Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Anne, Marize en Chrisje, jeetje wat een narigheid, heel veel sterkte ermee en beterschap!

Nijnie, ja dolverliefd, al zijn er soms momenten.... ;) Volgens mij had die kleine meid van mij een regeldag of zo. Vanochtend dus zo met haar lopen "zeulen" nou van acht tot tien weer, arme schat... Ze heeft me helemaal leeggezogen ;) , zou ze een groeispurt hebben of zo? Hoop het, zie haar nog niet echt groeien en als ik dan lees dat die van jullie in een maand een kilo aangekomen zijn, dat zie ik hier nog niet zo voor me. Ik moet 12 nov bij een arts langs om gehoortest te laten doen, denk dat ik haar maar even heel lief aankijk of ze haar ook even op de weegschaal wil leggen, voel me nog steeds een beetje onzeker af en toe wat bv betreft...Hebben jullie dat ook? :(

Verder voor iedereen: welterusten of succes met bevallen ;)

2. Ik zit ook met smart op een smsje van Irene te wachten! Ik hoop zo voor haar dat ze gaat bevallen.
    Ook voor de andere 24 oktober mamsen natuurlijk!

@Happyliesje: Wij zijn op dezelfde dag bevallen! Onze kindjes lijken ook wel een beetje op elkaar! Wat een schatje is het.

Ik ga lekker mijn bedje in.
    Ik hoop op goed nieuws morgen. Hopelijk kunnen we snel verhuizen naar het mama forum!

3. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Oef, Eline is weer van voren af aan begonnen, wil alleen nog maar eten en ik kan niet meer, mijn tepels doen er gewoon superzeer van van al dat voeden. Niks helpt, ze had een volle luier, die is inmiddels verschoond, heb haar meer gevoed dan normaal en ze houdt niet op met huilen...Krampjes zijn het ook niet, dat zie ik aan haar als ze krampjes heeft...

4. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Hoi, hier ben ik nog eens...

Vandaag om 17.40u mag ik naar de Ka, ben benieuwd...
    Al bij al gaat het redeljk met Winter...hij heeft deze nacht zelfs 4 uur achter elkaar geslapen! Wel in mijn armen, maar toch, was best wel blij... hij heeft nu nog zijn momenten van wenen (krijsen) maar heb de indruk dat de gaviscon echt zijn werk doet...voor de krampjes moet ik nu nog iets zoeken, hopelijk weet de KA raad...

Missyess, die regelmaat komt nog wel...na 2 à 3 weken lukt het je wel om opnieuw de draad op te pakken in je huisje...alles op z'n tijd en af en toe moet je je ogen maar eens dichtdoen voor het stof ofzo!

Diaan, je kan je ook laten inschrijven op de sprongenwekker van oei ik groei en dan krijg je een mailtje aan bij elke sprong ze gaan maken!

Smeetje, inbakeren mag al vanaf de geboorte hoor! Heb je daar een speciale doek voor of gebruik jij gewoon een deken? HOe doe je dat eigenlijk dat inbakeren? Heb je daar geen foto van ofzo?

Happyliesje, is niet fijn zeg, zoveel pijn van je knip! Hopelijk betert het snel!

Nijnie, vandaag zijn onze beebjes al 4 weken! Wat gaat het toch ongelooflijk snel, hé!

Marieke, WInter heeft maandag zijn gehoortest gehad en alles was ok! En als je onzeker bent over haar gewicht, moet je het zeker vragen om haar nog eens op de weegschaal te leggen! En misschien voor haar toch een regeldagje...dan willen ze alleen maar drinken zodat jij meer melk gaat aanmaken voor aan haar behoefte te kunnen voldoen! Misschien moet je haar vandaag eens in een draagdoek dragen?

Ik moet gaan kijken, er is er ene aan het jammeren!

5. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Hoi Liesje,

je werd al gemist. Fijn om iets van je te horen.
    Vervelend hoor dat gesleep met Winter. Hoop dat je bij de ka meer te horen krijgt. Dit is volgens mij erg vermoeiend. Heb je geen vrienden, familie buren etc die een paar uurtjes met Winter kunnen lopen, zitten etc. Dan kun jij ff bijtanken of bijslapen. Sterkte vanmiddag.

6. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    IRENE??????? waar ben je????

7. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    O ja, het is me trouwens gelukt om het filmpje van Eline net na de geboorte op Youtube te zetten, als jullie dat leuk vinden kun je even kijken...Niks bijzonders hoor, maar dan kunnen jullie even horen hoor het hier thuis klinkt, LOL

http://www.youtube.com/watch?v=WAwG5y4t5zk

PS Heb m'n album ook weer even bijgewerkt...

8. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Marieke, mooi filmpje!

Diaan, probleem is dat Winter nog steeds om de 2uur bv vraagt overdag dus dat is best vervelend en ik wil zelf geen flesje laten geven...best stom misschien, maar heb er echt geen goed gevoel bij moest ik een flesje geven...

9. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Dankjewel Liesje, vervelend zeg dat de borstvoeding zo'n vermoeiende klus is iedere keer. En dan loop ik af en toe te zeuren....Schaam schaam....Heb jij geen pijn aan je tepels? Sorry hoor, voor de stomme vraag, maar van het vele voeden gisteren en vandaag branden ze er bij mij ongeveer af nu...O ja, hoe heb jij die speen erin gekregen? Die wil ze bij mij dus écht niet hè (is ook nog eens dezelfde geloof ik, hihi, alleen bij mij staat er een vlindertje op...)

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Smeetje: inbakeren mag vanaf de geboorte. Maar pas op dat je de beentjes niet te strak bakerd ivm de heupen. Mijn bijde meiden hebben vanaf week 2 ingebakerd gelegen. Ik hoop dat dit een oplossing is voor Kyra.

@Happyliesje: fijn wat van je te horen. Wat een ellende zeg al die pijn. Ik hoop dat de pijnstillers hun werk wat doen.

@Nijnie: al een maand oud, het gaat idd snel zeg. En heb je Mirte wakker gemaakt gisteravond of kwam ze zelf?

@Marieke: Marijn had eergisteren en gisterochtend zo'n drink dag. Ik heb er maar aan toegegeven en sinds gisteren komt hij ineens om de 4 uur. Succes meid. Leuk filmpje.

@Liesje: ik hoop dat de KA je kan helpen. Knap hoor dat je het al zolang volhoud. Dikke knuffel voor jou.
    Inbakeren doe je idd met speciale doeken al kan je het ook met een katoenen luier doen. Ik zou het niet zomaar zelf doen het vraagt toch een bepaalde techniek. Kijk eens op www.inbakeren.nl

@Irene: meid hoe is het nu met je?

Hier gaat het goed. Na andere halve regeldag komt Marijn nu om de 4 uur en drinkt hij ook ineens twee borsten leeg. Grappig hoe de natuur dat zelf regeld.

Ik hoop dat er snel beebs bij komen. Dikke knuffel voor iedereen die dit nodig heeft. Tot later!

11. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Marieke, nee heb eigenlijk geen pijn aan mijn tepels...ik doe er af en toe Lansinoh creme aan en dat helpt echt goed!

En zijn speentje, tja soms moet hij het ook echt niet hebben, maar soms moet hij het echt wel hebben, heeft echt nood aan het zuigen...en een apotheker heeft me ooit eens gezgd dat de speentjes van dodie heel goed waren, dus heb eigenlijk er altijd van dodie gehad...ander speentjes wilden mijn meisjes niet!

Sommige kindjes willen enkel maar rubberen speentjes, zo vna die bruine, misschien wil Eline zo wel eentje...

12. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ah, dat zou kunnen, maar eens proberen dan...

13. Anz

Anz Actief lid

21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    Hallo dames,
    Wat ontzettend vervelend voor de dames die naar het ziekenhuis moeten...

Hier gaat het goed. Volgens mij slaapt mieke goed, ik ben toch wel van het ritme op vaste tijden, maar dat lukt me echt niet altijd..... Soms drinkt ze in een keer alles leeg. Maar soms denk ik dat ze genoeg heeft gehad, en komt ze na een half uur alweer... De krampjes zijn ook begonnen, maar ik heb nu een middeltje dat volgens mij heel goed werkt. Een pro-biotica poedertje van Solger. Elke dag een half theelepeltje in bv oplossen en met lepeltje geven, doe ik in dezelfde stroom als de vitamines. Ik heb zelf ook het idee dat cinababy meer het systeem lamlegt, net als venkelthee. Al zwoor ik erbij bij m'n eerste dochter. Ook omdat ik het een wondermiddeltje vond om haar zo haar speen te laten pakken. Het is lekker zoet. Een druppeltje bv werkt natuurlijk ook, maar dat zie ik mezelf niet zo snel midden in een winkel ofzo erop doen! LOL
    (idee marieke?, voor je tepels, ik ken het.... Auwie... werkt bepanthencreme goed.)

Jeetje chrisje, ik ben ook een voorstander van bv, maar ik geef je groot gelijk!

Ik baker mieke in vanaf dag 1, en bij hannah was dat vanaf de 2e week. Alleen de armpjes, werkt heel goed.

14. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen meiden!
    Pff, na een heerlijke nacht van gisteren, vannacht weer pet... Arme Damiën had vanaf 12 uur ontzettende last van krampjes... Eerst dachten we nog dat 'ie trek had, maar o jee, die beentjes en dat verkrampen van z'n lijfje... Zooooo zielig :cry: Daarna heeft 'ie toch van 3 tot 8 heerlijk doorgetukt, wel heel fijn voor 'm hoor, kon 'ie een beetje slaap inhalen (en papa en mama ook natuurlijk ;) )

Nijnie, bedankt voor de link... jeetje, als ik alleen al naar die dingen kijk, dan verzacht het al! 'T lijkt me wel een mega uitvinding zeg... Als ik ze bestel, wanneer heb ik ze dan ongeveer in huis? We hebben trouwens wel definitief besloten om de bv niet meer op te pakken.... Denk dat ik het geestelijk gewoon niet trek.... Al moet ik zeggen dat het "verwerken" van deze beslissing momenteel ook als een enorme last op m'n schouders ligt...

Meiden, hebben jullie ook gehad dat je het allemaal even niet meer zag zitten? Als Damiën in bed ligt (vooral 's avonds) dan zit ik alweer met spanning in mijn buik op de bank van: o jee, straks gaat 'ie huilen...Rogier gisteren even boodschappen doen en ik zat in dat kwartiertje gewoon gestresst thuis... da's toch niet normaal? MIsschien komt het ook gewoon even door afgelopen weekend hoor... Dat 't net ff teveel is geweest en m'n zelfvertrouwen er een enorme knauw door heeft gekregen, maar vroeg me af of jullie er ook wel een beetje last van hebben....

Anne en Marize, heel veel beterschap! Hoop dat jullie heel snel opknappen meiden!

Marieke, mooi filmpje zeg!

Nou, ga ff met m'n mams een kopje koffie doen!

Liefs Chris

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Chrisje: als je bv niet meer ziet zitten moet je niet koste wat koste doorgaan. Bv kost enorm veel energie en is gewoon heftig. Voel je niet bezwaard dat je wilt stoppen je hebt je best gedaan. Dikke knuffel van mij.

16. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo dames,

Ik moest vanmorgen naar het ziekenhuis (met koffer) en ben nu weer thuis! (Ook met koffer!) Alles zag er te perfect uit. Ik heb een inwendig onderzoek gehad en de boel zit nog steeds pot en potdicht. Geen doorkomen aan, het onderzoek was dan ook absoluut niet fijn. Ik verlies nu wel helderrood bloed. Moet vanmiddag toch voor de uitslag van mijn bloed bellen, kan ik gelijk vragen of dat normaal is.

Vrijdag mag ik weer terugkomen voor een CTG'tje. Hier word je toch niet goed van! Ik had echt gehoopt dat er vandaag wat actie zou komen, maar helaas... Ik voel me goed hoor! Maar zo ongeduldig, en dan zie ik dat mooie filmpje van MariekeBalm en dan schieten de tranen in mij ogen! Zo mooi!

Nou ik hou jullie weer op de hoogte. Hoe is het met de 24 oktober dames?

Kari

17. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goeiemorgen allemaal,

Ik heb weer 7 uur door kunnen slapen vannacht. Wat heerlijk toch!

@Marieke; ik was superonzeker in het begin. Pas nadat ze gewogen was en ik zeker wist dat ze goed aan kwam, kon ik het onzekere gevoel opzij zetten. Ik zou haar dus zeker even laten wegen (als je een digitale weegschaal hebt, kun je daarmee misschien ook al een idee krijgen. Eerst jij erop en dan jij erop met Eline in je armen). Ik zweer bij Bepanthene voor mijn tepels! Echt superspul!
    Wat een schattig filmpje!

@Liesje; fijn dat je vandaag naar de Ka kan! Ik hoop dat hij een oplossing voor je heeft. Inbakeren moet je geloof ik wel leren van iemand die het goed kan, anders kan het gevaarlijk zijn. Er bestaan speciale doeken voor. mijn vriendin heeft hier goede ervaringen mee. Even googlen op inbakerdoek.

@Anz; fijn dat het goed met jullie gaat.

@Chrisje; ik vond het vreselijk om alleen thuis te zijn de eerste weken. Was superonzeker. Helaas moest ik er na twee weken echt aan geloven. Manlief ging weer aan het werk. Uiteindelijk viel het me alles mee. Ik ben er een stuk zekerder door geworden!

Ik heb vanmorgen voor het eerst gekolfd na de voeding. Zo kan ik een voorraadje aanmaken, zodat ik af en toe een voeding met de fles kan geven (kan ik naar de kapper ;) ). Ik was verbaast door het resultaat. Ik kolfde in een keer 80 cc NA het voeden! :confused: Op het CB zeiden ze dat ze waarschijnlijk rond de 100cc nodig heeft per voeding, dus nog 20 cc en dan is de eerste voeding binnen! Ben benieuwd of ze uit een fles wil drinken.

Zo visite, dus ik ga nog even snel mezelf klaar maken.
    Grts, Maartje

18. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Och Kari; wat balen voor je! Ik had zo gehoopt dat je vandaag mama zou worden! Het kan nog he meid! Wie weet zet het onderzoek het wel in gang. Een dikke knuffel voor jou!

19. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Kari: Komt wel meisje, komt wel...Het moet er toch echt een keer uit hoor ;) en ik was zelf 16 okt nog naar de gyn geweest, Eline zat nog ergens in mijn maag zo hoog en de boel potdicht...18 oktober begonnen de weeen...20 okt om 4 uur ' sochtends was ze geboren. Het komt altijd op het moment dat je het niet verwacht, hihi...

Maartje, moet je zo'n handpompje kopen om te kolven? Wil ook wel naar de kapper, hahahaha

20. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ook voor mij is het weer veel te lang geleden dat ik iets geschreven heb, ik lees wel elke keer mee.

Alle nieuwe mama's: Gefeliciteerd!
    De wachtende mama's: Succes!

Ik heb het erg druk. Vince is erg onrustig en huilt en spuugt veel, dus ook hier wordt er ingebakerd. Eerst met een soort bakerslaapzak, maar dat kon niet strak genoeg, dus gisteren op advies van het cb met de "echte" bakerdoeken. Bij de kruiswerkwinkel zijn deze te koop, ik was €33,= kwijt voor de doeken en een boekje van Ria Blom over het inbakeren.
    Houdt er rekening mee dat je niet alleen moet inbakeren, ook de rust en regelmaat spelen een grote rol. Het kind moet leren dat er een patroon in de dag zit, dus alle handelingen moeten in de juiste volgorde gedaan worden.
    Ik heb op mijn werk ook al moeten inbakeren, dus ik had al ervaring, maar als het dan om je eigen kind gaat, is het wel lastiger. Als Vince ligt te krijsen op bed, haal ik hem er het liefst uit, maar ik moet hem echt laten liggen voor de regelmaat.
    Alle afspraken buiten de deur voor de komende dagen zijn afgezegd, Vince gaat voor. Hij wordt veel te onrustig van die tripjes, we laten hem eerst even bijtanken en weer regelmaat terug krijgen.

Hij groeit gelukkig goed, zo'n 225 gram in de week. Dus dat doet hij goed, ondanks het spugen. Maar als het goed is, gaat het spugen nu ook over, want inbakeren is daar ook goed voor.

Deel Deze Pagina