@ Marieke, Xavièr maak ik ook nooit wakker voor een voeding. Hij komt meestal precies om de 4 uur en soms 5 uur.. Dan zit hij meestal tussen de 5 a 10 minuutjes aan de borst. Dan ff verschonen en dan nog even aan de borst, dit is meestal maar 2 of 3 minuten en dan heeft hij alweer genoeg. Soms is hij nog lekker wakker is hij aan het rond kijken met zijn grote bruine oogjes en dan leg ik hem niet in bed. Dan neem ik hem op de arm en ga ik liedjes zingen en voor het raam staan, beetje wiegen.. Ik zelf vind dat wel heerlijk hoor! Zoals net heb ik lekker een uur lang met hem getut.. Maar als ik merk dat hij moe aan het worden is leg ik hem meestal wel wakker op bed, hij huilt dan 1 minuutje en valt vanzelf in slaap.. Ik heb hekel aan een speen dus no way dat ik ooit een speen in zijn mond zal duwen (tenzij ik merk dat hij grote zuigbehoefte heeft, tot nu toe heeft hij dat nog niet). Als hij al slaapt terwijl ik zijn luier nog niet hebt verschoont, verschoon ik het toch. Hij word dan wel ff wakker, maar zodra hij een schone luier om heeft gaat ie 'hup' int bedje en slaapt ie snel genoeg weer. Ik denk dat je niet teveel naar anderen moet luisteren. Iedereen weet het altijd beter dan de ander (tenminste is mijn ervaring, doordat ik zo jong ben wil iedereen zich er maar mee bemoeien). Je moet gewoon doen wat voor jou het beste voelt.. Komt allemaal goed meid! @ Maris, thnx voor je complimentje. Xavièr heb ik ook nog niet eerder gehoort eigenlijk.. Ik heb de naam Xavier (op zn Frans: ksafjee) wel vaker gehoord vonden we ook een mooie naam maar we wilden het toch iets unieker.. Dus hebben we onze eigen draai eraan gegeven en nu is het Xavièr (ksafi-er) geworden.. En tsja, mensen spreken het wel af en toe verkeerd uit, maar dat geeft nix.. Dus het heeft nix met Alex zijn achtergrond (armeens) te maken. Liefs Kiss
Tja, het probleem is dat ze loslaat en dan wil ik haar haar boertje laten doen en dan vreet ze zowat mijn trui op! En dat soms wel twee uur lang...Dat kind is echt een vreetzakje, hihi
Even snel een van de eerste foto's van Wietze Hier is ie 5 dagen oud en heel even tevreden en rustig na zijn voeding... komt nog niet zo vaak voor. Nu ligt ie ook stampij te maken in de wandelwagenbak. Hij kan zichzelf nog niet in slaap krijgen wat weer erg vermoeiend is voor ons. Dus hier ook nog geen rustige dagen, al kan ik er wel wat beter tegen nu. Ga 'm nu maar weer eens troosten. Hij ligt alweer twintig minuten te huilen. Hij wil veel te graag bij mama zijn. @ alle mama's die nog zitten te wachten... beeb's schiet eens op... oktober is bijna voorbij. @ alle nieuwe mama's gefeliciteerd! Liefs Silvie
Hier na ong. 3 weken geen bloedverlies meer. Verschonen doe ik hier voor de fles, na de fles valt hij vaak in slaap en als ik hem dan ga verschonen wordt hij vaak wakker en komt hij moeilijk weer in slaap. Groetjes Doris
@ Misoh, Wat is Wietze een schatje! En dat truitje Geweldig zeg! Ga maar snel ff knuffelen met Wietze!
vraagje: vanaf wanneer mag je na de bevalling weer vrijen?!?! is dat als het vloeien gestopt is?!?! (omdat je ook nog niet mag zwemmen als je vloeit, omdat je een open verbinding hebt met de baarmoeder, dus kans op ontsteking...) iemand die dit weet?
ik was ff aan het spieken bij jullie. maar mijn vlos zij vanmorgen dat ik gewoon mag vrijen als ik zin heb.wel met condoom
De hele dag niet lekker maar geen weeen meer. Om vijf uur vroeg ik aan mijn man of hij me even wilde temp. iets verhoging 37.8. Ik zeg tegen hem ik duik ff in bad. Ik loop naar boven ga zitten op mijn bed en in een seconde mijn ondergoed nat. Ik gelijk naar de badkamer....................Len kun je even een beker naar boven brengen? Wat moet je met een beker.........................ik denk dat mijn VLIEZEN zijn gebroken...........................ja dus! Heb de VK maar even gebeld om te vragen of ik wel in bad mag, maar dat mag dus niet, wel lekker douche. Ze komt om half tien om te kijken hoe of wat. Ongelovelijk...................moet nu binnen 24 uur bevallen.......mijn enige nichtje is morgen ook jarig. Kindje van mijn broer.................365 dagen in een jaar en dan dit. Ik ga nu plat op bed liggen want ik heb het gevoel dat ik weeen ga krijgen.................wie weet gaat het zoe snel dat het toch nog een oktober kindje word. xxx
Jeetje Marieke, wat vervelend dat je er zo onzeker van wordt. Ik vind het een beetje raar advies van de arts... zeker de eerste 4 tot 6 weken wordt een speen afgeraden door de medische wereld ivm tepel-speenverwarring, maar goed. Zo doe ik het: - ik geef de borst waar ik gebleven was (ca 10 a 15 minuten, wat zoonlief aangeeft) - even boeren - luier verschonen - andere borst (al naar gelang de honger nog zo'n 5 a 10 minuten) - even boeren en dan weer slapen of lekker bij mama op de arm We hebben eigenlijk alleen maar goede nachten gehad met die kleine.... tot vannacht. Hij had me toch een partij krampjes, wilde steeds aan de borst, huilen in zijn wiegje, spugen door de lucht in zijn buikje die hij er niet uitgeboerd kreeg.... en vandaag overdag was het al niet veel beter. Pffff.... of is dit zo'n beroemd 'sprongetje'? Nu lijkt het beter te gaan.... hij heeft een heeeeele volle luier gehad en volgens mij zat daar alles in wat hem dwarszat vannacht . Ik hoop op een betere nacht, want ik heb maar 1,5 uur geslapen en overdag kon ik het niet onhalen, omdat meneer ook overdag onrustig was. We hebben allebei een partij wallen... Nou, ik ga even bankhangen. Bijna bevallen dames: succes! Mama's: het wordt vast allemaal makkelijker over een paar weken!
mariekebalm: Ik geef altijd de borst waar ik ben gebleven 20 min. Dan boertje laten en nog even als toetje 5 min de andere borst. Als ik haar laat gaan drinkt ze gewoon door. Dit is het advies wat de kraamphulp gaf. Even een vraagje: Deyna heeft vannochtend een poepluier gehad en nu net 1. Is dat niet veeeel te weinig? Normaal zit ze al rond de 6. Zou het kunnen door de cynababy. Ze heeft nog steeds last van krampen en daarom geef ik haar Cynababy. Heb vandaag een kolf gekocht. Wil daar volgende week mee beginnen. Zodat pappa ook af en toe een fles kan geven. Wie kan ik daarvoor bellen als ik vragen heb, het cb? Ik weet bv noet hoeveel je dan moet geven? Marize succes! Hopelijk heb je gauw je kindje in je armen!
Marize, spannend meid! Het gaat nu echt beginnen! Ik duim dat je een supersnelle bevalling gaat hebben en dat je meid nog in oktober geboren wordt! Heel veel succes! Oh, dus jullie hebben bijna geen bloedverlies meer....hmmm heb ik weer pech...moet nog dagelijks 3 maandverbanden gebruiken... Annn, in een boekje dat ik gekregen heb in het Zh staat in dat je 25 dagen moet wachten met sex...natuurlijk ook rekening houden met eventuele pijnlijke knip of scheur... Evaatje, bv-kindjes hoeven niet elke dag een poepluier te hebben...is helemaal normaal als ze al eens een dag ofzo overslaan!
Serieus, een dag overslaan... Dat wist ik helemaal niet. Ik maakte me al weer zorgen. Wel onzeker hoor allemaal dat nieuwe moederschap
@Marieke: Ik zit nu nog in de stuwings tijd, : ) Dus ik probeer wel allebei de borsten te geven, anders staan ze echt op klappen! Ik doe het ongeveer net als appeltje. Meestal wil ze de 2e borst maar 5 minuutjes. En soms helemaal niet meer. Af en toe drinkt ze zelfs maar 5 minuten uit de 1e borst. @ Irene: en...heeft het doorgezet? Ik hoop het zo voor je! @ Marize: Zet hem op! Jij hebt snel je kindje in je armen! Spannend hoor
Evaatje, ff een correctie...het overslaan van een dag gebeurt pas rond de 3 weken...voor die leeftijd moeten ze 1 poepluier per dag hebben...
Marize Succes! Annn Hier na 4 weken weer gevreeen, na ong. 3 weken was bij mij het vloeien gestopt. Ik had begrepen dat het dan weer mocht! Ook na 4 weken weer in bad geweest. Groetjes Doris
Ik heb vandaag gewoon geen tijd gehad om hier even langs te wippen en wat hebben jullie weer veel gekletst dames! Ik heb nu ook echt geen tijd om op iedereen te reageren, dus even algemeen: Borstvoeding: Fiene drinkt ongeveer 10 minuten aan elke borst. Ik verschoon haar voor die tijd omdat het mij ook heel vervelend lijkt om met mijn benen omhoog te liggen na het eten. Ze doet het hier goed op en de wijkverpleegkundige was het met me eens. Ik moet Fiene zelf van mijn borst af halen omdat ze vaak in slaap valt met mijn tepel in haar mond. Als ik dan niet snel genoeg ben.....auw auw auw! Poepluiers: Fiene had de eerste anderhalve week bijna elke luier poep. Daarna werd het snel minder. Maar wel elke dag een volle luier (op een dag na). Vandaag heeft ze nog geen volle luier gehad, maar volgens mij kan dat goed bij BV. De kraamhulp heeft in de kraammap geschreven: 'Alles tussen 1 en 10 volle luiers per dag is goed.' Bloedverlies: Ik heb niet echt meer bloedverlies maar nog wel wat donkere afscheiding en heel af en toe een stolseltje. Hopelijk is het snel weg! @Marize; zet hem op meid! @Nynke; ik ben blij te horen dat het de goede kant op gaat! Denk goed om jezelf! @NiCa; wat rot he als ze zo huilen en je weet niet waarom. Ik heb ook al een aantal keren mee zitten huilen. Meestal is het achteraf gezien toch kramp. @Misoh; wat een schatje! En wat een geweldig t-shirt! Zo, nu lekker even bank hangen!
Even een vraagje aan de mama's met hechtingen... Vanaf wanneer hield dat ongeveer op met pijn doen? De hechtingen zijn maandag verwijderd en dat lucht wel erg op. Ik kan al een stuk beter zitten. Maar het voelt nog wel zo branderig aan. Op de bank zitten vind ik nog niet echt lekker...en lang op een stoel ook niet.
ik heb ook hechtingen maar die zijn zelf opgelost. (na 5 dagen) Ik heb er helemaal geen last van gehad. Nu trekt het af en toe een beetje. Vervelend als je er zo'n ast van hebt. Ze zeggen dat je veel op een harde stoel moet gaan zitten. Dit is ook goed voor de zwelling.