Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik kan dat niet hoor Deyna laten huilen. Nou huilt ze ook niet zo heel veel dus misschien heb ik makkelijk praten. Maar als ze huilt neem ik of haar pappa haar bij zich. Vind dat erg moeilijk om haar te laten huilen.

Chrisje: zo ben ik ook hoor, vind ook dat ik het zelf het beste doe en vind het moeilijk om dingen uit handen te geven. :oops: Heb dat vooral bij mijn schoonmoeder, hihi

Voor degene die samen douchen, hoe doen jullie dat dan? Schrikken ze niet van de douche op hun hoofd?

2. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    laten huilen doe ik een kwartier 20 minuten, als ze écht ligt te krijsen of als het langer duurt dan weet ik dat er iets "mis" is en ga ik bij haar kijken. Aangezien ze vannacht heel lang heeft geslapen was mevrouw vandaag lekker wakker en wilde ze spelen! Dat was echt de eerste keer dat ze zo lang wakker is, wel heel leuk, dan "kun" je tenminste wat met je kindje. Ze had zich net wel heel erg verslikt, gedver, eerst hoesten en toen helemaal piepend ademhalen ervan, ze hoest wel vaker, of ze verslikt zich maar deze keer was het echt erg...hup, een beetje voorover gehangen en op haar rugje geklopt en toen was het allemaal wel weer ok, maar zit nog te trillen....Ze is net na een paar uur wakker zijn heerlijk in slaap gevallen op m'n borst, lekker is dat hè, dekentje erover en genieten maar...;)

Maartje, hier kan je electrische kolven met dubbele pomp huren bij de apotheek, wordt nog terugbetaald ook door ze ziektenkostenverzekering. Is er bij jullie geen mogelijkheid ze te huren? Ik heb nog nooit gekolfd :oops: maar als ik er één nodig heb dan vraag ik hem aan en heb ik hem de volgende dag nog (en dat voor in zo'n gat met nog geen 2000 inw ;) ) !

3. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Maartje: Vond dit op Internet, hoop dat je er iets aan hebt? :(

Kolven
    Er bestaan zowel handkolven als elektrische kolven. Voor een handkolf kunt u meestal terecht bij uw drogist of in een thuiszorgwinkel. U kunt de elektrische kolf zowel huren als kopen in een thuiszorg winkel.
    Om verschillende redenen kunt u besluiten om te gaan kolven.
    Als de borstvoeding vlak na de geboorte, om wat voor reden dan ook, niet goed op gang komt, kunt u nakolven nadat uw baby gedronken heeft. U stimuleert hiermee de melkproductie. Vaak zal de kraamverzorgster u hiermee helpen.
    Het kan ook voorkomen dat er een dreigende borstontsteking ontstaat. Indien u dan na het geven van borstvoeding uw borsten leeg kolft, kunt u dit soms voorkomen. Uw verloskundige of kraamverzorgster zal u hierbij helpen.
    Wilt u naar een aantal maanden weer werken en borstvoeding blijven geven, dan kunt u door middel van kolven een voorraad melk in de vriezer opbouwen. U kunt dit 3 tot 6 maanden bewaren.

4. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Dat verslikken heeft Deyna ook, doodeng! Dan hapt ze helemaal naar adem. De eerste x schrok ik me dood. Hoop iedere voeding dat dat niet meer gebeurd. Maar ze is altijd zo gulzig en ik heb geen last van een moeilijk toeschietreflex ;)

5. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Chrisje: als die tagiatellie van jou zo'n vreselijk succes is waarom heb ik dat recept dan nog niet? ;)
    Dus bij deze mijn verzoek: receptje graag. Ik vind makkelijke dingen altijd erg leuk om te maken want ik ben niet zo'n koker.

6. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
  7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Evaatje: ik heb gelukkig niet zoveel bezoek nog gehad.

@Bolletje: hoe vind je dochter haar broertje?

@Astrid: dat strekken met de beentjs lijkt toch op krampjes. Lastig is dat hoor als ze huilen en je niet weet waarom.

@Marieke: ik doe op de pukkels het zelfde als Liesje. Gewoon wat moedermelk erop. Hierdoor drogen ze uit en zijn ze zo weer weg. Hoe ging het met de hond uit laten?

@Irene: wat een lief meisje heb je. Geniet er van.

@Maris: heel veel succes morgen.

@Appeltje: mijn jongste dochter kwam de eerste twee maanden ook om de 2a3 uur. En van het een op het andere moment zat er ineens 4 uur tussen. Als Kevin het verder goed is is het toch prima?

@Silvie: hoe is je dagje alleen gegaan? Is Wietze lekker gaan slapen?

@Liesje: ik hoop dat de behandeling snel aan slaat. Kan je het zelf nog een beetje aan?

@Chrisje: mijn schoonouders passen de eerste 6 maanden niet op Marijn. Ze hebben geen kaas gegeten van kleine baby's. Bij mijn oudste hebben ze gewoon geen fles gegeven omdat ze niet wou. Heeft het kind gewoon 8 uur geen voeding gehad. :x
    Vertrouw je mannetje maar hij zal Damien echt niet laten vallen.

@Maartje: ik ben idd wel 4 keer wezen kijken. Fijn dat Fiene weer zo goed heeft geslapen.

Hier is iedereen in diepe rust en ik ga zo ook maar slapen denk ik. Ben werkelijk totaal afgedraaid. Ik hoop snel op baby nieuws.

8. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Nynke, ging prima, dankje! Goh wat ben ik aan het spammen al twee dagen ;)

9. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Nynke: moet je de moedermelk erop smeren en dan gewoon laten zitten?

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Evaatje: ik doe het s'avonds voor het slapen gaan en met het badje haal ik het weer weg.

@Marieke: is wel leuke spam gelukkig.

11. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Liesje; mijn handkolf is ook avent, maar ik heb begrepen dat Medela de beste electrische kolfen heeft.

@Chrisje; ik zou ook moeite hebben om Fiene bij mijn schoonmoeder achter te laten hoor!

@Evaatje; Fiene vindt het douchen juist heerlijk en als je er jong genoeg mee begint vinden de meeste baby's het lekker. Ik hou haar tegen mijn borst aan net als wanneer je haar laat boeren. Bij manlief heeft ze ook een keer in zijn armen gelegen met haar gezichtje naar boven en ook dat vond ze prima.

@Marieke; hier kan je ook een kolf huren bij de thuiszorgwinkel maar dat kost 2,50 euro per dag en wordt niet vergoed. Uiteindelijk ben je dan dus duur uit. Goed geregeld in Frankrijk!

@Nynke; slaap lekker!

Ik ga zo ook maar lekker slapen denk ik. Eerst nog even wachten op de laatste voeding en dan lekker mijn mandje in.

Weltrusten allemaal!

12. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Gaap gaap, tijd op naar bed te gaan.. onze kleine vent heeft vandaag een beetje een minder prettig ritme, om 00.00 uur moet 'ie namelijk weer z'n flesje... Dus nog maar ff anderhalf uur slaap pakken zo...

Diaan, ik zal je morgen gelijk ff het recept pb'en!

Nynke dat meen je niet met de fles bij je schoonouders! Sorry hoor, ik zou ze wat aandoen... Brr, vind het ook helemaal geen fijn idee dat schoonmoeders straks op gaat passen, maar ja... Mijn moeder gaat waarschijnlijk al een dag oppassen en die werkt daarnaast ook nog 27 uur... Die ene middag hebben we schoonmoeders gewoon ff nodig... Gelukkig is Damiën dan al ietsie groter :(

Het douchen was trouwens een groot succes! Vader en zoon vonden het allebei fantastisch! :D

Ik ga lekker naar boven! Weltrusten allemaal en tot morgen!

Liefs Chris

13. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Chrisje: ik wacht je pb af, ben benieuwd.

Maartje: slaap lekker. Wij gaan zometeen ook nog ff douchen met Gilian.

Ik had gisteren iets stoms. Gilian dronk zijn flessen niet meer leeg en was mopperig. Hij sloeg boos om zich heen. Wij ons maar afvragen waarom dat kwam.
    Toen kreeg hij gisteren avond zijn laatste fles. Zeg ik tegen Marco, komt er wel iets uit die fles. Wat bleek kwam er bijna geen melk meer door die gaatjes van de speen. Nou ik snap wel dat je dan kwaad wordt. Had gelukkig nog een speen. Die gegeven, heerlijk zijn fles op, rustig kind en geslapen van half 11 tot kwart voor 5. Nou was ik blij dat ik er achter kwam maar vond het wel sneu, hij had gewoon honger en was geirriteerd door die rot speen, voelde me helemaal een slechte mama :oops:

Vandaag had ie weer een top daggie, flessen leeg en een goede speen. :)
    Zo meteen ook lekker slapen.
    Welterusten allemaal.

Liefs Diana

14. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Chrisje, fijn dat er geen restjes achter lijken te zijn gebleven. Wel fijn dat ze het goed in de gaten houden. Hou is het douchen met papa gegaan? Hier doet lief ook douchen met Mirte, maar hij gaat dan op een opstapje onder de douche zitten en legt Mirte op zijn benen.

Kissflower, ik heb helemaal niet hoeven overgeven, wel heel even het gevoel gehad dat ik zou gaan overgeven, maar gelukkig toch niet. Ik had ook niet het gevoel dat ik geen controle meer over mijn eigen lijf had.
    Wat een lekker moppie is Xavier!

Maris, wat een geduld moet je opbrengen. Heel veel succes morgen en/of overmorgen!

Nica, rustig aan he! Pas goed op jezelf!

Astrid, ben je de dag een beetje doorgekomen, heeft Nathan nog wat geslapen of bleef hij zo huilen?
    Je kan proberen wat er gebeurd als je hem even laat huilen... Ik laat Mirte ook wel eens even huilen, soms werkt het, soms niet...
    Sprongetje... ik weet niet of dat al kan...

Marieke, Mirte heeft in het begin ook van die puberpukkels gehad... Volgens de CB-arts was het heel normaal, reactie op mijn hormonen...
    Nu heeft ze meer kleine pukkeltjes.

Appeltje, ik heb Mirte ook een tijdje bij me gehad en toen viel ze op mn buik in slaap.

Misoh, hoe is het verder gegaan je eerste dag alleen met Wietze?

Liesje, wat is platte kaas?

Evaatje, Mirte schrikt niet van de douche, maar die ligt dan bij papa op schoot onder de douche en hij zorgt dat ze niet de douche vol in haar gezichtje krijgt.

Diaan, fijn dat je het ontdekte voor de nacht ;).

Ik ga proberen naar bed te gaan, maar ik vrees dat het nog wel eens een lange nacht kan worden... Mirte blijft met tussenpozen huilen. Manlief moet morgen werken dus ik mag eruit. En ik ben eigenlijk al hardstikke moe... Ik heb al gezegd dat hij morgennacht mag, donderdag is hij vrij.

15. @marieke..fijn dat het al bijna weg is getrokken!
    Zielig he.. als ze spugen in bed...
    Jesse doet dat ook nog wel eens.. blijkt er toch nog een boertje dwars te hebben gezeten!

@missyess.. wat goed dat jullie dat doen.. dewi aan iedereen geven.. ik vind de visite (en de kadootjes) leuk en gezellig.. maar wil toch echt niet dat Jesse door sommige vastgehouden wordt... erg he!

@nijnie.. hmm gelijk ff mijn borsten nagekeken.. maar zie geen rode vlekken.. moest namelijk afbouwen met kolven.. maar heb nu al 1 dag niet meer gekolft.. merk er vrij weinig van..

@choco.. fijn dat je borst ontsteking bijna weg is!

@appeltje..jeetje wat een nacht.. heb je vandaag overdag nog wat bij kunnen slapen?

@kiss.. ff een kleine tip.. wat je er mee doet moet je zelf weten.. maar die foto op je site.. dat xavier met een hydrofiele doek om ligt.. misschien moet je de foto ff aanpassen.. zodat zijn piemeltje niet te zien is..
    je weet nooit wat voor vieze mannen er op beebiesites kijken!
    wel fijn al die bonnen!
    kunnen jullie lekker zelf shoppen!
    en hoe smaakte je kibbeling?
    Ik heb tijdens mijn bevalling helemaal niet hoeven te spugen of te kokhalzen...heb ik allemaal al gedaan tijdens de zwangerschap ahahha!

@maris.. ohh meid.. jeetje zeg.. ik gun het je zo dat jij ook je beeb mag vasthouden!
    Ik zie dat je al bijna 43 weken bent..Nog 2 daagjes meid!

@nynke.. ohhh fijn zge dat je mams al misschien bijna naar huis mag!

@astrid.. heeft je knulletje geen sprongetje?
    dat hij last heeft van groeistuipjes?
    Je kan hem ook wakker in zijn bedje leggen! Ik legde Jesse namelijk steeds na de voeding slapend in de box of in bed.. en dan schrikt hij wakker van een andere omgeving.. het cb gaf dus als tip om hem wakker neer te leggen.. als het huilen langer duurt dan 10 minuten dan ga ik even kijken.. maar meestal doe ik het eerder al hoor.. als hij af en toe zo'n huiltje heeft dan valt hij daarna wel in slaap.. maar als hij echt huilt.. dan zit er vaak nog een boertje dwars!

@irene.. wat een lief meisje is veerle!
    vindt het ook zo'n schattige naam!

@chris.. ohhh jij ook al zulke schoonouders..
    van de week zeiden ze.. anders kotm Jesse toch een nachtje bij opa en oma slapen... uhhh dacht het niet.! Vond een dagje wegbrengen al zat! Ze mag vanaf januari 1 dag in de week oppassen !
    Ohja.. ik wil ook wel het recept van die lekkere tagiatelle van je!

@evaatje.. het douchen vind Jesse heerlijk!
    Gewoon even zachtjes laten wennen aan het water op hun hoofdje!
    Hij geeft geen kick iig!

@marieke en maartje.. ik heb mijn kolf ook gehuurd hoor! Zo'n dubbele elektrische! ideaal!

@diaan.. na een maand mogen ze geloof ik een speen voor 1 maand!
    die heeft een iets groter gaatje!
    ik kan begrijpen hoe je je voelde! hadden wij laats ook!

Vandaag lekker wezen shoppen in alexandrium.. niks gekocht... goed he!
    maar ga volgende week met mijn vader shoppen.. dus heb vandaag uitgebreid gekeken hahah en dan volgende week krijg ik het ;) hahahha!

Jesse is vannacht weer een gekomen.. om 12 uur.. 3 uur en 6 uur (half6) .. de laaste paar dagen had hij die van 3 uur overgeslagen.. dus was weer even wennen vannacht!

Ohja.. hij heeft bij zijn liesjes helemaal rode vlekjes.. ik heb het maar meteen ingesmeerd..
    echt zielig..
    denk dat het van de urine komt.. en dat we het daar misschien niet goed schoongemaakt hebben.. het rook ook ene beetje naar urine.. bah.. vond het zo zielig.. dus nog beter opletten met schoonmaken.. en afdrogen..

Trouwens.. ik zei vanmiddag tegen mij zusje.. dat zijn rompertje steeds zo vies was met bruinig spul.. van zijn naveltje..
    Maar dat ik niet vond dat zijn naveltje onstoken eruit zag.. ging zij kijken.. en nu denkt ze dat er een stukje navelstreng nog zit.. heeft iemand dit ook gehad?.. en wat doen ze daaraan?

16. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hallo dames, ik heb goed nieuws: Kari is in de nacht van 11 op 12 november bevallen van een gezonde dochter van 3350 gram! Kari mag zelf de naam onthullen :).

De bevalling duurde een halve eeuw en het is uiteindelijk een keizersnede geworden en Kari moet nog een paar dagen in het ziekenhuis blijven maar met de baby gaat het heel erg goed schrijft ze!

Ze zal binnenkort zelf alle avonturen wel komen vertellen, maar ze smste of ik jullie vast op de hoogte wilde stellen.

liefs, loopy

17. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Kari, gefeliciteerd met je dochtertje!

18. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hihi, die van mij met haar mooie pukkelhoofdje ;)

19. appeltje

appeltje Niet meer actief

Kari, gefeliciteerd!

Marieke, oh jee... wat een pubertje! Hopelijk gaat het snel weg.

Zo, ik heb gisteren toch even mijn kraamhulp gebeld voor advies omdat Kevin de afgelopen 2 dagen elke 2 uur kwam. Zij adviseerde mij toch dat ik hem langer aan 1 borst moest laten drinken... minimaal 20 minuten, om zo de verzadigende achtermelk goed te kunnen drinken. Ik dacht dat ik mijn borsten wel goed leeg liet drinken, maar heb toch haar advies opgevolgd. (eerst deed ik borst 1 12/15 min en borst 2 5/10 min en gisteren borst 1 25 min en borst 2 0/5 min). Dus zo gezegd zo gedaan.... gisterenavond om 21.30 uur laatste voeding gegeven, toen kwam hij pas weer om 3.00 uur en daarna om 7.15 uur! Hoera! Eindelijk weer wat door kunnen slapen!

Nou, ik ga Kevin zo badderen, dus ga alvast alles klaarzetten.
    Ik kom later oo de dag nog even spieken of er nieuws is van Maris.

Liefs,
    Appeltje

20. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Kari: onwijs gefeliciteerd met je dochtertje.

@Maris: heel heel veel succes vandaag en ik hoop dat je je wondertje vandaag nog in je armen mag houden.

@Marieke: jeetje die arme meid. Maar ze blijft een lief koppie houden hoor!

@Xenas: doe mij ook zo'n vader. :)

@Nijnie: heeft Mirte nog goed gslapen?

@Diaan: geen slechte mams hoor. Gelukkig kwam je er zelf nog achter.

@Chrisje: fijn dat het douchen een succes was.

@Appeltje: wat heerlijk dat Kevin nu wat beter slaapt.

Hier wederom een goede nacht 23.00, 03.00 en 06.30. Al zou ik het fijn vinden dat de 3 uur voeding zal vervallen maar dat is wel vroeg ws. Ik moet morgen naar het cb, ben erg benieuwd hoeveel Marijn gegroeit is. Ik laat de comp aan kan ik spieken of er al nieuws van Maris is. Mijn mobiel ligt binnen hand bereik. Tot later!

Deel Deze Pagina