Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hallo dames,

Allereerst iedereen die bevallen is gefeliciteerd!

Mijn excuses dat ik zo lang niks heb laten horen, maar mn telefoon is kapot gegaan waarin de buddy nummers stonden, heb wel vervangende tel nu maar niet jullie nummers, vandaar geen sms van mij...

Maar ik ben vorige week maandag, 29 oktober om 13.21uur bevallen van een gezonde dochter: Demi!
    Verhaal zal ik later wel plaatsen, moet het nu nog kort houden...
    Heb afgelopen week het ziekenhuis vaker gezien dan mijn eigen huis..
    had nl maandag ruggeprik gehad, en heb hier enorme helse hoofdpijn van gekregen. Kon woensdag weer terug naar ziekenhuis, zodat ze een bloodpatch konden zetten (tegen die hoofdpijn die door de ruggeprik kwam, dan is er een of ander lek, zodat je soort druk verschil in je hersens krijgt die die erorme hoofdpijn veroorzaakt).
    Ik heb echt daar veel pijn van gehad.
    Weer nacht overnacht in het ziekenhuis, en s ochtends was die hoofdpijn weg, zoo fijn!
    Nou, ik heb 1,5 dag thuis zonder hoofdpijn gezeten.....toen kwam het weer opzetten, dus afgelopen zaterdagochtend weer in ziekenhuis gelegen tot vanochtend...heb nog steeds lichte hoofdpijn, maar moet nog steeds paracetamols slikken. Deze migraine achtige hoofdpijn schijnt dus toch nog door de ruggeprik te komen, en spanning kan ook meespelen..ook had ik een tijdje niet goed geslapen (zaterdag en zondagnacht zoeiso niet door de weeen).

Maar goed, verder verhaal volgt nog.
    De bevalling is in ieder geval super goed verlopen.

We zijn zo trots op ons kleine meisje, ze doet het erg goed en de bv gaat ook super!

Nu ik nog helemaal opknappen, maar ik kan nu gelukkig al voorzichtig rondlopen, al moet ik wel nog veel gaan liggen (door de hoofdpijn dus, wamt van hechtingen enzo heb ik eigenlijk geen pijn of last)

Ik zal binnenkort ook foto plaatsen en meer vertellen. Ik houd het nu dus even kort, maar dan weten jullie waarom ik nu pas iets laat weten en dat alles goed is!

Liefs,

van een super trotse mama!

2. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Weer een vreselijk rommelig dagje en daardoor weinig tijd voor jullie gehad. Sorry! :oops:

Ik ben vanmiddag naar de huisarts geweest omdat ik zo duizelig blijf. Na drie kwartier in de wachtkamer was ik eindelijk aan de beurt. :( Mijn bloeddruk blijkt heel laag te zijn en ik mag bloed laten prikken om mijn HB en schildklier te checken. Helaas kan ik pas morgen naar het ziekenhuis en duurt de uitslag drie dagen, dus het zal wel na het weekend worden.
    Morgen hebben we onze eerste afspraak op het CB. Ik ben zo benieuwd hoeveel ze is gegroeid!

@Marianne; ge-VEEL-iciteerd met jullie zoon!!!

Ik weet niet meer wie het had over voedingsshirt van de H&M, maar ik heb ze toevallig gisteren via internet besteld! :D

@Sylvia; meid, wat een verhaal! Zorg goed voor jezelf en geniet lekker van jullie meisje!

@Nynke; meid, wat fijn dat het goed gaat met je moeder!

Ik ga even mijn dochter knuffelen (vandaag alweer een maand oud!), want die is wakker.

Grts, Maartje

3. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Hoi dames!

Hier een supertrotse mama! Het verrhaal volgt nog maar via de link bij mijn www, kunnen jullie alvast de eerste foto's zien. We zijn echt supertrots en blij met onze mooie meid Merla.

Merla maakt het supergoed, ze was na een uur of 30 al van de meconium af en drinkt echt super aan de borst. Volgens de kraamverzorgster zijn we dan ook natuurtalentjes :)

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik ga nu even eten.

@ Appeltje: Wat toevallig zeg! Echt leuk!

Liefs Laura

4. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    @Sylvia, gefeliciteerd met jullie kleine meisje. Succes met het herstel van je ruggeprik, weet wat het is, heb het 3 jaar geleden ook mee mogen maken, niet fijn!

@Laura, gefeliciteerd ook met jullie schatje. Die foto met z'n drietjes... smelt!

Liefs Kari

5. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ellis, witte vlokjes...? Misschien toch vruchtwater? Heb je de verloskundige nog gebeld?

Irene, fijn dat alles goed was. Maar wat duurt dat wachten lang he... wie weet wat de nacht nog gaat brengen...

Kissflower, ik ben nog aan het idee aan het wennen dat ons meisje een eigen kamertje heeft en daar straks ook gaat slapen. Overdag doet ze het prima hoor, maar ik vind het nog een beetje een zielig idee zo'n klein meiske alleen op een kamer en wij knus met zn tweetjes... Wellicht heeft ze dat helemaal niet in de gaten en ik denk dat ik er zelf meer tegenop zie dan zij ;). Maar goed...
    Wat een lekker nachtje van 2.00u tot 8.00u :). En dat hij dan ook zo lekker wakker rond ligt te kijken en geduldig ligt te wachten.

Maris, succes morgen bij de gyn.

Nienke, wie weet wat Puk nog voor jullie in petto heeft, misschien idd 6 november... zou wel bijzonder zijn. En anders uiterlijk vrijdag, je kan echt gaan aftellen nu.

Kari, je mag toch nog wel typen he... of gaat daar je bloeddruk ook van omhoog... ;). Ook voor jou is het nu echt aftellen. Hopelijk dient die kleine zich toch nog vanzelf aan...

Sylvia, van harte met de geboorte van Demi (weet niet of ik je al gefeliciteerd had namelijk). Balen dat je zo'n last hebt gehad en nog hebt van die ruggeprik. Pas goed op jezelf en rust goed uit!

Maartje, vervelend dat je zo duizelig blijft en wat heb je lang moeten wachten bij de huisarts zeg... Doet me eraan denken dat ik de huisarts ook nog even moet bellen voor een afspraak. Had afgesproken af en toe even mn neus te laten zien ivm mn stemming. Gaat eigenlijk wel goed, maar toch maar even langs gaan. Vinger aan de pols is ook wel prettig. Wij gaan donderdag met Mirte naar het CB.

Laura en Merla, natuurtalentjes -> goed om te horen!

Na overleg met het CB heb ik Mirte net meer voeding gegeven, fles ging schoon op. Hoezo hongerig... :eek:. Ben benieuwd hoe lang ze hier nu op slaapt... want volgens het boekje zouden we dan nu naar 5 ipv 6 voedingen moeten gaan, dus zou er meer tijd tussen moeten zitten... we zullen zien.

6. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @Silvia: gefeliciteerd met je dochter. geniet lekker van je kraamtijd.
    Vervelend van die ruggenprik, laat het er niet bij zitten hoor. net zo vaak heen gaan tot de pijn echt weg is.

@Maartje: hoe laag is je bloeddruk?, heb er ook zo'n last van gehad, (had meestal 90/55. gaat bij mij nu weer beter. Maar het vervelende is dat aan een lage bloeddruk niets te doen is, soep eten hielp bij mij een beetje. Meer middeltjes zijn er niet.

@Laura: mooie foto's meid, jullie zien er heel gelukkig uit.

@Kari: rustig blijven, als ik het zo hoor mag je nog net ademhalen? ;) sterkte meid maar het einde is in zicht.

@Nienke: joepie ook voor jou het einde in zicht. Nog even geduld maar het duurt niet lang meer. Hoop dat je de 6e gaat redden.

@Maris; succes bij je onderzoek, tja het moet gebeuren. probeer goed te onspannen dat helpt al een heleboel.

@Kiss: aaaaaaah zo lief, wat een scheetje. Wat heeft hij een mooi bol buikje. Net of hij al keurig op zijn rug zwemt met buik omhoog :)
    Nog gefeliciteerd met je moeder.

@Cathy: gefeliciteerd met je zoontje.

@Irene: Hoe is het met je?

@Liesje: heb je vandaag nog niet gezien, of ik heb wat gemist. Maar hoe is het met je?

@Ellis: wat waren die vlokjes nou in je urine? toch vruchtwater?

Kus Diana

7. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Bij mij is de "regelmaat als volgt: Overdag komt ze meestal om de vier uur, maar er zit er altijd één keer tussen dat ze na twee uur komt, vraag me niet waarom ;). Verder heeft ze de afgelopen drie nachten vréselijk lang geslapen (7-4 en 9-7 en weer 7-4)...Ik laat haar nu zelf komen, weet dat het hélemaal geen zin heeft om haar wakker te maken, want dan wordt ze gefrustreerd wakker, eet ze te gulzig en komt ze dus van de krampjes niet meer in slaap...Werkt voor mij dus niet, maar kan voor anderen weer heel goed werken. ik doe zodra de zon een beetje opkomt de luiken van haar kamertje open en zodra hij onder is weer dicht. Zo weet ze volgens de zusters goed het dag/nachtritme en kan ze zichzelf beter "regelen".

Het gaat hier steeds beter, er zijn zelfs voedingen dat ze zich niet meer in slaap huilt en als ze nog huilt is dat korter en minder heftig...

Ik haal haar wel van de borst zodra ze loslaat en dan aan de andere borst weer zo na een boertje, anders blijft ze dus echt twee drie uur doorzuigen en das ook niet echt de bedoeling hè? Zolang ze een kwartier "goed gezogen" heeft is het volgens de pediater genoeg en dat redt ze wel. Ik hoorde het er laatst gewoon uitspuiten, hihi...

Verder heeel veel succes aan de dames die nog moeten en voor de dames met bub, goede nacht toegewenst ;) Ik ga op bedde, ben flink moe (hebben jullie dat ook gehad dat je na twee weken ineens instort en alleen nog maar kan slapen?)

8. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    welterusten allemaal en tot morgen

9. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goeiemorgen,

Daar ben ik even snel. Ik ben zowaar de eerste! We moeten zo naar het CB voor de eerste keer. Eigenlijk moet Fiene precies op dat moment eten.....niet handig....dus ga ik haar zo uit haar bedje halen.

@Laura; wat een plaatje! Echt een prachtig meisje!

@Nijnie; ik had er ook flink de pest in. Zeker omdat het op het moment was dat ik normaal even ga slapen. Ik kon mijn ogen bijna niet open houden.

@Diaan; ze heeft het gezegd, maar ik ben het vergeten :oops: De enige tip die ze me kon geven was: Drop eten. Wat een straf! 8)

@Marieke; ik moet Fiene er ook altijd zelf af halen. Die blijft rustig een uur liggen met mijn tepel in haar mond.

Tot straks!
    Maartje

PS Nieuwe foto's onder mijn www!

10. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Vandaag zou ik 2 keer visite (paar collega's en later nog familie) krijgen en ook nog naar mn werk. Dat laatste ga ik schrappen... Die kinders kunnen best nog wel een weekje wachten voor ze mn meiske zien en anders gaat deze mama geloof ik volkomen over haar eigen grenzen heen... :eek:.
    Nu ff zorgen dat ik klaar ben voor bezoek over een uurtje.

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Diaan en Nijnie: hier bestaat regelmaat uit wakker worden, eten, spelen/knuffelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid weer naar bed. Ik voed nog op verzoek, de ene keer zit er 4 uur tussen en soms maar 2,5 uur.

@Silvie: wij hebben ook nog maar weinig bezoek gehad. Nu begint het wel wat te gaan lopen. Die onzekerheid hoort erbij hoor, ik heb dat ook nog en het is toch al de derde.

@Ellis: hoe is het nu?

@Irene: en heeft het nog doorgezet?

@Maris: succes bij de gyn vandaag.

@Nienke: waar zit je meid? Of ben je aan het genieten van pukkie.

@Kiss: gaaf filmpje meid. Nog gefeliciteerd met je moeder.

@Kari: niet praten en veel bewegen meid. ;) Hoe is het nu met je?

@Sylvia: gefeliciteerd met jullie dochter Demi.

@Maartje: jeetje de tijd gaat hard zeg! Ik hoop dat je bloeddruk snel weer wat stijgt. Wat een mooie meid is Fiene. Wij hebben hetzelfde mutsje en rompertje voor Marijn. :D

@Laura: wat een schitterde meid is Marla. Geniet er van.

@Marieke: ik begin hier nu ook langzaam in te storten. Zal er wel bij horen en ook wel weer overgaan hoop ik.

@Nijnie: soms moet je idd even aan jezelf denken.

Hier gaat alles goed. Meneer heeft een regeldagje gehad gisteren vermoed ik. Hij kwam om de 2,5 uur en dronk dan ook echt lang. Nu ligt hij in bed te pruttelen.

Met mijn moeder gaat het steeds beter. Ze is nu van de mc af en ligt gewoon op zaal. Bijna alle slangen zijn er uit en ze mag aan de wandel. Nu nog hopen dat ze snel naar Zwolle mag. Ik ga morgen weer naar haar toe. Ik ben super blij dat het zo goed gaat.

Nu ga ik aan de schoonmaak. Tot later!

12. Dop07

Dop07 Bekend lid

Meldt zich met BIB ...
    Wederom héérlijk geslapen.. hoort toch eigenlijk niet.. BEVALLEN moet ik..
    Hoest met de andere 24 okt mamsen?

Nijnie.. klinkt verstandig.. dat schrappen in je agenda ;)
    Nynke..Dat is de regelmaat waar ik ook naar opzoek ga straks met Puk! Mooi evenwicht tussen Puk laten bepalen en toch structuur geven :thumup: (nou nog kijken of het mij ook lukt.. want het klinkt simpel.. maar oweeowee ;) )
    Maartje.. veel plezier op het CB.. ik hoop dat het lukt om de voeding niet in de soep te laten lopen!
    Ellis.. ben benieuwd of het nou tóch vruchtwater was...?

.. de rest is me wat ontschoten ... :oops:
    Iig alle mamsen sterkte met de onzekerheidjes die er nou eenmaal bijhoren en met het hervinden van schema's, planningen en structuur..
    Alle kwakkel-mamsen met BIB en BUB sterkte!

Zo komt de vk.. nog een keer strippen..kijken of we de 6de nog halen ;)

Iedereen een fijne dag!

13. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    Hier weer eens een berichtje van mij, is alweer veelste lang terug.
    Alles gaat goed hier. De borstvoeding gaat ook prima. We hebben een heel rustig meisje die nauwelijks huilt. Ze maakt dan lieve geluidjes als ze honger heeft en dan drinkt ze meteen goed uit de borst.
    Het leuke is dat we elkaar eerst echt moesten leren kennen, maar dat ik nu weet wat haar geluidjes betekenen.
    We hebben al heel veel visite gehad en ik neem zelf steeds mijn rust door 's middags even 1 a 2 uur op bed te gaan. Daar ben ik dan ook echt aan toe.

Alle meiden die bevallen zijn: Gefeliciteerd! Geniet er lekker van.

Alle meiden die nog steeds wachten: heel veel succes, jullie kleintje laat nu gelukkig niet meer lang op zich wachten!

14. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Sylvia, van harte met de geboorte van Demi

15. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hihi, nou hier had er ééntje hongeeeeeer! Maar heb er een heerlijk tutochtendje van gemaakt, lekker met zin tweetjes op de bank: tussen wat extra voeding geven, spelen, knuffelen en half in slaap vallen lag ze me toch heerlijk aan te kijken met die kraaloogjes van haar! Zucht, wat is ze toch mooi....

Maartje: wat heb je toch een lekker popje zeg!

16. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hoe is het met de andere 2 bib-oktobermama's?
    Nog spannende dingen te melden? ;)

17. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Even een vraagje:

Ik hoorde dat je na 6 weken op nacontrole moet bij de vk?
    Moet je daar zelf voor bellen of hebben jullie al een afspraak staan?
    Mijn vk heeft daar nl niks over gezegd en het is nu 6 weken geleden dat ik ben bevallen.
    Hoe gaat dat bij jullie?

Groetjes Doris

18. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ik moet hier ook op nacontrole, bij de gyn...Na 1 1/2 mnd, dus dat klopt wel ja...

19. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    ik moet ook op nacontrole bij de verloskundige. De mijne heeft meteen een afspraak gemaakt toen ze het kraambed afsloot.

Na mijn weten moet iedereen na 6 weken op nacontrole. Zou maar even je verloskundige bellen als ik jouw was.

De verloskundige is namelijk verantwoordelijk voor jouw tot 6 weken na de bevalling.

20. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    He hallo allemaal,
    Hier weer een berichtje van mij wat ik met schaamrood op mijn kaken aan het typen ben. Ik heb al heel lang niets van mij laten horen. Heb geen tijd meer om te internetten. Stom he? Nooit verwacht dat het zo druk zou zijn.
    Hier gaat het verder weer wat beter, mijn staartbotje is dus niet gebroken, maar zeer zwaar gekneusd. Kan heel lang duren voordat dat weer over is. Ik loop zoveel ik kan.
    Ben vorige week dinsdag met Robin naar het buro geweest. Hij is gegaan van 3810 naar 4305, was goed gegroeid.
    Wij laten hem 's nachts gewoon komen en overdag om de 4 uur. Momenteel is hij wat snotterig en aan de diaree. Houd allemaal verband met elkaar.

Voor alle mama's die al bevallen zijn: gefeliciteerd.

Voor de mama's die nog moeten: beebies kom nou.

Hopelijk heb ik nu meer tijd om weer met jullie mee te beppen.

Groetjes Floortje

Deel Deze Pagina