Maris, nee volgens mij hebben ze in het Rijnstate geen familiekamers. 2 en 4 persoonskamers hebben ze. Succes ook vandaag weer in het ziekenhuis, nog even volhouden! Kari, is het gerommel nog veranderd vannacht? Gisteravond rond 11 uur laatste voeding gegeven en om 7 uur werd ik wakker, lag ze rustig te pruttelen in haar wieg . Ben benieuwd of ze dat vaker kan .
Nijnie, amai flink van Mirte zeg! Ik wil dat ook! Gisteren en ikhier komen lezen, maar geen fut om te reageren...Winter had gisteren weer een regeldagje, denk ik...altijd huilen en alleen maar getroost kunnen worden dicht bij mama...kreeg van de sprongenwekker een mailtje dat Winter z'n eerste sprongetje er ging aan komen, ze sloegen da nagel op de kop! Wel handig, die sprongenwekker van oei, ik groei! Maris, succes seffens in het Zh...en wie weet....duim duim duim Oh ja, deze namiddag wordt Winter gedoopt in zo'n heel klein gezellig kerkje, heel intiem...en daarna met z'n allen iets gaa eten, dus zal hier vandaag niet veel aanwezig zijn... Voor de meiden die nog moeten bevallen :
Mogge! Nou nou nou, volgens mij heb ik ECHT weeen. Maar het is zo onregelmatig als wat. Ik wilde nog even wat vragen aan de "kenners". Vannacht aardig wat pijnlijke gehad, en die kwamen ook opzetten als ik me omdraaide van mijn ene zij naar mijn andere zij. Ook met opstaan en plassen kwam er weer een heftige. Zooooooooo pijnlijk, maar klopt dat dat als je die dingen doet, dat die weeen ook op kunnen komen? Vind het zo raar! Nu is het weer even rustig, maar af en toe komt er zo'n #$%^&*(*&^%% WEE die doorstraalt naar mijn rug. Maar er zit zomaar weer een uurt tussen en tussendoor veel harde buiken. @Liesje, ik wens je een hele fijne dag vandaag! Zal heel bijzonder zijn @Maris, toestand hè, met die ziekenhuis bezoekjes. Ik heb vandaag "vrij" en mag morgen weer voor CTG. Ik verlies trouwens ook wel wat meer slijm. Sterkte ook hoor! Liefs Kari
Hi meiden, Begin oktober had ik me bij jullie gemeld, aangezien ik nog niet bevallen was op de uitgerekende datum (30 september). Gelukkig ben ik na 41w3 thuis bevallen van een gezonde dame van 3950 gram, Iza (tweede naam: Leanne). De bevalling zelf is in 6 uur snel verlopen. Na 2,5 uur had ik al 7 centimeter ontsluiting en waren de uurtjes voor de laatste centimeters begonnen. Helaas heb ik bijna helemaal geen weeën meer gehad nadat de uitsluiting volledig was.... Zwaar dus. Uiteindelijk op eigen kracht op een baarkruk is Iza na 1 uur en 15 minuten persen geboren. Die baarkruk was echt de uitkomst, maar heeft er wel voor gezorgd dat ik echt mega-opgezet was aan de onderzijde.... Echt niet normaal! Gelukkig nu al weer bijna normaal... Omdat ik nog bleef bloeden (1200cc verloren) moest ik nog wel even naar het ziekenhuis, maar gelukkig mochten we 's middags weer lekker naar huis. Inmiddels is Iza alweer 1 maand oud! Het gaat zoooo hard! Ze is een heerlijk tevreden meisje, al staan de laatste drie dagen in het teken van het eerste sprongetje... Ontroostbaar soms. Heb besloten lekker met jullie mee te lezen, schrijven probeer ik, maar moet er echt de tijd voor vinden. De september-mama's ken ik van alle verhalen, maar hun kindjes lopen zo voor, dat het met jullie herkenbaarder is! Nijnie, Iza slaapt nu sinds 1,5 week op haar eigen kamertje. Via de babyfoon hoor ik haar echt wel voordat ze begint te huilen en kan ik er snel genoeg zijn. Ze heeft echt sinds het moment dat ze daar slaapt, beter geslapen! Gelukkig heb ik geen last van aambeien, maar de kraamhulp had het ook over Otrivin. Dat laat namelijk de slijmvliezen in je neus samentrekken en dus ook aambeien (want dat zijn ook slijmvliezen). Gewoon de normale, volwassen variant. Komende dinsdag moeten we voor het eerst naar het CB. Iza was bij de geboorte 3950 gram, twee dagen erna 3750 en sindsdien gegroeid. Inmiddels is ze (1 maand oud) op onze weegschaal zo'n 5300.... Op borstvoeding kan ze toch niet te dik zijn?! Of moet ik ook een preek van het CB verwachten.... Nog even een fotootje van ons meissie! Meiden, die nog steeds BIB lopen.... heel veel succes! Het kan echt niet lang meer duren!
Mirte was gister zo huilerig dat ik ook aan dat sprongetje zat te denken, maar achteraf gezien is het veel waarschijnlijker dat het kwam doordat ze niet genoeg gegeten had. Verkeerde speen enzo. Vandaag staat dan ook in het teken van zoeken naar de juiste speen. Ik ga de boel even klaarzetten dan kan ze straks met papa onder de douche. Kari succes! Siesje, wat een mooi dametje! Otrivin... het valt in elk geval te proberen... .
goedemorgen allemaal, We zijn weer goedgekeurd bij het ziekenhuis. Het ziet er toch steeds meer naar uit dat we ons moeten instellen op woensdag... @ kari: ik heb ' snachts ook best vreemde pijn als ik me omdraai en als ik opsta om te gaan plassen. Ik denk niet dat het wee"en zijn, eerder een soort verrekkingen omdat er nu eenmaal een behoorlijk gewicht aan je lijf hangt. Ik wacht meestal te lang met opstaan om te gaan plassen (ik slaap behoorlijk vast) en de druk op mijn blaas vind ik ook vrij pijnlijk. Zonet had ik even last van mijn onderrug, maar het zal wel weer niks zijn. Gewoon weer een gewichtskwestie denk ik. Mijn baarmoedermond is nog steeds niet helemaal rijp. Tsjonge jonge jonge ik word wel gestraft voor mijn opmerking van een paar weken geleden (ik zei toen "ik neem wel wat dagen over van degenen die er nu al van af willen"). Nou ja, ik ben nog geen mentaal wrak hoor, dus het komt allemaal wel goed met mij. We hebben zonet in het ziekenhuis wel even diep staan zuchten bij het zien van een schattig ieniemini baby'tje dat onder de lamp lag... waar blijft die van ons nou. groetjes maris
Maris, ik moest laatst ook denken aan die uitspraak van jou... Die van jullie komt echt, ik duim dat jullie niet tot woensdag hoeven te wachten.
Oh Maris ik hoop echt dat je snel je eigen ienimini babytje vast mag houden! Hmm wij hebben echt iets onwijs doms gedaan Rein en ik hebben vanacht voor het eerst weer uuuhhm gesext Alleen sliepen we nog half enzo. Zijn we echt glad vergeten dat ik geen pil meer slik We hebben het ook al zo lang zonder iets kunnen doen, en we sliepen nog half ( we hadden onze gedachten iig bij hele andere dingen ) Dus ik helemaal in paniek, ik wil echt niet weer zwanger worden! Tenminste, voorlopig even niet.... Dus ik zal zo maar de morning after pil gaan halen, moet er echt niet aan denken zeg! Wat stom zeg.... Ik ga vanavond meteen weer aan de pil (en condooms halen).
Hmmmz Astrid, niet zo'n strakke actie... Wel slim om de morning after pil te gaan halen... je weet maar nooit...
Astrid: kan me voorstellen dat je niet meteen weer zwanger wil worden, hihi. Ik moet nog braaf tot de 6 weken wachten met sexen, arme Wes. Even een berichtje voordat ik op iedereen ga reageren. Hoe gaat het met de krampen bij jullie baby's? Deyna heeft nog steeds veel last van kramp en 'perst'ook veel. Als ze aanhet persen is, is het net een klein monstertje zoveel herrie komt eruit. Ik had verwacht dat de krampen nu wel weg zouden zijn.
Ik dacht..laat ik maar eens iets van me horen. Hier gaat alles goed. Jasmijn doet het prima op 6 voedingen per dag en groeit hier goed van. Ze zit al bijna op haar geboortegewicht en ze mag al naar buiten. Ook houdt ze haar temperatuur goed vast. We zijn al helemaal gewend aan het feit dat we met z'n drieen zijn. We moeten haar zelfs wakker maken voor voeding en 's nachts slaapt ze rustig 6 uurtjes door. Ook is ze al verwendt door m'n zus, die heeft haar een goeden armband gegeven met een naamplaatje. @ Mensen met bib: jeetje...zo zie je maar weer...was als laatste uitgerekend maar ik ben al bevallen! Hoop dat jullie het goed maken en dat ze er maar snel uitkomen. @ Astrid: ben bang dat wij dat ook gaan vergeten. Wij gaan namelijk eerst met condooms klooien aangezien de pil die ik wil gaan gebruiken niet met borstvoeding te combineren is vanwege de hormonen
Goedemiddag allemaal, Fiene heeft vanmorgen haar eerste flesje gekolfde melk gedronken en het ging super! Uiteindelijk zijn we uitgekomen op 130cc en toen leek mevrouw tevreden. Even afwachten of ze er ook minimaal drie uur op door slaapt, maar ik heb goede hoop! @Nijnie; we hebben inderdaad de allerkleinste speen van Avent genomen en dat ging supergoed. O, krijg visite. Ik meld me later om op de rest te reageren!
Hallo allemaal, genieten jullie ook allemaal zo lekker van het weekend? Ik wel, vanmorgen lekker met z'n vieren uitgebreid wezen boodschappen doen. Echt gezellie bij ons in het dorp. Kari en Maris: het gerommel zou best nog wel het begin van een bevalling kunnen zijn hoor. het kan nog steeds spontaan komen. Succes in ieder geval meiden. Heeft iemand al iets van Nienke gehoord? groeten Diana
Evaatje, krampen heeft ze volgens mij niet zoveel, maar wel harde ontlasting waar ze heel hard haar best voor moet doen, we zijn nu aan het kijken met de voeding of het lukt om dat wat soepeler te krijgen. Choco, fijn om te lezen dat Jasmijn het zo goed doet. Maartje, wat goed van Fiene! Wij zijn even van Avent af, omdat ik dus niet de goede speen kon vinden voor Mirte op dit moment (of er kwam niet genoeg uit of juist veel te veel ineens). Heb nu een speen van difrax op een gewone fles en dat gaat goed . Diaan, het is hier nu zonnig . Ik was vanmorgen al vroeg op pad voor een andere speen, gelijk ook de boodschappen maar gedaan.
Hey meiden! @ Chrisje, als we bij anderen gaan eten nemen we Xavièr gewoon mee in de maxicosi in de auto.. En alssie gaat slapen slaapt ie gewoon op de bank bij hun of in een groot 2 persoonsbed. Xavièr is wat dat betreft (nog) wel een makkelijke jongen.. We nemen hem gewoon overal mee naar toe en hij slaapt overal doorheen.. Dus hij kan dan rustig op de bank slapen als wij er bij zitten tv te kijken hihi.. Nou dat lange doorslapen is ook voorbij.. Wat een vreselijke nacht zeg! Hij was van 03:00 uur tot 07:00 uur klaar wakker! VRESELIJK! haha.. Hij had al 4 nachten doorgeslapen en nu is dat dus voorbij.. Zou het een regeldag kunnen zijn? Hij was erg vervelend.. niet echt huilen ofzo maar zo verwend huiltje echt aant drammen, hihi.. Maar goed, heb net ff een uurtje geslapen dus ik kan dr weer tegenaan.. Hij komt nu ook om de 3 uur weer in plaats van 4 uur.. @ Nijnie, heerlijk he als je een nacht door kan slapen?! @ Liejse, fijne dag vandaag! Xavièr word rond de 3e maand ongeveer pas gedoopt.. @ Siesje, ohh wat een mooie meid is Iza zeg! @ Astrid, oeps! Is het nog gelukt met de morning after pil? (wel grappig trouwens dat jullie precies met 3 weken weer gesext hebben, wij namelijk ook 8) maar dan wel MET condoom) hihi.. @ Evaatje, Xavièr heeft ook steeds meer last van krampen, vind het zoooo zielig.. Maar na een paar uur heeft ie wel een hele volle luier en an kijkt ie echt zo opgelucht hihi! @ Choco, wauw zo een armbandje! Vind dat echt super mooi! Mijn schoonvader heeft uit Turkije (was daar op vakantie teon ik bevallen was) ook voor Xavièr een gouden armbandje met zo een plaatje gekocht.. Alex en ik hebben die van de week bij de juwelier (syrische mensen) (zijn we vaste klant) zijn naam daarop laten zetten. En we hadden Xavièr toen ook bij ons.. En die vrouw van die juwelier spelde gelijk een gouden kruisje aan zijn jasje! We kennen ze trouwens al wel best goed, Alex heeft daar al zoveel gekocht voor mij haha.. Die mensen hadden ook een geboortekaartje gekregen.. Xavièr past trouwens het armbandje nog lang niet. Wij gaan zo naar Almelo.. Mijn schoonvader is jarig.. En ja hoor, we eten daar ook vanavond! Hihi, dus dat is al de 3e avond dat we bij anderen eten Nou, ik ga me klaar maken om te vertrekken... Meiden met BIB KOM OP! Ik wil babynieuws als ik thuis kom! Liefs Kiss
@nijnie..ohh lekker he.. dat ze zo'n hele nacht doorslapen! Hier vannacht ook weer hoor! lekker slapen om half 12.. en om half 7 weer wakker! @liesje.. veel plezier vandaag! @kari.. klinkt alsof het begonnen is bij jou! succes meid! Je kan het! @siesje.. gezellig dat je er weer bent! wat een lief meisje is Iza zeg! @maris.. kom op meid.. nog even volhouden! ik hoop dat er dit weekend wat gebeurt bij je! Vond je het niet zielig zo'n klein babytje onder die lamp! Jesse heeft er ook onder gelegen.. ik vond het zo zielig! Hoe dan ook meid.. ik duim voor je! @astrid..eeuh.. tja.. ik schrok even toen ik je berichtje las.. wij hebben vanmorgen weer voor het eerst gesext! En eeuh hier ook niks gebruikt.. Maar ik dacht dat je zoizo eerst ongesteld geweest moest zijn voordat we weer aan de pil mogen beginnen! @evaatje.. volgens mij valt het hier nu mee met de krampjes.. hij perst wel tijdens het eten.. en een geluid wat er dan bij komt kijken hahaha grappig! MAar die stank! aaaH Weten jullie dat toevallig om op het verhaal van astrid terug te komen.. Wanneer je weer mag beginnen met de sex.. En zouden we nu alweer zwanger kunnen wordne! Moet er idd ook nog niet aan denken hoor! ben blij dat het voorbij is haha! Alhoewel ik mijn buik erg mis! Vannacht heeft Jesse weer lekker doorgeslapen.. van half 12 tot half 7! Het werkt echt toppie.. na het eten en een schone luier lekker in bedje leggen.. Alhoewel hij savonds als het donker is wat moeilijker in slaap komt! We laten dan even een lichtje aan staan.. iemand nog tips hiervoor? Vandaag lekker een dagje niks! heerlijk!
Hoi allemaal, Hier is de baby nog niet eens geboren, en Henk had het er ook al over hoe dat nou straks moet qua anticonceptie. Ik denk dat ik aan de spiraal ga, als alles goed gaat met bv. Mocht de BV om wat voor reden dan ook niet lukken of niet bevallen, dan wil ik een nuvaring. Volgens mij kun je al vrij snel weer zwanger worden. Voor de pil moet je inderdaad eerst ongesteld worden, maar voor die tijd heb je dus al een eisprong gehad en zou het als je pech hebt meteen weer raak kunnen zijn. Nog even over mezelf: Ik heb de hele middag al af en toe pijn in mijn onderrug, echt vergelijkbaar met wat ik voel als ik ongesteld moet worden. Er zit alleen totaal geen regelmaat in en echt pijnlijk is het ook niet. Het zou zo mooi zijn als ik zonder medische toeters en bellen kan starten.... @ xenas: ik vond het er niet echt zielig uit zien, dat kindje onder de lamp. Hij/zij lag lekker te slapen en wij vonden het vooral een mooi kindje. @ Kiss en choco: zo'n armbandje vind ik ook leuk. Je hebt daar toch ook verkleinsetjes en verlengstukjes en zo voor om hem passend te maken? Mij lijkt het wel heel mooi als er ook een paar kraaltjes tussen zitten. Ik heb me er nog niet echt in verdiept moet ik zeggen. Misschien de oma's eens lief aankijken als ze geboren is. ;-P Tezijnertijd lijkt een adresplaatje mij ook wel handig, bij de Hema hebben ze best leuke van Jip & Janneke aan een halskettinkje. Het lijkt mij wel wat voor grote evenementen (bijv. de intocht van sinterklaas) waarbij je je kleintje evt uit het oog zou kunnen verliezen. Ik heb tijdens allerlei evenementen aardig wat kindjes opgevangen die hun ouders kwijt waren en die niets anders wisten te zeggen dan "pappa is heel lief en mamma heeft een rode jas") Ik vind het hartverscheurend dat je ze dan niet kunt helpen. Je kan natuurlijk met pen een mobiel nummer op de hand van je kind zetten (dat doen vrienden van ons) maar dat is ook zo'n gedoe en je zal zien dat je het een keer vergeet en prompt je kind kwijt raakt in de menigte. groetjes maris
Hé meiden, goedemiddag! Net ff met m'n mams boodschapjes gedaan... Heerlijk ff eruit! Wilde wel met Damiën gaan, maar het werd hier zoooo donker... Een bui onderweg leek me ook niks... Hmm, Rogier en ik waren gisteravond ook alweer aan het "rommelen"... Maar ja, ik vloei dus nog steeds... Zo raar, dan heb ik overdag helemaal geen druppie en dan aan het eind van de middag (of ander tijdstip) komt er ineens weer een stortvloed en heb ik een maandverbandje vol... 'T is ook echt helderrood. Ben toch wel blij dat ze maandag bij de gyn de echo gaan maken hoor... Of zou het kunnen dat ik alweer ongesteld ben geworden? Heb namelijk echt bijna een week tussendoor niet gevloeid.... Maartje, wat goed van Fiene dat ze uit de fles gedronken heeft! Is altijd afwachten he, wat ze daar van vinden... Gelukkig wilde Damiën graag aan de fles toen ik zaterdag knock out was van de koorts! Maris, meid ik ben zo hard voor je aan het duimen (en voor Kari en Nienke natuurlijk ook!)! Kan me goed voorstellen dat je graag je kleintje in je armen wilt houden! Kiss, 't echt een lekker makkelijk manneke he! Heerlijk toch! Wij hebben nog geen auto helaas, dus zo "even" met de maxi cosi ergens heen dat gaat helaas niet... Da's wel jammer hoor, anders waren we er v.d. week misschien toch wat vaker uitgeweest... Pff, spenen voor de fles.... Allemachtig wat een gezoek zeg... Damiën zoog veels te gulzig aan de gewone fles en speen van Avent, hebben we de Difrax S-fles gekocht, ging nog VEEL te snel, daar weer andere spenen bij gekocht, daar kreeg hij weer NIKS uit (deed 3 kwartier over de fles) en nu hebben we de drie standen speen van eh... bombino ofzo? Eerst was 't niks want het ging nog te snel, maar we draaien de dop er nu heel strak op en het lijkt te werken... Zo is EN Damiën zijn honger gestild EN zijn zuigbehoefte... Nou, ga nog ff een tukkie doen denk ik! Meiden, fijne middag nog en tot gauw met hopelijk babynieuws! Liefs Chris
Over anticonceptie: Als je FV geeft is je menstruatie na 4/6 weken weer te verwachten. Dus je eisprong 2 weken daarvoor! Je kan dan ook gewoon met de pil beginnen, alleen is de eerste strip dan niet veilig. Als je BV geeft kan je menstruatie de hele BV periode uitblijven. Maar dat hoeft niet! Er zijn ook veel vrouwen waarbij de menstruatie gewoon na 4 weken weer begint. Je kan dan niet aan de pil, want daar loopt de BV van terug. Er is wel een hele lichte pil die in combinatie met BV mag, maar die is zo licht dat je hem elke dag op hetzelfde tijdstip moet innemen. Een spiraal kan wel, zowel mirena als koper. Wij gaan denk ik gewoon voor de condooms. Ik vind een spiraal zo'n eng idee. En we willen over een paar jaar een 2e en dan moet dat ding er weer uitgehaald worden.. Goh, dus iedereen doet het alweer na 3 weken, hihi. Hmm, dat zou voor ons dus woensdag zijn. Ik vind het eigenlijk nog een beetje eng... Hebben jullie geen hechtingen? Ik heb echt het idee dat het nog wel even moet genezen bij mij! Ook vloei ik nog een beetje. Net als Chrisje, soms een hele dag niks en dan ineens weer een maandverbandje vol.
Och jee Astrid! Ik moet zeggen dat zelfs mijn zin in seks nu al langzaam aan weer terug komt! Moet er ook echt niet aan denken om al weer zwanger te raken. Wij zijn er nog niet over uit welke anticonceptie we zullen gebruiken. We willen liever niet te veel en te lang met condooms hannesen en wel super veilig vrijen. Want we moeten er allebei in ieder geval voorlopig echt niet aan denken om weer zo'n zwangerschap mee te maken en al helemaal niet zo'n bevalling. (Zal ik binnenkort nog een keer verslag van doen.) Over spenen kan ik niet echt meepraten... dus welke handig is laat ik aan jullie over. We zijn net even het dorp in geweest met de auto. Even naar de drogisterij en de supermarkt. Gelukkig maar een paar bekenden tegen gekomen. Ik vond het echt super om weer even na een week buiten te zijn en met ons meisje rond te lopen. Zij vond het blijkbaar ook erg lekker, want ze heeft heerlijk in de lodger geslapen. Vandaag is ze erg wakker. Ze is wel 3 uur achter mekaar wakker geweest, lekker rondkijkend. Wel leuk om dit voor het eerst zo mee te maken. Jammer trouwens dat ze bij jullie geen gezinskamers hebben. Ik dacht dat het vrij normaal was, omdat we totaal onverwachts zo'n kamer kregen, maar blijkbaar is het toch iets speciaals. Ik ga weer, Merla meldt zich voor haar voeding.