@evaatje.. ik zei het over het velletje op zijn lip! het is er nu vanaf.. dus het valt weer mee.. zag er zo sneu uit gisteren! hij ligt nu weer heerlijk te slapen! Kom op beebs van onze oktobermama's! je mama wil je graag zien! We gaan zometeen even naar de markt! even lekker showen!
Evaatje, ze vonden Mirte in het ziekenhuis geel, maar als ik foto's van andere kindjes zie dan was ze dat dus gewoon echt niet... Ze hebben er zelfs nog op geprikt wat zowel de kraamverzorgster als de verloskundige hier echt de grootste onzin vonden. Maar goed, inmiddels is er van dat vleugje geel (als het er al was) niks meer te zien. Dat kleine meiske houdt me aardig bezig vandaag, mn middagdut is er zo ongeveer bij in geschoten. Ze begint steeds na een half uur te huilen en ik weet niet altijd even goed wat ze dan wil... Misschien zo toch nog maar even proberen op bed te gaan liggen... Eigenlijk wil ik ook nog zoveel, ik zou zo graag even zelf wat boodschapjes doen, maar ik kom echt nog niet in het dorp wandelend... Misschien dan morgen samen met papa en kind dan maar. We zijn al een paar dagen niet naar buiten geweest...
@Xenas; zo'n nacht hebben wij ook een keer gehad. Fiene kreeg de voeding niet goed op gang en stikte van de honger. We hebben echt geen oog dicht gedaan die nacht. Heel vermoeiend. laten we hopen dat het vanavond beter gaat! @Nijnie; wat vervelend dat Mirte zo spuugt! Gelukkig heeft Fiene daar weinig last vna. Ik vind het altijd zo zielig voor die kleintjes! @choco; hou vol meid! @nienke; toch wel?! Kan het me helemaal voorstellen meid! @Sylvia; he bah, wat jammer dat het niet gewoon doorzet! @Appeltje; och wat een schatje! Echt een plaatje om te zien! Mijn kraamhulp heeft dat ook vertelt, maar voor zover ik weet geldt dat alleen voor de eerste twee weken. VOlgens mij zou ze het nu zelf aan moeten geven. Ik ga morgen toch maar even bellen denk ik. Beter het zekere voor het onzekere. @Bolletje; he gadver. Wat vervelend dat het niet doorzet! Slaap lekker meid! Ik hoop dat het helpt! @Evaatje; Fiene is maar heel even een beetje geel geweest en dat was in de eerste week. Sindsdien heeft ze dat niet meer gehad. Fiene heeft een redelijk dik koppie en daardoor een behoorlijke onderkin. Nu zag ik net dat het in die plooi helemaal rood is. Het is dus een beetje aan het smetten. Ik heb het meteen schoon en droog gemaakt en er wat bepantene op gesmeerd. Iemand nog andere tips om dit op te lossen. Ik vind het zo sneu en baal er echt van. Ik ben zo'n pietje precies als het gaat om afdrogen en hygiene en toch is het gebeurd!
@Nijnie; oh dat herken ik echt! ik wil ook zoveel en kom nergens aan toe. Fiene is meestal 's middags wakker en dan vind ik het nog erg lastig om andere dingen te doen. Ik ben net wel met mijn vader naar buiten geweest gelukkig. Ik kan me goed voorstellen dat je daar ook behoefte aan hebt. Ik word erg chagerijnig als ik een dag niet buiten ben geweest!
Maartje.. het gaat alweer wat.. ben weer bijgeslapen en dát scheelt Ik zou niet al te veel smeren in de smetplooi.. gewoon erg goed afdrogen.. ook door de dag heen af en toe goed deppen met een kantoenen luier... bepantene ken ik niet.. maar als ik er wat op zou smeren zou het een heeeeeel dun laagje sudocreme zijn! Daar zit verder niet zoveel in (ipv zou ik namelijk er niet iets op smeren wat een 'helende' werking oid zou moeten hebben en meestal vettig is...) .. sudocreme is op basis van zink en dat werkt bij smetten etc. toch het beste.. Handigheidje voor een dun laagje: Steriel gaasje openvouwen, likje sudo erin.. dicht vouwen als een soort buideltje en daar voorzicht mee deppen.. de sudo komt dan door het gaasje heen in een mooi dun laagje op de huid en je werkt schoon met een gaasje!
@Nienke; bedankt voor de tip. Bepantene is een creme die ik van het ziekenhuis heb gehad. Geschikt voor luieruitslag, tepelkloven enz. Het is inderdaad wel wat vettig. Ik denk dat ik Fiene vanavond maar even lekker in badje doe, dan goed droogmaken en dan jouw tip met de sudocreme. Ik denk dat dit niet de laatste keer is, want er zitten daar zoveel plooien en als ze kwijlt of spuugt..... Nou ja, ik ga het vanaf nu NOG beter in de gaten houden. Wat ik nog vergeet te vertellen...... Martine (mama van Lucille) smste vandaag dat ze al een aantal dagen in het ziekenhuis ligt met hoge koorts! We zaten bij elkaar op gym en houden sindsdien contact via mail, sms e.d. Dus ook vanaf deze plek: Martine, heel veel beterschap meid! Ik hoop dat je snel weer thuis bent.
Ik heb op aanraden van die CB-lijn het hoofdeind van het bedje wat verhoogd (komen die voorleesboeken nu toch al van pas ) en de voeding wat verdund en het lijkt te schelen, ze heeft sindsdien in elk geval nog niet weer zoveel teruggespuugd! Ze ligt nu tevreden te slapen en zelfs ik heb bijna 2 uurtjes dromenland bezocht! Dat smetplekje, ik zou er zelf geloof ik vaseline op hebben gesmeerd. Dat gebruik ik ook voor de billetjes (preventief). Heb ook wel sudocreme staan, maar vind de vaseline eigenlijk veel lekkerder smeren . Bepanthen heb ik alleen nog maar op mezelf gesmeerd , maar een vriendin van mij gebruikt dat echt overal voor bij haar kindje. Ons meiske had een puistje op haar kind en nu op haar voorhoofd. Een heus jeugdpuistje .
Wat heeft Martine (of ligt Lucille in t ziekenhuis?) dat ze zo hoge koorts heeft? Beterschap in elk geval Martine!
Nijnie, je meisje heeft toch geen reflux ofzo? Spugen na de voeding en zo wenen nadien...kan ook deels verborgen reflux zijn?
ha meiden! beterschap martine! Zo'n soort open plekje heeft Jesse ook maar dan bij zijn liesje.. kan ik daar dan ook sudo creme opsmeren? pfff ben af en toe zo onzeker.. hebben jullie dat ook? @maartje.. ik hoop dat het vannacht idd beter gaat! tip gehad van mijn vader... anders moet ik hem savonds lekker in bad doen! baby's worden rustig van water.. ze hebben natuurlijk 9 mnd lang in vruchtwater gezeten! dus we gaan hem vanavond lekker in bad doen.. met die olie van natusan.. en dan lekker flesje geven! en hopen dat hij lang blijft slapen!
ohhh nog een nieuwtje! heb via de miss etam site meegedaan aan een prijsvraag.. nu heb ik voor volgende week 2 kaarten gewonnen voor de jonge gezinnen beurs! twijfel nu.. zal ik gaan of niet? wat zouden jullie doen?
Als je de tijd hebt moet je gaan Xenas. Ik wilde er ook heel erg graag heen maar die baby wil niet uit me komen. Hier dus echt op het einde van mijn latijn. Ben moe moe moe..............baby word zo zwaar dat het overal steeds meer pijn doet. Waggel als een eend. En die maagzuur, dat is echt niet normaal mijn keel doet er zo een pijn van om over die vingers maar niet te spreken, mijn vingertopjes tintelen zo erg het is net of ik er de hele dag op zit, lasof ze niet van mij zijn, maar ik voel wel de pijn. Nog steeds kan ik lachen hoor..............ik klaag nu wel even omdat ik het echt zo zat ben..........maar ik lach ook nog steeds...beetje met kiespijn. (Beetje Veeeeeel.....haha.... )
lieve marize.. ik hoop dat je beeb er snel uit wilt komen! hoever ben je nu? (zag even geen banner, of heb je die niet gehad?)
Mijn banner moest echt even worden aangepast.........die van die andere site zag er niet meer uit met een welkom plaatje en de text.........ben nu 41 weken..............dus het duurt niet lang meer......
@Nijnie; hahaha, altijd handig die boeken! Ik weet niet wat Martine precies heeft of had. Ze heeft in eider geval aan een infuus met antibiotica gelegen en ze smste net dat ze vanavond naar huis mag! Met Lucille is alles prima. Die was wel lekker bij haar gelukkig! @Xenas; ik ben ook mega onzeker. Nu weet ik weer niet of het normaal is dat Fiene donkere poep heeft. Eerst was het knalgeel, nu wordt het steeds donkerder (maar niet zwart ofzo hoor). En zo is er elke dag wel iets! Maargoed, het zal wel wennen denk ik. Sudocreme kan je inderdaad goed gebruiken voor die plekjes. Gefeliciteerd met je prijs! Als je je goed voelt en zin hebt zou ik lekker gaan! @Marize; oh meid, wat vervelend dat je het zo zwaar hebt! @BABY VAN MARIZE: KOM ER NU MAAR UIT! MAMA WIL JE ZIEN!
hey meiden hier ff een berichtje van mij hier gaat het zijn gangetje dyon is volgens mij soms uit zijn hum als ik hem bij me pak en we gaan op de bank liggen dan vallen we saampies heerlijk in slaap en dan geniet ik volop! dyon heeft idd ook rood onder de armpies en een soort smeer en dat maak ik ook goed droog en schoon en ik bebruiik zwitszak zinkzalf en dat helpt ook goed en alle mamsies gefeliciteerd met jullie beebjes liefs nica
Niet zoveel tijd, heel veel visite, kom later nog wel een keertje terug om alles bij te lezen, solly solly solly! Ze is de laatste drie dagen 260 gr aangekomen, dus alles ok!
Hee dames, ik kom me nog even melden ,voordat ik op de bank ga hangen. Ben vanmiddag dus naar bed geweest en heb 2 uur geslapen ,maar daarna zakte dus wedrom alles naar een minimum! Het was dus definitief weer een valse start! Morgen moeten we weer naar het zh voor ctg en dan gaan ze als het goed is ook weer strippen (wordt dan de 3de keer) Ik probeer me nu maar weer daarop te richten en vannacht maar goed te slapen. Ik meld me morgen weer. Groetjes
@NiCa; heerlijk he, als ze zo bij je liggen! Fiene is vanavond in bad geweest en gilde de hele boel bij elkaar tijdens het afdrogen. Daarna heerlijk bij mij op schoot een uur geslapen, vervolgens eten en naar bedje. *zucht* *zwijmel* @Marieke; meid, geniet lekekr van alles wat op je af komt. Wij lopen niet weg! @Bolletje; het zit je ook echt niet mee he! Succes morgen in het ziekenhuis. Ik hoop echt heel erg dat het eindelijk eens echt gaat beginnen voor je! Ik heb een glaasje rose voor mezelf ingeschonken. Fiene heeft net gegeten en over minimaal 4 uur is die wijn wel uitgewerkt. Wat heeeeeerlijk! Straks lekker rozig naar bedje, want ik ben echt niks meer gewend merk ik! Liefs, Maartje PS Hebben jullie in de lounge het verhaal over lieselotje1980 gelezen. Wat verschrikkelijk! Daar krijg ik het echt spaansbenauwd van (!waarschuwing: NIET lezen als je erg emotioneel of angstig bent op dit moment!)