@ Angel=>Ik heb ook 6 februari de eerste echo Ik heb een zwangerschapsboek gekocht en daar staat in dat je vanaf 6 of 7 weken het hartje kan horen Een boek kopen is overigens echt een aanrader: je word zoveel wijzer! Bovendien staat er per week en later per maand beschreven hoe je kindje groeit en wat er wanneer wordt aangemaakt en ook wat je zelf allemaal voelt! Echt heel interessant.
Toen ik naar de vk belde gaf ze aan dat er veel info staat op www. babyopkomst.nl. Hun werken dan ook volgens deze richtlijnen. Onder het kopje 1e keer naar de vk kun je vinden wat ze gaan doen. Er staat ook een vragenlijst bij. Wanneer zijn jullie uitgerekend in oktober? Ik nl. 30-9 en er zijn meer meiden die evenver zijn.
haha, ik heb vanmorgen ook een zwangerschapsboek gekocht. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ze geleend van een vriendin, maar die is nu zelf zwanger. Dus nu toch maar zelf gekocht. Bah, ik ben hutspot aan het eten en het smaakt toch echt heeeeel erg vies! Zou dat door de zwangerschap komen? Liefs, Angel
@ brigitte Mijn skibroek (oude van jaren terug) zit nu al heel strak. Ik ga er straks mee naar kleermaker voor een stuk elastiek ertussen. Ik kan me zo op de wintersport verheugen, nog lekker met z'n 2-en op vakantie. Heerlijk maar eerst tel ik de dagen tot dat wij het hartje horen kloppen.
Ik dacht dat je het hartje kon zien kloppen vanaf 6 weken met een inwendige echo maar dat het tot 9 weken duurt voor je het ook hoort. Maar kan er ook helemaal naast zitten hoor. Heb me gisteren ook een boek gekocht waar alles leuk in beschreven staat en de verleiding is wel erg groot om ook de volgende maand al te lezen. Maar toch maar niet gedaan! Pfff, had ik net zo een krampen in mijn onderbuik voor een minuutje of 5 en nu weer helemaal weg! Is dat nu die beruchtte bandenpijn?
jah sofieke, dat had ik gisteravond ineens. Had ik bij de eerste zwangerschap ook. Net of je ieder moment ongi ofzo wordt. Ik denk dan maar: gelukkig mijn buik is aan t groeien haha. Liefs, Angel
@ Angel, oh gelukkig ik was mij al weer zorgen aan het maken. Dus paniekbezoek aan de wc maar gelukkig niets aan de hand! Ben nu toch weer een beetje gerustgesteld!
Soms voelt het ook net of je ongi gaat worden. Ik heb het vaak na een fietstocht of als ik veel gebukt hebt. Dit is naast mijn enorme moeheid dan ook het enige teken dat ik zwanger ben. Tot nu toe maar 2 keer echt misselijk geweest.
@ Flore, ja bij mij is de misselijkheid ook verdwenen en heb weer een gezonde eetlust! Alleen heb ik ongelooflijk veel zin in zure dingen. Dus net weer een enorme hoeveelheid mosterd op mijn boterham gesmeerd! Mmmmm, mosterd en van die zure snoepjes, daar zou ik nu op kunnen overleven! Hahahaha!
Ja, die bandenpijn heb ik ook. Net heb ik twee keer gehad dat ik wat abrupt opstond en toen kreeg ik echt een kramp/steek door mijn rechterlies. Sloeg er een beetje dubbel van . Nu maar even rustiger opstaan. Wat vroeg dan die echo.... ik krijg wel de 14e een verwijsbrief voor een termijnecho (doen ze standaard) in het ziekenhuis. Maar ik weet niet of ik dan nog 1 of 3 weken moet wachten. Ik hoop eerder, want ik wil zooooooo graag echt leven zien en horen. Lijkt mij zo bijzonder! Ik ben volgens alle calculatoren steeds op een ander moment uitgerekend, de ene zegt 2 oktober, de ander 4, 6 heb ik ook zien langskomen. Ik heb meestal een cyclus van 32-dagen, maar die calculatoren houden meestal geen rekening met cycli die geen 28 dagen zijn. Maar deze ronde had ik geloof ik een vroegere ovulatie, dus het is voor mij nu echt abacadabra hoe ver ik ben. Ik hou het op het midden.... 3 oktober ofzo!
@ appeltje, bij mij was het niet echt in mijn lies maar zo echt krampen in mijn onderbuik en dat terwijl ik mooi op dezelfde plaats zat. Achja, zoveel zwangeren zoveel kwaalktjes Ik heb toch ook maar beslist van naar mijn belgische gynaecoloog te gaan. Er zijn zoveel verschillen tss BE en NL wat betreft zwanger zijn en vooral bevallen en ik denk dat ik mij het best voel bij de belgische wijze... Ga het zaterdag met mijn HA bespreken en dan waarschijnlijk de week erna naar de gynaecoloog en tss week 8 en 10 een eerste echo! (standaard in BE)
@ Sofieke: Ik woon in Nederland, maar ik ga altijd voor alles naar mijn HA en ZH in België. Normaal naar Brugge, maar voor zwangerschap naar Knokke. Ik heb veel vertrouwen in België . Ik belde de gynaecoloog op bij 4 weken en ik mocht gelijk komen, maar dat vond ik nogal snel, dus ik ga nu bij 6 weken. Zo standaard is het dus niet in België tussen week 8 en 10 Ik heb heel vaak als ik in mijn bed lig in de foetus houding en ik strek me om me te draaien dat ik een harde buikkramp krijg (zoals je in je kuit kunt voelen), wat zou dat kunnen zijn? Kent iemand dat?
@ Bobbie, ja ik kan het niet helpen maar ik heb een hele goede gynaecoloog in Belgie dus ik vond het wat raar om dan hier in amsterdam alles in gang te zetten. Wordt alleen wat stressvol tegen de uitrekeningsdatum, dan moeten we natuurlijk wel rekenen dat we ruim 2u onderweg zijn naar het ziekenhuis. Maar goed mijn vriendje is arts dus die kan dat wel inschatten wanneer het tijd is om te vertrekken! Maar je krijgt in Belgie toch standaard tss 8 en 10 weken een echo? De volgende dan rond 20 weken en dan eentje rond 35 weken. Toch?
Dat zou best kunnen, dat weet ik niet. In Knokke zijn ze heel makkelijk, normaal moet je telkens op controle bij je HA, maar daar mag je elke keer bij de gynaecoloog op controle...vind ik helemaal super! Oh je bent dus wel een Nederlandse? Naar welk Belgisch ZH ga jij?
Is bij mij ook hoor gewoon gelijk iedere keer bij de gynaecoloog op controle. (ik ga in het universitair ziekenhuis van Leuven) En nee ik ben een belgische die door de liefde in nederland is terecht gekomen! Dus heb nooit beter geweten dan op de belgische manier te bevallen met een gynaecoloog, met pijnbestrijden en daarna 5 dagen bekomen in het ziekenhuis! Toen ik hier hoorde van mijn vriendje dat hier de thuisbevallingen gepromoot werden sloeg ik denk ik groen, paars en rood tegelijk uit... Dus laat de eerste maar op de belgische manier komen en als ik dan gerustgesteld ben kan een tweede misschien wel eens op de nederlandse manier!
hai hai heb de assistente gemeld over mijn zwangerschap en ze zei dat ik met 12 weken een afspraak moest maken klopt dit?
@ Bull terrier. Bedoel je de assistente van je huisarts? Kan wel zijn, maar naar ik begreep moet je gewoon alles via de verloskundige regelen niet?
Hoi meiden. Ik weer wat rustiger en zie wel hoe dat alles gaat lopen. Ik heb de huisarts toch maar even gebeld en volgende week dinsdag mag ik even langs komen. Verder goed naar mijn lichaamluisteren en genieten was het advies dus dat doen we dan maar. Hopelijk werken de hormonen een beetje mee verder nog wat misselijk en krijg bijna geen eten weg maar ach heb genoeg reserves zullen we maar zeggen(hihi) zie er ook wel een beetje tegen op om dikker te worden. Ik ben in 1,5 jaar tijd 11 kilo afgevallen er zijn er zachtjes aan 2 bijgekomen en redelijk stabiel nu maar ja dat zal niet zo blijven... heb alle kleding weg gedaan die veel te groot waren dus zal al snel wat andere kleding moeten gaan halen ben ik bang. Waah ik loop weer veel te veel op de zaken vooruit. kan me nog steeds niet voorstellen dat ik mama mag worden en dat er over 9 maanden een klein hummeltje in een wiegje boven ligt... maar heb er wel zin in!