Missyess, nee, hier wordt er helemaal niet over gesproken, daarom vond ik het ook zo eng dat haar hoofdje zo "ingedeukt" was. Het is ook niet glad of zo, er zit echt een bobbel naast haar voorhoofd en het achterhoofdje zit ook een bult rechts..Brrr... Komt die aambei niet van de bevalling? Ik had er ook één aan het eind van de zwangerschap en na de bevallig was ie net een tikkeltje erger, nu is ie weg geloof ik. Mijn gyn zei dat als ie niet jeukt of zeer doet, niks aan doen, gaat vanzelf weer weg. Eline heeft dat ook drie nachten gehad dat ze zo doorsliep, daarna was dat over, hihi. Zal wel met regelen te maken hebben. KA zei dat het echt geen kwaad kon, in tegendeel, dan hebben ze gewoon hun slaap hard nodig. Verder heb ik nooit superveel gebloed, de eerste dag een beetje, maar sindsdien druppel ik al drie weken zachtjes door...Grrr...Denk je steeds dat het over is, en nee, gaat het weer verder... Maartje: Ja, ben altijd goed geweest in spelling enzo, maar met sommige zinnen kun je wel zien dat ze een beetje krom zijn, of aan de telefoon met m'n moeder vind ik af en toe m'n woorden niet. En heb vooral moeite met NL spreken als ik alleen met Eline ben, dan moet ik echt Nederlanders om me heen hebben of zo, anders denk ik er haast niet aan. (Als ik in mezelf lul , ja beetje schizo , is dat nml ook in het FR) Sorry als ik niet op iedereen reageer, ben doodop...Wel kusjes aan iedereen!
Over dat snelle drinken; Robin dronk ook zo snel, wij zijn overgegaan op een difraxflex met voeding met johannesbroodpitmeel. Nu duurt een voeding ongeveer 20 minuten en dit gaat stukken beter.
Xavièr drinkt dus ook zo snel aan de borst en heeft (bijna) altijd de hik na de voeding! Vind dit echt sneu, maar weet niet echt wat ik ermee moet doen.. Heeft iemand hier nog tips voor? @ marieke, Hoe heb jij Frans geleerd dan? Ik vind dat zooooo een moeilijke taal! @ Maartje, dat van die anticonceptie vroeg ik mij dus ook al af. Ik vind condooms echt ook zoo irritand! Maar waarom mag de Mirena spiraal eigenlijk niet dan? Want ik zat wel daaraan te denken.. Had net weer een nesteldrang haha.. tenminste het leek er wel op! Dus het huis is weer heerlijk schoon! Liefs Kiss
Even snel, de mirena spiraal mag wel hoor. Alleen kan je bv iets terug lopen maar door extra te kolven of aan te leggen komt dit wel weer goed. Ik heb deze spiraal na bijde bevallingen laten zetten en had er geen problemen mee. Alleen kan je de spiraal het beste na 6 weken pas laten plaatsten en je moet gestopt zijn met vloeien. Het vloeien is hier gestopt dus nog 3 weken en ik ga weer aan de spiraal.
Ah Nynke bedankt voor je antwoord.. Dat je 6 weken moest wachten wist ik inderdaad al. Vloeien is hier ook al gestopt dus hier dan ook de spiraal, nog paar weekjes! Zijn er trouwens hier al baby's die al echt lachen? Vanaf wanneer kan dat eigenlijk? Pas vanaf 6 weken of ook eerder? Hier nog niet lachen, alleen stuipjes, en dat is echt zoo schattig want dan krjigt Xavièr kuiltjes in zijn wangen.. hihi! Liefs Kiss
Aambei tips weet niet meer wie het vroeg en heb geen zin om het op te zoeken Ik heb het een paar weken geleden ook gehad en dat deed toch pijn. Ik heb de volgende tips: Zorg voor een zachte ontlasting, neem desnoods tijdelijk lactulose om het zachter te maken. Niet persen dat verergerd te pijn. Koelen met een ijsblokje, (tja doe je dat moet doen weet ik niet maar dat werd wel geadviseerd). Moet je zeker een ijsblokje in je anus stoppen? Maak het goed schoon na de ontlasting want anders kan het gaan onsteken als je aambei af en toe ook bloed. Ik kreeg van de dokter een zalfje, dit zalfje verkoeld en verdoofd de pijn. De aambei gaat er niet van weg dat moet vanzelf gaan maar het verzacht wel enorm. Weet niet of dit zalfje op recept gaat of dat je het zelf kunt halen bij de apotheek zonder recept. Bij mij werkte het erg goed. Verder zei de arts dat ik moet voelen of er niet een harde knobbel in zit. je kunt er zachtjes in knijpen, (au au doet heel zeer), en als het mee veert is het niet erg maar als je een hard steentje er in voelt kan het een getromboseerde aambei zijn. Die moeten ze, als het er echt zo een is, met een klein sneetje erin beter maken. De spanning gaat er af. De arts zei dat je na een bevalling vaker last kunt hebben ven een aambei omdat je dan minder beweegt en het gevoelig is van het persen. Het heet als volgt: Lidocaine zalf. Zo hierbij heeft dokter Diana haar spreekuur afgerond. Hoop dat je er wat aan hebt. groeten Diana
@floortje.. wat een lieverd zeg die Robin van jou! Vindt Robin trouwens ook erg leuke naam.. stond ook op mijn lijstje! Mooi mondje heeft hij ook! @missyess.. kan je helaas niet helpen voor die aambei.. wel vervelend zeg! Toch nog even weggeweest destraks.. en droog he! jippie! Heb ook een pak etos luiers gekocht.. iemand daar al ervaring mee?
Missyess, aangezien ik van de bevalling ook een paar fikse aambeien heb overgehouden, gaf de kraamhulp een goeie tip! Otrivin.... Ja inderdaad, de neusspray... Het is wel ff uitvogelen hoe je dat dan die kant op spuit, maar 't helpt wel... Gebruik het zelf nu een paar dagen en de aambeien slinken wel Komt volgens onze kraamhulp doordat je aambeien ook weer te maken hebben met je slijmvlies, net als in je neus met een verkoudheid.... Dus die neusspray helpt dan ook bij aambeien... Succes! Hmm, Damiën wil echt niet slapen volgens mij... heb 'm in de reiswieg liggen, maar hij moppert aan één stuk door... Even de speen, maar daar neemt 'ie ook geen genoegen meer mee... Kan toch, dat ze soms niet willen slapen? Of is dat heel erg? Haal 'm er zo maar even uit denk ik... vind het zo sneu om 'm te laten huilen.... Weet iemand trouwens wanneer hechtingen voldoende zijn opgelost zodat je weer kunt vrijen? Niet dat het überbelangrijk is ofzo, maar ja... 't kan zo weer gebeuren he Liefs Chris
@ Chrisje: Ik begreep dat mijn oploshechtingen met een week ongeveer gaan oplossen. Ik kan het nu ook al merken, want je kunt er steeds wat witte, plakkerige afscheiding van krijgen, en dat heb ik nu. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Sorry verder nog even geen fut om te reageren. Merla meldt zich ook weer voor haar voeding. @ Overtijd dames: Wel goed om te lezen dat er bij jullie nu in ieder geval wat veranderingen plaats vinden en dat de kans er dus nog steeds is dat het uit zichzelf begint. Het lijkt me ook lekker voor jullie dat je nu ook een eindtermijn weet. Duim echt voor jullie op een spontane bevalling! Oja, en maak je er niet druk om als je een nachtje in het ziekenhuis moet blijven, wij lagen met zijn 3tjes op een gezinskamer en ik heb er heerlijk gebruik van gemaakt dat ik steeds op de bel kon drukken voor hulp bij het aanleggen aan de borst. Scheelde voor mij echt een stuk toen ik het thuis alleen moest gaan doen. Toi toi toi! Denk aan jullie! (knuf)
Meiden hier nog ff een berichtje van mij.. @ chrisje, Xavièr wil soms ook niet slapen.. is dan soms wel 3 uur wakker en nog steeds niet slaperig.. Vind dat echt geen probleem, ik kan zelf soms ook niet slapen dusuhhh vind dat Xavièr dan niet verplicht in bed hoeft te liggen.. Wij gaan zo weg, lekker eten bij me moeder.. Echt heerlijk al die mensen die aanbieden om bij ze te komen eten, zo hoef ik lekker niet te koken (gisteren al bij me schoonzus gegeten!) Liefs Kiss
Floortje, ik heb 1 nieuwe spijkerbroek gekocht en ik heb 1 positiespijkerbroek die ik nog draag. Maar ik hoop eigenlijk dat het niet heel lang meer duurt voordat ik mn gewone broeken weer aan kan (wellicht wel ijdele hoop ). Marieke, ligt Eline altijd naar 1 kant met haar hoofdje? Maandag even vragen aan de KA lijkt me een prima plan. Hier idd ook het probleem met de knopen . Kari, hopelijk heb je nog wat kunnen slapen en komt er van het weekend een beebje uit zichzelf! Het duurt in elk geval niet meer heel lang, succes! Kissflower, wat een end achter elkaar, 9 uur . Kan me voorstellen dat je bent geschrokken! Een vriendin van mij had dat ook de eerste keer dat hun zoontje de hele nacht had geslapen. Ze waren 's morgens wakker geworden, echt heel verbaast en ook wel wat ongerust. Bleek hij gewoon doorgeslapen te hebben. Maartje, 2 minuten "te laat" en dan al het antwoordapparaat. Aargh. Jammer van het weer. Ik moet zeggen dat wij net even naar het dorp zijn gewandeld, want ik had nog een andere speen nodig voor de fles. We hebben het vrijwel droog heen en terug gehaald. Chrisje, tijd en energie komen wel weer... neem je tijd hoor! Maris, zou beeb dan toch uit zichzelf gaan komen dit weekend? Xenas, ben je je boodschappen nog gaan doen? Zie verderop van wel. Ik had hier een paar etos-luiers, maar ik ben er nog niet wild van. Ook niet van de bumblies en de kruitvat luiers. Mirte heeft nu de newborn luiers van Pampers weer, maar ik denk dat we bijna over moeten naar maatje 2 (heb 3 pakken van de gewone liggen), want ze plast vrij veel. Het zal mij benieuwen wanneer we lekkage krijgen . Missy, ik weet geen huis tuin en keukenmiddeltje tegen aambeien (als iemand wel weet... ik kan ook wel een tip gebruiken ). Marieke, dat je denkt dat het over is en dat het dan weer verder gaat daar werd ik voor gewaarschuwd door de VK en de kraamhulp. Die zeiden: laat je niet verrassen hoor! Hier druppelt het zachtjes door en idd denk ik soms ook dat het wel over is, maar dan komt er weer wat. Je bent aardig verfranst, dat je ook in jezelf in het FR kletst, haha. Floortje, Mirte dronk ook zo snel. Wij geven haar nu Friso comfort (ook omdat ze wel erg stevige ontlasting had, nog steeds heeft, heb de verhouding nog maar weer wat veranderd vandaag, misschien gaan we wel helemaal over op comfort), dat is ook wat dikker en nu doet ze er ook langer over (soms wel ruim 20 minuten, wat dan ook weer wat lang is...). Heb net een 3 standen speen gehaald, maar daar gaat dus weer teveel doorheen zag ik al na 1 slok, het stroomde zo haar nek in . Dus toch maar weer de 1m+ speen van Avent. Kiss, echt lachen... nee volgens mij zijn het nog steeds stuipjes, maar wel meer en meer . Dokter Diana... ijsklontjes in je anus... hmmz. Ik was al wel weer aan de roosvicee laxo, dat helpt ook wel om de boel wat zachter te houden. Ik heb ze in de zwangerschap ook gehad, toen gingen ze ook weer weg uit zichzelf en wat er nu zit is nog van de bevalling Ze doen niet echt zeer gelukkig. Chrisje, otrivin voor aambeien...? De zoutoplossing of die volwassenen versie? Als ze blijven huilen kan het ook van oververmoeidheid zijn volgens mij Chrisje. Ik geloof dat we dat hier net bij de hand hadden. Ze is bijna de hele tijd wakker geweest na de voeding van half 1. Als ik haar dan de speen gaf gingen de oogjes wel dicht, tot de speen eruit floepte dan was het weer brullen. Heb haar een uur geleden dan toch maar weer fles gegeven en daarna in bed gelegd en laten huilen. En mezelf ervan weerhouden om haar toch maar op te pakken. Maar nu lijkt ze te slapen. Soms heb ik echt de neiging om dan maar mee te gaan huilen ofzo, ik vind het wel sneu om haar te laten huilen. Maar ik kan haar ook niet bij elk huiltje op gaan pakken en op de arm nemen... Lastig vind ik dat soort dingen... En dan ga ik twijfelen of ik het wel goed doe enzo. Zal er wel bij horen. Geen idee wanneer hechtingen voldoende zijn opgelost om te vrijen. Ik heb er nog een paar zitten en ik begreep van de verloskundige dat het wel een week of 6 kan duren voor ze echt weg zijn. Maar ook nog geen zin om te vrijen hoor, dusse...
Heb Frans geleerd op school eerst, maar ja, daar kan je net een gesprekje mee voeren, zo'n hoog niveau is dat niet. En toen ik in juni 2003 vertrokken ben en ging werken hier en Fred ontmoet heb, tja, dan praat je het dus de hele dag en dan gaat het echt heel snel hoor, je moet dan nml wel hè...Gelukkig corrigeert Fred me nog steeds als ik fouten maak en leer ik nog steeds bij. Moet zeggen dat ik het sprekend geleerd heb, dus het schrijven van formele brieven enzo dat beheers ik nog niet super, of ik maak soms fouten met woorden omdat ik ze nog nooit gelezen heb zeg maar en ze fonetisch alleen maar ken. Dat levert geinige situaties op. Of ik haal dingen door elkaar, bevoorbeeld morteau en marteau...Het eerste is een soort worst en het tweede is een hamer. Is wel grappig als je dan een spijker in de muur wilt slaan en je vraagt of hij je even een worst wil aangeven...ahum...
Nou Nijnie, zo gaat het hier dus ook... Meneer ligt nu met speenin bij mij op de arm te tukken. Was toch een soort van oververmoeidheid in combi met trek denk ik.... Vind dit soort dingen ook echt verschrikkelijk moeilijk, al gebeurt het gelukkig niet zo vaak.... Kiss, als Damiën idd niet huilt en lekker wakker is, hoeft hij van mij ook niet persé naar bed hoor! 'T is soms alleen zo lastig nog... wordt ik denk ik nog wel makkelijker in... Lekker trouwens als je zelf niet hoeft te koken! Hoe doe je dat met Xavier dan? In de reiswieg? Liefs chris
@Marieke; ik vind het erg meevallen hoor. Ik denk niet steeds; 'goh, wat kletst die raar' Ik kan me wel voorstellen dat je tegen Eline snel in het frans praat. Ik heb een half jaar door Nieuw Zeeland gereist met een vriendin en wij spraken al snel ook engels tegen elkaar (behalve als andere ons niet mochten horen). Ik dacht toen ook in het engels. Was wel gek toen ik weer thuis kwam. Moest ik al mijn engelse gedachten weer terugvertalen in het NL. Ik druppel trouwens ook maar door. Heel irritant. Soms een dag niet, ik blij......en dan begint het weer. @Kiss; mijn huisarts ging het opzoeken in een of andere medicijnenboek en daarin stond dat de mirena beter niet geplaatst kan worden ivm weinig onderzoek en mogelijk hormonen in de moedermelk. Fiene zit tegen het lachen aan. Af en toe krijg ik al een vage glimlach, maar echt breeduit is het nog niet (behalve in haar slaap). @Nynke; Echt? Nou, ik ga maandag even de afdeling gyneacologie bellen of de VK. Ik wil ook graag de Mirena, maar ben echt ontmoedigt door onze huisarts. @Diaan; heb je toevallig net zoveel verstand van Mirena spiraal als van aambeien?! Dan wil ik ook nog even een consult bij je aanvragen! @Xenas; geen ervaring met Etosluiers wel met kruidvat. Die bevallen prima! @Chris; je mag pas vrijen als je bloedingen zijn gestopt. Fiene huilt nooit behalve als ze kramp of honger heeft en als ze geen zin heeft om te slapen. Ik kan haar dan wel laten liggen, maar dan gaat ze helemaal over haar theewater. Meestal haal ik haar eruit knuffel lekker met haar en laat haar even in de box 'spelen'. Ze gaat dan vanzelf gapen en dan kan ze weer naar bedje. @Laura; wauw! Een gezinskamer. ROnald moest zowel tijdens de bevalling (na inleiding donderdag hielden de weeen op, vrijdag zouden ze pas weer wat doen) als na de bevalling gewoon naar huis terwijl ik moest blijven. @Nijnie; ik was toevallig vandaag ook de spenen van de flessen aan het checken. Ik wil Fiene morgen voor het eerst een flesje gekolfde melk geven. Ik twijfel alleen welke speen ik haar moet geven.
Maartje, eerst misschien gewoon de kleinste speen proberen qua gaatje? Lief stelde net voor om de kleine vannacht op haar eigen kamertje te laten slapen (ze was vannacht best wel weer aan het piepen...). Aan de ene kant wil ik wel, aan de andere kant heb ik er ook nog best wel moeite mee. Maar ja, zal dat minder worden als ik langer wacht...? Ik betwijfel het... Tja...
@kissflower: heerlijk zeg dat Xavier al zolang kan slapen s'nachts. Dat je schrok kan ik me voorstellen. @Chrisje: ik hoop dat je baarmoeder schoon is. Mams ligt in de Weezenlanden. De onzekerheid word vanzelf minder. Luister naar je gevoel en het komt helemaal goed. @Maris: ik hoop dat het rommelen door gaat zetten. Ik duim voor je. @Xenas: het was zeker schrikken maar gelukkig lijkt alles mee te vallen met mams. Fijn dat Jesse in zijn bedje wil slapen. @Floortje:wat een heerlijk jochie heb je. @Missyess: bij mij gingen de aambeien vanzelf weg. Sterkte ermee. @Maartje: mijn ha heeft geen bezwaren hij gaf alleen aan dat de bv kan terug lopen. De hoeveelheid hormonen is zo laag en komt niet veel verder dan je bm volgens hem. Ik ben er erg over te spreken. Heb je vragen dan hoor ik het wel.
Hoi meiden, Ik dacht ik meld me maar weer eens. Ik lees wel mee, maar reageer niet zo veel, ik zal nu weer elke dag ff checken en wat vaker reageren. @ Maartje: ik kan me wel voorstellen dat je Frans tegen Eline praat hoor. Dat komt denk ik ook omdat je verder tegen niemand dagelijks Nederlands praat. Ik ben een echte Fries maar gebruik ook veel limburgse woordjes tegen Isa, dat komt omdat Tijmen en de rest van mn omgeving hier allemaal Limburgs tegen Isa brabbelen, en dat ga je dan overnemen, dus dat zul jij dan met Frans wel helemaal hebben. @ Kiss: Isa lacht nu af en toe, normaal lachen ze al lang met ruim 3 maandjes, maar isa is 'gecorrigeerd nu een ruime maand en het begint te komen, maar inderdaad ook nog niet vaak en heel overtuigend hoor. O ja, mijn huisarts zei dat ook, van die hormonen in de moedermelk met het spiraaltje. We zijn dus nu nog maar aan het 'klungelen''met condooms maar inderdaad verre van ideaal. @Xenas: ben ook niet wild van de Etos luiers. Kvind die van het kruitvat wel fijn. Tja, en wat betreft de 'aambeien-issue': gelukkig geen ervaring mee, das 1 voordeel van een korte zwangerschap en keizersnee Hier verder alles OK. Isa heeft af en toe een 'huildag', dan huilt ze overdag veel en slaapt weinig, om dan 's avonds als een blok in slaap te vallen. Gister was weer zo'n dag, wel vermoeiend. Vandaag is het weer heel anders, beetje drinken, wat om zich heen kijken en dan 3 uur lang slapen tot de volgende voeding. Totaal tegenovergestelde van gister. Ach ja, ze houdt het spannend Nou meiden, kga ff vegeteren op de bank. kus, Liedel
Hallo! Kari hier! Her rommelt nog door, maar zo onregelmatig als wat. Ik hou gewoon maandag a.s. aan hoor, 07:15 uur, inleiden. Ik ga lekker wat proberen te slapen, ik hou jullie op de hoogte! Welterusten dames voor straks. Liefs Kari
Goedenavond allemaal, helaas kan ik me nog gewoon even melden... Ik blijf slijmerige zooi verliezen, voel mijn harde buiken nu wat beter dan voorheen en heb af en toe een scherpe steek, maar niks dat lijkt op een wee... dus helaas dames, geen nieuws hier! Morgenochtend gaan we weeeeeeer naar het ziekenhuis, pffff het is wel een gedoe hoor! Dit wordt de vijfde keer al deze week. We gaan weer voor de uitgebreide sessie, dus incl. echo en inwendig. Mocht er iets gebeuren, dan heb ik de nrs van Nynke, Nica en Nijnie dus ik kan jullie sowieso inlichten. @ Laura: ik geloof niet dat een familiekamer bij ons tot de mogelijkheden behoort... klinkt wel relaxed! Fijne nacht allemaal, Maris