatje, da's een goeie! Die heb ik nog niet! Happyliesje, dat is volgens mij voor de kleine straksjes... ja toch evaatje? Meestal zijn dat toch druppeltjes? Nienke, wat een ellende met die ex en z'n vriendin zeg... Lijkt me toch inderdaad dat er nu wel een keertje een uitzondering gemaakt kan worden, vroeg na gemaakte afspraken of niet... Dit is niet zomaar wat! Snuggere miep zeg... not! Hmm, het eten zit er weer lekker in! Heeft goed gesmaakt! Zometeen gaan we gezellig saampjes voetbal kijken... ben benieuwd wat ze er vanavond van bakken... Moet ook nog steeds m'n laatste envelopjes schrijven! Meiden, fijne avond! Liefs Chris
Vitamine K is inderdaad voor de kleine als je bv geeft. Het zit al wel standaard in fv, maar te weinig in bv, dus vandaar dat je dat bij moet geven.
Zo dames, Hier nog eentje die eigenlijk niet te genieten is. Heb er echt ook helemaal geen trek meer in. Je hoeft maar iets te zeggen en dan is het al klaar. Denk dat ik dadelijk maar onder een warme douche ga en me dan diep weg stop onder de dekens. Of het gedrag moet wijzen op een vlotte bevalling net als bij nynke. Ga toch even proberen sociaal en gezellig te zijn en op iedereen te reageren. Misoh - alle rampdingen gaan door je hoofd. Probeer alles bij de hand te hebben en optijd te bellen. Heb bijvoorbeeld een telefoonlijst in de slaapkamer hangen. Safiya ooh ben toch blij dat ik geen pijn heb ik me ribben daar in tegen kan ik niet meer bukken of bijna niet meer lopen door de pijn in me schaambot. Hier zijn de kinderen ook steeds weer het slachtoffer van mijn hormonnen. Lvdwerf de binnenkant van de ananas is echt niet te eten. Taai en bitter. De rest heb ik wel opgegeten. Doe me best met bijhouden van de lijst. Sylvia ga vanavond gewoon weer heel vroeg na bed Marieke hoe is het ondertussen met fred. Hoop dat hij toch vlug opknapt Kiss je hebt een knap mannetje op de wereld gezet Marianne30 wat lekker dat alles nu aan kant is Xenas gezellig dat je er weer bent. Al lopen we elkaar veel mis. Je hebt heel wat bij te lezen. Liesje ook weer van de partij. Wat goed je meiden trots ? Maartje was waarschijnlijk toch een regeldag voor jullie beide. Sterkte morgen. Chrisje wanneer kom je eens bij koken je maakt altijd van de lekkere dingen. Nienke Aaaarrrrrrrggggggghhhhhhhh exen vreselijk maar goed het zijn niet voor niets exen. Die van mij is dinsdag jarig en wilt dan zijn dochter hebben. Ik heb gegd ga niks beloven. Weet niet hoe het loopt. Hoop gezeur. Plukje moet maar even wachten met komen. Zo volgens mij ben ik weer aardig bij. Vandaag stond de postbode voor de deur met de zwangerschapsdoos van prenatal. Denk mmmh dat kan de babydoos nog niet zijn. Maar nee zat een briefje bij. U heeft een tijd geleden van ons een afhaalbewijs gehad maar deze niet ingeleverd. Jammer dat u deze graits spullen nu moet missen. Daarom sturen wij het op. Heel raar me moeder heeft de doos opgehaald omdat wij hier geen prenatal in de buurt hebben. Nu was ik natuurlijk wel weer blij gratis pak pampers is niet verkeerd. Maar nu zit er een aceptgirokaart bij. Of ik de bezorgkosten even wil betallen. Omdat hun mij de doos hebben opgestuurd. 5 euro. Vinden jullie daar nu van. Heb toch niet gevraagd om de doos op te sturen. Had hem al gehad. Zo nu op me tuinstoel on de de douche en dan waarschijnlijk me bed in.
@ Jotim: Laten het dan maar tekenen zijn van een vlotte bevalling! Ik zou het mooi niet betalen, je hebt er niet om gevraagd en als je het betaald, ben je meteen weer het geld kwijt van die gratis pampers. Moeten ze maar niet zo dom zijn om het zonder te vragen toe te sturen. Jeroen is nu naar de massage. Ik was vanmorgen, was echt een verlichting voor mijn kuitjes, dus ik hoop dat hij er net zo ontspannen vandaan komt. Is echt heerlijk, want dat zit hier op loop afstand, een paar honderd meter verder op.
Bevallen 30 Juli Liedel (24) -> Isa 1ste kindje 1345 gr. 39,5 cm ZB (ks) - .. 30w 5d 22 Augustus Joey26 (..) -> Jayden .. - .. - .. ZB (ks) - .. 31w 4d 9 September Kirsteyana -> Yuul - 2de kindje 2860 gr. - .. ZB BV 35w 1d 17 September Sofieke (..) -> Paulien - .. 3445 gr. 50 cm ZB BV 38w 1d Nomen (38 ) -> Fleur - .. - .. - .. - .. - .. - .. 25 September Doris (25) -> Sven - 1ste kindje 3780gr - 49cm TB FV 39w 26 September Andrea (29) -> Vince - 2de kindje 3015gr .. - ZB (m.i.) BV 38w 28 September Floortje (27) -> Robin - 1ste kindje 3810gr 54cm ZB FV 39w 3d 29 September Klieke (28 ) -> Reijer - 3de kindje 3500gr 50cm - TB BV 38w 5d 2 Oktober Avalon1972 (35) -> Aaron - .. - 2780gr 49cm .. - .. - 37w 5d Salsabine (32) -> Jayden - .. 3815gr - .. - .. - .. - .. 3 Oktober Denisse (..) -> Melieke - 1ste kindje 3280gr 48cm - .. - .. - .. Diaan (33) -> Gilian - 2de kindje 3695gr - .. - ZB (m.i.) FV - .. 4 Oktober Murizzz1 (30) -> Quinten - 2de kindje 3745gr - ..- .. - .. 40w Ready (30) -> Mads 1ste kindje 3185gr 52cm - .. - .. 39w 5d 5 Oktober Maartje06 (29) -> Fiene - 1ste kindje 3390gr 51cm - ZB BV 39w 2d 6 Oktober Ine (..) -> Eline - 1ste kindje 3350gr 50cm - .. - .. - .. 9 Oktober NiCa (32) -> Dyon - 2de kindje 3105gr 49cm - ZB (m.i.) BV - .. 10 Oktober Liesje (32) -> Winter 3de kindje 4640gr 55cm ZB BV - .. Nijnie (28 ) -> Mirte - 1ste kindje .. - .. - ZB BV - .. 11 Oktober Appeltje (29) -> Kevin - 1ste kindje 3510gr 52cm TB BV 12 Oktober Rastagirl (31) -> Ky-Shana - .. 2760gr 47cm ZB - .. 38w 6d 14 Oktober Xenas81 (25) -> Jesse - 1ste kindje .. - .. - ZB BV 39w 1d 15 Oktober Martine (25) -> Lucille - .. 3900gr TB - .. - .. - .. Annn (27) -> Daan - 1ste kindje - .. - .. - TB BV 40w 6d Elvira (28 ) -> Tiago - .. 4185gr 52cm ZB - .. - .. Kissflower (19) -> Xavier - 1ste kindje 3740gr 53cm ZB BV 39w 2d 16Oktober Anne36 (36) -> Yessie - 1ste kindje 3090gr - ZB (m.i.) BV 17Oktober Nynke (29) -> Marijn - 3de kindje 3870gr 51cm - TB BV 40w 6d Oktobermama's 1 Oktober Stay Funny (20) -> 1ste kindje Meisje TB - FV 4 Oktober Mamapatricia (21) -> 2de kindje - Jongen 10 Oktober Evaatje (..) -> .. - Meisje - .. - .. 11 Oktober Jetteke (34) -> 1ste kindje Jongen ZB BV Misoh (30) -> 1ste kindje - Verrassing ZB (m.i.) BV 13 Oktober Divanaatje (30) -> .. - .. Littledream (21) -> .. - .. 14 Oktober Anz (25) -> .. - .. Mariekebalm (26) -> 1ste kindje Meisje ZB BV Lolli (..) -> 1ste kindje - Verrassing Serlovesang (..) -> .. Meisje - .. - .. Happyliesje (25) -> 1ste kindje - color=blue]Jongen[/color] ZB - .. 17 Oktober 18 Oktober Bolletje (..) -> 2de kindje - Verrassing TB BV 19 Oktober Missyess (24) -> 1ste kindje - Meisje TB BV 20 Oktober Jotim30 (32) -> 3de kindje - Jongen ZB BV/FV Marize (34) -> .. - Meisje ZB BV Pol (28 ) -> 1ste kindje Verrassing TB BV 21 Oktober Safiya (27) -> 3de kindje - Meisje ZB (m.i) BV 22 Oktober Lievebeesje (36) -> 4de kindje Verrassing 23 Oktober Chrisje (28 ) -> .. - Verrassing TB BV 24 Oktober Maris (30) -> 1ste kindje - Meisje Irene (30) -> 1ste kindje Meisje TB BV Nienke07 (39) -> 3de kindje - Verrassing Kaykekay (..) -> 4de kindje - Jongen ZB (m.i.) FV 25 Oktober Sylvia (24) -> 1ste kindje - Meisje ZB BV 26 Oktober Lynn (..) -> 1ste kindje - Jongen Bieke24 (24) -> .. - Meisje ZB BV 28 Oktober Smeetje (33) -> 2de kindje - Verrassing 29 Oktober Marianne30 (32) -> 3de kindje - .. 30 Oktober Lvdwerf (22) -> 1ste kindje Geheim TB BV Astrid85 (22) -> 1ste kindje Jongen TB FV Trienegirl (25) -> 1ste kindje - Meisje 31 Oktober Choco (28 ) -> 1ste kindje - Meisje TB BV 29 Mamas bevallen Nog 33 te gaan Verwacht: 13 Meisjes 6 Jongens 8 "Verrassingen" 1 Geheim Geboren: 10 Meisjes 19 Jongens TB Thuisbevalling ZB Ziekenhuisbevalling BV Borstvoeding FV Flesvoeding m.i. Medische indicatie ks Keizersnede Voor aanvullingen of wijzigingen pb me maar!