hallo allemaal Laura: gefeliciteerd! Wat een mooie naam. Cathy: Gefeliciteerd met je zoon Irene: Ik hoop zo dat je nog lekker thuis kan bevallen. Ik ga voor je duimen hoor. Probeer het ook positief te zien; het duurt nu echt niet lang meer voordat je je meisje in je armen hebt! Vandaag zijn we voor het eerst met Dewi buiten en in de auto geweest. We zijn even naar de verjaardag van mijn schoonmoeder geweest. Ik vond het best spannend hoor. Maar ze heeft de hele reis en ook op de verjaardaag geslapen! Ze heeft niet eens gemerkt dat we weg zijn geweest.
tnx meiden... voor het advies.. Ik heb op die site gekeken en ga morgen zeker de ha bellen voor die neusspray... jotim.. jou tip ga ik ook doen.. maar tussen die 5 en 9 minuten zit daar ook nog een pauze? of kolf je 5 minuten .. app uitzetten .. aanzetten en dan weer 9? @smeetje.. jesse wil ook wel eens huilen als ik hem na de voeding slapend neerleg.. net of hij dan ergens van schrikt.. of van bv een koud ondergrondje.. en dan gelijk weer wakker is.. snachts leg ik hem in de wrap waar ik hem dan in doe, zo in zijn bedje.. met een dekentje eroverheen.. dan blijft hij meestal wel slapen.. @nica.. mooi kaartje.. @ellis.. spannend.. hoop dat het doorzet! @maartje.. ik ga zeker morgen ook het cb bellen.. veel plezier met je poppenhuis... haha @liesje.. als die tips die ik gehad heb niet werken dan ga ik die thee ook nog proberen.. dan moet het toch gaan lukken he! @appeltje.. dat met die kruik doe ik ook! ideaal! @marize.. gefeliciteerd met Jolien.. wat een scheetje!
@Nijnie: het was voor mij eigenlijk meer uit praktische overweging op het ledikant te gebruiken. Maar nu ik merk dat Marijn dit niet prettig vind blijft het ledikant voorlopig gewoon leeg. We slapen op zolder en daar staat de wieg ook zodat ik er s'nachts niet zo ver uit hoef. Het leek me dan makkelijk om het ledikant te gebruiken voor overdag maar helaas pindakaas. Onze wieg is idd groot genoeg om nog even door te gebruiken. @Xenas: jammer dat je lijf dan niet helemaal mee wil werken. Maar super dat je wel blijft kolven. Ik hoop dat het tepelhoedje gaat werken. @Jotim: alle bezoek weer overleefd? Succes morgen. @Smeetje: ik herken het niet van Marijn maar wel van de oudste. Ik liet haar toch zo'n 20 minuten huilen en na een paar dagen ging ze wel lekker slapen. @Nica: mooi kaartje hoor. En wat een lief gedichtje. @Ellis: laten we duimen dat de krampen weeen worden. @Maartje: toch lief van Fiene dat ze het zo af en toe doet. Het ledikant blijft hier voorlopig onbeslapen. Veel plezier met het poppenhuis. @Appeltje: wat moet ik me voorstellen bij een voedingsshirt? @Liesje: ik hoop dat de osteopaat raad weet. Dit is slopend voor jullie zeg! @Marize: wat een mooie meisje zeg! @Missyess: lekker hoor even weg kunnen met zijn drieen. Hier geen bijzonderheden. Marijn slaapt heerlijk in de wieg en ik ga ook zo naar bed. Even een extra uurtje slaap pakken. Morgen weer druk met de kids die naar school gaan etc. Ik hoop op veel baby's vannacht en tot morgen!
Nynke, dat was wel handig geweest als hij ook in het ledikant had willen slapen (praktisch gezien), je kan ook niet steeds de wieg op en neer sjouwen. Hier is haar kamertje naast die van ons, dus ik kan de wieg zo heen en weer slepen als ik wil.
Goedenavond allemaal, Hier is alles nog rustig, ik ben benieuwd hoe het bij de andere 24-oktober dames is. Het is toch wel een aparte situatie vind ik dat iedereen die over is van dezelfde uitgerekende-datum is! Morgen heb ik om twaalf uur een afspraak bij de vk, ik ben er inmiddels volledig van overtuigd dat ik die afspraak ga halen, en dat ik dus doorverwezen ga worden naar de Gyn. Ik zit er niet mee, ik heb eigenlijk meer moeite met al die telefoontjes de hele dag door (zo van "en, is er al wat", jullie kennen het vast wel). Ik begin heel benieuwd te worden hoe het bij mij met de bv zal gaan. Ik heb de halve zwangerschap veel pijn in mijn tepels gehad (ze zijn ook erg veranderd) en ik hoop dat dat resulteert in probleemloze voeding.... Maar ik denk niet dat er op voorhand al iets zinnigs over te zeggen is... @ Nica: creatief hoor! Ik vind alleen het stukje van je werkstuk net boven Dyon zijn hoofd wel een beetje griezelig eerlijk gezegd. ale: @ Maartje: stoer, een poppenhuis! Dat wil ik ook wel... ehm ik bedoel dat wil onze dochter vast ook wel! @ Marize: mooi meisje heb je op de wereld gezet! Nogmaals van harte! Groetjes en fijne avond allemaal! Maris
thnx meis twas een lesje en eigenlijk horen het andere tubes(soort plaatjes)te zijn had met schilderen te maken en ik vond het leuk om dyon en me zelf te gebruiken,maar ik vind het wel mee vallen liefs nica
Goede morgen meiden Wil jullie laten weten dat gisteren 4nov om 13.59 onze zoon Mike Peter Karst geboren is. Zijn roepnaam is Mike. Hij weegt 3460gr en is 52cm lang. Hij is thuis geboren. Verhaal volgt nog en foto's ook. @laura gefeliciteerd met jullie dochter Liefs Marianne
@Marianne: gefeliciteerd met je zoon. Fijn dat alles goedgaat, geniet lekker van je zoontje en een mooie kraamtijd toegewenst. @Maris: sterkte straks bij de vk, ben benieuwd, nu nog bevallen voor je bij de vk bent ga je denk ik niet meer redden....maar ik schrijf maandagochtend en jij postte zondagavond dus wie weet. Sterkte in ieder geval. @Maartje: leuk dat je dochter een poppenhuis heeft gekregen, mijn man wilde voor Rowin en Gilian een grote racebaan op zolder maken. Ik vraag me af of die racebaan dan voor zijn zonen is of voor hem. Dat vraag ik me namelijk ook af met het poppenhuis van fiene. Meid ga er lekker mee spelen, jeugdsentiment ophalen hihi. @Nynke: gilian heeft een wat ruimer wiegje, het ledikant is niet zo enrom veel groter alleen wat langer. Maar niet breder. Gilian slaapt in zijn wieg lekker, hoe hij in een ledikant slaapt weet ik niet. @Xenas: succes met de bv @Liesje: hoe is het je? @Marize: fijne dat je thuis bent, doe rustig aan hboor vooral na een keizersnee. Rust lekker uit dat is de beste genezing. @Missyess: je schrijft dat dewi niets door had, had je haar wel mee? grapje, Wij hadden gilian vrijdag mee genomen toen wij uit eten gingen. Hij had ook niets door. Ga nu rowin naar school brengen, tot later, diana
Marize en Marianne, gefeliciteerd! Fijn dat jullie eindelijk je beebje in je armen hebben! Vanmorgen toen ik opstond verloor ik opeens allemaal roze slijm, best heel veel. Kan dit een teken zijn dat het begint, of hoeft dit helemaal niets te zeggen. Ik blijf hopen dat het voor woensdag gebeurt, maar verder voel ik nog eigenlijk helemaal niets. xxx Irene
Bevallen 30 Juli Liedel (24) -> Isa 1ste kindje 1345 gr. 39,5 cm ZB (ks) - .. 30w 5d 22 Augustus Joey26 (..) -> Jayden .. - .. - .. ZB (ks) - .. 31w 4d 9 September Kirsteyana -> Yuul - 2de kindje 2860 gr. - .. ZB BV 35w 1d 17 September Sofieke (..) -> Paulien - .. 3445 gr. 50 cm ZB BV 38w 1d Nomen (38 ) -> Fleur - .. - .. - .. - .. - .. - .. 25 September Doris (25) -> Sven - 1ste kindje 3780gr - 49cm TB FV 39w 26 September Andrea (29) -> Vince - 2de kindje 3015gr .. - ZB (m.i.) BV 38w 28 September Floortje (27) -> Robin - 1ste kindje 3810gr 54cm ZB FV 39w 3d 29 September Klieke (28 ) -> Reijer - 3de kindje 3500gr 50cm - TB BV 38w 5d 2 Oktober Avalon1972 (35) -> Aaron - .. - 2780gr 49cm .. - .. - 37w 5d Salsabine (32) -> Jayden - .. 3815gr - .. - .. - .. - .. 3 Oktober Denisse (26) -> Melieke - 1ste kindje 3280gr 48cm - TB BV - .. Diaan (33) -> Gilian - 2de kindje 3695gr 50cm - ZB (m.i.) FV 38w 6d 4 Oktober Murizzz1 (30) -> Quinten - 2de kindje 3745gr - ..- .. - .. 40w Ready (30) -> Mads 1ste kindje 3185gr 52cm - .. - .. 39w 5d 5 Oktober Maartje06 (29) -> Fiene - 1ste kindje 3390gr 51cm - ZB BV 39w 2d 6 Oktober Ine (..) -> Eline - 1ste kindje 3350gr 50cm - .. - .. - .. 9 Oktober NiCa (32) -> Dyon - 2de kindje 3105gr 49cm - ZB (m.i.) BV - .. 10 Oktober Liesje (32) -> Winter 3de kindje 4640gr 55cm ZB BV 39w 5d Nijnie (28 ) -> Mirte - 1ste kindje .. - .. - ZB BV - .. 11 Oktober Appeltje (29) -> Kevin - 1ste kindje 3510gr 52cm TB BV 12 Oktober Rastagirl (31) -> Ky-Shana - .. 2760gr 47cm ZB - .. 38w 6d 13 Oktober Moon85 -> Britt 1ste kindje 1720gr 41 cm ZB BV 28w 6d 14 Oktober Xenas81 (25) -> Jesse - 1ste kindje 3385gr - .. - ZB BV 39w 1d 15 Oktober Martine (25) -> Lucille - .. 3900gr TB - .. - .. - .. Annn (27) -> Daan - 1ste kindje - .. - .. - TB BV 40w 6d Elvira (28 ) -> Tiago - .. 4185gr 52cm ZB - .. - .. Kissflower (19) -> Xavier - 1ste kindje 3740gr 53cm ZB BV 39w 2d 16 Oktober Anne36 (36) -> Yessie - 1ste kindje 3090gr - ZB (m.i.) BV - .. Stay Funny (20) -> Susenna - 1ste kindje .. - .. - TB FV 42w 1d 17 Oktober Nynke (29) -> Marijn - 3de kindje 3870gr 51cm ZB BV 40w 6d Jetteke (34) -> Jarno 1ste kindje 3720gr 52cm ZB BV 40w 6d 19 Oktober Mamapatricia (21) -> Kyano - 2de kindje 3360gr 52cm - .. - .. 42w 1d Astrid85 (22) -> Nathan - 1ste kindje 3360gr 51cm - TB FV 38w 3d Lolli (..) -> Lars - 1ste kindje 4090gr 53 cm - .. - .. 40w 5d 20 Oktober Mariekebalm (26) -> Eline - 1ste kindje 2830gr 49 cm - ZB BV 40w 6d Lynn (27) -> Mike - 1ste kindje 2790gr 46cm - .. - .. 39w 1d Pol (28 ) -> Eva - 1ste kindje 3500gr 51cm - TB BV 40w Divanaatje (30) -> Ruben - .. - .. - .. - ZB - .. - 41w Evaatje (..) -> Deyna - .. 3685gr 52cm - .. - .. 41w 2d 21 Oktober Serlovesang (..) -> Romeysa - .. - .3560gr 49cm - .. - .. 41w Smeetje (33) -> Kyra - 2de kindje - 3500gr 49cm - .. - .. 39w Lievebeesje (36) -> Mees - 4de kindje .. - .. - .. - .. 39w 6d 22 Oktober Anz (25) -> Mieke - .. 3985gr 54cm - .. - .. 41w 1d 23 Oktober Jotim30 (32) -> Decco - 3de kindje 3360gr 46cm - ZB BV/FV 40w 3d 24 Oktober Happyliesje (25) -> Jelle - 1ste kindje 2750gr 47cm - ZB - .. 41w 3d Missyess (24) -> Dewi - 1ste kindje 3280gr - .. TB BV 40w 5d 25 Oktober Misoh (30) -> Wietze - 1ste kindje 4580gr 57cm - ZB (m.i.) BV Chrisje (28 ) -> Damien 1ste kindje 3440gr - .. TB BV 40w 2d 28 Oktober Bieke24 (24) -> Esmee .. - .. - .. ZB BV 40w 2d 29 Oktober Safiya (27) -> Nalaya - 3de kindje 3490gr - .. - ZB (m.i) BV 41w 1d Sylvia (24) -> Demi - 1ste kindje .. - .. - ZB BV 40w 4d 30 Oktober Bolletje (..) -> Jaimy - 2de kindje 4300gr 54cm - TB BV 41w 5d 1 November Marize (34) -> Jolien - .. 4170gr - .. ZB BV 41w 5d Kaykekay (..) -> Dylano - 4de kindje - .. - .. ZB (m.i.) FV 41w 1d 2 November Choco (28 ) -> Jasmijn - 1ste kindje 3640gr 49cm TB BV 40w 2d 4 November Lvdwerf (22) -> Merla- 1ste kindje 3510gr 52 cm ZB BV 40w 5d Marianne30 (32) -> Mike - 3de kindje 3460gr 52cm TB FV 40w 6d Oktobermama's 24 Oktober Maris (30) -> 1ste kindje - Meisje Irene (30) -> 1ste kindje Meisje TB BV Nienke07 (39) -> 3de kindje - Verrassing 58 Mamas bevallen Nog 3 te gaan Verwacht: 2 Meisjes 0 Jongens 1 "Verrassingen" 0 Geheim Geboren: 25 Meisjes 33 Jongens TB Thuisbevalling ZB Ziekenhuisbevalling BV Borstvoeding FV Flesvoeding m.i. Medische indicatie ks Keizersnede Voor aanvullingen of wijzigingen pb me maar!
Goedemorgen allemaal, Zo het normale leven is voor mij weer begonnen. Vanmorgen zelf na school geweest. Iedereen even kijken natuurlijk. Alleen maar complimentjes gehad. Iedereen zegt wel dat hij op me dochter lijkt, ik zelf zie het niet. Maar geloof het meteen. Nu lekker slapen in de wagen nog. Dadelijk weer voeden en dan weer na school. @ smeetje je bent niet de enigste hier ook tijdens het voeden in slaap vallen in bed leggen wakker. Het is wisselend de ene keer krijg ik hem niet meer in slaap andere keer wel. @ nica mooi kaartje @ maartje, planning is goed verlopen vanmorgen. Kwam toevallig goed uit. Decco werd wakker om 7 uur. Kwart voor 8 voeding gegeven. Een poppenhuis is wel heel leuk om mee te spelen. @ appeltje geshopt op zondag, heerlijk. @ marize wat een poepie. @missyess feest gevierd zonder wakker te worden. Knap hoor. @ xenas - heb van de kraamhulp een lijstje gehad zal het even naar je mailen. Staat heel duidelijk op over kolven. @nynke - ja heel leuk bezoek maar was echt blij dat ze weg waren was gesloopt. @baby v maris kom nu maar eruit wij zijn bijna net zo nieuwsgierig als jou mama. @ marianne30 van harte gefeliciteerd met je zoon Mike @ nienke jij ? bezig ? pukje al geboren ? Zo ga even me huishouden regelen. vind het wel een rust weer alleen thuis zijn.
Nica, ik vind dat de achtergrond zo afleidt van de rest... beetje zonde. Maar wel heel creatief . Maris, succes bij de VK straks. Marianne, van harte met de geboorte van Mike! Irene, hopelijk begint het voor woensdag uit zichzelf! Ik duim voor je! Net even VK gebeld voor die hechting, maar daar doen ze niks aan omdat t inwendig is . Kan nog wel 2 weken duren voor die is opgelost (jippie ). Maar goed, moest het in de gaten houden en als het zou gaan ontsteken moet ik weer bellen (hopelijk niet nodig). Mn meiske ligt lekker in bed, piept alleen af en toe een beetje. BOEKENTIP: Regelmaat en inbakeren - R. Blom (voorkomen en verhelpen van huilen en onrust). Een makkelijk leesbaar, duidelijk boek. Kreeg de tip al een tijdje geleden van een vriendin en heb het boek laatst gekregen. Ben niet aan het inbakeren, maar ik heb het idee dat de regelmaat wel werkt.
Mogge dames, @Marianne30, gefeliciteerd! Volgens mij is het bij jou heel snel gegaan? Ben benieuwd naar het verhaal en de foto's. @Irene, volgens mij ga jij nu beginnen, ik hoop het voor je hoor. @Maris, bij jou ook alles nog hoog en droog? Bij mij wel Ik moet om 11:45 uur weer voor een CTG'tje. Daarna gesprek met de gyn. Misschien gaan ze nu een datum prikken voor het inleiden. Ik hoop voor zaterdag. Mijn beste vriendin is bij mijn bevalling (ben bewust alleenstaand) en zij gaat zaterdag voor een paar weken naar haar ouders in Suriname. Ik zou het zooooooooo erg vinden als ik volgende week pas ingeleid ga worden... We hebben gisteren samen gewoon een potje zitten janken. Ga het zo maar met de gyn erover hebben. Liefs kari
http://shop.hm.com/shop/do?action=views ... AM_MAM_KLA Op pagina 2 zie je links een voedingshirt.. Dan hoef je niet met de hele handel bloot om je kindje te kunnen voeden. Goh... nog maar 3 oktobermama's (of eigenlijk novembermama's) te gaan en dan kunnen we dit topic sluiten en naar het andere deel van het forum verhuizen. Zet hem op meiden!
Kari, succes sstraks bij de gyn. Gewoon aangeven wat je wilt. Je kan het altijd vragen, nee heb je, ja kun je krijgen.
Effe over regelmaat: Gilian had een hele goede regelmaat in zijn flessen, namelijk 07.00/11.00/15.00/19.00/23.00/03.00, nou dat vind ik dus regelmaat. Vanacht besloot Gilian lekker uit te slapen, hihi Hij kwam om 05.15. Weg regelmaat dacht ik, want die 7 uur fles kwam te snel. Dus om 9.15 gegeven. Ik verwacht dus dat hij zijn regelmaat zo kwijt raakt. heb ik het cb gebeld voor advies. Zij verstaan het volgende onder regelmaat: Het is niet de klok die de regelmaat bepaald, dus het tijdstip, maar de handelingen die je doet met de baby. Zij zei het volgende: regelmaat is: als het kind wakker wordt hem een voeding geven en hem er niet lang voor laten huilen om tijd te rekken of een bepaald tijdstip te halen en als hij moe wordt in bed leggen want dan is het slaaptijd. Zo creeer je regelmaat en gaat zijn biologische klok het dag en nacht ritme snappen. Voor het slapen gaan iets meer drinken geven, 30 cc meer, geeft langere slaaptijden snachts. Kennen jullie deze definitie van regelmaat ook? De regelmaat die ik had is vooral een regelmaat voor mij zei ze. Verder gaf ze nog een tip over de hoeveelheid voeding wat ze mogen hebben. Helaas kun je dit rekensommetje alleen maken als je voeding in een fles geeft want dan weet je wat er in gaat, (kan dus ook met borstvoeding in een fles!) doe het gewicht van de baby keer 2. In het geval van gilian is dat 4350 x 2 = 8700 gr. Haal het laatse cijfer eraf, dat is in dit geval een 0. Je houdt dan 870 over. Zet hier cc achter. Dit is de hoeveelheid voeding wat hij mag hebben. Dit is overigens voor hongerige babies. Als je het gewicht keer anderhalf doet heb je het minimale aan voeding. Alles wat er tussenin zit is dus goed. In het geval van gilian is dit dan 6525 gram, laatste cijfer weg is dan 652 cc. Dus 650 cc. Gilian krijgt per dag 720 maar mag dus meer. Hoop dat jullie het snappen, anders leg ik het nog wel een keer uit maar dan effe makkelijker. Hoop dat jullie er wat aan hebben. Je hebt natuurlijk uitzonderingen bij babies die allergieen hebben of huilen terwijl je niet weet waarom ze huilen. Dit geldt een beetje voor de gemiddelde baby. groeten Diana