Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Marieke, die momenten dat je wat minder dolverliefd bent horen er volgens mij ook bij. En straks als ze wat groter zijn zullen er vast ook van die "achter het behang plak momenten" komen ;).
    Als je schrijft dat die kleine meid je heeft leeggezogen heeft ze wellicht wel een regeldag. Dan willen ze toch vaker drinken enzo om de productie te verhogen?
    Ik geef geen borstvoeding meer, maar ben dan wel weer op andere vlakken onzeker. Zou dat er niet ook bijhoren?
    Lees nu dat ze vandaag ook zoveel wil eten... pas jij ook een beetje op jezelf?
    Wordt Eline niet stil als je haar even laat huilen? Of misschien een andere vorm speen proberen?
    Hebben jullie daar ook zo'n telefoonnummer waar je naar toe kan bellen met vragen?
    Marieke, mooi filmpje hoor.
    Even vraagje, zijn jullie beide Nederlands of is je man/vriend Frans en hoe gaan jullie dat doen met opvoeden? Ieder zn eigen taal tegen Eline spreken of... (gewoon ff nieuwsgierig).

Liesje, wat fijn dat de gaviscon zn werk lijkt te doen en dat Winter maar liefst 4 uur heeft geslapen vannacht!
    4 weken vandaag, het gaat zeker hard!
    Ik had hier zo'n speen van dodie, maar daar blijft zoveel water inzitten als je ze uitkookt... Mirte heeft nu een speen van bibi, blijft ook wat water inzitten maar minder. Die vind ze ook prima

Nynke, ik heb haar wakker gemaakt ;).

Chrisje, ik heb die mothermates via de lactatiekundige gekocht. Dus ik had ze direct. Ik weet niet hoe snel dat gaat via internet. Misschien kan je via de verloskundige vragen of zij weten of je ze bij jou in de buurt kan kopen? Je kan die dingen ongeveer een week gebruiken, tot ze troebel worden (beetje afhankelijk van of je veel "lekt"). Ik heb ze bijna een week gebruikt en toen waren mn tepels in zoverre geheeld dat het ook weer prima zonder ging.
    Als je het geestelijk niet trekt is het denk ik goed dat je naar de fles gaat. Maar het valt je zwaar als ik het zo lees.
    Weet je borstvoeding is fijn als het lukt, maar het moet niet ten koste van mama gaan. Wijs besluit en ik hoop dat die last gauw van je schouders valt. Het is goed wat je doet hoor!
    Dat even niet meer zien zitten klinkt ook herkenbaar. Zou mij niks verbazen als dat met het afgelopen weekend te maken heeft. Het wordt echt weer beter, sterkte!

Kari, wat een tegenvaller dat je weer met je koffertje naar huis mocht... Nog even geduld dus ook voor jou, sterkte!

Maartje, wat een mooie opbrengst zo na een eerste keer kolven!

Andrea, ook aan het boekje van Ria Blom, die van regelmaat en inbakeren? Ik heb em bijna uit, wij zijn eerst de regelmaat aan het proberen zonder inbakeren en ik heb het idee dat het wel werkt. Maar soms wel lastig als Mirte in bed ligt en huilt, maar ik vind dat het wel scheelt als je weet waar je het voor doet. Ze ligt nu ook te mopperen... met van die pauzes ertussen dat je denkt: oh ze slaapt weer. En dan even later huilt ze weer even.

Gisteravond heb ik Mirte toch maar wakker gemaakt en gevoed voordat ik zelf in bed ging. Ze meldde zich wel al na 4 uur weer ;) en weer 4 uur later was ze wat aan het mopperen, kind had een verstopte neus. Ik had otrivin baby in huis, dus dat heb ik gebruikt, maar ja toen was ze toch wakker, wilde ze ook een fles. Haha. Dus ik heb zo'n vermoeden dat we vandaag wel eens een beetje over het max aan voeding heen kunnen gaan als ze overdag om de 4 uur komt... Maar voor een keertje zal dat vast geen enorme ramp zijn. Morgen CB, dus dan overleg ik wel hoe we dat in het vervolg moeten doen.
    Ik heb vanmorgen de douche staan poetsen... krijg achteraf poetsdrang geloof ik ;). Haha. Nee grapje, maar het was wel weer ff nodig en ik had er ineens niet heel veel tegenzin voor dus ik heb het gelijk maar gedaan.

2. Dop07

Dop07 Bekend lid

Meldt zich met BIB...
    Begin te balen nu... niet van Puk in mijn buik hoor.. die mag van mij nog rustig een tijdje zitten blijven.. maar wel van de dreigende zh bevalling.. ik heb daar ZO GEEN zin in...
    Morgen voor CTG en dan inleidingsafspraak maken.. ik hoop het over het weekend te kunnen tillen.. maar het is maar de vraag of ik dan evengoed wel thuis zou mogen bevallen...
    Enige hoop op thuis bevallen die dan overblijft is dat de vk morgenmiddag mijn vliezen thuis komt breken (als ik voor vrijdag een inleidingsafspraak heb) .. .. ..
    Sorry voor het ego berichtje.. maar ben nu even niet zo heel blij met de hele toestand...

3. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Marieke; ik heb inderdaad de handkolf van Avent overgenomen van mijn beste vriendin. En dat werkt dus goed! Ben wel benieuwd of ze de fles wel wil drinken, want dat heeft ze natuurlijk nog nooit gedaan.

@Andrea; fijn om even wat van je te horen! Heel goed dat je voor Vince en jezelf kiest!

@Nijnie; Fiene is ook wat snotterig, maar gelukkig nog niet zo erg dat ze er last van heeft met adem halen. Hopelijk blijft dat zo. Gelijk gebruik maken van je poetsdrang! Voor je het weet is het weer weg.

@Nienke; wat jammer dat je niet thuis kunt bevallen! Ik kan me voorstellen dat je niet uitkijkt naar het hele medische circus. Het is mij trouwens wel meegevallen, maar ik keek er ook niet naar uit. Laten we hopen dat je misschien toch nog spontaan bevalt! Dikke knuffel!

Mijn visite is weer weg. Eindelijk een baby in huis waarbij Fiene groot leek (terwijl ze twee dagen jonger is en lichter was bij geboorte!). Grappig om te zien.
    De rest van de middag hebben we lekker niks gepland. Alleen vanavond nog een bezoekje. Kan mama even lekker slapen! Joepie!

4. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Zo heel even tijd om hier weer mijn neus te laten zien.
    Vanmorgen was weer drukte. Eerst roxanne op weg helpen, toen voeden en toen wou meneer weer niet slapen uiteindelijk een uur voor zijn voeding toch in slaap gevallen.
    Bezoekje gehad van CB ook een uur binnen geweest. Wer voeden.
    Heb net evven rustig gegeten en dan gaan we nog even vlug door het huis en de was. Dan komt er nog kraamvisite en dan is het alweer tijd voor het avondeten denk ik.

@ Nijnke fijn dat het beter gaat met je moeder. Marijn is lekker gegroeit. Vergeet je me niet te mailen nog foto's

@ doris hier is het zelf afspraak maken voor nacontrole voor VK

@ floortje leuk je weer te lezen

@ maartje hier ook venkelthee afgeraden. Geef ook maar 1 borst. Ook gulzig hier. Werkt wel. 30 minuten 1 borst nog honger mag hij toetje aan de ander kant van max 10 minuten. Alleeen toetje heeft hij nooit nodig gehad.

@ nienke ben zeer benieuwd of het strippen heeft geholpen. Pukje, wil jij je moeder even heel gelukkig maken en kom eruit voor vrijdag.

@ astrid85 bij rox hebben ze dat 5 jaar geleden ook gedaan wegbranden deed geen pijn.

@ marize en anne hoop dat jullie vlug zijn opgeknapt en weer na huis kunnen.

@missyess lekker van genieten en die klusjes in huis dat komt wel.

@smeetje hier komen ze ook terug om in te bakeren. Het mag wel vanaf zo jong en anders kijk eens op www.bakermat.nl

@ marieke half uur borst moet genoeg zijn hoor. EN heb je geen flesvoeding in huis. Heb decco de eerste dagen ook bijgevoed met 30 cc

@ anz fijn je weer te lezen had je me PBtje nog gehad.

@ xenas, niet gelezen in de afgelopen 7 pagina's je hebt in ieder geval wel mail

@ mama's met bib het kan toch niet meer al te lang duren. Kom maar op met de Beebs.

Zo ben weer aardig bij, dacht nog rondje huis te maken maar gaat helaas niet lukken. Meneer is alweer wakker en hij moet nog tot kwart over 2 tot zijn voeding.

5. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Nienke, sterkte! Ik duim mee voor een thuisbevalling!

Maartje, ik ben alweer uitgepoetst hoor ;). Eens even een broodje maken, dan kan ik daarna die kleine haar flesje geven.

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Nienke: ik snap dat je baald meid. Ik hoop dat de vk je vliezen wil breken en de bevalling alsnog thuis kan plaatst vinden. Dikke knuffel voor jou.

@Andrea: ik heb het bij de meiden ook gedaan en het werkte perfect. Dat laten huilen is even lastig maar als je doorzet krijg je zo'n ander kind ervoor terug. Succes ermee.

@Nijnie: een keer wat extra zal geen kwaad kunnen toch? Hier begint de schoonmaak zin weer wat terug te komen dat werd ook wel tijd eerlijk gezegt.

Hier is Marijn na een uur murmelen eindelijk in slaap gevallen. Kijken voor hoelang.

7. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    meiden! Wat hebben jullie heerlijk gekletst zeg!

@ Maris, Moet je nu elke dag ook een inwendig onderzoek doen dan?

@ Sylvia van harte gefeliciteerd met je dochter Demi!!!!

@ laura, mooie meid hoor Merla!

@ nynke, wat fijn dat alles zo goed gaat met je moeder! En dat Marijn zo goed is gegroeid!

@ Nienke en hoe is het bij jou?

@ Pol, fijn dat alles zo goed gaat! lekker van genieten!

@ Doris, omdat ik in het ziekenhuis ben bevallen moet ik inderdaad na 6 weken terug komen bij de gyn. Maar heb mijn hele zwangerschap gelopen bij de verloskundige en daar ga ik dinsdag naartoe, heb dan geen afspraak maar ik mag gewoon ff tussendoor. Volgens mij stelt zo een na controle dan ook niets voor..

@ Floortje, auw, nog steeds last dus van je staartbotje :( Wat fijn dat Robin zo goed is gegroeid!

@ Smeetje, Ik hoop voor je dat de komende nachten beter gaan met Kyra!

@ Maartje, fijn dat Fiene zo goed groeit.. En goede tip van je, ga ik ook uitproberen! Xavièr heeft namelijk de laatste dagen ook krampjes vind het zoo sneu! Maar ja hij drinkt dus ook veelste snel, denk dat ik dan ook maar ff beetje af ga kolven zodat de grootste druk ervan is..

@ Nica, Dyon ook al zo goed gegroeid! :D

@ Appeltje, jah het is echt zo wat nienke schrijft, jij hebt altijd goede tips :D

@ Astrid, Xavièr heeft ook die elastiekjes op de polsjes, zooo schattig.. En altijd ff zachtjes in zijn bovenbeentjes bij zijn billetjes knijpen, oehh heeeeerrrrlijk dat babyvet! oh, dat met dat naveltje klinkt wel eng, hoop dat het laatste stukje weggegaan is!

@ Evaatje, ik vind Deyna zo een ontzettende mooie naam! Ik had er gewoon nog nooit van gehoord en iedere x als ik je weer zie hier en die naam zie staan denk ik; Jah :) Deyna, prachtig! Dus wie weet als ik weer zwanger ben ooit en het is een meisje? Past wel bij Xavièr toch? Sorry hoor, maar moest het echt ff een x zeggen dat ik die naam echt geweldig vind!

@ kari, ohh geweldig spannend zeg! Ohh, niet zo geweldig dat je dus weer thuis bent met Bib.. Maar het einde is in zicht meid! Succes met de laatste daagjes!

@ Chrisje ohh meid wat heb jij het zwaar gehad dan! En als je in de stress schiet omdat je borstvoeding moet geven lijkt me echt niet goed! Je moet ook aan jezelf denken hoor! Wel fijn dat Damiën zo goed is gegroeid!

@ Marize, :cry: beterschap meid!

@Anne36, ik had ook je buddiesms gehad maar kon gisteren niet op de computer.. Meid heel veel sterkte!

@ Missyess, ik heb ook de ene dag het gevoel alsof ik helemaal geen tijd over heb en de andere dag heb ik ineens uren de tijd voor mijzelf.. snap nog steeds niet waar dat aan ligt hihi..

@ Liesje, hoe was het bij de ka?

@Diaan, 8 man op visite? woow respect ! hihi!

@ Happyliesje, fijn dat alles ok is en dat je weer iets van je laat horen!

@Marieke, mooi fimpje! En net als wat Nijnie vraagt, vroeg ik het mij ook af.. Welke taal Eline zal leren..

Even voor de meiden die bij cb geweest zijn.. Jullie beebs groeien in de lengte dus ook behoorlijk snel! Dat is hier dus ook zo, hij past gewoon de broekjes allang niet meer omdat zijn benen zo vreselijk snel groeien.. Hij was bij de geboorte (zelfs een week tevroeg geboren) Al 53 cm! Dus hoe groot zal hij nu dan wel niet zijn.. Poeh! Dat word dus wel een lange jongen.. Alex is ook lang dus opzich heeft ie het niet van een vreemde..

En we hebbben de 1000 pagina's gehaald, ja ik weet het; ut is een late reactie maar zie het dus nu pas!
    Ben benieuwd hoe lang het nog duurt tot we gaan verhuizen! Vind het trouwens wel apart om te gaan verhuizen naar een ander deel... Vind het af en toe best moeilijk om te lezen over zwangere vrouwen enzo, ik mis het eigenlijk behoorlijk (dat zwanger zijn).. Ookal had ik het op het laatst behoorlijk zwaar, ik zou best weer ff me buikje terug willen, vond het echt bijzonder! Natuurlijk is het nog zooooooooooooo veel beter om Xavièr nu lekker in mijn armen te hebben, maar toch..
    Hebben sommigen van jullie dat ook?

Ik baal trouwens best van het weer, heb wel zin om lekker te wandelen... maar met dit weer sla ik het graag een dagje over!
    Enne, wat denken jullie van de 'superstorm' gaattie komen of niet?

Liefs Kiss

8. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Nog even een foto van mijn 2 Lovers!

9. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Superstorm? Ik heb iets gemist denk ik....
    En ik mis mijn buik ook...spreek soms over een vierde...
    En ik moet pas om 16.40u bij de Ka zijn...

Nienke, ik heb een voorgevoel dat als de vk je vliezen breekt, de weeën snel zullen komen...dus ...

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/74480971/Superstorm_op_komst.html?p=3,1

Superstorm op komst
    AMSTERDAM - Zandzakken voor de deur want een vooraanstaand weerkundige in Engeland voorspelt deze maand een storm die we nog nooit eerder hebben meegemaakt.

De kans op noodweer schat hij in op tachtig procent. Piers Corbijn baseert zijn verwachting op de zonne-activiteit. Volgens hem begint november rustig (kijk maar uit het raam), maar tussen 8 en 13 november breekt de hel in etappes los. Er is dus een kans van vier op vijf dat de wind over ons land gaat razen, met aanvankelijk windstoten van 145 tot 175 km/uur.

Daarna wisselen koudere en zachtere perioden elkaar af, terwijl zich op de Atlantische Oceaan een depressie ontwikkelt. Daaromheen weer een zeer actief koufront. Het gevolg is een verschijnsel dat zich als een superstorm laat beschrijven; een exemplaar dat groter zal zijn dan de storm van 1987, zo concludeert ook Piet Paulusma .

Deze superstorm wordt tussen 24 en 28 november verwacht, met windstoten van meer dan 200 km per uur. Zelfs tornado's worden niet uitgesloten. Eind november zal deze superstorm langzaam uitdoven, terwijl het stormachtig en nat blijft. Maar begin december lijkt het kouder te worden met kans op sneeuw, zo verwacht Corbijn.

Dit bedoelde ik dus met superstorm.. hihi!

11. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Bedankt voor het compliment Kissflower! Wij vinden het ook een hele mooie naam.

Wie van de baby's hier had ook alweer spruw? Hoe uit zich dat bij jullie? Ik ben bang dat Deyna het ook heeft. We moeten om half 3 naar de dokter. Alleen ik heb geen last van pijnlijke tepels e.d.

12. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    Balen he dat het zulk weer wordt. Niet bepaald lekker weer om even een wandelingetje te gaan maken. Dat vind ik echt het nadeel van een herfstbaby :(

13. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Nynke, het lijkt me dat het geen kwaad kan, volgens mij is ze toch al geen zwaargewicht... Misschien wil ze even een inhaalslagje doen voordat we morgen naar het CB gaan... ;). Poets ze ;).

Kissflower, wat een lang kereltje is Xavier. Ik heb wel het idee dat Mirte langer wordt, de broekspijpjes hoeven niet meer omgeslagen, maar in de taille zijn sommige broekjes echt nog te wijd, ze mag nog wel wat spekkies erbij kweken ;), maar dat komt wel. Ik mis mn buikje niet echt eigenlijk. Was wel bijzonder, maar ik was het op het eind ook echt wel zat en ik vind het heerlijk dat ik weer gewoon kan bukken enzo.
    Die superstorm... ik weet het niet. Vind het wel een beetje creepy klinken, maar het is nog een end weg en dat is altijd lastig te voorspellen dus ik wacht rustig af... Leuke foto!

Het weer is hier ook maar somber, gelukkig ben ik gisteravond even snel wat luiers (nog altijd maatje 1) gaan halen, maar een wandelingetje was op zich wel lekker geweest. Ik denk dat ik ter vervanging maar even in mn bed ga liggen ;). Krijg straks mn schoonzussie op de thee.

14. @marieke: Wat een lief klein poppetje heb je toch. Leuke foto's ook!
    Misschien is het speentje nog te groot voor haar. Dewi had in het begin ook moeite met haar speen. Nu begint ze het een beetje te snappen. Je kan ook een prematuur speentje proberen.

@Kari: Jammer dat je niet mocht blijven. Maar het duurt nu echt niet lang meer!

@Kiss: Ik mis de zwangerschap ook. Zo'n eerste zwangerschap is zo bijzonder. En je hebt zo'n mooie buik en je voelt je kindje erin bewegen..Ik vind het ook zo snel gegaan allemaal. Dewi is nu alweer 2 weken!
    Getver, klinkt niet lekker die superstorm! Kunnen we niet eens lekker wandelen met onze kleintjes!

Er staat ook een filmpje van Dewi op haar site, onder de WWW knop. Daar had ze de hik, zo schattig.
    Vandaag is Jeroen voor het eerst een dagje vrij. Heerlijk! Vanmorgen zijn we gezellig met z'n drieen onder de douche geweest. En we hebben samen het huis een beetje opgeruimd. Nu gaan we even wandelen, Jeroen heeft nog nooit achter de kinderwagen gelopen..

15. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Hoi allemaal,

ik kreeg net een heel fijn telefoontje van mijn baas.
    Ik zou van hem nog horen wanneer mijn verlof af is gelopen. Ik heb natuurlijk tijdens de zwangerschap best lang in de ziektewet gezeten. Ik zit in het onderwijs dus alle vakanties vielen gewoon in mijn ziekteverlof. Mijn baas zei laatst dat ik die "gemiste" vakanties na mijn verlof nog mocht opnemen en dat hij zou uitrekenen wanneer ik dan weer moet beginnen. Staat im ijn cao zei hij.
    Nou goed nieuws.....op 10 december is mijn verlof officieel afgelopen maar dan heb ik dus nog die opgespaarde schoolvakanties die in mijn ziekteverlof en zwangerschapsverlof vielen,.Namelijk: 2 weken meivakantie, 6 weken zomervakantie, 1 week herfstvakantie, 2 weken kerstvakantie en een week voorjaarsvakantie. Alles bij elkaar opgeteld en berekend hoef ik pas weer op 17 maart te beginnen en wel gewoon lekker salaris ontvangen. :)
    WOOOOOOOH dat duurt gewoon nu nog ruim 4 maanden.
    Sorry voor mijn ego berichtje maar ik werd hier wel lekker blij van.

zo nu weer even genieten van mijn mannen.......wat voor je het weet is mijn verlof voorbij en moet ik weer aan het ewrk ;) ;)

16. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    iemand overigens al iets van Irene gehoord?
    Heb hele dag mobieltje bij me en hij staat ook aan maar ik heb nog niets vernomen.
    Hoe zou het zijn met haar? Ik wil haar wel een sms sturen maar vind het ook weer een beetje lastig. Straks is ze druk aan het bevallen en dan zit je niet op een sms van het forum te wachten denk ik.

Wat vinden jullie?

groet Diana

17. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    oepsie nog een berichtje: er staan nieuwe foto's in mijn album van Gilian.

18. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Diaan leuke foto's.. Ennuuhh wat een super nieuws zeg dat je pas dan weer hoeft te werken! Kan je lekker van je mannetjes genieten!

Missyess, kan je filmpje niet vinden, waar moet ik kijken?

Liefs Kiss

19. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    En diaan, heb niets van Irene gehoord.. weet ook niet of je moet smsen.. misschien best raar als ze ligt te bevallen, maar misschien vind ze het ook wel fijn als ze weet dat we aan dr denken...

dus weet niet zo goed wat je moet doen..
    iemand anders misschien?

Liefs Kiss

20. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Goedemiddag!

ten eerste: Marize en Anne; sterkte in het ziekenhuis...
    :(

@ Marieke: mooi filmpje, heb zo'n zin om onze eigen kleine zo te zien spartelen!

@ Diaan: heerlijk zeg, zo lang verlof! Ik kom nu in ieder geval ook in februari uit, lekker hoor! al verwacht ik wel dat ik het druk ga krijgen als ukje eindelijk haar entree gemaakt heeft (of eigenlijk is het meer haar exit denk ik? Maar dat klinkt niet zo feestelijk!)

Verder dan even BIB nieuws: ik hoef niet elke dag een inwendig onderzoek, ik weet niet hoe vaak ze dat van plan zijn, maar vandaag is het in ieder geval niet gebeurd. Wel moet ik dus elke dag naar het ziekenhuis, ik krijg elke dag een ctg en om de dag een echo.
    Het is wel een onderneming hoor, het ziekenhuis is helemaal aan de andere kant van de stad dus we zijn er elke keer zo twee uur mee kwijt...

Ik heb zelf geen problemen met een ziekenhuis bevalling (wou sowieso al poliklinisch), maar ik wil WEL heel graag dat de weeën spontaan beginnen. Ik wil dat gewoon graag "zelf" doen. Maar goed, we zien wel hoe het loopt.

Kari en Nienke: vervelende situatie he? Nienke, bij jou is er in ieder geval iets te strippen, bij mij net als bij Kari niks... Maar goed, als het dan niks uithaalt heb je er natuurlijk ook geen *** aan...

Ik vraag me ook af waar Irene uithangt, ik denk zomaar dat ze bevallen is. Niks voor haar om er zo lang niet te zijn!

Groetjes!
    Maris

Deel Deze Pagina