Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divanaatje

Divanaatje Actief lid

19 aug 2006
    328
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Voor alle nieuwe oktober-mama's VAN HARTE WELKOM!

Heb eindelijk weer eens alles bijgelezen; ben je anderhalf dagje niet online, wat een werk zeg!

Leuk, dat er zoveel gekletst wordt!
    Hier verder weinig nieuws onder de zon, geen klachten verder, alleen mijn boobs doen behoorlijk zeer. Dat is alles!

Ga nu gauw aan het werk. Liefs, Divanaatje

2. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    wat lief dat jullie aan me denken , werd met de echo even heel erg onzeker gemaakt en was er echt naar van ik word dus geen september mama maar de verloskundige die de echo deed maakte me echt heel erg onzeker en heeft me doorgestuurd naar de gyn er was niet veel te zien op de echo maar wat ze zag was misschien 5 weken zwangerschap of resten van de miskraam , nou kan er bij mij echt niet in dat je van resten van de miskraam onwijs zere borsten hebt , word er zelfs wakker van .... en ook heb ik bandenpijn mijn test is ook niet voor niks positief heb er inmiddels 5 gedaan omdat ik erg begon te twijfelen na wat zij zei dinsdag 27 febr moet ik na de gyn en zal dan na mijn berekening 6 weken en 1 dag zwanger zijn dan hoop ik meer te kunnen zien , zag zelf ook iets zitten in mijn baarmoeder en mijn hele lijf voelt zwanger heb ook duidelijk 28 januari mijn ei gevoeld ging er heen om mn twijfel weg te nemen maar werd er dus heel erg naar van vandaar dat ik me even hier niet heb gemeld , zit zelf te twijfelen om om een bloedtest te vragen maar dan zal dat dus bij de arts moeten zijn die me na mijn gevoel erg heeft laten zitten na mijn miskraam ....... hoe is het met de rest hier?? ow ja ik ben fultime mama heb helaas geen werk

3. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Goedemorgen dames,

Slecht nachtje gehad hier. Vaak eruit om te plassen :x :x
    Ik ben mijn misselijkheid echt kwijt nu al een paar dagen. ( klop vlug op mijn buro ) Moe wel en dat begint rond een uur of 3.
    Pijnlijke (.)(.) is ook heel normaal geworden ondertussen.

Heb wel eeen paar leuke website's gezien met kleding voor de zwangervrouw. Volgens mij supermam en positiekleding.nl weet ik neit zeker pin me er niet op vast.Vind die broeken van H&M er ook geweldig uit zien. ga ik zeker aanschaffen. De gewone kleren zitten niet meer helemaal lekker.

Ik werk vanuit thuis, heerlijk vind ik dat. Ik ontwerp familiedrukwerk en webdesign maar dat hadden jullie vast al in de gaten. Het overzicht heb ik zover bijgewerkt al mis ik nog wel veel mensen.

Lievebeesje nergens meer gelezen op het forum hoop dat alles goed is.

4. @ lievebeesje!
    ongelofelijk zeg, dat ze je zo onzeker maken..
    Maar je bent nu toch nog wel zwanger toch?
    Jij bent gewoon echt wel zwanger hoor!

Ik moest vanmorgen voor controle naar de tandarts...
    wilt tie een foto gaan maken... voor mijn tandvlees...
    dus ik vraag.. wat ga je doen... een foto maken zegt tie.. ik zeg : nee doe maar niet... ben zwanger..
    dus nu moet ik over 3 mnd terug komen... voor foto's..
    blijkbaar verandert er veel in je gebit als je zwanger bent..
    en dat wilt hij zoizo nu blijven volgen....
    kan ik dat dan doen.. die foto laten maken?

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Goeiemorgen!

Ik heb net de vk gebelt voor een intake, en op 28 maart kunnen we daar terecht. We gaan dan ook meteen een termijnecho doen. Spannend! :confused:

Oow mn mannetje is ziek en ik merk dat ik ook een beetje ziekjes aan het worden ben. Heb erg veel last vanmijn keel. Zo ff wat strepsils halen.
    Verder heb ik vanochtend ook al flinke kotsneigingen gehad! Lekkerrr hoor :)

6. Wendell

Wendell Lid

10 feb 2007
    43
    0
    0
    Emmen
    Hallo

Ik werk 50% in ploegendienst in de metaal industrie.Dus werk 2 weken achter elkaar de maandag en de dinsdag (middag en de week erna ochtend)en dan werk ik 2 weken op wo,do en vrij....(ook weer eerst middag en de week erop ochtend dienst)
    Deze week heb ik mijn 3 dagen in de middag..........moet vandaag beginnen.Ik zie er als een berg tegen op want tegen een uur of 3 breek ik nu vaak af en ik moet dan nog tot half 11..............pffffff :cry: :cry:
    Maar ik wil er geen dagen voor opnemen ............ben straks mn vrije dagen nog wel nodig.
    Op mn werk weten ze nog van niks....... ;)
    Behalve mn collega waar ik mee samen werlk want we werken ook met aceton en dat is schadelijk voor de beeb.Dus neemt zij dat even van mij over.....Goed geregeld toch

Groetjes Wendell

7. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Goedemorgen!

Welkom en gefeliciteerd voor de nieuwe zwangeren..

Kabouter klus, fijne vakantie gehad las ik, heerlijk hoor..

H&m online heeft leuke positiekleding..
    Kan ook al wel gaan shoppen en ook voor de kleine zijn allemaal zulke leuke dingen..

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, moet zoveel bijlezen, mijn geheugen is echt een zeef op het moment..

liefs Shannen

8. ik ben trouwens secretaresse... en werk 40 uur...
    op dit moment zijn we van plan om beide 4 dagen te gaan werken..
    en dan alle bei natuurlijk op een andere dag vrij.. en 3 dagen oppas of crech!

merken jullie trouwens al wat aan jullie lichaam?
    mijn kin is ontzettend droog!

9. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Hallo allemaal,

Wat K.. zeg, lievebeesje, zo'n echo met een persoon die je alleen maar onzekerder maakt. Fingers crossed tot de 26e. Als het nu idd 5 a 6 weken is, moet er dan toch een hartje te zien zijn. Sterkte meis!

Ik had vanochtend een bloedneus en heb al dagen boedende aambeien. Het lijkt er op dat als het bloed niet meer uit het ene gat kan komen, het dan een andere weg naar buiten zoekt.. :) :) :rolleyes:

Hoewel ik nog niet echt met positiekleding bezig ben heb ik wel al de H&M site gezien. Ziet er goed uit. Ik twijfel alleen over de maten. Normaal gesproken kan ik met mn 46/48 alleen bij de BiB afdeling terecht. De gewone maten van H&M vallen voor mij nogal klein. Dan zie ik nu XXL of maat 5. Wat is dat? 42/44/46/48/50? Iemand ervaring hierin?

Ik zag overigens laatst bij de miss etam zwangerschapsondergoed. Heb het nog niet gekocht. Ga ervan uit dat in ieder geval het sloggi gedeelte van mijn ondergoed nog wel een tijdje meekan.

Kwa werk: Ik ben juriste bij een grote organisatie. Ik werk 80% en ga binnenkort eens met mn baas bespreken of 70% mogelijk is (3 keer 9 met inlevering van atv).. wordt spannend...

Fijne dag allemaal.

Trouwens, mijn moeder is vandaag jarig en ik ga vanavond het goede nieus maar eens vertellen. Spannend!

10. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Hallo iedereen, ik heb eindelijk de oktober mama's gevonden!
    Ik ben zelf ook een oktober mama, 3 oktober uitgerekend als alles goed gaat.
    Het is mijn eerste kindje en kvind het allemaal heel erg spannend en ook nog wat onwerkelijk.
    volgende week vrijdag 1e echo, ik hoop dat het dan wat 'echter' gaat worden.
    Liefs,
    Liedel

11. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Hallo meiden,
    Hier nog even een tip qua positiekleding: bij veel vestigingen van prenatal hebben ze positiekleding (vooral broeken) nu in de aanbieding. Ik heb er vorige week 2 broeken gekocht, een van 5 en een van 9 Euro, gewoon nette zwangerschapsbroeken, echt super! (beetje vroeg, maar ja, voor dat geld, kon ik niet laten liggen!)

12. @ jetteke..
    gefeliciteerd met je moeder...
    Dat zal ze zeker leuk nieuws vinden!

Wij vertellen het as vrijdag dan gaan we naar het abn tennis toernooi en van te voren gaan we eten..
    wij gaan met hun 24 mrt op vakantie..
    we gaan dan hun vragen of ze he tgoed vinden als we met zijn 7en op vakantie kunnen...

mijn ouders vertellen dit weekend..
    dan laat ik denk ik foto' van de test zien..

Mijn zusje heeft al een kindje..dus zij kennen het gevoel al ene beetje haha!

hoe gaan jullie het vertellen... of hebben het verteld?

13. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    HOi dames, weer even weggeweest door drukke werkzaamheden maar nu weer even te tijd om bij te lezen.

@ Lievebeestje, succes meid, hoop dat alles goed gaat. Mijn duimen draaien voor je!

Ik ben zo kwaad! Zondag aan de schoonouders verteld dat ze grootouders worden. Vragen we uitdrukkelijk om pas na 20 maart het nieuws wereldkundig te maken (tot we na de echo weten dat alles goed is) en met de mededeling dat er we de overgrootouders graag zelf het nieuws willen brengen. Waren we nog niet goed en wel thuis of hadden we al de halve familie aan de lijn om ons te feliciteren, inclusief mijn mannetje zijn oma! Dat is toch gewoon niet te begrijpen! Ik kan daar met mijn volle verstand echt niet bij hoor dat je een uitdrukkelijk wens zomaar naast je neer legt...

Maar goed, verder gaat het wel goed met mij! Sinds maandag heb ik weer meer last van buikpijn, niet echt ongipijntjes zoals helemaal in het begin maar eerder spierpijnen. Net alsof ik 100 sit-ups heb gedaan! Voelt wat raar aan soms, maar zal allemaal wel normaal zijn!

14. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoi!
    Jemig lievebeestje, wat een narigheid zeg... vind het echt heel erg belachelijk dat ze je zo onzeker maken... Je bent zwanger meid! Vind het toch een beetje onlogisch zoals het je voorgeschoteld is! Ga op je eigen gevoel af! Fijn dat je in ieder geval volgende week een echo krijgt!

Jetteke, ik moet erg lachen om je uitspraak haha! Tja, misschien moet het er inderdaad wel aan de ander kant uit... Ze zeggen wel eens dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan he, hahaha! Errug letterlijk bij jou! Sorry, kan me voorstellen dat het heel vervelend is... Ik heb ook wel eens aambeien gehad en O my God, wat een drama..... Sterkte ;)

Ik werk ook als secretaresse, 40 uur per week... we hebben er nog niet echt over nagedacht hoe we dat straks gaan doen... Vriendjelief werkt in de kleding, dus ook op zaterdag en dat scheelt straks wel weer een oppas dag doordeweeks...

Liefs Chris

15. @ sofieke...
    kan me voorstellen zeg dat je kwaad bent..
    heb je of je vriend dat ook tegen zijn ouders gezegt?

@liedel..goeie tip!

16. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!

Ik hoop dat ik er de komende weekjes nog niet aan hoef, maar moet je bij positiekleding gewoon de maat bestellen die je normaal ook hebt?
    Zo'n broek is misschien al wel lekker voor sávonds thuis... :)

Groetjes Doris

17. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    @ Xenas, heb mijn vriend laten bellen maar dit vond het nogal moeilijk om even kordaat tegen zijn moeder te zeggen dat we dit niet leuk vonden. Hij heeft dat weer zo heel tactisch aangepakt, waardoor het leek alsof we het niet zo fijn vonden maar er verder geen probleem van maakten. Pfff, gelukkig zijn mijn ouders een heel stuk discreter!

18. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

@ lievebeesj, he wat een rotsituatie. hoop echt vlug meer zekerheid voorje. Maar je zegt eigenlijk al je lichaam is duidelijk zwanger. Veel succes dinsdag en hoop dat je dan kan gaan genieten samen met je dochter. Zit ze ook op het forum ?

@xena81 zou het even navragen bij de VK of je foto's mag laten maken. Ik weet het niet. Ik heb het me schoonouders vertelt doormiddel van een kaart. Moet voor hun een kaart ontwerpen voor een 40jarig huwelijk. En dat had ik gedaan alleen aan de binnenkant stond een andere tekst. Vonden ze echt heel leuk. Mijn moeder was al op de hoogte. Zaterdag hebben we een familidag en dan vertel ik het ook. Omdat ik ze weinig zie ivm de afstand. Weet alleen nog niet hoe.

@sofieke Dat is echt niet leuk. Je wilt het nieuws natuurlijk het liefste zelf vertellen en het is ook jou keuze wanneer je het doet. Kan me voorstellen dat je boos bent.

Zijn er nog mama's die nog op de lijst willen, kan me voorstellen dat er overheen wordt gelezen of dat ze het hebben gemist. Even pbtje sturen na mij met uitgerekende datum is wel zo fijn. Heb de website bijgewerkt vanmorgen.

19. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Nou ja zeg Sofieke... Ik zou echt woest worden... Vind dat echt niet normaal... Als ik jou was, zou ik er samen wel wat van zeggen... Anders is het eind met dit soort fratsen zoek! Het resulteert er volgens mij alleen maar in dat je ze de volgende keer niet meer iets in vertrouwen wil vertellen... Kan ook niet de bedoeling zijn toch? Sterkte!

Liedel, bedankt voor de tip... Werk dichtbij Prenatal... zal eens kijken of ik het aandurf al een broek te kopen, haha!

Wij gaan het pas vertellen na onze echo van 29 maart... We moeten wel ff een creatieve boodschap bedenken voor mijn ouders, want mijn broer heeft al 2 kids en ik wil het graag zo origineel mogelijk brengen.. Iemand bright ideas?

Goh, sinds vanochtend merk ik dat mijn huid echt supersupersuper zacht aanvoelt... heb ik normaal helemaal niet... Hmm... misschien door de zwangerschap?

Liefs Chris

20. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    GVD..... :( :confused: :( Gisteren zouden we de halve beestenbende weer gaan ophalen na de vakantie.. Nou is de hamster doodgegaan (uitgerekend gistermiddag, in zijn laatste uurtje op het logeer-adres, maar we zagen dat al wel aankomen; was al ziekjes) en de hond heeft waarschijnlijk kennelhoest (vanmiddag dierenarts)... Pffff... ik heb me in weten te houden, maar merk toch wel dat dit net iets rauwer op mijn dak valt dankzij de hormoontjes.... :p Boehoe.... Vin ut nie leuk.... :cry: ;)

Maar goed, hamstertje is al begraven, hondje krijgt straks pilletjes en dan zien we wel verder... Effe zaniken, moest even, hoor.... :rolleyes:

Die broeken (in mijn geval van H&M, maar er zullen ook wel andere zijn), zijn inderdaad nu al lekker, voor op de bank, lekker thuis een beetje rondhopsen, hihi.... 8)

Deel Deze Pagina