Even kort over de buddy's: Sylvia heeft inderdaad een buddy, en ik heb gekeken, maar in ieder groepje zit wel iemand die nog actief is hier en al bevallen is, dus mij lijkt dat we als iemand zijn smsbuddy smst, we het hier ook snel zouden moeten zien. Ik heb nog steeds plek voor nieuwe buddy's, dus mocht iemand willen die nog moet, pb me dan gerust. Volgens mij is het voor jou al opgelost maris als ik het zo begrijp, maar pb me anders nog even als je erbij wil. Hier nog BIB, ik ga zo met mijn ma naar de stad. Ff langs de slager en de groenteman en misschien nog een paar dingetjes daar doen. Morgen naar de VK, daarna lekker naar de sauna. Ik was echt verbaasd, maar ze vonden het daar niet erg als ik nu nog kwam, zo lang ik het tel.nr. van de VK daar maar achter liet bij de balie. Dus dat vind ik nog wel ff lekker, al kan ik natuurlijk niet meer in de hete sauna's. En aanstaande zaterdagavond ga ik nog naar mijn koor kijken. Ik ga er nu maar niet meer zelf tussen staan, maar ik vind het nog wel leuk om even naar ons jaaroptreden te gaan kijken. Zoals jullie zien heb ik mezelf maar weer vol gepland, nu ik toch overtijd ben, heb ik bedacht het mezelf dan maar zo druk mogelijk te maken, dan zit ik hier tenminste ook niet thuis af te wachten en bij iedere harde buik of voorwee, die ik toch wel regelmatig heb, te denken dat het misschien wel kan beginnen. Um, sorry, was toch niet zo kort als ik dacht. Ik hoop dat ik snel met jullie mamaprobleempjes mee kan praten. En dames die nog even moeten, of waar bij het nu begint; ik denk aan jullie! En ik duim dat het voor ons ook snel mag gaan beginnen. Liefs Laura
Hallo dame's! Wat een geklets weer Over BV kan ik niet meepraten, wel over FV. Meneer drinkt 100 cc 6 x per dag. Hij is in minder dan een week 100 gram gegroeit. De wijkverpleegkundige is net langs geweest, meneer doet het fantastisch! Vanacht krijg hij om 23.00 uur de laatste voeding en om 05.30 uur werd hij wakker voor de volgende Ik had de wekker niet gezet omdat meneer altijd erg op tijd is, dus ik dacht die komt wel! Heerlijk lang geslapen dus, was ook wel even nodig. Verder hebben we er geen kind aan Zo kunnen we er nog wel 10 nemen Heeft iemand trouwens nog last van "kraamtranen" gehad? Ik behoorlijk, voelde me echt depri. Nu gaat het gelukkig stukken beter! Ook heeft Nathan best wel last van vieze oogjes, zo zielig! Ik maak het zo vaak mogelijk schoon, maar het blijft vies. Niets om ons druk over te maken volgens de wijkverpleegkundige maar leuk is het niet @ Marize, spannend zeg! Ik hoop dat ik snel een sms van jou mag ontvangen dat je bevallen bent. @ Anne 36, nou Hier zit een Jan lindes in het dorp dus als je ze kwijt wil. Zou wel heeeel erg lief zijn zeg!
hai dames, bedankt voor de telefoonnummers, ik heb nu zeker weten genoeg buddy's! Ik heb weer helemaal zin in het bevallen (is een tijdje wat minder geweest toen ik in de "kunnen we dit niet ongedaan maken-fase" zat). We hebben zonet de box in elkaar gezet, cooool! Helaas zat er wel binnen 2 seconden een kat in, maar gelukkig luisteren onze katten heel goed dus we zijn meteen begonnen met de cursus "Nee poes daar mag jij niet zitten". tot later, ik ga weer even stofzuigen en wat in elkaar frobelen! @ Laura: stoer hoor dat je morgen nog naar de sauna gaat! Bij mij waren mijn vriendinnen al verbaasd dat ik ze benaderd heb om een sauna-date te prikken in december. Vonden ze al heel voortvarend van me. Geniet er van! Groetjes maris
Goedemiddag dames! Jeetje Maris, ik hoop dat het snel doorzet voor je! Kan er over meepraten, niet leuk! Ben je al wel gestript? Bij mij was het pas bingo na de 4e keer.... Mieke doet het zo goed, ze is echt heel zoet. Dat kan ik me toch heel anders herinneren van Hannah. Praktisch geen krampjes, vandaag eigenlijk voor het eerst een beetje. Maar het kan ook de befaamde regeldag zijn, we zitten nu immers op dag 10! Whaaa, nu ik dat opschrijf realiseer ik me dat we alweer zo ver zijn! Ze heeft vannacht ook heel netjes van 24u tot 6.15 geslapen. Ik probeer haar overdag echt om de 4 uur wakker te maken, zodat ze s avonds wat langer doortrekt, en dat heeft snel resultaat! Wanneer begonnen bij jullie de krampjes echt op te spelen? Fotootjes in m'n album.
Anz, bij mij begonnen de krampjes pas na 2,5 week. Ik probeer nog beter op te letten op wat ik eet en probeer hem beter te laten boeren, dat scheelt ook veel aan darmkramp. De tip die ik hier zelf heb neergezet (1 minuut op linkerzij leggen en daarna verticaal houden), die werkt bij kevin niet. Wel komt er ontsnapt er genoeg lucht uit boven en onderkant als ik hem met zijn buikje op mijn onderarm even ronddraag. Misschien een tip voor de andere moeders. Vanacht heb ik Kevin na 5 uur slapen wel wakker gemaakt voor zijn voeding, anders wil hij het 's ochtends inhalen en zit ik heel de ochtend met mijn borsten bloot... haha.. Overdag meldt hij zich zo tussen de 2,5 a 3,5 uur. Hij drinkt wel een stuk korter dan eerst..... heeft nu door hoe hij snel mama's melk eruit krijgt. Net een uurtje gewandeld en boodschapjes gedaan. Door het rijden valt hij ook heerlijk in slaap. Nou, ik ga even liggen, want je weet maar nooit hoe het vannacht zal gaan... extra slaap is dan altijd welkom.
HEee nog geen baby nieuws terwijl er volgens mij wel een aantal bezig zijn...... Gisteren naar het CB geweest met Gilian. Hij is behoorlijk gegroeid, hieronder even een overzichtje: geboortegewicht: 3675 lengte 50 cm na 2 weken: 3800 na 4 weken(dus gisteren):4350 lengte 54,5 cm Allemaal testje moest hij doen, reflexen etc en alles deed hij goed. De cb arts vond hem erg wijs kijken en hij volgde haar alle kanten op. Ze vond het een mooi gaaf kindje met een heldere wijze blik. Ik was zo trots als een pauw Hij spuugt wel iets teveel dus meng ik nu de nutrilon standaard met nutrilon omneo. Hij drinkt nu wel minder, maar deze melk is veel dikker dus zal hij wel eerder vol zijn denk ik. Ze hoorde bij Gilian ook een klein hartruisje. Moet hij even voor naar de huisarts. Dit om even te laten zien en te kijken of het onschuldig is. Ging de arts wel van uit omdat Gilian het verder prima doet. maak me ook niet druk, heel veel kinderen hebben een ruisje, Rowin had het ook en is ook allemaal weer weg. Dus dinsdag moeten we heen en hoor ik het wel. Zo dit was even een egoberichtje..... Loop me vandaag suf trap op trap af. Gilian slaapt nu vandaagvoor het eerst in zijn eigen kamer en niet meer beneden, vanacht proberen hem ook in zijn eigen kamer te krijgen en niet meer naast ons. Gilian heeft af en toe kramp en dan huilt hij, loop ik naar boven is hij weer stil en slaapt hij weer Maar goed is goed voor de conditie en de overtollige kilos denken we dan maar @Maris: succes meid. @Irene: hup hup jij ook succes. @Astrid: Rowin, mijn eerste, had ook een vies oogje. Dat bleef bij hem heel lang zitten. Hij had een verstopt traan buisje. Met 11 maanden hebben ze dat onder narcose doorgeprikt bij hem. En de dag erna was alles weg. Gilian had het nu ook, ik maakte me meteen druk dat ook hij een verstopt buisje had. Maar bij hem is het na ongeveer 2 a 3 weken vanzelf overgegaan. Vooral kinderen die even in het ziekenhuis zijn geweest schijnen dit sneller te hebben. Dus maak je niet druk, het is vaker normaal dat ze het hebben dan dat het zo loopt als het is gelopen bij Rowin, (vage zin ) @Laura: leuke bezigheden bedenk je om de tijd door te komen. Zorg je wel dat je uitgerust aan de bevalling begint? @Nica: doorademen, rustig blijven, puffen weet ik veel maar probeer jezelf niet te veel op te winden daar help je jezelf niet mee en Dyon ook niet. Dikke cyberknuf van mij en sterkte. @Nijnie: shopavontuur? klinkt alsof je iets leuks hebt meegemaakt, vertel vertel..... @Anne: hoe is je nacht verlopen, heb je een beetje kunnen bijtanken? Ooh ik lees net dat het een ramp was. Vervelend voor je meis. Moeheid is heel vervelend, je kunt er geen pilletje tegen nemen, alleen maar slapen en bijslapen en dat lukt je nou juist niet. Getsie. OOk een cyberknuf voor jou en veel sterkte. @Liesje: bloedverlies is na genoeg over, heb nog wel een inlegkruisje voor het geval dat. @Liedel: wat fijn om te horen dat Isa het goed doet. Te gek voor jullie. Komt er eindelijk een beetje rust in jullie huis. Sterkte hoor en fijn dat we weer wat gehoord hebben van je. @NYNKE: Wat heb je allemaal gedaan toen je lekker even tijd had voor jezelf? @Kari: welkom zo allebei mijn mannen liggen lekker te slapen, nu ga ik ff lekker liggen en zappen, of lezen of slapen, zie wel maarin ieder geval ff lekker eraan toe geven. Tot later, Kus Diana
Hey lieve meiden! Net ff naar het inloopspreekuur geweest van het CB. Vorige week was ik ook geweest en Xavièr is goed aangekomen! Super dus! geboortegewicht: 3740 gram 10 dagen oud: 3885 gram 17 dagen oud: 4265 gram! Krijg vanmiddag bezoek. dus ff beetje stofzuigen en poetsen.. Liefs Kiss
@Appeltje; zo zie je maar dat elke CB andere adviezen geeft (hier dus ook Marieke!), want hier raden ze mij een speentje aan omdat Fiene veel te snel voor een voeding kwam en je borsten minimaal 2,5 uur nodig hebben om weer een volledige voeding aan te maken. Ze vroegen er wel bij of Fiene goed hapt, zo ja dat moest ik maar een speentje kopen. In een folder over kolfen en BV stond dat je vanaf 4 weken kan gaan kolfen en voeden met fles. Ik heb trouwens in het begin bijgevoed met een klein cupje (soort bekertje). Ze moest het als een katje uit het cupje drinken. Echt een geklieder! @Maris; anders sms je ons gewoon allemaal. @Kari; ookal is inleiden niet leuk en anders dan je het liefst gezien had; het is goed te doen hoor! Als ik het kan, kunnen jullie het ook! @Liedel; wat leuk dat je weer meekletst! Fijn dat alles goed met jullie gaat! @Nynke; met mij gaat het redelijk. Ik kan nog niet veel en dat is frustrerend, maar ik mag niet klagen. Ik eet goed en elke dag gaat het iets beter. Maar verder dan de zorg voor Fiene en mezelf gaat het nog niet hoor. @Anne; wat rot voor je. Als je in de buurt zou wonen, dan kwam ik een middagje oppassen! @Laura; ohhhhhh, sauna! Ik wil ook! @astrid; hier komen ze nog regelmatig om de hoek kijken! Vooral 's avonds. @Anz; hier pas sinds een kleine week krampjes. Wat een leuke foto's! @Diaan; alle reden om trots te zijn meid! @Kiss; super! Ik ga snel voeden, want Fiene wordt ongeduldig!
OOOOH zag iets ontzettend leuks......... Wij krijgen een weekblad, een krant dus in ons dorp. Staat er iedere week een foto van een kind in. Staat het volgende bij: Onze fotograaf gaat regelmatig op pad om leuke foto's te maken van kinderen in het dorp. Is dit uw kind, neem dan contact op met de krant dan krijg je een gratis uitvergroting in a4 vorm thuis gestuurd. En wat denken jullie: is het mijn zoontje Rowin van 3. Echt geweldige foto. De foto is 5 weken geleden gemaakt en hij staat er echt leuk op. Heb meteen gebeld en krijg de uitvergroting thuisgestuurd. Ben ik weer trots...........mijn zoon in de krant, hihi
@ Diaan, wat super zeg! Kunnen wij die foto ook ergens bewonderen? Ik ben zoooooooo happy Wil het gewoon ff kwijt.. IK PAS 1 OUDE BROEK WEER! (terwijl ik die laatste 10 kilo er nog steeds af moet zien te krijgen ) maar ben echt blij nu.. stond echt te springen door de kamer, gelukkig ben ik nog alleen thuis nu hihi! Liefs Kiss
Wat leuk Diaan! Wist je er niks van? Dat is echt een leuke verrassing! Fiene heeft net weer lekker gegeten en ligt in haar bedje. Ik ga dus ook even een tukje doen! Weltrusten!
Héééééé meiden! Ik ben er ook weer, na bijna weer een week afwezig te zijn geweest Sorry hoor, maar ik had echt even de tijd nodig met de kraamhulp om alle info op te slurpen als een spons... Ben zo verschrikkelijk onzeker als het om de verzorging van ons kleine manneke gaat... De kraamhulp is vandaag voor het laatst geweest en nu moeten we het echt zelf doen... Voel me momenteel echt een beetje moederziel alleen en kan eigenlijk wel janken, maar we doen het niet! Corien (onze kraamhulp) zei heel eenvoudig: Het enige wat Damiën nodig heeft, is voeding, een lekker warm bedje en bovenal de liefde van zijn ouders! Volg je gevoel en je doet het helemaal top! Klamp me daar maar even aan vast op dit moment Ik weet eigenlijk niet of er sinds vorige week vrijdag nog beebs bij zijn gekomen (heb nog niet teruggelezen) maar zo ja: ALLE MAMA'S & PAPA'S VAN HARTE GEFELICITEERD! Zal zo nog even een fotootje van ons manneke plaatsen en dan ga ik zsm weer bijlezen en gezellig weer meekletsen! Jullie zien me in ieder geval morgen weer! Liefs Chris
Anne, hier geen Jan Linders in de buurt... Nica, misschien heeft Dyon zn dag ff niet zo... Mirte is ook huilerig vandaag, maar die is volgens mij gewoon hardstikke moe. Net een fles leeg, buikje is vol, maar zodra de speen uit haar mondje valt is het brullen geblazen. Laura, lekker dat je nog even naar de sauna kan. Lekker ontspannen. Hopelijk mag je ook snel bevallen! Astrid, lekker dat Nathan zo'n lange slaap heeft gemaakt vannacht. Doet Mirte ook wel eens. Kraamtranen, absoluut... kwam wellicht ook door het gedoe met de BV hier, daar was ik ook aardig van uit mn hum. Voelde me echt niet lekker in mn vel, gelukkig is dat nu wel weer een stuk beter over het algemeen. Alleen soms als ze lang blijft huilen en ik het allemaal niet zo goed weet dan komen er nog wel eens wat tranen. Maris, succes met het opvoeden van de katten . Fijn dat ze zo goed luisteren! Gisteren wezen shoppen met mn mams en met die kleine. Ze had om half 12 nog de fles gehad, daarna zijn we de stad in gegaan. Ik moest ontzettend een nieuwe bh hebben en een spijkerbroek die paste. Voor het eerst zelf gereden met die kleine in de maxicosi achterin. Daarna recht op ons doel af, de livera voor een bh. Geslaagd, maar ik hoop wel dat die voorgevel nog wat gaat krimpen . Prenatal konden we natuurlijk niet overslaan, nog 2 leuke shirtjes gekocht. Bij miss Etam een spijkerbroek gekocht, 10 euro korting, altijd leuk! Tja ik moet toch iets aan tot ik mn oude broeken weer pas (vooralsnog ga ik er even vanuit dat dat wel weer gaat lukken over een tijdje). Broodje gegeten met een kop thee bij de V&D. En ik heb nog 2 shirts voor mezelf gekocht, maar dat was even wat winkels in en uit voor ik iets vond wat ik ook echt leuk vond. Daarna nog even naar Hema geweest, nog een shirtje voor die kleine gehaald en toen weer naar huis. Was ook wel weer lang genoeg voor deze mama. In de auto terug begon Mirte even te brullen, maar toen we onderweg waren was het ook al gauw weer goed. Sinds gistermiddag krijgt ze 1/3 Friso comfort en 2/3 Friso normaal. En dat gaat een stuk beter, in elk geval qua spugen. Ik denk dat ze die normaal veel te snel en te gulzig dronk (Doris, we hebben gewoon nog speen 1, want dan heeft ze 100cc nog steeds vrij snel op ) en dat ze daardoor zoveel terugspuugde. Nu komt er af en toe een mondje voeding terug, maar meer niet. Toch een hele geruststelling voor mezelf, nu hopen dat het ook effect heeft op de ontlasting, dat dat wat minder vast wordt. Want daar moet ze erg veel moeite voor doen, maar dat zal wel een paar daagjes duren voor we daar effect van merken...
Maartje, minimaal 2,5 uur om een volledige voeding aan te maken? Tegen mij zeiden ze 1 uur! Pfff.... erg tegenstrijdig allemaal!
Zooo, heb er stiekum 2 geplaatst in m'n album! Ben benieuwd hoe lang Damiën nu doorslaapt... Hij heeft bijna een uur over 1 borst gedaan vanmiddag... Volgens de kraamhulp kon ik 'm nu ff het beste laten liggen totdat hij zelf wakker wordt... Duurt namelijk nogal lang om hem wakker te krijgen, hij is steeds zooooo ver weg. Iemand nog tips voor een babyvriendelijke maar effectieve manier van "baby-wakker-maken? Heb trouwens erg last van mijn tepels... Nog iemand die dit heeft (gehad)? Heb ze namelijk echt kapot... Gelukkig heb ik Bepanthen creme in huis gehaald en dat verkoeld wel, maar bij het aanleggen... AUWIE! Kromtrekkende tenen!
Winter vraagt elke 2 uur bv, de Ka heeft daar toch niets van gezegd dat dat te snel was... Zit momenteel wel met mijn handen in mijn haar...Winter heeft welgeteld 45 minuten geslapen vandaag...en voor de rest alleen maar wenen en eten en wil nergens niet liggen, allee pakken kan hem een beetje sussen, zo voor een minuut of 5 en dan mondje weer helemaal open...niet normaal ik denk dat hij echt heel veel pijn heeft, zoals hij krijst! Morgen eens met de Ka bellen of met de vroedvrouw...zo kan het niet verder, ben helemaal op...ik heb nog niets kunnen doen vandaag...
Chrisje, wakker maken... hier werkt verschonen wel goed, maar ik geloof niet dat Mirte zo vast slaapt als Damiën... Heeft je kraamhulp nog wat gezegd over ja kapotte tepels? Ik had ze ook kapot en het aanleggen, maar ook het drinken deed me erg veel pijn. Uiteindelijk heb ik een lactatiekundige gebeld en die kwam dezelfde dag nog. Maar ik had eigenlijk eerder aan de bel moeten trekken. Ik ben nu over op flesvoeding, ik trok het gewoon niet meer. Dus echt een tip heb ik niet, behalve dan dat je niet te lang moet wachten met hulp inschakelen als het zo zeer blijft doen! Liesje, wat moeilijk... waarom niet vandaag al met de KA of vroedvrouw bellen?
@Maartje en Kiss: ik had de fotograaf wel gezien en die zei dat hij heel veel foto's maakt, de leukste uitzoekt en die plaatst. Hihi leuk om te weten dat mijn zoontje deze week de leukste was Eigenlijk weet ik allang dat hij de leukste is maar nu weet iedereen in mijn dorp het ook hihi. Tja die foto bekijken kiss, dan moet ik hem inscannen ofzo, hij staat niet op de site van de krant denk ik dus ik weet ff niet hoe ik dat moet doen. Gilian heeft 2 en een half uur in zijn bedje in zijn eigen kamer geslapen. Yessssss het gaat allemaal erg voorspoedig vandaag. Maar ja dat mag ook wel na de gebroken nachten met een zieke peuter vol met waterpokjes...... met hem gaat het gelukkig ook al weer bijna helemaal goed. @Liesje: Ik beveel je nu het volgende: NU BELLEN EN NIET MEER WACHTEN! hoor je mij. [-X Het heeft lang genoeg geduurd, eigenlijk al te lang. Je moet nu hulp vragen. Zo dat is er uit, en luisteren he meis. Oo ik lees nu dat het bij jou allerheiligen is. NOu dan bel je morgenochtend meteen zodra die artsen, vk's uit hun bed zijn. En geen excuses meer hoor, je bent echt geen slechte moeder als je om hulp vraagt. Je wilt alleen maar het beste voor je kleine vent en natuurlijk ook voor jezelf. Een blije mama is veel leuker voor een baby. @Chrisje: tja over borsten die zeer doen kan ik je niet helpen. wakkermaak trucs, bij Gilian werkt verschonen ook goed, anders ff hard hoesten als je hem op je schouder hebt. Ik heb namelijk een lichte verkoudheid onder de leden met een vervelende hoest en daar wordt gilian wakker van. @Nijnie: soms is het lastig he als die speen eruit valt. Heeft gilian ook, je kunt hem helaas niet vastplakken dus iedere keer terug stoppen is de enige oplossing......