@Doris: ik mag zelf een afspraak maken als ik dat wil. Het is geen moeten hier. @Floortje: fijn dat Robin het zo goed doet. Ik hoop dat je staartbotje snel minder zeer doet. @Marieke: heerlijk toch zo'n tut ochtend. @Pol: fijn dat alles goed gaat bij jullie. @Nienke: eigenlijk is het ook zo makkelijk als het klinkt hoor. Tenminsten dat vind ik wel. Ben je nu al eens aan het bevallen? Ik ben Marijn net even wezen wegen. Dat kwam er vorige week niet van. Hij is in twee weken tijd 500 gram aangekomen. Hij was 3860 en nu al 4365. Ik hoef dus niet te twijvelen over de bv.
@ maartje: hier moet ik Wietze ook altijd van de borst afhalen. Die ligt gewoon lekker te tutten met de tepel. Gelukkig zei de verloskundige al snel dat we een speentje mochten gebruiken. Toen was ie nog geen week oud. Het mannetje heeft een te grote zuigbehoefte en kan zichzelf nog maar moeilijk in slaap krijgen. Gelukkig gaat het 's nachts wel goed. @ pol: de nacontrole is bij mij telefonisch. Hoef dus niet langs de gyn. Heb ook weinig te vertellen. Dus ben wel blij dat ik dat tripje niet hoef te maken naar het ziekenhuis. @ nynke: wat fijn dat het weer beter gaat met je moeder. @ laura en sylvia: gefeliciteerd met jullie dochters! Ben wel benieuwd of de laaste mama's nu al aan het bevallen zijn geslagen. Het wordt wel eens tijd hoor baby's. Kom er maar eens uit. Ga er nu maar weer van tussen. Als het goed is komt zo de vistie. Wietze ligt nu in ieder geval heerlijk te slapen in zijn net verschoonde bedje. Hij heeft een uurtje liggen jammeren. Dacht die wil eten... even papa ingeschakeld voor een knuffel zodat ik z'n mandje kon verschonen. Is het kereltje heerlijk in slaap gevallen en ligt nu nog steeds te pitten.
Hier even een vreselijke dip-dag. Ben al vanaf half 5 wakker. Kyra wilde na de nachtvoeding amper aan slapen en is zo'n beetje wakker geweest tot half 11, 7 minuutjes gevoed en madam is in slaap gevallen tot 12 uur. Hierna gevoed en nu slaapt ze gelukkig... Maar die hele korte nachten breken me op. Ze valt tijdens de voeding in slaap, maak haar dan weer wakker om verder te voeden. Ben dan al met al bijna een uur aan het voeden! Als ik haar dan slapend wegleg, is ze zo weer wakker en begint te huilen.... Wat doe ik nu fout! Ben er helemaal hopeloos van en twijfel of ik niet beter over kan gaan op flesvoeding. Misschien krijgt ze wel helemaal niet genoeg voeding, dat ze daardoor niet kan slapen. Ben al aan het surfen op de borstvoedingsites voor info over of ik misschien iets verkeerd doe. Pfff, ik ga maar even liggen, hopelijk kan ik even bijslapen...
Niet te snel opgeven hoor. Het kan ook heel goed zijn dat Kyra even een regeldag heeft. Dat komt vaker voor rond de twee weken. Hierdoor komen ze wat vaker om voeding. Maak je haar wakker s'nachts of laat je haar zelf komen? Als ik Marijn wakker maak wil hij niet drinke en valt hij snel in slaap. Ik laat hem dus zelf komen. Ik verschoon hem eerst en ga dan voeen, door het verschonen word hij zo wakker dat hij wel wil drinken. Ook kan je het bedje warm houden met een kruik terwijl je voed dan komt hij van de warmte niet in ene kil bedje. Bel bij twijvel anders gewoon het CB eens op. Succes meid!
Smeetje, niet aan je bv gaan twijfelen! Schakel anders de lactatiekundige in, zij kan je misschien helpen. Geef jij liggende voeding? Dat werkte namelijk niet bij mij.... daar 'stroomde' het minder hard van en viel Kevin van in slaap, maar kwam dan na 2 uurtjes weer. Zittend voeden werkte beter en toen zag ik ineens hoe gulzig en hongerig hij ging drinken. Ik verschoonde dan ook altijd tussen borst 1 en 2. Dan was ie weer wat wakkerder. Of ik deed zijn sokjes uit, kriebelde onder zijn voetjes, blies op zijn hoofdje of gebruikte een vochtig washandje of hem even mee te deppen. Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt!
Nou, ons eerste tripje naar het CB zit erop. Fiene doet het super! Wisten wij natuurlijk al, maar het is toch leuk om het van een ander te horen! Bij geboorte was Fiene: 3390 gram en 48 cm (daarna een dipje naar 3100) Op dit moment is ze: 4370 gram en 53 cm! Bijna een kilo meer in een maand! Ik vind het knap! Ben zo trots op mijn lieve meisje! Ze moest wel erg huilen bij de arts, maar liet zich gelukkig ook weer snel troosten. Ze heeft erg veel last van krampjes en dat zou kunnen liggen aan mijn melk. Het schijnt zo te zijn dat als de voormelk heel makkelijk komt (en Fiene ligt het echt weg te klokken) dat ze daar krampjes van kan krijgen. Het advies: een klein beetje kolfen voordat Fiene gaat drinken. Niet teveel, want dan maken je borsten alleen maar meer productie. Ik weet nog niet of ik dat zie zitten. Ik zie mezelf niet even snel kolfen als zij wakker wordt en honger heeft. Ik ga eerst proberen of ik haar een borst kan aanbieden ipv twee (en dus maar een keer voormelk ipv twee). De arts zei trouwens ook nog dat venkelthee achterhaalt is. Dit schijnt slecht te zijn voor de lever. Dus meiden, GEEN venkelthee. *zucht* ze blijven steeds wat nieuws verzinnen! @Nijnie; lijkt me een goed idee om wat te schrappen! @Nynke; dank je voor het compliment! Wat fijn dat het zo goed gaat met je moeder! Wauw! Marijn is ook al zoveel gegroeid! En dan te bedenken dat ze maar 100 gram minimaal per week moeten groeien! @nienke; ik heb Fiene gevoed voor we weg gingen. Daarna kwam ze wel na 2,5 uur weer, maar nu zit er al bijna 4 uur tussen. Pakken we het oude ritme weer op. En? Doet het strippen al iets? @Pol; fijn dat het zo goed gaat met jullie! @Marieke; heerlijk he, die tutuurtjes! Bedankt voor het compliment! Jouw meisje mag er ook zijn! @Doris; ik mag wel op nacontrole, maar ik moet niet. Ik heb eigenlijk geen klachten, dus denk dat ik het oversla. @Floortje; fijn om te horen dat het goed met jullie gaat! Ik kan me ook nog niet voorstellen hoe ik ooit mijn werk e.d. weer in mijn dagschema moet plannen. Ik heb het nu hartstikke druk met niks! Diarree?!? Kan het nog dunner dan? @Misoh; ik ben ook helemaal blij met de speen! Ik ben er geen fan van, maar Fiene heeft zo'n grote zuigbehoefte dat ik niet zonder kan. @Smeetje; Fiene heeft ook zo'n dag gehad ongeveer rond dezelfde tijd. Niet twijfelen aan jezelf! Zolang ze voldoende natte luiers heeft gaat het goed. Geef er maar een dagje aan toe, dan zal je zien dat het morgen veel beter gaat! @Appeltje; grappig dat je dat zegt van liggend voeden. Ik voed ook nooit liggend. Ik vind het zelf niet prettig en Fiene ook niet. Ik hoop dat Fiene zo voor een voeding komt, dan kan ik daarna nog evne mijn ogen sluiten! Fijne dag! Maartje
Smeetje... niet opgeven hoor meid.. goeie tips voorbij zien komen..hoop dat je er wat mee kan.. probeer maar even bij te tukken waar het lukt en dan morgen weer een nieuwe dag... sterkte! Maartje.. mooie dat het zo goed gaat met Fiene! Wat doet ze dat goed joh... een kinkje in haar voedingsschema van vandaag en het dan zo netjes zelf weer 'rechttrekken' Apple wat heb je toch vaak goeie tips..echt superwijfie ben je! Hier is de vk net weer weg... Heb het idee dat deze strippoging een stuk effectiever was als die van vorige week.. g*dskanonne wat deed dit zeer... geeft niet.. had de vk gemaand niet al te voorzichtig te doen... dus heeft ze even goed haar best gedaan Er kwam nog een stuk slijmprop mee naar buiten... Nu ga ik plat.. ben een beetje moe... ben benieuwd waar ik wakker van wordt... de wekker.. jongste kind dat uit school komt.. of.....
Goedemiddag allemaal! @ Nynke: wat fijn dat het zo goed gaat met je moeder! Dat vergat ik elke keer te zeggen, maar het is echt super-nieuws! Hier alles ok. Bij de gyn was het best leuk eigenlijk. De ctg was prima, beeb reageerde goed op de harde buiken (ik had er drie in een half uur). Wij vonden het mooi om te zien hoe zo'n harde buik op komt zetten en weer wegtrekt. Zelf voel ik er niks van. De echo was ook goed, er was nog genoeg vruchtwater, placenta doet het nog goed en ukje ligt er prima voor. Inwendig: Baarmoedermond was wel half verweekt maar nog potdicht en lag noog hoog. Ik ben blij dat ik niet gisteren ook al een inwendig heb laten doen, dat had dus niks uitgehaald en ik vond het geen pretje. Ik had echt zoiets van "hoe veel dieper moet je er nog in met je vingers!?!" We moeten vanaf nu elke dag heen, heftig hoor. Maar ik ben wel een stuk geruster nu we weten dat alles nog helemaal in orde is van binnen. Wel bizar: Gisteren zei de vk nog dat het een kindje van zo'n 3200 gram zou worden, maar de gyn kwam uit op ruim 8 pond. Ik vermoed dat (in het kader van meten=weten: zij hebben het afgeschat aan de hand van de echo en de vk voelt altijd maar een beetje) de gyn gelijk gaat krijgen. Gek, ik had me al helemaal voorbereid op een hummeltje van 3 kg maar dat gaat dus toch iets anders worden... Ben benieuwd hoe het met de andere BIB-mamma's is vandaag. Groetjes! Maris
hey meiden hier ben ik weer ff ben vanmorgen met dyon naar het cb geweest en hij vond het niet zo fijn daar hij is wel behoorlijk gegroeid geboorte gewicht was:3105gr en nu 3990gr geboorte lenge was: 49 cm en nu 53cm wat hoofdoptrek was weet ik niet zeker volgens mij iets van 33 en nu 36,2 ze waren tevreden over dyon! dyon had vandag ook zijn eerste prikjes gehad ivm dat de kinkhoest hier rond gaat ....arme dyon moest toen nog harder huilen dan dat hij al deed en toen we thuis waren heb ik hem zijn fles gegeven en nu ligt hij lekker te slapen en waarschijndelijk zal hij zo wel komen want tegen kwart over4 moet hij weer de fles hebben en nu ga ik nog ff wat in huis doen en danny een lekkere knuffel geven hij was vandaag vrij ivm dat de docenten een studiedag hadden voor alle mama's die er nog lopen....BEEBJES KOM NOU SNEL NAAR BUITEN!JULLIE MAMA"S WILLEN JULLIE ZO GRAAG ZIEN! liefs nica
ohhhhhhhhhhhh spannend we hebben al bijna 1000 pagina's vol gekletsen en wie is de eerste die op 1000ste pagina post?misschien wel een nieuwe mama die eindelijk dr kindje in de armen heeft liefs nica
HAhaha jij dus Nica Jeetje wat zijn jullie kleintjes al goed gegroeit zeg! Ik hoop dat Nathan ook zo goed gegroeit is... Ik heb wel het idee dat hij de laatste paar dagen heel veel dikker is geworden! Hijheeft ook al die elastiekjes op de pols, zo lief Wanneer groeien de kleintjes het hardst? Want na 1 week zat hij weer op zijn geboortegewicht, en 5 dagen later was hij 110 gram aangekomen. Hij woog vorige week woensdag (volgens mij) 3470 gram, zijn geboortegewicht was 3360 gram. Is dat wel goed? Of te weinig? 16 November moeten we naar het CB dus ik ben benieuwd. Oh trouwens nog iets... Er blijkt een stukje navelstreng te zijn achtergebleven. Als dit er op 16 November niet uit is gaan ze dat "wegbranden" met nitraat of zoiets Anders krijgt hij wild vlees. Het moet echt giga veel pijn doen dus ik maak me best wel zorgen. Ik heb vandaag even in het naveltje gekeken maar zag helemaal niets meer zitten Meer meiden hier ervaring mee?
Nynke, fijn dat het met je moeder steeds beter gaat! Hopelijk mag ze gauw naar Zwolle! Hier ongeveer dezelfde regelmaat. Uit bed, schone luier, eten, knuffelen en nog even in de box, bij gapen of ander teken van vermoeidheid naar bed. Overigens merk ik dat sinds we met die regelmaat bezig zijn (nu een paar dagen) dat ik de speen veel minder geef. In bed als ze moet slapen slaat ze hem zelf uit en wordt dan weer wakker dus kan ik 'em net zo goed niet geven, ze moet toch zelf in slaap vallen. En verder wil ze em eigenlijk alleen als ze honger heeft, soms gebruik ik de speen om haar even zoet te houden tot de fles klaar is... Maar ook dan moet ik de speen er bijna zelf in houden, want ze maait hem er toch zo weer uit. Marijn is netjes gegroeid . Nienke, fijn dat je als je dan toch niet bevalt in elk geval lekker slaapt. Energie verzamelen voor het grote moment! Mn collega kon het wel begrijpen dat ik het bezoekje aan mn werk even wilde uitstellen, volgende week op herkansing en dan laat ik mn agenda niet zo overlopen! Hopelijk heeft de strippoging effect! Pol, fijn om te lezen dat het zo goed gaat! Marieke, volgens mij ben jij helemaal verliefd op Eline. Mooi he *smelt*. Doris, mijn vk zei het bij de laatste controle in de kraamweek en toen heb ik ook gelijk maar gebeld voor een afspraak, zodat ik het niet kon vergeten. Ze zijn idd tot de nacontrole verantwoordelijk voor jou, als er dan nog dingen zijn kan je hen bellen. Floortje, wat beroerd van je staartbotje ookal is het dan niet gebroken. Gekneusd is ook enorm auw volgens mij! Wat is Robin lekker gegroeid . Smeetje niet zo aan jezelf gaan twijfelen hoor. Misschien inderdaad een regeldag. Bij twijfel het CB bellen, misschien een keer gaan wegen, dan kan je zien of ze goed groeit. Ik denk niet dat jij iets fout doet of dat je te weinig voeding zou hebben hoor. Geef niet te gauw op en pas goed op jezelf! Je kan het hoor, sterkte! Maartje, wat is Fiene goed gegroeid! Bijna een kilo gaan wij denk ik niet halen donderdag... maar ik laat me verrassen... Maris, fijn dat alles nog goed is van binnen. Elke dag naar t ziekenhuis, hopelijk hoeft dat niet al te lang meer! Nica, nu al prikjes... arme Dyon, maar wel zo prettig wellicht als de kinkhoest rond gaat! Hij is lekker gegroeid zeg! Ik wordt nu wel heel nieuwsgierig voor onze afspraak op het CB donderdag. Haha, je post zelf als eerste op pagina 1000 . Visite is geweest en weer de deur uit. Was wel leuk. Afspraak voor vanmiddag afgezegd (ik wordt nog wel eens slim) en doorgeschoven naar volgende week.
Ik wil ook op pagina 1000. Lol @Astrid: een kindje moet ongeveer 100 gram per week aankomen, meer is altijd goed. Hier hebben ze bij het cb een inloop spreekuur om te wegen misschien bij julie ook? Ik hoop dat het stukje navel echt weg is. Dat weg branden klinkt niet fijn. @Nica: o, nu al prikjes, het is beter maar toch. @Maris: je klinkt nog wel positief ik hoop dat beeb nu echt snel komt meid. Zo nu eten klaarzetten en even met de meiden aan de knutsel. Tot vanavond weer.
Ja hier hebben ze ook een inloop spreekuur, alleen zitten ze een dorp verder op. En Reinout heeft de auto dan mee Maar volgens mij is hij al flink aangekomen, hij krijgt nu echt zo'n bol koppie! En iedereen zegt het ook. Ik hoop ook dat het stukje navel snel weg is, moet er niet aandenken dat ze mijn kleine lieverd dat aan gaan doen Oeeeh ik heb vandaag een nieuwe babyfoon gekocht, die van alcatel (iets met DX88 ofzo) Echt een super ding! Wij hadden die van Philips alleen kregen we andere mensen er de hele tijd op Erg irri. Dus maar snel een nieuwe gekocht Die dingen zijn wel verrekte duur trouwens.
Jeetje jullie kindjes groeien inderdaad goed zeg! Ik ben vandaag weer naar het inloopspreekuur geweest. Vorige week woog ze 3810 en nu 4100. Gaat dus goed. Ik maakte me een beetje zorgen omdat ze korter drinkt aan mijn borst. Gisteren heeft Wes haar voor het eerst een flesje gegeven. Kon ik lekker wat langer slapen. Ging prima. Maartje: ik moet Deyna ook altijd 'afkoppelen" die is ook niet te stoppen. Deyna heeft ook last van krampen. Ik geef Cynababy en ik heb het idee dat het werkt. Smeetje: hoe gaat het nu met voeden en slapen? Nica: valt het mee die prikken. Vond de hielprik al zo zielig.. Nienke: hoe gaat het nu?
Hallo dames, Hier ook nog BIB. Maar als het goed is nu niet lang meer, morgenochtend om 08:00 uur MET koffertje naar het ziekenhuis voor een CTG, en de gyn gaat dan gel aanbrengen op mijn baarmoedermond. Bij mij zit de boel ook nog potdicht. Zelfs strippen heeft bij mij geen zin. Ik ben dus reuzebenieuwd hoe mijn lichaam er op gaat reageren en of mijn lichaam dit wel zal gaan doen.... Die keizersnee is natuurlijk die andere 50 % kans dus ben ik benieuwd wat het zal gaan worden. Ik ben best wel nerveus nu. Hoop dat ik vanavond een beetje goed kan slapen zodat ik morgen een beetje uitgerust ben. Ik hoop dat ik de volgende keer heel leuk nieuws heb! Alle andere dames met BIB, ook heeeeeeeeeeeeeel veel succes de komende dagen! Liefs Kari
@Kari: meid ik hoop dat beeb zich snel aandiend morgen. Heel veel succes! Heb jij een buddy hier die het nieuws kan melden of moeten we op jou wachten?