@ Kari suc6 meid! weet wat je doormaakt, zat in t zelfde schuitje! nu heb je snel je babytje in je armen, denk daar maar aan! @ Maris nog even doorzetten meid! wachten duurt lang hè! nog maar heel eventjes nu!
Hé lieve meiden! Hier nog iemand met het schaamrood op de kaken omdat ze heel lang niet geweest is... Enerzijds omdat ik het zo druk heb (wat ik nooit verwacht had, naïef he ) en anderzijds omdat ik vrijdag een fikse borstontsteking heb gekregen en er zaterdag nog een baarmoederontsteking overheen kreeg... Lag toen met bijna 41 graden koorts op bed te ijlen, dat de huisarts me bijna naar 't ziekenhuis wilde sturen... Gelukkig gaat nu goed, is de koorts weg en zakken de ontstekingen door de antibiotica af... Ben alleen ontzettend verdrietig geweest, want ik durf de borstvoeding gewoon niet meer aan. Damiën heeft vorige week alles zo ontzettend kapot gezogen dat mijn beide tepels helemaal stuk waren... Er waren zelfs happen uit zeg maar... Hoogstwaarschijnlijk is zo de ontsteking ook "naar binnen geslagen". Als ik er aan denk dat hij weer aan de borst gaat, word ik helemaal gestresst en slaat de angst me om het hart... Hij heeft zo'n enorme zuigkracht. Momenteel krijgt hij flesvoeding uit een flesje waar een baby van een week oud (toen hij er ongeveer mee begon) heel moeilijk voeding uit krijgt en dat doet 'ie zoooo makkelijk... niet te geloven! De wijkverpleegkundige was er vanmiddag, een enorm voorstander van borstvoeding, maar toen ze me hoorde vertellen (tranen met tuiten natuurlijk) zei ze meteen dat dit geen goed begin zou zijn voor hervatting van de borstvoeding en dat dat niet ten koste van m'n gezondheid moest gaan... Pfff.... voel me verschrikkelijk slecht hierom maar het luchtte toch een beetje op hoor.... Maar goed, sorry voor m'n egoverhaal! Het positieve is dat Damiën vandaag 3570 gram woog, bij de geboorte 3440 en dat hij het fantastisch doet Alle nieuwe mama's: VAN HARTE GEFELICITEERD MEIDEN! Geniet lekker van jullie jongens of meisjes! Wie moeten er nu eigenlijk nog bevallen? Zal eens even rustig de pagina's teruglezen sinds vorige week donderdag! Rogier is boodschapjes aan 't doen, dus kan ik even lekker bijbeppen! Tot strakkies! Dikke knuf Chris
Astrid, brrr dat klinkt niet zo fijn van die navelstreng... Hopelijk is dat wegbranden niet nodig... Handig, anders mensen ontvangen op je babyfoon. Ik gebruik (nog) geen babyfoon. Als ik de deur beneden op een kier laat dan kan ik haar wel horen. Kari, spannend morgen. Alvast heel veel succes! Chrisje, heftig. Borstontsteking en baarmoederontsteking. Ik kan me zo goed voorstellen dat je de BV niet meer aandurft... Zulke kapotte tepels, auw. Ga je nu over op flesvoeding of ga je de boel laten helen en dan verder kijken? Toen ik zulke kapotte tepels had heb ik via de lactatiekundige "mothermates" (linkje) gekocht. Scheelde een hoop pijn, want het plakte steeds aan mn bh enzo... Misschien iets voor jou? Sterkte!
Hoi allemaal, @ Kari: spannend zeg, veel succes morgen! @ Chrisje: ik vind het helemaal terecht dat je gestopt bent met de bv! Als ik het zo hoor ben je er gewoon aan onder door gegaan, echt heftig... Wij zijn in onze generatie ook zo'n beetje allemaal groot geworden met de fles, en tegenwoordig is de kunstvoeding alweer vele malen beter, dus dat gaat goedkomen hoor... @ Astrid: wij hebben dezelfde babyfoon, het is echt een fijne, we hebben hem al een paar keer getest met de baby van vrienden toen die hier een waren. Ik vind de liedjes die er op zitten ook leuk, ben benieuwd of een baby dat ook vind (ik heb het niet aangedurfd om de baby van onze vrienden ongevraagd muziek voor te schotelen). mbt inleiden: omdat bij mij alles er nog prima uit ziet qua vruchtwater en zo wil het ziekenhuis het eerst nog even aankijken. omdat mijn baarmoedermond nog dicht zit zou het inbrengen van een veter met hormonen de eerste stap zijn mbt inleiden, en dan moet ik meteen in het ziekenhuis blijven omdat ze me dan moeten monitoren. Dat lijkt mij niet zo prettig, ik slaap liever thuis. Met de dagelijkse controles heb ik er wel genoeg vertrouwen in dat het goed gaat komen, al is het wel een heel gedoe en hoop ik dat we dit niet een week hoeven te gaan doen (de uiterste datum is woensdag 14 november). Er was vandaag wel een heel aardige zuster, en die werkt vrijdag weer, dus we hebben samen al (met een knipoog natuurlijk) afgesproken dat ik vrijdag ga bevallen. Ik ga een hapje eten, we eten zuurkool met worst, lekker lekker! Groetjes Maris
BUDDYNIEUWS MARIZE Ben weer opgenomen in het ziekenh. Dikke onsteking bij wond. Hoop met antibiotica weg gaat anders weer onder mes. Tranen met tuiten. Met jolien alles goed. BUDDYNIEUWS Meid, veel beterschap en hopelijk dat de antibiotica aanslaat.
Oeps, helemaal vergeten.... dit bericht kreeg ik vanochtend vroeg: BUDDY NIEUWS Anne36: Ben gister met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Heb waarschijnlijk trombose in mijn linkerbeen. Yessie is ook mee. EINDE BUDDYNIEUWS
@Marize en Anne: meiden heel veel sterkte ik hoop dat jullie snel opknappen. @Chrisje: jeetje meid dat zit je niet mee. Ik hoop dat de antibiotica snel aan slaat.
Marize, wat naar, beterschap! Anne, ook al in het ziekenhuis, beterschap! Liesje, hoe is het daar met jullie?
Jeetje, twee ziekenhuis berichten! Veel beterschap! Pff, ik weet niet hoe jullie dat doen hoor, ik heb amper tijd om op de comp te zitten! Respect! hihi Hopelijk kom ik binnenkort een beetje in een normaal ritme. Al mijn tijd gaat nu naar Dewi. Ik krijg niet eens mijn dagelijkse huishoudelijke klusjes gedaan! Zoals stofzuigen, vaatwasser, wasgoed... Ik heb alles wel gelezen, maar kan niet op iedereen reageren. Dewi ligt nu trouwens ook op mijn arm te slapen, dus dat typt niet zo makkelijk. Gisteren is er een mevrouw van het consultatiebureau langs geweest. Wat een berg aan folders krijg je weer zeg. Vrijdag krijgt Dewi haar gehoortest. Ik vind Dewi echt zo lief , het is zo'n zoet kind. Heel tevreden en rustig. Ze heeft ook wel haar mopper momenten, maar dat hoort erbij. Echt niet te geloven dat het morgen alweer 2 weken geleden is! Wat gaat de tijd achterlijk hard. Ik krijg zo visite, dus ik stop weer. Oh daar komen ze net!
Marize en Anne Heel veel beterschap! Jeetje Chrisje, wat een verhaal! Hopelijk ben je snel weer helemaal opgeknapt!
@Anne en Marize: heel veel beterschap en hopelijk gaat het snel beter met jullie. Getsie wel vervelend hoor, denk je dat je alles gehad hebt krijg je dit nog ff erbij. Dikke cyberknuf voor jullie allebei. @Missyess: hee leuk weer wat te horen. Als het huishouden niet gaat. lekker laten zitten. Lekker knuffen en je baby leren kennen is veel belangrijker dan stofzuigen. @Chrisje: ook jij in de lappenmand. Heel veel sterkte meid, hoop dat je snel weer de oude bent. @LIESJE WAAR BEN JE EN HOE IS HET ? @Kari: heel veel sterkte morgen, hoop dat het volgende berichtje van je een melding is van de geboorte van je kleine uk. Heel veel succes in ieder geval. @Irene: hoe is het met je? ben je aan het bevallen? Gilian is een beetje huilerig vandaag. Volgens het boek Oei ik groei heeft hij zijn eerste sprong in deze week, hij is morgen vijf weken. Ik lees het boek maar ik ben nog maar net begonnen dus ik weet nog niet alles van de eerste sprong die komt als ze vijf weken zijn. KRijg zo 8 man op visite dus ga snel koffie zetten. Kom vananvond denk ik net meer dus ik zeg alvas welterusten. groetjes Diana
Ben er weer even. Heb vanmiddag fijn een uurtje kunnen bijslapen, toen was Kyra alweer wakker. Ze heeft maar een kwartiertje gedronken en was toen alweer munt. Maar weer: toen ik haar in haar bedje legde, was ze zo weer wakker en was het weer huilen. Heb haar toen ingebakerd net zo als we met onze oudste dochter gedaan hebben. Na een beetje gemopper heeft ze toch ineens van kwart voor 4 tot 7 uur geslapen! Daarna dronk ze ook ineens beter, 2 borsten elk bijna 20 min. Heb toen geprobeerd om haar er zo in te leggen, maar weer huilen, toch de doeken maar weer omgedaan. Vind het wel eng, ze is nog zo klein! Bij onze oudste begonnen we daarmee toen ze 6 wk was, Kyra is nog maar 2,5 week. Weet iemand of het uberhaupt al wel mag, kan er niets over vinden op internet. Morgen bel ik direct naar het consultatiebureau en leg ons probleempje voor en dan horen we wel verder... Ánne en Marize heel veel sterkte!
hallo iedereen, ben beetje verveeld omdat het ook alweer zo lang geleden is . 'k Zit zo maar even 50 pagina's achter! Heb er even snel doorgescrolld, maar zie het dus even niet zitten om dat allemaal bij te lezen. Aan alle nieuwe mama's: een dikke proficiat en geniet van jullie beebjes! Aan alle mama's met bib (zijn er niet meer zo veel, hopelijk): veel succes en hopelijk houden jullie die spruitjes snel in jullie armen! Floortje: heb ook ooit mijn staartbotje gekneusd. Verschrikkelijk was dat! Heb toen heeeeel veeel pijnstillers genomen. En de mensen maar zeggen: 't is toch niet gebroken, hoeveel pijn kan het dan doen! Kari: veel succes morgen! Marize en Anne36: veel beterschap gewenst! Er kruipt veel meer tijd in zo een baby'tje dan ik had gedacht. En als hij al eens slaapt, probeer ik daar ten volle van te genieten. Heb gelukkig 's nachts niet te klagen (in tegenstelling tot sommige mama's). Onze Jelle slaapt na z'n papje van 23.00 uur tot ongeveer 04.00 uur en dan tot 08.30 uur ongeveer. En dit zo al van bij z'n geboorte, dus het ritme zit er al in. Nog een reden waarom ik zo lang niets van me heb laten horen, is door de pijn die ik toch wel had na de bevalling. Heb heel veel last gehad van m'n knip. Ben dan vorige dinsdag bij m'n huisarts geweest en die zag dat de huid inderdaad een beetje open was. Die schreef me dan antibiotica voor. Toen het zaterdagmorgen nog erger pijn deed, zijn we naar de spoed gereden en daar heeft mijn gyn gekeken en zag dat het nog meer opengescheurd was en dat de antibiotica van de ha niet goed was. Die schreef me dan andere antibiotica voor + pijnstillers (brufen forte). Zit dus constant onder de pillen en zo kan ik het toch een beetje houden van de pijn. Maar het zou nog tot eind volgende week duren vooraleer het genezen zal zijn. Jelle heeft weer zijn huiluurtje. Ga dus even aan het knuffelen. Iedereen nog een fijne avond toegewenst. Groetjes...
Missyess, dat "normale" ritme komt echt wel weer hoor. Al moet ik zeggen dat ik ook nog niet echt druk ben met het huishouden. De was doe ik wel, maar verder kom ik nog niet heel erg aan het poetsen enzo. Want ik wil af en toe ook gewoon ff tijd voor mezelf hebben om op bed te liggen ofzo of om te computeren . Maar ik moet zeggen dat het wel meer en meer went op de een of andere manier. Diaan, ik heb alleen het eerste stukje van Oei ik groei gelezen, haha. Dus tot aan de 5 weken sprong, daarna lees ik wel weer verder . Ik heb zoveel te lezen... . Mn gewone boek kom ik bijna niet aan toe (aan begonnen voor de bevalling). Smeetje, ik durf niet te zeggen of het mag enzo... Maar als ik dat boek van "regelmaat en inbakeren" lees dan lees ik er niet echt iets over dat er een minimum leeftijd voor is, maar wel dat het nadat ze 3 mnd zijn beter niet meer kan ofzo. Zolang die doeken niet over het koppie kunnen gaan zal het toch wel mogen... denk ik? Wel goed idee om even het CB te bellen morgen. Het klinkt wel alsof het inbakeren haar helpt, dus het zou fijn zijn als het mag! Happyliesje, oeh wat naar van je knip. Hopelijk wordt de pijn gauw minder en geneest het voorspoedig nu! Morgen is Mirte gewoon alweer 4 weken... Bijna onvoorstelbaar dat ze een maand geleden nog in mn buik zat... Ik ga me zo maar eens in mn pyama hijsen en dan eens even zien of het alweer etenstijd is. Het is al bijna 5 uur geleden. Zit een beetje te twijfelen of ik haar wakker zal maken en dan voeden in de hoop dat ze nog een lang stuk slaapt daarna of dat ik haar nu zal laten slapen en wacht wanneer ze zich meldt... Eerst mezelf maar eens even bedklaar maken .
Even snel tussen het badje en een voeding door: Anne, Marize en Chrisje; meiden wat een ellende! Beterschap en een dikke knuffel voor jullie! Irene en Liesje; Waar zijn jullie nou?!?!? Stiekem toch al mama? Zo, nu snel voeden anders is straks de hele buurt in rep en roer! 8) Weltrusten allemaal en tot morgen! Maartje
hey lieverds hihi vind het wel een goeie ik heb dus de 1000ste pagina begonnen dyon is idd erg gegroeid ben trots op ons manneke en marize en ann beterschap! liefs nica