Diaan, ga ik zeker doen morgenvroeg, want zo trek ik het niet meer...doe zelf ook niets anders meer dan wenen...heb hem net in badje gezet, want dat vindt hij echt leuk, maar vandaag ook niet! Echt krijsen en stampen met z'n beentjes, niet normaal...
Zo, Sven ligt ook eindelijk even in bed.. Die vond het na de fles van 10.30 niet meer nodig om in zn bedje te slapen, dan viel hij bij mij op schoot in slaap, legde ik hem heel voorzichtig in bed en zodra ik beneden was was hij alweer aan het schreeuwen... Maar ja, vannacht heeft hij redelijk geslapen, dus daar zijn we allang blij mee! Al met al hier dus ook niks kunnen beginnen vandaag in huis.. Nu even lekker mn handen vrij en daar ga ik van genieten Liesje vervelend hoor, helemaal omdat je vandaag dan ook nog niemand kan bellen... Chrisje wat een mooi mannetje! Groetjes Doris
Liesje, wat vervelend zeg! Misschien even met hem langs de chiropractor? Misschien is er tijdens de bevalling wel een werveltje verschoven en heeft hij veel pijn. (kiss-syndroom). Een vriendin van mij werd ook helemaal horendol van het gehuil van haar dochter en heeft weken lopen tobben. Eén bezoekje aan de chiropractor en het was over. Mijn kraam adviseerd mij ook te gaan (al heeft Kevin geen klachten). Ik ga met hem volgende week langs.... gewoon om het uit te sluiten. Hij is zo snel geboren en in 10 minuten met geweld naar buiten geperst / geduwd. Sterkte en een dikke digiknuffel...
@ Diaan: tof zeg dat je zoontje in de krant staat! @ Liesje: lijkt mij ook niet normaal wat jij meemaakt, snel actie nemen morgen! @ Chrisje: mooie foto's, echt leuk om te zien. Die pijn in je tepels is wel een stuk minder leuk. Hopelijk ben je er snel achter wat het is, want het lijkt mij dat dit niet de bedoeling kan zijn... @ Doris: een vriendin van mij heeft een eigen babyzaak en die verkoopt iets heel mafs waar jij misschien wel wat aan hebt. Enige nadeel is dat ik niet weet waar je het in nederland kan kopen (zij woont in Nieuw Zeeland), maar hier is de link: http://www.scarecrowfarm.co.nz/index1.html (weet niet of het zo goed gaat, je moet kijken onder babies en dan bij "the zaky") zo, ben behoorlijk gaar... Ik moest per se nog even naar de bank om me te legitimeren. Na een stofzuigsessie en een boxpoetssessie heb ik nu wel even rust nodig. Gelukkig kookt manlief vandaag! Ik mag dus lekker dom computerspelletjes spelen tot het etenstijd is. :-D Groetjes maris
@ Diaan, hmmm ik masseer de traanbuisjes nu bij de voeding. Ik hoop dat dat helpt! Waarschijnlijk is het vervelender voor mij als voor Nathan. Ik heb er meer last van want ik vind het zo zielig voor 'm! @ maartje & Nijnie: Oooh ik vind die kraamtranen echt vreselijk. Ik voelde me echt :c:. Ik was soms ook echt niet gelukkig. Niets geen roze wolk! Gelukkig is het nu al een stuk minder! En het scheelt ook dat Nathan zo makkelijk is. Hij huilt amper. Als hij veel huilde was het bij mij waarschijnlijk wel erger geweest, ik word daar zo onzeker van Trouwens Nijnie, je geeft nu dus geen BV meer? Was het niet een succes? ( ik heb een heel stuk gemist van het forum, sorry) Oh en Nathan is ook weer gewogen. Vorige week zat hij na 7 dagen alweer op het geboortegewicht: 3360 Nu zit hij op 3460! Gaat wel lekker dus En papa heeft hem vanmiddag lekker in badje gedaan, Nathan geniet er zo van! Fop in de mond en slapen maar!
Ja dames, ik ben echt blij dat ik nog even naar de sauna kan morgen. Lijkt me echt lekker om nog even te gaan voor de kleine er is. http://www.thekidsdaily.nl/news/art369/Zaky+-+De+helpende+hand.html Dit is een stukje over dat ding waar maris het over had. Als je op bestellen klikt, kom je op een site waar dat ding te koop is. Ik heb er even op gegoogled Met google kun je nog wel meer sites vinden die het te koop aanbieden. Ondermeer ook de pasopshop.nl. Of het betrouwbare sites zijn, durf ik niet te zeggen, want ik ben met geen van alle bekend. Ik heb ook wel vaker gehoord dat een osteopaat erg goed kan helpen bij babytjes die veel huilen. Er kan altijd iets scheef gaan namelijk met de geboorte, met het gevolg dat ze veel huilen en/of veel moeten spugen. Ik ken meerdere mensen die hier goede resultaten mee hadden. Ik ben best druk geweest vandaag met alle boodschappen doen en naar de stad gaan. Maar het was wel leuk om er even tussen uit te zijn. Hopelijk is morgen bij de VK alles oké, zodat we 's middags naar de sauna kunnen. Ik ben al het voorwerk en het slechte slapen van de laatste weken wel erg beu, dus ik zit nog te twijfelen of ik me laat strippen als dat kan, hoe denken jullie daarover?
@Astrid: dat traanbuisje masseren is heel goed, hielp bij Gilian ook goed. Nathan zal er zelf inderdaad geen last van hebben hoor, maar voor mammie is het inderdaad vervelender. @Liesje: goede actie van je meid, meteen reageren morgen. Succes de rest van de dag en nacht. Kus @Maris: kijk je uit dat je niet echt dom wordt van die spelletjes Soms zijn ze zo simpel dat je er verslaafd aan raakt hihi. Geniet lekker meid en smakelijk eten, wat kookt manlief voor je? Een vier gangen diner? Net lekker even rondje gewandeld buiten. Rowin heeft even lekker in de speeltuin gespeeld, het is hier heerlijk weer. Ga zo lekker zuurkool koken, eet ze allemaal
De Jan Linders actie is vergeven Hier eindelijk even een middag dutje kunnen doen, we zijn net wezen wandelen, dus madam ligt nu ook heerlijk te slapen. Ik ga zo dus even eten maken en genieten van de slaappauze. Zodat ik kan een keer warm eten heb. Heb me bedacht haar vanavond rond haar laatste voeding maar in bad te doen, in de hoop dat ik dan in ieder geval de eerste voeding kan slapen. Ga van de week beginnen met kolven, zodat ik haar ook eens even een paar uur uit handen kan geven, om weer wat op krachten te komen. De eerste keer gaat ze naar mijn broer, al is het maar alleen om mams te laten wennen dat ze er even niet is.
Hé Laura, goed speurwerk! Ik heb geen idee wat Henk gekookt heeft, ik ga het nu inspecteren want het is klaar. Vier gangen zullen het niet zijn, maar lekker is het vast wel. Hij kan best goed koken! Groetjes Maris
Liesje, aha van daar. Dan inderdaad morgen bellen, hopelijk hebben ze dan een oplossing zodat je niet op deze manier het weekend in hoeft. Sterkte! Diaan, drupje lijm zou wonderen doen he met zo'n speen... hihi. Toch is het ook wel aandoenlijk de hulpeloosheid van die ukkies. Astrid, de borstvoeding deed me zo'n pijn en na een paar keer "nog even doorzetten" "een paar dagen aanzien" en een bezoekje van de lactatiekundige en daarna nog even aankijken, heb ik toch de knoop doorgehakt om over te gaan op de fles. Ik ging zo opzien tegen elke voeding, als ik eraan dacht dacht ik alleen nog maar aan pijn. Heb te lang gewacht met de lactatiekundige bellen, denk ik. Maar nu na de voeding weer een tevreden kindje en een mama die haar eten kan geven met een glimlach ipv tranen en dat is heel wat waard! Hier een meiske wat sinds anderhalf uur ligt te slapen, ze was volgens mij hardstikke moe, maar heeft sinds de vorige voeding liggen huilen tot anderhalf uur geleden en nu is het tijd voor de volgende voeding... (t is alweer 4 uur terug), ik ga haar zo maar eens even wakker maken. En dan hoop ik dat mn lief gaat koken...
@chrisje: ik ben vandaag voor het eerst alleen...best even wennen hoor. Ik vond het ook zo vervelend dat de kraamhulp wegging en heb de avond ervoor flink gehuild. voelde me echt niet fijn, zullen wel kraamtranen zijn geweest. Wat een lief mannetje heb je trouwens. Vervelend dat je pijnlijke tepels hebt. Varieer je wel met houdingen? Ik heb ook ergens een kloofje en als ik Dewi zittend voedt doet die erg pijn. Maar liggend of in de rugby houding gaat veel beter. Iemand vroeg over wakker maken, weet niet meer wie... onze kraamhulp kietelde dan onder haar voetje of kriebelde in haar nekje. Ik zit al een tijd met Dewi op mijn arm. Als ze wakker is heeft ze zo'n zuigbehoefte en is ze huilerig. Ze is dan alleen tevreden met mijn pink in haar mond. Ik ga even eten en dan voeden misschien kom ik vannavond nog wel even kijken.
Bij mij deed de bv in het begin ook echt zeer. Ik heb toch doorgezet en nu gaat het super. Bepanthene zalf heeft bij mij erg geholpen! Ik voed altijd zittend. De rugby houding of liggen vind ik niet prettig. Missyess: Wennen he voor het eerst alleen thuis. Vond het doodeng dat Wes voor het eerst de hele avond naar zijn voetbal ging. Maar alles went. Worden jullie al gek van de visite. Bij mij is het echt losgebarsten. Je hebt al zo weinig tijd voor jezelf als je bv geeft en nu helemaal als je van de ene visite naar de andere leeft.
Ja, bij mij gaat nu ook iedereen bellen. Had liever gehad dat er wat meer in de kraamweek kwamen. Dan is de kraamzorg er nog en lig je nog op bed, dan blijven ze niet zo lang, hihi. Nu moet je zelf gaan lopen koffie schenken. En er komen ook heel veel mensen op wie ik niet gerekend had....die had ik gewoon een kaart gestuurd om op de hoogte te brengen. En ik heb wel bijna 90 kaarten verstuurd, moet je nagaan! Evaatje, gaat het al wat beter als je alleen bent en je man naar de voetbal? Dinsdag heb ik hard gehuild toen Jeroen wegging. En nu werd ik ook even verdrietig. Vind het echt niet leuk als hij weggaat. Hij heeft het ook zo druk. Hij kan gewoon nauwelijks vrij krijgen van zijn werk. Terwijl ik hem nu zo hard nodig heb. Nu heeft hij woensdag pas vrij...
Nou, vanochtend was ik dus bij de vk. Na een inwendig onderzoek constateerde ze dat er wel iets verandert was, maar nog geen ontsluiting ofzo. Ze kon dus niet strippen. Wat ze wel heeft gedaan is de baarmoedermond een beetje gemasseerd en een vinger naar binnen gedrukt totdat ze uiteindelijk het hoofdje en de vliezen voelde. Was best pijnlijk zeg. Ze hoopt zo dat er iets in gang wordt gezet. Nu heb ik de hele dag al last van een menstruatiegevoel, maar verder nog helemaal niets. Ik hoop natuurlijk heel erg dat dit gaat helpen, maar de kans is niet zo heel erg groot denk ik. Maandag moet ik voor controle naar de gyn en als er as woensdag nog geen baby is wordt ik overgedragen aan het ziekenhuis, maar daar wil ik nog niet aan denken. Zit behoorlijk in de zenuwen nu, wil zo graag dat er iets gaat gebeuren! Sorry voor het egoberichtje. xxx Irene
Hee Meis, Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Je zit nu al zo lang op je beebje te wachten. Ik hoop dat de bevalling spoedig op gang gaat komen en je je kleintje snel in je armen mag hebben. Heel veel sterkte met de spanningen. Ik kan me voorstellen dat je het nu toch wel behoorlijk zat begint te worden. Knuffel, Marianne
Bij ons is het met kraamvisite nu eindelijk wat rustiger geworden. We hebben morgenavond en Zondagmiddag nog visite en dan volgende week nog 2x. Het wordt dus wat rustiger. We zijn er wel blij mee, want zo met z'n drietjes kunnen we heerlijk genieten van elkaar en alle veranderingen in ons leven het hoofd bieden. Want tja, het is een hele verandering voor alle nieuwe papa's en mama's.
Gaat nu goed als Wes weg is hoor. Het went vanzelf. Is wel ongezellig maar goed daar weet jij alles van met voetbal. Hij is nu ook naar zijn voetbal en Deyna ligt heerlijk te slapen. Moet om half 9 weer voeden, ben benieuwd of ze zo rustig blijft. Wes had als verrassing 2 weken vrij genomen dus die is nog lekker thuis. Hij moet volgende week donderdag pas weer werken. De dagen vliegen echt voorbij. Maken jullie kindjes ook zo veel herrie bij het poepen? Deya trilt soms de box uit en als ze aan het persen is komt er een hoop geluid uit, haha.
Evaatje, wij hebben de visite aardig af gehouden tot nu toe. Jij beheert je agenda he! Probeer ook wat tijd voor jezelf te houden, zeker als je daar behoefte aan hebt. Die visite die moet maar even wat geduld hebben... Ik heb tegen een aantal mensen gezegd dat ze later nog maar eens moesten bellen voor een afspraak omdat ik er nog niet echt zin in had. En heb nu wat afspraken staan voor de komende tijd, maar nog niet heel veel gelukkig. Mn schoonouders wilden volgende week komen op een dag dat lief aan t werk is, ik heb gevraagd of ze in het weekend willen komen als hij er wel is. Ik ben een beetje bang dat ik anders veel te veel over me heen ga laten lopen en dingen doe die ik eigenlijk niet wil (onze kleine uit handen geven voor de fles bijvoorbeeld, het eerste wat schoonmoeder riep toen ze hoorde dat we over waren op de fles: oh nou kan ik ook mooi eens de fles geven! Tja... mooi nog even niet dus). Missy, ik vond de eerste paar keer dat lief aan het werk moest ook naar. En dan belde hij even tussen de middag en zat ik te huilen aan de telefoon. Ik moet zeggen dat ik het nu meestal droog hou, we lijken een beetje onze draai te vinden. Is ook niet raar toch eigenlijk. Een mensje erbij, je hele vertrouwde ritme ligt overhoop en je moet toch daar weer een nieuwe weg in zien te vinden. You can do it, alles op zn tijd! Irene, hopelijk komt beebje zelf voor woensdag! Niet sorry zeggen hoor, sterkte met de laatste loodjes!