Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Goedemorgen dames!

Hier nog BIB, vanmiddag weer even bloeddruk laten checken in het zkh. Morgen weer uitgebreid onderzoekje.

@Ruby, ik ben helemaal jaloers op die november mama's.... ik ben nog steeds een 25 oktober mama...

@Choco, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje

@Irene! Gefeliciteerd met jullie kleine meisje! Balen dat het niet thuis gebeurd is uiteindelijk, maar een keizersnee is toch beter in het ziekenhuis hoor :)

@Maris, ben jij ook nog in het bezit van de status BIB?

@Missyess, wat een mooi meisje is Dewi!

Ik mag zondag voor het laatst terugkomen, en dan is toch ECHT de tijd op volgens de gynaecoloog. Hoe zit dat bij jou Maris, jij zal dan toch ook wel maandag moeten gaan beginnen... Spannend hè?

Liefs

2. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Chrisje, dat emo zijn zal vast te maken hebben met het afgelopen weekend. En of dat nou kraamtranen zijn of niet, lekker laten lopen hoor. Het wordt echt ook weer beter, gun jezelf de tijd!
    Was het bezoek nog gezellig en waren jullie lekker op tijd naar bed?

Liesje, hopelijk helpt die gel voor Winter en natuurlijk ook voor jou. Als hij zich lekkerder voelt krijg jij ook weer wat meer tijd en ruimte voor jezelf om bij te tanken! Succes!

Appeltje, hoe ziet dat spruw eruit? Ik zag bij Mirte achterin haar mondje wat wittige aanslag zitten, zal straks op het CB wel even vragen of ze willen kijken of het spruw ofzo is. Wat is Kevin lekker gegroeit zeg!

Kari, betekent dat dat je uiterlijk zondag ingeleid gaat worden? Wat een geduld moet je hebben zeg!

Hier een goede nacht gehad. Papa heeft Mirte om half 2 gevoed (toen ging hij pas naar bed, idioot), maar ze heeft daarna tot half 8 geslapen *applaus*! Ze was zelfs zo rustig toen ze wakker werd dat ik haar eerst nog heb gebadderd enzo. Dus er ligt nu een fris gewassen meiske in haar bedje te slapen. Over een half uurtje gaan we ons maar eens klaarmaken voor het CB, papa staat nu onder de douche die heeft "uitgeslapen" op zn papa-dag. Tja, nu kan het nog. Straks in januari zal hij er toch op tijd uit moeten als die jongedame wil eten, want dan moet ik werken... (en daar heb ik nog helemaal geen zin in om aan te denken!)

3. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Nijnie, vreselijk idee hè, dat werken. Ik moet er nu al niet aan denken....

Zondag moet ik voor de laatste normale controle terugkomen. Maar in het weekend leiden ze liever niet in en doen ze ook geen keizersneetjes op afspraak, dus zal ik maandag wellicht worden ingeplanned....

Jeetje, we worden zooooooo ongeduldig. Zelfs mijn broer denkt leuk te zijn op Hyves en heeft vanmorgen een geintje gekrabbeld dat ik al bevallen was! Nou daar kwamen de reacties..... Hier heb ik direct maar even een stokje voor gestoken. Arme mensen.....

4. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!
    Iedereen goed geslapen? We dachten gisteravond mooi op tijd ons mandje in te gaan (je weet nooit wat de nacht brengt ;) ), maar onze arme schat kreeg direct om kwart voor 10 weer ontzettende last van krampjes.... Maar na de voeding van half 12 heeft Damiën doorgeslapen tot 04.45 uur! Topper :D

Enige "probleempje" is dat Damiën zijn laatste boertje bijna niet wil doen want dan is 'ie al heeeel ver in dromenland.... Resultaat is natuurlijk spugen zodra hij ff ligt... Heel sneu, want dan moet 'ie er weer uit voor schone kleertjes en kan 'ie nog niet lekker slapen... Iemand tips om dat laatste boertje er toch uit te krijgen? We hebben de "traditionele" boerhouding al geprobeerd (omhoog tegen de schouder), rechtop zittend en klopjes op de rug geven en af en toe zeg maar onder de okseltjes omhoog tillen (verticaal)...

Fijne dag allemaal!

Liefs Chris

5. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Goedenmorgen allemaal,

Vanmiddag gaan we naar de kinderarts. Voor nacontrole, om te kijken of de infectie helemaal verdwenen is. Ik ga er wel van uit dat alles goed komt...

Ik hoop ook niet op een harde storm. Wij hebben nl buren die 2 enorme dennen in de tuin hebben staan (net zo hoog als in een bos). Als die ooit omvallen en ons huis raken, ik moet er niet aan denken..!
    Maar volgens mij komen dit soort officieuze voorspellingen niet zo vaak uit..... (nog minder vaak dan echte)

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Jetteke: succes bij de kinderarts. Ik hoop dat de infectie idd weg is.

@Chrisje: helaas geen boer tips voor je.

@Kari: nog geen tekenen van een bevalling voor jou dus. Toch duim ik dat het spontaan nog gaat bginnen hoor.

@Nijnie: wat een heerlijk nacht heb je gemakt zeg. Werken :( daar denk ik nog maar niet aan.

7. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Ik duim dat er vandaag weer forumbeebjes geboren worden!
    Komaan meiden!

Jetteke, hopelijk is alles in orde!

Chrisje, kan je niet helpen...heb ook hetzelfde probleem, soms is hij al helemaal weg in dromenland dat Winter ook geer boertje meer laat...

Nijnie, hoe flink van Mirte!

De gaviscon en polysilane doen hun werk...eigenlijk een goede nacht achter de rug...alleen moeten we nu nog proberen om hem in z'n eigen bedje te krijgen en dan zijn we vertrokken!

8. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    oh ja, willen jullie mee stemmen op Ruan, die doet mee aan baby van de maand hier op zwangerschapspagina!

9. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Kari, ik zie er nu enorm tegenop, maar misschien dat dat wel went in de loop van de tijd... nog een kleine 2 maandjes... en mn contract loopt met de zomervakantie af, dus mocht het heel erg tegenvallen kan ik wellicht overwegen om eerst maar alleen mama te gaan zijn...

Chrisje, wat heeft Damiën netjes doorgeslapen! Ik ga straks op het CB even vragen of ze nog boertips hebben, want hier komt er ook lang niet altijd een boer.

Jetteke, succes bij de kinderarts!

Nynke, lekker nachtje he, ben trots op mn meisje :).

Liesje, fijn dat de gaviscon en de polysilane hun werk doen. Misschien als Winter wat uitgerust is dat het ook wel gaat lukken om hem in zijn eigen bedje te krijgen. Succes!

10. NiCa

NiCa Bekend lid

hey meiden hier ff weer een berichtje van mij allereerst voor alle beebjes ...KOM NOU EENS ,JULLIE MAMA'S WORDEN HEEL ERG ONGEDULDIG!

dyon gaan dadelijk voor het eerst in zijn bedje slapen (want hij sliep in de kinderwagenbak in zijn bedje)vind het wel spannend hoor t bedje is nog zo groot voor hem en dan wil ik denk ik voor de nacht wel weer in de bak leggen en als het overdag goed gaat dan gewoon in zijn bedje

liefs nica

11. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    BUDDIE SMS!!!!!!! Van Annemarie (anne36)

Even update. ik lig voorlopig nog in het ziekenhuis. Ze hebben op 2 plekken een trombos gevonden. De ene is zo ernstig dat ik volledige bedrust heb. Krijg nu spuiten en medicijnen om mijn bloed te verdunnen. Met Yessie gaat het heel goed. Ze wordt hier door iedereen vertroeteld.
    p.s. Is iedereen al bevallen?

12. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Anne, beterschap!
    Ik heb anne al een bericht terug gestuurd namens ons allemaal!

Liefs Kiss

13. NiCa

NiCa Bekend lid

agossie heb dyon in zijn bedje gelegd....hij verzuipt er in en het is heel laag opgemaakt en tis zo groot hopelijk wil hij er in slapen en anders gewoon weer in zijn bak hoor wil hem er niet mee kwellen:( heb er een joekeldoekel ingelegt(iss een soort kersenpitten zak)dat het bedje niet koud is
    als ik net zo naar hem keek vond ik hem echt zo klein:( misschien vind mama het erger al hij zelf hopelijk slaapt hij ff lekker en anders gewoon de bak er weer in zetten.
    maar dit had ik niet met danny die lag 1 dag in de kinderwagen en daarna in zijn eigen bedje maar zo ver ik mij kan herinneren leek hij niet zo heel klein in het bedje en hij was maar 3360gr en 50 cm bi de geboorte

sorry voor het ego berichtje

liefs nica

14. Anz

Anz Actief lid

21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    @chrisje. Heb je een minuutje op de linkerzij met zachtjes kloppen/wiegen al geprobeerd? Werkt hier heel goed. De maagopening zit nl links.

15. NiCa

NiCa Bekend lid

wie o wie heeft er een tip voor mij ik heb dyon in zijn bedje gedaan(heel zielig zo groot) maar het inge wat hij doet is huilen en nog eens huilen heb van alles gekeken poepluier krampjes enzo eten krijgt hij pas tegen half2 ik vind het echt erg zielig moet er bijna ook van huilen want hij blijft huilen.
    ik wil gewoon dat hij went aan zijn gewone bedje en niet aan de bak overdag wil ik hem in zijn bedje doen en 's nachts gewoon in de bak om te laten wennen :cry:
    sorry weet het ff niet meer voelde me gewoon zo sterk om het gewoon te doen!want als ik danny naar school breng (is lang lopen,ongeveer 20min) doe ik dyon in de maxicosi en dan loop ik naar school,maar het liefste wilde ik dyon gewoon in de bak doen maar aangezien ik 1 hoog woon is het niet echt te doen(onderstel wordt 's morgens naar beneden gedaan,bak naar beneden dyon naar beneden en als laatste dyon naar beneden en als we thuis zijn het omgekeerde dus eerst dyon dan bak en onderstel,en met de maxicosi is het zo dyon er in en dan naar beneden)ik weet ook wel dat die maxicosi niet zo goed voor het ruggetje is :cry: voel me nou zo schuldig tegen over dyon zit bijna te huilen :cry:

liefs nica

ps sorry voor nog een ego berichtje :cry:

16. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @Nica: hoop dat Dyon is zijn bedje slaapt. Het helpt oo kwel als je de lakens/dekens van de reiswieg er ook bij doet. Dat ruikt vertrouwt en dat ligt vertrouwt.

@Kiss: bedankt dat je een sms terug gestuurd hebt, vervelend voor haar door.

@Boertips: ik heb er nog 1. Moeilijk uitleggen eigenlijk, maar ik ga het proberen.
    Houd de baby zo vast dat hij vooruit kijkt. Je arm onder zijn billen en dan zodat de benen loshangen. Volgens het cb moet er geen druk onder de voeten, of dat hij af kan zetten want dat remt de boer. Als je de benen los laat bungelen dan onspant alles. Dus de rug van de baby tegen je buik, arm onder zijn billen, lijkt dan net of hij zit, en benen laten bungelen.
    Bij Gilian helpt het soms maar ja alle babies zijn verschillend dus missch helpt het bij jullie beter.

@Jetteke: succes vandaag bij de kinderarts.

@Liesje: hoop zo dat het in positieve zin bij je doorzet. Het wordt tijd om jullie allemaal een beetje te laten uitrusten. Het fijne is wel dat je nu weet wat het is. Succes meid.

@Chrisje: wij hebben ook dat Gilian al slaapt en niet boert. Hij spuugt dan ook alles vol. Bed nat, kleren nat, neit echt handig. Misschien werkt bovenstaande tip voor je.

@Kari: HUP HUP baby kom er uit.

@Nynke: storm? hier is het gewoon normaal weer hoor, misschien komt het nog?

@Choco: rust lekker uit en geef het allemaal een plekje. Sterkte in ieder geval.

Hier gaat alles redelijk. Rowin is nu weer snipverkouden en dus weer een beetje ziekjes. Hebben we net die waterpokken gehad en u dit weer. Hij ligt nu op de bank naar Sesamstraat te kijken. Gilian ligt boven te slapen in zijn bed.

Sterkte allemaal vandaag.

Kus Diana

17. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    NiCa, heb je geen dekentje waar je hem in kan wikkelen of zo? Ik let hier niet op deken-adviezen en stikkingsgevaar enzo, want in NL en FR zeggen ze toch allemaal wat anders...Ze ligt nu in een soort slaapzak, waarvan je de voorflap een beetje terug kan vouwen, heet een Nid d'ange...(engelennestje) en heb dan over de flap heen het gebreide dekentje van mijn moeder en dan ingestopt, zodat die flap niet over haar gezichtje kan. Dat werkt hier prima, want trappelzakken vindt ze niks, die "schuren" langs haar wangetje en dan krijgt ze zin in een tepel, hihi...Moet wel zeggen dat ze van haar ziekenhuiswiegje direct naar het bedje verhuisd is, niks geen wiegje of bak, dus ze heeft er gelijk aan moeten wennen (met haar 2700 gram toen ze thuiskwam en nu nog steeds lijkt dat idd heeeel klein in zo'n bed...)O ja, mijn moeder heeft me een paar maanden terug een winnie the pooh dekentje gegeven die ze bij de AH geloof ik met punten gespaard had, superding, zowel voor in de kinderwagen als de maxicosy als in bed!

18. NiCa

NiCa Bekend lid

dat ken ik niet wat jij hebt marieke ik heb zijn kinderwagen dekje eerst over hem heen gelegd en daarna het dekentje en lakentje en nu stil te zijn maar meneer had volgens mij ook honger dus had hem eten gegeven een uur eerder!

liefs nica

19. Dop07

Dop07 Bekend lid

Even een kort ego-BIB meldinkje..

Vanmorgen voor controle geweest in het ziekenhuis. CTG was (natuurlijk :evil: ) meer dan prima... in het gesprek met de gyn daarna, bleek al snel dat tot morgen de uiterste termijn is dat ze me nog willen laten .. company policy....
    Eigenlijk is het zelfs zo, dat als de bevalling nu nog spontaan zou beginnen, ik zowiezo in het ziekenhuis zou moeten bevallen, omdat ik de 42 weken reeds gepasseerd ben...
    Maar goed.. ik ben niet voor 1 gat te vangen 8) ..
    Het volgende is afgesproken... Ik moet me morgenochtend om 6:30 melden bij de verloskamers... Puk wordt dan ingeleid..
    Mocht de bevalling zich voor die tijd toch spontaan aandienen, dan blijf ik thuis.. tegen advies van de gyn in... en zo is het, om de gyn 'in te dekken', ook in de status vermeld.
    Na overleg met de vk (en nadat zij weer met haar collega en met de gyn overlegd heeft), hebben we besloten dat vanmiddag rond 18.00 mijn vliezen thuis gebroken worden door de vk , als laatste mogelijkheid om de bevalling toch nog spontaan op gang te helpen!

Manlief was eerst nog wat huiverig over dat 'tegen advies'.. maar heb hem gelukkig goed uit kunnen leggen dat ik het risico meer dan aan durf.. en dat ik als het echt ook maar even nodig lijkt, me alsnog in laat sturen.. Ook met vk een 'laagdrempelig instuurbeleid' afgesproken..
    Al met als dan toch wel handig om ietwat beroepsgedeformeerd te zijn
    ;)
    Kortom.. het kan weer niet 'gewoon' hier :) ...
    Hoe dan ook.. uiterlijk morgen is Pukje er

Jullie zijn weer op de hoogte.. ik ga eens even een tukkie doen..

20. @Diaan: Ik zit ook steeds op mijn tel. te kijken. En heb mezelf ook moeten inhouden om geen smsje te sturen ;) . Misschien vindt ze het gewoon even te zwaar om op het forum te komen. Kan me voorstellen dat je daar gefrustreerd van wordt..
    Oh ze is dus bevallen!
    Wat een lief mannetje heb je zeg. En hij kijkt idd al heel wijs!

@Kiss: Het filmpje staat in het fotoalbum, in de map 'Dewi' en dan is het 'Dewi heeft de hik'.

@Smeetje: Wat een lieverd! En wat een mooie lange haren!

@Irene: JEEE!! Daar is ze dan eindelijk!!! Super gefeliciteerd met je meisje. En wat een mooie naam.

@Choco: Wat een lieverdje. En al lekkere bolle wangetjes!

@Liesje: Gelukkig dat je nu weet wat er aan de hand is met Winter. Hopelijk gaat het nu allemaal beter.

@Nynke: Ja, dat is wel lekker hoor als Jeroen ook thuis is. We hebben heerlijk uitgeslapen en alles rustig aan gedaan. Ook nog even naar de winkels gewandeld, nu het weer het nog even toelaat..

@Kari: Dank je wel :oops:
    Voor jou duurt het ook niet lang meer!

@Anne: Veel beterschap!

@Nienke: Spannend hoor! Hopelijk blijf je lekker thuis.

Deel Deze Pagina