hihihi dikke broekpaling, hoe kom je erop. Ik vind vagina ook zo'n stom woord, alle benamingen eigenlijk..wij zeiden vroeger thuis plassertje voor een meisje en piemeltje voor een jongen. Ben benieuw of meneer blabla nog leeft. Zou hem zelf gewurgd hebben. Ik heb volgens mij niks geks geroepen. Ik heb wel wat geluid gemaakt, maar was vooral in mezelf gekeerd. Ik heb wel één keer geschreeuwd, net toen Jeroen de kraamzorg aan het bellen was en ik dus geen hand had om in te knijpen. Toen schreeuwde ik hard 'FUCK!'. Waarop de kraamzorg aan jeroen vroeg: 'ehm, is dat uw vrouw? Dan zullen we maar opschieten!'
He hoe kan dat nou, Marco had toen ik was bevallen mijn banner veranderd. Hij kreeg het niet voor elkaar om hem eronder te krijgen. Nu ineens zie ik hem staan, hoe kan dat nou? Marco heeft er niets aan gedaan vandaag. Vreemd.
Hier ook niks geks geroepen. Nou ging mijn bevalling ook erg vlot en 'makkelijk' dus dat scheelt natuurlijk wel. Alleen toen het hoofdje eruit kwam heb ik 'auw auw' gezegd Ik was nog wel grapjes met manlief aan het maken tijdens het persen Heb hem ook niet geknepen of iets dergelijks, had ik beter wel kunnen doen want hij denkt nu dat bevallen een makkie is Groetjes Doris
Bevallen 30 Juli Liedel (24) -> Isa 1ste kindje 1345 gr. 39,5 cm ZB (ks) - .. 30w 5d 22 Augustus Joey26 (..) -> Jayden .. - .. - .. ZB (ks) - .. 31w 4d 9 September Kirsteyana -> Yuul - 2de kindje 2860 gr. - .. ZB BV 35w 1d 17 September Sofieke (..) -> Paulien - .. 3445 gr. 50 cm ZB BV 38w 1d Nomen (38 ) -> Fleur - .. - .. - .. - .. - .. - .. 25 September Doris (25) -> Sven - 1ste kindje 3780gr - 49cm TB FV 39w 26 September Andrea (29) -> Vince - 2de kindje 3015gr .. - ZB (m.i.) BV 38w 28 September Floortje (27) -> Robin - 1ste kindje 3810gr 54cm ZB FV 39w 3d 29 September Klieke (28 ) -> Reijer - 3de kindje 3500gr 50cm - TB BV 38w 5d 2 Oktober Avalon1972 (35) -> Aaron - .. - 2780gr 49cm .. - .. - 37w 5d Salsabine (32) -> Jayden - .. 3815gr - .. - .. - .. - .. 3 Oktober Denisse (26) -> Melieke - 1ste kindje 3280gr 48cm - TB BV - .. Diaan (33) -> Gilian - 2de kindje 3695gr 50cm - ZB (m.i.) FV 38w 6d 4 Oktober Murizzz1 (30) -> Quinten - 2de kindje 3745gr - ..- .. - .. 40w Ready (30) -> Mads 1ste kindje 3185gr 52cm - .. - .. 39w 5d 5 Oktober Maartje06 (29) -> Fiene - 1ste kindje 3390gr 51cm - ZB BV 39w 2d 6 Oktober Ine (..) -> Eline - 1ste kindje 3350gr 50cm - .. - .. - .. 9 Oktober NiCa (32) -> Dyon - 2de kindje 3105gr 49cm - ZB (m.i.) BV - .. 10 Oktober Liesje (32) -> Winter 3de kindje 4640gr 55cm ZB BV 39w 5d Nijnie (28 ) -> Mirte - 1ste kindje .. - .. - ZB BV - .. 11 Oktober Appeltje (29) -> Kevin - 1ste kindje 3510gr 52cm TB BV 12 Oktober Rastagirl (31) -> Ky-Shana - .. 2760gr 47cm ZB - .. 38w 6d 13 Oktober Moon85 -> Britt 1ste kindje 1720gr 41 cm ZB BV 28w 6d 14 Oktober Xenas81 (25) -> Jesse - 1ste kindje 3385gr - .. - ZB BV 39w 1d 15 Oktober Martine (25) -> Lucille - .. 3900gr TB - .. - .. - .. Annn (27) -> Daan - 1ste kindje - .. - .. - TB BV 40w 6d Elvira (28 ) -> Tiago - .. 4185gr 52cm ZB - .. - .. Kissflower (19) -> Xavier - 1ste kindje 3740gr 53cm ZB BV 39w 2d 16 Oktober Anne36 (36) -> Yessie - 1ste kindje 3090gr - ZB (m.i.) BV - .. Stay Funny (20) -> Susenna - 1ste kindje .. - .. - TB FV 42w 1d 17 Oktober Nynke (29) -> Marijn - 3de kindje 3870gr 51cm ZB BV 40w 6d Jetteke (34) -> Jarno 1ste kindje 3720gr 52cm ZB BV 40w 6d 19 Oktober Mamapatricia (21) -> Kyano - 2de kindje 3360gr 52cm - .. - .. 42w 1d Astrid85 (22) -> Nathan - 1ste kindje 3360gr 51cm - TB FV 38w 3d Lolli (..) -> Lars - 1ste kindje 4090gr 53 cm - .. - .. 40w 5d 20 Oktober Mariekebalm (26) -> Eline - 1ste kindje 2830gr 49 cm - ZB BV 40w 6d Lynn (27) -> Mike - 1ste kindje 2790gr 46cm - .. - .. 39w 1d Pol (28 ) -> Eva - 1ste kindje 3500gr 51cm - TB BV 40w Divanaatje (30) -> Ruben - .. - .. - .. - ZB - .. - 41w Evaatje (..) -> Deyna - .. 3685gr 52cm - .. - .. 41w 2d 21 Oktober Serlovesang (..) -> Romeysa - .. - .3560gr 49cm - .. - .. 41w Smeetje (33) -> Kyra - 2de kindje - 3500gr 49cm - .. - .. 39w Lievebeesje (36) -> Mees - 4de kindje .. - .. - .. - .. 39w 6d 22 Oktober Anz (25) -> Mieke - .. 3985gr 54cm - .. - .. 41w 1d 23 Oktober Jotim30 (32) -> Decco - 3de kindje 3360gr 46cm - ZB BV/FV 40w 3d 24 Oktober Happyliesje (25) -> Jelle - 1ste kindje 2750gr 47cm - ZB - .. 41w 3d Missyess (24) -> Dewi - 1ste kindje 3280gr - .. TB BV 40w 5d 25 Oktober Misoh (30) -> Wietze - 1ste kindje 4580gr 57cm - ZB (m.i.) BV Chrisje (28 ) -> Damien 1ste kindje 3440gr - .. TB BV 40w 2d 28 Oktober Bieke24 (24) -> Esmee .. - .. - .. ZB BV 40w 2d 29 Oktober Safiya (27) -> Nalaya - 3de kindje 3490gr - .. - ZB (m.i) BV 41w 1d Sylvia (24) -> Demi - 1ste kindje .. - .. - ZB BV 40w 4d 30 Oktober Bolletje (..) -> Jaimy - 2de kindje 4300gr 54cm - TB BV 41w 5d 1 November Marize (34) -> Jolien - .. 4170gr - .. ZB BV 41w 5d Kaykekay (..) -> Dylano - 4de kindje - .. - .. ZB (m.i.) FV 41w 1d 2 November Choco (28 ) -> Jasmijn - 1ste kindje 3640gr 49cm TB BV 40w 2d 4 November Lvdwerf (22) -> Merla- 1ste kindje 3510gr 52 cm ZB BV 40w 5d Marianne30 (32) -> Mike - 3de kindje 3460gr 52cm TB FV 40w 6d 7 November Irene (30) -> Veerle - 1ste kindje .. - .. - TB BV 42w 9 November Nienke07 (39) -> Boaz - 3de kindje 4500gr 51cm ZB - .. 42w 2d Oktobermama's 24 Oktober Maris (30) -> 1ste kindje - Meisje 60 Mamas bevallen Nog 1 te gaan Verwacht: 1 Meisjes 0 Jongens 0 "Verrassingen" 0 Geheim Geboren: 26 Meisjes 34 Jongens TB Thuisbevalling ZB Ziekenhuisbevalling BV Borstvoeding FV Flesvoeding m.i. Medische indicatie ks Keizersnede Voor aanvullingen of wijzigingen pb me maar!
Dit is mijn bevallingsverhaal door mijn vriend getypt op een ander forum: do 07:00 - Petra had last van krampen (harde buiken en had vocht en bloed verloren. We hadden voor de zekerheid maar even de verloskundige gebeld. ongeveer om 10:30 - kwam de verloskundige langs om te kijken. Ze vond de kleur van de afscheiding dubiues (zat wat groens tussen, dat kan duiden op poep in het vruchtwater wat betekend dat de baby zich niet zo lekker voelt). Ze heeft even wat controles gedaan, en heeft ons toch maar naar het ziekenhuis gestuurd vanwege de dubieuze afschijding. het had allemaal nog geen haast, en hebben thuis even gewacht op de taxi (Petra's stiefmoeder). we waren rond 13:00 (ik weet de tijd niet meer precies) in het ziekenhuis. 13:00-14:00 - in het zieken huis werd even een hartfilmpje gemaakt van de baby, en werden de weeen gemeten (de buikkrampen waren toch voorweeen). Dat zag er allemaal goed uit. Vervolgens nog een eche gemaakt en een uitwendig en inwendig onderzoek. Daaruit bleek het dat er nog genoeg vruchtwater dus waarschijnlijk waren de vliezen nog intact. Met de eendebek (vondt Petra niet fijn) konden ze zien dat er wat afschijding in de vagina zat, de groene kleur die we eerder zagen kwam waarschijnlijk daar vandaan. (grappig detail, ik kon via diezelfde eendebek ook de kruin van Jasmijn zien). We waren weer naar huis gestuurd om af te wachten wat er verder ging gebeuren. Ze zagen geen reden op Petra in het ziekenhuis te houden. vr rond 00:30 werd in na een uurtje slaap wakker van Petra, haar buikkrampen waren erger geworden, ze had last van weeen die om de 4 minuten kwamen en ongeveer een minuut aanhielden. we hebben het even in de gaten gehouden, en rond 02:00 de verloskundige maar weer gebeld. Die had weer wat onderzoekjes gedaan, en had toen besloten om de vliezen maar te gaan breken. Toen het vruchtwater er uit kwam gutsen bleek dat groen te zijn. Een duidelijk teken van meconium (ontlasting van de baby in het vruchtwater. Dus kon Petra niet meer thuis bewallen, en moest ze weer naar het ziekenhuis. 02:30 weer in het ziekenhuis, daar weer eerst een uurtje aan een hartfilmpje en weeen filmpje (noem het maar zo, het meet de contracties). hatritme was goed, de weeen intensie was ook goed, maar ze vonden dat de frequentie omhoog moest. Dus gaven ze Petra een infuus van weeen opwekkers. rond 06:00 waren de weeen zo pijnlijk voor petra dat ze vroeg om pijnstilling. rond 07:00 - Na lang en pijnlijk wachten (zeer pijnlijke weeen om de 2 minuten) kwamen ze melden dat ze pijnstilling mocht hebben in de vorm van een ruggenprik, maar dat de anestesie afdeling het op het moment wat te druk had (veel operaties die om 08:00 beginnen). om 07:45 mochten we eindelijk naar de anestezie afdeling. Daar weer wachten. om 08.20 werdt uiteindelijk de ruggenprik gegeven (al die tijd heeft Petra het uitgeschreeuwd van de pijn). De weeen opwekkers haden ze even stilgezet, die kwamen tijdens die ruggenprik nu weer om de 4 a 5 min. door die ruggenprik voelde ze ook niet meer heel veel van de pijn (het was uit te houden). We moesten weer wachten, en door de rustgevende ruggenprik viel Petra half in slaap (het was erg vermoeiend). om 09.30 werden we weer opgehaald om daar de verloskundige afdeling te gaan. Daar werdt even een catheder ingebracht (ze had al tie tijd in het ziekenhuis nog niet geplast, en er kwam in een keer ongeveer 250 ml uit). De weeen opwekkers werden weer gestart, en het was weer afwachten totdat de intentie en de frequentie weer goed was. ze had nu een ontsluiting van 4 cm (het gaat meestal ongeveer 1 cm per uur, en we moeten naar 10 cm voor een volledige ontsluiting, reken maar uit hoe lang het dan nog zou gaan duuren). om ongeveer 11:30 melde Petra dat ze moest poepen, omdat je met poepen moet persen, moesten ze eerst kijken of ze wel mocht persen. om 12:45 kwam er iemand langs om weer even te voelen. Petra had 6 cm ontsluiting, het was veilig om te poepen (en te persen). Ze kon niet van haar bed af, wegens infuus draden en catheder, dus moest de po onder haar kont geschoven worden. In deze ongemakkelijke situatie was het wat lastig voor haar om te poepen, maar ze heeft wel ongeveer een kwartier lang geprobeerd, later hebben we haar wat rechterop gezet, en toen ging het beter. Eindelijk was ze wat ontlasting kwijt. om 13.15 kwam de verloskundige weer, nu had Petra door het persen bij het poepen een ontsluiting van 9 cm, dus heeft zijn de laatste cm even met de vingers weggedrukt. Nu kon ze echt gaan persen. ze wilden eventueel gaan inknippen, en hadden de verdoving al gezet, 3 ween afgewacht, en op de wee dat ze wilden gaan knippen kwam het hoofdje er al uit, en gelijk de rest er achter aan. om 13.42 werdt Jasmijn geboren. gelijk ging ze huilen. ze was nog een beetje groenig van het vruchtwater, maar ze kleurde wel snel roze bij. Petra was ingescheurd, dus moest dat gehecht worden, en ondertussen werd Jasmijn schoongemaakt en gekeken of alles goed was. na een korte rustpauze heeft Petra even gedouched, en is toen naar de kraamkamer gebracht. zaterdag om 09:00 mochten ze naar huis Heb niks geroepen dan alleen maar auw en mn vriend z'n trui uit zn verband gerukt (is gelukkig nog heel).
Marieke, hoe is het met je theezakjes? Of heeft Eline wat doorgeslapen? Geen gekke dingen gedaan tijdens de bevalling volgens mij. Ik heb alleen "shit" geroepen toen de verloskundige zei dat ze een knip zou gaan zetten... Riep je in het nederlands of in het frans tijdens de bevalling? . Diaan, heeft de shoarmaexpress wel gezongen voor dat spekkie? Beterschap in de ziekenboeg! Nica, sterkte! Missy, hihi. Doris, nou wil hij zeker ook wel een keer bevallen... . Choco, ik ga je verhaal nog ff een keer lezen, maar ik krijg zometeen bezoek en ik ga eerst mn meiske nog even in bad doen.
@Nienke: gefeliciteerd met jullie zoon Boaz. Eindelijk heb je hem in je armen! Over sex:bij het afsluiten van het kraambed (na 8 dagen) begon de verloskundige erover dat ik nu ook weer vruchtbaar was en over anticonceptie moest nadenken. Volgens mij heb ik daar heel raar op gereageerd. Het was echt wel het allerlaatste waar ik aan dacht. Nog steeds kan ik me er niet echt iets bij voorstellen hoor. Maar ja, ik vloei ook nog (een beetje) en heb ook best nog veel last van mijn onderkant (ja, ja, leuk woord...). Voorlopig nog maar even niet hoor....
@marieke.. haha.. aaah fred heeft het dus moeten weten dat je aan het bevallen was! Gaat alles weer goed met zijn duim? @diaan.. ja ongelofelijk he! ik geloofde het zelf eerst ook niet.. Geloof het nu pas als er een foto in het feyenoord blad staat.. van dit is de baby die geboren is tijdens feyenoord -ajax... hahah! Hoop dat je nacht beter is gegaan meid! Wil je kereltje niet bij papa slapen? @nica.. wow wat een mega bloeddruk! Toen ze mij die zaterdagmiddag kwamen vertellen dat ik de volgende dag werd ingeleid kwamen bij mij ineens alle angsten naar boven.. Toen gingen ze mijn bloeddruk opmeten en die was toen ook 175-110.. eeeuhh zegt ze,.. ik kom over een uurtje wel terug! gelukkgi was die daarna gezakt! @missyess.. tja ben ook erg benieuwd of ze uberhaupt nog samen zijn.. denk dat ik een alleenstaande moeder zou zijn hahaha! Maar neem aan dat ze er niet echt om heeft kunnen lachen.. en ze belde echt nar feyenoord he! Het werd door de stadion speaker omgeroepen! @choco.. klinkt als een heftige bevalling! Ben vanmorgen weer begonnen met de pil! moet er niet aan denken om weer zwanger te raken! ff niet nog hoor.. We hebben wel zaterdag onveilig gevreeen... en we kwamen daar dus eigenlijk te laat achter.. =lees.. ik las het pas hier op het forum dat je beschermd moest vrijen.. Rob meteen.. leuk toch nog 1 erbij! pfff..
Ieeh Xenas, dat zei Reinout dus ook. Leuk nog 1! Reinout hangt volgens mij de vlag uit als blijkt dat ik nu weer zwanger ben Bah, moet er niet aan denken.
@Appeltje en Marieke: Marijn drinkt eigenlijk steeds maar uit een borst en maar zo'n 10 minuten. Is het dan toch handig om eerst nog die borst weer aan te bieden en dan de volle borst? Hij drinkt prima en komt ook goed aan. @Xenas: knap dat je al zonder Jesse weg durft. Ik ga soms wel boodschappen doen zonder hem maar verder nog niet. Wat een l*l van een vent dat je niet bij de bevalling van je vrouw bent. @Marieke: Marijn heeft ook wel eens van die dagen dat hij alleen maar wil drinken. Je hebt altijd melk genoeg hoor dus wees niet abnh dat het op is. @Nijnie: lastig som dat je niet weet wat er is. Maak mij soms zo onzeker. @Diaan: mijn oudste is ook al drie keer flink ziek geweest. Afgelopen weekend heeft zij ook alles onder gespuugt. Nu is ze snip verkouden. Er heerst echt van alles helaas. Sterkte met Rowin. @Nica: succes met bloedprikken. @Choco: wat een verhaal meid. Nu lekker bij komen en genieten. @Kari: ik hoop dat je inmiddels je beeb in je armen hebt. @Maris: succes in het zh en ik hoop nogmaals dat het strippen gaat werken. Ik heb geen rare dingen gedaan of geroepen tijdens de bevalling. Nu was het ook een supr makkelijk bevalling en pijn heb ik bijna niet gehad. Alleen toen het hoofdje stond en de vk zei dat ik nog door moest persen heb ik gezegt NEE. En die wee ook echt voorbij laten gaan. Bij de volgende heb ik alles gegeven en was Marijn daar. Meiden bedankt voor jullie lieve en steunend woorden. Het gaat vandaag weer wat beter gelukkig. Ik heb net even heel de woonkamer gesopt, gezogen en gedweild. Nu kan het want de oudste twee zitten op school en Marijn slaapt lekker. Nu even tijd voor mezelf.
Choco, klinkt best heftig en wat heb je lang op de ruggenprik moeten wachten zeg! Wat zal jij gesloopt zijn geweest, want zo te lezen heb je tussendoor weinig kunnen rusten... Xenas, wat een grapjas die Rob, leuk toch nog 1 erbij... Misschien best leuk, maar nu ff niet . Tenminste dat is mijn idee . Nynke, als ik niet weet wat er is dan maakt dat mij ook zo onzeker. Zeker als ze echt blijft huilen... Net zo'n type van felicitas over de vloer gehad (van de zwangerkadoos en de babykadoos) en ik heb op alle aanbiedingen nee gezegd *schouderklopje* voor mezelf . Net even puingeruimd, want ze had mn hele tafel volgezet met al die foldertjes en dingetjes. Ik ga waarschijnlijk morgen bij mn andere peutergroep op bezoek, hopelijk niet teveel snotterige kindjes enzo... daar ben ik dan toch een beetje huiverig voor. Maar goed... Dan hebben we dat ook maar weer gehad. Nu maar hopen dat het droog blijft morgen, want we moeten lopend...
@nynke..ja vond het ook best stoer van mezelf.. maar voorlopig blijft hij weer lekker bij mij hoor! De lieve schat heeft heel de avond krampjes gehad... van ik denk ..lucht bij het drinken.. toch niet goed de fles gehad...! @nijnie.. neee we laten het hier even bij he haha! wat goed dat je overal nee op hebt gezegt.. ik heb me een abbo van ouders aangesmeerd.. 3 nr''s voor 7,50..
Hallo dames Ben een tijd niet geweest maar ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen. Donderdag begonnen met inbakkeren maar dit wilt ook niet helpen. Decco is elke ochtend na zijn voeding van 7 uur wakker tot de volgende voeding. Dan slaapt hij tussen de volgende voeding. Na deze voeding weer wakker. Hij vecht tegen het in slaap vallen. Een uur in bed laten liggen wilt ook niet helpen hij huilt dan bijna dat hele uur met tussenpozen. Ga tussen door wel na hem toe aai over zijn bol of wang. Maar niks helpt speentje ook niet. Dus als decco even slaapt kan ik aandacht besteden aan me andere kinderen of huishouden. Heb dus het idee dat ik me aardig in 2en moet delen. Nienke gefeliciteerd me je zoon boaz helemaal lekker dat hij er eindeljk is. Nynke bedankt voor je smsje meid. En de oudste kinderen hebben hier net zo'n moeder. Maar dat komt wel weer goed. Maris nog niet bevallen ? Xenas heb je mail gehad hoop dat ik nog tijd heb ervoor. Zo ga ik vlug weer verder deze 3 uurtjes zijn zo kostbaar op dit moment. Maar wou jullie wel even laten weten dat ik jullie echt niet ben vergeten.
Aaaahhh, voel mij momenteel een slechte moeder. Ik heb Robin op bed gelegt en hij huilt echt alles bij elkaar. Kan het even niet opbrengen om nog de hele dag met hem op de arm te zitten..... Hopelijk gaat hij snel slapen. Hem kennende zal dat wel niet. Morgen moet hij naar de dokter. Hij heeft uitslag in zijn gezicht en het begint nu ook op zijn borstkast te komen. Misschien voelt hij zich daarom niet zo lekker.
@Jotim: het inbakeren nog even volhouden hoor. Dag drie is vaak een dip dag en daarna gaat het vaak beter. Als je vragen hebt hoor ik het wel. Sterkte meid. @Jetteke: ga even wat voor jeelf doen en probeer het huilen even te negeren. Vaak hoor je na een kwartier half uur wel dat er rust pauzes tussen het huilen in komen. Is inbakeren niet iets voor Robin?
@floortje.. ohh das vervelend meid! Maar een slechte mams ben je zeker niet hoor! Heb je zijn temp al opgemeten? @jotim.. doe maar rustig aan hoor! Geniet maar even van deze uurtjes! Knuffel voor jullie beide
Jotim, je hebt het er maar druk mee. Decco, van slapen word je een grote jongen hoor. Wees je een beetje zuinig op je mama?! Floortje, een slechte moeder ben je niet! En wat lijkt de tijd langzaam te gaan als ze zo huilen... 5 minuten lijken wel een half uur. Sterkte en ik hoop dat Robin gauw in slaap valt.
Robin heeft geen koorts, drinkt goed en goed allert. Het enige wat hij heeft is diarree en uitslag op zijn gezicht. Misschien wel een virusje, zullen het morgen misschien wel horen.