xenas wat een scheetje zeg geniet lekker van hem!ik had dyon gisteravond na de laatste voeding heerlijk in me fleece vest gestopt het was net alsof hij is zo'n draagdoek lagen hij genoot zichtbaar! liefs nica
Kiss, hopelijk heb je vannacht een betere nacht... Wel lekker inderdaad dat doorslapen. Hopelijk vannacht weer hier. Xenas, hoe het zit met aan de pil beginnen weet ik niet precies... maar je kan al wel vruchtbaar zijn voordat je weer ongesteld bent geworden. Want je eisprong is 2 wkn daarvoor en je weet dus niet precies wanneer dat is. Dus oppassen als je er niet gelijk een 2e achteraan wilt... Geen tips voor het slapen in het donker, ik heb niet het idee dat het Mirte iets uitmaakt... Maar moet zeggen dat wij 's avonds vaak het licht op de gang aan hebben en we hebben van die raampjes boven de deur. Dus dan heeft ze toch een beetje licht (misschien een idee voor jullie, het licht op de gang aan en dan de deur op een kier ofzo...? Maris, hopelijk begint het toch spontaan! Je hebt ook van die wegwerp-armbandjes die je je kind om kan doen, maar zo'n adresplaatje lijkt mij tzt ook wel wat. Chrisje, misschien toch ongesteld? Ik heb geen idee... Ook al zo'n zoektocht naar de juiste speen... fijn dat jullie wat gevonden hebben! Missy, niet iedereen doet het alweer na 3 weken . Haha. Ik moet er nog niet aan denken hoor... Brrr. Siesje, hier is morgen sint Maarten. Volgens mij wordt t hier in t dorp niet echt gedaan, maar onze wijkvereniging zorgt dat de kindjes in de wijk langs de deuren kunnen en je kan met een lichtje aangeven of kindjes mogen aanbellen of niet. We hebben niet heel veel in huis, maar we zien wel hoe ver we komen. Astrid, hoe bedoel je dat het er anders uit is gaan zien? Mirte krijgt een beetje afhankelijk van hoe vroeg ze komt 's morgens 4x100 en 2x135 of 5x135. Ligt er dus eigenlijk een beetje aan of ze doorslaapt of niet. Overdag komt ze over het algemeen om de 4 uur, of ik moet haar wakker maken omdat ze nog slaapt, dus ik kan redelijk uitrekenen of we op 5 of 6 voedingen uit zullen komen die dag. Maartje, de speen die we nu h ebben gaat goed. Ik vond alleen de avent flessen zoveel handiger omdat die een lekker brede opening hebben (handig met melkpoeder erin doen en ook met schoonmaken), maar wellicht kunnen we als ze wat groter is wel weer terug naar de avent flessen. We zien wel. Hihi, een zwembroek met mobiel nummer... je kan idd alles op kleding laten drukken. Wij kregen gister over de post een pakje voor die kleine meid met haar naam erop. Erg leuk! Nynke, sterkte met het verwerken! Nienke, van harte! Heftige bevalling zeg. Neem je tijd om te herstellen, we lezen je wel weer!
Mogge dames, @Nienke, gefeliciteerd met jullie zoon! @Xenas, wat een mooie foto's! Ik heb een vreselijke nacht gehad. Maar 3 uurtjes geslapen. Vannacht nog onder de douche gestaan. (Dat helpt!) Die weeen doen $%^&*() zeer! Ik vanmorgen met de verloszuster gebeld om een tijd voor CTG af te spreken, moet er om 10:30 uur zijn. Zegt ze net; je mag ook 2 paracetamol innemen hoor, als het het ff niet meer trekt....... Haha, hadden ze beter even eerder kunnen zeggen pfffff. Wat een hel. Ik denk echt dat het ontsluitingsweeen zijn. Ik zag net op het toilet dat ik nu ook veel bloed (met slijm) verlies. Hopelijk begint die ontsluiting zelf anders moet ik morgen ook aan die gel geloven. Sorry voor mijn ego-bericht maar voel me brak. Liefs Kari
@ nienke: gefeliciteerd met jullie zoon! @ kari: veel succes, ik hoop dat het doorzet en je straks je kleintje in je armen mag houden Jeetje zeg wat lopen er een aantal mama's hier nog lang door. Pfff en ik vond 42 weken al veel te lang duren. Hier een redelijke nacht gehad. Wietze kwam om de 5 uur en dus hebben we lekker kunnen slapen. Gewoon 8 uur gekregen met een tussenpauze. Nu is het alweer tijd voor een volgende voeding. Houdt wel alles bij, kom alleen steeds niet toe aan reageren op iedereen. Sorry...
Hey allemaal! @ Maris die pijn in je onderrug klinkt mij bekend in de oren! Dat heb ik namelijk dag voor de bevalling gehad! Dus wie weet meid! En ja je kan die armbandjes meestal wel iets kleiner maken, maar ik vind Xavièr nog wat te klein voor een armbandje, komt over half jaar of jaar wel.. In inderdaad zo een adresplaatje gaan wij ook nog kopen..! @ Chrisje, jeejtje zeg wat een zoektocht naar een goede speen!Maar gelukkig jullie hebben er 1 gevonden! @ Missyess, ik vloeide al vrij snel niet meer. Ik was wel ingeknipt en had wel hechtingen, maar die waren er volgens mij allemaal al uit en de boel was volgens mij ook weer goed genezen, het deed in ieder geval geen pijn.. Maar het voelde wel alsof ik weer ontmaagd werd, was erg zenuwachtig en we deden heeeel voorzichtig enzo hihi.. @Evaatje, oh ik had oploshechtingen en mij is trouwens niets gezegt dat we geen sex mochten hebben.. Ach, volgens mij zolang ik geen pijn heb is het vast niet erg.. @Siesje, bah wat een naar verhaal van die spiraal, maar denk wel dat ik voor de spiraal ga. Hoor er verder wel goede verhalen over.. hier wordt er trouwens geen sintmaarten gevierd! Tenminste, ik hoop dat dat nog steeds zo is, anders hebben ze pech, want we hebben geen snoep ofzo in huis Ach, anders geef ik ze gewoon augurken, net als in de reclame @ Astrid, ik zie Xavièr ook met de dag groeien! Word echt een dikkertje! En hij word ook steeds bruiner in zjn gezicht, je kan nu duidelijk zien dat het een 'donker' kindje is.. Enne zijn eerste kleertjes heb ik zijn kast alweer uitgeruimd.. Hij heeft namelijk zulke lange benen dat hij de broekjes echt niet meer aankan! @Marieke, bedankt voor de link voor evaatje, over die darmkrampjes! @Nynke, je hoeft ECHT geen sorry te zeggen hoor.. Veel sterkte meid! @Nienke, JAAA EindelijK!!! Van harte gefeliciteerd met je zoon Boaz! En zo te lezen heb je het niet makkelijk gehad.. Doe maar rustig aan!! @Xenas, mij is verteld dat als je volledige flesvoeding geeft je geen vitamine k en d hioeft te geven. haha die foto, schattig zeg!Aaahhh die foto met jullie samen, dies lief! @ Kari, heel erg veel succes meid! Opzich wel goed geslapen.. Alleen gisterenavond was een drama! Xavièr was dus eigenlijk de hele dag al vervelend.. het begon de nacht van vrijdag op zaterdag al dat hij van 03:00 uur tot 07:00 uur niet hadgeslapen.. En gisterenavond van 09:00 uur tot half 2 is hij wakker geweest.. We konden hem NIET in slaap krijgen.. Maar daarna heeft hij wel lekker geslapen tot 06:00 uur.. Dus volgens mij had hij gisteren gewoon een regeldag.. Vandaag issie weer heel erg lief! Alex moest voetballen vandaag.. Vind het maar nix, strax word hij ziek in dit weer.. Maar ja, hij moet wel.. Hij komt over 2 uurtjes weer thuis.. Ik ga ff bankhangen.. Liefs Kiss
Xenas, als je volledig flesvoeding geeft, hoef je geen vitamine K en D bij te geven, dat zit al in de voeding. Kari, hopelijk zet het door en anders hoop ik dat het nog even stilvalt zodat je nog wat uurtjes slaap kan pakken. Zet em op! Vannacht kwam Mirte gewoon weer na 4 uur, het doorslapen was denk ik een eenmalige actie . Maar goed... Zit me even te irriteren aan lief, hij zit een spel te spelen en zit via skype met iemand te bellen, maar hij gaat steeds harder praten. Echt irritant.
goede morgen meiden hier gaat het zijn gangetje alleen dyon heeft het weer eens hij huilt steeds ook als je hem op arm hebt hij moet pas om 1uur voeding en we hebben hem al wat water gegeven om de honger wat te stillen maar dat mag niet baten en in bed wil hij ook niet wordt je niet echt vrolijk van en met hem op arm lopen is ook niet echt een pretje dus meneer ligt nu te krijzen in de box sorry voor mijn ego berichtje en alle mama's die er nog lopen wil ik nogmaals zeggen zet hem op! liefs nica
Nienke, gefeliciteerd met jullie zoon! Geniet lekker van je mannetje en gebruik aangeboden hulp en kraamzorg goed, die heb je nodig om lekker te herstellen.... Kari, dat klinkt allemaal toch veel belovend! Hoop zoooo voor je dat je gewoon nog vandaag uit jezelf gaat bevallen. Succes! Hier hebben we gisteravond bij onze winkel ruim 300 kinderen gehad! Ikzelf was thuis omdat ik natuurlijk bij Iza wilde zijn. Zag het niet zitten om met haar in mijn armen steeds in de deuropening te gaan staan, dus heb alle lichten uit gedaan en ben met haar in de slaapkamer gaan zitten. Gelukkig is er maar 7 keer aangebeld (tot genoegen van onze honden!). Mijn vriend was volledig verkleumd na het aanhoren van ruim 300 liedjes! Hoop niet dat er vandaag nog veel kinderen komen, maar we wonen aan een hoofdweg, dus verwacht ik van wel! Gisteravond was Iza weer erg onrustig en huilerig... Al vanaf woensdagavond is ze 's avonds redelijk ontroostbaar. Hoop dat het met een sprongetje te maken heeft en snel weer over gaat! Ik ga dinsdag bij het CB ook even navragen of het erg is dat Iza zo veel spuugt. Ze groeit als kool, maar ik gebruik al lang geen spuugdoekjes meer, maar hydrofiel luiers! Iza geeft soms een mondje terug, maar vaak komt er een redelijke golf uit (ook uit haar neus). Regelmatig is het ook even later, dan is het geen echte melk meer, maar een beetje zuur en met stukjes, dus uit haar maag.... Wat denken jullie?!
Hier nog iemand met zware nachten... Sven weet nog niet wat hij s nachts wil, hij heeft een paar nachten geslapen van 0.00 tot 6.00 (wij helemaal blij natuurlijk ) Daarna 3 nachten dat hij tot 2.00 klaarwakker was en dan tot 6.00 uur sliep. Maar nu heeft hij al 2 nachten dat hij om 3.30 uur wakker wordt en na de fles klaarwakker is....Hij gaat dan pas weer na de volgende fles om ong half acht weer slapen Pfff, das wel errug vermoeiend... We hebben al van alles geprobeerd maar het maakt allemaal niks uit. We geven bijv. s nachts de fles zonder het licht aan te doen, we praten niet veel tegen hem enz. Hij is dan na de fles ook echt klaarwakker, gaat ie zitten lachen (erg lief natuurlijk, maar dat zie ik liever overdag ) Als iemand nog een tip heeft, GRAAG! Overdag slaapt ie trouwens prima Groetjes Doris
Nienke, proficiat met je langverwachte zoon! Kari, ik duim voor ontsluitingsweeën! Siesje, kan best reflux zijn, vooral als er na een tijdje melk terugkomt die zuur ruikt...en dan heeft ze natuurlijk pijn, is te vergelijken met het zuur dat wij hebben tijdens de zwangerschap! Toch maar zeker eens laten nakijken! En een sprongetje duurt meestal maar 1 dag, soms iets langer, maar geen dagen... Doris, hij neemt de dag voor de nacht? Wij nemen Winter gewoon bij in bed, anders wordt er helemaal niet geslapen! Ik ken dat maar al te goed wat jij vertelt! Doop was geweldig! Foto's volgen nog!
Hoi allemaal, ik meld me maar weer even, straks weer naar het ziekenhuis. Ik verwacht geen schokkende dingen vandaag. Volgens mijn man gaat "het" hier morgenavond beginnen en wordt onze kleine op de dertiende geboren. Zou wel heel toepasselijk zijn gezien onze voorkeur voor nr. 13. :-D @ Nica, een "sprongetje" is een term uit het boek "oei ik groei". Daarin hanteren de schrijvers een theorie die stelt dat er "sprongen" zijn in de (mentale) groei van een kind. Doordat dat echt plotselinge overgangen zijn is een kind er danig door van slag, en wil dan bijv. veel meer eten, of gaat veel meer huilen, dan gewoon. Ze noemen dat in het boek ook een "regeldag". Zodra het kind gewend is aan de nieuwe fase in zijn ontwikkeling is alles ineens weer OK. @ Kiss: de onderrugpijn ging weg toen ik in bad zat. Ik denk dat het dus voorwee"en waren. Op zich prima, want die kon ik nog wel gebruiken gezien mijn onrijpe baarmoedermond... Maar wel jammer hoor, laat de pijn maar komen (straks piep ik vast anders, maar nu kijk ik er echt n aar uit!) @ Nienke: van harte met de geboorte van Boaz! Je hebt nogal wat te verduren gehad zeg, sterkte met het herstel! Had de vk al voorspeld dat het zo'n flinke baby zou worden? Hier is de laatste voorspelling ook "groter dan 8 pond". :-S Groetjes maris
Nica, op http://sprongenwekker.d2.mailplus.nl/inschrijven.htm kan je je inschrijven voor de sprongenwekker en dan krijg je een mailtje als er een sprongetje aankomt!
@Evaatje: poe,elke dag visite. Kun je niet wat dagen inlassen zonder visite? Ik heb al veel visite gehad, maar ik verwacht er ook nog een hoop. Maar die willen allemaal wachten tot 'de drukke periode voorbij is'. Maar ik heb liever dat ze nu komen, dan ben ik er vanaf! @Nienke: Gefeliciteerd met je zoon! Jeetje, klinkt heftig allemaal! Doe maar lekker rustig aan en geniet ervan. @Xenas: vit K hoeft niet bij FV. Maar vit D weet ik eigenlijk niet. Volgens mij moet je die wel geven. Wat een lieve foto's! @Kiss: Klinkt als een regeldagje.. Gisteren was Dewi ook voor het eerst niet lief.. . Ze dronk zo wild aan mijn borst, duwde haar vuisten erin en trok haar hoofd keihard naar achter..AUW! Ik ken dat Sint Maarten helemaal niet. Komen er dan kids aan de deur? Dat is hier helemaal niet..
Siesje, ik weet niet hoe het zit met dat spugen. Even vragen op het CB inderdaad. Doris, wel lief dat hij gaat zitten lachen, maar inderdaad liever overdag. Tips heb ik niet echt, Mirte is vaak na een fles al vrij snel weer aan haar bed toe, maar ook 2 wkn jonger en dat zal ook wel wat uitmaken... Nica, ken je het boek "oei ik groei"? Daarin hebben ze het over sprongetjes in de ontwikkeling op bepaalde momenten, bijvoorbeeld bij een week of 5 en een week of 8. Daar kunnen kindjes onrustig en huilerig van zijn. Maris, die kleine van jullie wil jullie natuurlijk graag tegemoet komen en op de 13e geboren worden! Missy, kan je je visite die wil wachten niet zeggen dat je ze liever nu hebt? Met Sint Maarten komen de kinderen met een lampion aan de deur een liedje zingen en dan krijgen ze een snoepje. Bij volledige flesvoeding hoef je zowel geen vitamine K als vitamine D te geven, staat in de folder die ik van het CB heb gehad.
Grrrr, net een enorm verhaal geschreven en op iedereen gereageerd en nu ben ik het kwijt! Ik ga dus maar weer opnieuw beginnen, maar weet niet of ik het nu nog af krijg, want Fiene moet zo eten. Hier een heerlijk luierdagje. Lekker uitgebreid de krant gelezen, gedoucht en een beetje in huis gerommeld. @Maris; IK zie je al zitten met je bolle buik in de badkamer! Ja! De 13e! Weet je nog dat ik op 13 okt ook al hoopte dat jij zou bevallen! @Marieke; ik denk niet dat Eline blij wordt van mijn steenkolenfrans. Ik kan mezelf net aan voorstellen en dan houdt het op. @Evaatje; Fiene is ook zo'n schrokop. Wij gebruiken nu Avent met de speen voor 0 maanden en dat gaat goed. @Nynke; och, lieverd wat rot. Ik herken het zo goed. De klap komt altijd pas als het gevaar geweken is. Laat de traantjes maar lekker stromen, dat lucht op. Een knuffel voor jou! @Nienke; Joepie!!!Ge-VEEL-iciteerd met jullie zoon Boaz! Klinkt wel als een zware klus. Ik moet wel weer lachen om je manier van schrijven hoor. Grapjas! Rust maar lekker uit en geniet van de goede zorgen van de kraamhulp en natuurlijk van je kleine trots! @Xenas; wat een schatje! @Nijnie; wij hebben al een romper, badjasje en groot speelkleed met haar naam. Allemaal gekregen. Echt superleuk! @Kari; het blijft spannend bij jou! Zet hem op meid! @Misoh; meid geeft toch niks. Geniet maar lekker van je mannetje. Wij lopen niet weg! @Kiss; hier zijn de eerste rompers al opgeruimd. Onze dikkerdje past er niet meer in! Ook een shirt ligt al ver weg, want die kreeg ik niet over haar bolle koppie. @NiCa; wat vervelend dat Dyon zo verdrietig is. Misschien vindt hij het lekker om in een buikdrager tegen je aan te liggen?! @Siesje; 300?!?! Als er hier zoveel komen, dan heb ik nooit genoeg in huis. Nu woon ik in een dorp met 2100 inwoners, dus het zal wel loslopen. @Doris; hier helpt een warm badje voor het slapen gaan heel goed. En overdag laat ik Fiene niet langer dan vier uur doorslapen. @Liesje; leuk die link! Ik ga meteen kijken! Fijn dat het doopfeest een succes was! @Missyess; in noord nederland mogen de kinderen tot ongeveer 12 jaar op 11 november met een lampion langs de deuren. Ze zingen dan liedjes en krijgen als dank snoep (en bij sommige gezondheidsfreaks mandarijnen. Kwaaier kon je mij als kind niet maken! ). Echt een super kinderfeest! Zo, ik heb mijn tweede poging af. Nu maar eens kijken waar dochterlief blijft!
Die sprongenwekker is ook gebaseerd op het boek van oei, ik groei! Sint maarten zingen doen ze hier in België ook niet...wij hebben enkel sinterklaas op 6 december, jullie ook?
Ja, kinderen maken dan op de peuterspeelzaal of school een lampion en komen dan bij iedereen aan de deur een liedje zingen en hun lampion showen. In "ruil" hiervoor krijgen ze dan iets aan snoepgoed oid. Ik begreep dat het in grote gedeeltes van Nederland helemaal niet bekend is, maar hier (Drenthe) is het heel normaal. Ook toen ik een klein meisje was al! Helemaal verkleumd na zo'n avond, maar wel een tas vol snoepjes!
Oh wat leuk. Net zoals haloween in Amerika dus. Wij hebben dat hier helemaal niet. Maar ik kan me wel herinneren dat ik als kleutertje ooit een lampionnen optocht heb gelopen. Volgens mij was dat ook met Sint maarten.