Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Appeltje, wat groeit Kevin lekker! Hier hadden we vanmorgen 3200 gram schoon aan de haak (is 60 gram boven geboortegewicht, maar Mirte is nog wat afgevallen toen het met de BV niet wilde). Er zit een stijgende lijn in en dat is wel lekker! Die boertip ga ik proberen zometeen, rond een uur of 3 is het weer voedertijd.
    Wij geven de fles en zijn vaak ruim een half uur bezig, als ik het verschonen en het maken van de fles en alles meetel. Flesje zelf heeft ze vaak in een minuut of 15 wel leeg, maar dan hou ik haar nog zeker wel een kwartiertje rechtop in de hoop dat er een boer komt (vaak niet). BV duurde langer.

Maartje, vervelend dat die gebroken nachten je zo opbreken.

Astrid, in het boekje wat ik van de CB heb staat dat ze de eerste 2 weken 6 keer 70 tot 100ml voeding "moeten" drinken of vaker kleinere beetjes (420-600 ml op een dag). Dus het lijkt mij geen probleem als ik het zo lees. Als je zekerheid wilt kan je hem misschien van de week even gaan wegen op het CB, maar ik zou me er geloof ik niet druk om maken. Zolang hij goede natte luiers heeft en anders die lijn van het CB even bellen.

Evaatje, wat een bos haaaaar :). Dat Nijntje pakje hebben wij ook ;).

Sylvia, succes... hopelijk zet het allemaal een beetje vlot door. Pas goed op jezelf!

Wij hebben een stukje gewandeld, het was lekker weer hier. Zijn heel even op bezoek geweest bij schoonzusje haar lief (zij zelf was aan t werk). Kopje thee gedaan en weer naar huis.
    Heb worteltjes klaargezet voor vanavond, er zit nog een wasje in de machine en ik verwacht elk moment een kleine die zich meldt voor voeding.

Laatste Loodjes Mama's nog even volhouden he! En nog-verwachte-oktober-beebjes, kom eens even buiten spelen de maand duurt niet zo heel lang meer!

Nijnie

2. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Hoi meiden

gefelciteerd voor alle nieuwe mamma's!

ben even de draad kwijt qua bevallingen etc, want ben hier een tijdje niet geweest ivm ziekenhuisopname.
    Een paar uur nadat de kraamhulp wegging kreeg ik opeens hoge koorts, de verloskundige kon er geen wijs uit en stuurde me door de de gyn.
    Deze zag nog wel wat stolstels in mn baarmoeder maar wist ook niet zo snel wat de koorts kon veroorzaken.
    Mn koorts was op dat moment weer wat gezakt door de paracetamol die ik had genomen, eenmaal thuis zat ik weer op de 19.6 en en moest ik toch worden opgenomen...balen natuurlijk! Gelukkig kon Lucille mee, anders was ik echt niet gegaan.

In het ZH, kreeg ik ruim over de 40 gr koorts dus met spoed bloedkweken etc, heb 4 dagen een AB infuus gehad en vrijdag mocht ik over op de orale med zodat ik naar huis kon!
    Maandag heb ik mn laatste dag van mn kuur dus hopelijk blijft de koorts weg!

Nou ik ga weer mn best doen, alle verhalen weer te volgen!

x martine

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dank jullie voor de antwoorden!

Ik denk idd dat Nathan een regeldag heeft, dat zei de kraamhulp ook al dat hij die binnenkort kon hebben.
    Ik denk dat ik al weet hoe we het gaan doen.
    We gaan nu elke 4 uur voeden en dan 90 cc.
    Heb er net 4 uur tussen gelaten en 90 cc gegeven, dit gaat zonder problemen op!
    En elke luier die we verschonen is een plasluier, dat zit dus ook wel goed!
    In totaal zit hij dan op 540 cc, lijkt mij voldoende.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

5. @Evaatje: wowie, wat een bevalling! Klinkt niet echt prettig allemaal. Wat een mooi meisje heb je! En onze namen lijken idd erg veel op elkaar! Leuk hoor. Ze hebben dezelfde initialen.
    Bij mij doet de BV ook nog best pijn. Maar ik heb geen kloven ofzo.

@Serlovesang: Gefeliciteerd met je dochter!

@Nynke: Wat naar van je moeder!

@Smeetje: Gefeliciteerd met je dochter!

@Jotim: Wat een vlotte bevalling. Lekker mannetje heb je hoor!

@Marieke: Ach wat een lieve foto. Mooie meid heb je.

@Divanaatje: Gefeliciteerd met je zoon!

@Misoh: Gefeliciteerd met je zoon!

@Chrisje: Gefeliciteerd met je zoon!

@Irene: Kan me voorstellen dat je je kleintje wil vasthouden! Hou nog even vol, ze komt vanzelf!

Oh ik krijg visite! Kom straks terug...

6. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Marize, ik heb dat ook gehad, dat ik steeds opnieuw moest inloggen...je moet dan je c-schijf eens opkuisen, zodat al je cookies weg zijn en dan zou je probleem opgelost moeten zijn!

Aan alle meiden die op bevallen staan,,,, veel succes....

Ik ben ook helemaal op...Winter gunt ons s'nachts niet veel slaap en begint zo wel wat door te wegen...en vanaf morgen gaat mijn ventje ook z'n bediende job terug uitvoeren en dan is hij van 5u s'morgens weg en sta ik er dus alleen voor...pfffff ben benieuwd wat dat gaat geven...

7. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

hallo iedereen,

ben van deze middag terug uit het ziekenhuis. Jelle stelt het prima. Heb nog geen tijd gehad om alles te lezen, maar heb wel gemerkt dat er ondertussen veel nieuwe mama's en papa's zijn. Allemaal van harte gefeliciteerd! Ik lees nog wel een keertje bij deze week. Want 'auw' hier op een gewone stoel zitten. Poep en knipje doen echt wel pijn, maar ja, dat hebben we er voor over, he!
    Bedankt allemaal voor de felicitaties en tot later eens. (zal ook eens zo vlug mogelijk een fotootje van onze schat in m'n album plaatsen).

Groetjes...

8. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Maartje: ze gingen haar voetjes voorweken voor de doorbloeding. Die was nu zo goed dat haar hiel bleef bloeden, arm kind.
    deyba is sowieso erg warmbloedig, ze heeft geen kruiken nodig. Vanaf de eerste dag. Zal het 'kamelenbloed'van mijn man wel zijn ;)

Iedereen die haar voor het eerst ziet roept meteen wat een kop met haar. Het is ook echt een dikke bos zwart haar. Ze heeft zelfs al een matje in haar nek.

Hier gaat de bv nu goed. 1 borst is nu helemaal niet pijnlijk meer. Alleen het aanleggen is nog gevoelig.

Maken jullie je kindje wakker voor de bv? Met de kraamphulp deden we het om de 3 uur. Nu heb ik haar vandaag even een uurtje laten liggen. Als ze honger heeft komt ze wel toch?

Morgen gaat ze mee naar stal. Kan ze kennis maken met de paarden. Ben benieuwd.. Vandaag ook even lekker naar buiten geweest. Voel me eindelijk weer een beetje mens..

Hoe is bij jullie de kraamhulp bevallen?
    Ik vind het jammer dat ze weg is, was echt een top kraamphulp. Erg gezellig.

Vandaag nog nieuwe baby's?

Oja liggen jullie kindjes al de hele tijd op hun rug? Ik leg Deyna nog vaak op haar zij...

9. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Evaatje, ik geef haar bv om de vier uur (moet ik haar meestal voor wakker maken) en zolang ze tussendoor niet zelf komt en blijkbaar goed aankomt hou ik dat voorlopig zo...Ze slaapt als een blok...'s nachts zet ik geen wekker, dan laat ik haar zelf komen en dan slaapt ze vijf of zes uur door...Krijgen hier niet veel advies over bv en doe het op intuitie maar blijkbaar is dat dus niet verkeerd en vk zei ook dat ik het goed deed en dat ik vooral niet naar anderen moest luisteren, alleen naar gevoel. Ik heb een supertevreden baby (op het badje na, dat vindt ze vreselijk) en ze eet als een paard...De enige momenten dat ze huilt is 's nachts als ze honger heeft, bij het badje en als ze krampjes heeft...Bij mij doet alleen aanleggen nog pijn, na vijf keer "zuigen" is het over...

Hoop dat met iedereen verder alles ok is, heb nog steeds niet heel veel tijd, hihi. Mams is er nog en is vandaag bij het kanaal achter mijn huis (supermooi plekje) ten huwelijk gevraagd door haar vriend, goed hĆØ?

Vandaag lekker naar de rommelmarkt geweest met Eline, geen kik gegeven tussen de voedingen van 8 en 12! Zoals gewoonlijk was ze diep onder zeil...

Iedereen sterkte met pijn van de knipjes of scheurtjes en tepels...

Iedereen die nog niet bevallen is of bezig (syl, bij mij kwamen ze ook niet regelmatig, vier uur later had ik toch echt mijn dochter in mijn armen!) succes, als ik het kan kunnen jullie het zeker! ;)

De rest ook dikke kussen uit (een zeer warm) Frankrijk!

10. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Evaatje, hier zei de kraamhulp dat zolang ze zich maar meldde om de 3 tot 4 uur, het prima was. Anders moesten we haar wakker maken. 's nachts mocht er volgens haar maximaal 6 uur tussen zitten. Dus ik denk dat je het prima gedaan hebt hoor. Als ze echt honger heeft meldt ze zich wel.
    Onze kraamverzorgster was super! Leuk mens, ik kende haar al een beetje omdat ik haar zoontje een tijdje op de groep heb gehad toen ik inviel voor een collega. Heel jammer dat ze maar zo kort komen... ;).
    Mirte ligt nu steeds op de rug, de eerste 2 weken lag ze op haar zij. Maar we kregen het advies van het CB en van de kraamverzorgster om haar na 2 weken op de rug te leggen omdat dan de kans bestaat dat ze naar de buik rollen en zelf niet meer terugkomen.

Marieke, Mirte vind het badje juist heerlijk. Die ligt echt helemaal te ontspannen dan. Morgenochtend weer :). Wat leuk dat je moeder ten huwelijk is gevraagd :).

Vinden jullie het soms ook zo lastig als je kleintje aan het huilen is en je eigenlijk niet zo goed weet wat er nou aan de hand is... Ik ga soms gewoon mee staan huilen :/. Overigens ligt ze nu lekker te slapen en papa gaat straks de late voeding nog geven, dus mams gaat zo haar bedje in.

11. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ marieke: super zeg dat je moeder ten huwelijk gevraagd is! Wat een feest bij jullie!

@ Astrid: mooie foto's!

@ Matine: fijn dat je terug bent uit het ziekenhuis!

@ Sylvia: nog nieuws?

@ maartje: ik moest wel even om je lachen, maar vind het toch wel fijn dat er (nog?) niemand gehoor gegeven heeft aan je idee. Sinds mijn man thuis is (dat was rond half zes) heeft hij de bewuste zin trouwens nog niet uitgesproken... dus misschien is het leed voorbij (dat hoop ik in ieder geval wel).

Hier alles rustig, we hebben lekker snert gegeten (we hadden gisteren een enorme pan klaargemaakt) en als toetje een stuk zelfgemaakte banketletter (score van mijn werkzaamheden in de keuken van vandaag: 1 banketletter, 1 mueslikoek (noodzakelijk kwaad voor mijn ijzerwaarden: eerder deze week heb ik ook al een abrikozen/walnoten cake gebakken voor dit doel), 1 griesmeelpudding, 6 pannenkoeken: Tsja, je moet toch wat met je tijd he. )

Ik had als lokkertje voor ons meisje trouwens haar voorletter gekozen voor de banketletter, maar ze heeft zich er nog niets van aangetrokken.
    :-D

fijne avond allemaal!

Groetjes
    Maris

12. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Weer snel een update want auw auw auw..
    Krijg nu steeds korter op elkaar weeen, om de 5 a 6 minuten en ze doen echt pijn!
    Hoop zo dat het dorzet want houd ik anders niet vol..begin ook misselijker te worden, heb wel rijstewafels gegeten en drink goed en veel water...

liefs

Sylvia

13. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Nou Sylvia dan gaat het vast nu echt beginnen, ik hoop het voor je. De pijn is verschrikkelijk maar het is het dubbel en dwars waard! Zet 'm op!

Nijnie: ik heb dat ook met dat huilen. Denk dan als ze maar geen pijn heeft. Vandweek was ik voor het eerst alleen thuis en toen heeft ze zo gehuild (terwijl ze normaal amper huilt) ik werd er helemaal wanhopig van. Volgens mij hoort dat bij het nieuwe moederschap ;)

Hier ook het advies gekregen van de 1e 2 weken op haar zij en dan op de rug. Maar Deyna is zo sterk dat ik bang ben dat ze al omrolt. Heb haar nu wel nog op haar zij liggen. Voordeel van de zij is dat ze niet zo'n mooie plek op hun achterhoofd krijgen, dat vind ik altijd zo zonde.

Slapen jullie kindjes al op hun eigen kamertje? Deyna niet hoor, die ligt nog lekker naast ons in de kinderwagenbak.

14. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    *meld*

Grrr....ben ik weer mijn bed uitgeramd door die stomme maagzuur. Pfff..nog ff..nog ff en dan ben ik er van af.

15. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Goede morgen!

Choco, nog ff meid en dan ben je verlost van dat maagzuur!

Evaatje, bij ons in Belgiƫ worden de beebjes direct op de rug gelegd ivm wiegedoodpreventie...maar ik leg Winter ook nog af en toe op z'n zij...toen Emelie en Julie geboren werden moesten ze op hun zij liggen voor wiegedood en nu mag het niet meer...pfff ze weten het zelf niet denk ik...

Wat sex na de bevallig betreft...heb zo'n boekje in het ziekenhuis gekregen met vanalles en nog wat in en daar staat in dat je minstens 25 dagen moet wachten en dat je natuurlijk geen pijn meer hebt aan je scheur of knip...

Winter is er nog steeds om de 2 uur en dat begint toch serieus door te wegen...slapen doet hij s'nachts enkel en alleen op mijn buik..pfff begint ook door te wegen...en als hij wakker is, is hij meestal niet content en krijgen we hem alleen maar gesust met bv geven...soms zit ik echt met mijn handen in mijn haren te roepen : wat doe ik nu toch verkeerd! Waarom kan ik ook niet eens zo'n rustig babietje hebben...dat is nu de derde keer op rij...voel me een compleet leeggezogen melkkoe...(maar wil absoluut niet stoppen met bv geven...), ik ga slapen met hoofdpijn en sta op met hoofdpijn....

16. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

goedemorgen

even vlug me kraamverzorgster komt zo en de hielprik komen ze ook doen.
    Sylvia zet hem op.

Hier gaat alles goed, meneer heeft vanacht een mooie nacht gemaakt.

Komt de Kraamhulp schat van een mens nog 2 dagen dus ik nog ff genieten

17. Safiya

Safiya Actief lid

24 sep 2007
    209
    0
    16
    op een paars wolkje
    Hey meiden!

ik kom even melden dat ik vanochtend ben bevallen van een prachtige dochter Nalaya...ze is om 5.04 uur geboren en weegt 3490 gram! lengte weten we nog niet..gaan we straks even ongeveer meten! ik had een topbevalling van ongeveer 3 uurtjes...15 minuten gebroken vliezen en 5 minuten persweeen! na 3 en half uur mochten we alweer naar huis, vandaar dat ik jullie even zelf op de hoogte kan stellen!

Nalaya is een heel tevreden rustig kindje..heeft al lekker veel gedronken aan de borst en ligt nu heerlijk te slapen!

kga ook ff wat rusten...kom snel weer bijlezen!

iedereen die nog gaat bevallen..heel veel suc6!

de mama's gefeli! geniet er van!

dikke knuf

p.s. foto komt zsm!

18. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    [Meliske breekt even in]

Safiya, meid van harte gefeliciteer met je dochtertje! Ik wacht met smart op de foto's!
    Wat een mooie, aparte naam! Geniet van je meisje!

Liefs Meliske

19. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Jippie, een baby'tje! Gefeliciteerd Safiya! De naam is inderdaad heel mooi, heel veel geluk samen!

@ Liesje: drink jij zelf wel genoeg gedurende de dag? De hele dag hoofdpijn zou met je vochtbalans te maken kunnen hebben?

Groetjes
    Maris

ps hier nog steeds BIB. Ga vandaag even winkelen, misschien helpt dat.
    :)

20. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Maris, misschien houdt ze niet zo van banketletter ;). Je bent wel creatief in de keuken zeg, klinkt goed! Al moet ik zeggen dat ik op het moment mn eetlust nog totaal niet terug heb. Overdag gaat het wel, maar het avondeten krijg ik maar moeizaam weg.
    Winkel ze vandaag!

Sylvia, hopelijk heeft er vannacht toch iets doorgezet... ben heel benieuwd!

Evaatje, herkenbaar alleen thuis zijn en een kindje in tranen. Het zal er inderdaad allemaal wel bij horen. Ik verwacht dat die kleine hier zo wakker gaat worden en dan ga ik haar lekker badderen, vind ze heerlijk.
    Mirte slaapt in haar wiegje bij ons op de kamer, lekker dichtbij.

Choco, vervelend dat maagzuur, nog even volhouden meis!

Liesje, toch apart he dat die inzichten mbt wiegendood zo veranderen steeds... En qua flesjes enzo ook. Ik begreep van de kraamverzorgster dat het nu weer niet nodig zou zijn om flesjes uit te koken, dat gewoon goed afwassen ook voldoende zou zijn. Dat waar je eerder meerdere voedingen ineens mocht klaarmaken, je het nu weer per voeding moet doen. Volgens mij gooien ze elke zoveel tijd al die regeltjes weer om...
    Wat vervelend dat Winter zich zo vaak meldt en niet lekker slaapt. Is er een mogelijkheid om wat te kolven zodat je misschien je lief Winter kan laten voeden en jij een nachtje kan doorslapen?

Safiya, van harte met de geboorte van Nalaya! Rust zelf ook goed uit!

Ik weet even niet meer wie de tip gaf van kindje op de linkerzij houden na het voeden en daarna rechtop, maar het werkt wel hier! Althans, vannacht heeft het 2 keer zn werking bewezen, een paar dikke boeren!
    Wij gaan zometeen eens even de regenhoes voor de kinderwagen testen, moet even wat terugbrengen naar de thuiszorg en het regent. Maar eerst die kleine maar eens even badderen enzo.

Deel Deze Pagina