wat een geklets hier ben ff na de winkel en hou het al niet meer bij .... maar gefeliciteerd met je moeder der verjaardag en wat erg voor je hamster ...zou ook erg boos worden als een ander het doorvertelde dat we zwanger waren heb net een digitae gekocht van clear blue ........... nepdokter staat echt heel duidelijk zwanger op ! weet het ook wel maar ben erg onzeker nu ook omdat vorige keer fout ging met 5 weken en 3 dgn hoop dat ik-we gauw de 12 weken voorbij ben zodat we met zijn allen kunnen genieten
Goedemorgen dames! Ik heb zojuist een prachtig testresultaat gekregen, duidelijker kan gewoon niet! Als de batterijen volledig zijn opgeladen voeg ik de foto toe. Dus ik mag me bij jullie gaan voegen en heb er helemaal zin in om jullie de komende maanden goed te leren kennen! Even voorstellen: Ik ben Maris, 30 jaar, woonachtig in het oosten van het land. Mijn man en ik zijn al tien jaar samen en we hebben nog geen kinderen dus dit is allemaal heel spannend. Het was voor ons in de vierde ronde raak. Mijn grootste hobby's zijn lekker eten, tuinieren en handwerken (breien, quilten, naaien.... suf he?!). Voordeel van het breien is dat ik al vijf truitjes klaar heb liggen! Ik heb nog nergens last van, behalve zo nu en dan wat krampjes in mijn buik (de bekende ongesteldheidsgevoelens). Daarnaast zegt mijn man sinds een paar dagen dat mijn benen zo zacht zijn (?) en heb ik wat meer pukkeltjes in mijn gezicht en decolette. Ik ben benieuwd naar de komende tijd! Groetjes Maris
Meteen even een vraagje, ik zie bij jullie al veel dingen staan over intakes, echo's, etc. Moet ik meteen al naar de dokter bellen? Wat is gebruikelijk? Ik heb me nu alleen nog maar in de eerste euforische minuten aangemeld bij Moeders voor Moeders en verder niets ondernomen. Groetjes Maris
Ik denk dat dat overal in het land anders is, maar dat je er vanuit kunt gaan dat je tussen de 8 a 12 weken de intake bij de verloskundige kunt verwachten. Je hoeft nu dus nog niet persé te bellen voor een afspraak, maar het mag wel! Is misschien goed voor je gemoedstoestand? Zo in het kader van: dan heb ik tenminste vast iets kunnen regelen? Maar als dat gevoelsmatig nog te vroeg voor je is, kan je ook nog even wachten, hoor. Laat wel even meewegen of er in je familie misschien bepaalde erfelijke aandoeningen ofzo voorkomen; in dat geval wil de VK nog wel eens een eerdere afspraak maken, en heb je ook kans dat je eerder een echo krijgt. Ik mag volgende week, dan ben ik 8 weken min 1 dag... ben errug benieuwd!
Hoi Maris! Welkom hier bij de oktobermama's (zeg ik heel stoer, ben hier zelf ook nog maar een paar dagen, haha!) Ben het helemaal met Klus eens... Doen wat je zelf prettig vindt! Ik heb afgelopen maandag gelijk maar gebeld... Ik begreep namelijk dat het hier in Zwollywood namelijk best wel druk is en dan staat de afspraak in ieder geval! Wij hebben de eerste echo op 29 maart, met 10 weken! Kan haast niet wachten! Succes! Liefs Chris
Hey meiden... Heb de slaapdienst overleeft...poehh..het viel niet mee! Echt ontzettend misselijk en maagpijn. Ik ga vanmiddag even naar de huisarts, want die maagpijn is toch niet normaal . Ben ook duizelig, heb waarschijnlijk lage bloeddruk. Mag je pepsi max drinken? Daar zit toch cafeïne in? Ik werk trouwens 29 uur als begeleidster op een groep met verstandelijk en meervoudig gehandicapten.
Hoi hoi, weet lang niet alles meer van wat ik heb gelezen, maar ga proberen op een paar mensen te reageren; Lievebeestje; wat ontzettend vervelend dat je zo'n onduidelijk echomevr had zeg! Ik ben blij dat je iig niet meer lang hoeft te wachten tot de volgende echo. Kunnen we samen aftellen tot maandag! Sofieke; wat een domme actoe van je schoonouders zeg! Echt niet normaal. Ik zou zelf toch ook op een tacyische manier laten weten dat ik dat absoluut niet waardeerde! Kabouter Klus; stoer dat je al positiebroeken in huis hebt. Ik durf nog niet hoor Moet zeggen dat mijn eigen broeken ook nog prima passen. Soms doe ik 's avonds wel eens een knoopje los. Heb overigens wel al zitten neuzen op verschillende positiekledingsites en vond de H&M site ook supers! Maris; gefeliciteerd meis! En welkom in de groep! Leuk dat je al wat over jezelf verteld hebt! Je kunt idd al bellen met de verloskundige. Het is per praktijk verschillend wanneer ze je voor het eerst laten komen, maar de afspraak kan vast gemaakt worden. Verder zijn er hier een aantal dames (waaronder ik) die uit de MMM komen en daardoor al bij een gyn in behandeling waren. Hierdoor hebben wij al vroeger echo's Ik ben nog steeds erg zenuwachtig voor maandag en wordt er soms zelfs een beetje chagarijnig door.....nog even doorbijten. Ik ben trouwens ergotherapeut en werk momenteel in opdracht van gemeentes. Behandel aanvragen van mensen die woningaanpassingen, rolstoelen, scootermobielen ed aanvragen. Ik bepaal of ze hiervoor in aanmerking komen en breng er advies over uit. Per 1 mei ga ik ongeveer hetzelfde werk doen, maar dan in dienst van een gemeente.
Bobbie; gelukkig heb je je slaapdienst overleefd. Ik hoop dat je maagpijn snel wegtrekt. Lijkt me idd echt niet prettig! Marjo; hoezo ben jij trouwens ineens 1 dag verder dan ik? Gaat het bij jou sneller of zo, hihihihi
Slaapdienst? Wat houdt dat precies in? Kunnen de patienten je dan wakker piepen of zo? Ik ken het wel van de brandweer maar wist niet dat het in de zorg ook bestond. Zelf ben ik trouwens teamleider in een groot callcenter. Groetjes Maris
Hey Maris, Nee bij iedere client op de kamer hangt een geluids sensor (ook wel akoestisch systeem genoemd). Deze staan in verbinding met een nachtdienst 50 km verderop. Als zij iets verdachts horen (bv epileptsiche aanval) dan bellen ze mij op terwijl ik "slaap". Aangzezien dat dit nog al vaak gebeurd voel je je echt gebroken na zo'n dienst. Maar heb ik wel in één klap 15 uur gewerkt hm..teamleider lijkt me ook erg leuk, maar wel enorm stressvol, aangezien er zo'n grote verantwoordelijkheid boven je hangt of niet?
de stress komt bij mij in vlagen... mijn team moet elke dag van alles opleveren, en het zwaartepunt ligt bij de maandafsluiting. Dus elke eerste week van de maand is het feest bij ons. Verder is het vooral heel leuk om te zien hoe we elke week beter worden in wat we doen. Ik begrijp dat jij dubbele uren krijgt voor een nachtdienst? lekker hoor! Ik mag helaas geen overuren schrijven, maar maak ze toch wel regelmatig. Die compenseer ik dan maar gewoon... En nu doe ik trouwens helemaal niks want ik zit met de griep thuis. (op een normale werkdag zou ik echt geen tijd hebben om hier zoveel te zitten dus ik ben helemaal blij met mijn timing! (ben trouwens gelukkig aan de beterende hand)). Maris
TIP*TIP*TIP*TIP*TIP*TIP* is nu zeker leuk voor ons, verse mama's, maar misschien hebben jullie het al een keertje gezien... Dames, in het weekend komt íe weer; de documentaire "in the Womb"! Is echt helemaal geweldig! Wordt uitgezonden op National Geographic; aanstaande zaterdag om 16:00 uur en zondagavond om 19:00 uur. Als een vrijwilligster zich aan wil bieden om dit voor mij op een dvd-schijfje op te nemen, dan hou ik me graag aanbevolen!
Hey Kabouter Klus da's een goeie! Ik wilde de DVD het mooie wonder al aan gaan schaffen, maar dat hoeft dus niet Ik ga 'm zeker opnemen, maar kan alleen op video opnemen helaas... Thnx voor de tip!
potverdorie, ik wil de foto van mijn test uploaden maar hij is te groot... Vroeger had ik zo'n mooi programma om foto's mee te verkleinen maar ik weet niet meer hoe dat heet en het zit niet op deze nieuwe pc.... Iemand een tip?
Vandaag naar de gyn voor de eerste echo waarop wat te zien zou moeten zijn. (met 4 weken en 4 dagen ook een echo gehad maar toen was er alleen een verdikte baarmoeder te zien, volgens de gyn normaal bij zwangerschap) Ben volgens de berekeningen bijna 7 weken nu. We (maar vooral ik) waren nogal zenuwachtig, of het allemaal wel goed zat. Of er wel een hartje te zien zou zijn. Mijn man is gelukkig met me meegegaan. De gyn deed lekker vlot de echo en we hebben het hartje zien kloppen. Mijn man zag ook in het beeldscherm staan dat de uitgerekende datum 16-10-07 zou zijn naar aanleiding van de nu gemeten grootte. 7 mm. Dat ligt een paar dagen later dan wat het volgens de laatse menstruatie zou moeten zijn. De gyn was echter tevreden. Volgens termijn tussen de 6 en 7 weken. Over 3 weken heb ik weer een afspraak met de gyn. Zou willen dat het alvast zover was... liever nog dat de eerste 12 weken erop zouden zitten. Dan ben ik hopelijk niet meer zou bang voor een miskraam en is hopelijk ook die megavermoeidheid en misselijkheid weg. Kan ik weer aan het werk. Voorlopig nog rustig afwachten tot het beter gaat... Ik zou wel willen dat ik nu kan werken. Het tripje naar de gyn was al enorm vermoeiend, laat staan een hele dag werken. Bijkomend nadeel is dat ik 15 km op een dag moet fietsen op en neer naar het werk en bovendien op m'n werk niet veel kan doen vanwege de beperkingen wegens de zwangerschap. Ik ben n.l. medisch nucleair werker, wat inhoudt dat ik in het ziekenhuis werk en we m.b.v. radioactieve stoffen het lichaam afbeelden. Je raad het al, radioactieve stoffen en zwangerschap is geen goede combinatie en dus ben ik een duur betaalde secretaresse geworden sinds we weten dat ik zwanger ben. Pfff... nog maar 5 weken en dat zit het eerste trimester erop....
Hallo meiden, Mag ik hier even klagen?! Ik voel me zo beroerd! Ik kan echt niet eens een beschuitje binnen houden. Ook drinken is een probleem aan het worden. Ik heb gisteren de hele dag zitten wachten op het telefoontje van mijn huisarts. Die belde pas om 17.30 uur terug (ik had om 8.30 uur gebeld) en die wil dat ik het nog twee dagen aankijk. Ik moet volgens hem al iets eten voor ik uit bed kom en een glas warm water drinken. Nou, dat heb ik gedaan vanmorgen, maar het helpt geen moer! Ik zit helemaal te trillen op de bank en ik kan alleen maar huilen. Wat een ellende Nu belde net de zus van mijn vriendin om te vertellen dat mijn vriendin is opgenomen in het ziekenhuis. Zij loopt gelijk met mij en is zo sterk verzwakt dat ze is opgenomen en aan het infuus ligt! Is dat mijn voorland!?!?! Nee toch hoop ik! Gelukkig pikt mijn baas het wel heel goed op. Hij heeft me gefeliciteerd en geeft me alle ruimte. Heeft er iemand nog goede tips, want ik ben echt wanhopig! Grts, Maartje
Dankjewel Xena, het is me gelukt! Mijn foto van vanmorgen staat in mijn album. Misoh, lijkt me balen als je zo gedwongen op de bank moet zitten op je werk ivm de aard van de werkzaamheden... Is er echt niks te doen wat meer richting je normale werk gaat? pfff kan me dan voorstellen dat het je moeite kost om je naar je werk te begeven... Maar gelukkig had je wel een leuk moment bij de Gyn! Die twaalf weken zijn vast voorbij voor we er met zijn allen erg in hebben! Groetjes Maris
Hé hoi... Heb eigenlijk een vraagje... hebben jullie soms ook de angst dat het niet goed is? Ik wel namelijk... dan lees ik hier op het forum weer een ervaring met een eerste echo waarop het embryo'tje afgestorven is.. ik word er eerlijk gezegd heel erg onzeker van... Hoe kom ik daar nou af, het lijkt me echt een verschrikkelijke ervaring... Ik wil zo graag genieten i.p.v. onzeker zijn... Sorry hoor, wil niet zeuren of iemand anders dit gevoel aanpraten Liefs Chris