Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Jemig Maris, wat moet jij lang wachten! Heel veel succes morgen!

2. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Astrid, even ruilen? ;) Zou wel kunnen dat ie krampjes heeft meid, of rode billetjes? Om het goed te kunnen zien leg je hem lekker met z'n blote billetjes op z'n buik, dan doet ie z'n kontje naar achter en kan jij alles goed zien ;) Of hij heeft gewoon een baaldag...

3. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Ik heb foto's van Veerle in mijn album geplaatst. Ik ben Veerle nu even aan het voeden.. maar ik ben zo weer terug.

liefs Irene

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee rode billetjes heeft hij niet. Dat ziet er allemaal goed uit, zijn temp is ook elke keer netjes 37 graden.
    Wel heeft hij een onwijse zuigbehoefte.
    Ik leg hem nu net weer slapend na zijn flesje in bed en hij huilt alweer.
    Even laten huilen? Of niet?

Misschien dat ie idd een baaldag heeft, of een sprongetje?Kan dat al?

5. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ik zou hem laten huilen hoor, als hij gegeten heeft, geknuffeld, verschoond en geboerd kan JIJ iig niks meer eraan doen. Hij huilt zich dan vanzelf wel in slaap denk ik... Pfff, die van mij si al de hele dag bezig...Grrrr...Wat word ik daar gestressd van zeg...

6. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ Irene: super zeg, die foto's! Voor mij extra leuk om te zien omdat wij op dezelfde dag uitgerekend waren. Ik denk dus dat onze kleine als ze er morgen eindelijk uit komt vergelijkbaar zal zijn met die van jullie, qua grootte en zo.

:)

Ik ben net even lekker in bad geweest, heb mezelf helemaal gescrubd, gemaskerd, geshampood, etc, dus ik lig er morgen piekfijn bij. Nou ja, voor zolang het duurt dan in ieder geval.
    ;)

't wordt een vroegertje voor mij als echt avondmens, half zes opstaan, maar dat geeft helemaal niks. Ik ben er echt helemaal klaar voor (niet zo gek natuurlijk na 43 weken! :eek:

Groetjes
    Maris

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Jeetje Maris, dus nog alles potdicht? Balen joh! Hopelijk kan je morgen wel ingeleid worden.

Nica, sterkte!

Maartje, is je regeldagje weer voorbij?

Choco. goed idee om even rust in te lassen. Ik zou wel elke dag minstens 1 keer je kindje 'life' laten drinken voordat ze aan de borst verleert.... ze is nog zo jong. Je geeft je melk met een spuitje neem ik aan? (vingervoeden)

Nynke, lekker dat Marijn weer zo lekker geslapen heeft. (stiekem ben ik een beetje jaloers)

Nijnie, kan best een sprongetje zijn. Anders neem je haar toch lekker bij je?

Kiss.... heb je je neus nog in de luier geduwd om te zoeken naar de brokjes? haha... :D
    Leuke foto trouwens.... Kevin heeft dat vestje ook...

Marieke, ik hoop dat die pukkeltjes snel verdwijnen!

Marieke / Astrid, ik ben zelf niet zo van het laten huilen, maar goed... ieder moet dit op zijn/haar gevoel doen. Ik lees ook overal dat je zo'n klein babietje niet kan verwennen. Maar ik heb makkelijk praten met Kevin, hij huilt weinig en nooit zonder reden. Er is altijd wel iets waardoor hij huilt... kramp, honger of zijn speen is uit zijn mondje gevallen.

Trouwens, die nacht was niet bijzonder hoor.... dit is elke nacht zo. Kevin meldt zich tussen de 2 en 3 uur... zowel dag als nacht. Toch drinkt hij goed en lang, mijn productie is ook goed (180 ml als ik beide borsten kolf, dus hij krijgt er meer uit) en hij goed erg goed aan. Waarschijnlijk heeft hij het nodig.... nou, dan krijgt hij dat lekker ook.

Nou, ik ga eens wat eten, want lunch is er weer bij ingeschoten.

8. @ astrid: Ik laat 'm hier ook huilen. Kan er helemaal niet tegen en bij mij lopen dan de tranen over m'n wangen en toch probeer ik het vol te houden. Wietze is dan echt ontroostbaar, terwijl hij net de borst heeft gehad, een schone luier en een paar boertjes heeft gelaten. Meestal valt hij dan uiteindelijk wel weer in slaap.

Vandaag ben ik voor het eerst een dag alleen met Wietze. Diederik is vandaag werken. Gelukkig werkt ie alleen vandaag. Wordt echt simpel van Wietze. Hij wil niks, alleen maar aan de borst hangen, hij is niet te troosten en valt huilend in een hele korte slaap. Het zal vanzelf wel beter gaan... zou alleen graag willen dat ik beter tegen het gehuil kon.

Ik ga nu maar eens lekker onder de douche. Even ontspannen... Wietze ligt nu net rustig geloof ik... Kan 'm in ieder geval van achter de pc niet horen.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vind laten huilen ook helemaal niks :( Echt vreselijk. Heb hem na 5 min er ook weer uitgehaald.
    Dan maar knuffelen met mama. Nadeel is dat ik vandaag echt nog helemaal niks heb gedaan.

Nathan loopt trouwens wel de hele tijd met zijn beentjes te trekken. Zullen het dan toch krampjes zijn?
    Ook spuugt hij de laatste paar dagen veel meer dan normaal terwijl hij wel goed boert.
    Zijn spuug ruikt niet zuur ofzo.

Maris, heel veel succes toegewensd! Morgen mag jij eindelijk :D

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vind laten huilen ook helemaal niks :( Echt vreselijk. Heb hem na 5 min er ook weer uitgehaald.
    Dan maar knuffelen met mama. Nadeel is dat ik vandaag echt nog helemaal niks heb gedaan.

Nathan loopt trouwens wel de hele tijd met zijn beentjes te trekken. Zullen het dan toch krampjes zijn?
    Ook spuugt hij de laatste paar dagen veel meer dan normaal terwijl hij wel goed boert.

11. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Maris: heel veel succes morgen meid, wat moet jij lang wachten zeg niet normaal meer. Maar het einde is nu echt in zicht. Sterkte morgen en we wachten met smart op nieuws.

Zo dus maris is weer gesignaleerd maar hoe is het met Kari? Heeft zeker geen buddy want ze heeft zich pas later hier bijgevoegd?

ik typ later weer, ga nu koken.

Eet ze allemaal.

Diana

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

13. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Maris: heel veel succes morgen meid, wat moet jij lang wachten zeg niet normaal meer. Maar het einde is nu echt in zicht. Sterkte morgen en we wachten met smart op nieuws.

Zo dus maris is weer gesignaleerd maar hoe is het met Kari? Heeft zeker geen buddy want ze heeft zich pas later hier bijgevoegd?

ik typ later weer, ga nu koken.

Eet ze allemaal.

Diana

14. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Astrid, lijkt me dat Nathan toch last heeft van krampjes hoor! En dat teruggeven...als hij daar last van heeft, zal hij terug willen drinken omdat dat de pijn verzacht...dus daarom misschien dat hij zoveel wil drinken...
    Misshien moet je hem eens in een draagdoek hangen...laten wenen is echt geen optie hoor als ze pijn hebben...

Winter heeft ook last van zuigelingenacné...nu is het al veel beter...ik doe er wat melk van de bv op, laat dat drogen en na een tijdje dop ik zijn gezichtje af met fysiologisch water en ik moet zeggen dat sinds ik dat doe, het spectaculair verbeterd is!
    Gisteren naar de osteo geweest...Winter heeft veel spanning op zijn hoofd en in zijn nekje en in de buikstreek...nu moet ik zelf proberen zo weinig mogelijk melkproducten te eten en drinken...volgende week moet ik terug gaan (hopelijk helpt het)...vandaag is hij helemaal niet te genieten...naweeën van de behandeling gisteren...hopelijk is het morgen beter, heb deze nacht maar een uurtje kunnen slapen....

Maris, pffff zo lang dat ze je laten lopen! Veel succes morgen!

Misoh, hoe lang laat jij hem dan huilen? De KA heeft me verteld dat een kwartiertje lang genoeg is voor zo'n babietjes...

Middeltje tegen borstontsteking of om het te genezen zonder antibiotica...compressen met platte kaas...mijn vriendin had een serieuze ontsteking en moest van de vk er dat op doen en ze was er bijna onmiddelijk vanaf...

15. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hè Astrid, wat naar zeg! Kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt, ik vind het ook verschrikkelijk als Damiën huilt! Gelukkig doet 'ie dat niet zo heel vaak (klop klop), behalve bij krampjes of als 'ie eerder wakker wordt en wil eten... Ik ben echt zo'n mama die het huilen niet kan aanhoren... dus haal 'm er dan uit en ga met 'm de kamer door, allerlei kinderliedjes zingend :rolleyes: Klinkt toch echt alsof Nathan krampjes heeft trouwens... Bij Damiën helpt het ontzettend goed als je hem dan op je arm legt, met zijn hoofdje bij de holte van je elleboog, hand op hoogte van buikje/luier.... Rogier heeft zo menig uurtje rondgestruind...

Maris... respect voor jou hoe je met de hele situatie (beetje rotwoord, maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven) omgaat hoor... Vind het echt waardeloos dat je zo lang moet doorlopen... 43 weken vind ik echt niet normaal, maar ja, als het beter is zo.... :rolleyes:
    Haha, jezelf lekker gepamperd dus! Heerlijk he!

Ga zo lekker carpaccio eten! Jammie! Daarna tagliatelle met kip en roomsaus! Hopen dat Damiën lekker blijft doorslapen na zijn fles van net.... Vanavond gaat 'ie met papa voor 't eerst onder de douche! Ben benieuwd! Vind het toch een beetje eng, ben dan toch ietsie bang dat Rogier 'm laat vallen... erg he... :oops:

Liefs Chris

16. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Klinkt lekker Chrisje.

En dat op een doordeweekse dag, is er een speciale reden dat je zo luxe gaat eten of doe je dat iedere dag.

Hier boontjes, aardappels en entrecote. ben wel jaloers op je, maar in ieder geval eet smakelijk.

17. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hallo meiden,

Weer erg weinig tijd voor jullie gehad vandaag. Sorry daarvoor. Ik had vandaag een afspraak bij de tandarts en moest dus de deur uit en de auto in. Best spannend met mijn duizelige hoofd, maar het kon niet anders. Gelukkig is alles goed gegaan. Ik had geen gaatjes en we zijn veilig thuis gekomen na een bakkie koffie en de borst bij mijn vriendin thuis.
    Gelukkig is Fiene ook weer 'uitgeregeld'. Ze heeft vannacht 8 uur door geslapen en komt vandaag weer netjes om de 3 a 4 uur. Al met al geen klagen dus. Net helaas wel een flinke krampaanval waardoor mama's middagdutje in het water is gevallen.

Weet iemand hier welke medelakolf je wel veilig tweedehands kunt kopen?! We hebben even geen geld voor een nieuwe en met de hand kolfen vind ik niet ideaal voor de langere termijn.

@Nijnie; ik kan er ook echt niet tegen als Fiene huilt. Gelukkig is dat niet zo vaak, want anders zat ik zelf ook de hele dag te snikken!

@Nynke; FIene heeft ook van die dagen dat ze alleen maar lijkt te slapen. Soms ga ik dan bij haar wieg kijken of ze nog wel leeft :oops:

@NiCa; ach ja, dat heb je ook vertelt. Sorry hoor. Ik ben zo warrig!

@Xenas; wij hebben ook het hele hema-assortiment in huis. :D Zelfs al een aantal dingen dubbel, maar dan wel in andere maten (een wintermutsje en een shirtje).

@Marieke; Fiene kan ook zo enorm schrokken. Vanmorgen liet ze toch een boer daarna... :confused: .....ze deed niet onder voor haar vader! ;) En ze schrok er zelf van. hahaha

@Roelie; jij loopt ook al overtijd zie ik?! Wanneer was je uitgerekend?

@Choco; fijn dat de medicijnen aanslaan!

@Chrisje; zooo, ze houden je wel in de gaten zeg!
    Het water loopt me in de mond. Lekker zeg! Enne zolang je Damien niet inzeept gaat het vast wel goed onder de douch! Hier is het een groot succes.

@Kiss; och, wat is het toch een schatje! Ik had geen braakneigingen tijdens mijn bevalling, maarja ik had er ook al zoveel gehad tijdens de zwangerschap... ;) :D

@Maris; sh***t, ik had zo gehoopt dat je toch uit jezelf begonnen was en vandaag de dag zou zijn! Jammer hoor. Goed dat je jezelf zo lekker hebt vertroeteld en nu goed er tegen aan morgen! Succes meid, ik brand een kaarsje voor je!

@Evaatje; elke dag bezoek!? :confused: Wij hebben 170 kaartjes verstuurt, maar gelukkig hebben we het bezoek nog aardig in de hand weten te houden! Hier alleen bezoek op woensdag, zaterdag en zondag(en niet eens alle dagen) en heel af en toe aan het begin van de avond.

@Bolletje; fijn dat het goed met jullie gaat!

@Astrid; misschien een sprongetje? Ik laat Fiene niet onnodig lang huilen, maar dat komt ook doordat ze nooit zonder reden huilt. Beentjes trekken betekent hier eigenlijk altijd kramp.

@Irene; wat een schatje! Echt superlieve foto's meid!

@Appeltje; jeetje meid, wat houdt kevin er een killing schema op na! Fiene komt overdag wel meestl om de drie uur (soms vier), maar 's nachts slaapt ze eigenlijk altijd wel langer door gelukkig. Ik kan namelijk erg slecht wennen aan de nachtvoedingen :oops:

@Misoh; Lekker ontspannen gedoucht? Of was Wietze alweer wakker?

@Diaan; Kari heeft volgens mij inderdaad geen buddy. We zullen dus geduld moeten hebben.

@Liesje; wat vervelend dat WInter een rotdag heeft. maar het klopt wel; na een behandeling van de osteopaat wordt het meestal eerst even erger en dan beter. Ik heb dus goede hoop voor jullie! ;)
    Platte kaas?! Wat een bijzondere tip :(

Zo, ik ben weer bij! Een lang verhaal, maarja jullie kletsen zelf zoveel! ;)

18. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Maartje, idd was grappig hoor, mijn vriendin met die compressen platte kaas hihi, maar het hielp wel en dat zonder AB!
    Ik kan je niet helpen met je vraag van die borstkolf....ik ken die niet, heb zelf een van avent.
    Toch zielig hé, als de krampjes er zijn...

19. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Haha, Diaan, normaal eten we niet zo chic hoor, maar ik had van mijn neefje van 14 de carpaccio gekregen omdat ik dat tijdens de zwangerschap niet mocht hebben en ik het toch zoooooooooo lekker vond! Gewoon van de Appie Heijn en oooooooooooooooooh zo heerlijk! De tagliatelle maken we wel vaker hoor, maar dat doen we juist als we niet zoveel zin hebben om uitgebreid te koken... 't recept is een doorslaand succes hier dus we hebben de handigheid er dan aardig in!
    Aardappeltjes, boontjes en een entrecote is ook heerlijk, jammie! Water loopt me in de mond!

Maartje, zal vast ook wel goed gaan, maar 't is het idee.... ohohohoh, moet wat meer vertrouwen in papa hebben...

Zondag zei m'n schoonmoeder trouwens dat m'n schoonvader wel op kon passen als ik naar het ziekenhuis moest.... Nou ja zeg, dat zag ik dus echt niet zitten en heb ik ook maar even gezegd... vonden ze niet zo leuk... Ging hij Damiën daarna de fles geven, volgens m'n schoonmoe kon hij dat hartstikke goed... Nou ja zeg... legt 'ie Damiën half op zijn benen met 1 hand onder zijn hoofd... Éen beweging en onze zoon lag op de grond... Daar kan ik echt flink van balen... Gelukkig heeft m'n moeder opgepast gisteren... Heb ik veel meer vertrouwen in... Ohoh, ik ben wel erg wantrouwend he... :oops:

Hmm, zo maar eens beginnen met koken! De carpaccio was heerlijk! 8)

Chris

20. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @ Appeltje: ik leg haar ook eerst aan en dan kijk ik of ze toehapt. Doet ze dat dan is het goed, maar als het lang duurt dan komt er een flesje want dan raakt ze erg gefrustreerd. Vanmiddag ging het hartstikke goed. Ze heeft zo'n 25 minuten aan de borst gedronken en de andere heb ik afgekolfd want die hoefde ze niet meer. Ik was allang blij dat ze niet zinnig deed en ik hoop dat ze vanavond weer zo goed gaat drinken.

Deel Deze Pagina