Maris, wat niet is kan nog komen! Ik had ook niet echt een vermoeden toen ik s'morgens opstond dat ik in de namiddag zou bevallen! Nienke, is idd weer een verhoogde kans op thuisbevallen! Mijn vliezen zijn ook kunstmatig gebroken en toen kwamen mijn weeën direkt! Hopelijk voor u ook dan, als het zover komt! Nynke, wat een schatje! Echt om op te eten! Hier eentje van Winter :
Hallo meiden, Nou, hier nog niets aan de hand hoor. Alles is nog rustig. Ben wel wat bloederig slijm verloren (sorry voor details) vanmorgen en lichte ongipijn maar verder helemaal niets. Ik word een beetje wanhopig van dat gewacht. Ik had zo'n gevoel dat mijn baby voor de 40 weken zou komen en nu ben ik daar dus ruim over. Ik wil echt heel graag dat ze dit weekend komt en dat ik niet naar het ziekenhuis hoef. Als er iets was wat ik er aan kon doen dan zou ik het doen, maar helaas...Gisteren heb ik levertraan gekocht. Er stond een voedingsdeskundige op de markt die zei dat levertraan helpt om de bevalling op te wekken. Ik dacht dus mooi, dan kan ik dat proberen. Kom ik thuis zie ik dat er op de fles staat: niet geschikt voor zwangere vrouwen. Na enig onderzoek op internet ben ik erachter dat het grote hoeveelheden vitamine A bevat en dit zou schadelijk voor de baby kunnen zijn. Nu durf ik het dus niet meer te gebruiken! Hebben jullie hier misschien wel eens iets over gehoord? Liesje, wat een schatje zeg, smelt! Nynke, van jou ook al zo'n schatje, ik zou er helemaal verliefd op zijn! Vreemd dat we nog niets van Sylvia hebben gehoord. Maak me toch ook wel een beetje zorgen. Kan me heel goed voorstellen dat ze nu wel wat anders aan haar hoofd heeft, maar toch. Alles zou toch wel goed zijn?
het gaat nu volgens mij wat beter met dyon hoewel hij soms nog wel onrustig is.maar ga ik met hem wandelen bv danny van school halen(is een beste wandeling) of naar de winkel slaapt hij heerlijk! ik gebruik al een paar dagen de maxicosi op het onderstel van me quinny ivm het heen en weer gesleep van de bak en onderstel we wonen namelijk 1 hoog het omderstel blijft gewoon beneden staan als ik hem 's morgens naar beneden heb gebracht,maar de bak moet wel steeds mee naar boven ivm dat hij er nog in slaapt(staat in zijn bedje)en voor de katten die hier om de flat lopen zodat ze me er niet ingaan zitten of schijten enzo!en dyon zet ik gelijk in de maxicosi en neem hem mee anders had ik in totaal 2 a 3 x de trap op en af gemoeten en nu alles in 1x pffffff wat een verhaal sorry en choco hopelijk gaat je nu snel je kleintje in je armen houden!BEEBJE VAN CHOCO KOM ER MAAR SNEL UIT! en de beebjes van de andere mama's die overtijd zijn KOMEN JULLIE ER OOK SNEL UIT?JULLIE MAMA"S WILLEN JULLIE GRAAG ZIEN EN VAST HOUDEN! oja iemand had laatst een site door gegeven hoe ik foto's in het forum kan zetten wil die persoon het nog eens neer zetten,schaam me diep! ik wil manelijk onze dyon laten zien op het forum liefs nica
Irene, bedankt ! En waarom probeer je eens niet het volgende : een bierglas vullen met abrikozensap met 2 eetlepels ricinusolie (wonderolie bij jullie)...ik heb dat gedaan en mijn vriendin ook en boj ons zijn allebei de vliezen gebroken na het drinken...is een receptje van een vroedvrouw en helpt volgens haar altijd als je al aan het overdragen bent!
Even een vraagje over bv... Deyna wilde gisteren om 00.00 maar 10 min drinken en heeft toen doorgeslapen tot half 6. Daarna moest ik haar wakker maken om 9.00. Kan dit geen kwaad? Ook drinkt ze nu minder lang. Eerst 20 min de ene en als toetje 5 min de ander. Nu ben ik blij als ze een kwartier drinkt. Hebben jullie dit ook? Nienke: Ik hoop dat je bevalling spontaan gaat beginnen! Ik heb je niet meer gezien die vrijdag op stal. Ben wel nog geweest en heb lekker gelongeerd en uitgemest met weeen. Erg he! Brigitte kwam naar me toe en die vertelde dat jij had gezegd dat het bij mij waarschijnlijk was begonnen, ze was dan ook erg verbaasd me die vrijdag te zien, haha. Leuk al die foto's van jullie baby's! Choco succes!
Nica, ik doe dat via tinypic.com, foto uploaden en de tweede link kopieren...maar eerst best wel je foto verkleinen via zwangerschapspagina...anders is hij te groot! Ik heb mijn tricotslen bovengehaald en WInter erin gedaan ik de rechtopzittende houding met opgetrokken beentjes want hij wou weer altijd gepakt worden en...hij is er gewoon in slaap gevallen *smelt*
hoi meiden Hier nog steeds bib pffff Zat net even op de website van sylvia en las daar dat ze 29 oktober bevallen is van een dochter Demi. Zag het in het gastenboek staan hihi ben niet nieuwschierig hoor. Maar zijn jullie op de hoogte in ieder geval gr Marianne
Marize en Sylvia gefeliciteerd met jullie kleintjes. Laura - ik moest stiekem beetje lachen om je geklaag dat je zo weinig slaapt, ik zit nu met hetzelfde alleen na mijn bevalling. Kun je in ieder geval al wat wennen aan je gebroken nachten. Yessie krijgt sinds iets meer dan een dag nu cinababy en ik merk toch wel dat ze al wat rustiger is, ook herken ik nu haar huiltje als er iets dwars zit of als ze gewoon beetje aandacht wil. Ze heeft vannacht redelijk geslapen en ik gelukkig ook, laad je toch weer beetje op. Ik kreeg vanmiddag de man van de verzekeringen op bezoek, dus hoopte dat ze dan zou slapen, maar helaas mevrouw wilde dus niet. Ik dus nog snel even de stofzuiger door het huis en ik kijk daarna bij mijn meisje en ze ligt dus in dromenland. Ik moet dus gewoon wat meer stofzuigen in haar buurt. @ mamma's van de foto's Ik vind ze echt allemaal zo super lief. Hier dan gelijk even een kiekje van mijn meisje.
Choco, spannend... Liesje, wat lekker dat Winter wat heeft geslapen. Misschien heeft hij wel heel veel last gehad van die "prop", heeft die hem zo dwars gezeten... Hopelijk gaat het nu beter! Onze kraamhulp zei dat je in principe alles kon eten als je bv geeft, al zal je soms wel merken dat kindjes meer op bepaalde dingen reageren. Maar als Winter er zoveel last van heeft is het misschien wel goed om te kijken of er misschien iets in jouw voeding is waar hij zo last van heeft. Heb je de KA of vroedvrouw nog gebeld? Laura, hopelijk komt beeb gewoon thuis uit zichzelf en hoef je niet naar het ziekenhuis! Nynke, wat een heerlijk koppie heeft Marijn . Kari, hoe was het bij de gyn? Lekker makkelijk gezegd, maar probeer toch rustig te blijven, sterkte! Nienke, hopelijk komt ook bij jou beebje spontaan. Het is idd wel frappant dat de 24 oktober mama's zo overtijd gaan... Wel erg eensgezind, solidair hoor! Dan ook allemaal op dezelfde dag bevallen? Maris, ook nog BIB, jullie zijn wel solidair 24 oktober dames... Irene, die vitamine A is volgens mij ook de reden dat je geen of maar beperkt dingen als leverpastei enzo mag eten tijdens de zwangerschap. Ik zou die levertraan denk ik maar laten staan... Misschien met die fles levertraan voor de uitgang heen en weer zwaaien, wie weet helpt het . Maar ff serieus, hopelijk komt beebje gauw! Anne, wat een moppie! Lekker dat stofzuigen helpt. Misschien moet ik dat hier ook maar eens proberen. Overigens werkt wandelen ook. Madammetje heeft lekker geslapen tot we thuis kwamen, had door de viezigheid gereden, dus thuis eerst de bak eraf en binnen gezet (kon ze doorslapen, hoopte ik). Toen de wielen schoon gemaakt.
@Jetteke: ik zag dat we tegelijk waren uitgerekend en ook nog op dezelfde datum zijn bevallen. Vond het wel grappig. @Kari: hoe was het bij de gyn? @Nienke: klinkt interresant die serinam studie. Wie weet werkt het en hoef je niet ingeleid te worden. @Maris: ik was ook elke ochtend teleurgesteld dat ik weer wakker werd met beeb in mijn buik. Hoe is het nu met je? @Liesje: wat kijkt Winter al helder uit zijn oogjes zeg. Wat een mooie mannetje. @Irene: wat je wel kan proberen is wonderolie. Dit werkt op je darmen en KAN weeen opwekken. Maar eigenlijk kan je niks anders doen als afwachten hoe rot dat ook is. Sterkte meid. @Nica: fijn dat het weer wat beter gaat. Dyon is een schatje hoor! @Evaatje: Marijn drinkt elke keer maar 8 minuten ongeveer. Eerst was dit meer maar n al een aantal dagen 8 minuten. En hij doet het er prima op. @Marianne: zware laatste loodjes of valt het mee? Bedankt voor de update over Sylvia. @Anne: wat een schitterende dame is Yessie. Fijn dat de cinababy werkt. Heeft iemand nog wat van Cathy gehoord? Die is toch ingeleid gisteren?
Hallo dames, Net weer een bezoekje gebracht bij de gyn. Weer aan het CTG apparaat gelegen. Mijn bloeddruk is nog steeds hoog maar acceptabel voor het weekend. A.s. maandag moet ik me weer melden voor weer een half uurtje... De kleine echter is in topconditie, erg beweeglijk dus volgens mij gaat die zichzelf echt niet aandienen aankomend weekend.. Misschien weten jullie dat; als je baby nog steeds zo beweeglijk is, zegt dat dan iets over dat het alleen maar langer kan duren? Ik zit toevallig ook net te denken dat ik die wonder-olie ga halen, over vrouwenmantelthee heb ik ook positieve verhalen gehoord. Ik ga zo maar even naar de winkels Irene, trek je het nog? Kari
@nynke Ik heb veel gerommel nu iedere 10 min weer harde buik, maar ja het zegt allemaal niks, maar heb het wel gehad, maar als ik andere zie mag ik helemaal niet zeuren. @kari Waar kan je vrouwenmantelthee halen? gr Marianne
Hoi Marianne, Ik weet het niet, maar ik doe een gokje op "de Tuinen". Hopelijk hebben ze het daar. Kari
anne wat een prachtig meisje en prachtige namen je mag echt trots op dr zijn ons manneke ligt zo te horen nog lekker te slapen en daar geniet ik ff heerlijk van danny is ff lekker buiten aan het spelen! ik ga zo nog ff de vaat weg werken en het aanrecht opruimen en tegen 5uur krijgen we visite dan is dat ook weer netjes meiden hebben jullie dat ook dat je beebje in je hoofd hoort huilen terwijl hij/zij lekker slaapt?ik heb het wel namelijk en dan ga ik kjiken ligt meneer lekker te slapen ik denk dat het te maken heeft met danny ...bij hem had ik een postantale depressie(je zegt/schrijft het tegenwoordig anders)en toen had ik ook last een soort psychose(hopelijk heb ik het goed getypt)dus ik hoorde dingen in me hoofd die er niet waren ...hoorde alleen maar danny huilen en last van "angst" om de straat op te gaan maar daar heb ik nu gelukkig geen last van zover ik weet..ben soms wel bang hoor dat het terug komt of dat ik een terug val krijg!we genieten van dag tot dag dyon is nu wel wakker dus ga hem ff lekker knuffelen enzo liefs nica
Hey allemaal! @ Chrisje.. ohhh Wat is damiën een mooi kindje zeg! goed gedaan! Weet geen goede tip om baby's wakker te maken, xavièr is word altijd zelf wakker. Enne de 2e dag had ik ook 1 kapotte tepel; Bepathen op gesmeerd en na paar dagen was het over.. Dus blijven smeren met dat spul, helpt echt! @ Liesje, meid zo kan het volgens mij echt niet verder.. Hoe is het nu dan met Winter? Al gebeld? Ohh fijn dat het vanacht beter ging! Ohh winter, wat een mooi mannetje ben je toch! @ Diaan, wat zal jij ontzettend trots zijn zeg dat je zoontje toch de leukste van je dorp is hihi! @ Marize, jaaaa!! van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Jolien!!!! @ Choco, spannend meid! ben benieuwd! @ Nynke, Ookal zo een schatje! @ Evaatje, misschien komt je melk er nu gewoon veel sneller uit en hoeft ze dus ook minder lang aan de borst.. Xavièr drinkt ook niet zo lang, maar het spuit er uit bij mij.. Dus hij krijgt genoeg binnen.. @ Nica, zie geen foto @ Anne, oohhh Yessie is zoo een schatje! @ Kari, Toen Xavièr nog in de buik zat was hij 's nachts heerlijk actief en in de ochtend: 10:15 uur is hij geboren.. dus hoe druk je kind is zegt volgens mij helemaal niets over de aankomende bevalling! \Hier gaat nog steeds alles perfect... Xavièr is nog steeds een heel rustig tevreden mannetje, huilt alleen als ie honger heeft.. Dus hij huilt nog geen 10 min per dag.. ECHT genieten dus! Hij ligt heerlijk in zijn bedje te slapen.. Liefs Kiss
*INBRAAK* Kon het toch niet laten, ik zit al tijden mee te lezen met jullie ervaringen... en nu wil ik even reageren op een paar meiden als jullie het niet erg vinden... ben officieel een novembermama, maar Fenna is 3 weken te vroeg geboren... @Kari. ik had een week voor Fenna geboren werd een CTG-scan gehad. Toen was ze mega-beweeglijk..een week later had ik gebroken vliezen, dus ik geloof niet dat het iets zegt over de tijd... @Nica, ik hoorde de eerste dagen dat ik thuis was met Fenna ook steeds beebs huilen.. ik vroeg toen steeds aan hubbie of hij dat ook hoorde, maar hij hoorde het niet... maar ik heb geen depressie... hoop ik tenminste
ha meiden... ik meld me ook weer eens een keer! moet toch nog even aan het ritme wennen.. soms dan leg ik jesse neer en dan begint hij weer te huilen! maar van daag heb ik een prima dag! vanmorgen naar cb geweest voor gehoortest! alles was prima! borst daarna gegeven. wel met tepelhoedje.. maar goed.. hij drinkt!. samen met hem babyboom gekeken.. wat is dat een heftig programma zeg! wow en heeft daarna heerlijk liggen slapen.. tot nu toe.. hij geeft af en toe een kick.. maar moet rond half 6 weer een voeding hebben.. hier ook een foto van mijn schatje! deze is van vanmiddag!