Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoooooooooi!
    Jemig wat wordt er weer veel gekletst hier! Heerlijk!
    Vraagje... ik lees dat bij een aantal dames toch al heel snel een echo wordt gemaakt... is dat om een speciale reden? Ben echt nog een groentje hoor, weet nog HELEMAAL niks... ;) Heb zelf mijn eerste echo op 29 maart (jippie jippie jippie) en dat is eigenlijk pas in de 11e week...
    En eh... wat betekent MvM en MP eigenlijk?

Heb trouwens nog een leuke site gevonden voor foto's van je kindje, week per week... Volgens mij staat deze link ingevuld met mijn gegevens, maar je kunt 'm aanpassen...

http://vaderschap.org/cgi-bin/yawps/mod ... /index.cgi

Hé Klus, wat leuk dat ik je hier weer tegenkom! In ons vorige mailverkeer hadden we het erover dat je je naam eer aan zou doen, hahah!

Liefs Chris

2. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hoi Chris,

Voor veel meiden is de vroege echo inderdaad met een reden. In mijn geval een eerdere missed abortion (miskraam die niet vanzelf loskomt) en het ontbreken van een eierstok.
    Een echo bij 11 weken is heel normaal, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
    MvM is Moeders voor Moeders, hier kan je alles over vinden op internet. Is zeker de moeite waard om aan mee te doen en je krijgt er nog leuke cadeau's voor ook!
    MP is Marktplaats, oftewel verslaafd aan www.marktplaats.nl ;)

Grts, Maartje

3. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé Maartje! Bedankt voor je reactie!
    Ben ik weer op de hoogte van de afkortingen en ga ik toch ff koekeloeren op marktplaats ;) Als het goed is bellen ze vanuit de verloskunidgenpraktijk deze week ook voor Moeders voor moeders! Ben heeeeeeeeeel benieuwd!

Liefs Chris

4. hey meiden.. net toch even een nieuwe test gedaan.. gewoon voor je eigen gerustmoet toch...
    en overduidelijker kan niet hahha..
    hij kwam er al na een paar seconde..

ik ga hem nu inpakken.. en samen met het boekje.. help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt... aan mijn mannetje geven..
    hij gelooft het nog niet helemaal ;)

ik zet de foto in mijn album!

5. Hoi meiden,

Ik wordt ook een oktober mama, voelt nog wel erg onwennig hoor. Ben nu wel gewend aan het idee zwanger te zijn en het is ook zeker een gewenst kindje, ben alleen super onzeker... wordt soms moe van mezelf... en topfit ben ik nu toch al niet... Heb morgen m'n eerste echo... kan bijna niet wachten.

Gelukkig ben ik niet de enige die zich niet fit voelt. Ben nu bijna een week thuis van m'n werk. Voel me zo slap, misselijk en moe dat ik het niet meer op kan brengen om te gaan werken. De afwas of de trap op lopen kost me al teveel moeite. Ik had nooit gedacht dat dit al zo 'erg' zou zijn zo vroeg in de zwangerschap... Hoop dan ook dat ik me over een paar weken weer een stuk fitter zal voelen en weer gewoon kan werken. De dagen duren anders wel heel erg lang...

6. @ misoh! gefeliciteerd meid..
    wel balen dat je je niet lekker voelt..
    hoop dat dat snel over is, dat je daarna lekker kan genieten!

7. Tamara1984

Tamara1984 Actief lid

14 jan 2007
    131
    0
    0
    hey mamies :D ,
    even een vraagje aan jullie mag je eigenlijk nu wel vrijen :( ? want de ene x hoor nee de 1ste 3 maanden niet en van sommige hoor ik weer van ja mag wel hm weet t nu even niet meer!?
    En hebben jullie t nou ook dat alles zo onzeker voor jullie aanvoelt ik heb helemaal niet t idee dat ik zwanger ben ofzo haha behalve dan de kwaaltjes pijnlijke borsten een ongi gevoel enzo maar t is zo onwerkelijk allemaal ik gelloof het denk ik pas als ik 13 maart naar de vk ben geweest ben nou al helemaal zenuwachtig haha of alles wel goed zit van binnen bij die kleine.
    x tamara

8. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    @Tamara: Je mag wel vrijen. Er is wel een kans dat er daarna iets bloedt maar dat heeft dan niets met een miskraam te maken (maar met een beter doorbloede baarmoeder)
    Maar ik moet eerlijk zeggen: wij houden ons even in. Met name mijn man is toch wel bang dat er iets misgaat. Als ik op dit forumm kijk, weet ik dat veel mensen dat hebben. En ach, je kunt op veel manieren vrijen, toch?

Ik ben ook erg onzeker over wat ik voel en wat ik moet voelen. Ik lees hier volop mee en dan komt er altijd wel iemand die dezelfde klachten heeft. Ik moet zeggen: ik zou wel erg blij zijn als ik het hartje op de echo zie kloppen. Dan heb je ook geZIEN dat er iets is...

9. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé hoi!
    Hier nog één die best wel onzeker is over het vrijen.... Vorige week hebben we wel lekker gevreëen, maar op één of andere manier voelde ik het veel beter... alsof ik nauwer was ofzo... sorry :oops:

Het is allemaal wel heeeeeeeeeeel spannend hoor, kan niet wachten tot 29 maart dat we onze echo hebben!

Liefs Chris

10. Wendell

Wendell Lid

10 feb 2007
    43
    0
    0
    Emmen
    poehhhh
    poehhhhhhhhhhhhhhhhhh

Even bijkomen van het lezen.Wat een geklets hier vandaag......hahahaha :) :) :)

Heb volgende week de 27e een intake bij de vk.
    Helaas heeft deze vk geen eigen echo apparatuur.......tenminste wat ik nog weet in 2002.Wie weet nu wel(hoop ik)

Deze zwangerschap beleef ik echt zo anders dan van mijn zoon in 2002.

Ben vaak moe nu en heb totaal geen zin om iets te ondernemen.
    In de ochtend uren ben ik fit.

Helaas moet ik deze week van 14:00 tot 22:30......klaag klaag
    En hoef maar wo,do,vrij te werken :oops: :oops: :oops:
    Dat zal me wel heel zwaar vallen..........
    Kan de weken nu wel voorbij kijken op de hoop erin me dan stukker fitter te voelen.

Groetjes Wendell

11. Hoi allemaal,

Even wat betreft dat vrijen. Ik heb dat de eerste dagen nadat ik wist dat ik zwanger was ook wel een beetje vreemd gevonden. Zeker omdat ik toen wat ongi achtige krampjes had. Ondertussen zijn die weg en zijn zowel mijn man als ik helemaal niet bang om te vrijen.

Op de momenten dat ik me fit voel (meestal 's avonds pas) dan heb ikjuist meer zin om te vrijen dan voordat ik zwanger was. Heb niet het idee 'nauwer' te zijn, wel letterlijk 'heter', zal wel komen door de betere doorbloeding van de vagina en de baarmoeder. Mijn man kan ook duidelijk het verschil voelen.

Ik zou zeggen doe vooral waar je jezelf prettig bij voelt.

12. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Even snel een berichtje van mij. Ben al vanaf vrijdag ziek, dus het gaat niet zo erg lekker. De 1e dagen een keelontsteking, zondag klonk ik alsof ik al dagen had gecarnavald. Gisterenmiddag was dat allemaal ver over en sinds gisterenavond voel ik me alleen maar misselijk, het liefst spuuug ik alles er uit, maar tot nu toe komt er niets. M'n darmen rommelen ook allemaal wat, het zit niet lekker.

Verder ben ik nog heel moe en heb wat menstuatieachtige buikpijn, duik dus lekker m'n bed weer in. Gisterenavond en net had ik ietswat buinig bloedverlies bij mijn afscheining zitten. Het was echt maar minimaal, dus ik ga ervan uit dat het wat oud bloed is o.i.d.

Morgen ben ik lekker vrij, daar ga ik echt van genieten!

13. hoi meiden..
    trouwens nog een vraagje he...
    wat gaan jullie drinken tijdens julliezwangerschap..
    ik las dat koffie thee en cola light niet heel erg goed is voor je...
    en thee en light drink ik heel vaak..

14. bolletje

bolletje Actief lid

31 jan 2007
    223
    0
    0
    Er bestaat ook cola light caffeïne vrij 8)
    Verder drink ik veel water ,ranja en 7-up

15. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wie was dat ook alweer, een paar pagina's terug, die ook al zoveel zin had om "vanalles" te gaan kopen? Hier nog zo ééntje.... :)

Ben er wel errug vroeg bij, weet ut, maar het bloed kruipt....
    Zag bij H&M op internet van die eenvoudige positiebroeken, in zwart en grijs, € 14,90. Vond dat ik me daar niet op kon verkijken, voor dat geld, dat durfde ik wel te wagen. Nu heb ik ze binnen, en oooooooh, die zitten echt zaaaalig, nu al! :p heb meteen de neiging om er een heel leger van te bestellen! Fijne elastieken band, echt een aanrader deze broeken. Niks apart, gewoon heel eenvoudig, maar ze zitten echt heel fijn!

Nu we het zo over kleding hebben; iemand enig idee waar je positie-ondergoed kunt kopen? :(
    Het zit nu allemaal nèt niet meer zo lekker als een maand of 1,5 geleden...

Heb inmiddels ook zo'n kalender van Babyopkomst.nl binnen; die zijn ook echt leuk; staat bijna elke dag wel info bij! Deze kalender ga ik lekker "onopvallend" op de plee hangen als mijn lief jarig is; eens kijken wie van de gasten (vrienden, bekenden etc.) er zo slim is om die hint als eerste op te pikken, hihi... :)

Over een weekje weten we meer; over 7 nachtjes intake VK... waarom duurt dat zo lang? aaaaaaaaaargh! Voel heel sterk de neiging om nog een test te doen, just for sure...

16. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Wat lekker dat jullie online kunnen shoppen bij h&m, hier kan dat niet en zit in Perpignan, is 90km verderop....beetje ver, ik weet niet eens of ze ook de collectie Mama hebben....Het is het de enige winkel met normale maten! Verder is het hier meestal de regel dat een 42 een 38 is...Heel frustrerend als je een typische 'hollandse" meid bent. Bh's heb ik afgelopen december maar in NL gekocht, is hier niet te doen. Ik moet nog maar kijken waar ze hier goede zwsch kleding hebben, anders via internet in NL, tips misschien?

17. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    O ik ga gelijk ff kijken op de site van H&M :D
    Ik pas serieus nog maar in 1 broek! (stretch) Maar ik heb dus maatje 34, weten jullie nog andere sites met positiekleding in een kleine maat? (mn buik groeit namelijk al aardig, alleen mn benen zijn heel dun..)

18. augustus

augustus Niet meer actief

Good morning,

Wat leuk zeg van de H&M online.
    Vanavond ook maar even kijken, ben benieuwd.
    Wat kletsen jullie veel hier zeg...Leuk om alles 's avonds lekker door te lezen.. :)
    Spannende dag vandaag, vorige maand ging het op deze dag mis (als mijn banner klopt). Ik probeer er maar niet teveel aan te denken.

Werken jullie? En wat doen jullie? :(:

Ik werk zelf op kantoor bij een partycentrum.
    Ben wel blij dat ik nu zittend werk doe. Ik kak echt in rond een uurtje of 3. :oops:

Ik ga snel naar mijn werk.

Groetjes

19. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik werk fulltime als communicatiemedewerker/adviseur. Erg leuk werk.
    Moet nu vliegen trouwens....

(Iemand al iets gehoord van lievebeesje? Die zou toch een echo hebben om te kijken of ze nu een september of een oktobermama zou worden?)

20. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ja ben ook wel benieuwd naar Lievebeestje. Ik werk overigens als secretaresse, 24 uur per wk..

Deel Deze Pagina