Missyess: ik ben ook gehecht en vind het idee van sex nog een beetje eng. Met hechtingen mag je sowieso 6 weken niet sexen heeft mijn gynacoloog gezegd. Volgens mij is de eerste keer na de bevalling altijd erg spannend.
Dank voor jullie complimentjes over mijn meisje! @Astrid: oei.... kan me voorstellen dat het nog niet echt in je "systeem" zit om aan anticonceptie te denken! Hoefde ook zo lang niet! Bij de septembermama's is er al wel weer eentje zwanger! Zat later te bedenken dat wanneer het volgende kindje ook maar 3 weken te vroeg geboren wordt, er minder dan 9 maanden tussen beide kindjes zit, da's raar! Pas je wel even op dat wanneer je vanavond met de pil begint, het niet direct veilig is?! Dat geldt namelijk alleen wanneer je op de eerste dag van je menstruatie begint. En aangezien het moeilijk is te weten wat nu vloeien en wat menstrueren is, zou ik het niet aandurven. Zelf ga ik denk ik voor een nuvaring als ik met bv stop... Hoop dat ik dat nog een hele tijd vol houd hoor! Voor mij geen pil meer, heb zo'n gedoe gehad met die hormonen. Ook geen spiraal meer, want ik had een spiraal zonder hormonen en bijna altijd buikpijn en bloedverlies. Geen pretje. En al helemaal niet toen bleek dat de draadjes waaraan hij eruit gehaald moet worden, zoek waren! Moest dat kreng er in het ziekenhuis bij een dagopname uitgehaald worden. Toen is met een camera mijn hele baarmoeder ook nog van binnen bekeken omdat zeker moest zijn dat die draadjes niet daar ergens rondhingen.... Voorlopig condooms dus! Al moet de eerste keer nog komen, want mijn onderkantje is nog steeds een beetje opgezet. Vandaag bij ons in de winkel al weer paraat staan voor de kindertjes met Sint Maarten. En waarschijnlijk morgen voor ons thuis nog een keertje... Vind het heel leuk al die kleintjes, maar na 3 uur in de deuropening ben je echt tot op het bot verkleumd! Waar gaan jullie vanuit? Ik begreep dat het dit jaar zelfs op drie dagen kan, aangezien 11 november op een zondag valt en gelovigen voor de zaterdag of maandag kunnen kiezen.
Ohjeeh Xenas... Ik heb ook even met onze dokter gesproken en volgens hem is de kans klein dat ik weer zwanger ben, maar de kans is er toch... Dus ik ben daarna meteen naar de Kruidvat geraced en zo'n pil gehaald.... Vind het wel wat eng zo'n ding te slikken maar ja ik moet er echt niet aan denken om nu weer zwanger te zijn. En volgens deze dokter kan ik wel gewoon weer met de pil beginnen en hoef ik niet mijn eerste ongi af te wachten, die komt vanzelf wel. Nu is het afwachten geblazen, mocht ik opnieuw zwanger zijn ga ik het trouwens niet weg laten halen! Ligt er dan maar net aan hoelang ik zwanger ben enzo. En als we uitgaan van de cijfers (wat misseyes zegt zegt) dan zou ik nu rond mijn eisprong zitten Echt super dom van ons, maar we waren nog wat uuuhh slaperig Oh en de sex ging trouwens prima, ik was ook wat huiverig erover. Maar ik vloei amper nog. Wel heb ik wat hechtingen maar daar heb ik bijna geenlast van, heel af en toe nog wat druk erop. Nog even een intiem vraagje, hebben jullie ook het idee dat na de bevalling je Vedjedje eranders uit is gaan zien ( van de buitenkant?) Ik namelijk wel Om nog even terug te komen op die hechtingen, de gyn heeft tegen mij gezegd dat als ik het zelf weer aandurfde om te sexen ik het gewoon mocht proberen. Heb nu ook totaal geen last van de hechtingen!
Zo, daar ben ik weer. Twee bezoekjes verder, maar toch....ik ben jullie niet vergeten hoor! Mijn beste vriendin kwam even binnenwandelen en daarna kwam ons (geplande) bezoek van een oudcollega van mij. Erg gezellig! @nynke; ik ga nog wel even googlen op Mirena en morgen even de poli of VK bellen. Daar kunnen ze me dat vast vertellen. @liedel; je haalt Marieke en mij door elkaar. Ik heb namelijk nooit hoger dan een 3 voor Frans gescoord, laat staan dat ik in het frans denk! @Kari; meid, zet hem op! @Maris; laat maar komen die baby! Kan me voorstellen dat je het zat bent. Nog heeeeeeeeeeeel even! @Liesje; wat bijzonder! Heel veel plezier vanmiddag! @Siesje; wat een plaatje zeg! Echt een mooie meid! En ook al zo een die goed groeit op mama's slagroom! Hier nog zo een (zie foto onder mijn www-knop). Alweer zwanger?!?! Ik moet er niet aan denken! Was dat een bewuste keuze? Kan het me nauwelijks voorstellen. @astrid; oeps, das een vervelend foutje! Goed dat je meteen actie onderneemt. Je kan namelijk echt al zwanger worden. @Evaatje; de eerste drie maanden zijn de darmpjes nog niet goed ontwikkeld en kunnen baby's dus veel last hebben van krampjes. Fiene heeft het ook regelmatig. Meestal wordt het beter na een volle luier. Zes weken? ik heb ook hechtingen en tegen mij hebben ze het alleen gehad over de bloedingen die gestopt moeten zijn. Nou sta ik nog niet echt te springen, maar toch gek dat er van die verschillende adviezen worden gegeven. @Choco; fijn dat alles zo goed gaat. @Diaan; nee, Nienke is nog niet gesignaleerd @Nijnie; het ene kind doet het goed op avent, de ander op difrax, enz. Volgens mij is het echt een kwestie van uitproberen. @Chrisje; mijn man zei vanmorgen ook tegne mijn zus dat Fiene niet zo goed meer doorslaapt. En dat terwijl ze vannacht 5 en 4 uur tussen de voedingen had zitten. Helemaal niet slecht dus, alleen zijn wij verwend met 8 uur doorslapen! @Xenas; omdat je niet precies weet wanneer je eerste eisprong is, moet je jezelf nu al beschermen tegen een zwangerschap. @Maris; je kan tegenwoordig ook van alles op kleding laten drukken. Naam, telefoonnummer, enz. Wij zaten al te denken aan een zwembroek met mobiel nummer en naam voor als we bij ons strandhuisje bivakkeren. @Missyess; niet iedereen doet het na drie weken hoor. @laura; heerlijk he, als je weer even de deur uit kan! Fiene haar eerste flesje is er goed ingebleven en ze kwam netjes na drie uur voor een volgende voeding. Ik denk dat 130 cc dus voorlopig wel een goede hoeveelheid voor haar is (normaal komt ze overdag ook na drie uur weer).
Maartje, hoeveel voedingen heeft Fiene op een dag? op 7? Met Nathan zitten we op 6 x 120 cc. Meestal voor de nacht 130 cc. Hij komt dan na ongeveer 5 uurtjes weer. Volgens een vrouwtje van het CB drinkt Nathan al behoorlijk wat, maar hij vraagt er ook echt om. Ik kan die kleine moeilijk honger laten lijden toch? En op de 120 cc doet hij het erg goed. Ik heb trouwens echt het idee dat ik Nathan met de dag zie groeien! Hij krijgt al echt bolle wangetjes enzo. A.s. vrijdag moeten we naar het CB, ik ben benieuwd hoeveel hij in 2 weken tijd is aangekomen. Ik denk wel 700 gram ofzo....
O ja: liesje natuurlijk van harte met de doop van Winter! Ik hoop dat jullie een prachtige dag gehad hebben! Wij gaan eten, en ik ga daarna eens kijken of ik iets nuttigers kan doen dan een beetje rondhangen op die pc. Groetjes! Maris ps ik vind dat sint maarten morgen is en niet vandaag of maandag, hopelijk komt er niemand vandaag al, daar heb ik geen trek in.
@Astrid; Fiene zit ook op 6 voedingen op een dag. Volgens mij is er ook wel een verschil tussen BV en FV wat betreft de hoeveelheid. In principe voed ik op verzoek en mag ze dus aan de borst ook doordrinken tot ze genoeg heeft. VAndaar dat we dat met de fles ook hebben gedaan. Ik denk eerlijk gezegd ook dat ik vrij veel voormelk heb en daar zitten minder voedingsstoffen in als in de achtermelk. Gemiddeld komt ze dan dus goed uit. FV is natuurlijk altijd hetzelfde qua voedingsstoffen. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk zeg. Kan je het een beetje volgen?
@Maris; komen ze nu al langs dan?!?! Hier komen ze echt alleen morgen gelukkig. Ik vind het heel gezellig hoor, maar wel graag op 1 dag!
Maartje, er is me niks bekend dat er vandaag al gelopen gaat worden, maar ik lees ineens op meerdere plekken dat er gedoe is over het feit dat st maarten op zondag valt... Volgens mij zei Siesje er net ook iets over? Ik denk niet dat er al kindjes gaan komen vandaag, maar als het zo is moet ik nog eens diep nadenken wat mijn reactie zal zijn... ik neig nu naar onderduiken in de badkamer en zo de 10-november-lopers boycotten. Trouwens, echt bizar dat er van de sept mamma's alweer 1 zwanger is! potverdikkie zeg dat lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.
Liedel: Leuk dat je er weer bent! Hier hetzelfde hoor, Eline was gisteren en eergisteren heel lief, om vandaag eens flink de boel op stelten te kunnen zetten, ze sliep eindelijk als een roosje om vier uur en nu komt er dus een bruiloft uit het stadhuis zetten(wonen er tegenover..), hier gaat dat gepaard met alleen maar toeterende auto's...Dus moet haar nu weer troosten, pfff...Bij haar kwam het vandaag doordat haar favo dekentje in de was zit, ze had gespuugd... Kari, hoop voor je dat het toch doorzet, is fijner natuurlijk om het zelf te doen, niet? Oeh, zie nu je tweede berichtje en ja, dat is heeel normaal, ik had precies hetzelfde, ik kon niet meer bewegen op het eind, want iedere beweging zorgde voor een wee, in het begin idd bij opstaan of van houding veranderen, spannend hoor! Maris, hoop dat die slijmerige zooi bij jou hetzelfde effect heeft als bij mij (begon om 14:00 ong, 20:00 het grootste stuk en een paar uur later was ze er al!) En de dag daarvoor was ik ook teruggestuurd bij het ziekenhuis met het verhaal dat er nog niks aan de hand was En bij mij heeft er nooit regelmaat in gezeten hoor! Deed gewoon steeds meer zeer.. Lekker hè Nijnie? Heb ik ook drie keer gehad, maar daarna was het ook over Liesje, fijne doop vanmiddag! wij doen een civiele, aangezien het net zo'n traditie is hier als bij jou denk ik maar ben zelf niet gedoopt, dus moet het maar zo, is niet erg hoor... Siesje: Gefeli! Astrid, hihi, wij nog niks, aangezien ik nog bloed druppel en dat vind ik niks ik zal er goed aan denken, dat zou ook net iets voor ons zijn zoiets. Maartje: Goedzo dat Fiene het zo goed doet meis! Je mag het best proberen hoor, in het FR tegen mijn meisje aankletsen als je dat leuk vindt, hihi! Kiss, klinkt idd als regeldagje, op deze dag zijn ze sowieso meestal nog zo onregelmatig...Alles kan...Helaas ... Ik kom sinds de bevalling bijna de deur niet uit, (behalve even wandelingetje in het dorp. nou moet ik zeggen dat dat normaal ook niet zo het geval was hoor...Vind het ook wel best...Buurtjes komen vanavond langs, dus das wel gezellig... Euh, voor de noodflessen hebben wij spenen van nuky of zo...Schenen ze in de kliniek ook te gebruiken, zijn speciaal gemaakt voor baby's die bv krijgen Hier mocht ik (mét hechtingen) na drie dagen alweer sexen van de gyn...Nou is die van mij ook redelijk makkelijk daarin hoor...Maar we hebben het dus nog niet gedaan...Hou het zelf zolang ik bv geef maar even op kapotjes... St Maarten kennen ze hier niet, halloween wel...Heb helaas een briefje op de deur moeten hangen dit jaar dat er een baby'tje sliep en dat ik niet aan snoepjes gedacht had.... Ik moet nu de kop van mijn mannetje scheren, doeoeoeoeg!
Bedankt voor de site Marieke! Als ''nieuwe' moeder maak ik me vaak vast onnodig zorgen. Ik vind het zo zielig als ze krampjes heeft. Heb haar net weer een flesje gegeven nadat ik voor melkkoe had gespeeld. Had even een andere fles (bibi) geprobeerd met een nr 1 speentje kwam veeel te veel uit. Daarna weer gewoon de Avent fles. Maar ze is zo gulzig. Krijg zo weer visite. heb nu bijna iedere dag visite, vind het wel mooi geweest eigenlijk...
Hoi Meiden, hier gaat alles zijn gangetje. Ik zit momenteel even in een dipje. Het hele gedoe rond mijn moeder begint nu door te dringen en ik jank al de hele dag. Ik krijg nu pas de klap en de verwerking denk ik. Ik lees wel mee maar reageer even niet op iedereen, Sorry. Nienke, Kari en Maris: zet hem op meiden!
hier ff een berichtje van mij meiden ik zie nog steeds geen babynieuws?baluh hoor hopelijk duurt het nu echt niet lang meer! wij hebben nog steeds niet wezen "rommelen" ben al wel weer aan de pil zit nu in me stopweek dus kan best zijn dan ik mijn menstruatie al weer heb(gehad) ga ff danny zo naar bed doen dus tot later! liefs nica
Dag allemaal.. even een kort berichtje.. Gistermiddag (vrijdag) om 13.11 is onze zoon Boaz Dirk Robert Hoeke geboren! Met Boaz is alles goed. Hij is 51 cm lang en woog bij de geboorte 4330 gr.. Mams is wat gehavend uit de strijd gekomen.. (ooit geprobeerd met mijn postuur, maat je 38, een 9 ponder tussen staart- en schaambeen door te werken..NIET DOEN! ) en anderhalve liter bloed kan je eigenlijk blijkbaar ook niet missen 8) Placenta is manueel verwijderd onder narcose, omdat hij niet spontaan losliet...vlak na de O.K. bleek ik allergisch voor de antibiotica die in het infuus zat.. dus moest wat langer op de uitslaapkamer blijven vanwege een hartslag van 150 slagen per minuut.. (en dat is wat veel ) Niet allemaal van een leien dakje dus.. maar we zijn apetrots op onze grote kleine vent! We zijn vanmiddag uit het ziekenhuis gekomen.. en ik heb volledige bedrust.... mag er alleen uit om te douchen en te plassen.... Als ik wat ben opgeknapt, kom ik hier weer lezen en reageren..
Nienke gefelicititaart met jullie zoon! doe rustig aan en we wachten rustig af wanneer dat jij je eigen weer wat beter voelt en geniet van je kraamtijd!! knufff nica
nienke gefeliciteerd met jullie ZOON! wat een bevalling heb je achter de rug meid! Nu even lekker uitrusten! knuf! voor de fles gevende onder ons! Ik gaf hiervoor vitamine k en d aan Jesse maar moet ik hier nu mee doorgaan omdat ik nu volledige kunstvoeding geef? staat op 1 van die flesjes NIET bij flesvoeding.. dus dat is logisch.. maar op die andere staat dat niet..